
neprihlásený
|
Piatok, 22. augusta 2025, dnes má meniny Tichomír |
|
Dvojjadrové Pentiá D na trhu od 241 USD
Spoločnosť Intel oficiálne predstavila svoje dvojjadrové procesory určené pre mainstreamový trh. Ako sa očakávalo, nasadené ceny sú v pásme cien súčasných jednojadrových procesorov, čo by malo urýchliť nástup viacjadrových procesorov. Najlacnejší 2.8 GHz model tak stojí iba 241 dolárov.
DSL.sk, 27.5.2005
|
|
Intel včera oficiálne predstavil nové dvojjadrové Pentiá D rady 8xx s jadrom Smithfield určené pre mainstreamový trh. Spoločnosť tiež predstavila nové chipsety 945P a 945G určené pre tieto procesory. Nové dvojjadrové procesory tak nasledujú v apríli uvedený Pentium Extreme Edition 840 procesor, ktorý je určený namä pre najnáročnejších užívateľov a hráčov, čomu zodpovedá aj jeho cena na úrovni 1,000 dolárov.
Nové dvojjadrové procesory prichádzajú v troch modeloch - 820 (2.8 GHz), 830 (3.0 GHz) a 840 (3.2 GHz). Procesory majú 1 MB L2 cache na jadro, spolu teda 2 MB. Podporujú FSB 800 MHz, EM64T ale nepodporujú Hyper-Threading. Modely 830 a 840 podporujú Enhanced SpeedStep pre reguláciu energetickej spotreby procesora.
Od Pentia EE 840 sa teda Pentium D 8xx procesory líšia nepodporovaním Hyper-Threadingu a tiež zamknutým násobičom, ktorý je u EE verzie možné meniť.
Nové procesory prichádzajú v cenách 530, 316 a 241 dolárov za kus pri odbere 1,000 kusov. Intel teda nasadil ceny v cenovom pásme súčasných jednojadrových procesorov, čo potvrdzuje fakt, že Intel sa snaží čo najskôr na trhu presadiť viacjadrové procesory. Analytici ale predpokladajú, že Intel tento rok predá len cca 10 až 20 miliónov Pentium D procesorov, čo predstavuje 5 až 10 percentný podiel na trhu. Masívnejší nástup viacjadrových procesorov predpokladajú až s príchodom 65 nm procesora Presler a neskôr procesora Conroe, postaveného už na novej architektúre jadra.
Chipsety 945P a 945G prichádzajú s podporou PCI Express, DDR2-667 a FSB 800. Chipset 945G je určený pre biznis zákazníkov, prichádza s integrovanou grafickou kartou Intel GMA-950, podporou Advanced Management Technology a je súčasťou novej PBP platformy. 945P je orientovaný viac na domácich užívateľov, podporuje PCI Express x16 grafickú kartu a 7.1-kanálový surround zvuk.
Intel tiež predstavil nový jednojadrový procesor Pentium 4 670 s pracovnou frekvenciou 3.8 GHz, s podporou EM64T a 2 MB L2 cache pamäte. Tento procesor je doporučovaný ako súčasť riešení postavených na PBP platforme.
Tu môžete nájsť tlačovú správu Intelu k uvedeniu nových procesorov a tiež novej platformy PBP, predstavenej v tomto článku.
Akú pracovnú frekvenciu má procesor Vášho PC? V prípade AMD uveďte číslo z pomenovania procesora (nezhoduje sa s pracovnou frekvenciou). (hlasov: 317)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robertko
Od: robertko
|
Pridané:
27.5.2005 13:59
kto vie či su tie procesory lepšie ako 64-bitove Atlony?
|
|
robertka
Od: robertka
|
Pridané:
27.5.2005 14:52
...jasne,ze nie su...
|
|
sn:)
Od: sn:)
|
Pridané:
27.5.2005 15:00
treba porovnavat porovnatelne :) teda ked dvoj jadrovy
intel tac aj dvoj jadrovy AMD
AMD AThlon 64 x2 je iste o mnoho vykonnejsi ako uvedeny intel ale naco ti bude take nieco ? ked aj tac to secko windows iba brzdi :)
ale na druhej strane treba pripomenut ze AMD dual core je
aj patricne drahsi :)
pozri:DUAL-CORE PRICING:
AMD Athlon 64 X2 4800+ = $1,001 each najsilnejsi
a najslabsi ;)
AMD Athlon 64 X2 4200+ = $537 each ale aj tento je raketa :)
|
|
robertko
Od: robertko
|
Pridané:
27.5.2005 21:58
jaj dobre, ved aj tak by som si ho nekupil, ostanem pri tom čo mam 2500+ Sempron, stači, nie?
|
|
Tuky
Od: Tuky
|
Pridané:
27.5.2005 22:58
ja mam 3 rocny P4 2,4GHz a som spokojny :P
|
|
igor
Od: igor
|
Pridané:
29.5.2005 21:29
sempron 2500+, skapal by som...
|
|
sSu
Od: sSu
|
Pridané:
28.5.2005 7:02
Ako bludy. Vraj windows to brzi ! Cista lamovina. Ked v niecom nieco nevies nepis o tom :-;
|
|
mino
Od: mino
|
Pridané:
29.5.2005 0:03
a ty o tom nieco vies? ja som odsudil win uz pred niekolkymi rokmi koli tomu ze obmedzoval vykon pc. Pouzivam linux prekompilujem si jadro podla mojho stroja a niet vyssej spokojnosti. Ak je niekto lama nech si pouziva ten hlupy operacny system, ktory pada ako aj ked kazdy garantuje ze to sa stat nemoze.
|
|
veil
Od: veil
|
Pridané:
29.5.2005 11:46
Mas pravdu, Ty nie si lama - Ty si priam vidlák... radsej nas netrap takymito rozpravkami o vsemocnom kompilovani jadra a spomalujucom windowse
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
1.6.2005 8:31
Mam Athlon 64 a vsetky tri normalne windowsi (98,XP,XP64),
98nestaci,XP32bit je lepsie ako 64..A zevraj 64 su pre 64.. A linux by som si ja osobne teraz urcite nedaval.Fuck off windows.
|
|
excellence
Od: excellence
|
Pridané:
28.5.2005 9:53
presne taký procak mam LGA 775 2,8GHz/1M/800FSB a som z ním max.spokojný a na to že vraj INTEL je na trhu najdrahší, ja myslím že sa to dá zvládnuť, a drhuhá stránka veci je, že oplatí sa investovať ...
k nemu doporučujem dosku GIGABYTE, a vedzte,
že neoľutujete ...
:o)
|
|
Jano
Od: Jano
|
Pridané:
28.5.2005 15:08
Kto má P4 procesor z frekvenciou 2GHz a viac z podporou HT, osadení v doske z výkonejším chipsetom, nemusí v podstate uvažovať nad kúpou nového procáku respektíve nového compu až do príchodu takých výkonostných žrútov ako budú Longhorn a hry založené na Unreal engine 3. Mám P4 2.6Ghz a podľa testov by v pohode dosahoval potrebných 30 fps v najnovších hrách pri rozlíšení 1280x1024 4xAA 8xAF. Takže kto odloží kúpu tak asi o rok, buď ušetrí, alebo si kúpi to naozaj pravé a poriadne Dual core P4 už z podporou HT a založené na novej architektúre.
|
|
bogy
Od: bogy
|
Pridané:
28.5.2005 20:47
mas pravdu, ja mam P4 2,8 GHz s HT, (ale nie Prescott) a som vysmiaty. mam solidny vykon, a hlavne mi to nehuci. mam bezventilatorovi pasivny chladic. takze bozske ticho. vyrobcovia zistili ze dostat sa za 4 GHz nie je sranda. tak musia nasobit pocet jadier a menit architekturu. konecne.
|
|
LocutusSK
Od: LocutusSK
|
Pridané:
29.5.2005 22:21
To ci ti nejaka hra da pri 1280x1024 potrebnych 30FPS asi viac zalezi od grafiky, ako od procaka. Ani P4 3GHz, ani Athlon64 4000+ s napr. GeForce 4MX ti tych 30fps neda.
Jo, a netvrdim, ze GeForce 6800 Ultra alebo nejaka vykonna ATI tych 30 FPS da na masine s 1 GHz ...
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
1.6.2005 8:35
Mne Barton 2500 nestihala uzivit gfx5900ultra..Procik sa piekol a aj grafika..Trocha pomohla aj vymena zdroja..
|
|
xxxx
Od: xxxx
|
Pridané:
29.5.2005 14:32
dako malo cisel ja mam 2.5ghz teda 3.7+ asi
|
|
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
30.5.2005 0:24
jo tak jo,
ja mam xp 3000 a v pohode.
nepotrebujem viac,lebo to nevyzijem
|
|
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
30.5.2005 0:26
co je lepsie chalani:
intel, alebo amd?
to je ako ked si niekto da kozla,alebo gamrinusa?
ci ako to je?
|
|
LAma
Od: LAma
|
Pridané:
30.5.2005 19:14
Si pozrite najprv co je naco
Amd su napr. vykonne pri hrach
ale Intel je vykonny pri prepocte aplikacii
Takze ked sa chcete hrat tak Amd a ked chcete pracovat s videom alebo si vytvarat mp3 a podobne tak radsej INTEL
Ja mam 2400 P4 + abit ic7 a ide to lepsie ako daky 3400 + Amd
lebo ta 3400 Amd ide na frekvencii 2400 Mhz tak neviem co trepete
si dajte www.agem.sk a si pozrite kolko stoji Intel 2400 a kolko stoji AMD co ide fakt na 2400
Priklad
AMD Athlon64 3400+ BOX Socket 754
Procesor AMD pracujúci na frekvencii 2.4GHz, s 512 KB L2 cache, Socket 754. HyperTransport™ technológia . Integrovaný DDR memory kontroler, Technológia Cool"n"Quiet™.. BOX balenie s chladičom stoji 6 940,00 Sk bez DPH
a intel
Intel Pentium 4 2.4GHz 533MHz BOX Prescott
procesor s 1MB cache, pre domacnosť, kancelárie, servery. BOX prevedenie je spolu s chladičom.
4 130,00 Sk bez DPH
tak sa uvedomte
|
|
BUBU
Od: BUBU
|
Pridané:
30.5.2005 20:58
Tak sa pochválim aj ja .. mám Intel 3.0GHz HT Prescot nataktovaný na 1GHz FSB .. teda 3,6 GHz, pamäte som nataktoval v Biose na 333, teraz po pretaktovaní idú 400.. MB je MSi s chipsetom 875 .. žiadna shit 865, ktorá je horšia ako dobrá 845.. :-) nastripované HDD SATA .. V Pinnacle 9 mám zrendetované a napálené ( napal. - 4x) video z digi kamery aj s efektami, 2x audiostopa do 2 hodín... neexistujer také AMD čo ma predbehne, aj keď priznávam, sú hry kde je AMD lepšie, ale tento rozdiel ľahko zotre GF 6800 a 1GB Dual DDRAM... Mimochodom, bez zdvíhania napájacieho napätia na jadro a pri "normálnej" teplote cca 35 stupňov. Pri plnej záťaži musí byť vonku aspoň 30°C aby sa po 2 hodínách zahrialo PC na 48°C ... Samozrejme na 865 chipsete taký istý CPU hreje o 20°viac, len upozorňujem že 865 chipset nebol primárne s podporou Prescot a HT, to je dosiahnuté rôznymi obklukami a aj to tak vyzerá... Kto neverí, môže dôjsť kuknúť :-) a poprípade aj predám, stačí nechať odkaz :-)
|
|
sn;)
Od: sn;)
|
Pridané:
31.5.2005 12:49
bubu nemas sa cim xvalit - toto co mas je arxaizmus
fsimni si spotrebu jednotlivyx procesorox vo wattox carle:)
mala by to byt priama umera k teplote :)
tac tebe idu pamate na 400mhz? xixixi ty kuzelnik jeden :))-keby si napisal ze na 600 tac ale to by si musel zainvestovat ;)))
poradim vam deti ked si us kupujete AMD tac s paticou 939 ;)
ukazem ti amd ktore frci na skutocnyx 2,2 ghz a spravi mp3 alebo divx fil skuor ako ten tvoj intel ;)
kto si kupi od teba ten axaizmus????
|
|
BUBU
Od: BUBU
|
Pridané:
31.5.2005 13:42
no druhý PC čo mám je 64 bit Athlon 3.0+ .. robím peálne porovnania ( to aj keď je P4 nepretaktovamá)
a povedz mi načo sú ti 600 MHz pamäte ?! Za minulý rok som postavil asi 150 PC .. za posledných 5 rohov je to isto viac ako 1000, a minimálne ďalších 2000 som ich opravil, trošku viem o čom je reč :-) Takým ako Ty vravím "čitateľ".. niečo si prečíta a je majster sveta :-)
|
|
bubu
Od: bubu
|
Pridané:
1.6.2005 7:35
xudaci co tie pocitace od teba kupuju ;)))
aj ja mam PC aj na baze intelackeho CPU aj na baze AMD
tac ze dierky do nosa nepotrebujem vrtat :) verim tomu ze si musel opravovat tyx 1000 PC :) ked raz niekto nevie poskladat hardware tac by slapal co najoptimalnejsie :))))
A u nas na dedine poznam takyx ;)) a poznam aj ix zakaznikov
je len skoda ze vacsina zakaznikov sa nerozumie tomu co mu taky predajca preda -dufam ze sa to casom zlepsi .
Tvoj verny citatel :)))))))))))
PS vymenit zdroj , VGA, pamat alebo CPU tysi mi len opravar
xixi
|
|
BUBU
Od: BUBU
|
Pridané:
2.6.2005 18:10
no , zopár rokov robím šéftechnika v jednej z najväčších firiem na IT čo je na Slovensku.. vymeniť zdroj, ram... to nie je oprava .. už si niekedy opravil vyhoretý zdroj, alebo monitor ?! opravil si už MB tak že si našiel švihnutý Step dowen stabilizátor ?! nevieš o čom píšeš.. si čítal niekde, že ?!
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
1.6.2005 8:39
Samochvala smrdi..Ja skladam pc stale,a hovorim ze intel je hnoj hnoj hnoj! To si zapamataj...Bohuzial intel momentalne nema na Amd.
|
|
BUBU
Od: BUBU
|
Pridané:
31.5.2005 13:43
mimochodom, to PC mám už 14 mesiacov, vtedy si ešte chodil na 166 P1.. :-)))))))))
|
|
debko
Od: debko
|
Pridané:
31.5.2005 19:37
Ja MaM penŤium dvojku 400mHz a som spokojny aKO niK Okrem Toho neuveriťeľnych 32Mb pamate zdielanej s Grafičkou karťou.
|
|
žofré
Od: žofré
|
Pridané:
1.6.2005 1:03
A ja mam P4 3 GHz s HT, 768MB RAM (ale neviem akej), grafiku ATI Radeon 9600 SE 256MB a HDD SATA a som uuuplne spokojny... Som len uzivatel,tak si to uzivam :)
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
1.6.2005 8:41
A co robievas na pc? Aj hras nejake hry?To potom musis stale davat reset..Tej vga co mas je skoda ze si nekupil aspon xt verziu..
|
|
masm
Od: masm
|
Pridané:
2.6.2005 10:06
Si frajer, skus vymenovať čo si už urobil, koľko projektov máš na internete, napríklad na sourceforge ....
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
1.6.2005 8:45
Odporucam Amd sock.939 a nforce3-4 chipset,dobre na pretaktovanie cpu..
|
|
marilyn
Od: marilyn
|
Pridané:
2.6.2005 16:06
debili, idete sa hadat jak maly, skuste sa zamysliet nad tym, co vam prinesie intel a co amd, oba maju svoje pre a proti, ale stavim sa, ze sa najde taky chudak, ktory vystreli amd az nad oblaky, vraj lepsie ako amd dnes na trhu nie je, ... ha ha
Preferujem obe znacky, osobne niesom hrac, ak by som bol, mal by som amd, ale mam intel a viem preco...
A napriek tomu tiez nadavam na teplotu, ale ostatne je v poho. S vykonom som velmi spokojny
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
3.6.2005 10:23
Ked nie si hrac tak nekecaj do amd..Pochybujem ze mas potom objektivny nazor na obe strany, ked nehras hry..
|
|
marilyn
Od: marilyn
|
Pridané:
2.6.2005 16:13
a este k tomu typkovi, ktory tvrdi, ze na video nie je lepsi intel, tak si teda pekny idiot, je rozdiel nieco vediet a nieco ine pisat, ...
AMD si so sebou vzalo namyslenych hracov, intel rozumnych ludi, ktory vedia co chcu
Ale nehadzem takych ludi do jedneho vreca...hi?
Narozdiel od AMDckarov
Ludia, ktory preferuju intel, toleruju ostatnych, ale ludia, ktory preferuju AMD, nemaju ani paru o tolerancii, pre nich je dobre len to, co maju pod kapotou doma, ...hi?
A navyse v minulosti to bolo tak, ze AMD si kupovali len chudaci, pretoze si nemohli dovolit kupit kvalitnejsi a drahsi P4.
|
|
Ksicht
Od: Ksicht
|
Pridané:
3.6.2005 10:25
Keci keci keci.... Tu ide o to, ze volakedy bol na trhu dominant Intel a v ludoch, co sa nevyznaju do pc, to ostalo a nechcu nic ine...nuz ale tak to chodi... Nehovorim uplne ze intel je shit, ale amd dnes je amd... !
|
|
marilyn
Od: marilyn
|
Pridané:
2.6.2005 16:15
a este k tomu typkovi, ktory tvrdi, ze na video nie je lepsi intel, tak si teda pekny idiot, je rozdiel nieco vediet a nieco ine pisat, ...
AMD si so sebou vzalo namyslenych hracov, intel rozumnych ludi, ktory vedia co chcu
Ale nehadzem takych ludi do jedneho vreca...hi?
Narozdiel od AMDckarov
Ludia, ktory preferuju intel, toleruju ostatnych, ale ludia, ktory preferuju AMD, nemaju ani paru o tolerancii, pre nich je dobre len to, co maju pod kapotou doma, ...hi?
A navyse v minulosti to bolo tak, ze AMD si kupovali len chudaci, pretoze si nemohli dovolit kupit kvalitnejsi a drahsi P4.
|
Pridať komentár
|
|
|
|