| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
a do kedy
Od: marku133
|
Pridané:
5.2.2009 9:45
otazkou zostava kolko km to vydrzi
|
| |
Re: a do kedy
Od: Marku133
|
Pridané:
5.2.2009 9:46
oprava,,kolko im to vydrzi'
|
| |
Re: a do kedy
Od reg.: Komentár musí byť neprázdny.
|
Pridané:
5.2.2009 14:31
myslis ze ked to PC budes tahat na lane za autom? :)
|
| |
Hruška
Od: Mareko
|
Pridané:
5.2.2009 9:47
No myslím že žaloba sa už chystá.
|
| |
Re: Hruška
Od: mmxx
|
Pridané:
5.2.2009 10:12
Ale ved oni si "myslia" ze to robia legalne. :)
|
| |
Re: Hruška
Od: .....
|
Pridané:
5.2.2009 17:53
to je fakt silny argument
|
| |
:-) ****
Od: tom waits
|
Pridané:
5.2.2009 10:59
to je inak sila, oni si myslia ze s PC je to ako s coca-colou
|
| |
V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.2.2009 10:59
...a boli by zrejme uznaní za monopol.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
5.2.2009 12:17
A prave na to sa HyperMegaNet (mimochodom, tragicky nazov) spolieha. Celkom dufam, ze sa im zadari :-)
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: fildou
|
Pridané:
5.2.2009 12:30
ved tu firmu predsa od homera simpsona vykupil Bill Gates s jeho chlapcami nie ? :)))
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: aleluja
|
Pridané:
5.2.2009 12:31
no jo ... to bola genialna scena :)
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od reg.: XRO>>
|
Pridané:
5.2.2009 13:02
To si pleties, Homerova firma bola CompuGlobalHyperMegaNet :D
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: mmxx
|
Pridané:
5.2.2009 13:53
jj, Flanders s.r.o. uz bolo obsadene...
just loving it :)
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: hahiho
|
Pridané:
5.2.2009 15:50
pls hodte mi link na tu cast simpsonovcov nevem ju nikde najst
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: cca1
|
Pridané:
5.2.2009 12:41
Aky monopol? Ved Apple ma v operacnych systemoch celosvetovom meradle max. 10% a svojim postavenim nikoho neohrozuje a hospodarskej sutazi prospieva a nie ju ohrozuje ako napr. MS.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: boris11
|
Pridané:
5.2.2009 12:42
je malo pravdepodobne ze Apple uznaju za monopol
ale je mozne ze uznaju ze ak je mozne legalne kupit samostatny Mac OS tak je nelegalne zakazovat ho instalovat len Apple hardware.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
5.2.2009 14:15
nechapem, ako niekto moze zakazat nejakej spolocnosti na svojich pocitacoch davat svoj software. Je to ich riesenie, ked sa niekomu nepaci, moze ist a kupit si PC a dat si Windows alebo Linux.
To ako keby zakazali Sony pouzivat na playstation ich system, alebo ako keby Sony ci Nintendo donutili, aby ich hry sli na inej konzole.
Tito smradi sa prizivuju na praci niekoho ineho. To, co predavaju je nic len sprosta kradez – davaju na skladacky Mac OS X, ktory nevyvinuli a nemaju uzatvorenu zmluvu s vyrobcom.
Dufam, ze im pravnici z Apple nabiju riadne hubu a zmrdi sa nedoplatia.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: blablabla
|
Pridané:
5.2.2009 14:50
nemám pocit že podmieniť kúpu jedného výrobku kúpou iného tovaru je legálne... licencia apple totiž uvádza že Mac OSX je možné používať len na počítačoch Mac, inými slovami si musíš kúpiť ich Mac ak chceš používať ich OS a to pokiaľ správne viem slovenské zákony nedovoľujú... ak sa do toho obuje dobrý právnik tak min. v slovenských zákonoch maju šancu uspieť
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: McGrofo
|
Pridané:
5.2.2009 14:56
To je zase iba výklad licenčných podmienok. Prečítaj si ich kompletne od začiatku a až dokonca a pochopíš, že Tvoj výklad je iba pár faktov vytiahnutých z kontextu, a ani zďaleka to nie je viazanie tovaru na tovar, o ktoré sa tu opierač. MacOS X sa samostatne nepredáva.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: boris11
|
Pridané:
5.2.2009 16:41
ale prave ze sa samostatne predava ale Apple vyzaduje ze ho mozes instalovat len na ich hardware. A je mozne ze ked na tu firmu Apple poda zalobu tak neuspeje tato cas licencnych podmienok bude vyhlasena za neplatnu.
Firmy si mozu dat do EULA co chcu ale nie vzdy je to pravne vymahatelne
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: McGrofo
|
Pridané:
5.2.2009 17:38
Prever si Tvoje Tvrdenie, o aku licenciu v prípade predaja ide.
Podľa mojích vedomostí ide o Upgrade a nie o Full Licenciu.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: 0dee
|
Pridané:
6.2.2009 6:34
nemas uplne pravdu, neni to upgrade ale uplne iny os a rozdiel je asi ako xp a vista
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: DeeerDance
|
Pridané:
5.2.2009 17:37
keby sa nepredaval samostatne OS X tak mas pravdu, ale predava sa...
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
5.2.2009 15:02
fajn, ja chcem, aby realtime OS povedzme od MacPower alebo Toshiby, ktory bezi na CNC masinach bol volne dostupny.
Vyrobil som si doma vlastny CNC stroj na obrabanie kovov a chcem ich system. EU by im to mala zakazat bundlovat.
Vlastne chcem, aby mi Garmin poskytol mapy na moj domaci vyrobeny GPS system. Ak nie, tak si to od nich zoberiem, vsak to nesmu bundlovat.
Prepac, ale podobna „logika“ sa da nasrobovat na vsetko. Co takto zobrat si Cisco IOS a dat si ho na domacky urobeny router alebo manazovatelny switch, aby sme boli blizko? Alebo zobrat si HP-UX ci IBM AIX a pouzivat si ho na svojej skladacke?
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: boris11
|
Pridané:
5.2.2009 16:48
ty to prekrucas. Apple umoznuje kupit ich OS kumukolvek ale zakazuje ho v EULA instalovat na iny hardware. Teraz sa mozme tu hadat ci to je legalne alebo nie ale nevyriesime to, musime pockat kym apple poda na tu firmu zalobu a nech rozhodne sud.
Ale ak Cisco umozni kupit ich IOS samostatne tak nechapem preco by som si ho nemohol naistalovat na svoj domaci router.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
5.2.2009 17:31
Apple nepredava svoj OS X ako samostatny system. Predava ho ako upgrade stavajuceho systemu vlastnikovi Maca s uz nejakym Mac OS. To je zasadny rozdiel.
Okrem toho, ziadny sud mne ako podnikatelskemu subjektu nemoze prikazat, komu a ako mam svoj (a jedine svoj) produkt predavat. Druha strana, sudy ani vlada sa nijako nepodielali na vzniku produktu, nemaju ziadne moralne a uz vobec nie uradne pravo mi do toho kecat.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: boris11
|
Pridané:
5.2.2009 17:44
No toto je dobre na jednu stranu chcu softwarove firmy v pripade ze niekto pouzije ich produkt bez zaplatenia aby sa to povazovalo ako kradez aj ked priamu skodu nikomu nesposobil. A na druhej strane chcu aby sa na software pozeralo ako na nieco co sa neda predat ale len kupit licenciu na pouzivanie.
Neviem ako by sa niekto pozeral keby skodovka pri predaji nahradneho samostatneho motora zakazovala jeho pouzitie v inom ako v skodovackom aute. Asi by kazdemu normalnemu cloveku pripadol divny takyto zakaz.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
5.2.2009 19:57
porovnavas neporovnatelne. Okrem ineho, tvrdit, ze kradezou softwaru nevznikla ziadna priama skoda je nezmysel. Ze to nie je nieco hmatatelne neznamena, ze spolocnost nebola obrana o peniaze.
Vyvoj software nieco stoji. Musis zaplatit programatorov, manazerov, reklamu, balenie, prevadzkove naklady mimo platy (najom, elektrinu, dopravu ludi, poistenie, stravu). Potom musis zaplatit nemale dane.
A z toho vsetkeho ti musi ostat dostatok obnosu na vyvoj dalsich verzii, technicku podporu a vyskum novych technologii.
Schvalne, ukradni napr. navrhy noveho auta alebo pokrocilej elekroniky. Co to tak povie. Vsak ked to spravis cez internet, digitalne, tak si nikoho v reale neokradol, nie?
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od reg.: Harnik
|
Pridané:
6.2.2009 3:15
Bol by som radsej, keby taky dementi ako ty, nezili.
Kradezou softwaru nevznika ziadna priama skoda.
Ide o POTENCIONALNE USLY ZISK a to je sakra velky rozdiel!
Skus si to prebrat v hlave este raz.
A pokial vyjadris nesuhlas somnou, len dokazes jak "perfektne" ekonomicky a logicky dokazes mysliet. Tak do toho :-*
|
| |
ale aby si nepovedal ...
Od: Jeden Niekto
|
Pridané:
6.2.2009 20:24
... používaním nelegálne inštalovaných licencií IMHO nevzniká priama škoda ale je to problém "potecionálne ušlého zisku", howgh
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: stephano di jobesito
|
Pridané:
6.2.2009 1:34
"Apple nepredava svoj OS X ako samostatny system. Predava ho ako upgrade stavajuceho systemu vlastnikovi Maca s uz nejakym Mac OS. To je zasadny rozdiel."
jaj, keby ste si nevymyslali. samozrejme osx si moze zakupit kazdy a nemusi vlastnit od apple ani ipod nano.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: McGrofo
|
Pridané:
5.2.2009 14:54
No ono je to licenčne spravené tak, že Apple MacOSX nepredáva ako samostatný software. On predáva iba Upgrade a pre inštalovanie Upgrade musíte mať legálny OS, ktorý získate vždy kúpou počítača. Takže licenčne je to z mojho hľadiska správne a všetko ostatné sú len dohady a vlastné výklady. Ak niekto získal OS inak ako od Apple licenčnou dohodou a inštaluje ho bez dohody s Apple, porušuje licenčnú zmluvu a dopadne aj v EU ako Psystar ( pripomínam, že kôli autorským právam Apple nemôže v rámci EU predávať hudbu po celej EU, ale iba v jednotlivých krajinách....
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: boris11
|
Pridané:
5.2.2009 16:51
to je dost otazne ci je to upgrade kedze ide naistalovat aj na cisty hardware kde nieje predosla verzia.
|
| |
Re: V EÚ by to Apple neprešlo...
Od: McGrofo
|
Pridané:
5.2.2009 17:40
Aj nožom sa dá zabiť, aj keď sa nepredáva ako zbraň. Nevidíš to dosť účelovo?
|
| |
hmmmmm
Od: peterba
|
Pridané:
5.2.2009 13:01
to amte problemy a ek dsi na slovensku kupite notebook s predinstalovanou vsitou co tiez ejt o nelegalne ci co??? uz nacistovam mrda ak naistaluju s licniou tha co normalne asi vam nezapina ci co . mac a linux foreva a nie dajaky microosft az na gr mi je
|
| |
Re: hmmmmm
Od: dnes má meniny Agáta
|
Pridané:
5.2.2009 13:05
Nauč sa písať. Nedá sa potebe čítať.
|
| |
Re: hmmmmm
Od reg.: loremipsum
|
Pridané:
5.2.2009 13:36
Zeby si si ty po sebe precital este pred postovanim, to nehrozi, ale buzerovat ostatnych! Na to by ta bolo!
|
| |
Re: hmmmmm
Od: ujo farar
|
Pridané:
5.2.2009 13:43
Prepac ale fakt mam pocit akoby ten prispevok napisal nejaky sfetovany psychac... foreva :D
|
| |
Re: hmmmmm
Od: deks
|
Pridané:
5.2.2009 15:22
To bolo asi písané po nejakých hubách :D
|
| |
Re: hmmmmm
Od reg.: Propediotika
|
Pridané:
5.2.2009 15:59
No teda, to si pisal hlavou? :-O
|
| |
Re: hmmmmm
Od: Robisko
|
Pridané:
5.2.2009 16:59
nie tukal to nosom do klavesnice :)
|
| |
adsasdadsasnd
Od: DeeerDance
|
Pridané:
5.2.2009 17:42
Mam jednu otazku mimo temy.
ked si bezny clovek kupi nove PC, tak mu tam nainstaluju operacny system ktory je zapocitany v cene. Povedzme Mac alebo Windows.
Dostane k nemu vzdy CD s tymto operacnym aby ho mohol preinstalovat ked sa nieco pokazi? Alebo len nainstaluju OS a nedaju mu CD?
Zatial som si PC vzdy skladal a OS som instaloval piratsky alebo linux. Ale znamy a pribuzny co si kupili komplet PC a po roku odo mna chceli reinstal tak nemali nikdy ziadne CD alebo nieco z kade by som mohol nainstalovat legalne win...
|
| |
Re: adsasdadsasnd
Od: vlastozasto
|
Pridané:
5.2.2009 19:10
nie vzdy CD dostanes, ku notasku od Toshiby som ho nedostal, ale je tam skryta particia na ktorej je image systemu, ktory si pomocou utilitky mozem spalit na DVD a pouzit ho v pripade potreby.
|
| |
Re: adsasdadsasnd
Od: asdfasdf2
|
Pridané:
6.2.2009 1:07
IBM ma tiez takuto particiu. Pri starte pc stlacis to modre tlacidlo nad klavesnicou a nabehne nejaky divny win xp... Ide v nom napriklad stahovat drajvre a podobne... ale je tam i tlacidlo na "obnovu windows instalacie". To ti preplacne aktualne prvu particiu, cistou instalaciou windowsu.
Je to inteligentne a pokial mas disk rozdeleny na viac praticii, preplacne iba prvu.
PS: co do zakonov, mam taky pocit, ze na SK je povinnost dodavat kupovany sw na nejakom TRVANLIVOM a NEMENITELNOM mediu, alebo tak nejako znie zakon... Dost ma nasiera, ze take ibm nedistribuuje k notebookom i media s instalaciou winblowsow.
PPS: maju utilitku, ktora zazalohuje tu skrytu particiu na bootovatelne cd/dvd a tak je mozne spustit obnovu i z vlastnych medii a skrytu particiu veselo zmazat.
|
| |
Emulátor
Od: TaNdT
|
Pridané:
5.2.2009 20:08
"Mac OS X si je technicky možné inštalovať na PC s kompatibilným hardvérom a emulátorom vyvíjaným v rámci projektu OSX86" Najskôr si naštudovať pojem emulátor a potom písať články. Jedná sa o modifikovaný kernel nie emulátor. Fork XNU kernelu. Asi najaktuálnejší projekt je voodoo kernel (pre Intel a AMD CPU)http://code.google.com/p/xnu-dev/
|
| |
a maďar :D
Od reg.: skynet balyo
|
Pridané:
5.2.2009 22:41
nech uz windows ide ...v pc je ferrari apple!
|
| |
Instalacia...
Od: Macko0000111
|
Pridané:
6.2.2009 21:21
nic proti, ale instalacia toho zvierata trva neskutocne dlho... zlaty windows.
No flame pls.
|
| |
Re: Instalacia...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
7.2.2009 8:14
Mne cca 10 minut. To je dlho? A casu co usetrim, kedze data pouzivatelov, nastavenia, aplikacie atd. ostavaju zachovane, meni sa len OS. Zaujimave, ze... Akurat to treba pouzivat na Macu, nie kradnuty OS X na priposranej, huciacej skladacke za par susnov
|
| |
Re: Instalacia...
Od: jo2X
|
Pridané:
7.2.2009 14:23
Veď práve. Preto by som to chcel inštalovať na poriadnu zostavu a nie na tie ináč veľmi pekné srandy, čo predáva Apple;-) Mac Pro až 4 HDD, špičková grafika: ATI HD 2600XT s 256MB GDR3, externý disk za hubičku: Time Capsule 1TB 606 € vyše 18.000 Sk. Ale zas obmedzenie na vlastný hw zabraňuje konfliktom zariadení. Len by ma zaujímalo, keby MS začal predávať Win7 výhradne so svojimi vlastnými PC ako by mali všetci pindy. (Jazdil som 4 jablká OS 7-8-9, na Xko som už nešiel.)
|
| |
Re: Instalacia...
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
8.2.2009 10:00
ten „externy disk“ nie je externy disk. Je to sietovy disk (tie su drahsie), Gigabit Ethernet switch, router a Access Point 802.11n. Ak najdes na trhu taketo zariadenie, daj vediet.
Ze das do Mac Pro 4 disky? No a? To je snad problem pri dnesnych velkostiach? Je to pracovna stanica, ked ti to nebude stacit rata sa s tym, ze si kupis Fibre Channel kartu a pripojis riadne diskove pole alebo pouzijes nejake SAN riesenie.
Grafika ide updatnut. Nie je to herny pocitac, ale znova, pracovna stanica, kde na beznu pracu toto riesenie postacuje.
Zaujimalo by ma, kedy prestanu mat PCckari kecy okolo vykonu Macov. Bezi to uz na tom skurvenom Inteli (casto ma Mac novy procesor skor, nez zbytok vyrobcov), ma to tie iste grafiky atd. A furt budu kydy ze to je pomale. Sranda, ze ked som ukazoval este stary PowerBook G4 priatelom na Windows, zasli, ako to neskutocne rychlo reaguje a multitaskuje.
|
| |
Re: Instalacia...
Od: mylankooo
|
Pridané:
8.2.2009 13:27
Ja este len dodam. Sice mam starsi MacBook Pro uz s intelackym procesorom, ale mam plno spoluziakov, ktori sa radi predvadzaju tym, ze ich notebook ma vyssie ciselka, teda vyssi vykon za menej penazi. Raz sme programovali jednoduchu renderovaciu aplikaciu a vsetci sme pouzivali rovnaky obrazok na testovanie aplikacie. A vsetkym trvalo renderovanie ovela dlhsie ako mne:) Napr. samotnemu profesorovi to trvalo 56 sekund a druhy najlepsi cas bol 33 sekund. Mne to trvalo len 4,5 sekundy. Samozrejme, casy som si len tak nevymyslel a neodhadol, ale cas merala samotna aplikacia.
Dalsia zaujimava vec, ktoru som si vsimol je, ze ked mam spusteny cisto len Windows na mojom MBP, tak vydrz baterie je nizsia ako ked je spusteny OS X a to pri rovnakych nastaveniach jasu atd atd..
Som rad, ze Windows uz kvoli skole nepotrebujem a tak isiel pekne krasne kam patri:)
|
| |
Re: Instalacia...
Od: mii
|
Pridané:
8.2.2009 16:57
No prave, rad by som OS-X mal na nejakej poriadnej masine, nie na tych "srackach" zvanych iMAC kde ti nanutia este aj sitovy monitor... Myslim ze fatalna ich chyba je ze prestali predavat normalne desktopy Intel based ku ktoremu si pripojis monitor aky ti vyhovuje... Samozrejme zas masinu 2x Quad nemusim, zvlast ked stoji 2500€ a viac...(neviem ale pojem "ochrana investicie" mi v pripade tejto techniky pripdana nerealna)
Osobne si ale myslim ze nieje daleko doba kedy Apple uvolni svoj system aj pre PC skladacky... Uz sa tesim...
|