V čase hromadiacich sa obáv z narušenia súkromia pohľadom Street View služby Google Maps potvrdilo mesto St. Paul ležiace v blízkosti Minneapolisu, že požiadalo skôr tento rok Google o odstránenie fotografií ulíc celej mestskej časti North Oaks.
Spoločnosť mestu vyhovela a v súčasnosti sa fotografie ulíc časti North Oaks v Street View pohľade v Google Maps už nenachádzajú.
North Oaks je ale špecifickým prípadom, keďže cesty v tejto mestskej časti sú súkromné a je na nich zakázaný prejazd. Zákaz je označený tabuľkou pri ceste a vjazd nie je fyzicky obmedzený.
Satelitné zábery mestskej časti v najvyššej kvalite na Google Maps zostali.
North Oaks je podľa vyjadrenia spoločnosti pre minneapoliské noviny Star Tribune prvým prípadom hromadnej žiadosti o vyradenie zo Street View. Doteraz spoločnosť dostávala len individuálne žiadosti.
Street View (dostupnosť vyznačená modrou farbou) pre časť North Oaks chýba
Pohľad Street View zachytávajúci 360-stupňovú panorámu nafotenú z vozidiel na cestách s odstupom približne desať až pár desiatok metrov je zatiaľ dostupný len vo väčších amerických mestách, spoločnosť ale naznačila plán rozšíriť funkčnosť aj na európske mestá.
Či Google v Európe funkčnosť vôbec spustí zatiaľ nie je známe, Európska únia v polovici mája totiž spoločnosť upozornila, že služba by pravdepodobne porušovala európske zákony o ochrane súkromia.
Zároveň po hromadiacich sa výhradách spoločnosť Google v máji oznámila, že v súčasnosti testuje a začína nasadzovať algoritmy, ktoré automaticky aj na existujúcich záberoch vyhľadajú ľudské tváre a aplikujú filtre rozmazania pre zachovanie súkromia osôb.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
som 1 ;)
Od: jaaa
|
Pridané:
1.6.2008 14:27
no pokial by ma odfotili satelitom ako sa oplujem uplne nahy tak by som to chapal ale takto nechapem co im to vadi
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
1.6.2008 14:30
mozno tam maju tajnu tovaren na zbrane hromadneho nicenia a nechcu aby im to g-maps zverejnili -_-. Ludia su prananoidni, alebo maju svoje dovody a su to dobre dovody, su len tieto dve moznosti.
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
1.6.2008 14:32
Alebo tam v tom case mali nejaku brutal hardkore fetiš party
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: somarik
|
Pridané:
1.6.2008 18:19
Alebo ti to pekne jebe chlapce
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
1.6.2008 18:42
ten komentar na ktory som odpovedal bol trochu smiesny, preto som tak odpovedal.predsa v meste ti nebudu vyrabat tajne atomove zrane
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
1.6.2008 18:47
teda cital som ze v nejakom US meste maju zakon o tom ze radioaktivne zbrane sa nesmu pouzivat v meste takze sory je to mozne :D
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Lubo Hrobar
|
Pridané:
1.6.2008 20:34
v ustave maju napisane ze kazdy moze vlastnit "arms" to mozu byt aj atomovky :)
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: libertaria
|
Pridané:
1.6.2008 22:25
ale nie v maji na koralove utesy starej mamy
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: PCnity2
|
Pridané:
1.6.2008 14:34
http://maps.googlecom/ maps?f=q&hl=en& geocode=&q=18821+May+St,+Homewood,+IL+60430&sll= 40.778039,-73.972535&sspn=0.016704,0.03974& layer=c&ie=UTF8&cbll=41.547412,-87.642495& panoid=6WQU2RGVaPYdF6ai7m-Jpw& cbp=1,341.81678326405637,,2,15.639158142910379 &ll=41.54954,-87.641383&spn=0.004336,0.011759&z=17
Mne sa to paci :)
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
1.6.2008 14:37
neviem to otvorit lebo nevidim vsetky medzery...
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: PCnity2
|
Pridané:
1.6.2008 15:08
Medzery su pred znakmi &...
Je to absolutne nepochopitelny krok zo strany vyvojoveho teamu DSL.sk obmedzovat dlzku slova aj pokial sa jedna o linku. Diskusia potrebuje linky, oziva tak. Stacilo riesit word wrap alebo nejaky custom tag na linky.
No nic... Aspon ze mame redirecty: http://xrl.us/bkmee
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: fdlhgtblna
|
Pridané:
1.6.2008 16:20
no vela toho nestihla ukazat :{
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: PCnity2
|
Pridané:
1.6.2008 22:00
Toto je len taka ukazka... Ti ich fotografovia su napadni... Ale predstavte si ake male a bezvyznamne je google oproti "supervelmociam" ala USA. Ked si google moze dovolit satelit na ktorom vidim ze som mal otvoreny slnecnik na terase, ine "organizacie" si mozu dovolit asi aj satelit ktory mi vidi do pohara cez ten slnecnik :))
Tam uchilaci v CIA HQ mozu kukat na studentske "nuda" party v bazene a urcite si vedia aj zaostrit na detaily :)
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: gasdc
|
Pridané:
1.6.2008 17:40
ani po 10-tich minutach som to neotvoril
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: PCnity2
|
Pridané:
1.6.2008 21:56
http://xrl.us/bkmee
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: deks
|
Pridané:
1.6.2008 17:22
Njn keby si sa opľúval úplne nahý, bolo by to fakt divné :o
|
| |
Re: som 1 ;)
Od: kokoko
|
Pridané:
1.6.2008 21:50
no to je asi nejaky novy druh uchylky :))
|
| |
Re: som 1 ;)
Od reg.: Borec ^^ukradnuty nick
|
Pridané:
1.6.2008 21:57
zaklincoval si xD xD
|
| |
a,ldasm;asl;d
Od: DeeerDance
|
Pridané:
1.6.2008 14:42
panoramaticke fotky su robene z verejnych miest, takze nemoze byt predsa o sukromi ani len rec... inak by boli vsetci paparaci za mrezami keby fotonie na verejnosti bolo narusovanie sukromia...
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: wayne 99
|
Pridané:
1.6.2008 14:54
to je velmi komplikovana otazka. v jednom ta poopravim. myslis, ze ti, ktorych paparazzi fotia, vacsinou nechcu byt foteni? omyl.
potom su tam dalsie pohlady na vec. aj ti, ktori by pripadne nahodou nechceli byt, su vacsinou postavami verejneho zivota, ktore napriklad maju priamo alebo nepriamo prijmy z toho, ze su postavami verejneho zivota. tam je mozno moralne spravne, ze su vystaveni verejnej kontrole.
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.6.2008 17:34
aha, takze ak ta spravne chapem, clovek zijuci verejnym zivotom (moderator, futbalista, hudobnik atd atd) moze byt beztrestne foteny na ulici, zatial co ten cinan ktoreho som minule videl v novinach ako place nad zrutenym domom moze teraz vysudit miliony zato ze ho sfotili a videla ho polovica sveta?
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: nejde o to...
|
Pridané:
1.6.2008 15:01
či z verejných miest, neviem ako je to na slovensku, ale zrejme to bude podobne ako v česku, kde je možné fotky a pod. zhotoviť bez súhlasu osoby pre vedecké, umelecké a takpovediac spravodajské účely. teda aspoň tu to je legálne, neviem ako v iných krajinách.
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: Žaneta
|
Pridané:
1.6.2008 17:33
sice su tie mesta verejne, ale budovy su sukromne. netusim ake su v amerike zakony, ale v EU to porusuje europske zakony, ako aj slovenske.
co sa tyka paparatzov, tak vacsinou ich pustia na kauciu ked ich nebodaj zatknu, ale aj to sa im oplati kedze za dobre foto dostanu slusne prachy
PS: toto je uplne idealne pre zlodejov, ako si vybrat pekny dom na dalsi job...
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: jonathan_edgar
|
Pridané:
1.6.2008 18:16
pekna blbost co si napisal, ked su tie budovy sukromne, tak si zo sukromnych ucelov tie budovy obal platnom aby sa na nich ludia nepozerali.
Ak fotili na sukromnej ulici O COM JE CLANOK, je ta ziadost OK, ak ti vadi ze si na nejakej fotke NA VEREJNOM PRISTERANSTVE tak nos kuklu 24/7. Alebo nevychadzaj z domu, ked mas stihomamy =D
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: DeeerDance
|
Pridané:
1.6.2008 19:49
nejakeho ceskeho politika s velkym pupkom a slovenskou manzelkou odfotili na jeho zahradke v trenirkach...
byt na sukromnom pozemku je ine ako mat fotky sukromneho pozemku...
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: Žaneta
|
Pridané:
1.6.2008 20:01
nic v zlom ale ty trepes ako...
1. oni dalej zverejnuju tieto obrazky bez povolenia majitela. ak nepoznas zakony krajiny v ktorej zijes tak bud ticho...
2. kde mas ze mi vadi ze by mna odfotili? ja som take nic som take nepisala, ale vadi mi to najma ked to zverejnuju dalej na webe...
3. najprv si precitaj co pisem, popr. ked tomu nerozumies drz hubu
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: jonathan_edgar
|
Pridané:
1.6.2008 21:11
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.6.2008 17:41
ak sa clovek nachadza niekde na verejnosti mal by pocitat s tym ze verejnost ho vidi... a ci uz vlastnymi ocami alebo cez objektiv na tom myslim vobec nezalezi, ved kolko kamier funguje na namestiach vacsich miest? a nikto sa anile nepozastavi nad tym ze nejaky zeleny magorko na nich cumi 24/7. sice by ma vobec nenadchlo ak by som sa nasiel na nete, ale net je rovnako verejne miesto ako ulica, takze si myslim ze by som s tym vela neurobil... co sa fotografii sukromnych budov tyka, rovnaky postoj ako pri ludoch, akurat ze budova je stale len budova a stale stoji na tom istom mieste a pokial je sfotografovana z verejneho priestoru tak na tej fotke by nemalo byt nic, co majitel chce pred verejnostou ukryt.
zaver: za verejnost pokladam rovnako tak oci ludi ako aj objektivy fotoaparatov/kamier
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: Žaneta
|
Pridané:
3.6.2008 9:09
priemyselnych kamie je stale viac a viac. lenze zaznam nieje mozne zverejnovat tretim osobam! to je zakon!
>google: oni k patricnej fotke budovy udavaju aj adresu, a to je uz porusovanie europskych zakonov. ako som spominala netusim ako je to s americkou legislativou, ale u nas je to takto.
samozrejme casto sa stava ze keby som vedela ako vyzera patricna budova zvonku (ked hladam daku adresu) tak lahsie sa clovek dokaze zorientovat v terene, ale najvacsia nevyhoda je ze akykolvek zlodej si moze vyhliadnut svoj buduci objekt. zbada pekny domcek luxusne auta...
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
3.6.2008 13:13
adresa je na kazdom dome na rohu ulice vypisana takze toto si myslim ze je tiez az prilis verjny udaj na to aby sa take halo okolo toho robilo. a co sa zlodejov tyka, z casti mas pravdu, lenze to by sa fakt nikde nic nemohlo uverejnovat (ani v spravach ak kameruju nehodu na ulici by nemohli moj dom dat do zaberu!!!) aby si zlodeji nevyhliadali objekty... okrem toho, co brani takemu zlodejovi prejst sa po ulici? ved ak raz tamad prejde, nikto si ho nevsimne, nevzbudi podozrenie a dozvie sa viac nez z fotiek z netu...
osobne moj nazor je taky ze co stoji na verejnom priestranstve a je viditelne z verejneho priestranstva a nevzbudzuje to verejne pohorsenie ci nemravnost moze byt verejnosti podane aj formou internetu...
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od: spamatacka
|
Pridané:
4.6.2008 0:55
kde zijes? Na Melmaku? Fotenie osob bez ich suhlasu je zakazane. Google sa moze aj pokakat, toto mu v EU neprejde a pravom! Co myslis, preco mobil vyda zvuk ked odfoti? Aby ten koho fotis mal aku taku sancu vediet, ze ho fotis a mohol ta vyje.at. A aby si nefotil skolacky v buse, zmetku
|
| |
Re: a,ldasm;asl;d
Od reg.: Kominár
|
Pridané:
4.6.2008 19:49
ked si dam tichy režim tak možem fotiť..
aj školačky v buse mňamii :D
|
| |
ja ich celkom chapem
Od: einstein
|
Pridané:
1.6.2008 15:43
jednak na sukromnej ceste nemaju co auta google hladat,ak je tam zakazany vstup tak sa tam nema ani fotit,to da rozum.zrejme je to stvrt majetnejsich a nemaju zaujem na tom aby si lupici z pohodlia domova typovali domy na vykradanie.na svojom sukromi predsa zalezi kazdemu a google sa uz trochu chova ako velky brat co sa stale pozera.treba im pristrihnut kridielka.
|
| |
Re: ja ich celkom chapem
Od reg.: pistiacik
|
Pridané:
1.6.2008 16:53
suhlasim s tvrdenim ze na mapach by nemali byt sukromne chodniky ktore su zahradene a neprejazne, cize plne chapem ziadost obyvatelov stvrte o vyradenie cesti z mapy lebo je mozne ze sa tate snazia o prejazd uzivatelia gps, ale proti fotkam nic nenamietam preled nad civilnym sektorom nemozu nikomu zakazat a to co si kdo odfoti pre je ok pokial neporusi zakon.
|
| |
Re: ja ich celkom chapem
Od: DeeerDance
|
Pridané:
1.6.2008 19:00
jj google sa snazi zmapovat svet aby potom mohol vykonat svoj uber ultra evil plan na ovladnutie sveta...
a cudujem sa ze fotografa na sukromnom pozemku rovno nezastrelili ale tak nie vsade je texas...
a dufam len ze cely ten blok poriadne vykradnu... lebo ludia co si kupuju od mesta cesty a maju cas sa stazovat na googli ze su tam fotky ich ulice spolu s pol milionom inych.. si to mozu dovolit...
|
| |
no aby sa neposrali...
Od: fotograf
|
Pridané:
1.6.2008 17:06
už som zažil aj takú bizardnú žalobu o narušení súkromia, keď posádka teplovzdušného balóna preletela nad súkromným pozemkom - hneď po pristátí ich zatkli :-))
|
| |
Re: no aby sa neposrali...
Od: DeeerDance
|
Pridané:
1.6.2008 19:51
sukromny majetok nebol nahodou taky velky dom, bielej farby s takym debilkom vnutry?
|
| |
Re: no aby sa neposrali...
Od: fotograf
|
Pridané:
2.6.2008 11:36
to si píš, že bol... :-))
|
| |
somariny
Od: vlcik
|
Pridané:
1.6.2008 17:52
to je vsetko somarina , to keby chcel niekto zalovat prelet to by musel zahrnut do toho NASA rusky bajkomur a potom vlady statov co maju stihacky a preletia ponad nas , vratane leteckych cestovnych spolocnosti, ci vsetky staty co maju satelity hore aj americku agenturu pre GPS, Google potom EU co nasadzuje na testovanie Galileo. To by som chcel vidiet toho co sa oplul a najme si aspon 20 pravnikov aby z toho nieco vytlkol. hhh no moze to skusit...
|
| |
vadilo by mi to
Od reg.: Borec ^^ukradnuty nick
|
Pridané:
1.6.2008 18:53
Urcite ze by mi to vadilo, sukromne veci sa nemaju c zverejnovat na nete bez suhlasu majitela. Nehovorim o fotkach priblizujucych okolie alebo pamiatky ale toto... sux
|
| |
pekna hra :)
Od: bubacik
|
Pridané:
2.6.2008 6:50
chyti za srdce ;) http://sip.tym.sk/hry/flashelement.php
|
| |
Re: pekna hra :)
Od: aleluja
|
Pridané:
2.6.2008 13:27
dobre to je :)
|
| |
GTA08
Od: aleluja
|
Pridané:
2.6.2008 12:32
Ono je to ako GTA s lepsou grafikou.
|