neprihlásený Streda, 8. mája 2024, dnes má meniny Ingrida
70% by prestalo sťahovať, ak by ich ISP upozornil

DSL.sk, 4.3.2008


70% z ľudí sťahujúcich v súčasnosti audio a video z nelegálnych zdrojov by tak prestalo robiť, ak by ich emailom alebo telefonicky upozornil ich poskytovateľ pripojenia k Internetu. Tvrdí to správa Entertainment Media Research založená na prieskume na vzorke 1 608 Britov od 15 do 54 rokov.

Prieskum bol uskutočnený v januári v súvislosti so zvažovaným zavedením pravidiel, podľa ktorých by mali britskí poskytovatelia Internetu monitorovať, upozorňovať a odpájať svojich zákazníkov za sťahovanie audia a videa z nelegálnych zdrojov.

62% z dotazovaných sťahujúcich znepokojujú správy v médiách o žalobách a súdnych sporoch v tejto oblasti.

66% by prestalo sťahovať, keby sa domnievali, že je väčšia šanca pristihnutia.

Podľa viacerých britských médií vláda zvažovala systém postavený na princípe maximálne troch previnení v podobe sťahovania audia a videa z nelegálnych zdrojov. Pri prvom mal byť zákazníkovi poslaný poskytovateľom pripojenia email s upozornením, pri druhom mu malo byť na definovaný počet dní prerušené poskytovanie pripojenia a pri treťom mal mať povinnosť poskytovateľ pripojenia rozviazať so zákazníkom zmluvu.

Britská vláda minulý týždeň ale oznámila, že legislatívu zatiaľ nezavedie a poskytovatelia Internetu by mali začať dobrovoľne zasahovať proti sťahovaniu. Ak sa tak nestane, legislatíva má byť zavedená od apríla 2009.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple prekvapivo predstavila nový procesor M4 pre PC, prvýkrát ho použila v iPade Pro
Podpora RISC-V v Androide sa komplikuje, Google ju odstránil zo spoločného jadra
V Česku bude plošne dostupná gigabitová symetrická optika
Vesmírny Boeing znovu neodštartoval, problém ale teraz nebol v lodi
Avizované 150 TB a 300 TB flashové SSD
Okamžité medzibankové platby začala podporovať ďalšia banka, Fio banka
Apple zajtra predstaví nové iPady, očakáva sa prvý s OLED displejom
TSMC spustí výrobu 2-nm čipov v 2025, 1.6-nm v 2026
Nový trailer ďalšieho nového Star Wars seriálu
Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni


Diskusia:
                               
 

Ak by mi internet chodil 40-60percent sľubovanej rychlosti, kašľal by som na sťahovačov. Ak mi ide iba 5-10%, tak mi sťahovači prekážajú. Kľúč k tomu majú samosrejme poskytovatelia.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

ano, musia zvysit celkovu priepustnost linky ;)
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Alebo sa dohodnúť s pirátmi na cachovaní najsťahovanejších dát, ktoré by nezaťažovali zahraničnú konektivitu.

Alebo sa dohodnúť s vysokými školami, nech nás študentov nechajú ešte pár rokov na intráku, to by tiež odbremenilo sťahovanie u providerov. :-)

Prípadne keby už fakt nestíhali, tak by mohli súbor napáliť na dvd a poslať poštou popri linke. V týchto intenciách by sa dalo uvažovať o poštových holuboch s flashdiskami. :-P
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

K tomu cachovaniu: To by sme museli mat na slovensku tzv. bezplatny rapidshare 2 :) Minimalne ohladom kapacity je to dost futuristicke, i ked... problem by to ciastocne riesilo :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

takze to ti budu stahovaci prekazat furt... esteze zijeme v dobe ked sa rozmaha digitalna distribucia hier, filmov, hudby, atd...
radsej si najdi noveho providera kamarat, lebo stahovacov bude akurat pribudat...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

pindaci co platia 300 sk mesacne a pindaju ze im ide pomaly budu pindat stale :)))))

ked si niekto plati za dobru linku tak nech mu ide dobre, a nech si ju vyuziva bars aj naplno 24hod/denne ved si za to plati.

ten co si da najslabsi program a ide pindat je debil :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja platim 300sk mesacne a net mi ide 62mbps... Myslis ze je to naozaj len o cene?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Skus tahat tych 62mbps 20 hodin denne. Myslim, ze by sa to nejak vyriesilo... v tvoj neprospech.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ego pomastene? spokojny si teraz?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prepac,ale takto jednostranne postavene konstatovanie je IMHO KRAVINA.
Neobhajujem "stahovacov"(sam vôbec "nestahujem"),ale gro problemu je v politike providera(cenova, technicka, marketingova, perspektivna,...) co naslubuje a co realne moze splnit.Nikto ti nemoze tolko dat co ti moze provider slubit.A potom je to na uzivatelovi vybrat si(zmapovat moznosti,realne odskusat jednotlive moznosti,mne to trvalo asi 2mesiace vyberu a aj teraz raz za cas sa popozeram po konkurencii) co mu vyhovuje a pripadne neskrblit par drobnych mavyse (myslim cca 100-200Sk/mesiac).
Jedinu vynimku uznavam u uzivatelov v miestach "panu bohu za chrbtom" kde niekedy je len jedna (alebo ani ta nie)moznost.Riesil som aj taky problem(v horach kde oficialne nie je pokrytie a podarilo sa, aj ked s istymi obmedzeniami).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viem o com hovorim, mam pripojenie od jedneho z vseobecne dostupnych providerov uz 3roky (nemenujem,lebo nechcem rozvijat diskusiu kto je lepsi a moje riesenie je optimalne pre moje podmienky a pre ineho moze byt uplne nevyhodne),ktore mi stopercentne vyhovuje a jedina zmena je ze dnes ma stoji ani nie 50% povodnej ceny a je 3x rychlejsie. Za ten cas vypadlo 2x na odpoludnie(som pripojeny nonstop), ale to boli vopred oznamene zmeny.A mesacne ma to stoji asi ako flasa beznej Scotch whisky.
A co sa tyka odstranenia "stahovacov" z internetu neverim, ze to vyriesi nejaka legislativa nariadujuca providerom odpajanie.Je to podobne ako so spamom (mozno este komplikovanejsie na riesenie. NEVER-ENDING STORY.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1984 monitorovať, upozorňovať a odpájať
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ale ked to takto pojde dalej tak to pojde s internetom do ..... kedze nikto nebude potrebovat vysiu rychlost, vsetci ostaneme trcat na vysokych cenach za male rychlosti kedze po vyssich uz nikto nesiahne
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

a naco ti je 100 Mbps linka ked netahas?:)
no na prezeranie stranok a poslanie toho maila... velku rychlost nepotrebujes
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

On-demand HDTV video, radia, youtube, HD streamove televizie, updaty, online hry, remote desktop, a snad nechcete tvrdit, ze nikto uz nic nove nevymysli, co sa da robit z rychlym netom :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja osobne v tom vidim predovsetkym prenos videa a audia. Pri 100Mbit si mozeme dovolit daleko kvalitvejsie VoIP, streamovane TV (live vysielanie). Buducnost nieje v kamennych obchodoch s hrami/filmami/hudbou. Buducnost je v online pozerani filmov (nieco ako Magio ale samozrejme kvalitnejsie), hrani a kupovani hier cez internet (nieco ako Steam), a samozrejme v nakupovani hudby cez internet (iTunes). Toto vsetko je uz realita jediny problem su vysoke ceny u nas (co je dovod nelegalneho stahovania).

Takze skus si este raz polozit otazku, na co je nam 100Mbit (ak to zrovna nemyslis ironicky ;-) ).
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ešte by som doplnil - na to že keď chcem dačo stiahnuť tak nech to mám rýchlejšie, ale nepotrebujem maximálku využívať nonstop... bežne sa mi stáva že jeden-dva víkendy do týždňa sťahujem po 5-10GB a zvyšok je len také surfovanie, online hranie, občas nejaké youtube...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sorry malo tam byť do mesiaca, nie do týždňa :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Uz len to je otazne co je legalny a co nelegalny zdroj...Predavac zbrani, ktory legalne spravy obchod nemoze predsa za to, ze dotycny potom niekoho zabije. Brat v uvodzovkach...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

no aj si myslim ze keby poskytovatelia internetoveho pripojenia odpoja tych zvysnich 30%, tak neviem ake by mali zisky, mozno by si to predsa len premysleli a neodpojili by ich :))...
Stahovat z netu aj tak nikto nikdy neprestane...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

odpoja ich a oni pojdu tahat ku kamosom xD
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

nebola by to krasa ak by upozornili ludi ze posielaju privela spamu zo svojich zavirenych windows?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

párkrát som upozornil niekoľko ľudí od ktorých mi chodili ICQ správy s odkazmi... nepomohlo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak to by som rozhodne bral. Stacilo by 2x a dost. Rozhodne by to svetu prospelo viac ako odpajanie za stahovanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to by bolo fasa. A rozhodne by sa to aj lahsie monitorovalo, ako nahanat pakety zo stoviek roznych zdrojov a este k tomu nejakeho zaheslovaneho RAR-u ;))
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ono je to podla mna tak že provideri začnú upozornovať a odpájať rýchlosť pôjde možno trochu hore no ale potom im bude rýchlosť na **** pretože nebudú môcť stahovať nič čo ma viac ako 2mb a to tiež bude nejaká blbosť čo i tak nikto nebude stahovať a tak dalšie generácie budú rozmišlať o tom že net im ani netreba a nikto si ho nebude zapájať okrem nejakých tých herných maniakov ktorý chcú hrať s priatelmi nelegálnu/legálnu verziu hry po interneťe a občas možno stiahnuť nejaký ten patch alebo update 1.pozitívum nebudu sa mať kde umiestnovať vírusi lebo ich nikto nemôže stahovať... odpojili by ho :D
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Raz príde doba, keď tých skutočných stahovačov bude minimum. Načo sa budú potom ISPčkári vyhovárať, keď im linky nebudú stíhať prenášať dáta (streamovanie HD audia, videa, porna neviem čoho ešte, všetko bude na webe a anároky na prenášanie dát niekoľko násobne narastú, aj keď nebudú žiadny sťahovači )??? V blízkej budúcnosti problém veľkéhé trafficu vyriešia odpájaním sťahovačov ale čo potom, keď už žiadny sťahovač nebude, a budú len bežný ľudia?! Budú musieť zainvestovať...čož sa im nebude moc chcieť...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ale tie sproste napady nechodia od ISP, ale z ineho zdroja dmncie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vpn by nepomohlo?(nemam namysli virtual private network)
Som zvedavy ako zistia co zakaznici stahuju.Sice mozem byt podozrivy za velke mnozstvo prenesenych dat ale ak to bude mat hocijaky nazov napr 00 a zaheslovane kto zisti ze je to nelegalne.Uz sa za tymi stolami nudia tak vymyslaju hluposti.Ja sa hlavne obavam aby podobne navrhy neprisli sem.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

VPN ma vyssiu reziu a naroky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ono aj ked stahovačou odpoja... prejde na ineho providera a počká kým príde nejaký spôsob ako to zariadiť... nejak už len zistia že sa dajú kontoli obýsť alebo niečo :) nikto ich nezastavý a nikto ich ani zastaviť nechce aj tak to nemá zmysel a ISP to skôr či neskôr vzdajú lebo pochopia že do toho vložia peniaze a nič s toho

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

prepac, ale z dvojej gramatiky mi je na grc ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

asi by to viedlo k vytváraniu separátnych sietí, teda návrat pred vznik internetu. V Británii je možné všetko, dnes tam rozčúlení vodiči ničia dopravné radary GATSO tak, že na ne zakvačia starú pneumatiku a zapália ju. Som zvedavý, čo spravia náruživí sťahovači s providerom, ktorý by ich odpojil......
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co by s nim asi robili :D zavesia mu na krk sietový kábel a podpália ho
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V jednej ceskej diskusii sa pisalo o tom, ze z ceny albumu ide iba 20% samotnemu autorovi. Vobec tu nejde o umelcov ale o vsetkych tie nenazrane piavice, ktore sa na nich prizivuju... Naozaj by bolo idealne, keby umelci via Internet produkovali hudbu a platilo by sa priamo im, o 80% lacnejsia hudba, urcite by kleslo piratstvo, a tiez mi nevonia nazor, ze ak niekto nieco ilegalne stiahne je to automaticky pocitane ako skoda pred vydavatela, kde v prdeli bere istotu, ze by si to dotycny kupil? Nakoniec vam narapkaju skodu, ktoru by ste ale realne nesposobili. Je to absurdne... to uz snad radsej ten socializmus

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked niekomu ukradnes nejaky majetok (auto) tak mu vznikne skoda. Tiez nepovies pred sudom "keby to auto nestalo na ulici a nukradol by som ho, tak by som si ho nekupil". Je to kradez a je presne vycislitelna (cena danej veci, napr. hudobny album = 700SK). Ak vsak tento album nazdielas dalej na internete, vznika nevycislitelna skoda, pretoze sa len tazko da realne zistit kolko ludi si ten album stiahlo. Vtedy sa nejakym zazrakom vymeria trest (priestupok, sudne trovy, co ja viem co este) a sudca ho (ne)schvali.

Jedine kontroverzne na celej veci je to, ze plati zakon, ktory dovoluje veci stahovat pre vlastnu potrebu (audio/video). Co sa vsak v tejto situaci porusuje. Preto mi to cele pride divne a asi si kazdy domysli ako sa tento novy system presadzoval v parlamente.

A co sa tyka cien, ani mne sa to nepaci ale zial neda sa s tym nic robit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hudbu nemozes porovnavat s hmotnym majetkom, je to skor dusevne vlastnictvo. Ten priklad s autom, by platil, keby si niekto kupil CD nosic s albumom a ty by si mu ho ukradol, on by si teda musel kupit novy, tzn. vznikla by mu skoda. Tym ze to stiahnes z netu, kradnes imaginarny majetok, realne skoda nevznika, kedze by si si ho realne nekupil. Keby si slohol kamion s CD nosicmi, ktore mohli oni predat, potom suhlasim, ze si mozu exaktne vyjadrit sumu a skodu, ale takto? to je smiesne...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V podstate mas pravdu (trochu nestastny priklad) ale v poslednom case sa na sudoch objavu coraz castejsie pripady dusevneho vlastnictva a stala sa s toho celkom bezna vec, takze vychadzam z toho, ze na sude by si tento spor s OSA/IFPI prehral.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, ze by si asi nepochodil ;), ale ked sa nad tym clovek zamysli, tak je to pekny hnus ten hon na carodejnice, teda ak to potom nepalis a nepredavas, to je ine kafe. Je to sebectvo hrubeho zrna, aj ked stahovat nieco zadara tiez nieje celkom korektne to treba povedat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keby si si zobral vzorku ja neviem 100 ludi, ktori si to stiahli. Samotnym stiahnutim nevznika vydavatelstvu akakolvek skoda. 80 tim by sa ten album aj tak nepacil a vymazali by si ho z HDD, zo zvysku by si ho 10 ludi kupilo, ale kedze sa da zadarmo, siahli po tejto alternative. Poslednych desat to stiahlo, lebo sa im to paci, ale kupit by si album nekupili, lebo nemaju peniaze, alebo proste za tie peniaze by im to nestalo. Nikto mi nebude hovorit, ze pri cene 700Sk/album, by vzniklo vydavatelstvu skoda 70000Sk skoda. Ja to vidim na tych 7000Sk. Preto mi to pride ako drsne svinstvo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ukaz mi cloveka, ktory si stiahnuty album pojde kupit. Z 1000 dvaja.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja mam nejakych oblubenych autorov a ked zbadam ze ich novy album uz nejaka grupa releasla ako warez, tak si ho naschval nestiahnem, ale pojdem si to kupit do obchodu a necham sa prekvapit. Proste len pre dobry pocit, aj ked viem ze by som si to mohol stiahnut a mal by som to skor, ako kym by som sa obliekol, sadol do auta a nastartoval motor. Nehovoriac o tom ze by som to mal zadara ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja samozrejme nepopieram ze ludia ako Ty existuju (co je samozrejme fajn). Akurat poukazujem na skutocnost, ze v komunite "zdielacov" su toto skutocne exemplarne pripady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Novom case vychadzaju na dvd filmy. Treba ich kupovat za peniaze. Vela z mojich oblubenych filmov mam doma divx. Ak v tom Novom case vyde ktorykolvek znich, pojdem a kupim si ho, aj ked ho mam doma v divx.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat, ze v novom case vychadzaju filmy za naozaj rozumnu cenu ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze nemas pravdu.Hudba, video, foto, SW, knihy,... su nehmotnym (dusevnym) majetkom a maju rovnaku hodnotu ochrany ako iny (napr. hmotny ňmajetok. "Tym ze to stiahnes z netu, kradnes" REALNY nehmotny majetok a majitelovi vznika realna skoda,lebo pouzivas zadarmo a bez jeho suhlasu jeho majetok(ked nechces kupovat nestahuj).A na oboznamenie sa s tym co kupujes(stahujes) mas moznost vypocut si verejne publikovane casti/uryvky pesniciek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oukej, beriem, ze pouzivanie niecieho dusevneho majetku je v podstate zlocin/kradez, mna skor zaujima vycislovanie realnej skody. Je to ako keby si niekto "pozical" moj bicykel, hodinu sa na nom vozil a potom mi ho vratil spat neposkodeny, jasne, bola to kradez... ale keby som mal urcit realnu skodu, ktora mi vznikla asi sa chvilu skrabem za uchom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes som v radiu pocul, ze nejaky chlap co vyhodil telku z wokna a takmer, i ked nestastne, zabil male dievca asi dostane nieco okolo 5 tich rokov a mlady chalan za poondiatych 15 rastlin marisky 7 rokov. Ludsky zivot vs 15 rastlin, a podobne sa asi vymeriavaju tresty aj tym zlodejskym sviniam stahovacom, ktory su mnohokrat studaci alebo male deti bez prijmu. Ja vam neviem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako vznikaju demace mnohych kapiel? Da sa to riesit jednorazovou platbou za studio atd., aj ked pripustam, ze vydavatelstva hraju svoju rolu, ale existuje x pripadov, kedy doslovia osieraju umelca, osieraju zakaznikov a vobec... Vo svete mas niekolko pripadov uz viacmenej uspesnych umelcov, ktory sa snazia vydavatelstva obchadzat zo znamych dovodov. Sorry, za tymi pijavicami si stojim...
Odpovedať Hodnotiť:
 

autor ma preto 20%, lebo tam su aj ine faktory... ako napr. prenajom nahravacieho studia, marketing, reklama, lisovna medii...
Bez toho by si hudobnik neskrtol. Proste on ma talent, oni technicke a financne prostriedky na vydanie albumu.

To je ako keby si nejaky robotnik v automobilke narokoval za jedno auto, co mu prejde cez ruky, 50tisic korun len preto, ze do neho nahadzuje motor, ktory ma hodnotu 200tisic
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej a autor si to nahra a pojde predavat sam... ty si cela pijavica ... sa spamataj :))
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Poplatok za studio je urcite mensi ako celkova suma ktoru si zo zisku zobere studio.
Avsak na druhej strane nechapem kde tie ubohe celebrity beru peniaze na luxusne auta, domy, drogy, sudne kaucie ap., ked ziju "len z 20% zisku".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si zober, ked maju oni na vsetok ten luxus, ake zisky maju vydavatelstva, a cloveka co maka od nevidim do nevidim, idu ukamenovat. Okej, nik mu nekazal to stiahnut ale vymeriavat take tresty? wtf?
Odpovedať Hodnotiť:
 

90% lidí Vám řekne, že kdybyste je postavili do obchodu, kde budou sami a nikdo tam nebude, že nic neukradnou. Praxe by ukázala asi opačný poměr. Lidi na určité věci odpovídají, jak by měli. Modelový příklad uživatele se zavirovaným počítačem:

A: Vy ste byl na internetu a hledal tam porno?
B: Ne... já chodím jenom na mail...nevím kde se to tam vzalo
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

suhlasim (+) :))

ten priklad ma dostal :D:D:D uplna pravda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme mali by vsetko kontrolovat a aj ludi furt prehladavat vsade, sak nahodou mozu mat pri sebe nejaku nelegalnu zbran alebo drogu, to nic ze pridu o sukromie. Providera PRD po tom co ja taham. Uz to ze provider vie co taham je zlocin.
Odpovedať Hodnotiť:
 

slov, ani nemam chut to docitat. Prispevky typu ked nebudu stahovaci tak nebude osoh, skoda tolko volneho bandwidthu, bude sa stahovat dalej u kamaratov. No proste super postrehy! Asi tu fakt chodia len male deti. Admin by mal do registracie pridat vekovy IQ test a pod 18 rocny vysledok klienta upozornit a hned aj odpojit.
To je co za zmyslanie, ze ked nebudu stahovaci tak sa siet nevyuzije, preboha? Preco asi sa to bude riesit takto?
Dajte mi aj sto minusov, ved za pravdu sa kazdy bije.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chcete mat zadarmo DSL internet tak ako ja??? Zarabajte lahko a rychlo!!!
klikacka.sk/registracia/?odporucatel=webster105
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Môžem vedieť čo, okrem nelegálnej problematiky, potrebuje niekto sťahovať z Rapidu???
Rýchlosti 512/128kbps úplne na weby stačia. Každému.
Ak niekto ponúka vysokú rýchlosť a nízke ceny, tak tým akokeby vystavoval zlatník zlato rovno na chodníku.
No a ako sa zachová Slovač?
No neukradni si to...
:-)
Niektoré technické školy to žiaľ umožňujú a ich "tiežštudenti"
ktorí od rána do rána sťahujú "študijné" materiály sú najväčšími ... však každý iste vie čo.

anin
Odpovedať Hodnotiť:
 

az na to ze dnesny internet nie je iba o *weboch* ;)
Kde to zijes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

640 k ought to be enough for anyone, ze?

ludia co pouzivaju pocitac len na odoslanie mailu v praci by sa do tejto diskusie zapajat nemali
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalsi realista, co je to nelegalna problematika ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš pravdu, ale email slúži len a najmä na zasielanie textových správ, všakáno...
No a ani si netrafil, pretože si opäť dovolím tvrdiť vyššie uvedené čísla.
A ak nie je Internet o weboch, smiem vedieť o čom je?
O sťahovaní černôt určite nie, a ani nikdy jeho zámer nebol taký. A ak chceš naťahopvať legálnu telku, na to sú iné "techniky" nie Internet, všakáno...
Ak si príliš mladý, časom pochopíš aj iný význam informácií.

P.S. Vo svojej dobe Gates so 640KB RAM celkom dobre odhadol situáciu, Ty si bol vtedy kde?
Ale Gates je zlý prorok asi na 50%, mnohé mu aj vyšlo.

anin
Odpovedať Hodnotiť:
 

aha takze cely Internet je len o porte 80 alebo prip 25(smtp) a 110(pop3) vsetko ostatne je "technika"

Ked niekto vyuziva aj ine porty napr. na VPN, Skype, Remote Desktop, radio, video, ... je priliz mlady a treba ho ukamenovat, ze?

A maily treba pisat v plain-text a nie v "technickom" html formate. Tak sa da tiez niekolko bitov usetrit.
A hlavne stranky prezerat cez linx, sak naco nam je graficke rozhranie :)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

V dnesnej dobe nie je probrem ani legalnou cestou vyuzit ryxly internet. Mozete si napr stahovat videa z prednasok, ine videa, napr. vlastne mozete zdielat prostrednictvom rapidshare.com, zaheslujete to v RARe upnete to a komu xcete date heslo a link. Mozete sledovat on-line telku, pouzivat sluzby podobne skype ale vo vacsej kvalite a rozliseni. Nakupovat softvare, video a audio on-line. Urcite sa to oplati a urcite s pribudajucim poctom ludi s rychlym pripojenim bude pribudat aj sluzieb, ktore ho vyzaduju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmm....
Neviem načo by som netom niekomu posielal video so 4.5GB...
Asi nevieš o čom sú Torrenty, Rapid a spol.
Na legálne veci iba minimálne, ak vôbec...
Takže radšej bez slov.
Provider neporušuje súkromie tým, že má niečo jeho server v logoch.
To čo robíš na webe nie je jedno.
Keď začneš páchať trestnú činnosť(napríklad porušovaním autorských práv), už to nie je iba Tvoje súkromie, ale napríklad aj organizovaný zločin.

A ozaj, čo tak sa zapojiť aj do niečoho užitočného a nie iba egoisticky kradnúť a prevlákať všakovaké nezmysly hore-dole po webe a svete.

anin
Odpovedať Hodnotiť:
 

je mi luto ze aj v roku 2008 sa este stale najdu ludia ktori su UPLNE MIMO a dokazu vo svojej hluposti presviedcat inych ludi o svojej pravde...
Co takto demoverzie hier ktore maju v dnesnej dobe malokedy pod 1gb... Stahovat demo 6 hodin na 512kb connecte? - nie dakujem, presla by ma chut hrat.
ad "Keď začneš páchať trestnú činnosť(napríklad porušovaním autorských práv), už to nie je iba Tvoje súkromie, ale napríklad aj organizovaný zločin. - porusovanie autorskych prav ako kopirovanie je priestupok nie trestny cin a uz ked si nieco sam skopirujem chcem vidiet toho experta co by to oznacil za ORGANIZOVANY zlocin.
ale pokracuj myslim ze bavis viac ludi ako len mna
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiez ma jeho nazory celkom pobavili :))) Aspon som si zaspominal na net spred 10tich rokov ;))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja sa musim pridat
Odpovedať Hodnotiť:
 

bohuzial, aj ja.. ina generacia to je a este typ, ktory nedrzi krok s dobou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Torrenty sa budu v budunocsti legalne vyuzivat stale viacej prave konektivite, ktoru distributory softwaru nemaju. Preco myslis, ze sa napr. freeware Linux distribuuje najma vdaska torrentom a dnes uz su aj p2p TV a p2p sluzby su uz aj sucastou Visty. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte tu niekomu niečo dosť podstatné uniklo.
Aby bol nejaký film, muzika, či soft niekde na Rapide, musí ho niekto niekde ukradnúť a "zavesiť ho na web".
Potom už "zdieľači" majú jednoduchú "prácu".
Vždy sa nájde nejaký blbec, čo to niekde ukradne a zverejní. Prečo?
Keby napr. za ACAD 2008 zaplatil napr. 100.000Sk, nikdy to sám z vlastnej iniciatívy "na web" nedá!!!
Vytvorte si celoživotným makaním nejaké dielo, a teraz vám ho nejaký poskok uchmatne rovno z firmy, kanclu, poličky alebo si vás bude nahrávať bez vášho vedomia a súhlasu.
Ako vám bude?
Asi na vracanie, najmä ak vám na tom až príliš bude záležať.

anin

Odpovedať Hodnotiť:
 

CELOZIVOTNA PRACA?
preco sa snazis zvelicovat aby tvoje prispevky nadobudli aspon trochu doverihodnosti?
Odpovedať Hodnotiť:
 

btw kazda projektantska firma si autocad kupi
stiahne si to mozno tak student alebo zvedavy clovek, ktory si chce vyskusat do coho ide
Odpovedať Hodnotiť:
 

BROUK PYTLIK...

vsetko vie, staci sa pozriet do dob komunizmu

jedine co ti poviem ty mudrlant: direct2drive.com, steam, iTunes, fileplanet.com, atd. atd. atd.

kludne zostan pri 512kbps a fyzickych mediach, mozno sa o niekolko rokov zobudis v dobe, ked digitalna distribucia (legalna), ktora v dnesnej dobe zaziva rozmah uplne nahradi fyzicke media
mozno potom si uvedmosis jake hluposti tu taras
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalsia vec, 512kb net staci na weby? ja mam v praci 1mbps (doma 8mb) a nie, nestaci
dnes je web plny animovanych gifov, obrazkov apod., vhladom nato aky je dnes net rychly, tak si ludia mozu dovolit viac grafiky
1mbps je utrpenie, nieto este 512kbps (uz len kym sa naloaduju videa na youtube... doma spustim video a taha sa rychlejsie ako prehrava, v praci na 1mbps ho musim pauznut a pockat kym sa nacita)

zobud sa kamarat, neviem kde zijes, ale zaspal si dobu
Odpovedať Hodnotiť:
 

zareagyjem vseobecne na tvoje reakcie.
myslis, ze by 512kbps zastavil stahovacov? KEDZE.. niektore exemplary stahovali uz pri dial-upe a uz za cias 512 kbps boli velmi rozsirene p2p siete. myslis, ze by ich nejakych 512 kbps odradilo, pripadne zastavilo? kedze..
upgraduj si tvoj firmware, rozum sa tu niektorym ludom pozastavuje nad tvojou "zastaralostou". pokial si nedas bacha, ani sa nenazdas a budes zo "stareho zeleza", vhodny len na zosrotovanie :]]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som zacal dbat na to aby spojenie so serverom z ktoreho stahujem bolo sifrovane, alebo .rar subory ktore taham boli zaheslovane (aj hlavicky suborov).Pokial by bol aj nazov suboru bol neutralny napr. subor147.rar tak nezistia co taham
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zjavne to tu zopar jednotlivcov nepochopilo, kazdy tu hladi egoisticky len na seba, avsak treba si uvedomit, ze kapacita priepustnosti internetu nie je neobmedzena,teda tento krok nema suvis iba s tym ze chudacikovia vlastnici autorsky prav a tvorcovia diel s autorskymi pravami pridu o svoje tvrdo zarobene miliardy aby si nemohli namazat hrianku svojim oblubenym kaviarom aby nemohli ist dnes svojou 105metrovou jachtou lebo nemaju chudacikovia na pohonne hmoty... Na tych treba zvysoka kaslat, kvoli tej hrstke privilegovanych ktory zhromazduju majetky nezmyselnej vysky musi spravidla logicky niekto ochudobniet. Takze buducnost je v huboch podobnych DC++ kde budu vytvorene akesi LAN siete s vlastnou infrastrukturou, ktore nebudu zatazovat celu siet internet. Pripadne obrovske investicie v posilneni tejto infrastruktury. Keby ti chudacikovia miliardari tiez trosku pohli svojimi lenivymi ritami a urobili nieco pre spolocnost, ruky by im neodpadli...
Odpovedať Hodnotiť:
 

AZ na to ze TENTO clanok je o ludoch co by prestali stahovat a nie o nejakej UTAJENEJ KONSPIRACII s ISP ktoru ste tu akoze odhalili
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý vie o čom píše.
512/128kbps na všetko bežné stačí.
Pri Wifi asi nie, ak máte "veľký" ping, tak ani na pevný prípoj nestihne "VašejTuby" bludy.
To sú podľa mládeže weby? Hmmm...
10 rokov nazad nikomu "Tuba" nechýbala.
Teraz áno? Pri čom?
Videá dosiahnu >HD kvality, a potom?
Rýchlosti do Internetu budú nad 5/1Gbps a ping pod 1ms.
A potom? Dudete sťahovať BluRay, akože vidá z dovolenky, a
aké ešte nezmysly?
Budete mať dosť?
Asi nie. Prečo?

1.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si stale nedas pokoj...

slovo "bezne" je velmi relativne. A v dnesnej dobe na bezne pouzitie 512/128 proste nestaci. Dnes je bezne ze sa pozeraju filmy online, hraju sa hry online, pocuva sa radio online, prip konferencny video hovor s viacerimi kamosmi a X dalsich veci.

Ta linka ktoru spominas bola vyhovoujuca tak pred 5 rokmi. Budes sa s tym musiet zmierit ze vyvoj ide dopredu a co bolo bezne pred niekolkymi rokmi, nemusi byt bezne dnes ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ludi ako si ty milujem... "vsak vtedy to stacilo"
preco si teda neostal pri 52kb modeme? keby mali vsetci taky pristup ako ty, tak sa nikam nedostaneme a pazurik by bolo tazke sci-fi

a inak ti odporucam pozriet si prejav Larryho Lessiga, tyka sa AJ "VašejTuby"
ted.com/index. php/talks/view/id/187 (bez medzier, pridat www., nevim jak tu funguju linky na tejto skvelej diskusii)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tomu nehovorím vývoj a ani potreba života...
Ani hrám a nadupkaným procesorom, či iným GPU/CPU.
Vôbec sa necítim spiatočnícky.
Proste si rozdeľte aký je kto ročník a podľa toho má názory a pohľad na svet.
Hlúpim kradnutím ešte nikto pokrok nedosiahol. Torenty nejak netreba. Linux je síce aj, ale nielen free, ale je na webe výrobcu v dostatočnej kapacite rýchlosti pripojenia dostupný. Viď napr. SUSE Linux Enterprise...
Pred mnoho rokmi Microsoft poskytoval prípojné miesta s vyše 50Gbps...
Firma si síce kúpi ACAD, ale nejaký mizera jej ho ukradne a rozšíri na web. Toto nemám prečo podporovať.
Nikdy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

"Vôbec sa necítim spiatočnícky."

Ani alkoholik sa neciti byt alkoholikom ;)) Resp. si to neprizna
Odpovedať Hodnotiť:
 

povedal by som, ze toto je trosku offtopic ale nevadi. Vyvoj je vyvoj, ludstvo vo vseobecnosti nema rado limity, v nicom. Netusim co nas zenie v pred, ale uspokojenie sa s nejakym pretrvavajucim stavom je zabijak rozvoja. Vdaka bohu vacsina ludi to vidi inak nez ty, takze sa mozme tesit napr. z toho ze coskoro pistane na Marse ludska posadka, a budeme na to setcia cumiet v HDD live prenose z YouTube ;) teda az na teba, tebe je 512 dost ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

on ma len dlhodobo preplneny buffer.. viac sa mu toho tam nezmesti (novinky) ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

rocnik '84
moj pohlad na svet a na teba a tebe podobnych je jasny... spiatocnici, zubami nehtami sa snazite drzat v minulosti, ruzove okuliare na ociach a prikraslovat minulost, ze vsak vtedy bolo dobre, naco to menit?
ked nevidis vyhody rychleho internetu, tak je to len tvoj problem, skus si zlozit tie klapky z oci
internet a s nim spojena interaktivita ma mnohonasobne viac moznosti a vyhod ako dnesne fyzicke media
stacilo by sa pripojit na net, pozriet si telku, kupit video, pesnicku, album, daku hru, precitat spravy zo sveta, vsetko na jednom mieste
lenze nato by uz 512kb nestacilo ze?

to, ze sa necitis spiatocnicky neznamena, ze taky niesi... vyvoj ide stale dopredu, to ze sa to TEBE nepaci, je tvoj problem
Odpovedať Hodnotiť:
 

nevedia co vravia.
V japonsku maju sto krat rychlejsie pripojenie ako my a nestazuju sa, ze naco im to je.
To je ako keby si platil leasing na stvormiestny mercedes miesto dvojmiestneho audi o sto korun viac a tiez by si na mercedes povedal, ze sa ti nezide? Komfort je na prvom mieste ak na to mas. Najme ak je v tom MALO penazi. Internet sa vyuzije aj ked nebudes stahovat. Budes streamovat. Ak ti to nieco vobec hovori. Presne ako pise Stara Blazkova. A ak nevies o co ide tak si to vygugli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prirodzený vývoj nezastavíte;-)
Chcieť stále viac je prirodzená ľudská vlastnosť. Keby sme ju nemali, takže naša evolúcia by stagnovala. Ešte dnes by sme možno používali 56k dialup;-)
To, že niekto nepotrebuje a nechce rýcheljší internet napr. >512Kbps je jeho vec, ale tvrdiť, že to postačuje je volovina. Dlho som bežal na 512ke, tedka na 1mbit a musím povedať, že tie to nie je bohviečo. Prichádza éra HD, audia a videí (kto by dnes sťahoval náke DivX filmy), súbory sú omnoho väčšie, hry, hudba, video atď.
Nechcem čakať kým sa mi niečo stiahne, chcem to hneď, preto si zaplatím taký inet s ktorým by som bol spokojný trebárs aj 100mbit! :-) Tu ide o potreby a komfort, niekomu nevadí, že žije v jaskyni a nemá ani WC. Mne áno, preto žijem tak ako žijem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz pokial sa nebude v Britanii tahat warez tak zbytocne budovali infrastrukturu pre rychly net. Mozu maximalne tak tahat distribucie linuxu + balicky a pozerat videa napr na Youtube. Ale predpokladam ze to bude viest skor k sifrovanym spojeniam alebo tahani zaheslovanych .rar suborov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pokial ISP nebude dobre sledovat co pouzivatel vlastne taha tak by mohol byt niekto odpojeny aj za tahanie linuxu ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim mirec10; a ak by sa nieco take stavalo casto a zakazdym by potrebovali ich chybu dokazovat, bolo by to tak otravne, ze klienti by rozviazali zmluvu s isp skor ako isp s jeho klientami. Z tohto uhlu pohladu by to vazne prinieslo velke problemy. Ja mam 4/1,2 Mbit linku a tiez sa mi to uz zda pomale. Kedysi mi stacil aj jeden a dnes uz je to nedostacujuce najma ked to zacne z casu na cas vypadavat na slusnu hodinu. Doba internetovych videii toto vyzaduje a prave preto stahovaci musia prec! Nebudem platit za nieco, co z mojho vyuziva niekto uplne cudzi pre jeho chore navyky. O online hrani je potom zazitok tiez niekde uplne mimo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaujimava online hra :) http://sip.tym.sk/hry/flashelement.php
Odpovedať Hodnotiť:
 

To znamena ze z Peer to peer sieti stale mozem stahovat ale nie audio a video obsah... Ak to zbalim rarom alebo niecim inym, ako isp zisti co je to? z logov urcite nie...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár