neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
V 2006 sa na Slovensku nainštaloval pirátsky softvér za 1.17 miliardy

DSL.sk, 15.5.2007


45% softvéru inštalovaného na PC na Slovensku v roku 2006 bolo pirátskeho, tvrdí dnes zverejnená štúdia IDC vypracovaná pre BSA.

V roku 2005 to bolo o 2% viac a v roku 2003 o 5% viac.

Predajná cena softvéru nainštalovaného nelegálne bola 47 miliónov dolárov, v prepočte 1.17 miliardy Sk podľa aktuálneho kurzu. V predchádzajúcom roku to bolo 44 miliónov dolárov.

V EÚ bol v roku 2006 priemer 36% inštalovaného pirátskeho softvéru, celosvetový priemer 35%.

Vo svete bol v minulom roku nainštalovaný softvér za celkom viac ako 100 miliárd dolárov, zakúpený z toho bol softvér za 65 miliárd. Celkovo podľa správy bol nainštalovaný pirátsky softvér za takmer 40 miliárd dolárov.

Percentuálne najviac pirátskeho softvéru sa inštalovalo v Arménsku (95%), Moldavsku (94%), Azerbajdžáne (94%) a Zimbabwe (91%). Naopak najmenej pirátskeho softvéru sa nainštalovalo v USA (21%), na Novom Zélande (22%), v Japonsku (25%), Dánsku (25%), Rakúsku (26%), Švajčiarsku (26%) a Švédsku (26%).

V Česku bola miera pirátstva 39% s predajnom cenou pirátskeho softvéru 147 miliónov dolárov, v Maďarsku 42, v Poľsku 57% a na Ukrajine 84%.

Miera inštalovaného pirátskeho softvéru sa znížila v Číne z 86% na 82% aj v Rusku z 83% na 80%.

Regiónom s najviac inštalovaným pirátskym softvérom je Stredná a Východná Európa so 68%, nasleduje Južná Amerika so 66% a Blízky Východ s Afrikou so 60%. Najmenej pirátskeho softvéru sa inštaluje v Severnej Amerike, 22%.

Napriek najnižšej miere pre najväčší trh so softvérom mal najvyššiu predajnú cenu pirátsky softvér inštalovaný v USA, až 7.3 miliardy dolárov. Nasleduje Čína s 5.4 miliardami, Francúzsko s 2.7 miliardami a Rusko s 2.2 miliardami dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

A bill nebude mat na let do vesmiru. :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale bude ale len na jednosmerny listok ... hhh :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hello, nice site!
fat lesbian
http://www.newlesbi.dmdns.com
<a href="http://www.newlesbi.dmdns.com">fat lesbian</a>
[URL=http://www.newlesbi.dmdns.com]fat lesbian[/URL]
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja si to nemyslim... Ked ma niekto win tak skutocne vacinou aspon ten win je orig. A vsetko na nom je uz potom "piratsky soft" :) cize bill na to mat bude, ale ostatne vyvojarske firmy asi ne... special thx to ADOBE :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

PS FTW :) a btw ja jedine origos na kompe mam Steam a AVG7 spred asi 3 rokov ked som si myslel ze to je dobry antivir ale som sa sklamal rychlo
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja nemam jediny origos.
Ak u mna najdes origos cd tak je bud z casopisu alebo je pozicane. :D
Ja tvorim tak 10% z tych nasich 45%.

Odpovedať Hodnotiť:
 

a ja potom co? :D 35%? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa máte čím chváliť :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej boha na mna ste zas zabudli
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nezabudli sme na vas. Ste 348. v poradovniku. K vam sa dostaneme pravdepodobne niekedy koncom leta, este vas vopred informujeme o presnom datume. Dufam ze budete doma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri si moje ip ti chudacik,a najdi si ma!! B-) :-D :-P :-*
Odpovedať Hodnotiť:
 

O teba nemame zaujem. O uboziacikov s nelegalnym OS + par smisnymi hrami sa nezaujimame, my ideme po velkych rybach a distributoroch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimava diskusia :)
LOL
Odpovedať Hodnotiť:
 

ASFASF
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sa na ten antivir vybodni (mal som ho kedysi tiez) a daj si Avast zadarmo alebo DrWeba za ~600 korun...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Avast? myslim ze ten nie je o nic kvalitnejsi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://prvastranka.ic.cz
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty sa radsej drz nejakeho WYSIWYG editora... toto ti jednoznacne neide ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak im treba! Treba zvysit ceny softwerou a bude to 100% B-) Aj za to moze zivotna uroven daneho statu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hello, nice site!
fat lesbian
http://www.newlesbi.dmdns.com
<a href="http://www.newlesbi.dmdns.com">fat lesbian</a>
[URL=http://www.newlesbi.dmdns.com]fat lesbian[/URL]
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten percentualny rebricek odraza celkom verne zivotnu uroven v krajinach ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby nebolo piratskeho softveru tak sa vyvoj spomali a nikomu to neprospeje (ani Billovi).
Ale USA 22% :)) to je celkom dost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co je to za chore tvrdenie "Keby nebolo piratskeho softveru tak sa vyvoj spomali a nikomu to neprospeje" si spadol z mesiaca alebo odkial?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstav si napriklad Rumunsko. Rumunsky prezident sa k piratskemu softveru priamo priznava a verejne Billovi povedal ze nebyt piratskeho softveru tak Rumunsko nie je tam, kde je teraz (Bill sa samozrejme nezmohol na odpoved - a chapem ho), dovod je ten ze rumuni by si nemohli dovolit kupovat v sucasnej situacii (alebo by nechceli, radsej ten softver nebudu pouzivat) licencie za softver -> menej modernych firiem produkujucich hodnoty, mensie odvody statu, dane... Rumunsko je len priklad.
Ak u nas ma dajme tomu 60% home userov piratsky softver (myslim ze drviva vacsina firiem u nas ma softver legalny), tak keby nebolo piratskeho softveru, tak si licenciu moze dovolit len dajme tomu 30% z nich a zvysok bud na nu nema alebo im licencia nestoji za to aby vobec pouzivali pocitac -> menej pocitacovo gramotnych ludi, mensi pristup k informaciam, vzdelaniu, ludia by nevedeli vo firmach pracovat s origos sytemom, lebo by ho niektori nikdy nevideli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cista pravda :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ono, mal by si pri tom pocitat aj s tym, ze ak by sa vsetko kupovalo, ceny by klesli. Aj ked vo vacsine pripadov by to na veci nic nezmenilo ;)
najma co sa tych softow za > 50.000.- SKK tyka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vo svete je dost vela chudobnych oblasti, kde ludia nemaju co jest nie aby si kupovali orig. softver, tak ak sa niektorym z nich podari zohnat aspon hardware, tak je dobre ze sa s nim aspon naucia pracovat prostrednictvom piratskeho softveru. Mozu si najst lepsiu pracu, zarobit si... Takto by sa dalo pokracovat donekonecna...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hello Guys!
My new video portal
<a href=http://freeskivideo.info>New Videos Today</a>
Odpovedať Hodnotiť:
 

spammer posrany
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je uzasne s akou presnostou sa to da urcit, cela studia bude urcit stat za vela .. ha ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

jj tiež sa na tom smejem, aj keď začínam tak nad tým uvažovať a je mi z toho naopak do plaču... čo ak MS tajne monitoruje čo inštaluješ... a či je to legálne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak si daj do pc linux a je to

Odpovedať Hodnotiť:
 

To vobec nie je cudne ze v USA sa najmenej kopiruje. Tam je pre nich 20 dolarov nic ako pre nas. Zoberme taktiez do uvahy, keby som si cel soft kupit, na SR nie je Paypal a podobne blbinky... A jj, niekto tu mal pravdu s tym o zivotnej urovni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ty asi necitas ... sice prectentualne mozno, ale NAVACSIA HODNOTA nainstalovaneho PIRATSKEHO SOFTU je PRAVE V USA !!!

