neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Kubánci si už môžu kúpiť počítač

DSL.sk, 14.3.2008


Nová kubánska administratíva na čele s prezidentom Raulom Castrom vydala nariadenie, ktoré s okamžitou účinnosťou umožňuje predaj počítačov a ich nákup občanmi Kuby.

Doteraz si počítače mohli kupovať len firmy alebo cudzinci, občania Kuby nemali dovolené kúpiť si počítač.

Podľa zatiaľ verejne neohláseného nariadenia, ktoré mala ale k dispozícii agentúra Reuters, sa zároveň uvoľnuje predaj DVD prehrávačov a videoprehrávačov.

Uvádzaným dôvodom povolenia predaja a nákupu PC a DVD/video prehrávačov je zlepšenie dostupnosti elektrickej energie.

Nariadenie uvádza aj plánované termíny povolenia voľného predaja energeticky náročných klimatizácií a toasterov.

V prvom prípade by sa tak malo stať v roku 2009, toastery a elektrické rúry by mali byť povolené od roku 2010.

Raul Castro sa stal oficiálne prezidentom Kuby na konci februára, obyvateľom prisľúbil zmiernenie alebo zrušenie viacerých doteraz platných zákazov a obmedzení.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Fajn a teď můžeme expandovat na Kubu. Navážeme tak na výměné pobyty v dobách hlubokého socialismu v ČSSR.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

FICO pocujes... ic na navstevu DPC a nevracaj sa
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

on sem nechodi to citat, ale mohol by tahat za kopec
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

fakt nie?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nemusi ist na navstevu. Ved on teraz zavadza to co na kube idu zrusit....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hej? A čo také?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie Accuphose, ale správne je ACCUPHASE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako to je na kube. Ze firmy a cudzinci. Zase nejaka renomovana spolocnost platena zapadom vydala nejaku takuto spravu a vseeeeetkych nech krmi... mam za sebou knihu Fidel Castro - zivotopis pre dva hlasy, filmy od Michaela Moorea a Zeitgeist... vsetkym vrelo doporucujem a nech si otvoria oci. Okrem toho, o socializme piste len ak viete co ten smer myslenia znaci, inak budete vyzerat ako nevzdelanci...
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Co tu pleties Zeitgeist???

Bol si na Cube??? Ja ano, vdaka kapitalizmu na to mam $$$. A videl som na vlastne oci ako to tam vizera. Ti odporucam ist tam na vylet a ist aj kusok za hotel...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

ty budes daky marxista... z hladiska ekonomickeho je komunizmus (vyssi stupen socialzmu) ehm krachujuci (skratka dlhodobo neudrzatelny) takisto ako fasizmus (milujem tie keci nacistov ze ako sa tu cez tisa budovalo = hovno keby nevypukla vojna tak tu je kolaps jak blazon). ale kompromis urobila cina... a dobre im bude o dvadsat rokov...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Mozem sa Ta spytat, co bolo na nacizme ako SYSTEME *EKONOMICKY* neudrzatelne?

Mas nejake dokazy, ze bola za Slovenskej republiky nacisticka EKONOMIKA?

Dakujem za linky a vysvetlenie - ozaj ma to zaujima a rad sa necham poucit.

Este raz chcem upozornit, ze ma zaujima (v ramci tohto prispevku) iba EKONOMIKA, nie nacizmus, Zidia v koncentrakoch etc.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ekonomika Slovenského štátu bola totalitná a vojnová.

Totalitná preto, lebo to bol totalitný štát - vláda jednej strany, jedného názoru (určovaného v Berlíne), ekonomika riadená štátom, konfiškácia majetku jednej vrstvy obyvateľstva...
Nálepka komunistická, nacistická, ficovská, chávezovská je zbytočná.

Vojnová preto, lebo (štátom riadená) ekonomika bola zameraná na vojnovú výrobu určovanú Hitlerom.
Ekonomické výsledky záviseli od úspechu a neúspechu Hitlera.

Po otcovi mi zostala krabica mincí zo Slovenského štátu.
50haliernik z roku 40 sa hrdo leskne ušľachtilým kovom, žeby to bolo vďaka zhabanému majetku 68tisíc Slovákov, ktorí boli iného vierovyznania, než vládna strana?
Hliníkový 50haliernik z roku 1944 sa ti rozpadne v ruke.

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

hmm pekny priklad stymy haliernikmi...
mas pravdu o to tu islo je jasne ze ten na koho reagujes je nejaky holohlavec (nazyvam to vsetko jednym slovom)to ze sa delite na skinov a nackov ma nezaujima stojite na druhej strane zakona so svojimy nazormi.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

bol som na jednej vystave a jedna pekna slecna mi povedala ze tie strieborne drobne boli len preto lebo hitler chcel slovenske striebro a duchapritomny guverner narodnej banky radsej dal z neho rychlo vytlacit mince a poslal do obehu... este ze bol za komancov vezneny...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zabudol si sa peknej slečny opýtať,
odkiaľ ducha(ne)prítomný guvernér národnej banky to "striebro" zobral,
a prečo ho nevedel zohnať v roku 1944.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hovorim o fasistickej (pouzil som dobre nacisti pretoze su to "narodni socialisti") fasizmus je forma zriadenia v state takisto sa tyka ekonomiky ktora je krachujuca... a slovensko bolo zavisle od nemecka to ze sme sa tu mali "dobre" je len zazrak... v skutocnosti tu bola chudoba (a to nejsom zanny fico maniak)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a ty svoje vzdelanie dokladujes jednou knihou a nejakymi filmami?

Nehovorim, ze som v tejto oblasti zbehly (preto sa k nim radsej ani nevyjadrujem). Ale tvoj post na mna posobi, ze si wanna-be intelektual, ktory by sa najradsej iba hadal s ludmi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nehadam sa s nikym, som bezkonfliktny, najradsej riesim veci kompromisom. A vzdelanie som prispevkom nedokladoval. ako ta to napadlo? A okrem toho nehovorim ze socializmus je nejaky "hura majme ho" smer. Ani jeden extrem nie je dobry. Len ma vie nahnevat ked niekto poukazuje len na jednu stranu mince...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

socializmus vypada pekne na papieri, inac sa neosvedcil :-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Za tento názor už u nás zopár tisíc ľudí odvislo!!!

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vola sa to utopia---> ktorej niektori ludia uverili...
nehovorim nieco na tom socializme je (vid socialna demokracia---> aj ked tez je to nanic a nesuhlasim stym)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ľudstvo žije v takom systéme, aký najlepší vedelo vymyslieť. Na žiadny vyšší stupeň ľudstvo nie je pripravené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

najlepsi je relativne; povedzme ze najstabilnejsi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty co kuris? Nejak zeries tie zvasty od Moora... si pozries par psycho dokumentov a uz chces aby ludia zili v takej paranoi ako ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak Kubanci budu teraz ak im este aj net spristupnia sosat jak sialeny :-D ak to budu vediet lebo tam je IT na -999
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

otazne je co si na tych prehravacoch budu pustat
V polovici filmu vypnu prud a bude po parade. Podobne tie pocitace. Za co si ich vlastne kupia ,ked tam nemaju skoro ani peniaze, a funguje vymenny system (nie vsade).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

neverim tomu, ze by ziadny kubanec nemal doma PC.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

No disidenti urcite maju. :D Inak ten Raul mi pripada kusok normalnejsi ako jeho starsi brat. No, ale uvidime...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to urcite fico zariadil :)))

ale radsej nech tie cigary sulaju a nesedia pri kompoch...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

a internet im povolia v roku 2112 :)
rovno im nasupuju optiku...
:)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

http://www.newtorrents.info/torrent/ 36740/ The.War.On.Democracy.2007. DVDRip.XviD-NOsegmenT.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby ty vyj... amici nemaju uvalene embargo na Kubu, hned by sa Kubancom zilo lahsie a krajsie. Netvrdim, ze idealne. Aj v USA je mnoho hlasov z rad politikou a ludu na zrusenie embarga, ale ty najvyssi su hluchi a uz len z blbeho principu nie su ochotni zrusit embargo. Mnohe politicke spicki a politologovia v USA sa zhoduju, ze embargo nic neriesi ba prave naopak. Ked im tak vadi socializmus a komunizmus preco neuvalia embargo aj na Cinu a Vietnam? Aha to nie je na skok od USA. A navyse bez Cini by boli strateni.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

keby ti vyj.... kubanci neukradli nehnutelnosti a majetok amikom znarodnenim, nemali by teraz embargo
Odpovedať Hodnotiť:
 

to bolo cca 5 americkych firiem co kaslali na podmienky kuby
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stretol som na wowku Kubánca pred nejakým časom..Žeby sa kubánci pripájali na net telepaticky ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kubanci ziju okrem Kuby hlavne v USA... kde emigrovali...
Odpovedať Hodnotiť:
 

azda by mi nehovoril že je z kuby keď imigroval do usa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti mozem aj ja povedat vo wow ze som hotentot... Ale inak do tychto politickych veci sa vobec nevyznam... Ale zit bez PC si uz teraz neviem predstavit , budu na to cumiet (ak si to niekto nejak zozenie) ako na zjavenie vid slnce seno :-) Ale podla mna tam ficia take veci ako playstation a tak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A za co?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za to iste co dostane tvoja mamicka patnasteho kazdy mesiac
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale pekne jeb..do kuby ale tak keby ste vedeli aka krajina je haiti alebo domin.rep to vas uz netrapi, to su riadne kapitalisticke raje ale to vam mediach nebudu hovorit. Pobavilo ma ale aj to ze socializmus je "skratka dlhodobo neudrzatelny" vsak uvidis ako dlho je udrzatelny kapital. no jednoducho skoda reci jeden rezim padol a teraz oslavuju ten druhy.. ludia vy sa nic nepoucite.. ale co uz kvalitna propaganda je kvalitna propaganda... trochu sa treba pozriet na svet a zistite ze vsetko nie je take ako to na prvy pohlad vyzera
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár