neprihlásený Utorok, 9. júna 2026, dnes má meniny Stanislava
AMD vydá v Q1 2007 Athlon 64 X2 6000+

DSL.sk, 28.12.2006


Spoločnosť AMD uvedenie v prvom štvrťroku 2007 novú vlajkovú loď svojich desktopových procesorov, Athlon 64 X2 6000+.

Tvrdí to čínska stránka HKEPC na základe informácií z prostredia čínskych a taiwanských výrobcov.

Athlon 64 X2 6000+ by mal byť 90 nm procesorom s taktom 3 GHz a s 2 x 1 MB L2 cache pamäte. Maximálna udávaná spotreba nového procesora bude 89 W.

AMD podľa HKEPC prestane používať radu FX-6x pre desktopové procesory, keď Athlon 64 X2 6000+ je procesorom doteraz známym ako FX-64. FX rada zostane vyhradená pre procesory Quad FX pre dvojprocesorové systémy.

Na začiatku roka 2007 by mal byť uvedený aj jednojadrový Athlon 64 4000+, ktorého parametre nie sú známe. Podľa The Register s veľkou pravdepodobnosťou ale pôjde o 2.6 GHz procesor s 512 KB L2 cache pamäte.

V druhom štvrťroku by mali byť vydané 65 nm verzie procesorov Athlon 64 X2 5200+ a 5400+, 5200+ taktovaný o 100 MHz vyššie ako jeho 90 nm verzia. Spotreba 5200+ modelu by mala klesnúť zo 76 W na 65 W, 5400+ modelu z 89 W na 76 W.

V treťom štvrťroku by mali byť vydané aj 65 nm verzia Athlon 64 X2 5600+ taktovaná rovnako o 100 MHz viac ako 90 nm verzia a AMD Athlon 64 X2 5800+ taktovaný na 3 GHz s 2 x 512 KB pamäte a spotrebou 89 W.



Najnovšie články:

SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 35-krát
Odstúpenie od nákupu do 14 dní bude od budúceho týždňa jednoduchšie
Amazon nestíhal vyniesť satelity pre internetové pripojenie Leo, úrad mu zrušil termín
Český astronaut by mal budúci rok letieť na ISS, má pilotovať SpaceX Dragon
MS vo futbale cez Internet budú na Slovensku prvýkrát spoplatnené - aktualizácia 1
Zlý signál vo vlakoch majú aj vo Veľkej Británii
Nové Intel CPU boli údajne posunuté a prídu v 2027
Na najväčších trhoch je najpredávanejší iPhone, výnimkou je Južná Kórea
Výrobcovia SSD radičov pre PC predstavili PCI Express 6.0 radiče, zatiaľ pre servery
Raspberry Pi zdražilo kvôli pamätiam, teraz avizuje vysoké zisky aj vďaka RAM zo skladu


Diskusia:
                               
 

jako na takyto procesor je imo 2 MB L2 cache dost malo
woodcresty maju 8 MB
Odpovedať Hodnotiť:
 

prosim ta neozyvaj sa ked nerozumies architekture procesora, AMD maju integrovany pamatovy radic v jadre tym padom odpada komunikacia po FSB s radicom na doske ako je to u Intel procesorov. Teeeda suma sumarum tym ze AMD zvacsi L2 cache neziska taky vykon ako ked Intel zvacsi L2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

TO som mu chel napisat... chlapce najprv si zisti niektore inofrmacie az potom nieco napis
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale stale ostava spomalenie komunikacie ako medzi jadrami tak aj kooperacny riadic a to bez ohladu na to ze ci sa data prenasaju cez FSB alebo priamo, 2MB dat su prilis malo na to aby boli dostatocne pouzitelne
pritom ale netvrdim ze nemas pravdu lebo to ze je L2ka u AMDciek menej potrebna je pravda no nie je uplne odpisatelna
a kedze sme v slobodnej demokratickej pravnej republike mozem sa ozyva tak dlho ako len budm chciet
Odpovedať Hodnotiť:
 

sikmookym asi nedochadza ze nextgen je o pocte jadier a nie o frekvencii a preto im uz "neprodam ani cihlu"... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

no tak robia 1jadrove 2jadrove aj 4jadrove co by si este chce???
a si uplne mimo nextgen neni v pocte jadier... 4su max co sa daju nejako vyuzit aj to uz je moc vo vacsine pripadov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no mimo si ty, kedze PS3 ma az 7-8 jadier a to je true nextgen: http://dsl.sk/article.php?article=3109
a pre hry typu Alan Wake budu 4 jadra recommended a 2 minimum, takze tak... ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlupak
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim si, surfer ma pravdu priklanam sa k nemu. Hoci sa vam zda že dnes 4 jadra využije iba malokto, je to pravda, ale ako vydiet software sa zacina viacjradrovym CPU pomaličky prisposobovať (Alan Wake rulezz) a čochvila quad core može byť na dennom poriadku, samozrejme nie ako ho prezentuje AMD, ako 2xDual Core ale skutočný natívny Quad core
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie som mimo je pekne ze ps3 ma 8 jadier ale 7 z toho iba zere elektrinu :) ano je par hier ktore budu na 4 jadra kluddne je ale aj mozne ze to budu jedine hyr kedze pre 2 a viac jadier pokial viem je dost tazke napisat aplikacie. a ak budu hry na viac jadier tak 4 su maximum. pretoze co by si dal pocitat tym ostantym jadram? tam uz neni co vymyslat pokial viem. nedavno tu tusim bolo vyjadrenie od niekoho z amd ze viac procesorov neni buducnost a ze je to zly smer...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy objekt v hre moze spracovavat nezavysle vlakno, hlavne v pripade potreby umelej inteligencie protihracov a teda pri dobrej prestrelke nie je problem vyuzit aj 128 jadier, ktore tu vraj o dva roky budeme mat v nasich masinkach ;) ... co sa tyka napriklad spracovania videa, tak tam je mozne spracovat video per partes a teda celu ulohu rozdistribuovat do vsetkych jadier ... nastava tu vsak stary znamy problem a to je dnesna otrasna "rychlost" pevnych diskov ... avsak to moze riesit cache v RAM, kedze len pred 8 rokmi som mal v PC 2MiB a dnes mam 2GiB, tak pri tomto tempe je celkom mozne, ze o dva roky budem mat 16GiB a to mi celkom postaci na to, aby som mal nacachovanych 30 minut DV videa v pamati a spracoval ho tam bez ucasti disku ;) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spravne
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize z toho vyplyva ze najvacsi hlupak tu je Bozz, nakolko tvrdim to iste co Uhlik, akurat ze sa trochu viac rozpisal... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie tu ide o to ako si to napisal.. a jasne ze buducnost je v pocte jadier... to je jasne... tu ide o to ze amd je v porovnani s intel cena a vykon vyhodnejsia a to nepocitam ze sa daju vyborne taktovat... samozrejem aj intel.. ale ale pri nich je to trochu tachsie s vyberom.. co sa tyka cena-vykon-taktovanie... asi tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm pokial ja viem tak by to bol dost velky problem napisat pre tolko jadier nejaku aplikaciu. niekto pisal ze je trochu proble ked sa stretavaju objekty pocitane z roznych jaddier ale to je len co som cital... do programovania pre viac jadier sa vazne nevyznam ale ako casto citam ze to neni sranda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do architektury procseora sa moc nerozumiem ale jeden chlapik co sa asi rozumie mi povedal, ze tieto 2-jadrove procesory nie su nijaka vyhra, pretoze procesor spomaluje to, ze jadra musia komunikovat aj medzi sebou. No neviem skuste na to zareagovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano kamaratovi povedz že s časti ma pravdu. Dvoja a viacjradrove procesory ale nie su ako tvrdiš o nicom. Jadra medzi sebou komunikuju a to ich brdzi, inak by to bolo jednoducho tak ako by sme si to priali a teda dual core=vykon dvoch jednojadrovych CPU. Ale prax je taka že dual core aj v tej najlepsej viacvlaknovej aplikacii (povacsine spracovanie videa) maju 80-85% vykonu navrch ako porovnatelne jadro singlecore CPU. Navyše je využitie len na uživatelovi, ako a na čo využiva svoje PC. Dual core ma význam, pokial ho viete využiť a zamestnať aspon niekedy obe jadra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

NO tak podla mna to nebude nist moc...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hodime na to Hlistu a bude to jak state auto. Mali vykon a vysoka spotreba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja neviem, amd mam velmi rad ale ten procak by som si nekupil,mi to pripada ako ked intel chcel za kazdu cenu vyzmykat z architektury NetBurst co najviac, coho dosledkom boli procaky vieme ake...avsak pre istu skupinu ludi senzacia- no nekup to! 3.8 ghz! To iste si myslim aj o novom athlone X2 6000+, proste vyhodene peniaze, stara architektura a zlaty klinec 90 nm technologia...
No flame please,toť moj nazor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiez dobry postreh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mal somkedysi AMD Athlon X2 4000+ je to uplny crep asi po troch mesiacoch som ho predal a kupil som si core 2 duo E6300 a to slape ako hodinky nie hento AMD v zivote nekupujte fakt dobra rada lebo budete nadavat robil som test dal som zbalit 100 MB athlon to spravil za 4 min a 37 s a core 2 duo za 3 min 23 s
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemozes porovnavat predchadzajucu a novu generaciu cpu..rofl..sak k8 ma niekolko rokov a core je nove..
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este ako myslis toto ze slape ako hodinky ?...tak ze to x2 ti raruje zrazu zastavi a potom pokracuje dalej abo co ?...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehaj tak je to hlupak
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dobre a co ta este presvecilo... ze athlon si vymenil.. ake testy si este robil... ze si sa tak rozhodol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla bozza je tu zrejme kazdy hlupak :D - kazdy ma nejaky nazor!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla bozza je tu zrejme kazdy hlupak :D - kazdy ma nejaky nazor!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bozz je mudrejsi jak televizor :p

Odpovedať Hodnotiť:
 

HEH si ma tu doberajte... na moju obhajobu.. pisem to tym co okamzite odsudzuju...AMD pritom ako som pisal vysie je AMD cenovo-vykon-taktovanie vyhodnejsi... a nevravim ze intel tam nema zopar dobrych kuskov... a nie podla seckych uhlikovi a este nekomu.. som prikyvol.. to je vse
Odpovedať Hodnotiť:
 

s cenou možno,no s vykonom a taktovanim nemáš pravdu. Najlepši overclock je dnes v znamení intelu, už samotný net burst bol na taktovanie odsudeni :) nieto ešte novy core kde každy megahertz prinaša rast vykonu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak zoberies MB+CPU v cenovej hladine nad cca 10.400,- Skk, (co je cena asus P5B a c2d6300)amd nema v akejkolvek cenovej hladine co postavit oproti tejto kombinacii. Nic co Amd vie ponuknut sa po nataktovani nevyrovna najlacnejsiemu c2d (a uz vobec nie tym drahsim. Amd ma dnes zmysel iba ak chces dat za MB+CPU menej ako 10400 korun, pripadne nechces taktovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj pre froga... mam s tym ine skusenosti.. ale tie som mal pred rokom...ale vsimol som si ze v poslednom cas sa intel dost zameral aj na taktovanie.. ale pred tím rokom to bolo nieco ine. ABy ma kazdy rozumel- vecina ludi dava pozor na CENU ta je dost dolezita..dektopove pc a hranie hier ... vyuzivaju najme mlady ludia,(studenti..) ktory nemaju peniaze na zvis. a tak hladaju do coho cenovo spadaju, ma s porovnanim ceny(oproti intelu) paradny vykon a k tomu sa de este lepsie taktovat. ako napriklad. pred par rokmi.. ked vysli prve semprony. kto pozna ich aritekturu,tak bude suhlasit s tym ze su to SKORO A64 lenze na s754 kdesto A64 su na 939.. ale semprony su omnoho lacnejsi a ked si ich pretaktujete... asi tak som to myslel priklad som uviedol. ale je tomu asi rok dva. co som sa tak dotoho sprtal
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlupak
Odpovedať Hodnotiť:
 

panečku moj, dokedy chce AMD čislovať svoje procesory intel ratingom, ved už davno toto čislovanie stratilo vyznam, 6000+ :D ak to takto pojde dalej čo nevidieť tu mame AMD Athlon64 12360+ s realnym vykonom na urovni Core 2 Duo na 3,2 GHz :) AMD sice chystá nove čislovanie tak som len zvedavý čím nas prekvapia
Procesoru s frekvenciou 6000 MHz od intelu sa len tak skoro nedočkame tak nechapem čo AMD stale vidí na tom svojom rating značení :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

divim sa, ze este stale existuju ludia, ktori navstevuju tento server a nevedia, ze athlon 6000+ "je taky rychly" ako by bol povodny k7 athlon thunderbird na 6000Mhz, nie Intel Pentim4 na 6000Mhz!
Odpovedať Hodnotiť:
 

no predbehol si ma...

Odpovedať Hodnotiť:
 

to nemozu povedat presne
Odpovedať Hodnotiť:
 

vam tu vsetkym jebe vy sa o com rozpravate!kokoti

Odpovedať Hodnotiť:
 

ako ... ludia , priznam sa , nevyznam sa do architektury procakov ...ale pisem preto , aby som vam povedal, ze ked si clovek precita celu tuto diskusiu , tak sa moze smiat aj tyzden :D :D ako fakt dobre!!! nema to chybu , ako sa tu trtulite , a nadavate si ... a aj tak sa stavim ze keby odbornici na vas vysli s vyhodami a nevyhodami procakov od Intelu a AMD... tak by ste sami nevedeli kto co vravi ... :D ale ako fakt uznavam ze ste dobri ... a hlavne v tych dialogoch :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm, takze 3GHz je podla AMD vlastne 6... nepaci sa mi to, ale im to asi nevadi
Odpovedať Hodnotiť:
 

buducnost je jasna buducnost je intel a nebude tomu inak pretoze intel chysta zlavy amd este stale starodobe blbosti vyraba a ta ich xdva trieda nebude veru lacna a oproti intelu nebude konkurovat ani na stvrtom mieste v rebricku procesorov a ak ide o taktovanie tak v tom uz ma intel tiez svoje postavenie to ze ma amd v cpu vbudovany radic je niekedy pre amd velkou nevyhodou a este vacsiou nevyhodou je to ze to nikdy nezmenia amd je velke h_vno a nie procesor ak chce niekto usetrit max tisicpatsto az dvetisic korun nech si kupi amd ale o co pride v dnesnej dobe ani netusi nech si to najprv niekde dva krat nazivo porovna a potom reze core2duo je zazrak a veru su 6GHz cpu dnes uz su aj 20GHz len o tom neviete
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboj,my vieme ze su aj 20ghz procesory, kludne si taky kup ak ti to pomoze. Nezatracuj AMD, lebo to co dakazali v posledych rokoch je super a iba AMD mozes dakovat zato ze si mozes kupit core2duo, lebo inak by intel spal na vavrinoch a predaval by 10 ghz presscoty...Ze intel je buducnost? A to si ako na to prisiel? Uznavam,tie core2duo su super,no to neznamena ze mozes robit take zavery nad AMD.
Ich cas pride to sa neboj,tak ako to bolo s Athlonami 64...
PS: Mne je jedno aky mam doma procak, kupim co je momentalne najlepsie a je mi jedno ci je to AMD alebo Intel,lebo na PC pracujem a nepotrebujem sa chvastat aky mam procesor
Odpovedať Hodnotiť:
 

to respin:

veru chalan nemas pravdu AMD sa vzdy na Intel iba dotahuje a tento krat sa intel fakt prekonal a AMD je hlboko podpriemer vo vykone ! A definuj mi co si myslel tym AMD 64 ??? Jedine co od AMD stalo za nieco boly Bartony !!!
INTEL RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Odpovedať Hodnotiť:
 

Majco
Kazdy predsa vie,ze Athlon 64 je architektura o krok vyspelejsia ako Pentium 4, to som mal na mysli. A ich prichod znamenal pre intel uder pod pas.Ved predsa poznas niekoho kto by si dnes kupoval nove pc s Pentium 4? Bud su to Athlony a Semprony, alebo Core2duo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja neviem co mas proti dnesnym Pentium D-čkam ?? Lepšie ako Sempron alebo FX-ko !!! daš dobrý chladič a brutane to mozes taktit !! a porovnaj dosky pre AMD a INTEL jo !!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Milý zlatý a vieš ty akceptovať fakt, že väčšina profesionálnych CAD CAM aplikácií odporúča pracovné stanice osadené INTEL PENTIUM procesormi ? Lebo nie všetky počítače majú inštalované hry, ale je veľa takých, na ktorých sa pracuje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

precitajte si vsetky moje prispevky este raz a mozno pridete na to co je ich pointou. Ja sa nehadam co je lepsie, ci AMD alebo INTEL,a ani nerobim ziadne zavery ako niektori....
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ked si zoberes, ze AMD fici na 90nm technologii a co z toho vytiahli, tak sa nepytaj co vytiahnu zo 60nm technologii omg ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

65 nm neni nejaky velky boom, takze z toho moc nevytiahnu (akurat pridaju par veci na staru architekturu a tot vse) Intel Core nedobehnu....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem celkom prakticky vyznam rozdielu medzi 1 a 2-jadrovymi procesormy, ale bol by som vdacny keby mi to niekto objasnil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to asi ako keby si bol hokejista
s jednou nohou a s dvoma :-) xaxa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ahoj chlapi, no ... ako tak čítam, je tu odborníkov dosť.. chcem vedieť ale jednu maličkosť, pre vás asi triviálnu, ale stejne.. Keď má AMD procesor.. hmm.. teda CPU.. akože 6000+ to má teda akú skutočnú taktovaciu frekvenciu?
Alebo inak...: ak udáva, že má 6000+ to je stejný, alebo aspoň približne stejný, ako prepočítane napr. INTEL P6 s takt. frekvenciou 6000 MHz??? To mi je záhada, ako si môžem porovnať výkonnosť týchto rivalov... tak preto sa pýtam..
Za odpoveď .. ale myslím k veci dík, nejaké kecy o tom aký som lama a pod. kašlem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Athlon 64 X2 6000+ ma dve jadra, každé pracuje na 3000 MHz. Vykonovo sa márne doťahuje na intelacky Core 2 Duo E6600, ktory ma takt 2400 MHz. Čo sa tyka multitaskingu, pre mna dost podstatna vec tak tam sa E6600 dosť približuje, ale ak si zrataš cenu oboch procesorov, zahrievanie a nenormalne krasny overclock pri core 2 duo, tak jednoznačne dnes najlepšou kupou je Core 2 Duo E6300 za cenu kolem 6000 Sk s DPH a po pretaktovani hravo prekona AMD 6000+. Proste AMD ešte nema pre Core 2 Duo rivala, a nehovorim to len z toho že som fanušik intelu, amdčkari mi daju za pravdu :) Navyše herne testy (niekdajšia domena AMD) su dnes v prospech core 2 duo.
viac na: http://www23.tomshardware.com/cpu.html
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár