neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Microsoft ohlásil DirectX 11

DSL.sk, 23.7.2008


Spoločnosť Microsoft predstavila aktuálne na konferencii GameFest 2008 základné informácie o novej verzii rozhrania DirectX 11.

DirectX 11 by malo byť vydané spolu s novou verziou Windows 7, súčasne bude vydané ale aj pre Windows Vista.

DirectX 11 prinesie nové možnosti, novú verziu bude ale podľa prezentovaných informácií možné používať aj so všetkými DirectX 10 a DirectX 10.1 grafickými kartami. Niektoré funkcie ale budú zrejme dostupné len s DirectX 11 kartami.

Definovaný bude nový štandard shaderov, ktoré bude možné programovať flexibilnejšie a vývojári budú môcť využívať grafickú kartu ako mnohojadrový procesor.

Rozhranie DirectX 11 bude multithreadové a umožní efektívne využiť viacjadrové a mnohojadrové procesory.

Podporovaná bude tzv. teselácia, rozdelenie 3D modelu scény na výrazne jemnejšiu sieť, čo umožní detailnejšie renderovanie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2


inzercia



Diskusia:
                               
 

Co je vlastne OpenGL ?Vysvetli mi to niekto tak zhruba? Je to nieco ako DirectX?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

OpenGL (Open Graphics Library) je priemyselný štandard špecifikujúci viacplatformové rozhranie (API) k akcelerovaným grafickým kartám respektíve celým grafickým subsystémom. Slúži na tvorbu aplikácií pracujúcich predovšetkým s trojrozmernou počítačovou grafikou prekresľovanou v reálnom čase. Používa sa pri tvorbe počítačových hier, CAD programov, aplikácií virtuálnej reality alebo pre vedecko-technické vizualizácie.

(zroj: wiki)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aha dik. Cize DirectX je nieco podobne...?

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

To ani nahodou, DirectX je omnoho viac, Direct3D, DirectDraw, DirectSound, DX Video Acceleration atd.
Ale ta cast API venujuca sa 2D/3D renderovaniu je porovnatelna s OpenGL, i ked maju mierne odlisnu filozofiu.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

DirectX je hlavne Microsoft centricke...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 


Kazdemu srdecne odpourucam!!

http://storyofstuff.com/

Odpovedať Hodnotiť:
 

Skutocne jednoduche vysvetlenie ;-)

OpenGL je v zasade predchodcom DirectX. OpenGL nie je MS technologia, na rozdiel od DirectX. MS vytvoril DX, aby zjednodusil programovanie grafickych (2D, 3D) aplikacii a zrejme aj pre to, aby obsadil tento segment :-).
Samotne pisanie programov pod OpenGL je o dost zlozitejsie. V sucasnosti MS pre developerov vytvoril tzv. XNA framework, co je sada nastrojov nad DX umoznujucich este jednoduchsie pisanie hier.
Z DirectX sa potom odvyja sada dalsich subkktin, ako su:
DirectPlay
Direct3D
Direct........
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A MacOS pouziva tiez OpenGL aj Linux pokial viem...neklamem?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mac OS je BSD[unix] based
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Mac OS X je UNIX, ale to s Direct X alebo Open GL nijako nesúvisí
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale suvisii!!!

Myslite si ze by niekedy v zivote MS dovolil aby DX bolo aj na inych platformach???

Snad jedina vyhoda Windowsu pre bezneho pouzivatela je moznost spustat narocne hry. Preco by ludia platili za win kebyze sa mozu plnohodnotne opicky hrat aj na free os ako su distra gnu/linuxu?

OpenGL je multiplatformove a aj z toho dovodu je mozne velku cast hier podporujucich opengl pustat pod uxom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A ty si myslis ze na linuxe nemozes plnohodnotne vyuzit hry?? Skus pouzit Wine a zahraj si tam napr Call Of Duty 4 a uvidis ci zbadas rozdiel...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Wine len emuluje DX ktore nie je nativne napisane pre Linux :) aj to je dovod preco si vecsinu hier nespustis. A tie co idu idu len vdaka tomu ze DX je emulovany ... popripade musis ponahravat dalsie kniznice aby ti to islo mudrc.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

WINE=Wine is not emulator.
cize ziadna emulacia, wine priamo obsahuje rovnake, alebo minimalne upravene dllka a podobne potrebne dx subory, cize hra bezi ako na wine, mozno aj lepsie.

k prvotnej otazke. ano. OpenGL bezi aj na linuxoch aj na MacOS X. je to free a slobodne multiplatformove rozhranie (Open...)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cize je DALSIA kopia vyrobku od MS. O tom cely dnesny lunex je, vykradanie MS.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

zapni si aero a urob si dobre
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mas uz skompilovane nove jadro?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

na winxp?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano, na tom legalne zakupenom win xp.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si riadne iny. Tu zavaznu demenciu len predstieras abo uz si skusal vyhladat odbornu pomoc ? Ak ani toho niesi schopny staci ked tu napises adresu ja ti niekoho zavolam...

Tvoja presdtava o distribuciach linuxu je kompilovanie od rana do vecera ? Zaujimave... stebou je to horsie ako som si myslel...

Linux ma Omnoho Prepracovanejsie (s velkym P) UI ako vista ultimate mega uber pro ++

len mala demonstracia youtube.com/watch?v=JI-ye1oa4N8&feature=related
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

myslis to padajuce kde?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Neviem ako ty ale ja pouzivam Gnome, a to mi za rok fungovania este nespadlo :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

pred rokom som používal kde a ani raz mi nespadlo, ty billofil
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aka kopia? Na wine niektore hry bezia lepsie nez na nativnom windowse. Je urazka ked niekto napise ze od MS nieco niekto kopiroval. Ved MS to vsetko kopiruje od inych. Ci si si naivne myslel ze to tam oni naozaj aj vyvyjaju?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1. oprav si chybu v slove "vyvyjaju"
2. MS kupuje, nekopiruje! Chapes ten rozdiel?
3. uved nejake hry, ktore pod tym bezia lepsie ako pod win
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

1. dobre sa masturbuje pri tom ked opravuješ chyby, však?
2. Malý a makký zásadne kopíruje (to tvje slávne orion? aero je kópia čoho si myslíš?
3. Diablo 2, WOW etc.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

3. 80% hier ktore maju zaroven podporu OpenGL ;)


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hlupost.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To je odteba vsetko k danej teme ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

MS kupuje akurat tak velke h...
vsetko "nakradli" z mnohych free softov a aj OS. nieco poupravovali aby bola kompatibilita s ich OS
Odpovedať Hodnotiť:
 

3. stalker callof duty 1,2 ,4 Il2 sturmovik 1964 , batlefield 1,2 ,wow , doom 1,2,3 .................
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tym si mu podal kvalifikovanu odpoved...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokial ide o hardwareovu akceleraciu tak ano, podporuje (pouziva) OpenGL.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ogl je (na rozdiel od dx) multiplatformove, ked ho chcel ms vo viste vytlacit neuspel (vdaka tlaku z cad strany)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Momentalne je pokial viem na Linux pre Wine portovany DX9.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano robia na DX pod wine...avsak o kompletnosti pozri tu: http://tinyurl.com/285ftj
Odpovedať Hodnotiť:
 

No...bude sranda ked za nejaky ten mesiac dva pojde crysis s lepsou grafikou a lepsie na linuxe nez pod XP... :P
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano Mac OS X pouziva OpenGL a mnoho inych OpenXX standardov
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Samotne pisanie programov pod OpenGL je o dost zlozitejsie."

:) na to si ako prisiel?

A OpenGL je zalezitost Grafiky, kdezto DX je framework pre "game-stuff" celkovo. Ako to tu uz pisali vyssie. Jo a vydanim OpenGL3 bude vsetko vyrovnane...teda Direct3D v. OpenGL.

No a samozrejme s DX 11 sklamali, kedze nepridali RAY-Traceing.

11. augusta je SIGGRAPH, hadam sa uz dockame OpenGL3, dufam.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Osobna skusenost :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No jo, subjektivny nazor. Avsak nemozes to brat ako axiom. Ja mam zasa opacny nazor...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Samotne pisanie programov pod OpenGL je o dost zlozitejsie"
Toto by malo vyriesit OpenGL 3.0
http://en.wikipedia.org/ wiki/OpenGL#OpenGL_3.0 (odstrante medzery)
Odpovedať Hodnotiť:
 


Kazdemu srdecne odpourucam!!

http://storyofstuff.com/

Odpovedať Hodnotiť:
 

pozri na Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
Odpovedať Hodnotiť:
 

kto bol skorej? :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevedno Asi ty, fotograf:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

samé sľuby, "bude, bude, bude"...

Crysis, čo mal byť trhák DX10 vyzerá na výkonnej DX 9 karte skoro rovnako, ako na móde s DX10. Pri DX 10 podporujúcich kartách a zapnutí v DX10 mode Crysis človek dostane len -10, 15 fps, takže výkon ide dole, zvýšený herný zážitok sa nekoná.

Sľubovaná optimalizácia pre Windows Vista a nové viac jadrové procesory sa taktiež nekonala, čo priznal aj samotný Microsoft. Taktiež ako nové technológie uloženia dát - SDD disky, taktiež sa pre ne optimalizácia nekoná.

S príchodom Windows7 nepríde nič radikálne, akurát, že zas budú požadovať upgrade grafikých kariet aby podporovali "najnovšiu technológiu" pre "zvýšenie" herného pôžitku, celé je to veľký marketing...


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Taktiež znie zaujímavo v podaní Microsoftu fakt, že by DX 11 umožnila využívanie GPU ako viacjadrový procesor... skôr ma to desí... to keď chce vývojár využívať vo svojej aplikácií výpočtový výkon GPU, musí sa s tým zapodievať s DX? Amen tma... viz. myslím, že Winamp 5 začal využívať DX 9 knižnice k tomu "novému zvhľadu" 5 rokov dozadu a aký to bol down pre celkový výkon.

MS sa len snaží skopírovať niečo, čo má konkurencia..

http://www.apple.com/macosx/snowleopard/

OpenCL

"OpenCL
Another powerful Snow Leopard technology, OpenCL (Open Computing Language), makes it possible for developers to efficiently tap the vast gigaflops of computing power currently locked up in the graphics processing unit (GPU). With GPUs approaching processing speeds of a trillion operations per second, they’re capable of considerably more than just drawing pictures. OpenCL takes that power and redirects it for general-purpose computing."
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ak si uvedomíme fakt, že Windows až vo verzii Vista dokáže využívať akceleráciu GPU pre GUI, je to dosť na smiech, keď Mac OS X toto dokáže už 10 rokov dozadu...

Avšak v podaní Microsoftu je to len ručná brzda pre celkový výkon...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto tak trocha suvisi aj so zlym vyvojovym modelom MS. Ak vydaju nove windowsy raz za 7 rokov, tak zmena je revolucna a kazdy sa jej brani. A zaroven maju malo casu na zapracovanie novych veci, ktore odkukali od konkurencie. Preto search, widgety a napr. priestorove prepinanie medzi oknami atd. vo Viste budi dojem ako by tam boli iba do poctu, pretoze konkurencia to uz ma.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Prepínanie 3D switch okien je úplne nepoužitelný...to sa porovnávať s expose na Mac OS X moc nedá :) tuto to neslúži len na efekt "Wow" ale aj k praktickému každodennému používaniu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ako vzdy, je tazko povedat kto od koho kopiruje. Snow Leopard tu este nie je takisto ako ten spominany DirectX 11. Skor by som si tipol, ze aj Apple aj MS iba zdialky sleduju co sa deje, a to co je perspektívne dalej zdokonaluju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, že v dnešnej dobe dvaja najväčší výrobcovia softwaru majú podobné myslenie, ale pri MS je to viac na oko čo sa týka spracovania nápadu, že kto po kom opakuje... iPod, Zune... Mac OS X, Vista... OpenCL... DX11...

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 


Kazdemu srdecne odpourucam!!

http://storyofstuff.com/

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo, aky je rozdiel medzi viacjadrovymi a mnohojadrovymi procesormi :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

viac je 2 3 jadra a mnoho je 100 200 jadier :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A tekvica má veeeľa jadierok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale tekvicu si na maticnu nedam :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Budeš potrebovať matičnú tekvicu, alebo tekvicovú maticu.
:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

treba si uvedomit ze pri pouziti tekvicoveho mnohojadroveho procecora vznikaju problemy kompatibility na strukovych a cibulovitych maticnych doskach...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nesposobuju slane tekvicove jadra koroziu plosnych spojov na doske? Alebo taketo jadra nie su vobec podporovane?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokial je plosny spoj z bazalkoveho listu tak tam nevznikaju problemy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale potom sa to blbo taktuje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

na to nedbaj, z hladiska spotreby je to najekologickejsie.
Pri práci nevziká teplo ale tekvicový olej, ktorý pokryje časom spoje a funguje ako antikorozna latka
Odpovedať Hodnotiť:
 

xi-xiiiii, tak to aby som začal vo veľkom pestovať tekvice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no neviem, to sa pestuje v specialnych podmienkach a chce to velke znalosti a skusenosti pestovat IT zeleninu... ja napriklad uz teraz pestujem cele zostavy, akurat som dneska presadzal...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ludia, momentalne som za morom, ale pravidelne si najdem cas aby som si precital tuto IT zeleninu, lebo vacsina commentov na dsl.sk je proste unikatnych, kam sa hrabu ostatne weby :)

Ako 10 z 10 bodov vsetkym Vam, ktori prispievate a da sa na tom zasmiat :))

Dakujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

urcite ste uz poculi o Crysis a jeho podpore Dx10, a ze nastavenie "very high" je odmknute iba pod vistou. Su tam specialne narenderovane sceny, lamanie svetla atd...

Avsak prislo sa nato ze very high sa da nastavit aj pod Windows XP s prackticky rovnakym grafickym zazitkom, a ze rozdiel medzi Dx10 a Dx9 nieje taky priepastny ako avizoval Mikromakky, a ze very high nastavenie nebolo zablokovane koli neschopnosti Dx9 priblizit sa kvalitou renderovania ku Dx10, ale aby sa Dx10 urobila lepsia reklama...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zaujimave, ale je mi to uplne jedno. Sem tam si zahram Mafiu a Vietcong. Kde tam nejaky Crysis. Microsoft nech si robi co chce, ako spolocnost ich nemam rad, aj ked priniesli vela, ale vela pre seba hlavne. Vsetko uzatvaraju pre seba a svoj OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to neje chyba mrkvosoftu ale vyvojarov crysisu ze sa vyprdli na D3D10 si pockaj na neake novse hry a tak porovnavaj 9 s 10
Odpovedať Hodnotiť:
 

To viem. Narazam na to ze Microsoft si vsetko spravi tak, aby si si nemohol vybrat. Vymyslel DirectX a ked si chces pomaly zahrat, vsetky hry takmer su iba pre DirectX. Teda tie prepracovanejsie. U MS nemas slobodu zda sa mi. Takisto aj formaty jeho MS Office. Ale to je uz od temy.
Co bolo skor?DirectX alebo OpenGL? Typujem ze to druhe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne ze OpenGL ved to je standart zo zaciatku 90tich rokov. Bol vyvynuty pre priemyselne pouzitie. DX prisel az o niekolko rokov po nom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oukey. Cize MS si zasa raz vymyslel nieco ine, ziskal si tym vsetkych, a teraz problem to prestat pouzivat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie neprestal. Akurat to rozsiruje. Uz samotne "stvorenie" DX bolo vyraznym krokom vpred oproti OpenGL.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som nepovedal ze prestal, ale ze je problematicky prechod z directuX na napriklad OpenGL....lebo DirectX je vsade natlaceny. Tak som to myslel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som nepovedal ze prestal, ale ze je problematicky prechod z directuX na napriklad OpenGL....lebo DirectX je vsade natlaceny. Tak som to myslel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

OpenGL bolo robene na presnu grafiku a DirektX na ríchle renderovanie v hrárch (samozrejme na začiatku)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte dobre že dačo ako DX nemusím používať :D... a ak hej tak mám grafiku čo má podporu DX9 a to mi stačí, spravia tam pár debilín, zarobia na tom, zarobia na tom výrobcovia VGA a všetci si budeme honiť nad Crysis 8 Deluxe Edition :D.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.OpenGL bolo skor ako DX cize napad z vyvojom grafickeho prostredia na ziednodusenie programovania hier microsoft nevymyslel tento koncept bol uz predtym.
2. Ak sa nemylim tak OpenGL sa pouziva aj v Playstation 3 cize kvalitou za DX nezaostava.
3.Linux nekopiruje od Microsoftu ale Microsoft kopiruje od Apple a z linuxu. Cele aero je snaha dosiahnut nejake efekty ako napriklad compiz ci beryl lenze tieto su na linuxe uz dlho navyse nepotrebuju na fungovanie 1gb ram a najnovsie grafiky.
4.Linux je stabilny a nepada (narozdiel od windowsu)
5. Na wine bezia niektore hry lepsie (napriklad IL2 Sturmovik)
6. Pod wine idu aj hry pre DX jedina nevyhoda je ze maju problem s tienovanim pripadne shadermi 2 alebo 3 zalezi vsak od hry.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

*s vyvojom
*zjednodusenie

este napis, ze lunex prisiel s oknami skor ako win a asi sa rozplacem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len tak pre zaujmavost si pozri wiki potom zistis ze mrkvosoft nebol prvy kto vyvinul gui ale bol to Apple na pc Mac cize unixovom systeme ktory ma blizsie k linuxu ako k windowsu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mylis sa. Prvy kto vymyslel gui bol Xerox, od Xeroxu to okopiroval Apple a od Apple zasa MS. Ja len dodam jednu vec. Skoro kazde auto dnes ma volat a nikto z vyrobcov aut netvrdi ze je to jeho vynalez. Myslite si ze keby nebolo OpenGL ze MS by neprisiel s niecim ako DX? Podla mna ano. Podla mna dnes kazdy sem tam nieco okopiruje. Ak to vsak sluzi pre dobre veci tak preco sa nam tym mame vzrusovat. Ani Linux ani Windows niesu dokonale a nikdy ani nebudu. Pouzivam obe platformy. BTW nieje Linux tak trocha okopirovany od Unixu? Neviem preco sa stale riesine take trapisiny ze co kto kopiruje. Vyvojari by sa mali radsej spojit a robit kvalitnejsie produkty a nie sa stale hadat kto co kopiruje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://tinyurl.co.uk/xnbf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Looool :D ..to je coool :D if(processorSpeed<4GHz){BSOD();} :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

autor je totalny vol, to co je akoze za jazyk?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je akoze klasicke prve zakladne C
Odpovedať Hodnotiť:
 

class v C, to urcite, hahaha
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono netreba zufat. Ako iste viete, MS je vdaka svojim technologia jednym z vyraznych cinitelov, ktore znizuju cenu hardveru. V podstate im za to mozeme byt vdacni. Nebyt povedzme Visty, narocnej na pamat, nekupime si teda 2GB ramky za par supov. Rovnako to iste plati o grafickych kartach. S prichodom DX11 pojdu DX9-10 karty vyrazne dole. Vzdy to tak bolo ... a bude. Ja som rad :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo sa na to mozes pozriet aj z druhej strany.. postupnym rastom pouzivatelov Windows Vista sa zvysuje potreba vykonnejseho hardwaru, aby sa OS vobec rozbehal, t.j. vyssi dopyt = vyssia cena. Myslim, ze technologie idu dopredu stale, bez ohladu na to, ci je alebo nie je nove DirectX a teda je jasne, ze ceny starsich modelov budu klesat tak ci onak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebyt visty tak si kupime 1GiB RAM za polovičku šupov ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

trigger, series si do huby.

viz. diskusia pod clankom "Firefox 3.0 oficiálne najsťahovanejším softvérom za 24 hodín"


Od: trigger* | Pridané: 3.7.2008 9:03

kazdy predsa vie, ze je to soft zadarmo, takze by to mali aj v tej guliverovej knihe zohladnit.
A tych 8 mega nie je moc vela. Co keby taky majkrosoft vidal update napr. s novou kalkulackou pre win. To by prekonalo tento smiesny rekord aj za par hodin.
Odpovedať Známka: -9.0


pravopis? hlavne, ze tu kazdeho opravujes ty debil.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to bolo schvalne, takze je to v poriadku
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, "vidal" by naschval nenapisal ani dislektik-simulant
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár