neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Sony prerába na jednej PS3 viac ako 6 700 Sk

DSL.sk, 16.11.2006


Sony výrazne prerába na každej predanej hernej konzole PlayStation 3, vyplýva z analýzy spoločnosti iSuppli.

iSuppli analyzovala po dostupnosti konzoly od soboty 11. novembra použité komponenty a odhadla len výrobné náklady 20 GB modelu na 805.85 dolárov a 60 GB modelu na 840.35 dolárov.

Oproti predajnej cene v Spojených štátoch amerických to tak znamená, že Sony prerába na 60 GB verzii viac ako 240 dolárov (6 730 Sk) a na 20 GB verzii viac ako 300 dolárov (8 400 Sk). V Japonsku, kde sú ceny mierne nižšie, je to ešte viac.

Náklady vypočítané iSuppli pritom zahŕňajú len priame výrobné náklady, nezahŕňajú náklady na marketing, maržu predajcom ani vývoj. Celkovo tak Sony prerába pravdepodobne ešte výrazne viac.

Vysoké náklady na komponenty a výrobu súvisia s technologickým náskokom PS3. Ako príklad uviedla spoločnosť iSuppli počet pinov použitých čipov. V histórii spoločnosti, ktorá pravidelne analyzuje výrobné náklady technologických zariadení, napríklad pred PS3 identifikovali len tri čipy s 1 200 alebo viac pinmi. Samotná PS3 má až tri čipy s viac ako 1 200 pinmi.

Cenu GPU RSX od Nvidie odhadla iSuppli na 129 dolárov, Blu-ray mechaniku na 125 dolárov, Cell procesor na 89 dolárov, I/O čip na 59 dolárov, EE/GS čip pre emuláciu PS2 na 27 dolárov, 256 MB XDR pamäti od Samsungu na 48 dolárov, 400 W zdroj na 37.50 dolárov, pevný disk na 43 a 54 dolárov, skriňu na 31 a 33 dolárov podľa verzie.

Komponenty za najvyššiu cenu nakupuje Sony pre PS3 od Nvidie, za približne 12% všetkých nákladov, nasledujú Toshiba, Samsung a IBM s 11%.

V PS3 použitým komponentom sme sa podrobne venovali v tomto článku, analýzu iSuppli je možné nájsť tu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s


inzercia



Diskusia:
                               
 

Sa mi to nezda ze by mali na to prerobit ... Urcite to maju premyslene tak, ze na konci celeho ich snazenia bude zisk. Inac by to nerobili
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

samozrejme, ze zarobia. vyrobcovia hier im platia licencne poplatky, filmove studia im budu platit poplatky za blu-ray filmy, z online hrania maju poplatky.

samotny hw ale predavaju so stratou.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tak tak, samozrejme na hrach zarobia aj x nasobne viac
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

To je skoro ako telefony za korunu. Potom si nahrabu pocas pouzivania. Aj preto to tak nadupali, aby im to dlho vydrzalo a tiez dlho vynasalo.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

presne tak. ostatne to je dovod preco sa M$ brani Linuxu na XBOXe zubami nechtami, nema HD-DVD atd - by si to mnohi kupovali ako lacny obyvackovy pocitac a na hry by kaslali, sak zrataj vykon komponentov - rovnako vykonny komp stoji aspon 2x tolko, a to nehovorim o prevedeni skrine/chladenia...
Ja sa divim, ze Sony tolko preraba - ti naopak spristupnili PS3 pre Linux a kompilacie oblubenych distribucii tu budu co nevidiet. Holt, snad to maju nejak poratane.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

poviem ti, ak pod tym linuxom pobezia "linuxove" hry, skompiluju na tom par slusnych emulatorov (vykon to na to ma) a hlavne tam pobezia hry pre PS1-3, mozu celkom kludne polozit PC cobyle nastroj na hranie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ps3 pc nepolozi ani teraz ani v buducnosti :) Pc je uz teraz vykonnejsie na hry ako Ps3. Sice cena je ina, ale za pol roka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna z najvacsich vyhod konzol (teda aspon podla mna) je to, ze do nich hru vopchas a ona ide (to pri niektorych pececkach mozes pokladat za mali sviatok). Naopak, vyhoda PC je v tom, ze sa da pouzit aj na nieco ine. Myslim ze PS3 z Linuxom by mohla spajat obe tieto vyhody, a to dost ludi oceni.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

mas postreh, to sa ceni :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

... ajtak je len otazkou casu, kedy na tom pobezi win ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zabudas na jednu vec, cim dalje tym budu komponenty pouzite v PS3 lacnejsie, bo sa budu vyrabat masovejsie atd, takze potom uz nebude taka strata a budu vyssie zisky :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nebudu nahodou oni platit filmovym studiam nejake poplatky za blue ray filmy?teraz tusim v cene kazdeho dvd je nejaky licencny poplatok pre filmove studie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ako ine :(lacny printer, drahy cartrige).....
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ak Sony preda distributorovi PS3 povedzme za 10000 a ten ju predava za 5000, tak na tom preraba ten distributor, ci nie? V opacnom pripade staci len zvysit ceny a vyhodit vsetkych z marketingu. :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave, co som cital, ine clanky, tak externy zdroj ma iba 180W.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

Je vidno, že Sony je jednička v elektronike, X360 vedla ps3 technologicky tak za 10 rokov dozadu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

to bolo jasne ked uviedli PSX, a co ocakavas od MS? nejaky tech pokrok? prosim ta, ti nikdy nic prevratneho nevymysleli
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved X360 zacina graficky tam kde PS2 konci.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

tak to ťažko..už prvý x-box mal násobne vyšší výkon ako PS2
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

jasne, aj game cube, aj dreamcast, aj x-box, ale vsetky tieto hracky PS2 rozprasilo lavou zadnou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no..takže..keď už si začal...tak samozrejme tieto všetky "hračky" PS2 skutočne rozprášilo ľavou zadnou...to neni pochýb..lenže ty si teraz hovoril o grafike..a to má PS2 z týchto jednoznačne najslabšiu...to neni pochýb..ale PS2 vyhralo vďaka úplne iným veciam...ale s tým dreamcastom teda pravdu nemáš....medzi PS2 a medzi Dreamcastom je minimálne taký výkonnostný rozdiel ako medzi PS2 a Gamecube ale v prospech PS2..veď dreamcast je ešte 64 bitová konzola..a tam ani nešli dvd ale špeciálne 1 gb cd tušim nejako giga cd alebo tak nejako sa to volalo..a zase keď prišiel na trh dreamcast tak sa mu veľmi darilo...ale to len chvíľku dokým prišlo PS2...
Odpovedať Hodnotiť:
 

medzi ps2, game cube, a xbox su minimalne rozdiely, ps2 vdaka emotion engine skytala necakane moznosti, ale to je teraz uz jedno, ps2 porazila konkurenciu hlavne vdaka vybornym hram. Teraz je situacia zase opacna, PS3 je najnabusenejsi stroj zo vsetkych konzol, a ked sklbi svoj vykon a hry, tak nas čakajú skvelé zážitky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

GC, DC a XB maju lepsi vykon, ok mozu mat, ale si zober, kde je dnes DC? z GC je posrate wii ktore nikdy nebude konkurovat PS3 tak ako X-blocks.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Wii nie je GC.. totiž tam sa dá hovoriť o inovácii, resp o zmene, a experimentovaní.... kým pri prechode z PS 2 na PS3 len o pokroku( ani ovádač nevyzerá dáko extra inak) , bude to len krajšie..
Odpovedať Hodnotiť:
 

cože? ovládač je doplneny o pohybovy senzor a je bezdratovy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neprerabaju ani korunu. Velkoobchodne ceny su ine a urcite ich nikto nezverejnuje. Ked dell notbook stoji 700USD a software v nom 500 procesor 200USD ostatne casti su zadarmo nie?
Odpovedať Známka: -9.0 Hodnotiť:
 

sony poraza konkurenciu len koli ich menu a hlavne koli sirokej skale dostupnych hier na ich konzolu nic ine s predajom spolocne nema a ja osobne si myslim ze wii prekona vase myslienky a spolu s xbox360 posle vase ps3 na posledne miesto najpredavanejsich superkrabic a uz sa toho neviem dockat
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

asi som mimo ale čo je to wii ??????
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

herna konzola
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:

Pridať komentár