Cudaci amici, nemaju prachy aby podporili Bila :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

skupina A: jeden clovek z 10 ma piratsky soft v hodnote 5000.-SKK

skupina B: 2 ludia zo 100 maju piratsky soft, dokopy v hodnote 10000.-SKK

ktora skupina ma percentualne viac piratskeho softwaru?
Skupina A (10%), skupina B (2%)

Ktora skupina ma piratsky software za viac financnych prostriedkov?
Skupina A (5000.-), skupina B (10000.-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktora skupina ma piratsky software za viac financnych prostriedkov?
-> spravna odpoved je skupina A, 10 ludi zo 100 ma nainstalovany sw v hodnote 50000.- ... ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odpoved je spravna, az na to ze v skupine A je len desat ludi...
snazil som sa to porovnat trebars k Slovensku a USA...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Ten percentualny rebricek odraza celkom verne zivotnu uroven v krajinach ..."
To je
A co mozu od nas chciet. Ved severna amerika to ma za babku a pre nas to majland...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved prave ... ak si chces u nas kupit windows a office tak musis dat nato prinajmensom jednu vyplatu a to len pre zakladny balik .... pricom v USA si to takpovediac deti mozu dovolit z vreckoveho
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase az take ruzove to nieje... aj ked je to lacnejsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm, vy mate paradnu predstavu o tej vysnivanej Amerike, ci lepsie povedane USA.... :) nechcem vam brat iluzie, je sice pravda, ze v USA je to lacnejsie pomerom cena/zarobok, ale zas az na "vreckove" to nie je, pretoze ked si vezmes zarobok obycajneho priemerneho americana, s priemernymi americkymi vydavkami na byvanie, auto, tel, domacnost atd, tak mu zas az tak vela nezostane. A cena windowzu zacina myslim okolo $199 a office (krabicova verzia) sa taha este vyssie. Jedine studentske verzie su lacnejsie, a taktiez OEM ale to mas lacne aj u nas. Myslim, ze studentske verzie officu co sa u nas predavali okolo 6 tisic uz nie su az take drahe... hoci zas aby som nemoralizoval - ani ja som si ho nekupil :) ale Win mam legal (OEM) takze Billimu som prispel na ten listok do vesmiru :)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

no zamerne som tam napisal slovicko "takpovediac" .... u nas pri plate 8000 hrubeho je 6000 za office prilis vela .... ako uz niekto spominal, nebyt piratstva, tak sa na pocitac pozerame jedine v skole
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemysli si, ze studaci v USA si kupuju len tak Office namiesto bagety :)) Aj oni maju legalny tak max Windowz, ktory dostali spolu s notasom a to je myslim uz aj u nas standard :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ako uz niekto pisal vyssie - nelegalny soft (si myslim aj ja) nie je problemom v oblasti operacnych systemov - tych sa aj tak preda dost legalne. Ide skor o softy ako Adobe Photoshop, AutoCad a podobne specializovane programy, ktore stoja aj viac ako 50 litrov a nemozu si ich dovolit ani firmy
Odpovedať Hodnotiť:
 

No trepes ... ak firma pouziva AutoCAD na kreslenie vyvojovych diagramov do priruciek, tak mas pravdu ale inak ak je to projekcna firma ktora AutoCAD pouziva na serioznejsiu cinnost, nema vobec problem si ho kupit !!! Ak by to tak nebolo, mali by pouvazovat nad tym, ze kde robia chybu alebo to jednoducho zavriet ... :-)




Odpovedať Hodnotiť:
 

AutoCAD, AutoCAD, ..... to je mala ryba, su softy ktore su podstatne drahsie v oblasti CAD, zalezi od toho kolko modulov softu chces, spravia ti balik za 200000, ale aj za 1000000 (Unigraphics, Catia, Pro engineer, .....)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyrobcovia tychto pre obycajneho cloveka drahich softov su vecsinou doost liberalny co sa tyka domaceho pouzivania ic softu-pretoze ked to mam doma tak sa s tym naucim pracovat->ked si najdem pracu kde to vyuzijem tak mi ta firma proste ten soft kupi a je jedno ci stoji 100K alebo viac... ja pomocov toho softu zarobim firme miliony...a vsetci su stastny aj ADOBE,aj moj sef a aj JA:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta ty kde robis za taky plat..? predavas cukriky jak ukrajinci na vychode...? za 8000 hrube by som ani z postele nevstal..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovensko nie je len BA to si uvedom!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to je fakt smutne ale niekto si musi zvazit ci bude pracovat aj za tych par korun alebo si najde pracu uplne niekde inde a prepocitat ci sa mu vobec oplati prestahovat sa
Odpovedať Hodnotiť:
 

V USA som bol, robil som v najzapadnutejsom hotely uprostred hor kde bolo roboty velmi malo, ale myslim ze u nas studak po 2 mesiacoch prace ako upratovac moznost kupit si povedzme T60 vo vyssej konfiguracii a pritom cele dni minat prachy na chlast. Tykalo sa to teda amikov lebo slovaci mali vysoke naklady na letenku a ine vydavky. Idealne to tam neni ale slusne zit sa tam da..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trocha malo....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako vedia,v ktorej krajine na akom kontinente je aký percentuálny podiel nelegálneho softvéru.To by ma zaujímalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keď si tak človek spočíta, koľko by dal za OS (mrkvosoft), antivirus, office tak je to toľko ako nový comp xD a teraz nasleduje rozhodnutie, nový comp, alebo software xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

keď si tak človek spočíta, koľko by dal za OS(linux=0sk) antivirus=0SK(vraj aj nejaky existuje) office=0SK(Openoffice) graf. editor=0SK(GIMP) chcete hrat hrY(CEDEGA=100sk/mesiac--trosku blbe ale aj to sa da kreknut:-) jasne su aj aplikacie ktore pod linuxom nerozbehate.. na tie si "musite" kupit win;-)

mala inspiracia: ubuntu-sk.org
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja radsej http://www.kubuntu.sk/
len tak mimochodom, premigroval som asi 2 tyznde dozadu a to som myslel ze budem mat abstak ze nehram hry :P mimochodom, ja som asi tvoril tak 5% asi kazde 2tyzden install.. :D yebat vyndovs
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby som ten Ubuntu niekedy vyskusal??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano vyskusaj, len prosim ta, maj trpezlivost skor nez si urobis nejaky zaver, ozaj na to ti stacit 2-3 hodinky skusania stacit nebudu. Lebo linux/unix je nieco uplne ine ako Windows a ak si ozaj zaryty resp. stary windowsak, mozu byt pre teba mnohe veci dost nepochopitelne ale nezabudni, linux ci uz Ubuntu ci iny NIE JE KOPIA windowsov. Ak si toto uvedomis, na 90% sa zaradis medzi spokojnych uzivatelov linuxu ktory bude mat okrem ineho aj solidne znalaosti widowsu.
... pokracovanie -->>
Odpovedať Hodnotiť:
 

... pokracovanie -->>
Je to ako ked si sa prvykrat stretol s pocitacom a zacinal si s windowsom, tiez si chvilami nevedel kde je sever kam to kliknut a kde najst tu a tu vec ci konfugraciu ... a presne tento pocit ta zial bude spociatku sprevadzat , co je samozrejme pochopitelne a aj ludske ak sa clovek stretne s novou vecou ale ak vydrzis urcite neolutujes :-) samozrejme stat sa moze aj opak a ked neprezujes pociatocne tazkosti, stane sa z teba sice neznaly ale zato zaryty nepriatel linuxu, ale vzdy vysledok zavisi od teba. To mas rovnake ako ked prides do novje firmy a tam sa musis naucit nove veci o ktorych si len pocul ... a bud to zvladnes (samozrjeme motivaciou budu prachy a odborny rast) alebo jednoducho odides pripadne ta vyhodia ... :-)


Odpovedať Hodnotiť:
 

odpadaju ale starosti aky antivirak, aky firewall,... a pribuda konzola, kompilovanie programov, ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"a pribuda konzola, kompilovanie programov, ... " zas take strasne to nieje konzola iba aj robis ako ROOT alebo daco instalovat cez konzolu inac pohoda parkrat kliknes a mas
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyskusaj ale klon UBUNTU, Linux Mint http://linuxmint.com/
Ma v sebe uz vsetko potrebne, ubuntu nema v sebe nejke veci ktore sa musia koli licenciam instalovat dodatocne (napr. kodeky).
Vyskusat to mozes ako ja, mam 200GB a 80GB disk, na 80gb starom disku som si spravil 40GB + 1GB particie (linux + swap). Pri starte systemu sa ma pyta ze co chcem spustit, ked sa chcem hrat davam windows, inak bezim pod linuxom MINT.
Divil som sa co vsetko je na nasej sieti LAN, windows mi ukazuje 1 skupinu a zopar PC, linux vsetky.
! NTFS oddiely windowsu su sice pristupne, ale zapisovat mozes len na FAT32.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zapisovat mozes aj na NTFS(aj mazat)staci si dat vyhladat v spravcovi programov(ci co to je) slovko NTFS a ono to vyhodi ovladac-stiahnut, povolit zapis v nom a ides...
Odpovedať Hodnotiť:
 

jj, mint je super. ved tam mas mintdisk, ktory ti automaticky namountuje aj ntfs particie (read/write). ale zatial bezi len v gnome verzii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otazka pre server DSL.sk: Zdroj informacii?!?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja mam na cierno snad len firefox nainstalovany
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty jaj by som policiu na teba zavolal :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

aspoň v niečom sme TOP v EÚ ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najmenej piratskeho softveru bolo instalovane v tych krajinach... je to jasne, zivotna uroven je uplne ina ako tu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

pil si?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tuto vetu z clanku si precitaj:

"Napriek najnižšej miere pre najväčší trh so softvérom mal najvyššiu predajnú cenu pirátsky softvér inštalovaný v USA, až 7.3 miliardy dolárov."

Cize ti chudaci amici pouzivaju v absolutnom meradle najviac piratsky instalovaneho legalneho softu na svete !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

v absolutnom, ale nie v statistickom... ono to zas nemozes tak absolutne porovnavat, lebo absolutne je na slovensku cca 6 mld obyvatelov, kdezto v amerike daleko viac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kua oprava, 6 mil. :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

kua oprava, 6 mil. :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Piratstvo 4 EVER!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby ten Win XP za niečo stál hned si kúpim origoš verziu !!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby si mal rozum tak mas linux
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie som sice zastanca Mrkvosoftu ani Billa ale zas na druhej strane vela ludi nadava a ani nevie na co. Chcel by som ta vidiet ako by si na compe pracoval keby tu tie (podla teba) "shitne" wokna neboli. WinXP zas uz az taky hrozny nie je a pri beznej praci uz aspon neotravuje "modrymi obrazovkami" :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som na PC pracoval ked este tie "shitne" wokna neboli potrebne (DOS+NC) a dalo sa v pohode.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tha ja obcas aj bez NC :P
ale inac ma pravdu... Keby nebolo Win a MS tak svet nie je ta takej urovni... Rovnako ako keby nebolo Linuxu a MAC... konkurencia kazdeho nuti vyvyjat sa a zlepsovat. Ak by pred 5 rokmi prestal existovat Win a vsetci by presli trebars na linux, ani ten by nemal taku tendenciu rozvoja ako ma teraz... bez ohladu na to ze je OpenSource a ze na jeho vyvoji sa podielaju tisice ludi z celeho sveta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Everything you need to research your new BMW, from independent road test reports
to an on-line car configurator.
<a href=http://bmw.dkblog.org>bmw</a>

http://bmw.dkblog.org
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je tak. Niektori typci si nainstaluju doma softver za pol miliona, samozrejme ze zan nezaplatili. Potom chodia po forach a taraju, aky je Linux nepouzitelny.

Pritom ani len tie ukradnute komercne programy, co maju doma, casto nevedia pouzivat a uplne by im stacil aj nejaky freeware pre Windows, a samozrejme aj bezne programy ktore su sucastou distribucii Linuxu.

Ked niekto zacne vychvalovat Windows "lebo v nom ide Photoshop, a GIMP je slabota" tak je to najskor takyto typek, lebo profesionali v oblasti grafiky a dizajnu aj tak pouzivaju MacOS :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

akurat si zabudol povedat ze photoshop sa da cracknut aj pod macosx ;)
ale inak mas pravdu. a vacsina tych co doma pouzivaju nelegalne photoshop, illustrator, corel draw alebo indesign a podobne softy aj tak nepouzivaju funkcie potrebne pre tlaciarne, ktore zatial chybaju gimpu alebo inkscape, ktore su free. scribus je nahrada indesign a dokaze to iste a dokonca aj nieco viac. napr. ako prvy soft na svete podporoval PDF-X export. nahradou gimpu este moze byt krita, ktora zvlada aj color management a ma vela super funkcii...
a ako tu bolo spominane - vyskusajte Mint Linux alebo posledne Ubuntu/Kubuntu. Problemy s instalaciou kodekov ci ovladacov uz prakticky neexistuju (ak teda nemate exoticky HW) a pokial vlastnite viacjadrovy 64bit procesor, ziskate vyhodu v optimalizovani vsetkych aplikacii na 64bit a velke mnozstvo je optimalizovanych aj na pracu s viacerymi jadrami, co podstatne urychluje pracu. u mna na je v niektorych pripadoch narast rychlosti az o 50%, priemerne tak 30%...
Odpovedať Hodnotiť:
 

stale sa nestacim divit, kde ludia tie sracky okolo macos beru, bol si v nejakom grafickom studiu vobec? mac pouzivaju tak mozno v 20 rokoch starych americkych filmoch, sa uvedom, standard v tomto odvetvi je photoshop a corel, co su produkty vytvorene pre IBM PC x86 COMPATIBLE, alebo ako ti to mam povedat, macy sa pouzivaju akurat tak pre paradu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoj nick presne vystihuje to, co si prave napisal :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

"V 2006 sa na Slovensku nainštaloval pirátsky softvér za 1.17 miliardy" no neviem naco vyrabaju ten piratsky softver :P
By som bol zvedavy aky realny zisk by bol keby bol ten softvare len legal. Mozno 0,07 miliardy za rok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

noha
Odpovedať Hodnotiť:
 

aktivne prispievam softwarovym firmam k znizovaniu strat,
pouzivam GNU/Linux
Odpovedať Hodnotiť:
 

a vies o tom ze tymto neprispievas k znizovaniu strat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nekradne... ak by chcel pouzivat komercny OS + komercny soft, tak by si to bud nakupil, alebo nakradol... vzhladom na to, kolko by ho to stalo, tak sa priklanam skor k druhej moznosti, resp. kombinacii oboch... alebo ani jedno a nebol by tak pocitacovo gramotny ako je...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zzz, no ja som typoval 50% piratskeho, ale sme sa pochlapili :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To som zvedavy, ze ako to zistili, ze 1.17 miliardy.

Sa pytali v ankete ci mas nelegalny soft?
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi si to vycucali z prsta a aby sme ich lutovali tak trocha prehanaju. Mozno si mozu dat usly zisk do odpoctu DPH :)))
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár