neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Palivový článok pre notebooky lepší ako Li-Ion batéria

DSL.sk, 20.10.2008


Spoločnosť Panasonic dnes predstavila prototyp palivového článku, ktorý má nahradiť notebookové Li-Ion batérie a už v súčasnosti má lepšie parametre ako bežná Li-Ion batéria.

Nový palivový článok Panasonicu má už porovnateľné rozmery s Li-Ion batériou, predstavený prototyp mal 270 centimetrov kubických.

Článok je typu Direct Methanol Fuel Cell, DMFC. Ako palivo je tak použitý metanol, ktorý sa v článku mení na oxid uhličitý a vodu.

Článok dáva na výstupe priemerných 10 W a maximálne 20 W.

Na 200 kubických centimetrov metanolu dokáže produkovať energiu po dobu dvadsať hodín. Jeho veľkou výhodou oproti Li-Ion batériám je samozrejme možnosť jednoduchého nosenia náhradnej náplne a doplnenia paliva kedykoľvek a kdekoľvek.


Notebook s prototypom DMFC palivového článku (foto: Panasonic)



Hmotnosť článku nenaplneného metanolom je 320 gramov.

Kedy by sa palivový článok pre notebooky mohol dostať do výroby spoločnosť neoznámila. Prvý mobil na metanol by sa mal objaviť na trhu v marci 2009, na kedy ho avizovala skôr tento mesiac Toshiba.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


inzercia



Diskusia:
                               
 

pripadne sa da do toho clanku naprdiet a bude fungovat dalej =D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

metan a metanol su 2 rozdielne veci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak dokazes naprdet methanol tak to budem od teba kupovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som zvedavy ako to bude na letiskach pri kontrolach - prosim odovzdajte palivovy clanok a nahradnu napln z dovodu bezpecnostnych opatreni.............
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

naplne budu musiet byt zrejme dostatocne univerzalne aby sa dali kupit v hociakom novinovom stanku dajme tomu, takze pred letom odovzdas svoje palivo jednomu stanku, ten ti vyda doklad, ktory zase das po prilete druhemu stanku a tam ti daju napln.

btw. "...moznost doplnenia paliva kedykolvek a kdekolvek..." - pokial viem tak elektricke zastrcky su omnoho viac rozsirene ako rozvody/predajne s metanolom, takze s tym "kedykolvek a kdekolvek" to zatial nevidim ruzovo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

zabudas ana jednu podstatnu vec, vo svete je viacero elektrickych sustav s roznym napatim a taktiez roznou frekvenciou a ak su aj v rovnakej sustave, tak maju rozne koncovky a to je skor myslene tak ze si niekde napriklad v meste na namesti, alebo nikde na ceste kde nemas zastrcku a jedina moznost je nahradna bateria
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dost vela adapterov funguje na viacero napetiach a frekvenciach a daktore su kompatibilne s viacerymi formatmi zastrciek. Nastastie vo vacsine krajin sa v jednom state pouziva len jeden druh zastrcky, napetia a frekvencie, takze to nie je az take zle s tou univerzalnostou. Keby som si potreboval nabijat notebook alebo mobil "kdekolvek a kedykolvek" tak by to bolo zrejme len asi na 3-4 miestach: doma, v robote, mozno u nejakych znamych a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave som sa docital na wikipedii: the International Civil Aviation Organizations (ICAO) Dangerous Goods Panel (DGP) voted in November 2005 to allow passengers to carry and use micro fuel cells and methanol fuel cartridges when aboard airplanes to power laptop computers and other consumer electronic devices. On September 24th, 2007, the US Department of Transportation issued a proposed rulemaking to allow airline passengers to carry fuel cell cartridges on board. The Department of Transportation issued a final ruling on April 30, 2008, permitting passengers and crew to carry an approved fuel cell with an installed methanol cartridge and up to two additional spare cartridges.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ahoj,
tu si mozes pozriet kde aku zasuvky pouzivaju a ake maju
napatia a freqvencie v sustave.

http://zasuvky.hw.cz/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chalan, ty asi moc do hor (alebo vseobecne na miesta bez elektrickej energie) nechodis, vsak??? ... Alebo ti asi nedochadza ze kym dnes nekupis metanol na kazdom rohu tak ked sa tato technologia presadi, tak to tak bude (tak ako vsade kupis AA alebo AAA baterky) a ze je napr dost problem hocikde si nechat nabijat NB..... A dalsia vec, ze naliat palivo ti nebude trvat 5 hodin, ako pri nabijani baterky, takze na tom ziskas naozaj kdekolvek.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

No na letiskovej kontrole to este moze fungovat tak ze
ak to chces vziat na palubu musis si odpit :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh no ked teraz pridem na shellku, tak natankujem do auta a potom do svojho notebooku :D :D :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a co s emisiami? ked budu mat taketo clanky miliony ludi?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

PRESNE! Nic ine nepotrebujeme ako dalsi oxid uhlicity do atmosfery...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

no neviem ci sa viac oxidu uhliciteho nedostane do atmosfery tymto palivovym clankom alebo v elektrarni pri vyrabani elektriny, ktorou si nabijas baterku v notebooku zo siete...
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo elentrarnami pri uprave samotneho metanolu..
ked sa tieto clanky rozsiria budu musiet domacnosti neustale vetrat aby na tom notebooku nezaspali alebo rovno neomndleli..
Odpovedať Hodnotiť:
 

elektrina sa da vyrobit ekologickymi sposobmi (atomova,solarna,vodna,veterna - nevznika nic skodlive), takze urcite je na tom znacne lepsie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

metanol je v podstate odpad z chlastu(pijes etanol,ak sa nemylim)...
takze... vsetky druhy ovocia co poznas sa daju pouzit na jeho vyrobu zacinaju slivkov a konciace merunkov:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

celé to s CO2 je nafúknutá bublina. CO2 v zemskej atmosfére bol je a bude a vždy ho bolo niekedy viac inokedy menej. Korelácia teploty s jeho koncentráciou nie je serióznym vedeckým výskumom vôbec potvrdená a dá sa zaradiť na úroveň náhodných korelácií a chýb meraní. Bohužiaľ sa z toho stala viac politická a ešte viac ekonomická záležitosť. Množstvo subjektov parazituje na panike okolo globálneho otepľovania a darí sa im tak dostávať do predaja produkty, ktoré by inak nikto rozumný nechcel v neposlednom rade pri výrobe ktorých je záťaž na ekológiu vyššia ako benefit z ich používania.
Nesmieš veriť všetkému, čo Ti naservíruje Al Gore v svojom sugestívnom filme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne a lepsiu konspiracnu teoriu nemas ? Vsetci su magori, len Ty tomu rozumies. Podobne Vaclav Klaus tomu vyborne rozumie a tisice vedcov sa mylia ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

K tomu Al Gorovmu filmu.
Väčšina toho sú v skutočnosti polopravdy, neoverené fakty alebo pravdivé tvrdenia ale nezmyselne skombinované s absolútnr popletenou kauzalitou (teda prevrátení toho čo je príčina a čo následok a naopak). Pravda je taká, že dnes vedci vlastne ani nevedia čo je príčaina a čo následok, lenže pochybujúci vedci sú umlčovaní, sú im odoberané granty a pod. Ale ver mi že je to v skutočnosti mlčiaca väčšina, ktorú prehlušuje banda hysterických pseudovedcov z IPCC.
Ja rozhodne nemienim schvaľovať to, že sa prispieva zo spoločných rozpočtov na niečo, kde sa nevie či liečime píčinu alebo len dôsledok niečoho iného.

Takže u palivových článkov by som toto naozaj neriešil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosim Ta, nabuduce daj rovno odkaz na extremne neobjektivnu knihu Vaclava Klausa alebo na film The Great Global Warming Swindle a nemusis tu prepisovat citaty z tychto exotickych "serioznych" diel, ktore suverenne popieraju dlhorocne vyskumy .

Odpovedať Hodnotiť:
 

"Prvý mobil na metanol by sa mal objaviť na trhu v marci 2009"
ja neviem ale nezda sa mi, vydrz mobilov az taka kriticka. Clovek by si mohol najst 2 - 3 hodiny do tyzna aby si nabil mobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

KEby to bolo do tyzdna tak v poriadku. Ale pri dnesnych cihlickach vsemoznych funkcii...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim ze to vyprodukuje viac CO2 ako bezny clovek vydycha za ten isty cas..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Somarina,metylalkohol je vysoko toxicka a nebezpecna latka , ktora nikdy nebudemat rozsiahle vyuzitie v beznom zivote, nieco podobne ako keby ste nosili zo sebou zasobnik s kerozinom.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Benzin je tiez toxicka a nebezpecna latka, ale ja si nedam povedat a vozim ho stale vo svojom aute
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No metanol síce je toxický, ale nie tak veľmi ako sa vo všeobecnosti myslí (pre dospelého chlapa je smrteľná dávka nad 50g, ale sústavným pitím menších dávok si dokáže vypestovať rezistenciu aj na 2 až 3-krát vyššie jednorázové dávky). V skutočnosti v organizme nie je toxický ten metanol, ale formaldehyd, ktorý je produktom jeho metabolizmu a s ktorým si naša pečeň nevie poradiť tak dobre ako s acetaldehydom po metabolizme etanoly.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Teda sú oveľa toxickejšie látky. Jeho zákernosť je v tom, že podľa farby, zápachu ani chuti sa nedá rozoznať od pomerne neškodného etanolu. V praxi sa dá rozoznať buť chmickou analýzou (isto existujú nejaké testery) alebo fyzikálne podľa teploty varu - metanol má 63°C, zatiaľ čo etanol 72°C - to je aj spôsob ako dostať metanol (inak drevný lieh) preč z destilátov a prečo sa prvodestilát musí likvidovať. Napríklad procese kvasenia sliviek sa prekvasí aj časť celulózy obsiahnutá v plodoch či už vo forme bunečných stien ale aj vo forme drevnej hmoty kôstok tak vzniká nezanedbateľné množstvo metanolu v kvase.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty bezne pijes (alebo jes) napln baterky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jeden liter benzinu ma vykon 10kWh, 2 deci benzinu/podobne metanolu/ ma vykon priblizne 2kWh, toto ma vykon 10W po dobu 20 hodin teda 200 Wh. Kto sa tym chvali ked to ma z energetickej bilancie benzinu sotva 10 percentnu ucinnost?
co je to za nova blbost na svete? !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

akurat je to prenosne, "ekologicke" a pouzitelne "na stole"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hádam energie! Resp práce.
Výkon je práca za čas.

O účinnosti je tažké sa baviť, či je to veľa alebo málo. Možno z toho metanolu tam 90% zostane, alebo odparí, alebo znečistí tak, že už sa nedá využiť. Porovnávať účinnosť palivového článku s účinnosťou spaľovacieho motora je scestné.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Či skôr chlapče - 270 cm kubických je samozrejme porovnateľné s terajšími akumulátormi asi tak ako Plne naložená Tatrovka s fúrikom... POrovnávať viac než štvr litra objemu s objemom akumulátorku mobilu je sila...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pise sa o netebookoch... Keby si nahodou nevedel tak precitaj si nadpis... "Palivový článok pre notebooky lepší ako Li-Ion batéria"
Odpovedať Hodnotiť:
 

A cim sa startuje? Spagatom?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie ono sa to bude nakopavat
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je dobre, konecne uzitocna pomocka. Hed ti zamrzne windows jednoducho vypustis palivovy clanok a pekne mu zakuris.

To by ma zoujimalo aky bezpecnostny uzaver budu mat nahradne naplne aby ich jednoduchy slovensky lud neupotrebil jednoduhsim svojskym sposobom. Napisu typu WARNIG 90% ludi nerozumie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a tam taka klauzulka v eng:) "ak nerozumiete navodu nepouzivajte" :D

Odpovedať Hodnotiť:
 

To clovek pride do palenice a okrem hruskovice si da vypalit aj napln do notebooka. :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár