neprihlásený Piatok, 14. novembra 2025, dnes má meniny Irma
Hackeri spôsobili za deň 20% infláciu v Everqueste II

Hackeri uplynulý víkend prišli na spôsob ako duplikovať menu v populárnej MMORPG hre Everquest II a jej umelým vytváraním spôsobili v priebehu 24 hodín 20% infláciu ekonomiky tejto hry. Dôvodom ich počínania bol pokus predať virtuálnu menu za reálne peniaze na oficiálnom trhu s predmetmi z Everquestu II vytvorenom Sony.

DSL.sk, 12.8.2005


V sobotu 6. augusta v online massively multiplayer online role-playing hre (MMORPG) Everquest II hackeri objavili a začali zneužívať chybu v hre, ktorá im umožňovala zvyšovať umelo svoje množstvo virtuálnej meny.

MMORPG hry majú prepracovanú stabilnú trhovú ekonomiku, kde si nie je za normálnych okolností možné zarobiť nezvyčajne veľa virtuálnej meny.

Hackeri ale objavili spôsob, ako to docieliť v súčasnosti v najpopulárnejšej MMORPG a v priebehu 24 hodín podľa slov Chrisa Kramera zo spoločnosti Sony Online Entertainment, ktorá hru Everquest II prevádzkuje navýšili umelo množstvo tzv. platinum meny o 20%.

Počínanie hackerov nebolo samoúčelné, na konci júna totiž Sony zriadila online trhovisko Station Exchange, kde oficiálne umožňuje obchodovať s predmetmi z hry výmenou za reálne peniaze. Vymienať za reálne peniaze je tiež možné virtuálnu menu z hry platinum. Koľko umelo vytvorenej meny sa podarilo hackerom predať nie je známe.

Po objavení chyby podľa Kramera SOE zastavila všetky prebiehajúce predaje a aukcie umelo vytvorenej meny, účty, ktoré obsahovali chybou vytvorenú menu boli anulované, všetka umelo vzniknutá mena bola odstránená aj z hry a ekonomika bola upravená na korektný stav už v nedeľu.

Sony rozdelila servery Everquestu II na dve kategórie, keď s vecami získanými v hre v prvej skupine serverov nie je možné obchodovať na Station Exchange, kým s vecami získanými v druhej skupine to možné je. Dôvodom je, že mnoho užívateľov nechce hrať v prostredí, kde silnejšiu pozíciu môžu mať hráči, ktorí ju získajú zakúpením predmetov a nie hraním.

V Everqueste pred spustením Station Exchange, ale tiež v ostatných podobných hrách často prichádza k obchodaniu virtuálnych predmetov z hier oficiálne nepodporovanými spôsobmi. Časté sú aukcie napríklad na eBay, ktoré ponúkajú zaujímavé virtuálne predmety z týchto hier.

Najdrahším známym predaným virtuálnym predmetom je virtuálny ostrov z hry Project Entropia, ktorý bol predaný za 26,500 dolárov. Podľa viacerých odhadov dosiahol celkový objem zobchodovaných virtuálnych vecí z online hier v minulom roku viac ako 100 miliónov dolárov, podľa odhadov Sony dosiahne tento rok 100 až 800 miliónov dolárov, z čoho 20% tvoria veci z hier Everquest a Everquest II.

Podľa Kramera išlo o prvú vážnejšiu chybu a podobnú situáciu od spustenia Station Exchange.

Na Internete sa ale objavujú informácie, napríklad v tomto článku, že viacerým užívateľom sa podarilo zarobiť väčšie množstvo peňazí využitím rovnakej chyby, v niektorých prípadoch viac ako 70,000 dolárov.


Zarobili ste si už niekedy predajom konkrétnej nehmotnej veci, ako je napríklad informácia, napísanie článku, fotografia/digitálna fotografia, virtuálny predmet z hry a podobne? (hlasov: 159)

Áno      36%
Nie      64%


Najnovšie články:

WiFi v EÚ zrejme nebude môcť využívať veľkú časť 6 GHz pásma
JESS popisuje, ako sa majú schvaľovať štátne veterné parky s ešte neznámou technológiou
Google po kritike ustúpil, Android aplikácie od neoverených vývojárov budú stále možné
Samojazdiace Google taxíky začali jazdiť po diaľnici
Google si objednal 1.5 TWh solárnej energie
Packeta začína častejšie doručovať inam ako do zvoleného Z-Boxu, dá sa to nastaviť
Cestujúci v Ryanair oddnes musia povinne používať mobilnú aplikáciu, má to ale výnimky
Výroba batérií s pevným elektrolytom dosahuje GWh, má prudko rásť
Nový Firefox 145 už ukončil podporu 32-bitového Linuxu, zlepšil ochranu súkromia
Dodávky tabletov po dlhšom raste klesli


Diskusia:
                               
 

Je zaujimave na co vsetko su ludia ochotni dat peniaze a vynalozit usilie... jen klidek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevedel som, ze sa uz falsuju aj virtualne peniaze. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim s nazorom ze pri online hrach ide o to byt co najlepsi ale ne na zaklade mojej penazenky ale mojich "virtulanych schopnosti" lol

Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby ste radsej cas straveny zarabanim "Virtualnych" penazi stravili zarabanim tych realnych, pripadne zvysovanim kvalifikacie z coho prirodzene zvysovanie imania vyplyva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty logik, ale oni chceli tie virtualne predat a ziskat tie realne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

cico nerozoberaj to to nema cenu lol lol lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy zaraba ako sa da a hekri si toho mozu zarobit viac nez dost a niektori zarabaju aj virtualnimi peniazmi . lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy zaraba ako sa da a hekri si toho mozu zarobit viac nez dost a niektori zarabaju aj virtualnimi peniazmi . lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nieco podobne - zarobok cez virtualnu menu sa da dosiahnut na http://www.loseqog.de/indexw.php?werber=6999

ak by ste nieco nevedeli, tak poskytnem info na: hugoman@centrum.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

roflmao
Odpovedať Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár