neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
PS3 crackuje heslá 100-krát rýchlejšie ako Intel procesor

DSL.sk, 2.12.2007


Procesor Cell v konfigurácii použitej v PS3 dokáže crackovať heslá zašifrované niektorými zvyčajnými hashovacími algoritmami hrubou silou približne 100-krát rýchlejšie ako najvýkonnejšie Intel procesory.

Tvrdí to IT-bezpečnostný expert Nick Breese, ktorý prezentoval na konferencii o počítačovej bezpečnosti Kiwicon v druhej polovici novembra efektívny algoritmus pre MD5 zrejme aplikovaný súčasne na viacero zdrojových dát.

Breese totiž ako technológiu umožňujúcu kľúčové zrýchlenie uvádza použitie inštrukcií vykonávajúcich rovnaké operácie súčasne na väčšom množstve dát (SIMD), keď v štandardných skalárnych operáciách výkon Cell nie je 100-násobne vyšší oproti procesorom Intel.

Tento optimalizovaný algoritmus pre MD5 podľa tvrdení Breesa dokáže za sekundu uskutočniť 1.4 miliardy cyklov výpočtu MD5, kým u najvýkonnejšieho Intel procesora je to približne 15 miliónov cyklov.

Breese zatiaľ nezverejnil detailné informácie a algoritmus a nie je presne známe, o ktoré cykly v MD5 pri hodnotení výkonu nového algoritmu ide. MD5 totiž obsahuje dve úrovne cyklov, najvyšší sa aplikuje postupne na každých 512 bitov hashovaných dát, vnútorný obsahujúci niekoľko aritmeticko-logických operácií sa zase aplikuje 64-krát pre jeden 512-bitový blok.

Podľa Breesa celkový výkon PS3 umožňuje nájsť z MD5 kontrolnej sumy osemznakové heslá útokom hrubou silou za niekoľko dní.

Na konci októbra zrýchlenie v crackovaní hesiel oznámila aj ruská softvérová spoločnosť Elcomsoft, ktorá dosahuje oproti štandardným CPU 25-násobné zrýchlenie použitím GeForce G80 grafických kariet.

Zvukový záznam časti vystúpenia Breesa na konferencii ponúka tento podcast o počítačovej bezpečnosti.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


Diskusia:
                               
 

lol, hackeri a tajne sluzby prejdu vo velkom na konzoly
Odpovedať Hodnotiť:
 

už presli hekovali cez nentendo a segu pol sveta
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sega RULEZ :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

aka zhoda nahod, ps3 uvedena na trh, meciarova "kazeta" je odkodovana :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

na STVcke mal disketu, na MARKIZE cdcko na JOJke kazetu a na TA3ojke bude mat co?
Pevny disk???
Odpovedať Hodnotiť:
 

bluurej :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko korytnaciek je v etiopii
http://korytnacka.myminicity.com/ind
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povie mi niekto ako sa da hashovacim algoritmom ZASIFROVAT heslo? Hashovanie NIE JE sifrovanie.


Navyse, 8-znakove za niekolko dni - vyborne, nech im niekto povie o technologii RainbowCrack...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladám, že keď poznáte RBC, tak tomu aj rozumiete a je Vám jasné, čo to reálne znamená a že tu nejde o to 8-znakové heslo, to je príklad. BTW viete koľko má RBC table pre 1-8 znakové MD5 z 0-9, a-z, A-Z a niekoľko ďalších obvyklých znakov povolených v heslách? Viete koľko času potrebujete na výpočet RBC table, ak sa posunie limit na 9 znakov?

Čo Vám vadí na použití termínu zašifrované heslo? Je to podoba, z ktorej bez znalosti nejakej vedomosti (v tomto prípade reverzného algoritmu k MD5) nie je možné získať plaintext, je to presne v súlade s definíciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

OWNED ! :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

reverzny algoritmus k md5 je vzdy rovnaky alebo zavisi aj od samotneho pouziteho hesla ktore md5 zasifruje?
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz s principu hashovacich algoritmov (jednosmerna trasformacia) vyplyva, ze neexistuje efektivny reverzny algoritmus. ak by existoval, nemalo by hashovanie (digitalne podpisovanie a ostatne veci...) velky zmysel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale malo! Ako vysokoefektívne komprimovanie ;-) Posielali by sme si filmy mailom alebo coolersky na disketách ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze to by uz nebol HASH ale kompresia :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

mno, "hashovanie" je len jednosmerna trasformacia, ktora pre rozne skupiny vstupov dava rovnaky vystup, takze aj ked to niekto "crackne", tak nema istotu, ze ziskal vstup, ktory viedol k zahashovanemu vystupu. okrem toho, ak uz niekto ziska hashe hesiel, tak je uz velmi zle a povacsine je v danej faze lamanie hashov zbytocne, lebo utocnik sa k ziadanym informaciam dostane omnoho jednoduchsie. okrem toho, MD5ka sa da zlomit podstatne rychlejsie s vyuzitim postrannych kanalov ako bruteforcovanim... no a co sa tyka terminu zasifrovane (zahashovane heslo), keby bol znamy reverzny algoritmus k MD5, tak ku kazdemu hashu by vysypal nekonecne mnozstvo vstupnych retazcov, ktorych hashom by bol prave ten lamany hash, co asi nie je pripad sifrovania, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby sa heslo sifrovalo pomocou MD5, tak to znamena, ze sa vypocita hash a pri overovani sa hash desifruje a porovna plaintext. Az na to, ze inverzny algoritmus k MD5 neexistuje (a ani existovat nebude, kedze MD5 priradi roznym retazcom rovnaky hash a teda nejde o injektivnu funkciu) a ako sa overuju hesla asi viete, takze ziadne sifrovanie to nie je. A v definicii by sa mohlo spominat, ze so znalostou nejakeho udaju je mozne zo sifrovaneho textu plaintext ziskat, co v pripade MD4 mozne nie je, pretoze jednak taka informacia neexistuje a ani nemoze existovat tak, aby viedla k jednoznacnemu vysledku. A nejde o to co prekaza mne, povedzte komukolvek, kto sa vyzna v obore, ze \"sifrovanie hashovacou funkciou MD5\" a vyrazi s vami zatvorene dvere.


Kolko maju RBC Tables viem a pri dnesnych diskoch je to smiesna velkost. Takisto neviem ako ste prisli na to, ze by som si ich pocital doma - daju sa spocitat distribuovane alebo stiahnut/kupit hotove.

Odpovedať Hodnotiť:
 


Tych 9 znakov - takze podme si zaratat 0-9, A-Z, a-z + par dalsich znakov, povedzme 70 znakova abeceda. Ak tych \"1.4 miliardy cyklov vypoctov MD5 za sekundu\" znamena 1.4 mld vypocitanych hashov za sekundu, tak sa dostavame na 1 ROK. O co je toto riesenie pouzitelnejsie ako obludne velke a dlho ratane RBC Tables?

Btw. cyklus vypoctu je opat dalsia vyborna formulacia (cyklus vypoctu neznamena automaticky cely vypocet)...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak je to tak, je to 333 dní, nie rok... :) A na x86 100 rokov, ak sa potvrdí ten faktor. Ale skutočne nerozumiem o čo Vám ide a aký je Váš problém? Tu nejde predsa o žiadne porovnávanie RBC a tohto, to sú dve úplne odlišné veci. Zrejme je Vám jasné, že RBC je len vec organizácie predpočítaných hodnôt. Tu ide o reálne zvýšenie rýchlosti výpočtu MD5 a zrejme aj podobných funkcií, ak viete ako MD5 vyzerá, o cca dva rády.

Je to formulácia autora toho algoritmu. Keďže zatiaľ celkom pochopiteľne nie sú verejne prístupné detaily nie je jasné, či ide o vonkajší cyklus (vypočítanie MD5 pre 512 bitov) alebo vnútorný cyklus. Myslím, že sme to podali najpresnejšie, ako sa dalo. Navyše rýchly prepočet pre osem znakov ste iste robili a vyšiel Vám 5 dní, takže asi vonkajší. Cca by to mohlo sedieť aj s 200+ gigaflops Cell, ak poznáte presný algoritmus MD5.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si myslim ze len chcel UKAZAT ostatnym ze sa trochu do toho vyzna (aj ked sa naozaj vyzna, i ked nie tak asko to tu interpretuje) ale teraz si vseci o nom myslia ze je magor...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som Lolofon, tak nepis kraviny pod mojim nickom! :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, ja som Lolofon ;))
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, JA nie som Lolofon !!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

Tam kde je MD4 ma byt samozrejme MD5 - preklep na alfanumerickej casti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

- Asi neviete, koľko majú RBC tables :) Schválne si nájdite/odhadnite veľkosť pre tie dva prípady a výkon v CPUdňoch potrebný na x86 na ich vypočítanie. Navyše zrejme viete, že RBC nemá nič spoločné s rýchlosťou počítania MD5. Toto naopak znamená 100-krát rýchlejšie počítanie MD5 na CPU s cca rovnakou cenou. To sú dve veci, ktoré ani len nie je dôvod porovnávať a určite nie zhadzovať to zrýchlenie pre existenciu RBC.

- Máte pocit, že autor toto nevie? :) U MD5 je samozrejme kvôli neinjektívnosti plaintextom trieda vstupov, to je hádam každému \"kto sa vyzná v obore\" jasné. To, že ja, Vy, ani hádam nikto na Zemi, aj keď u MD5 to už je jedno, nepozná efektívny dešifrovací algoritmus, neznamená, že nejaký subexponenciálny alebo dokonca efektívny neexistuje. To, že sa to pri kontrole hesiel nedešifruje ale overuje inak, neznamená, že ten proces sa nemôže označiť ako šifrovanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

- Domnievam sa, že najlepším a najvýstižnejším jednoslovným označením toho, čo hash hesla je a aký účel plní, je zašifrované. Ak ale dáte výstižnejšiu objektívne lepšiu jednoslovnú priamu charakterizáciu hodiacu sa do významu tej vety, veľmi rád to nahradím.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odlacok
Odpovedať Hodnotiť:
 

*odtlačok ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale aj tak si myslim ze by sa to nemalo prekladat
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hash je čokoľvek z hash | odtlačok | checksum | kontrolná suma, posledné dve už pridávajú aj iný význam. Ale tu tým nebol označený ten samotný výsledok ale jedným slovom aj proces, účel a dôsledok zároveň :) a ani jeden z týchto termínov sa tam nehodí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak to dobre chapem tak MD5 dava rovnake vysledky pre rozne vstupy... teda to znamena ze vlastne nemusim uhadnut skutocne heslo, staci zadat heslo z mnoziny vstupov, pre ktore MD5 dava ten vysledok? (Kedze sa asi aplikuje MD5 na heslo a porovna s ulozenym MD5 vysledkom)
Odpovedať Hodnotiť:
 

2354632456: hash je tranformacia, zaheslovanie je, da sa povedat, presne to iste
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si ptak
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si ptak
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze moj pass, co je bezne slovo z 5 pismen je asi nahovno :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani nie, ked si vezmes, ze asi nie je dovod aby sa k tebe dobijali s takou technologiou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak, si jeden z miliardy užívateľov internetu, práve preto je malá šanca že ta začnú hackovať. Hmm,,, inak by ma zaujímala aká pravdepodobnosť vyjadrené v číslach že sa stane niekto z bežných užívateľov obeťou hacking?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak beries do uvahy aj trojany a podobne sracky tak dost velka. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.) vie ochranit hashe - bruteforce odstavis lockoutom pod x-tom neuspesnom pokuse o prihlasenie
2.) nevie ochranit hashe - je uplne jedno, ake heslo ma, lebo ak z daneho systemu som schopny ziskat hashe, tak je na tom zvacsa uz tak zle, ze je mozne ziskat rovno pozadovanu informaciu..

na dobre zabezpecenom systeme (politika lockoutovanai) za predpokladu, ze heslo nikto neodkuka a neodchyti je dostatocne aj 3 prismenove heslo..
Odpovedať Hodnotiť:
 

to si mozem dat aj LOL ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nemozes lebo vacsinov sa vyzaduje minimalne 4-znakove heslo.
Leda ze by sy tam dal aj ten otáznik.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dufam, ze aj ja som jeden z miliardy.vsak tu nic dokopy nemam, nejake rodinne fotky, hudbu , obrazky arabskych krajin zvrchu, nejake anglicke texty ze" 9/11 conspiracy,Illuminati Conspiracy,Bush campaign,London bombings'05", podorysy tokijskeho metra a rozne nakresy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj, to ma kazdy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten Cell prosesor by mohli prerobit na x86, to by bola sila.

Inak musím pochváliť server DSL.sk, stránka je denno-denne doplňovaná a aktualizovaná novými článkami, ktoré sú zrozumiteľné, jasné a zaujímavé. Najviac sa mi páčia "veľké články", kde testujete, skúšate, overujete... Fakt super stránka. Len tak ďalej, držím vám palce!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten procak je taky vykonny vdaka tomu, ze nepouziva taky debilny system ako x86 procaky. takze skor to vidim tak, ze by sme mali prejst z x86 na nieco ine, konecne lepsie. x86 sa neda bohvieako do buducna zlepsovat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"ktoré sú zrozumiteľné, jasné a zaujímavé"

Bohuzial aj technicky nepresne a neprofesionalne (najma co sa tyka vyjadrovania).
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozno zrovna pre taku skupinu ludi z FEI, ktori neviedia co veci vlastne su a ako funguju ale maju nastudovane poucky. nesvieti im tam slovo, ktore sa naucili v poucke, a su v koncoch. spytaj sa ak niekedy nahodou stretnes nejakeho skutocneho profika, na slovensku ich je dost. ja ti hovorim za seba, na dsl.sk sa odbornostou chyta malokto aj v us a severnej europe, o slovensku a cesku je samozrejme zbytocne hovorit
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by si mal ty server, chcel by som vidiet aby ti nejaky profik, co sa fakt do danej temi vyzna (a tych tem je skutocne vela o ktorych DSL.sk pise) ci by ti isiel robit za par šupiek ako autor nejakeho IT serveru. To si nemyslim, tak bud ticho
Odpovedať Hodnotiť:
 

- "najma co sa tyka vyjadrovania"

Vyjadruju sa tak, aby ich vacsina ludi pochopila. Odborne terminy su sice krasna vec, ale bezny clovek (a casto ani "odbornik") ich nepozna a vobec mu nechybaju.
Len tak pre zaujimavost, co myslis, kolko ludi by si na prvy pohlad (povedzme v nadpise) nevedelo vybavit co je to "kompaktny disk" ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

zato ze mas nickname pozostavajuci z cislic sa nemusis robit mudrym....aj tak tomu nerozumies :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty sa nerob múdrim,,, myslíš si že tu niekoho zaujíma tvoj komentár??? Keď tu niekto vyjadrí svoj názor, tak sa hneď ozveš, že trápný príspevok ale v skutočnosti trápny si ty...
Odpovedať Hodnotiť:
 

aspon na nieco je ps3 dobra ked ne na hranie hier...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz konecne zacina byt jasno v cell procesoroch. Uz sa rozvidnieva ked technici hovorili o tom ze cell je skutocna nie len multi taskingova ale aj multi threat-ova technologia. Skoda ze sa vo velkom mnozstve neprejavuje koli spatnej kompatibilite na PC pocitacoch ale zanikla pri poslednom type pocitaca AMIGA, vtedy este na baze Motorola procesorov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Multi threat-ova" - to ta ten procesor sucasne viacnasobne ohrozuje?

A skus si niekde precitat, co znamena "multitasking" a "multithreading"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Termínom multitasking (z anglického multi, mnoho + task, úloha) sa označuje schopnosť počítača vykonávať (aspoň zdanlivo) niekoľko úloh súčasne. Väčšina dnešných operačných systémov je viacúlohová – patrí sem napríklad Windows či Linux. Naopak MS-DOS je príkladom jednoúlohového systému, na ktorom vždy beží len jediný program.

Multitasking môže byť realizovaný mnohými spôsobmi. Základné delenie je na skutočný multitasking, kedy je hardware počítača naozaj schopný v každom okamihu vykonávať viac úloh súčasne, a na zdanlivý multitasking, kedy sa dojem súčasného behu viacerých programov dosahuje tým, že sa tieto programy veľmi rýchlo v behu striedajú, ale v každom okamihu spracúva procesor jedinú úlohu. Skutočný multitasking sa v praxi priliš neobjavuje, operačné systémy PC podporujú druhú zmieňovanú techniku, ale ak je počítač vybavený viacerými procesormi, sú úlohy medzi týmito procesormi rozdelené tak, aby aspoň niektoré úlohy mohli bežať súčasne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj dos podporoval viac programov naraz. volalo sa to TSR a vyuzivalo sa to napriklad pri "driveroch" (mys, zvukovka etc...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, dokonca aj ja som pracoval v dose s eir5 a tam mi bezali 3 programy, spolu 9 operacii naraz, toto su vsak software-ovo emulovane vynimky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporucam ti kupit dual/quad core CPU a zazijes skutocny multitasking aj v PC :)

...ten zdanlivy multitasking sa mimochodom vola preemptivny:) Potom tu bol este chvilu kooperativny multitasking (windows 3.x), kedy sa uloha prepla pri prilezitosti zavolania nejakej sluzby systemu (cize bolo mozne zacyklit system nezavolanim ziadnej zo sluzieb systemu).. ..to len abys si poupravil pojmy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Multithreading bol jedinecne aplikovany na pocitacoch AMIGA s procesorom 680XX kde sa procesor staral ktoremu obvodu operaciu prideli, ktory obvod danu operaciu spravi podstatne rychlejsie - nakolko je vytazeny. Tu bol hardware-ovy threading. Hardware tohoto pocitaca sa v dnesnej dobe na domacich pocitacoch nepouziva. V dnesnej dobe sa len software-ovo emuluje, neplati to vsak na na procesory cell kde sa tento multithreading priblizuje na MC680X0
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trosku si pleties pojmy, resp. ich chybne pouzivas. Termin multithreading alebo multiprocessing ma zmysel pouzivat v pripade, ze ti bezi v systeme naraz viac vlakien rovnakeho druhu, co v pripade AMIGA pocitacov nehrozilo. Pokial viem, bol tam vzdy iba jeden MC68k procesor a nebol viac jadrovy.

To na co myslis, sa vola skor hardwarova akceleracia a tej je v dnesnych PC habadej. Napriklad graficke karty a ich GPU - pomaly uz stovky samostatnych vypoctovych FPU jednotiek hardwarovo distribujucich medzi sebou vykon, sietove karty (tie drahsie) maju pre/post-processing paketov, zvukove karty (tie drahsie) maju hardwarovo v DSP cipoch pocitane efekty, IDE/SATA/SCSCI radice, to vsetko pracuje v dnesnych PC samostatne, bez, alebo s minimalnym pricinenim hlavneho procesora.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim zo vsetkym co si napisal az na to ze vdaka amiga architekture si naozaj nepotreboval viacjadrovy procesor aby si zazil multithreading avsak tento pojem stratil pre mna vyznam padom tohoto typu pocitaca pretoze aj tie dual quad vyuzivaju hw na prepinanie chodov instrukcii co znamena sice ze kazde jadro si moze vykonat operaciu podla seba avsak hw prepinac je o to viac zatazeny co v pripade amiga architektury bolo uplne inak. Napriklad aj teraz po kope forumoch sa hadaju xbox a ps3 kde xbox tvrdi ze ps3 je jednojadrovy a ps3 fanusikovia zase tvrdia ze sa to neda porovnat a keby hej tak ps3 ma 7 jadrovy procak atd atd atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si skor myslim, ze v case Amigy neboli aplikacie, ktore by potrebovali multitreading:)

Dnesne N-core cpu vykonavaju instrukcie skutocne _realne_ paralelne, jedine co sa prepina, je pristup na zbernicu (toto inak dobre riesia NUMA architektury). Amiga tak isto rozdelovala pristup do pamate medzi CPU a hardware, akurat pri vtedajsich rychlostiach zbernic a pamati, to vsak ani nevadilo (pamate boli niekolko krat rychlejsie ako cpu, dnes je tomu naopak).

Chapem tvoju nostalgiu, vyrastal som na 8 bitoch, ale myslim si, ze dnesne PC su len dosledkom evolucie a obsahuju podla mna kopec dobrych technologii. Ja osobne mam dualcore cpu a vidim v nom velky prinos (najma preto, ze sa prave specializujem na problematiku viacvlaknovych aplikacii:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak super sa s tebou keca :D. "v case Amigy neboli aplikacie, ktore by potrebovali multitreading" no pretoze vtedy bol dos... amiga slapala na oknach ta v multithreadingu slapala. Inak Amiga 500 bola 16bitova a po fotumoch tvrdia za amiga1200 bola 24bitova ale to sa mi nezda... Ja zatial prinos v dual moc nevnimam ale chapem ho. Osobne mam notebook s 2x 3GHz procesorom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A500 mala 32 bitovy procesor, so 16 bitovou datovou a 24 bitovou adresovacou zbernicou. Cize aritmetika bola 32 bitova ale 32 bitove slovo sa prenasalo cez zbernicu na dva krat a procesor fyzicky dokazal adresovat 16MB pamate (hoc platforma mohla adresovat teoreticky 4GB)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik za doplnok, niekde som to precital asi zle a tak som si to aj zapamatal. Fakt som bol v tom ze amiga 500 bola 16bitova, osobne som ju mal. Dik za typ na tu stranku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri si serial na root.cz o grafickych akceleratoroch ( http://root.cz/serialy/ graficke-karty-a-graficke-akceleratory/ - linku si musis rucne spojit, pinda mi tu, ze nemozem dat slovo dlhsie 50 znakov:). Pekne citanie. Konkretne napr. 5. cast je venovana amige.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2342134 - si naj si nas, vyhravas prvu cenu, nemam na teba, nasiel si mi chybu v mojom prispevku. Do kelu toto uz je druha za pol roka, hanbim sa. Threat - ako som len toto mohol napisat, idem sa kajat budhovi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

cell sa predovsetkym velmi obtiazne programuje a hodi sa iba na specificke triedy uloh, takze ziadne zazraky od toho necakaj. Tam ten luskac hashov dosiahol taky vykon predovsetkym preto, ze to predpokladam napisal autor v assembleri a vytunil rucne pre pipeline 'spu' vektorovych jednotiek.

Inak samotny ten PowerPC procesor co je v cell-i, je na dnesne pomery sracka (tak mozno 1/3 bezneho intel/amd cpu na rovnakej freq). Takze PC postavene na celli by malo velmi chaby aplikacny vykon, pricom vykon vektorovych jednotiek bys mozno ocenil iba pri hrani, prehravani videa, luskani sifier a pod. Ziadny multitasking, multithreading od toho necakaj :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A keby toho autora programu pisaneho v assembleri prijali do microsoftu XP by malo po nainstalovani 150MB :D S tym PowerPC mas aj ciastocne pravdu, je teraz pozadu tak ako je momentalne pozadu aj AMD od Intelu a mozno ma tu cele forum ukamenuje ale bolo by silne kafe keby som povedal ze 64bit quad ma SKUTOCNY multithreading - tak toto nepoviem aj ked sam mam v pocitaci Intel a som s nim "spokojny" tak ako som mal prednedavnom AMD a bol som s nim taktiez spokojny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono to pri rozsahu dnesnych aplikacii nie je mozne programovat vsetko v ASM.

PPC nie je pozadu, iba v PS3 je orkyplena verzia. Podobne aj v xb360 je okryplena verzia PPC (o trosku menej), ale kazdopadne 3 symetricke jadra sa programuju daleko lahsie ako cell (vlastna skusenost:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekomu vyhovuje to a dalsiemu ono, 100ludi 100 chuti
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekny clanok. Asi tu mate preklep:
Breese zatiaľ nezverejnil detailné informácie a algoritmus a nie je presne známe,
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak, uchadza mi zmysel crackovania algoritmu, ktory je uz davno povazovany za kryptograficky slaby a prechadza sa na SHA1 a v blizkej buducnosti na SHA256. je pekne, ze niekto porozmyslal a dokazal vylepsit inak zbytocnu metodu, ale realne vyuzitie mi nejako unika...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne, navyse staci saltovanie (nezistenou hodnotou) a docrackovali sme...
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto milujem na slovakoch. veciam nerozumeju, ale ozvat sa musia a samozrejme negativne. ak vobec vies co je saltovanie, tak by ti mohlo dojst, ze ak sa pouzije toto na hladanie hesiel, saltovanie tomu absolutne neprekaza.

a pre cloveka pred tebou, ak si to nepochopil, ono to samozrejme zdaleka nekonci crackovanim hesiel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Supertajny agenti budu vo volnom case hravat kreša bendikúta :-))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ste mi tu odbornici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

už si to živo predstavujem, ako sis kupuje 20 konzol ps3 a ako to vysvetľujú tým našim inteligentným poslancom :D rulz!
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol inteligentnost nespociva v znalosti pc ale rozhodnutiach
Odpovedať Hodnotiť:
 

nevrav a povedal som snáď niečo iné? :D si najprv prečítaj čo píšem ty jebo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebolo to tu uz nahodou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej ty Co si pises nick Iba nezmyslene cisla, a hrajes sa na mudreho, Uz si dlho nemal ziadnu zenu pri sebe co? mas riadnu depku ty depko
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz iba cakam kedy niekto pride s tym ze creative live zvukovka crackuje hesla 400x rychlejsie ako intel :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna moja creative SOUND BLASTER AUDIGY SE crackuje rychlejsie ako intel 386
Odpovedať Hodnotiť:
 

RBC aj ABC aj XXL to su tote najlepse techniky hekovania a minule som zistil cez svoje dialkove od Hi-Fi supravy Sencor heslo na pokeci mojho brata ta sa seci sturte nekam vy hlupaci!
Odpovedať Hodnotiť:
 

NBU123
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bolo NBUSR123 nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz len staci, aby si sony vytvorilo botnet siet so svojich PS3 a moze pomahat rapidsharu lamat zaheslovane rar subory, ci sa tam nechadzaju ich pesnicky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máte jedinečnú šancu ZADARMO SI ODBANOVAŤ VÁŠ STEAM ACCOUNT, NA KTOROM MÁTE VAC BAN!!! Služba je celkom ZADARMO a 100% funkčná! http://steamunban.infernohost.net/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kuknite web Zadarmo veci
Web plny s vecami zadara napríklad: podložky pod myš, fotky, Puma vôňe, perá, časopisy a mnoho iných vecíí viac info na webee
registrujte sa a využívajte výhhody portálu ZADARMOVECI
www.zadarmoveci.webovka.eu

tak ešte raz www.zadarmoveci.webovka.eu a dajte vediet o nej aj kamošom :) ĎAKUJEM
Odpovedať Hodnotiť:
 

Are you a non-smoker?
Perhaps you have a close friend or relative who you want to help stop smoking?
LIVEFREE is the new formula designed to help users of all ages quit smoking once and for all.
I searched for a natural and safe method to quit smoking. I found it with LiveFree. Using your product, my son has been able to successfully stop smoking.
Give your loved one a new lease on life, give them a gift they will appreciate forever...
LIVEFREE
<a href=http://www.citape.com/?omoiassqard>Click here to view limited time discount specials!
</a>

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár