neprihlásený Piatok, 14. novembra 2025, dnes má meniny Irma
Druhá generácia 64-jadrového procesora

DSL.sk, 22.9.2008


Spoločnosť Tilera dnes predstavila druhú generáciu svojho 64-jadrového RISC procesora, ktorý bol uvedený na trh v auguste minulého roka.

Druhá generácia s označením TilePro64 zvýšila oproti prvej generácii výkon vďaka zdvojnásobeniu L1 cache pamäte na každom jadre, zdvojnásobeniu asociativity L2 cache, pridaniu distribuovanej cache a komunikačnej logiky pre podporu cache.

Pre zvýšenie výkonu v multimediálnych aplikáciách bola pridaná sada inštrukcií, ktoré umožňujú zvýšiť výkon multimediálnych aplikácií podľa výrobcu dvojnásobne.

Spoločná rýchlosť všetkých 112 interných prepojení medzi 64 jadrami sa zvýšila z 31 na 37 Tbps. Kým prvá generácia Tile64 zvládala analyzovať Snortom sieťovú prevádzku o rýchlosti 10 Gbps, TilePro64 zvláda 15 Gbps.

Prvá verzia mala dokázať súčasne v reálnom čase enkódovať dve kvalitné 720p H.264 videá, u novej verzie uvádza výrobca v reálnom čase súčasné enkódovanie desať 1080p H.264 videostreamov v najmenej kvalitnom tzv. Baseline profile používanom napríklad pri videokonferenciách.

Prvá generácia mohla byť taktovaná na 500 MHz až 866 MHz, pri 700 MHz mala spotrebu 15 až 22 W. Jadrá TilePro64 môžu byť taktované na 700 alebo 866 MHz, pri 700 MHz je udávaná spotreba procesora 19 až 23 W.

Okrem nového modelu TilePro64 bol predstavený aj model TilePro36 s 36 jadrami taktovanými na 500 MHz so spotrebou 10 až 16 W. Tento dokáže analyzovať Snortom sieťovú prevádzku o rýchlosti 5 Gbps, enkódované môžu byť naraz tri 1080p Baseline H.264 videá.

TilePro64 bude k dispozícii v obmedzených množstvách od októbra, TilePro36 do konca roka. Ceny nových modelov zatiaľ ohlásené neboli, cena prvého modelu Tile64 začínala pri uvedení na 435 dolároch.

Špecifikáciu nového procesora TilePro64 je možné nájsť tu, prvú generáciu procesora sme detailne predstavili v tomto článku.



Najnovšie články:

WiFi v EÚ zrejme nebude môcť využívať veľkú časť 6 GHz pásma
JESS popisuje, ako sa majú schvaľovať štátne veterné parky s ešte neznámou technológiou
Google po kritike ustúpil, Android aplikácie od neoverených vývojárov budú stále možné
Samojazdiace Google taxíky začali jazdiť po diaľnici
Google si objednal 1.5 TWh solárnej energie


Diskusia:
                               
 

Pojde mi na RISCu Windows?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme. V linuxe vo virtuálnej mašine ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A aj to len pri plnej virtualizacii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako kazdy windows ;)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vy ste tu Windowsu riadne zavarili teraz tymi prispevkami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ste mu dali windowsakovi hnusnemu
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

dali mu dobru radu ... len si treba uvedomit, ze v takejto virtualnej masine ani zdaleka nevyuzije vykon toho procesora ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze na takom stroji by bolo treba emulovat celu instrukcnu sadu x86 (normalne virtualny pocitac bezi aspon ciastocne na realnom CPU,) takze pri tych 800MHz by Windows bezal na vykone lepsej 486tky :p

Plus este problem s jeho dvoj(?)procesovim limitom - ak by aj VM podporovala emulaciu viacerych CPU, viac ako dve by Windows nevyuzil a i pri nich by absolutna vacsina vykonu vyletela oknom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A Linux by ho vyuzil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no hej, lebo linux sa nemusi obmedzovat na zastaralu x86 a x86_64 architekturu... boze, UltraSPARC uz davno mal byt v prevahe...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Koľkokrát sú výkonnejšie RISC procesory oproti bežným?
Odpovedať Hodnotiť:
 

RISC su pre celkom odlisny segment trhu. Tak preco sa o ne zaujimas???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo na nich chcem rozbehnut 64 bit Linux a spustat naraz vela aplikacii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

33 bitov by Ti ani nestacilo???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si kladiem otazku: Preco Intel, AMD a cojaviem este kto zabija cas s architekturou x86?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kartel na čele s Microsoftom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze len na nich pobezi Windows ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja som len zvedavy kedy prejde MS na novu architekturu. Raz to bude musiet prist a zaujimave je to, ze Apple za poslednych 15 rokov menilo architekturu 3 krat a bez vecsich problemov, lenze MS za 30 rokov ani raz. :)

Pre zvedavcov Apple menilo prvy raz architekturu z Motorola 64k procesorov na PPC od IBM, potom na Intel procesory a nakoniec na ARM cipy v iPhone.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo vykon v hrach na porovnatelnom risc by bol ako sledovat slideshow
Odpovedať Hodnotiť:
 

PS3 bezi na RISC procesore ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár