Webové rozhranie Gmailu umožňuje pri odosielaní príloh ušetriť výrazne čas odosielaním príloh v pozadí ešte počas prípravy emailu podobne ako konkurenčné populárne webmaily, na rozdiel od Yahoo Mailu a Hotmailu o tejto možnosti ale väčšina užívateľov nevie.
Gmail odosiela prílohy v pozadí podľa dostupných informácií už minimálne od polovice roka 2005, keďže ale užívateľov o tom explicitne na rozdiel od súčasných verzií dvoch najväčších konkurentov neinformuje, jeho užívatelia podľa našich zistení túto funkciu často nezaregistrovali.
Gmail umožňujúci zasielať správy s veľkosťou 20 MB oproti 10 MB u Yahoo a Hotmailu zároveň ani neinformuje o sumárnej veľkosti zatiaľ pripojených príloh.
Webové rozhranie Gmailu začne odosielať prílohu na servery Google automaticky krátko po jej vybratí, v pozadí ešte pred odoslaním emailu. Ak užívateľ email neskôr odošle a príloha už bola medzičasom zaslaná celá na servery Google, príloha sa k emailu len pripojí zo serverov Google a samotné odoslanie emailu je takmer okamžité od okamihu pokynu na odoslanie.
Pre urýchlenie odoslania si tak môže užívateľ rovnako ako v súčasných verziách Yahoo a Hotmailu prílohy vybrať ešte pred začatím písania samotného emailu a ušetriť tak čas čakania na odoslanie, najmä na internetovom pripojení s nízkou rýchlosťou uploadu.
Písanie emailu s prílohami v Gmail, dve prílohy sú už odoslané, tretia sa posiela
Dokončenie zaslania prílohy v pozadí indikuje Gmail zmenou informácií o prílohe, keď namiesto jej cesty začne zobrazovať jej typ a veľkosť.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
o nicom
Od: o nicom
|
Pridané:
21.1.2009 14:38
toto je o com clanok? snad kazdy normalny uzivatel si toto musel vsimnut... teda ako nic proti, ale na dsl sa toto fakt nehodi
|
| |
Re: o nicom
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
21.1.2009 14:57
Budete sa čudovať, práveže nie každý si to všimol. Z malého prieskumu z 8 ľudí aktívne používajúcich PC a používajúcich aj webové rozhranie Gmailu si to všimli 3. Zvyšných päť nepoužíva síce výlučne webové rozhranie Gmailu (používajú aj POP3/IMAP/mobilný klient), ale tiež sú to aj užívatelia webového rozhrania Gmailu. U užívateľov len webového rozhrania a ľudí z IT bude to percento zrejme vyššie, ale vyzerá to, že je dosť ľudí, ktorí si to doteraz nevšimli.
|
| |
Re: o nicom
Od: samozrejme suhlasim
|
Pridané:
21.1.2009 15:03
Cim viac ludi to vie tym lepsie, ved na toto su napokon informcie.
Dakujem za vsetkych co to nevedeli
|
| |
Re: o nicom
Od reg.: wavevlna
|
Pridané:
21.1.2009 16:20
no ja som to vedel.. a ti co to nevedeli, tym to je asi jedno :D
|
| |
Re: o nicom
Od: iguso
|
Pridané:
22.1.2009 1:19
Ja som to nevedel [ nevsimol som si ] a nieje mi to jedno =D doteraz som prilohu pripajal na konci az po natukani, teraz uz viem ze mam najprv subory az potom tukat.
Dik
|
| |
Re: o nicom
Od: Greenhorn
|
Pridané:
21.1.2009 15:23
To či si to človek všimol, alebo nie nič nezmení na tom, že to Gmail takto robí. Preto je informačná hodnota článku v mojich očiach nulová. Keby sa táto vlastnosť musela niekde v nastaveniach zapnúť, bolo by to niečo iné...
|
| |
Re: o nicom
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
21.1.2009 15:40
Ako je hádam jasné z článku, táto vlastnosť sa dá najmä efektívne využívať tak, že si prílohy pridáte na začiatku písania emailu a jeho text budete písať počas ich nahrávania.
Ak ste pripojený napríklad mobilne, nie je to zanedbateľný rozdiel.
Toto je výhoda webového rozhrania Gmailu, rovnako ako u Yahoo a Hotmailu, aj proti desktopovým klientom, u ktorých sa to začne posielať, až keď správu odošlete.
|
| |
Re: o nicom
Od: ___
|
Pridané:
23.1.2009 17:33
Tak potom ty si uplny hlupak, lebo si citas clanky ktorych informacna hodnota je pre teba nulova.....alebo este mozes byt zena
|
| |
Malá výberová vzorka
Od: xforestx
|
Pridané:
21.1.2009 18:20
Tento malý prieskum nemá vypovedaciu schopnosť. Výberová vzorka 8 osob prináša veľmi skreslený údaj a znalosti funkcií. Pre relevantnosť výsledku je potrebné na celú populáciu SVK približne 1030 respondentov, pri penetrácii internetu 40 % približne 412 respondentov, aby bol zabezpečený náhodný výber a relevantnosť výsledku. Preto pokladám výsledok za nepresný a nepravdivý.
|
| |
Re: Malá výberová vzorka
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
21.1.2009 18:36
Pre posúdenie, koľko užívateľov vie o nejakej funkcii Gmailu, by ste chceli robiť prieskum kvalitnejší ako sa na Slovensku robia prieskumy pre veľmi dôležité veci? :)
Okrem toho, že je to neadekvátne, ak by ste urobili takýto prieskum z celej slovenskej internetovej populácie, pravdepodobne aj veľmi optimistický odhad je maximálne 5% až 10%...
To percento je určite vyššie u čitateľov DSL.sk, aj tak ale ak článok pre Vás neprináša novú informáciu, nie je to dôvod na kritiku.
|
| |
Re: Malá výberová vzorka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.1.2009 9:24
Je jasne, ze je vacsia sanca, ze pouzivatelia z brazne IT si tuto skutocnost vsimli aj sami (som jednym z nich) - kedze sa zobrazenie prilohy zmeni z cesty na ulozenu prilohu na serveri google s informaciami o nej. Odoslanie mailu s 5 MB prilohou je potom otazka okamziku, inak samotny upload pri 256 kb/s UL nieco trva ... Ostrielany pouzivatel moze pouzivat aj nejaky Network Monitor (ficurka s malym polopriesvitnym okienkom dakde vpravo hore s rozmermi 160x40 (customizovatelne) zobrazujuce network traffic :-) A ked graf povyskoci (ci uz jeho DL alebo UL cast), tak to je dalsia indicia ze sa jednoducho nieco deje (stahuje alebo odosiela) ... Okrem toho to moze sluzit na super traffic statistiky :-) napr. pre FUP ...
|
| |
Re: Malá výberová vzorka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.1.2009 9:24
No ale to sme v risi fantazie, nakolko velka cast pouzivatelov PC ani len netusi o existencii Gmailu (nie to aby si este vsimli nieco take) alebo niecoho ineho ako modre Ecko = internet ... (dat tetulke sekretarke prec zastupcu IE a hodit tam vlastneho, ale s vlastnou ZELENOU ci inou ikonou ... to by bola radsot sledovat ten sok :-) ... ozelenelo mi modre Ecko :-(
|
| |
Re: o nicom
Od: opppec
|
Pridané:
22.1.2009 9:55
viem ze to tak funguje ale nevenoval som tomu pozornost, teraz to viem aspon nazvat pojmom.
|
| |
Re: o nicom
Od: HeleV
|
Pridané:
21.1.2009 16:07
lol, pre mna to bolo samozrejmostou, ale lahko viem predstavit ze pre "casual usera" je ten mini-hacik dost nenapadny sposob notifikacie
|
| |
Re: o nicom
Od: deks
|
Pridané:
21.1.2009 16:14
Ja som si to nevšimol. Takmer vôbec totiž nepoužívam GMail cez webové rozhranie.
|
| |
Re: o nicom
Od: PeTO.
|
Pridané:
24.1.2009 9:10
IMO - CHCELO BY TO PRIESKUM <TAKY KLIKACI> CO SI LUDIA NA DSLSK
MYSLIA KTORY WEBMAIL JE BEST..
DAKUJEM
<MAM GMAIL>
|
| |
NIESOM ANTITALENT
Od: TAKTAK
|
Pridané:
21.1.2009 14:38
nahodou ja som si to vsimol
|
| |
Re: NIESOM ANTITALENT
Od: miss0
|
Pridané:
21.1.2009 14:45
Tak nahodou neposielas prilohy. Je to stare ako Brno ;)
|
| |
Re: NIESOM ANTITALENT
Od: mirez.sk
|
Pridané:
21.1.2009 14:46
gmail je pan!
na ha ha ha
|
| |
Re: NIESOM ANTITALENT
Od: HeleV
|
Pridané:
21.1.2009 16:08
suhlasim
|
| |
Titul
Od: aleluja
|
Pridané:
21.1.2009 14:54
Ja som nic nemenil a samo sa to ticho uploaduje
|
| |
Môžete sa začať činiť písaním...
Od: R2D2
|
Pridané:
21.1.2009 14:55
vecných a vkusných informácií vy. Je to síce všeobecne známa vec pre užívateľov týchto služieb, ale napríklad sú aj ľudia, ktorí služby GMail nevyužívajú a po prečítaní sa rozhodnú prejsť k GMail, trebárz z vypatlaného Zoznamu alebo Azet Mailu.
Z osobnej skúsenosti Gmail odporúčam - rýchly, spoľahlivý, jednoduchý, slovenská lokalizácia, veľká kapacita schránky a 20MB prílohy.
|
| |
Re: Môžete sa začať činiť písaním...
Od reg.: pjotor
|
Pridané:
21.1.2009 15:06
No alebo kto ma svoju vlastnu domenu nemusi pouzivat klienta od webhostingu, ale pouzije google apps ako napriklad ja. A mam gmail technologiu na svojej domene, takze nemusis sa stresovat s tym ze bude mat moj hosting vypadok alebo obmedzenie miesta na 200 MB a tak podobne. Takze kazdy s vlastnou domenou moze mat gmail, google calendar, docs, home page, pages a tak dalej
|
| |
Re: Môžete sa začať činiť písaním...
Od reg.: sexovic
|
Pridané:
21.1.2009 22:58
mozes o tom nieco blizsie... Rad by som to aj ja vyuzil.
|
| |
Re: Môžete sa začať činiť písaním...
Od reg.: Don Mumsito
|
Pridané:
21.1.2009 15:07
Pouzival som gmail cez web asi dva roky ale od kedy pouzivam klienta tak som maximalne sspokojny. jednoducho to webove rozhranie mi pripada take pomale a s aplikaciou na macu to mam ovela rychlejsie.
|
| |
Vsimol som si to
Od: TvojTatko
|
Pridané:
21.1.2009 15:03
Tak toto som si vsimol aj ja a uz riadne davno.
|
| |
dobry postreh
Od: niioniio
|
Pridané:
21.1.2009 15:10
celom fajn postreh autora. ja som myslel, ze sa na pozadi len natahuju a pripajaju k mailu a ze odosielanie prebieha standardne....chvalim clanok
|
| |
Gmail ulozisko
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
21.1.2009 15:21
Dobry den, aj ja patrim k tym, ktori si nacitanie prilohy na pozadi vsimli. Tiez som si vsimol, ze ked dam velku prilohu (napr. 100 MB) a namiesto odoslania dam "Uložiť teraz" (v angl. asi "Save now"), tak sa tam dany subor ulozi. Uplatnenie: mozete si takto spravit "verejny" gmail ucet a zdielat vacsie subory tak, ze niekomu date pristupove informacie a on si potom ten subor jednoducho stiahne spomedzi Konceptov (Drafts). Toto som uz par krat pouzil. Predpokladam, ze prave na tom je postavena sluzba GDrive, ci ako sa to vola (nejaka sluzba neposkytovana spolocnostou Google, ktora umoznuje mat "vzdialeny virtualny disk").
|
| |
Re: Gmail ulozisko
Od: Mr.Speedy
|
Pridané:
21.1.2009 15:32
Na toto používam už asi rok a pol free FTP server ;)
|
| |
Re: Gmail ulozisko
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
21.1.2009 18:14
Mno, ako by som to povedal, ja mam tiez FTP server. Ale su ludia, ktori nepouzivaju FTP klienta a chcu veci stylom "povedz mi, kam mam v IE kliknut a ja tam kliknem". Niekomu proste clovek nevysvetli, ako sa pouziva FTP klient (napr. v Totalcommanderi). V takychto pripadoch som to pouzil. FTP je lepsie, to beriem. Moze sa vsak stat, ze je FTP server spadnuty. Gmail je dostupny pomerne casto. Je podla mna dobre vediet, ze sa daju zdielat subory aj tymto stylom. Nic viac som sa svojim prispevkom nesnazil povedat...
|
| |
Re: Gmail ulozisko
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
21.1.2009 18:20
...Mimochodom, mohli by ste napisat webadresu FTP servera, ktory poskytuje zadarmo kapacitu 2 GB? Celkom by ma zaujimalo, ci taka sluzba vobec je.
|
| |
strela 10 metrov mimo terca
Od: den
|
Pridané:
21.1.2009 16:40
Pride mi to dost "off topic" clanok ;-)
Keby ste o tomto pisali pred 4 rokmi tak to beriem, ale teraz to posobi skor ako keby autor clanku na to nahodou prisiel, spravil si maly prieskum ludi okolo (podla prispevku v diskusii - 8 ludi) a hybaj ho o tom napisat clanok :-)
Kazdopadne ludia, ktori to nepoznaju mozno "objavili ameriku". Je to uzitocna vec (upload na pozadi) a clanok je napisany IMHO dobre, takze to dalej nechcem kritizovat.
Kazdopadne som sa vcelku pobavil :-)
BTW: je mozne nastavit limit na pocet znakov v textarea do ktoreho sa pise diskusia k clankom...?
|
| |
copy paste
Od: mdll..
|
Pridané:
21.1.2009 17:03
este keby sa to dalo robit systemom copy-paste suborov do policok html formulara ako v linuxe (konqueror)..
to stale lozenie po disku je hodne nemotorne
|
| |
Re: copy paste
Od: milan.ko
|
Pridané:
22.1.2009 9:59
Na Windowse v Opere mozem copypastovat, v IE mi to vyhodi okienko s prehladavanim suborov, ale aj tam mozem copypastnut celu cestu aj s nazvom suboru a dat OK, takze nevidim problem ...
|
| |
up speed
Od: tnt
|
Pridané:
21.1.2009 17:13
"prílohy vybrať ešte pred začatím písania samotného emailu a ušetriť tak čas čakania na odoslanie, najmä na internetovom pripojení s nízkou rýchlosťou uploadu. "
Ja mam upload 8Mbps takze mne je to jedno :)
|
| |
Re: up speed
Od: downspeed
|
Pridané:
21.1.2009 21:37
idiot
|
| |
Samostatne odosielanie
Od reg.: milan strojny
|
Pridané:
21.1.2009 17:26
Tento clanok je velmi uzitocny ale aj vemi nezrozumitelne napisany, mozno by bolo uzitocnejsie pre mnophych uviest
nazorny priklad.
Milan
|
| |
Pre redakciu DSL.sk
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
21.1.2009 19:15
Dobry den,
aj ked ja sam patrim k tym, ktori si nahravanie na pozadi vsimli sami pred casom, som rad, ze ste to tu napisali (kvoli tym, co to nevedia a aj kvoli podruznym informaciam - ako som v diskusii napisal napriklad aj ja sam). Prosim Vas, nevsimajte si vykriky do tmy adolescentov stylu "To som vedel; ja to robim inak a lepsie". Mam radsej komentare, ktore citatelovi aj nieco daju, nie len hlupe kecy niektorych pisatelov bez ziadnej dodatocnej informacie, ktora by mala aj nejaku hodnotu pre jej citatela. Lepsie asi bude, ked na nich nebudete reagovat. Evidentne to nikam nevedie...
|
| |
Formulacia
Od reg.: Mesi M.
|
Pridané:
22.1.2009 7:42
Pekny den prajem,
Keby toto bola reklama, podal by som staznost na RPR. :) Rozhodne nejde o rychlejsie odosielanie priloh. Priloha sa uploaduje na server rovnako rychlo cez AJAX ako cez klasicky POST. Ked tak, je to maximalne efektivnejsie, rozhodne nie rychlejsie... ;)
|
| |
Re: Formulacia
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
22.1.2009 8:37
Aj ja si myslim, ze je nazov clanku zavadzajuci. Kvoli nazvu som sa na clanok aj "nachytal" a cital som ho. Asi by bolo vhodnejsie premenovat ho na "Tip pre rýchlejšie odosielanie e-mailov s prílohami cez Gmail" alebo "Tip pre urýchlenie odosielania e-mailov s prílohami Gmailom". Inak, ja by som miesto predlozky "pre" pouzil "na".
|