|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
m.es
Od: m.es
|
Pridané:
31.10.2007 11:00
Magori.
|
|
kampaň
Od: kampaň
|
Pridané:
1.11.2007 8:58
linux sux
spravme kampaň - linux sux
|
|
znalec
Od: znalec
|
Pridané:
1.11.2007 9:40
....fuuu....zima...opustenost.....koniec sveta....antarktida...
sirokodaleko nicota...jediny zivot tu predstavuju bakterie...kto iny by tu asi aj siel...TUCNIACI!
ano, ano, nachadzame tu len tieto tupe vtaky...LINUX SUX!
;)
|
|
niet
Od: niet
|
Pridané:
2.11.2007 8:14
niet nad tupeho znalca ...
|
|
Linux 4ever.
Od: Linux 4ever.
|
Pridané:
2.11.2007 10:24
Sowtvare je jak sex ,
Najlepsi je ked je zdarma .
Disk odide kupim novy :)))))
Za 3 disky mam jeden windows :))) to je tak 3 roky
to bude davno odstranene.
|
|
wave
Od: wave
|
Pridané:
7.11.2007 10:24
a co mas na nom kupis nove, na e bay...
|
|
nikto
Od: nikto
|
Pridané:
31.10.2007 11:01
linux sux
|
|
tony
Od: tony
|
Pridané:
31.10.2007 11:43
uhm, ked najdes podobnu chybu vo windows, tak si sprav patch... mozes akurat cakat ci to MS opravi a cakat, a cakat a cakat... a casto sa vobec nedosckas a mna cakanie uz davno prestalo bavit. do visty nedali ani desatinu toho co som chcel. mozu sa ist strcit
|
|
noty
Od: noty
|
Pridané:
31.10.2007 12:09
Dristy, dristy... Ak chces robit patch tak, ze si otvoris zdrojaky celeho systemu a rekompilujes, nech sa paci, pan Geek.
Pod Windowsami je problem v tom, ze disky maju defaultne (bez ohladu na OS) APM na 128 (iba parkovanie hlaviciek) a staci pouzit Task Scheduler a nastavit si po kazdom obnoveni zo spanku/hibernacie alebo spusteni spustenie Windows portu programu hdparm s parametrami pre vypnutie. A namiesto toho aby som liezol do zdrojakov a podobne veci, stiahnem si jeden program, vypisem jeden formular v Task Scheduleri a som hotovy...
Navyse, keby si pouzival legalne Windowsy a nie ledva aktivovane kopie, tak by si vedel, ze podobne problemy Microsoft riesi relativne rychlo, akurat by si nemohol byt lama a cakat kedy to napisu na DSL.sk, ale pozriet si KB a vyziadat si telefonicky nezverejneny patch.
|
|
majkee
Od: majkee
|
Pridané:
31.10.2007 12:39
mne sa najviac paci Steve Ballmer :)
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
31.10.2007 17:39
Mne Steve Fosett :D
|
|
Boss
Od: Boss
|
Pridané:
31.10.2007 18:39
mne Forest Gump
|
|
znalec
Od: znalec
|
Pridané:
1.11.2007 9:42
mne linus torvalds...vlastne gumpa uz si spominal ;)
|
|
tony
Od: tony
|
Pridané:
31.10.2007 14:41
vobec si nepochopil. komunita robi to co chcu uzivatelia, nie to co si mysli spolocnost microsoft. to je zasadny rozdiel a preto existuje compiz fussion a preto aero je oproti tomu taka sracicka aka je. uviedol som priklad aby si to aj ty pochopil.
|
|
Dristas ty
Od: Dristas ty
|
Pridané:
31.10.2007 17:43
a ja si napisem jeden kratky prikaz a mam vystarane, uz sa tomu viac nemusim venovat. Kym ty budes vyplnat nejake "formulare".
|
|
3246346
Od: 3246346
|
Pridané:
31.10.2007 21:07
A ten prikaz je?
|
|
zyx
Od: zyx
|
Pridané:
1.11.2007 0:44
42
|
|
Slavius
Od: Slavius
|
Pridané:
5.11.2007 8:45
Relativne rychlo ti je na prd.
Je rozdiel volat s dementom s Mrkvosoftu a tazko-horko mu vysvetlovat co mam za problem a cakat kym ti poslu mail s patchom, ktory mozno este ani nemaju a nieco ine je najst a prepisat startup script v linuxe...
|
|
misogsk
Od: misogsk
|
Pridané:
31.10.2007 11:02
Mantaci:DDDD
|
|
:-P
Od: :-P
|
Pridané:
31.10.2007 23:35
misogsk => MantaK :DDDD
|
|
PeCha
Od: PeCha
|
Pridané:
31.10.2007 11:05
heh trosku ma to vylakalo, lebo si zhanam notas s preinstalovanym ubuntu, tak ale pokial sa to da vypnut tak je to ok :))
a ti co vravia ze linux sux, vedia asi tolko co ja o viste(tiez hovorim ze vista sux :P ) takze si tie poznamky mozete odpustit...
|
|
lol
Od: lol
|
Pridané:
31.10.2007 11:22
mam skusenosti s win aj lin, aj s Vistou aj Ubuntu 7.10,
tak by ma zaujimalo naco ti je predinstalovany Ubuntu , ked instalacia je aj pre neznalych totalne EASY - (zjednodusene)spustis CD, kliknes na instalovat a potom 7 kliknuti v jazyku ktory si vyberies na DALEJ/NEXT a pockas kym sa naistaluje (este su tam nejake detaily ako meno/heslo a delenie disku)
|
|
PeCha
Od: PeCha
|
Pridané:
31.10.2007 11:31
aby som nemal problemy so zhananim driverov na HW
|
|
SOLARIS
Od: SOLARIS
|
Pridané:
31.10.2007 11:09
Netraposte nic hrozne sa nedeje mate kubuntu xubuntu jubuntu dubuntu pubuntu lubuntu hubuntu fubuntu dubuntu wubuntu subuntu/
.
|
|
:o)
Od: :o)
|
Pridané:
31.10.2007 11:12
noaco :) Windows zas na notbukoch skracoval pohotovostny rezim znamym BUGom na USB... kazdy ma cosi, taky je zivot.
|
|
3255321
Od: 3255321
|
Pridané:
31.10.2007 12:10
Myslim ze chyba v spotrebe a doslova odpalenie HDD je trochu rozdiel...
|
|
:o)
Od: :o)
|
Pridané:
31.10.2007 13:10
Chyba v spotrebe sa prejavovala bez toho, aby si ju musel nejako priamo aktivovat, na rozdiel od BUGu v Ubuntu. Tak netrep kokotiny :)
|
|
3426236
Od: 3426236
|
Pridané:
31.10.2007 13:40
Fakt a vytiahnutie notebooku zo siete je taka neocakavana cinnost, ktoru nikto z uzivatelov nikdy nerobi...
A je skutocne rozdiel ci mi kvoli chybe v spotrebe vydrzi notebook o 20 min. kratsie alebo ci mi odide disk za 6000 a spolu so vsetkymi datami...
|
|
123456789123456789
Od: 123456789123456789
|
Pridané:
31.10.2007 23:38
VOLE citaj, defaultne je to vypnute a musis si to aktivovat ... aktivania neznamena vytiahnutie napajania !!!
|
|
436275
Od: 436275
|
Pridané:
1.11.2007 0:31
VOLE, ak je aktivaciou to, ze si zapnes standradny setriaci rezim, pretoze Bubuntu nedokaze rozoznat ci bezi na notebooku alebo na desktope, tak to mas ekvivalentne s vytiahnutim kabla.
A neviem co sa stale ohanate tou aktivaciou, aj ked to musi uzivatela aktivovat, aktivacia tohto rezimu sa nema co hrabat do APM, minimalne nie bez upozornenia uzivatela.
Keby ti zmena login shellu zmazala komplet cely disk, tak by neviem co by si na "to si si aktivoval sam" povedal...
|
|
123456789
Od: 123456789
|
Pridané:
2.11.2007 8:17
ako hovorim, CITAJ !!! Defaultne to ma kazdy user vypnute a POKIAL si to SAM NEZAPNE tak s tym problem nema ... si dement alebo nevies ozaj citat, ci aj citat by si vedel ale nerozumies tomu co citas ? nechapem takych ludi ...
mal by si pravdu LEN v tom pripade ak si to uzivatel SAM ZAPNE tak ano ... ale ja som napsial ze aj tak to maju vsetci defaultne vypnute ... az kym do toho nezacny rypat !!!
|
|
ch.
Od: ch.
|
Pridané:
1.11.2007 22:51
6000? kedy si naposledy kupoval 2.5'' disk?
|
|
bla
Od: bla
|
Pridané:
2.11.2007 19:46
on asig kupoval HDD od noveho pc suflikanta co kupil hdd za 2000,- a nabaxoril typka ze to je super novinka brutal total.... paken mu to zhltol a dementko sa vysmieval.....
|
|
423632467
Od: 423632467
|
Pridané:
31.10.2007 13:42
Proste vy Linux lamy si neviete priznat chybu - a stale to budete zhadzovat na blbost uzivatela, ze tu chybu treba aktivovat, ze ved to nastavenie je v poriadku a podobne nezmysly...
Nastavit APM bez vedomia uzivatela je kktina na entu...
|
|
bimbo
Od: bimbo
|
Pridané:
31.10.2007 17:47
Ty pako, co to ma spolocne s linuxom ? Ze si magori xbuntaci nevedia poradit , to neznamena, ze my ostatni spokojni uzivatelia linuxu ( ne xBuntaci) mame s tym nejaky problem.
|
|
3465234673
Od: 3465234673
|
Pridané:
31.10.2007 21:10
Mno, ked uz *nix based system, tak jedine eastcoast z Berkeley :P
Ale sorry, za toto fakt moze Bubuntu a nie Linux.
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
1.11.2007 22:06
BSD je z Berkeley, ale Berkeley určite nie je na východnom pobreží.
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
1.11.2007 22:06
Nemýliš si to s MIT?
|
|
mIREZ
Od: mIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 11:12
si to vypnem a je... naco taketo kacice :)
|
|
mIREZ
Od: mIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 11:14
Tento režim nie je štandardne aktivovaný ani v Ubuntu 7.10, viacero užívateľov notebookov ho ale využíva.
ale hlavne ze to nici ubuntu :)))
a hlavne ze mame bombasticky titulok :))
mozno by bol dobry v tomto duchu aj clanok - windows nici data na disku formatom ktory bezne nie je spustany, viacero uzivatelov ho vsak vyuziva...
rofl.
|
|
Babel
Od: Babel
|
Pridané:
31.10.2007 11:23
pokial to nebolo verejne zname, tak neviem preco vinit uzivatelov. vyporiadat sa s tym ma aj tak firma zodpovedna za ubuntu a nie aby uzivatel sledoval vsetky diskusie o produkte a zistil, ze ked nastavi ubuntu do nejakeho standartneho rezimu pre notebook, tak mu to extremne skrati zivotnost disku :(
|
|
mIREZ
Od: mIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 11:45
kazdy uzivatel co si vie zratat 2+2 a nastavi si maximalne setrenie vie, ze vypnut disk po xx minutach necinnosti znamena vypnut disk po xx minutach necinnosti = cim viac sa disk startuje a zastavuje, tym je to horsie.
vedeli to uz aj nase babky pri ziarovkach. :)
|
|
pete
Od: pete
|
Pridané:
31.10.2007 11:53
no mIREZ si nejaky zaujaty. to je prave to, je velky rozdiel medzi vypnut disk po XX minutach necinnosti a vypinat ho X-krat za minutu.
|
|
qIPEZ
Od: qIPEZ
|
Pridané:
31.10.2007 12:19
No, ale ty nevies o com hovoris. Tu nejde o nastavenie "vypnut disk po X minutach necinnosti" - to by disku vobec nevadilo. Tu ide o nastavenie APM (Advanced Power Management; pozor ide o funkciu disku, nepliest s predchodcom ACPI) a tu mozes nastavit na a) zastavenie disku (a zaparkovanie hlaviciek), b) zaparkovanie hlaviciek, c) ziadne akcie.
No a problem je v tom, ze toto sa na necinnost prilis nehra a pocas aktivneho pouzivania notebooku ti disk kludne zaparkuje hlavicky (alebo teda ak mas agresivnejsie nastavenie tak aj zastavi disk) niekolkokrat za minutu. No a pretoze ty s nim aktivne pracujes, tak samozrejme o par sekund pri poziadavke uz opat rozbieha platne alebo nastavuje hlavicky.
Takze opotrebenie je dost jasne...
|
|
qIREZ
Od: qIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 12:19
Inac, samotne parkovanie hlaviciek byva castejsi problem, uzivatelia sa stazuju ze raz az niekolkokrat za minutu disk cvakne a boja sa ci nejde o poruchu. Nastastie, zivotnost Load/Unload by mala byt dostatocna; akurat tiez je rozdiel ci presne po 2 rokoch disku zomrie rameno hlaviciek alebo hlavicky vdaka prilis castemu parkovaniu alebo disk bude sluzit dalej...
|
|
qIREZ
Od: qIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 12:20
Som zabudol napisat, ze defaultne je zapnute to parkovanie hlaviciek a preto je to caste :)
|
|
Babel
Od: Babel
|
Pridané:
31.10.2007 12:36
no problem je, ze nie "kazdy uzivatel si vie zratat 2+2" a preto sa linux nikdy nerozsiri, ak si ma uzivatel hodiny po forach hladat co mu ktore nastavenie v skutocnosti urobi. Pri aute si "uzivatel" tiez nezratava aku bohatu zmes mu tam automaticky sitic dava, ci je to malo-vela a neotvara hned kapotu, ale otoci klucikom a veri, ze to vyrobca nastavil spravne. A taketo agresivne zastavovanie disku 2-3 krikrat za minutu asi spravne nie je.
|
|
4322762345
Od: 4322762345
|
Pridané:
31.10.2007 13:26
Presne tak, navyse APM NIE JE nastavenie, ktore ma jednoduche prepnutie na setriaci rezim upravovat a ak ano, tak s doraznym upozornenim.
To je ako keby v tvojom priklade s autom mal clovek predpokladat, ze ked si stiahne okienko aby si vyvetral, tak sa mu bude kazdu minutu vypinat motor aby tolko nehrial...
|
|
yanick
Od: yanick
|
Pridané:
31.10.2007 16:36
Prave linux sa stara aby sa BFU nemusel o nic starat (netvrdim, ze je dokonaly, uz 3 roky ho pouzivam(Ubuntu), takze viem, ze nie je), nemusi instalovat ovladace, antivirak, firewall, nemusi behat po inete a zhanat aplikacie, nemusi robit defragmentaciu... To, ze bolo nieco nespravne nastavene nie je chyba linuxu, pise sa tu vyslovne o Ubuntu, takze OpenSUSE, Fedora, Mandriva atd. tento problem zrejme nema. Podla mna je spravne, ze je to standardne nastavene, nespravne je len to, ze je to nastavene zle.
Ak by napr. Acer standardne instaloval do notebookov ovladac, ktory by skracoval chybu disku, kritika by sa vzniesla na Acer, nie na M$ alebo Windows, pretoze on za to nemoze. A aj keby mohol, v licencii, s ktorom suhlasi kazdy, kto pouziva Windows je napisane, ze M$ za nic nemoze.
|
|
yanick
Od: yanick
|
Pridané:
31.10.2007 16:40
oooops, chyba pri zaokruhlovani, len 2 roky, nie 3 :-))
|
|
:-D
Od: :-D
|
Pridané:
31.10.2007 23:43
citaj ... defaultne je to vypnute, cize user ked do toho nerype tak problem nema !!! a az ked zacne nastavovat ... a nastavi si to tak potom to uz robi co by nemalo :-)
|
|
5423674
Od: 5423674
|
Pridané:
1.11.2007 0:33
Cize ako kym si uzivatel neprida na plochu ikony, tak mu bezi system ok. Ked zacne do systemu rypat a prida si tam odkaz na prehliadac, tak mu spadne system lebo do toho rypal?
Sa uvedm...
|
|
123654879
Od: 123654879
|
Pridané:
2.11.2007 8:22
ty sa uvedom, je to uplne nieco ine ako tvrdis ty ... blbe, si na drogach ?
|
|
apofiSS
Od: apofiSS
|
Pridané:
31.10.2007 11:24
ufff :D tak toto bolo super...
|
|
Gentoo
Od: Gentoo
|
Pridané:
31.10.2007 11:44
Gentoo rulez, jediny system ktory si sam navrhnete a skompilujete tu len vasa chyba sa rata ako chyba u vas.
|
|
mIREZ
Od: mIREZ
|
Pridané:
31.10.2007 11:46
hej, gentoo je best. prezil som si krasne casy s nim kym som presiel na mac :)
pamatam si ako som cely weekend kompiloval a potom omylom nastavil zle prava na /dev/* ;-)))) a bolo po parade ;)
|
|
scott
Od: scott
|
Pridané:
31.10.2007 14:51
tak to by som vedel (bez prehanania) opravit asi za 5 minut. aj keby bolo treba obnovit uplne cely /dev ...
|
|
axo
Od: axo
|
Pridané:
31.10.2007 11:51
titulky na dsl.sk su casto cisto bulvarne
|
|
25135231
Od: 25135231
|
Pridané:
31.10.2007 12:29
Ano casto byvaju, ale nahodou v tomto pripade vobec nie.
Nastavenie APM na Spindown je VELMI vazny problem a HDD sa aj pri kratsom dennom pouzivani notebooku nemusi dozit ani konca 2-rocnej zarucnej doby.
Pokial sa chcu silou mocou babrat s APM, tak jedine ak tam daju vyrazne upozornenie, ze nech s tym naraba len ten, kto vie o co ide.
Nehovoriac o tom, ze zatial co disk ma spotrebu pod 1 W v idle rezime, tak pri rozbehnuti az 5 W, takze nejako moc to potom nesetri...
|
|
Peter T.
Od: Peter T.
|
Pridané:
31.10.2007 13:01
Celé je to FUD kampaň, smrdí to Micro$oftom.
Zo stanoviska vývojárov Ubuntu vyplýva:
1, Pri základnom nastavení sa Ubuntu vôbec NESTARÁ do nastavení harddiskov. To znamená, že v úspornom režime sa uplatní nastavenie BIOSu! Choďte sa sťažovať výrobcovi, alebo vynadajte sami sebe ak ste si BIOS nastavili zle.
2, Keď si používateľ RUČNE nastaví, že po xy minútach sa majú vypínať disky, tak sa vypínať budú. To je hádam to, čo sme chceli, nie?
3, Notebookové harddisky sú uspôsobené na väčší počet roztáčaní než desktopové, pretože sa už od výroby POČÍTA s tým, že sa budú z úsporných dôvodov častejšie rozbiehať. Bežný notebookový disk vydrží aj 100000 rozbehov bez ujmy.
|
|
23465342
Od: 23465342
|
Pridané:
31.10.2007 13:12
2, APM != "zastavenie po X minutach NECINNOSTI". TO JE DOST PODSTATNY ROZDIEL. Ked si s APM nikdy nic nerobil, tak nekecaj blbosti.
3, miernejsi pripad - jedno zastavenie za 2 minuty (v reali byva aj viac). 365 dni, 10 hodin denne = 109000 rozbehov. Takze ked po roku (podla tvojich udajov) umrie disk, tak je to spravne?
|
|
2352315
Od: 2352315
|
Pridané:
31.10.2007 13:19
A inac, keby si sa okrem ohanania sa kampanou MS do toho aj trochu rozumel, tak by si nepotil taketo blbosti. Evidentne ani nevies co je APM, ked si to mylis s "vypinanim po X minutach" a kecas nieco o zakladnom nastaveni.
Cize podla teba ked pouzivatel prepne notebook na baterku, tak sam spravil RUCNE tazky zasah do systemu a mal predpokladat ze mu to prenastavi vsetky zariadenia v systeme? Nebud trapny...
O ano, takze kazdy kto nepouziva "zakladne nastavenie" - cize dovoli si pouzit notebook bez siete alebo dokonca spusti nejaky program a pritom a si neprecita komplet cele zdrojaky systemu aby zistil ci to nahodou nieco niekde nenastavi je lama ma sa ist niekam stazovat.... Pekny pristup...
|
|
123456789
Od: 123456789
|
Pridané:
31.10.2007 23:48
si somar ... citaj !!!
to nie je defaultne zapnute a ani vytiahnutie kabla to nezapne, musis to urobit sam rucne !!!!
|
|
3262364
Od: 3262364
|
Pridané:
1.11.2007 0:32
Si dement, citaj!!!
Ty nezapinas priamo nastavenie APM, ale iba rezim, ktory by to spravit rozhodne nemal...
|
|
3262364
Od: 3262364
|
Pridané:
2.11.2007 8:25
ved citaj ... ak si to user nezapne, tak to nejde ... nikde som netvrdil ze to musi zapinat priamo ci nepriamo ... VOLE
|
|
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
31.10.2007 13:45
V článku na detailné vysvetlenie správania v zmysle ktorý skript čo aktivuje nebol, ale presný technický stav vecí je takýto:
- Agresívny APM mód diskov "-B 1" nastavuje Ubuntu skriptom /etc/acpi/power.sh napevno pre každý disk, ak je aktivovaný tzv. "Laptop mode" Ubuntu. Tento režim sa aktivuje/deaktivuje manuálne v /etc/default/acpi-support, "laptop mode" zabezpečuje aj iné veci a je často používaný ale nie je štandardne nastavený.
- Správanie nesúvisí s nastavením počtu minút nečinnosti, po ktorých sa má disk vypnúť.
- Hodnoverne sú reportované obrovské hodnoty Load/Unload cyklov, teda parkovania hlavičiek, u mnohých typov diskov, napr. Hitachi a Seagate.
- Správanie disku v najagresívnejšom APM režime je dané firmvérom. To, že disky podporujú aj takýto agresívny mód, sa nedá považovať za ich chybu. Operačný systém, ak nepristupuje k disku v súlade s týmto agresívnym režimom, by ho nemal používať.
|
|
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
31.10.2007 13:45
- Chybou Ubuntu je, že používa, samozrejme v aktivovanom notebookovom režime, agresívny APM mód, ktorý u veľa diskov jednoducho nie je pre Ubuntu vhodný a Ubuntu/aplikácie/užívateľ disk prakticky zakaždým krátko po minimálne zaparkovaní hlavičiek zobudia. Pri nastavení "Laptop mode", čo je pomerne štandardná vec, je disk zbytočne zaťažovaný nad akceptovateľnú mieru. Zvyčajná životnosť Load/Unload cyklov je 600 tisíc, prekročená takto je typicky za menej ako dva roky.
- Aj pri aktivovanom "Laptop mode" je možné manuálne jednoducho zmeniť APM režim.
- Celkovo ide o pomerne vážnu vec, ktorá veľmi pravdepodobne už zbytočne nejaké disky poškodila alebo minimálne im výrazne znížila životnosť. Nie je to ale samozrejme také vážne, ako keby bol "laptop mode" nastavený štandardne.
|
|
thriler
Od: thriler
|
Pridané:
31.10.2007 11:56
Dako som z toho nepochopil, ze naco je to dobre zapnut to, kedy sa to zapina a ci to aj nejaky program zapina automaticky a taketo detaily, alebo ci sa to zapne automaticky pri instalacii na laptop.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
31.10.2007 12:12
Hmm, ja mam na Viste nastavene, aby sa druhy HDD vypinal pri necinnosti, pretoze huci viac ako cely PC a denne sa mi zapne a vypne min 20x, ale zatial stale funguje, tak dufam, ze sa ta zivotnost skracuje len u notebookov. :)
|
|
3253246
Od: 3253246
|
Pridané:
31.10.2007 12:22
20x je nic. Ja som mal na ntb disku aktivovane len parkovanie hlaviciek a k nemu kludne dochadzalo napriklad pocas hry citajucej data z disku aj 2-krat za minutu. To mas povedzme za 14 hodin 500 az 1600-krat za den.
Ak rovnako casto pri vyssom nastaveni zastavuje disk (asi ano, lebo sa zmeni len cinnost co ma vykonat), tak fasa...
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
31.10.2007 12:31
Ano to poznam, pri nacitani dalsej misie sa spustal HDD, t.j. asi raz za 20 min, ale ked pozeram streamovany film, tak sa spusti aj 5x za min, ale nastastie len z casu na cas tak blbne. :)
|
|
salmek
Od: salmek
|
Pridané:
31.10.2007 12:23
20x za den je v pohode. 3x za minutu = 1800x za den v pohode nie je :)
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
31.10.2007 12:32
Povodne som si chcel dat na notebook Ubuntu, ale asi sa to nevyplati, kedze to nastavenie by som chcel pouzivat, skoda. :/
|
|
Peter T.
Od: Peter T.
|
Pridané:
31.10.2007 13:03
Kľudne si ho daj. Ubuntu Tvojmu notebooku neublíži. Resp. o nič viac než ktorýkoľvek iný systém. Viz môj príspevok vyššie.
|
|
majo
Od: majo
|
Pridané:
31.10.2007 13:28
A čo takto nastaviť si hdparm?
|
|
1337
Od: 1337
|
Pridané:
31.10.2007 12:54
FUD
|
|
2134532416
Od: 2134532416
|
Pridané:
31.10.2007 13:31
Ano, ked uzivatelovi zacne z nicoho nic dvakrat za minutu cvakat a este k tomu sa aj zastavovat a rozbiehat disk, jeho pocity sa slovami Fear, uncertainity, doubt daju jednoznacne opisat...
|
|
123123123
Od: 123123123
|
Pridané:
31.10.2007 23:52
NEBUDE MU TO ROBIT Z NICOHO NIC !!!
uzivatel si to musi rucne zmenit a aktivovat aby to fungovalo ...
|
|
rtewraj
Od: rtewraj
|
Pridané:
1.11.2007 0:33
Ty si asi pribrzdeny. Ty neaktivujes priamo APM na disku, ale ntoebookovy rezim, drbko...
|
|
12ha
Od: 12ha
|
Pridané:
2.11.2007 8:27
no ved :-) si musis aktivovate ten rezim ... sam za nezaktivuje :-)))) kapisto ? si na trave ?
|
|
peto
Od: peto
|
Pridané:
31.10.2007 13:09
Na windowsoch to robi tiez, obzvlast na toshibach, tak ma to vobec nesere, neviem co sa tu hadate.
|
|
342162347342
Od: 342162347342
|
Pridané:
31.10.2007 13:14
Na Toshibach nastavuje 128 - bez zastavenia disku, cize iba parkuje hlavicky. Tak neviem co tu dristas.
|
|
peto
Od: peto
|
Pridané:
31.10.2007 14:48
Aha, tak asi mam nejaku specialnu toshibu (asi ano, par rokov uz ma..), lebo ten zvuk rozbiehajuceho sa disku je nezamenitelny.
|
|
34q578567
Od: 34q578567
|
Pridané:
1.11.2007 0:34
Aha, tak ked mas notebook z roku narodenia krista pana, tak co hovoris o "Toshibach"...
|
|
peto
Od: peto
|
Pridané:
3.11.2007 19:05
Lebo je to toshiba :).
|
|
chatpall
Od: chatpall
|
Pridané:
31.10.2007 13:46
A co takto nadpis: Uzivatelia systemu GNU/Linux na notebookoch mozu niekolko nasobne znizit zivotnost diskov nespravnym nastavenim?
Tak ako sa dokaslal itnews.sk, tak sa pomaly dokaslieva aj dsl.sk.
|
|
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
31.10.2007 14:10
1, Ten Vami navrhovaný nadpis jednak nie je absolútne správny a jednak je absurdný. Možno by sa mal pre istotu GNU/Linux nahradiť ešte termínom "niektorých open-source operačných systémov s monolitickým jadrom"? Pozrite si vyššie v diskusii presné technické vysvetlenie, v článku nebol naňho priestor.
2, V skratke, to nastavenie je chybné v Ubuntu, napevno v skripte /etc/acpi/power.sh. Aktivuje sa, keď si užívateľ aktivuje vysokoúrovňové nastavenie "Ubuntu v režime optimalizovanom pre notebook." Jednoznačne to je možné označiť za chybu Ubuntu, veľa diskov nastavuje do neprimeraného režimu a zbytočne.
3, Je škoda, že vnášate do komentárov svoju zaujatosť. Ja osobne preferujem Ubuntu a mám ho aj na notebooku, toto nastavenie je ale amatérske a zasluhuje si kritiku a najmä vyžaduje upozorniť užívateľov, aby si naňho dali pozor.
|
|
pan dan
Od: pan dan
|
Pridané:
31.10.2007 15:57
Ano, dsl ma pravdu, dat takuto funkciu do OS je amaterske a nezodpovedne. Ale oni si to mozu dovolit, lebo su to mucennici bojujuci proti zlemu MS, ktory pracuju zadarmo pre dobro celej spolocnosti. Je tu vidiet, ze v linuxoch existuju neodladene az nebezpecne veci. V podstate funguje len to, kde sa nema co pokazit. Keby sa to stalo vo viste, tak sa tu nafukuju, ze to je zly os.
|
|
mrakoplaš
Od: mrakoplaš
|
Pridané:
31.10.2007 16:12
Linuxaci mi niekedy pripominaju sektu. Kazdy soft ma chyby, ktore sa skor ci neskor odstrania. Robit kvoli tomu takuto dlhu diskusiu je fakt na smiech.
|
|
12ha
Od: 12ha
|
Pridané:
31.10.2007 23:57
no sektari budu asi vsetci ktori robia dlhe diskusie k comukolvek ... chod naapr. na sme.sk a kukni si diskusie
mas nejaky problem s linuxakmi a potrebujes si rypnut ?
mas nejaky problem s windowsakmi a potrebujes si rypnut ?
tak o co ti go ?
|
|
chatpall
Od: chatpall
|
Pridané:
1.11.2007 10:18
V poriadku mila redakcia DSL.sk. Mate pravdu, je to chyba Ubuntu (staci si vsak vlozit tuto spravu napajania do ktorejkolvek distribucie a maju ju vsade). Som zaujaty voci jedinej veci a tou su rozsirujuce sa "zbulvarenie" nadpisov, kvalitu clankov pokladam neustale za vybornu.
Poznamka pod ciarov: Pouzivam Ubuntu na notebooku s touto chybou od verzie 5.10 dokonca s optimalizaciou pre notebook. Kedze viem, ze co o to zivotnosti materialov ako takych mozem s kludnym svedomim povedat - FUD.
|
|
emor
Od: emor
|
Pridané:
1.11.2007 23:25
je to tak. suhlas. tvarit sa ze je vsetko ok a pritom nieje . to nech si robia users of MS :-P
|
|
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
31.10.2007 14:14
V clanku su oba linky rovnake.
|
|
DSL.sk
Od: DSL.sk
|
Pridané:
31.10.2007 14:16
Áno, tak to má byť. V prvom prípade je to referencia na prvé informácie o probléme a v druhom prípade na riešenia, ktoré sa na uvedenej stránke nachádzajú nižšie v diskusii.
|
|
ewo
Od: ewo
|
Pridané:
31.10.2007 17:45
TAK CO?? MAM TERAZ NIECO VYPNUT CI ZAPNUT?? :DDD
|
|
SKUS
Od: SKUS
|
Pridané:
31.10.2007 23:58
nezapinat :-)
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
31.10.2007 17:59
Mne to smrdi chybou HW teda vlastne skor firmware u Hitachi a Seagate no a ceresnickou na torte je to nestastne kombinovanie prikazov z ubuntu na zbernicu u tychto dvoch typov diskov...
|
|
RemuS
Od: RemuS
|
Pridané:
31.10.2007 18:01
Co okrem tohto poskytuje ten nootebookovy rezim?
|
|
Waa
Od: Waa
|
Pridané:
31.10.2007 18:20
Moj 2 roky stary notebook HP s diskom fujitsu na ktorom uz rok a pol bezi Ubuntu ma v S.M.A.R.T. logoch napocitane nieco okolo 65000 zaparkovani coz mi pride ako normalna hodnota.
Ocividne podla reportov v prisluchajucom bugu sa to tyka iba diskov seagate a hitachi z coho vyvodzujem ze sa v skutku jedna a chyby firmware niektorych vyrobcov HDD.
|
|
PQI
Od: PQI
|
Pridané:
31.10.2007 18:45
WINDOWS SEVEN 7 FOREVER
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
1.11.2007 14:05
Hej ano, aj s Leninom to tak bolo...
|
|
Bass
Od: Bass
|
Pridané:
31.10.2007 19:19
Preve som to riesil na mojom NB, hdparm mam defaultny, cize sa nic nesetuje, v acpi jne notebookmode tiez vypnuty.. vyzera to tak ze Load_Cycle_Count rastol pretoze ma tak nastavene default hodnoty po nabootovani.
prikaz:
sudo hdparm -B254 /dev/sda
zastavil rast tejto hodnoty.. cize je to skor problem neprepisania default settingov disku ako problem ubuntu - to nic take nenastavi ale ani nenastavi nic ine.. :)
HDD samsung 160GB
|
|
\\/
Od: \\/
|
Pridané:
31.10.2007 21:13
Akoze ty si co za lamu? Niekde jasne napisu, ze to vznika, ked je nieco zapnute a ty napises ze to mas vypnute a z toho dedukujes, ze problem nevznika...
Keby si mal ten notebook mode zapnuty, tak by ti rastol nielen Load/Unload Cycle Count (co sposobi default nastavenie na 128 po nabootovani), ale aj Start/Stop, co spravi Bubuntu nastavenim na 1.
|
|
Bass
Od: Bass
|
Pridané:
1.11.2007 8:02
Problem vznikal aj ked som to mal vypnute ale vznikal z ineho dovodu..
Popisal som situaciu u mna, kde mam notebookmode vypnuty ale Load_Cycle_Count rastlo o 3 za minutu vdaka default settings disku. Este by som rad doplnil ze prikaz:
sudo hdparm -B255 /dev/sda problem neriesil lebo disk v tomto pripade fungoval podla svojich defaults..
Je jasne ze -B1 je extrem, ale tento mod je vypnuty a zapnut sa da iba ak si to v konfiguraku sam zapnes.
Problem skor vidim v tom ze defaultne sa diskom nakaze -B255 a to niektore disky pochopia ako ten moj Load_Cycle_Count si vyzeriem za par mesiacov..
|
|
342635476
Od: 342635476
|
Pridané:
1.11.2007 14:27
"Este by som rad doplnil ze prikaz:
sudo hdparm -B255 /dev/sda problem neriesil lebo disk v tomto pripade fungoval podla svojich defaults."
To bude tym, ze problem riesi 254 max perfomance...
|
|
xapoh
Od: xapoh
|
Pridané:
31.10.2007 23:35
a kde konkretne sa aktivuje ten laptop mode?
|
|
InMemoriaMortir
Od: InMemoriaMortir
|
Pridané:
1.11.2007 14:25
first-tucniacy su super nemozu ztato ze si ich linux vybral jak logo :):D:P ...
second- linux sux .-..hlaska ktora nesedi prave k myslienke tejto "temy" , tu sa vravi o ubuntu nie o linuxe..(no it isnt a same thing)
third- linux sux - toto sme rozoberali ..ale sux ...blaah..blbe slovo keby aspon nomalne napisane a ne tak komercno hopersky---blaaah---..majte sa
|
|
vlaaadooo
Od: vlaaadooo
|
Pridané:
1.11.2007 18:02
sux neni hoperske :D normalna americka fraza
|
|
palosmutny
Od: palosmutny
|
Pridané:
1.11.2007 20:30
ja k tomu clanku len tolko, ze aj bezny uzivatelia zacali pouzivat ubuntu,...a to sere windowsakov, lebo prichadzaju o pekne peniazky, a tak skusaju vsetko modzne aj takouto formou, kupovania, podstrkovania clankov aby odradili menej znalych,...
|
|
doom
Od: doom
|
Pridané:
2.11.2007 9:13
Dajte sem presny navod ako to vypnut ked mate aktivovany rezim notebooku?
|
|
mooo
Od: mooo
|
Pridané:
2.11.2007 12:19
1) make a file named "99-hdd-spin-fix.sh". The important thing is starting with "99".
2) make sure the file contains the following 2 lines (fix it if you have PATA HDD):
#!/bin/sh
hdparm -B 255 /dev/sda
3) copy this file to 3 locations:
/etc/acpi/suspend.d/
/etc/acpi/resume.d/
/etc/acpi/start.d/
tymto zistis kolko krat sa odparkovali hlavicky na disku, najprv ale musis nahodit balicek smartctl
sudo smartctl -d ata -a /dev/sda | grep Load_Cycle
|
|
Odee
Od: Odee
|
Pridané:
5.11.2007 21:55
Len tak jednoducho? :D A kompilovat netreba? :-p AMIGA OS 4.0 FOREVER
|