| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
wifi
Od: wifi
|
Pridané:
19.6.2007 10:40
wifi je fajn :) Ale lepsie je satelitne pripojenie :D
|
| |
pmaster
Od: pmaster
|
Pridané:
19.6.2007 10:57
mas pravdu aj ked odozva na satelitnom je .... kedze to porovnavavas s wifi ktore je obojsmerne :)
|
| |
WiFiHacker
Od: WiFiHacker
|
Pridané:
19.6.2007 11:16
uz sa tesim ako hacknem pc ferovi na hornom konci. =D
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 11:39
"V prípade TIER routerov to bolo 3 Mbps v každom smere s priemerným pingom 0.16 ms."
No podme si trochu zapocitat - rychlost svetla je cca 300 000 km/s. Za 0.16 ms je 0.00016 s.
Za takyto cas prejde svetlo 300 000 km/s * 0.00016 s = 48 km. Dokonca aj ked zoberieme najhorsi cas z toho PDF, cize 0.745 ms, stale svetlo stiha za tento cas prejst len 224 km.
Vzhladom na to, ze vzdialenost komunikacnych bodov je pri pingu potrebne prejst dvakrat, cize okolo 760 km, tie ich vysledky sa mi zdaju velmi, velmi podozrive...
Ak tie ich TIER routre neobsahuju nejaku tajnu technologiu pre rusenie fyzikalnych zakonov, tak bud nevedia pocitat alebo si tu statistiku navymyslali....
|
| |
terrain
Od: terrain
|
Pridané:
19.6.2007 11:45
Inac, ten rekord - oni beru tu vzdialenost po povrchu, pricom vzdusna vzdialenost je ovela mensia... Akoze ofajc dobry, cim nepravidelnejsi teren najdete, tym vytvorite s rovnakym vykonom na rovnaku vzdusnu vzdialenost vacsi "rekord"...
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 11:57
blahozelam, vyborny postreh ... keby mali na druhom kopci zrkadlo, tak ping svetla by bol 2,55 ms, co svedci o chybnom merani, o podvode alebo nebodaj o tom, ze pingovali TIER router na svojom kopci :o) ...
|
| |
someone
Od: someone
|
Pridané:
19.6.2007 19:09
tam to s tym pingom routra na vlastnom kopci bolo dost dobreee :-)
|
| |
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
19.6.2007 12:16
Máte pravdu, upozorníme na to v článku.
|
| |
erik80
Od: erik80
|
Pridané:
19.6.2007 13:40
zrejme to nemali byt milisekundy ale sekundy
|
| |
TimeCOP
Od: TimeCOP
|
Pridané:
19.6.2007 15:30
TIER routre vyuzivaju ohyb casu, preto to bolo fyzicky rychlejsie ako je mozne.
tieto routre boli povodne navrhnute pre teleportovanie sa casom (len do minulosti, do buducnosti este nevedia ohnut cas), ale nakolko spolupracujuca univerzita (zhodou okolnosti Nitrianska) nestihla vyvinut teleportacny modul, nemaju inu moznost ako skusat to takto, inak mensie hodnoty uz mat nemohli, lebo im to zacalo skakat do plnej minulosti a to este nemali ani PC zapnute.
:)
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 15:55
Maju stastie ze este nedokazali vyvinut ohyb do buducnosti, pretoze by im z toho zacali vypadavat pekelne monstra a id Software by ich zazalovali, ze oni to vymysleli uz v Doome. Potom by v hlavicke kazdeho paketu prenasaneho cez tuto technologiu musela byt fotografia Johna Romera :)
|
| |
feri
Od: feri
|
Pridané:
19.6.2007 16:05
Tak to su potom riadni pakovia ... to uz mohli data poslat predtym ako ich niekto potrebuje
|
| |
piXus
Od: piXus
|
Pridané:
19.6.2007 15:37
na to staci dost wifi speed spray-u : http://j-walk.com/other/wifispray/ ;-)
|
| |
feri
Od: feri
|
Pridané:
19.6.2007 15:56
nepoznas teoriu pararelnych svetov ? ( skoro som to ani napisat nevedel)
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 16:15
ved si ani nevedel....
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 18:33
:D ...
|
| |
RemuS
Od: RemuS
|
Pridané:
19.6.2007 20:47
nie
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
21.6.2007 15:11
ja mam taky pocit že matiku ťa učil Laktibrada
|
| |
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
19.6.2007 12:33
tiez by som sa pripojil k neveriacim, neverim ze ten linksys router naozaj fungoval na tu vzdialenost, osobne jeden taky vlastnim a oproti ostatnym routrom, tento je jeden z tych horsich, slaby vykon, slaba citlivost a mrzne
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 14:23
zaujimalo by ma, odkial si nabral tieto sracky... na ten linksys sa da napisat os v linuxe, ma sice len 4MB pamat, no da sa, viem pretoze sam jeden takyto vlastnim, pracujem v it oblasti a osobne si myslim, ze niet lepsej alternativy k tomuto routriku, je plne manazovatelny po akejkolvek stranke, o co sa postaralo cisco systems, prva trieda, vazeni... ti pani zrejme vedeli, co tam maju udriet... hawk
|
| |
Dano
Od: Dano
|
Pridané:
19.6.2007 15:36
imho radiovy signal (wifi) sa siri zvukom a nie svetlom.
takze ziadnych 300 000 km za sekund :)
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 15:46
vacsi blud som este nepocul... skusim si to previest na svoje podmienky: od vysielacieho ap-cka mam k prijmu asi 1km, rychlost zvuku, neviem presne, okolo 300m/s, teda ping na vysielac odo mna by mal byt asi 6-7 sekund, chces to v ms ??? vysvetlis mi mojich 5-10ms ??? vacsi hlod som fakt davno necital, hned mam krajsi den, muchas gracias...
|
| |
salmek
Od: salmek
|
Pridané:
19.6.2007 15:46
:)))) zvukom, hej? :)
ale inak mas pravdu, je to o nieco pomalsie ako svetlo vo vakuu, je to mikrovlnne EM vo vzduchu
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 15:50
V tom pripade mame stroje casu v kazdej wifi sietovej karte na trhu, pretoze na 1 km vzdialene AP su pingy ovela nizsie ako 3 sekundy (za predpokladu, ze spojenie funguje ;) ).
Ak by sa radiovy signal siril zvukom, tzn. 300 m/s, tak by nam sondy z Marsu neposielali obrazky za radovo desiatky minut, ale trvalo by to 6 rokov.
A inac, nikto netvrdi, ze radiovy signal sa siri svetlom, on sa siri elektromagnetickymi vlnami, ktorych fazova rychlost je rychlost svetla.
Btw. zvuk je mechanicke vlnenie, ked dokazes vyrobit mechanicke vlnenie prostredia s frekvenciou 2.4 GHz, vypytaj si Nobelovu cenu....
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 15:58
Vlastne som zabudol - zvuk je vlnenie prostredia a kedze vo vakuu nie je hmotne prostredie, zvuk sa v nom nesiri.
Takze vlastne podla Dana satelitny prenos neexistuje, asi musim rychlo vypnut TV prijimac, nejaka anomalia :) .
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 18:44
a tebe nic nehovori eter ? ... kazdy predsa vie, ze satelitny prenos vyuziva vlnenie eteru ako prostredia pre sirenie vysokofrekvencnych zvukovych vln, ktore sa v rezonancnych parabolickych systemoch (zname ako paraboly) premienaju na elektricke signaly, ktore su nasledne spracovavane v satelitnych prijimacoch :) ... moderny eter ma vakuovy a hmotny charakter - vakuovy charakter umoznuje prenikat inym hmotnym predmetom skrz eter a hmotny charakter umoznuje sirenie vln ... ziadne castice sa nemozu pohybovat rychlejsie ako svetlo, ale kedze sirenie vln nevyzaduje pohyb eteru, tieto vlny mozu prekonat aj rychlost svetla ... specialna forma eteru umoznujuca sirenie vln nadsvetelnou rychlostou sa vola eternet a tento bol pouzity aj pri tomto wifi prenose, ked vlny v eternete sa sirili rychlostou 1000000km/s ... tak uz je to snad kazdemu jasne ;o) ...
|
| |
:PP
Od: :PP
|
Pridané:
19.6.2007 19:53
Poprosim vas mili spoluobcanie...Vysvetlite mi o com to hovori.....
Dakujem
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 21:16
Zrejme naraza na ten "klasicky" eter.
Napr. vyhodis loptu pred seba rychlostou 3 m/s. Ked stojis na pevnej zemi, tak tato lopta ma rychlost 3 m/s (voci Zemi). Ked ides v aute iducom 20 m/s a vyhodis ju v smere jazdy, tak ma lopta voci Zemi rychlost 23 m/s. Toto pre svetlo ale neplati, bez ohladu na zdroj sa pohybuje stale rovnakou rychlostou.
Taktiez si nevedeli vysvetlit ako sa svetlo siri vo vakuu.
Preto si pani fyzici vymysleli eter, ktory prestupuje vsetkym v priestore, nie je hmotny a podobne dalsie blbosti a umoznuje sirenie svetla (jeho vlnenim) a tiez obmedzuje ich rychlost.
Pokusy (nieco s "tienom" v eteri pri pohybe Zeme) ale existenciu eteru vyvratili (resp. nepotvrdili) a sirenie svetla bolo potom vysvetlene casticovou teoriou svetla a specialnou teoriou relativity.
Cize eter je v podstate zastarala fyzikalna predstava ;)
PS: Mozno som tam doplietol par veci dokopy, na strednej skole to vysvetlovali dost zjednodusene a na univerzite som tuto cast len prebehol ;)
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 21:17
Inymi slovami - robi si srandu, nieze to niekto kto tomu nerozumie bude brat ako nejake nove poznatky :)
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 23:08
sranda, sranda, no len aby sme sa necudovali, ked za to o 50 rokov dostanem nobelovu cenu :o) ... dobra teoria nikdy nie je zla :) ...
|
| |
RemuS
Od: RemuS
|
Pridané:
19.6.2007 20:52
toto si musim zapamatat a predniest na najblizsej prednaske fyziky. vsetci mrtvy
=]
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
19.6.2007 20:53
no mne to neje jasne, co ja som pocital a viem, tak ludom sa nepodarilo, urychlit nic na vyssiu rychlost ako je rychlost svetla... to je ZE ZATIAL NEEXISTUJE NIC RYCHLEJSIE AKO SVETLO, aj keby si sadol do auta a rozsvietil svetla na aute a roztiahol tu starolubovniansku skodovku na 120Km/H co asi tazko ;-) tak by slo svetlo z svetlometov tych 300km/s
(ale je tu moznost ze sa myslim, no vecia pravdepodobnost je ze sa mylis ty)
|
| |
Od:
|
Pridané:
19.6.2007 22:01
Kde to žiješ? Pred pár týždňami vedci z istej americkej univerzity potvrdili existenciu eternetu, ako vraví Uhlík, skutočne dokázali v tomto médiu prenášať vlnenie rýchlejšie ako bolo svetlo, problém v praktickom využití je ale ten, že sa tak môže pohybovať len čistá energia, a rozbiť na ňu častice je zatiaľ dosť neefektívne...
|
| |
Miki
Od: Miki
|
Pridané:
19.6.2007 22:39
Odkaz ma prosimta na tvoje zdroje, rad by som si otom precital viacej.
Dakujem Ti.
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
19.6.2007 22:44
napodobne...
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 23:16
http://rika.jst.go.jp/ :) ...
|
| |
Miki
Od: Miki
|
Pridané:
23.6.2007 6:30
Vela som sa toho nedocital.
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 23:13
vedci z istej americkej univerzity.... yeeeeeeeee, lubim.... rehoooooooooooot.... boze ludia, podme na pajvo....
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
19.6.2007 23:59
Aspon si to poriadne precitaj, ked tomu nerozumies ;) Existenciu eternetu dokazali pred stvrtstorocim jeho vynajdenim. Uhlik spominal eter.
A tie dalsie vety tiez prilis nedavaju zmysel...
|
| |
Od:
|
Pridané:
20.6.2007 8:49
Uhík spomínal aj eternet :) si ešte raz prečítaj ;)
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
20.6.2007 9:10
si to precitaj este dva krat ;) ... eternet je len specialna forma eteru, tak som vlastne spominal stale len eter :) ... a aj ked bol eternet vynajdeny uz pred stvrtstorocim, jeho schopnost prenosu vlnenia nadsvetelnou rychlostou sa experimentalne potvrdila len pred dvoma mesiacmi a preto vo vedeckej obci este stale nie je plnohodnotne uznavanym tak, ako specialna teoria relativity, ktorej platnost je experimentalne cim dalej, tym viac spochybnovana ...
|
| |
Od:
|
Pridané:
20.6.2007 9:50
sorry, ja som to pochopil, že si písal najprv o éteri, a spomenul si, že jeho špeci forma eternet dokázala prenášať vlny medzi anténami rýchlejšie, som myslel, že rozlišuješ eternet a ethernet... no nič :D asi stále nechápem :D .. potrebujem kávu...
|
| |
cotoli
Od: cotoli
|
Pridané:
19.6.2007 23:18
asi preto je rychlost svetla udavana ako KONSTANTA c=299792458 metrov za sekundu (vo vakuu)
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
20.6.2007 9:18
presne tak ... v eternete je priemerna rychlost udavana ako ce=c*e=299792458*2,718281=814920142 m/s pri izbovej teplote 20°C (293,15 K) vo vakuu :o) ...
|
| |
Halifax
Od: Halifax
|
Pridané:
21.6.2007 15:14
neviam o akom eternete točiš.... mám 10mbps half duplex a k susednemu pc v sieti mam latenciu 15-25 mileseKúnd.
|
| |
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
19.6.2007 18:47
ty nesi nahodou Einsteinov duch? :D dobre sa cita tvoje komenty...
|
| |
Halifax
Od: Halifax
|
Pridané:
21.6.2007 15:17
On je moj bratranec zo štyridsiateho deviateho kolena zo štvrtej lakte...
Vidno to ?
|
| |
TEN CO DAL :D
Od: TEN CO DAL :D
|
Pridané:
19.6.2007 22:54
zvukom :D to akoze my mame WIFI 10 km od domu a to by som mal ping MILION alebo co ?? logika..magneticke vlny ci co wifi su to ide svetlom ..
|
| |
Od:
|
Pridané:
20.6.2007 11:03
cca 60 sekund tam aj naspat... :P
|
| |
btw
Od: btw
|
Pridané:
19.6.2007 23:01
ked vymisli ludstvo raketoplany co pojdu richlostou svetla vo vesmire nebudu videt bude tma budu chcet zasvietit a svetlo ich nepredbehne ??? ze svetlo nepojde do predu ?? podla mna nejake urichlenie tam moze byt . troska .. keby to bolo ABSOLUTNE CISTE vakUM ze aboslutne nIC tak mozno by to slo tam prsote by to slo alebo keby bol priestor kde neni ziadne VLNENIE ziadne SVETLO ziadna CASTICA ziana pRITAZLIVOST nic tak by to slo na sto percent ... lenze take na zemi asi neurobis ..
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 23:15
no more drugz... >><< (_._)
|
| |
larryboya
Od: larryboya
|
Pridané:
19.6.2007 23:17
budeme pokracovat kvantovou fyzikou, pani ??? neskutocne volaco... pamata sa volakto na pointu diskusie ???
|
| |
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.6.2007 23:19
ked Matrix upgradne servery, tak sa mozno ta maximalka trosku zdvihne, ale na tom starom zeleze, co je tu od nabootovania vesmiru, mozeme byt radi, ze sme este radi ;o) ...
|
| |
re:
Od: re:
|
Pridané:
19.6.2007 23:21
lol, tak toto sa da ospravedlnit asi iba vekom < 15
|
| |
frenki
Od: frenki
|
Pridané:
19.6.2007 23:46
si dobre mimo toto uz riesil einstein a nikto mu neveril
priklad z jeho doby: vlak ide rychlostou svetla a ty ides z konca vagonu dopredu myslis ze ides rychlesie ako vlak/svetlo?
omyl nie
v kazdom priestore/case su tieto hodnoty konstantne/nemenne neziskaju ziadne zrychlenie z prostredia v ktorom sa nachadzaju
iny priklad ides stihackou 2machy a prdnes ako to zisti navigator?
1.uciti
2.zapocuje
a paci sa mi tvoj priklad "ked vymisli ludstvo raketoplany co pojdu richlostou svetla" uz mi len kvoli tvojmu pravopisu skoro vypadli oci ale btw: uz teraz su raketoplany zastarale
|
| |
wtb
Od: wtb
|
Pridané:
20.6.2007 0:10
Nechapem... Na taku gramatiku musi mat clovek menej ako 10 rokov a na take nahodne velke pismena Parkinsona... Parkinson v 10 rokoch - podozrivy prispevok ;)
A inac bude este horsie - na dva konce rakety das hodiny, sucasne spustis a raketu nechas letiet rychlostou svetla. Pozorovatelovi v klude voci rakete nebudu hodiny tikat sucasne! Ale kebi tam bolo absOLutne cYste vakum, uPlne niC, ani hodIni, tak bi to na sto percent slo, ze....
|
| |
Apelix
Od: Apelix
|
Pridané:
20.6.2007 14:54
PaRkiSnSON to som ja pisal a gramatiku viem :D lenze sa mi ju nechce zavadzat v praxi ...
|
| |
bodo
Od: bodo
|
Pridané:
19.6.2007 23:34
velmi zaujamava diskusia :)) minule na discoveri ukazoali nejaky urychlovac "casti" asika vraveli ze nasli castice ktore sa pohybuju vyssou rychlostou ako je svetlo tak neviem preco sa na svetlo vsetcia tak upinate je to SLOW v dnesnej FAST dobe a este ligh pokial viem tak teoriu relativity predsa vyvratili a nahradili teoriou strun nie?? no ja sa nevyznam do toho...
|
| |
frenki
Od: frenki
|
Pridané:
19.6.2007 23:59
teoria strun spaja vsetky sily gravitacne a spol. do jednej a podla toho na co bude potrebna sa meni
je to genialne jednoduche a pravdepodobne na zaklade pravidla zivota/vesmiru vydavat co najmenej energie bude asi aj spravna
s mega urychlovacmi uz dokazali trochu urychlit castice nez je svetlo a to strasi kusky einsteinovho mozgu zaliate vo formaldehyde lebo by to spolu so strunami uplne naruby prevratilo fyziku 21. storocia
som zvedavy skorej moje deti ako to bude s anti hmotou, kvarkami atd
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
20.6.2007 0:11
frenki z matfyzu UK?
|
| |
frenki
Od: frenki
|
Pridané:
20.6.2007 0:18
nie po maturite :D
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
20.6.2007 17:13
Aha, tak to je iny frenki(y?)...
|
| |
apelix
Od: apelix
|
Pridané:
20.6.2007 14:49
ked urichlili troska viac ako svetlo tak potom mozu urichlist aj viac .. a nechapem ze ked ide vlak rychlostou svetla a ty kracas dopredu nejdes rychlejsie ?? to je blbost nie ?? .. a este kukajte aky je vesmir velky a ze svetlo s nejakych hviezd co sme schoni este dovidet sem dojde za X miliard rokov a tie co u nevidime mozu byt az nekolko strane vela svetelnych rokov a to je dlhy cas .svetlo je pri tychto rozmeroch tak strasne pomale ze urcite je neco richlejsie ..
|
| |
cypher
Od: cypher
|
Pridané:
20.6.2007 15:44
Pozri sa sem einstein mal pravdu a to my ver, ak si videl nejaku relaciu pod lampou s nasimi naj fyzikmi tak to chapes, nic co je hmotne nemoze prekrocit rychlost svetla, jednoducho tam funguju fyzikalne zakony celkom inac a nas mozog je obmedzeny chapanim fyz. zakonov pri inych hodnotach rychlosti, energii, hmotností, atd.
Podla mna svetlo resp. castice svetla su spec. pripad castic, ktore maju strasne nizku hmotnost, hovorime ze sa blizi k nule ale ona v skut. je nenulova, a preto fotony maju svoje rychlostne hranice.
Nedavno vsak boli pozorovane castice ktore pravdepodobne maju nulovu hmotn., su to neutrina a tie pravdep. mozu prekonat rychlost svetla. Tieto castice mmch teoria predpov. uz pred niekolkymi desatrociami.
|
| |
neutrin
Od: neutrin
|
Pridané:
21.6.2007 15:20
kto ma volal ? čo ma vyrušujete ? do čiči s vami !
|
| |
Apelix
Od: Apelix
|
Pridané:
20.6.2007 18:20
jak moze mat neco nulovu hmotnost ??? urcige nieco nad nulou nejako 0,0000000000000000000000000000000000000000000001 mg urcite maju
|
| |
Apendix
Od: Apendix
|
Pridané:
20.6.2007 20:05
Prosim Ta, ked to nedokazes pochopit, tak sa nepytaj... Toto nie je klasicka fyzika makrosveta okolo teba. Proste to treba zobrat ako fakt (dobre, nie fakt, ale velmi pravdepodobnu teoriu ;) ) a nevymyslat blbosti typu minimalna hmotnost, uplne prazde vakuum bez castic, atd.
|
| |
frenki
Od: frenki
|
Pridané:
20.6.2007 21:14
zober si knizky
kvantova fyzika -> planckova konstanta, eisteinove teorie relativity, zachovanie energie/hmoty (energia je forma a opacne moze sa premienat)
v kvantovom to funguje o dost inak nez v nasom a ked nemas aspon zaklad nepochopis
napr. ked hodis loptu nevidis ze sa vlni ide (po sinusovke) ale ked "vidis" letiet napr. elektron vlni sa
castice mozu prechadzat cez seba atd
pauliho vylucovacie principy urcenia miesta elektronov v atome
princip neurcitosti
ak tomuto aspon z casti nechapes nechaj tak a ber to ako fakt ze svetlo nemozes nakopnut do zadku aby islo rychlejsie
|
| |
apelix
Od: apelix
|
Pridané:
20.6.2007 23:30
to je jaka haluz ze castice mozu chodit cez seba ale napr LOpTA to je tiez len z castic nemoze ist cez seba ... ten mikro svet ... neviem s jaoku pravdepodobnostou to mozu robit ked tje castice sa nedaju ani videt poriadne .. elektronkovy mikroskop vie videt len tak velke castice ako je elektron mensie nie takze to je onicem .. inac nedalo by sa videt normalne elektron cez nejaky specialny opicky mitkrospkop ze zvätšenie 180000000 krat ?? akoze dost odveci ale preco sa to neda videt optickou metodou ..
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
21.6.2007 12:21
Tak si zober, ze mas prach (z cesty napr.) a kludne moze prejst cez iny prach, dokonca cez neho mozes prejst aj ty. Ten prach je viacmenej z hliny a pritom ked si vezmes kopec, ktory je tiez z hliny, tak nemozes ist cez neho. To je aka haluz?
Dalej, je to ELEKTRONOVY mikroskop, elektronKa je nieco uplne ine. Elektronovy mikroskop ti neumoznuje vidiet ziadne castice a uz vobec nie take velke ako elektron. Elektronovy mikroskop ma typicke zvacsenie 2,000,000-krat (pre porovnanie elektron ma odhadovanu [nie realnu, NEMA velkost] velkost cca 2.9*10^-19 m, cize by si potreboval zvacsenie s radovo tak 16-timi nulami). Vola sa elektronovy nie preto, ze umoznuje vidiet elektrony, ale preto, ze namiesto svetla na osvetlenie vzorky sa pouziva prud elektronov.
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
21.6.2007 12:21
Svetelnym mikroskopom zvacsenie '180,000,000'-krat nemas sancu dosiahnut, pretoze pri urcitych malych rozmeroch dochadza k ohybu vlnenia na prekazke, zvacsenie standartnym optickym mikroskopom (tzn. vo viditelnej casti spektra, normalne pozorovanie ocami cez okular) dosiahnes 1500x. Potom existuju specialne techniky snimania alebo nahradenie svetla inymi lucmi, ale tebou pozadovane zvacsenie urcite optickym nedosiahnes.
Este detail - aj keby si nejakou zazracnou technologiou dosiahol dostatocne zvacsenie, ako chces vidiet casticu, ktora leti skoro rychlostou svetla, nema rozmery ani tvar?
PS: Tie tvoje dotazy vyzeraju tak, ze to robis naschval a snazis sa len vyprovokovat ostatnych ludi... Skutocne je pre teba taka zabava sledovat ako sa niekto iny namaha?
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
21.6.2007 12:22
Btw. to obmedzenie dlzky komentara tu predtym nebolo ?
|
| |
MortarMan
Od: MortarMan
|
Pridané:
21.6.2007 15:25
Neodbočuj od témy...
|
| |
lightspeed
Od: lightspeed
|
Pridané:
21.6.2007 20:10
Hlavne ze ty sa tej temy drzis... Pytam sa preto, pretoze som musel ten prispevok rozdelit, takze sa to temy tyka.
|