neprihlásený Štvrtok, 21. augusta 2025, dnes má meniny Jana
Hackeri spôsobili za deň 20% infláciu v Everqueste II

Hackeri uplynulý víkend prišli na spôsob ako duplikovať menu v populárnej MMORPG hre Everquest II a jej umelým vytváraním spôsobili v priebehu 24 hodín 20% infláciu ekonomiky tejto hry. Dôvodom ich počínania bol pokus predať virtuálnu menu za reálne peniaze na oficiálnom trhu s predmetmi z Everquestu II vytvorenom Sony.

DSL.sk, 12.8.2005


V sobotu 6. augusta v online massively multiplayer online role-playing hre (MMORPG) Everquest II hackeri objavili a začali zneužívať chybu v hre, ktorá im umožňovala zvyšovať umelo svoje množstvo virtuálnej meny.

MMORPG hry majú prepracovanú stabilnú trhovú ekonomiku, kde si nie je za normálnych okolností možné zarobiť nezvyčajne veľa virtuálnej meny.

Hackeri ale objavili spôsob, ako to docieliť v súčasnosti v najpopulárnejšej MMORPG a v priebehu 24 hodín podľa slov Chrisa Kramera zo spoločnosti Sony Online Entertainment, ktorá hru Everquest II prevádzkuje navýšili umelo množstvo tzv. platinum meny o 20%.

Počínanie hackerov nebolo samoúčelné, na konci júna totiž Sony zriadila online trhovisko Station Exchange, kde oficiálne umožňuje obchodovať s predmetmi z hry výmenou za reálne peniaze. Vymienať za reálne peniaze je tiež možné virtuálnu menu z hry platinum. Koľko umelo vytvorenej meny sa podarilo hackerom predať nie je známe.

Po objavení chyby podľa Kramera SOE zastavila všetky prebiehajúce predaje a aukcie umelo vytvorenej meny, účty, ktoré obsahovali chybou vytvorenú menu boli anulované, všetka umelo vzniknutá mena bola odstránená aj z hry a ekonomika bola upravená na korektný stav už v nedeľu.

Sony rozdelila servery Everquestu II na dve kategórie, keď s vecami získanými v hre v prvej skupine serverov nie je možné obchodovať na Station Exchange, kým s vecami získanými v druhej skupine to možné je. Dôvodom je, že mnoho užívateľov nechce hrať v prostredí, kde silnejšiu pozíciu môžu mať hráči, ktorí ju získajú zakúpením predmetov a nie hraním.

V Everqueste pred spustením Station Exchange, ale tiež v ostatných podobných hrách často prichádza k obchodaniu virtuálnych predmetov z hier oficiálne nepodporovanými spôsobmi. Časté sú aukcie napríklad na eBay, ktoré ponúkajú zaujímavé virtuálne predmety z týchto hier.

Najdrahším známym predaným virtuálnym predmetom je virtuálny ostrov z hry Project Entropia, ktorý bol predaný za 26,500 dolárov. Podľa viacerých odhadov dosiahol celkový objem zobchodovaných virtuálnych vecí z online hier v minulom roku viac ako 100 miliónov dolárov, podľa odhadov Sony dosiahne tento rok 100 až 800 miliónov dolárov, z čoho 20% tvoria veci z hier Everquest a Everquest II.

Podľa Kramera išlo o prvú vážnejšiu chybu a podobnú situáciu od spustenia Station Exchange.

Na Internete sa ale objavujú informácie, napríklad v tomto článku, že viacerým užívateľom sa podarilo zarobiť väčšie množstvo peňazí využitím rovnakej chyby, v niektorých prípadoch viac ako 70,000 dolárov.


Zarobili ste si už niekedy predajom konkrétnej nehmotnej veci, ako je napríklad informácia, napísanie článku, fotografia/digitálna fotografia, virtuálny predmet z hry a podobne? (hlasov: 159)

Áno      36%
Nie      64%


Najnovšie články:

Webbov teleskop objavil malý mesiac Uránu, ktorý si Voyager 2 nevšimol ani z blízkosti
Obchodník so zraniteľnosťami ponúka za zraniteľnosť 20 miliónov dolárov
Medúzy odstavili veľkú jadrovú elektráreň na viac ako týždeň, ešte stále kompletne nebeží
8 TB SSD pre PC od Samsungu bude dostupný o dva týždne, bude drahý
Ukážka druhej série sci-fi Fallout podľa počítačovej hry
Štát zaplatí desiatkam tisícov znevýhodnených žiakov rýchle pripojenie na Internet
Po aktualizácii Windows 11 sa niektoré SSD po intenzívnom zápise znefunkčnia
Operátori majú povinnosť zverejňovať reálnu rýchlosť pripojenia do Internetu
Štandardizácia pántov a skladateľný iPhone majú výrazne zvýšiť predaje skladateľných telefónov
Vlastník ARM získa približne 2% podiel v Inteli


Diskusia:
                               
 

Je zaujimave na co vsetko su ludia ochotni dat peniaze a vynalozit usilie... jen klidek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevedel som, ze sa uz falsuju aj virtualne peniaze. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim s nazorom ze pri online hrach ide o to byt co najlepsi ale ne na zaklade mojej penazenky ale mojich "virtulanych schopnosti" lol

Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby ste radsej cas straveny zarabanim "Virtualnych" penazi stravili zarabanim tych realnych, pripadne zvysovanim kvalifikacie z coho prirodzene zvysovanie imania vyplyva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty logik, ale oni chceli tie virtualne predat a ziskat tie realne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

cico nerozoberaj to to nema cenu lol lol lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy zaraba ako sa da a hekri si toho mozu zarobit viac nez dost a niektori zarabaju aj virtualnimi peniazmi . lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy zaraba ako sa da a hekri si toho mozu zarobit viac nez dost a niektori zarabaju aj virtualnimi peniazmi . lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nieco podobne - zarobok cez virtualnu menu sa da dosiahnut na http://www.loseqog.de/indexw.php?werber=6999

ak by ste nieco nevedeli, tak poskytnem info na: hugoman@centrum.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

roflmao
Odpovedať Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár