neprihlásený Utorok, 7. mája 2024, dnes má meniny Monika
Platforma Intel Skulltrail, 8 jadier softvér nevyužije

DSL.sk, 4.2.2008


Viacero špecializovaných hardvérových serverov dnes, potom ako spoločnosť Intel uvoľnila embargo na uverejňovanie oficiálnych recenzií novej desktopovej platformy Skulltrail, zverejnilo výsledky prvých testov tejto platformy určenej pre najnáročnejších hráčov.

Platforma Skulltrail je postavená na dvojprocesorovej doske D5400XS s čipsetom Intel 5400, podporuje procesory určené pre LGA771 a pamäte štandardu FB-DIMM.

Jedným z procesorov kompatibilných s doskou je pripravovaný štvorjadrový Core 2 Extreme QX9775 taktovaný na 3.2 GHz, ktorý bol použitý v dostupných recenziách.

Doska disponuje celkom štyrmi FB-DIMM slotmi s podporou maximálne 16 GB DDR2-667/800 FB-DIMM, štyrmi PCI Express x16 slotmi s podporou SLI aj Crossfire.

Podľa testov, ako sa predpokladalo, osem jadier dvoch procesorov QX9775 nedokážu využiť žiadne bežné aplikácie vrátane samozrejme hier. Vo viacerých testoch výkonu reálnych aplikácií bola platforma dokonca pomalšia ako systém s jedným QX9770 procesorom a niekedy pomalšia aj ako iné slabšie procesory.

Výkon Skulltrail dokázalo využiť len niekoľko špecifických typov aplikácií, ktoré sú priamo paralelizovateľné a dosahujú na viacerých jadrách automaticky lineárne alebo takmer lineárne zrýchlenie. Takýmito aplikáciami je napríklad renderovanie 3D scén pomocou Cinebench, POV-Ray alebo 3ds max, rozličné paralelizovateľné vedecké výpočty ako napríklad Folding@home a viacero syntetických testov.

Veľkou výhodou platformy je ale optimalizovaná relatívne prijateľná spotreba, ktorá je síce výrazne vyššia ako spotreba jednoprocesorých Intel systémov, zároveň ale nie je o moc vyššia ako spotreba dnes bežne používaných AMD riešení a je výrazne nižšia ako spotreba dvojprocesorových systémov s Xeon procesormi. Napríklad podľa testu Techreport bola pri plnej záťaži pri Cinebench renderovaní spotreba systému Skulltrail 370 W, spotreba PC s Core 2 Duo E6750 214 W, spotreba PC s Athlon 64 X2 6400+ 300 W a spotreba obdobného systému ako Skulltrail s dvomi Xeon X5365 procesormi až 500 W.

Efektívna spotreba umožnila systému so Skulltrail uskutočniť testované renderovanie s druhým najnižším celkovým množstvom energie za systémom s Core 2 Extreme QX9650. Kým PC so Skulltrail spotrebovalo 16 154 joulov, na rovnakú prácu spotrebovalo PC s Core 2 Duo E6750 33 436 joulov a PC s Athlon 64 X2 6000+ až 53 071 joulov.

Testy Skulltrail priniesli napríklad Techreport, Hot hardware a Extreme Tech.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple prekvapivo predstavila nový procesor M4 pre PC, prvýkrát ho použila v iPade Pro
Podpora RISC-V v Androide sa komplikuje, Google ju odstránil zo spoločného jadra
V Česku bude plošne dostupná gigabitová symetrická optika
Vesmírny Boeing znovu neodštartoval, problém ale teraz nebol v lodi
Avizované 150 TB a 300 TB flashové SSD
Okamžité medzibankové platby začala podporovať ďalšia banka, Fio banka
Apple zajtra predstaví nové iPady, očakáva sa prvý s OLED displejom
TSMC spustí výrobu 2-nm čipov v 2025, 1.6-nm v 2026
Nový trailer ďalšieho nového Star Wars seriálu
Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni


Diskusia:
                               
 

no to ma podrz :D
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

drzim! ale k veci: je to jasne, ze to nedokaze vyuzit ziadna aplikacia, to je zly pristup k veci. ked is user manualne alebo automatizovane nastavi affinity, tak mu to moze pekne boostnut system pri vacsej zatazi. tak pre priklad poviem, ze momentalne mam spustenych 74 procesov. ked si predstavim situaciu, ze chcem pakovat winrarom, kodovat xvid na dvd a sucasne pozerat hddvd, tak pri spravnom nastaveni affinity bude vsetko bezat na maximum bez toho aby som to pocitil. ak sa nejaky process zacykli, moze mi to byt jedno, pretoze ho mozem zaizolovat na urcitom jadre. pre viac info UTFG SMP SEESAW PRO
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

spravne nastavenie afinity ti vobec nepomoze, pokial nebudes mat na kazdu podobnu zatazovu aplikaciu vlastny disk.
neviem ako casto pakujes winrarom, kodujes xvid na dvd a pozeras hddvd sucasne, ale kupovat koli tomu skulltrail, a dve QX9775 mi prijde ponekud ako kompletne waste of money :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz vidim kazdeho aj firmu ako kazdy polrok vymiena svoje PC :D, takze intel chrli podla mojho subjektivneho nazoru moc procesorov , namiesto toho aby prislo raz za urcite obdobie s poriadnym procesorom :D asi tolko k tejto teme :D
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

lenze ulohou Intelu nie je produkovat poriadne procesory, ale predat co najviac procesorov a co najviac zarobit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zato AMD ich produkuje:D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

podla mna su vsetky novsie procesory od intelu dobre.
nie ako amd s chybami, intel jednoducho napreduje ale nie je mi jasne kto plati za ten vyvoj. Ked kazdy pol rok, rok pridu s novou radou procesorov
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

...zakaznici.... zakaznici....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ty si pako. aj intel ma problemy so svojimi 4-jadrovymi procakmi (podobna chyba ako u amd).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Toto ale nie je o procesore, ale o platforme...procesory pouzili tusim 'bezne' stvorjadrove. A pre niekoho, kto renderuje dost casto ale nema na masinku za x stoviek tisic to moze byt dobra volba...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Specialna dvojprocesorova doska az taka lacna nebude, takze spotreba prudu je jedine, co je na takejto hracke zaujimave. Postavit stvorjadrovy pocitac s niekolko giga ram v lacnej skrinke (aj tak to bude v chladenej strojovni) stoji uz len tesne nad 15000, dobra doska na dvojprocesor tuto cenu moze dobehnut a kedze usetris len jeden disk a jednu skrinku, tak to az take vyhodne nebude.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zaujimave je, ze skulltrail mal byt zamerany prevazne na hracov, kedze (okrem ineho) prislusna doska musi byt schopna behu SLI, aby mohla byt v tejto platforme... realne testy vsak ukazuju nieco ine - nechapem, kto da za comp o 50k viac len kvoli tomu, aby mal o 2-3fps v hrach viac... o tej spotrebe ani nehovorim - je sice pekne, ze to Intel optimalizoval, takze nedochadza az k takemu mrhaniu elektriny, ale aj tak aby mal comp v klude spotrebu takmer 300W (a to v tej zostave bola len jedna 8800GTX), tak to uz je vazne moc...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Opat skutocne inteligentny clanok - to je ako recenzovat novy autobus (+-45 miest) a stazovat sa, ze bezne rodiny ho nevyuziju...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

POvedal by som ze je aj tak este skoro ale chyba mi tam aspon informativna cena ... lebo aj ti najfajnovejsi gameri radsej zvolia o 8% nizzsi vykon nez solit 20 litrov navyse ...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

no procesory, ktore do toho pojdu strcit, zacinaju cenou na 7000,-, pamate na 1700,- za 1GB, doska bude stat nejakych 10-15k, k tomu nejake 2 karty do SLI, povedzme 8800GT 512MB za 8k... no a samozrejme netreba zabudnut na kvalitny zdroj, ktory to vsetko utiahne (4-5000), a nejaku kvalitnu skrinku, kam to vsetko budes schopny napratat (tiez 3-5000)... cize najlacnejsia "hracska" zostava ta vyjde na nejakych 2x7k(CPU) + 5k(2x2GB ram) + 10k(MB) + 2x8k(GPU) + 4k(zdroj) + 3k(case) = nejakych 52000,-... s tym, ze tie procesory, ktore boli pouzite v teste nebudu stat 7k, ale 25k+, a takisto tam mozes supnut namiesto 2x8800GT, 2x9800GX2, takze sa ti cena moze vysplhat kludne aj nad 100k... pohoda :)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Distributed computing je odpoved na zatazenie multi-core CPU: nielen Folding at Home, ale aj tych 30 dalsich projektov pod strechou BOINC, ako aj desiatky dalsich matematickych projektov dokazu zatazit nie 2-4-8 ... ale aj 16 ci 32 jadrovy CPU ... staci sa pustit do mnohych vypoctov a projektov naraz a najst si sponzora na elektriku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

lenze naco mi bude dobre mat zatazenych 8 jadier, ktore ma vyjdu na 50k+, ked uplne rovnaku ulohu mi spravia aj 2 compy po 20k... a prave o tom je distributed computng - namiesto centralneho pocitania na jednom vykonnom PC/serveri/klastri rozdelit tieto vypocty medzi viacero menej vykonnych pocitacov...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Behni do Ikei, kup si jednu velku policu, aby si tam mohol dat 8 kysien (ku kazdej jeden 15 palcovy LCD - ved ho nebudes prehadzovat medzi kazdu kysnou, 8 klavesnic, 8 mysi) ... v kazdej kysni jeden jednojadrovy Celeron ... pekne oblozena nabytkova stena PC kysnami

Ja si radsej kupim 4jadrak Core 2 Quad Q6600 (jedna kysna, jeden monitor, jedna klavesnica, jedna mys) a vykon bude rovnaky ...

Distributed computing neznamena to ze 1 clovek ma doma 8 kompov, ale ze 8 ludi ma doma kazdy 1 komp ...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

geez, niekto zase nepochopil...

ja viem o co ide pri distributed computing, mne to vysvetlovat nemusis... svojim prispevkom som chcel povedat asi len tolko, ze skulltrail je pre distributed computing absolutne nevhodny, lebo je nechutne drahy... sice ma nizsiu spotrebu ako 2 stvorjadrove masiny, ale ta nakupna cena je o tolko vyssia, ze pri kupe 2 slabsich masin namiesto skulltrailu mas takpovediac 'predplatenu' elektrinu este na dalsich 5 rokov...

a inak celkovo je skulltrail dost nepodareny marketingovy tah... v hrach uprimne povedane prepadak (aj ked je jasne, ze prave na hry to bolo mierene)... ten kto dokaze pocitat distribuovane, ten si to tiez nekupi... takze jedine miesto, kde to ma vyuzitie, su lokalne programy, ktore naozaj dokazu vyuzit silu 8 jadier, napr. spominane renderovacie porgramy (tu uz sa ale bojim, ze ten kto to naozaj bude potrebovat, siahne radsej po cisto serverovom rieseni, ktore je jednak stabilnejsie a jednak modularnejsie ako tento nepodareny desktop-server hybrid)...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mat 2 sloty na fosni pre 2 samostatne x-jadrove procaky dnes asi este nie je celkom ono ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keby že chcem zaloziť grafické studio na výrobu animovaných filmov tak v pohode.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:

Pridať komentár