neprihlásený Piatok, 3. mája 2024, dnes má meniny Galina, Timea
Vo Viste prvá bezpečnostná chyba

DSL.sk, 22.12.2006


Prvú bezpečnostnú chybu v novom operačnom systéme Windows Vista dnes oficiálne potvrdila spoločnosť Microsoft potom, ako sa na ruskej webovej stránke objavil proof-of-concept exploit na túto chybu.

Chyba sa nachádza v Client Server Run-Time Subsystem (proces csrss.exe) a umožňuje získať práva administrátora ľubovoľnému lokálnemu užívateľovi.

Chybu podľa súčasných verejne dostupných informácií nie je možné zneužiť na vzdialený výkon kódu a preniknutie do PC, Secunia jej preto pridelila len druhý stupeň závažnosti z piatich.

Príčinou chyby je dvojnásobné uvoľnenie pamäťového bloku za istých podmienok, môže byť spustené využitím MessageBox funkcie s niektorým parametrom začínajúcim reťazcom "\??\".

Chyba sa nachádza okrem Windows Vista aj vo Windows 2000 SP4, Windows Server 2003 SP1, Windows XP SP1 a Windows XP SP2.

Microsoft informoval o chybe v tomto oznámení.

Nový operačný systém Windows Vista bol vydaný 30. novembra, ani jedna z bezpečnostných záplat Microsoftu vydaných v druhý decembrový týždeň neopravovala žiadnu chybu vo Windows Vista.

Podľa dostupných informácií sa informácia o dnes zverejnenej chybe objavila prvýkrát na ruských fórach 15. decembra, tri dni po vydaní záplat Microsoftom.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám
Česko dáva milióny na zlepšenie 5G signálu vo vlakoch
Microsoft sprístupnil zdrojové kódy MS-DOS 4.00
Chrome plošne zapol šifrovanie odolné kvantovým počítačom, spôsobuje to problémy


Diskusia:
                               
 

A je to tu... ratajme spolu DNES 22.12.2006 chyba s poradovím čislom 1
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co mas z toho, co ta tesi, ved psy bresu a karavana ide dalej, na Microsoft taky tajtrlici ako TY nemaju, maju moznost len sa akoze tesit a rypat, dokaz nieco aj Ty, ukaz svoje vytvory, ved WIN su vsade su znamejsie ako biblia a koran, Ty mamrde

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nad tvojou reakciou sa len pousmial ha ha poprve nemam nic proti win, pouzivam ho a dlho budem... ved hej tajtrlici ako ja ale zabudol si na jedno ze ty patris k tym tajtrlikom a vytvory by som ti aj ukazal.. ale ziadne nemam a ja som sa neechvalil mojimi vytvormy..tak neviem o com pises... a rozsirena je akurat tvoja mentalna retardacia v tvojej hlave... TY MAMRDE
Odpovedať Hodnotiť:
 

LOOOOOOOOOOL jaky odj3b !!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

mudro mudro, pekny nazor
Darmo všetci nadavate na windows a počitate chyby, aj tak ich dennodenne použivate.
A čím viac chyb je v jednej verzii o to menej bude v tej ďaľšej, takže Blackcomb (Windows Vienna) už dufam bude bezchybný :) Hoci to nie je možne pretože každy program ma chyby
Odpovedať Hodnotiť:
 

tha to jak sa raz zacnu objavovat tha nebudes stihat pocitat ani kedy si jak xcel :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už sa teším na na číslo 2....
Odpovedať Hodnotiť:
 

rovnaka chyba pre XP ???
tak na nu sa prislo iba nedavno a plati pre vsetky win???
alebo
si tuto chybu windows nevsima/nevie opravit???
Odpovedať Hodnotiť:
 

paani a daami.. otazka... pouzivam antivir a FIREWALL ZONE ALARM.. moja otazka znie... ked nepouzivam v XP ziadne aktualizacie ale mam nastavene dost brutalne FIREWALL a antivir. je mozne ze by cez tieto ich trapne chyby vbehol nejalky bordelar do mojeho notasa bez toho aby som o tom ja vedel? toto by ma fakt zaujimalo... lebo ja som nikdy tie ich priblble aktualizacie nepouzival, ani IE , ani outlook...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Stiahni si updaty aspon na TCP/IP a Windows Kernel a sluzby DHCP, DNS, ak ich pouzivas, t.j. ak mas povoleny svchost.exe. Spolu je ich tak do desat, ale iba ak nemas SP1 ani SP2, tak ich asi bude viacej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak myslis otazku k clanku tak ako bolo povedane iba ked za kompom sedis tak mozwes ziskat prava admina... nemozes vykonavat kod vzdialene alebo nejak tak...

ak to myslis vseobecne... tak vacsinov ide o chybi ktore sa daju zneuzit v office a dokumentoch... proste veci ktore musis ty spustat a tak...

ale odporucam ti stranku
http://www.ryanvm.net/msfn/updatepack.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

Priblble aktualizacie? Si myslis, ze to vydavaju len tak na okrasu? Odpoved na tvoju otazku je: ANO
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ako vies? uz sa ti nieco dodrbalo a zistil si ze to bolo kvoli tomu ze si neaktualizoval???? alebo si ako kazdy BFU domyslas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, či jemu, ale ja už som kvôli tomu, že som neaktualizoval win musel preinštalovávať.
To už bolo ale dávno. Teraz našťastie už win nepoužívam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som pomenovanie PROBLBLE napisal koli tomu, ze vycsinou opravuju chyby v aplikaciach, ktore nevyuzivam, IE /firefox/, Outlook /Webmail cez firefox/, ftp / specialny ftp soft/ atd... preto povazujem tie aktualizacie /povecsine na IE/ presne ako pises NA OKRASU - alebo ma vyvedies nejako z omylu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mal som tu moznost mat na jednej sieti dva pocitace s WinXPsp2. Na mojom boli zaplaty, NOD a Kerio PF. Na tom druhom bol ten isty NOD, Windows firewall (je vpoho, viem o com tocim) ale nemal zaplaty. A bol zasvineny.
Ide vlastne o to, ze operacny system je nieco ako vrstva medzi hardverom a softverom. Ak je diera v OS, tak moze nejake svinstvo "podliezt" ten Tvoj softver. Obavam sa, ze vo Viste bude toto podliezanie este horucejsou temou :-(
Este jedna vec. Nestaci mat nainstalovany firewall. Treba dat pozor, ako je nastaveny, lebo ak povoluje vsetku premavku, tak akoby tam nebol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

sak ako som napisal, firewall mam nastaveny tak , ze bez mojeho potvrdenia neurobi ani krok. dokonca sa ani MP3 nespusti z TOTAL COOMMANDERU vo WINAMPE bez toho aby som mu to ja dovolil. proste o vsetko co sa deje v kompe viem - teda aspon si myslim - mam uz skusenost z minulosti , ked sa niekto chcel buchnut na moj komp, tak hned ho zastavil FIEWALL.. preto sa pytam ci je mozne, ze niekto mimo moj PC ked je napr na SIETI - to je najblizsie - by sa mohol nejako dostat cez FIREWALL len vdaka tomu ze by som NEAKTUALIZOVAL... toz to je moja otazka...

Odpovedať Hodnotiť:
 

pokial zneuzije chybu v sluzbe na porte, ktory mas v tom firewalle povoleny alebo priamo chybu v tom firewalle, tak urcite ano ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vraj prevažná väčšina kódu pre Vistu bola písaná od základu na novo... a už to tu máme, prvá chyba a funguje to na viac Windowsoch...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved hej..ale chyby pre istotu nechali
Odpovedať Hodnotiť:
 

A par ich pre istotu pridali :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

tuto chybu nie je mozne vyuzit na vzdialene spustenie skodliveho kodu, takze myslim, ze prepisanie "sietovej" casti kodu nebolo na skodu ... tato chyba sa da zneuzit iba v pripade, ze niekto pracuje priamo na tvojom stroji a teda ma k nemu nejakym sposobom pristup ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale co by to bol za windows od MS ak by bol bez chyb?? co by potom robili vsetci programatori v MS, keby naprogramovali bezchybny windows. Neviem si predstavit to hromadne prepustnia :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A poznas od niekoho ineho nejaky OS co nema chyby? porad prosim ta, rad by som vyskusal.. Uz len predstava, ze by taky komplexny a komplikovany system ako je operak mohol byt bezchybny je zvratena..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taky os nepoznam, ale uznaj ze vyndows ma az prilis kritickych chyb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ty musis uznat ze win pouziva dost velka cast sveta a preto je pre utocnikov na prvom mieste v hladani chyb... po priklad nemusim ist ani daleko... FF vs IE... zacinaj si vsimat pocet a zavaznost chyb ktore zacina mat FF... a to je tiez sposobene len tym, ze ho zacina viac a viac ludi pouzivat... v skratke nema logiku robit virus alebo hladat chybu v programe, ktory nik nepouziva... alebo ty v tom logiku vidis?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stym ze niektore os su pre utocnikov pritazlivejsie mas pravdu ale chyby hladaju aj it nadsenci, ktorym nejde o ziazne nekale umysli a jednoduchsie je to s otvorenim kodom. Co sa tyka vyrusov tak pre win (oproti inym os) nieje az tak obtiazne spravit virus. Tu ide o to ako je os postaveny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co tak linux mandriva 2007
Odpovedať Hodnotiť:
 

mohol by niekto vyrobit taky OS, ktory by sa pustal z nejakej casti disku kde nieje mozne ZAPISOVAT, len z nej citat... /alebo CD v mechanike alebo DVD v mechanike alebo USB kluc so zakazom zapisu/ a vsetky nastavovacky by boli niekde ulozene na disku a pri starte by si vzdy OS zistoval , ci sa nastavovacka zhoduje s tym co je v standartoch atd... a tiez instalacia softu by prebiehala v specialnom SAFE MODE a po nainstalovani by si uzivatel musel prepnut do user rezimu... a td... mam to dobre vymyslene, nebojte, len potrebujem prachy od investora :-D kto ide so mnou do tohoto bussinessuu?


Odpovedať Hodnotiť:
 

Taky os nemusis ani robit. Staci ak si urobis vlastnu distribuciu linuxu, ktora to bude podporovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kuakua... nikdy som nerozmyslal nad inym OS a viem si WIN dobre zabaezpecit... ale cim sem viac chodim tym viac a viac rozmyslam hodit na notebok - kde pracujem - iny OS ako WIN aby som mal rovnaku ochranu ako teraz ale prkticky bez roboty.. som pocul ze na linuxa toho moc nelezie... tak uvazujem uvazujem....
a este jednu vec.. zohnal som cca 5 GB image nejekej instalacie UNIX na klasicky KOMP .. a ze by to mohlo fungovat, ma s tim niekto skusenosti?

Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by to nemalo fungovat? Hlavne je zvolit si spravnu distribuciu. Ja pouzivam slackware linux, ale s tym by sa zaciatocnik asi nepohol. Na zaciatok odporucam niaku distribuciu vhodnu pre zaciatocnikov (Kubuntu, SUSE, Mandriva, Fedora Code a pod). Nezabudaj ze v tych 5 GB je okrem samotneho os aj mnozstvo aplikacii, ktore si mozes zvolit pri instalacii. Takze po nainstalovani pravdepodobne dlhu dobu nebudes musiet nic pridavat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

What's the deal with all the offers for <a href=http://freebackgroundcheck.blogspot.com>free background checks</a>?
Odpovedať Hodnotiť:
 

joj kamo nedobra reklama ani newiem ci mi ten pripravok zvacsi kok abo mi ho postavi abo co to robi ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chyba sa nachádza okrem Windows Vista aj vo Windows 2000 SP4, Windows Server 2003 SP1, Windows XP SP1 a Windows XP SP2.

LOOOOOOOOOL
Odpovedať Hodnotiť:
 

jako ciste iba prerabky, a to natom robili 6 rokov. wtf to co tam maju za coderov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

logik... keby tu chybu nasli predtym, tak vo Viste nie je
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si bez logiky :)

MS prehlasovat ze Win Vista je postaveny na novom jadre. Z tejto spravy, ze sa chyba prejavuje aj v starsich verziach to nejako nevidiet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem co M$ prehlasoval ale v clanku je jasne pisane, ze "Chyba sa nachádza v Client Server Run-Time Subsystem (proces csrss.exe)...". Takze chyba (aspon tato) nie je v jadre "OS" Windowz. Nie som zastanca M$ a ani ich vytvoru ale v tomto nemas pravdu. Mozes argumentovat tym, ze proces komunikuje s jadrom ale v tomto pripade jadro za to nemoze, one prebera vystup od procesu, i ked ten je zly.



LuCKy
Odpovedať Hodnotiť:
 

O tom sa da polemizovat. MS ma skusenosti s tvorbou OS takze presne ocakava co by ten system mal robit. Nie je v tomto novacik co by za chodu zistoval nove veci, ktore sa daju upravit. Ale aby 6 rokov (ber ako celok) prerabal a znovu napisal jadro, ked vedel co sa od neho bude ocakavat je jasna neschopnost. To muselo byt napisane zachvilu. Ale aby 6 rokov robili pracu ctrl+a ctrl+c ctrl+v je trosku o inom.

No mne sa zda, ze zacnut pisat OS uplne nanovo tak to bude znamenat ze prepisu aj klientske aplikacie a nie len jadro. Tym padom vlastne nic nespravili. Len ho krajsie omalovali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie vase "odborne" kecy su fakt trapne...
Ja by som rad vedel ako tie chyby vlastne hladaju. Nieze by som to chcel robit, ale zaujima ma to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim ze je uplne normalne ze je v nom nejaka chyba.nic nieje
bez chyb.keby sa tolko hackerov obulo do linuxu abo macu tak myslim ze najdu tiez vela chyb.


Odpovedať Hodnotiť:
 

V Linuxe by to maly hackeri teoreticky jednoduchsie, lebo ma otvoreny zdrojovy kod. V skutocnosti by tam tolko chyb nenasli. Cela koncepcia Linuxu je dovolim si povedat lepsia ako win. Nezabudaj ze vela s tych hackerou sa na tvorbe Linuxu podiela.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aspon vidiš že linux nestoji ani za hacknutie :), je to tak otrasne seriovo napisany OS že sa v jeho zdrojovom kode už nevyzna ani Linus Torvalds a spol, kdežto WIN je napisany pekne objektovo a zrozumitelne
Odpovedať Hodnotiť:
 

na tychto prispevkoch len vidno to ako je vacsina ludi sprostych nevedomych a vedia len p/covat do vsetkeho....
Odpovedať Hodnotiť:
 

na tvojom prispevku len vidno to ako vies p/covat na ostatnyx ty lolek neargumentovy cmuq


btw vesele vianoce
misoo rispekt
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Odpovedať Hodnotiť:
 

to vies roky skusenosti spoluzitia s kokotmi :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

pardon za vyraz :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh nasrat na jednu bezpecnostnu chybu i tak sa neda na vzdialenz pristup zneuzit a XP ma takych chyb omnoho viac takze nefem co riesite a vista je fajn ale este treba trosku domakat ja som spoko :)






Vesele vianoceeeeeeeee cmuuq
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboj aj vista bude mat thakych chyb vela len sa este o nich nevie... o thakeho pol roka uvidis...
Odpovedať Hodnotiť:
 

co urobi clovek nikdy nebude naj.vzdy sa najde nejaka chyba.
keby mali robit win taky aby nemal chyby tak by ho museli strasne dlho testovat a potom by ho uz zas nikto nechcel bo uz by bol zastaraly.
Prajem vam prijemne vianocne sviatky

Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, ja pouzivam Vistu a som spokojny. :)
Stastne a vesele od Microsoftu, dnes ziadny BSOD.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jebnute deti ste, chodte radsej do posilky
Odpovedať Hodnotiť:
 

si zoberte aky je win komplikovany tak rozhodne v tolkych riadkoch kodu su chyby a osetrit vsetky veci je takmer nemozne. Dolezite je aby mrkvosoft c o najskor vydal zaplaty...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobra ta stranka co tu hodil ten link :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár