neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
NASA plánuje vyslať ľudskú posádku na asteroid

DSL.sk, 11.5.2008


Americká vesmírna agentúra NASA plánuje vyslať podľa dostupných informácií dvojčlennú ľudskú posádku na 40-metrový asteroid s označením 2000 SG344.

Vyplýva to zo zatiaľ oficiálne nezverejnenej správy, ku ktorej získal prístup britský Guardian.

Let má byť okrem iného prípravou na avizovaný let ľudskej posádky na Mars, ku ktorému by malo prísť podľa neoficiálnych informácií v roku 2031. Let na asteroid by sa mal uskutočniť v nešpecifikovanom termíne medzi ohláseným letom ľudskej posádky na Mesiac do roku 2020 a letom na Mars.

Letieť na asteroid má posádka vo vesmírnej lodi Orion, let má trvať sedem týždňov a posádka má pobudnúť na asteroide týždeň alebo dva.

Asteroid má priemer 40 metrov, hmotnosť 71 tisíc ton a vesmírom letí rýchlosťou 45.9 tisíc km/h.

Let má slúžiť na študovanie vplyvu dlhodobého letu na astronautov, zároveň otestovať technológiu konverzie ľadu nachádzajúceho sa na asteroide na pitnú vodu, dýchateľný kyslík a vodík určený ako palivo pre raketové motory.

Podľa oficiálne nezverejnenej správy plánuje NASA let na Mars s ľudskou posádkou v roku 2031, ideálnym časom pre štart má byť február 2031. Let má trvať šesť až sedem mesiacov a astronauti by mali stráviť na Marse približne 16 mesiacov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

Toto jaké, skoro ako Armagedon (film). Potom už len na Marse postavia to čo mali v DOOMe...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ja budem velitel komanda xD
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ty budes imp ....
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pošlete Bruce Willise a ten zničí celý asteroid sám.. Pak ho unesou Alieni(mají jeho dceru a začnou ho vydírat) a zachrání ho Chuck Norris. Pak tam ovšem přistane predátor(nesmí chybět), zjistí že Chuck je nakažen zárodkem aliena a odveze ho na svou planetu, tam ho operují a po souboji s místním šampionem se stane jejich vládcem.
Super konec a je to otevřený i na pokračování. "Chuckovy výpravy na lov Alienů"
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

pekne si zhrnul riddicka ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nejaka nahoda ze je dnes vecer v telke
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Podla mna si ten Guardian myslel ze sa dostal na nejaku tajnu stanicu nasa a to pri tom len tv program sk stanic bol.. :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dodnes som si myslel, že najväčšou pičovinou zverejnenou na dsl.sk
(napriek tvrdej konkurencii) zostane:

Slaná voda perspektívnym palivom!!!

Priznávam pokorne - mýlil som sa.

Odpovedať Hodnotiť:
 

* po týždni vytiahnuť článok z Guardianu na dsl.sk - geni(t)álne!!!

* úvodná "fotografia" zaujme

* nazvať Orion "vesmírnou loďou" môže iba človek v delíriu

* "Let má slúžiť na študovanie vplyvu dlhodobého letu na astronautov"
zaujímavý pokus - poslať dvoch astronautov na trojmesačnú misiu v krabičke zariadenej na dvojtýždňový pobyt
(navrhujem - Ian Sample, science correspondent z Gurdianu a "neznámy pupuš" z sdl.sk)

* kde sa zmestí súpravička Mladého technika, ktorá má
"zároveň otestovať technológiu konverzie ľadu nachádzajúceho sa na asteroide na pitnú vodu, dýchateľný kyslík a vodík určený ako palivo pre raketové motory"?

Odpovedať Hodnotiť:
 

* akú príťažlivosť má teleso o priemere 40 metrov a hmotnosti 71 000 ton?
keď si odmyslíme dementné predstavy o samotnom "stretnutí tretieho druhu"
(alebo štvrtej cenovej skupiny)
pri rozmeroch "asteroidu" bude asi najjednoduchšie "vesmírnu loď" priviazať špagátom

* predstava dvoch astronautov, ako "pobudnú na asteroide týždeň alebo dva"
škrabaním ľadu do baniek a jeho konvertovaním - to je snáď sen sfetovaného tuleňa

to najlepšie nakoniec !!!

* 2000 SG344 may be an Apollo rocket body in heliocentric orbit

Odpovedať Hodnotiť:
 


Miešať fakty, polopravdy a lži bolo a je hlavnou metódou komunizmu.

Vyhlasujem súťaž o hrdý titul:

Dementný Slovák pri Laptope!

* Pre tých, ktorí prespali hodiny slovenčiny a chýbali v tretej triede na hodinách matematiky,
kontrolná otázka -
koľko galónov ropy musia z Marsu doviezť Američania,
aby sa im výlet vyplatil finančne aj energeticky?

Pomôcka - Pravidlo Slanej Vody.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Skor ako v Total Recall nie ? :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Jooj, ale im to všetko trvá, kde je to obdobie, ked závodili so ZSSR o to, kto bude rýchlejší...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Takto to vyzera ked nemas konkurenciu. Ked nemas motivaciu sa stale zlepsovat tak stagnujes. Ked tu bolo ZSSR tak za menej ako za desat rokov pripravili let na mesiac. Mimochodom jeden expert z NASA povedal, ze dnes sme na let na Mars lepsie pripraveny ako sme boli pripraveny na let na Mesiac vtedy. Takze naozaj len zbytocne otalaju.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dava to dost zmysel ze su lepsie pripraveny ... 30 rokov dozadu sa technika a technologie nedaju skoro porovnavat .. to je ako keby si sa teraz ukazal pred mladou cajou na skode 120L a myslel aky si borec ... to by bol raketovy start niecoho krasneho asi, ale len pre tych naokolo :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No to aj ja obdivujem ako to USA vtedy zvladlo. Lenze je to aj o peniazoch, teraz je USA v krize , nemoze financovat co sa im zachce, vedu niekolko vojen, hypotekarna kriza a pod. Ale v 60 rokoch prezivalo USA jeden z vrcholov hodpodarskeho vyvoja, ale aj tak sa divim kde brali tie miliardy, pritom viedli vojnu vo Vietname.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Statne dlhopisy ... vtedy tych vyse 200 milionov obyvatelov USA (dnes uz 300 milionov) celkom slusne dotovalo vojnu vo Vietname ci pristatie na Mesiaci :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne ze v urcitich castiach ZSSR zomierali ludia od hladu ale Gagarin mal aspon super zazitok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Typicke pre ludsku spolocnost poslednych tisicroci ... bolo to tak od Egypta ked otroci stavali pyramidy a boli zivym tovarom ... ci este skor
Odpovedať Hodnotiť:
 

sak z obchodu zo zbrojneho priemyslu a narkotikami.
nielen ze si vychovali kopu fetakov, ktory boli zavisli po vojne, ale aj era hipisakov im prispela k ziskom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru. Keby tie stomiliardy USD co minuli na Iraq a Afganistan skoncili vo vesmirnom programe tak dnes by uz boli vesmirnou mocnostou. Takto su len nenavidenymi okupantmi. Zaujimave je, ze ked idu do vojny tak vedia ze zomru tisice a nevadi to. Ked sa ide do vesmiru tak nesmie zomriet nik. A peniaze by som nedal NASA ale ANSARI X PRIZE nech vypisuje sutaze za tucne odmeny. Stat pre nas nespristupni vesmir. My potrebujeme biznis vo vesmire. Az potom sa to stane masovkou...Yop
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby bola ropa na marse, tak tam uz davno su...
:D

no problem su peniaze. "bohuzial" americka ekonomika (a aj spolocnost) upada. takze zbytocne miliardy na dake vesmirne projekty nebudu davat...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pridu casy, ked sa bude tazit na asteroidoch alebo inycg planetach :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jednoznacne sa bude tazit zmes uhlovodikov z odumretych tiel zivocichov niekde na asteroide xD
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak, ja nehovorim o rope, ale co tak nejake tazke kovy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uhlovodiky predsa nevznikaju len odumretim zivocichov. Uhlovodiky su predsa dokazatelne prritomne na niekolkych miestach v slnecnej sustave. Vznikaju pri vysokych tlakoch a dostatku materialu zo vselicoho.Nevravim ze to bude ropa ale rozne typi aj niektorych vyzsich uhlovodikov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

svata pravda

metan patry medzi latky ktore boli ako prve vo vesmire a na zemy (a dokonca este furt aj je vo "vakuu" vesmiru v stopovych mnozstvach) kedze vznikol pri velkom tresku

z metanu a inych latok (CO, CO2, H2O, N2, ...) mozu za pomoci vysokeho tlaku, teploty a roznych katalizatorov vznikat rozne organicke latky a to nielen uhlovodiky
typicky priklad je metanhydrat na dne mory. vznikol naviazanim vody na metan za vysokeho tlaku pricom presne nikto nevie ako sa tam dostal ten metan, su teorie o bakteriach,...

PS: ajtak ako palivo su organicke latky pomerne nevhodne z dovodu nizkej ucinnosti aj vyhrevnosti
voda resp. vodik je buducnost
Odpovedať Hodnotiť:
 

JJ vodik je hdba buducnosti ... ale na organickych latkach ako palive (uhlie,ropa,plyn) ... je zavisla cela planeta teraz a bude tomu tak este aspon 30 rokov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dovolim si ta opravit, metan sice bol medzi prvymi zluceninami na zemi vdaka sopecnej aktivite, ale urcite nebol vytvoreny pocas velkeho tresku. vtedy sa objavili len prve styri prvky - vodik, helium, litium a berylium. vsetky ostatne volne sa vyskytujuce prvky (a teda aj uhlik, zaklad metanu) vznikli neskor fuziou v hviezdach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak ... dnes tu mame celoplanetarnu krizu a nie su zbytocne prostriedky na defacto zbytocnu prechadzku po nejakom asteroide ci Marse. Ak chceme vzorku horniny posleme roboticku sondu, ale z tych niektore zlyhaju. Ak chceme skumat vesmir (co je pozitivne a cinime tak), vysleme na orbitu dalekohlad aby sme boli oslobodeni od nepriaznivych vplyvov atmosfery pri pozorovani.
Ludska vyprava na Mars by dnes stala odhadom vyse 20-25 miliard dolarov (cca 400-500 miliard Sk = takmer 1,5 nasobok celorocneho rozpoctu Slovenskej Rebupliky ktory je cca 300-350 mld) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sice sa urcite najde mnoho odbornikov, ktori mi budu protirecit, ale podla mna je dolezitejsie skumat riesenie problemov ludstva na zemi nez lietat na Mars. Jedine ze by snad americania chceli kolonizovat dalsie teritoria kam budu expandovat trhy, alebo idu hladat ropu :-D ?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

raz sa odtialto ludstvo bude musiet dostat ... cim skor zacnu s vyskumom ako sa odtialto dostat tym lepsie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno by stačili Američania... ;)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

"alebo idu hladat ropu ?" ... Vo vesmíre nie. Ale potešila ma informácia, že poletia na asteroid kde vlastne z ľadu doplnia palivo a nebudú ho brať zo sebou pri štarte... Keď si to tak vezmeme, asteroidy budú vesmírne čerpacie stanice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejake palivo nazvys si ale snad so sebou zoberu. co by urobili ak by zlyhali pristroje na generaciu vodika z ladu na asteroide? isli by domov pesi?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj, doveslovali by domov
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepochybne, ale nebude ho toľko, aby zvládli let na Mars a späť. To by ho museli vynášať už teraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru... ked bude 30 miliard ludi na zdevastovanej planete, bude na case presidlit sa na dalsiu a dojebat aj tu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

30 miliard nas tu nebude ... odhady hovoria ze pri 10-12 mld (2x tolko ako dnes) planeta skolabuje a druh homo sapiens sapiens sa sam zahubi ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri tom, co sa deje dnes, mam pocit, ze skolabuje(me) skor ;-( Dufam, ze sa toho nedozijem..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiez pri vesmirnom vyskume (aj vojenskom) sa vynajdu veci, ktore sa neskor bezne pouzivaju v domacnostiach, ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vrchny predstavitelia v USA su tak na rope zavysli, ze by ma to vobec neprekvapilo, ze by ju tam isli hladat. :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Schopnosť letieť do vesmíru a osídlovať iné svety bude povinnosť našich potomkov aby mohli prežiť. Zem nemá nevyčerpateľné zdroje a ľudstvo tu nebude môcť žiť večne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radsej by som sa pozeral co je povinnostou NASOU, TERAZ a TU ... aby nase buduce generacie nenadavali ze sme im podpisali rozsudok smrti ...

----------------------------------------
*** See the 11th hour movie :-) ***
----------------------------------------
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nevadi

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ropa je organickeho povodu, kopec pohnitej travy, kapradin, dinosaurov ... pripadne ineho odpadu dejin :D tak neviem .....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravda. Keby sa tie miliadry dolarov radsej dali ludom bez jedla a liekov a pomahalo sa viac prirode.

Neberte ma zle, som velkym fanusikom astronomie ale priority su priority.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Amici tam prinesu slobodu a demokraciu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim, ze ten februar 2031 si nevycucali z prsta, skor cakaju na priaznivu polohu zeme a marsu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len si zabudol dodat, ze ta priazdniva poloha sa opakuje kazdy jeden a pol rok, cize mozu startovat takpovediac kedykolvek.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nie tak uplne, kedze mars aj zem maju mierne elipticke orbity, ktorych orientacia sa casom meni (precesia), tak existuje poloha kde su najblizsie, a nie je to raz za jeden a pol roka..
Odpovedať Hodnotiť:
 

to sa neda toto
letí rýchlosťou 45.9 tisíc km/h.
napisat normalnejsie?
letí rýchlosťou 45 900 km/h.?

aj tak v 31 bude polka ludstva natlacena na povrchu zeme, druha pod povrchom (ten povrch budu tvorit mrakodrapy, podzemie normalny povrch, len s ludmi co nemaju na najomne... vid 5 element :) )
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a co ked to ma byt 45,9 len sa cekli? :)
a rovno nebudeme tazit korenie? ako v Duna? =)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pokojne to mohli dat aj ako 45,9.10^3 km/h a ja by som to bol pochopil ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked uz tak 45,9.10^3 km.h^-1 ;P
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Fico + Slota + Mečiar
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hlavne bez návratového modulu...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Zabudol si na Mojsejovcov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Šak tí dvaja tam už dávno boli. Ale nemali tam butik s kabelkou za 2000 euro, tak sa vrátili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tí dvaja hádam stadiaľ pochádzajú...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsak co myslis, kto hra hlavne postavy alien vs. predator ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

priemer 40 metrov, hmotnosť 71 tisíc ton..

to nema moc velku hustotu ten asteroid.. aby sa to pod nimi nezlomilo..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne nech ho nevychýlia....nesprávnym smerom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pravdepodobne obsahuje veľa vody čo vyplýva z článku, a to vysvetľuje jeho relatívne nizku hustotu
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sa da pristat na teleso letiacou takou vysokou rychlostou?dakujem za vysvetlenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teória relativity ti niečo hovorí?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jo neviem ci presne o aplikacii teorie relativity sa bude v tomto pripade jednat .. aj ked relativna rychlost zeme moze byt podobna rychlosi komety ... hlavne aby neleteli proti sebe .. to neviem kto by preletel cim .. ci astronauti kometou, pripadne naopak :D:D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mozno nadobudnut rovnaku rychlost, to by nemal byt az taky problem v tom roku
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked ta tato udieral po hlave tak ta tiez trafil,
a to letis vesmirom
30km/s..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to malo byt o stupen vysie na tu otazku...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu. Ta rychlost je naozaj dost vysoka ale je dosiahnutelna aj ked doterajsi rekord v rychlosti je tusim 40 000km/h a dosiahol ho nejaky rus na zemskej orbite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

... ano a vola sa to druha kozmicka rychlost potrebna na trvale opustenie zemskej orbity (prvu kozmicku treba na opustenie zemskej gravitacie a dostat sa na orbitu) ... ma hodnotu cca 39400 km/h ... je sqrt(2)nasobok prvej kozm. rychlosti, ktorej hodnota je cca 27880 km/h ...

Aby to bolo zrejme: ta hodnota cca 40000 km/h nie je vybrana bozska meta ... to bola nutnost k pristatiu na Mesiaci ... ak by druha kozmicka rychlost pre Zem bola 55 000 km/h a my sme na Mesiaci pristali, rychlostny rekord by bol 55 000 km/h ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hm, boli dosiahnuté už aj oveľa vyššie (konkrétne Helios, 252 792 km/h - 70,2 km/s), takže s týmto by problém byť nemal, hlavne ak využijú gravitačnú kolísku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej gravitacny prak ci koliska ci ako chceme je pekna vec ... pri uzasne presne a podrone vypocitanej trajektorii vyuzit gravitaciu inej planety ci Slnka na zvysenie rychlosti sondy. Len neviem ci niektora sonda niesla tolko paliva aby dosiahla nie 7,9 km/s ci 11,2 km/s ale 70 km/s ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

wiki Helios probe

Navyše, prečo veľa paliva? Nie je odpor (ak nerátame teda gravitáciu, ale dajú sa nájsť miesta, kde je zanedbateľná, a je ich väčšina...), takže stačí konštantná sila pre konštantné zrýchlenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, a kde zoberies tu konstantne posobiacu silu?

F = m*a, m je hmotnost v kg, a je zrychlenie v m*s^(-2). Vesmir ma hustotu cca 1 atom (co molekula) vodika na m^3, t.j. takmer vakuum, takze sa nie je o co operat ako ked veslujeme alebo ideme autom po ceste. Je treba pouzit tak motorov spalujucich palivo a kyslim. Obe (palivo aj kyslik) musime mat zo sebou, kde by sme zobrali kyslik v kozme ze ano ...

Istotne su zname tabulkove hodnoty efektivneho horenia paliv a palivovych zmesi od X po Y a silu aku su schone tahom vyvinut ... Vysledok je ze su potrebne hektolitre paliva a kyslika ... Ak tah prestane, zrychlenie (resp. spomalenie) zmizne a pohyb sa zmeni na rovnomerny priamociary, ktory nam vo vesmire pri brzdeni ci eozbiehani moc nepomoze ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsia vec je ze sondy vynasaju hore rakety vysoke ako 20 posch veziak plne stoviek cisterien paliva a kyslika ... a samotna sonda je 1 meter velka ... neviem kde by sa do nej zmestili dalsie hektolitre paliva na nepatrne zvychlenie z 11 na 12 km/s ... a co ked chceme dosiahnut rychlost 100 km/s? Jedina moznost je vyuzit gravitacny prak ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevidel si armagedon ? Ides za chvost asteroidu a pomaly sa knemu priblizis a bum :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlavne ze poznas rozdiel medzi asteroidom a kometou, asteroid totiz nema ziadny chvost
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepozname Zem, ale chceme Mars :p
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved na E-bay budu coskoro pozemky na predaj...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sklamem ta, uz sa predavaju
otazne je co za blba by si to kupoval

http://www.find-me-a-gift.co.uk/acre-of-mars.html

:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.find-me-a-gift.co.uk/gifts-for-men/
men/acre-of-the-moon.html

http://www.find-me-a-gift.co.uk/gifts-for-men/
personal-gift/acre-of-venus.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

a komu patria tie pozemky na inych planetach? komu z toho idu peniaze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nooo keď chceš tak aj tebe... stačí si ho privlastniť :D to je taká debilina že niekto môže niečo takéto predávať, až to v ... pichá. A ešte väčší magor kto si to kúpi resp kto zato dá niekomu peniaze...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A na zemi je to inak ? :DDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

jak osidlomanie amriky ..nasadneme na kone (podaktory na poniky)dostanes kolik do ruky a ideme osidlovat metodou sutaze ...teda ktory stat, resp sukromna spolocnost tha bude prva ta osidluje to uzemie kam pristane ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

máš pravdu nieje...:(((

Odpovedať Hodnotiť:
 

vcelku dobra haluz... :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

..ozaj ste to amikom zhltli,ze boli na Mesiaci??? haha... urcite.. a desiatky rokov nic. To nech tlacia do ich "baculkacov"..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak, "pristatie" na mesiaci bolo natocene americanmi na marse. kazdy predsa vie, ze mesiac je obrovska hviezda smrti mimozemstanov z beta centauri, pomocou ktorej sa bude konat invazia zeme, a teda by nedovolili aby im len tak hocico tam pristavalo..
hej, a este sa NASA snazi utajit pre celym svetom ze zem je v skutocnosti plocha, ale teraz si nespominam ako to zapada do toho vyssie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tomu snad ani sam neveris
Odpovedať Hodnotiť:
 

15 a menej rocni, prosim vas uz sem neplete Armagedon a vratte sa do reality... ak by sa na Zem rutil 100 km ci aky velky asteroid (dinosaury vyhubil 11 km) a mal dopadnut za 18 dni, tak sem za tych 18 dni dopadne a nikto mu v tom dnes nezabrani ... ani Bruce Willice, ani Chuck Norris ... A raketoplany podobnej sci-fi vypravy by uz pri vzdialenosti niekolko tisic km od asteroidu zasiahli jeho ulomky a efektne by explodovali ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Okrem toho by sa raketoplany rutili asteroidu oproti rychlostou cca 10 km/s a asteroid na nich rychlostou cca 10 km/s = rozdiel rychlosti 20 km/s ... nemam predstavu ako by asi raketoplany ubrzdili a vyrovnali rychlost s asteroidom ...

K dispozicii by muselo byt mnozstvo paliva prinajmensom 2x take velke ako pri starte raketoplanu, ale az pri asteroide !!!

Pozn: bohuzial nasa technologia nie je super-vyspela a na starty do vesmiru sme nuteni stale pouzivat tah motorov spalujucich horlave latky s kyslikom, t.j. v podstate chemicku energiu, ktora je uzasne nevyhodna ...

Nejake navrhy? Ionove motory (ano teoria je uz 20 rokov, prax je na tom horsie)... alebo rovno sci-fi warp pohon ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

do ruky veslo a ideš !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iontove motory uz nejakych tych par rokov frcia ako hlavny propulzny system na vacsine modernych satelitov ... ci uz obiehajucich zem alebo sondy urcene pre vyzkum vzdialenejsieho vesmiru, do tahu nic moc ale kedze mozu ist takmer stale a neprekonavaju ziaden priamy odpor ... rychlost len stupa a stupa ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem ci su ionove motory beznou sucastou modernych satelitov (mozno ano mozno nie, nejdem sa hadat) ale pokial viem ma udrziavanie satelitu na orbite (lepsie povedane na spravne natocenie a drobne korekcie trajektorie) sa pouzivaju trysky a na zameriavanie gyroskopy (okrem toho skoro kazdy saletit ma dnes zabudovane atomove hodiny :-). Satelitu vsak nemozno zabranit v znizovani rychlosti na orbite a postupnom padani, preto nie je zivotnost nekonecna, ale len niekolko (desiatok) rokov. Zvysit obeznu rychlost satelitu z povedzme 27340 na pozadovanych 27880 km/h po spirale padajuceho 10 tonoveho satelitu nie je vo vyske 800 km len tak samo sebou. Potrebne by boli desiatky litrov dodatocneho paliva + desiatky litrov kvapalneho kyslika, latok urcenych na tento ucel uskladnenych v utrobach satlitov ... a o mesiac zasa ...

Ionove motory sa mozno pouzivaju na tento ucel, ale ako hlavny pohon neviem, neviem ... tam je treba extremny tah v extremne kratkom case (radovo 10 minut) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre sondy s dlhodobym pobytom mimo orbitu Zeme s niekolko rocnym poslanim moze byt ionovy pohon perspektivny ... pomale a stale zrychlovanie v priemehu rokov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asteroid má priemer 40 metrov, hmotnosť 71 tisíc ton a vesmírom letí rýchlosťou 45.9 tisíc km/h...

Do toho priemeru rypat netreba, nech sa Einstein neprevraca v hrobe, ta hmotnost tiez ujde ale ta rychlost !!! Vesmírom letí rýchlosťou 45.9 tisíc km/h ... VO VESMIRE SA POHYBUJE VEETKO VZHLADOM NA VSETKO ... Takze zrejme sa pohybuje rychlostou 45900 km/h = 12,75 km/s VZHLADOM NA ZEM ...
AJ TO NIE VZDY: hlavny pohyb Zeme je rotacia okolo Slnka (Zem kona dalsie aspon 3 pohyby) po cca kruhovej trajektorii polomeru 149 600 000 km rychlostou cca 31 km/s
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

chlope nic v zlom, ale myslim si ze v Slnecnej sustave sa rychlosti vsetkych jej objektov udavaju voci Slnku, dakovat nemusis
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale aj tak podakujem, skomplikoval som uvahy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s webnick.
Na marse sa odfotili nejake zakladne a ine hovadiny. Ci tam my ludia uz nahodou nie sme. Mozno rusi nieco uspesne utajili a chystaju sa zahrat mimozemske divadlo pre prichodzych ujov z ameriky.
Patri to nam a nie vam. Chodte domov. Hahahahaha.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

asi tam skor kupili pozemok cez ebay ako amici :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

britský Guardian je ekvivalent slovenského Nového Času!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

dobrovolne sa hlasim, vraj viem vrtat vcelku dobre
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ja, hlavne do niekoho...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V nose?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcete si zarobiť ale neviete ako? Navštívte túto stránku www.zarobit.ic.cz a dozviete sa ako. Unikátny spôsob, ktorý sa vyplatí naozaj každému. Mesačne si môžete privyrobiť kľudne aj 7 tisíc, len treba trpezlivosť a my vám do lepšieho začiatku pomôžeme, preto neváhajte a navštívte www.zarobit.ic.cz
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

hoši, amici maju ufo uz dlhe desatrocia a lietaju s nimi podla mna bez problemov aj na mars tieto reci okolo priprav na let na mesiac su len kecy pre tupu verejnost oficialne bla bla.. kto chce si info na nete najde kto nechce si nenajde.
preco prestali s letmi na mesiac v minulom storoci: 1. bud tam nikdy neboli a film o pristati bol natoceny kubrikom v kulisach area 52 2. boli tam ale uz tam niekto bol takze s tym prestali a ktoze tam bol? mimozemstania podla mna.. a co ta lod na odvratenej strane mesiaca? stara zevraj niekolko miliard rokov.. inak ten film je este stale na youtube.. a odporucam si pozriet aj the bigest truth ever denied potom sa ESTE LEN budete cudovat :D
v podstate po zhliadnuti podobnych veci radsej ani nechcem uz vediet viacej :DDD





Odpovedať Hodnotiť:
 

najprv aj tak chcu zvladnut stvata "hvizdnu lod" na orbite zeme ..pokial prejdu cez toto uz velky problem nebude...
Odpovedať Hodnotiť:
 

3) lebo lety na mesiac v rokoch 1969 - 1972 vycerpavali financne zdroje USA, prvenstvo dosiahli, uprostred studenej vojny porazili ZSSR a sustredili sa na studenu vojnu na Zemi ... a cudujme sa svete ziadna area 51., ziadni ufonci, ziaden podvod v tomto bode 3 nie je ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

niektorym Akty X spred 10tich rokov vazne uskodili ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

si najdi zaznamy vyvojov v druhej svetovej v nemecku... pomozem ti trocha: Feurball

Nemecki vedci a dokumenty boli rozdeleni medzi USA a Rskko
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu maš toho tvojho ITIHO
http://www.gnosticliberationfront.com/ germ.saucer%20plan%20and%20model.jpg
Odpovedať Hodnotiť:
 

podobnych veci je nespocet.
problem je v zdroji energie.
vsetky maju taku spotrebu ze im ani "maly" reaktor nestaci na dlhy let...
:(
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze asi vraj tie taniere funguju nejak za pomoci magnetickeho pola zeme...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Netvrdim ze sa nevyvijali supermoderne zariadenia, zbrane, dopravne prostriedky ... atd... ktore by predbiehali dobu o 20, 50 ci aj 100 rokov ... Dialo sa to za druhej svetovej, deje sa to teraz ... Vymyslaju a vyvijaju sa rozne terchnologie (teoreticky), bohuzial spustu z nich prakticky stale nevieme realizovat ...

Rozdiel ale je, ze niektori si zrejme myslia, ze sa tu hemzi paranormalnymi javmi a ufonci su za kazdym rohom ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uvádza sa to aj v originále.
Toľko ton pri 40 m, je fakt brutál, to musí byť hustota ako sviňa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sme to už vyššie rozoberali, hustota je práveže pomerne nízka, tak neviem odkiaľ si nabral info že je privysoká, mne vyšla okolo 2100 až 2700 kg.m^3 v zavislosti na jeho tvare
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten tvar urcite nieje pravidelny takze to cislo bude vyssie.
inac to cislo je hustota betonu - skaly takze to nieje az take strasne
Odpovedať Hodnotiť:
 

videl som starší dokument o tom, že nejaká čierna hmota či tak nejak sa to nazývalo - mala o kávovej lyžičke hmotnosť mrakodrapu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

teda vo vesmíre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este budes musiet strasne vela popularno-naucnej literatury precitat ... ale dobre si cital ... :-)

Najprv treba stravit bielych trpaslikov, hnedych trpaslikov, neutrovove hviezdy t.j. kvazary (dnes sa hovori uz aj o kvarkovych hviezdach), cierne diery ....... a potom sa vrhnut na ciernu hmotu a tmavu energiu o ktorych nevieme absolutne ale absolutne nic len to ze podla odhadov tvoria 90-95 % hmotnosti vesmiru!

Mimochodom kavova lyzicka neutronov tiez vazi ako cely mrakodrap :-) pre normalnu hmotu je to extremny stav (vzhladom na to ze atomy su na 99,9999% uplne prazdne), pre tmavu hmotu je to zrejme normalna hustota ...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár