neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Služba umožní hrať hry na výkonnom HW v dátovom centre a streamovať video a audio

DSL.sk, 25.3.2009


Startup OnLive predstavil na prebiehajúcej konferencii Game Developers Conference v San Franciscu pripravovanú rovnomennú službu, ktorá bude umožňovať hrať najmodernejšie hry na hardvéri v dátových centrách spoločnosti.

Hry z ponuky OnLive budú užívatelia hrať na výkonnom HW spoločnosti, do užívateľovho PC sa bude streamovať video a audio a na servery služby zase zasielať akcie užívateľa.

Hranie bude podporované okrem počítačov aj na TV pomocou malej konzoly OnLive MicroConsole s ovládačom podobným ovládačom klasických herných konzôl, ethernetovým pripojením na Internet, HDMI video výstupom a optickým SPDIF audio výstupom. Ovládač sa pripája ku konzole cez USB, k dispozícii sú dva USB porty pre prípadné pripojenie klávesnice a myši.

Pre hranie v štandardnej 480p kvalite bude vyžadované internetové pripojenie s rýchlosťou sťahovania 1.5 Mbps, pre hranie v HD kvalite 720p pripojenie s rýchlosťou 5 Mbps. Vyžadovaná bude samozrejme aj dostatočne kvalitná odozva, túto spoločnosť zatiaľ nešpecifikovala.

Na PC sa bude hrať cez prehliadač s pluginom.

Model používaný OnLive prináša výhody pre hráčov aj pre tvorcov hier. Dostatočný výkon na hry je častým dôvodom nákupu drahého výkonného hardvéru, služba tak umožní užívateľom znížiť náklady na hardvér a stále hrať najnovšie hry. Pre tvorcov hier prináša výhodu v eliminácii pirátstva.

Na službe spolupracuje viacero významných producentov hier, Atari, Eidos, Codemasters, Electronic Arts, Epic, Take-Two, THQ, Ubisoft a Warner Bros. Interactive Entertainment. Medzi ponúkanými titulmi majú byť aj najlepšie tituly a to zároveň s uvedením hier na trh.

V lete plánuje služba spustiť privátny beta test otvorený záujemcom, služba by mala byť oficiálne spustená v zime. Spoločnosť zatiaľ oznámila plánované spustenie služby len v USA, keď dátové centrá musia byť pre dostatočne nízku odozvu blízko užívateľov.

Záznam tlačovej konferencie OnLive s predstavením služby, ktorá bola vo vývoji sedem rokov, si je možné pozrieť tu, stránky pripravovanej služby je možné nájsť na onlive.com.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný


Diskusia:
                               
 

(ne)užitočná novinka pre „gemblérov“.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

jedna pripomienka, mylis si pojmi s dojmami, htrani hier je gaming nie gambling, nejdena sa o hazardne hry
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

a ty si mylis Y a I
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

otazka je, ci si ich myli alebo sa len netrafil :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zabil si :D:D:D
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ty asi nevieš čítať. Prečo som to asi potom dal do úvodzoviek?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ja som narazal na to ze sa nejedna o gemblerov, nic viac nic menej, pretoze o gemblerov sa skutocne nejedna
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nadýchni sa trtko
Odpovedať Hodnotiť:
 

pretoze si šepleť?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tento zas so slovníkom Boženy Slančíkovej cez úsmev v letnej páľave zadriemol. totakú ťimravu mu f makovici porobilo!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pochybujem ze chronicky hraci zavysli na hazardnych hrach sem vobec chodia. Verim ze ich skor najdes pri nejakom automate v krcme alebo v herni. Jedine zeby zabludili z online casina ale pochybujem :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

nikdy nevies... dostali chuť na chlastací marAthlon a tak si "pomýlili bľek.....grrrr.....lo-kál. vrchhnýýýý! jednu sódu! A ne robím si p....p!ču ty k..k.k..kkt, si si myslel, že som voľaký ten buzzerant? d..dones ruuum kym ti jednu ne!ebnem a prestaň na mňa čumieť, dobrrrre? A za 1000 do tejto mašiny tuuuu..... a mazzaj!!!"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zase len amici... ale zaujimavy napad.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nj ako tetris si zahrat, ale co taka odozva sak to privedie hracov do hrobu L:
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si tam 5 ludi pusti crysis a im to cele padne lol :D
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

dneska pustis crysis uz na hocicom co stoji okolo 15-20K
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak to by som rad videl na beznych linkach. Bud to bude furt sekat alebo to bude mat "lag jak svin".
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

lol, no tak akoze keby som chcel hrat hry v 480p (ak sa to este hranim vobec da nazyvat), tak k tomu ziaden extra vykonny hw nepotrebujem - kazda nova lowend grafika do 50€ s tym nema problem... aj ked na druhu stranu to moze byt zaujimave pre ludi so starsou integrovanou grafikou, ktori sa chcu sem-tam nieco zahrat, prip. pre notebookarov... len som veru zvedavy na tie ceny - ak za mesiac hrania vypytaju tolko co stoji cela hra, tak to moc velky uspech imho mat nebude...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo? Dnešné hry prejdeš v priemere za pár hodín čistého času, a ak by to malo byť predplatné na všetky tituly, za mesiac ušetríš dosť už len tým, že si nemusíš kúpiť 5-10 hier... iná situácia však je ak chceš nejakú hru hrať dlhodobo (multiplayer, civka a jej podobné hry) alebo pirátiš :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba citat clanok .. cena (mesiac) ma byt mensia ako predplatne Live uctu pri Xbox360
Odpovedať Hodnotiť:
 

celkom fajny napad.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Cudujem sa, ze to nenapadlo Japoncom alebo Korejcanom. Ti maju najlepsiu penetraciu optikou, co je najlepsi predpoklad na taketo zabavky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale maju mensiu spoločnu komunikaciu a toto je potrebne masovo presadit s podporou spolocnosti ako EA, atari a pod..

Japonci sa nevedia dohodnut medzi sebou :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

zamyslal sa niekto nad tym ze aka bude odozva od serveru? lebo ak stlacenie klavesy bude mat odozvu 200ms (ja na dsl mam ping 90~200) tak to bude imho dost nahovno
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No a to nechcem videt tvoj ping do USA :D. Mimochodom pre takych amikov s optikou a plnou penazenkou to nemusi byt problem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

amik s optikou a plnou penazenkou si kupi xbox/ps3/wii a k tomu 2 tasky plne hier a nebude sa tr*kat s tymto...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ludska blbost nema hranic a obvzlast za mlakou...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

amik s plnou penazenkou je fáma a myslim ze je dost sprosty na to, aby si taketo cosi kupil spolu s xboxom a dvoma igelitkami hier, staci ak mu to pribalia k hypoteke, to sa oplati.... lol
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

pre hd so s720p potrebujes 5megovku, btw. ked typek povedal, ze masinky tam su wicked fast, tak to tak bude, perfektna kooperacia systemu integrity multiplayera s konzolou, dokonale si rozumeju, ono, zalezi hlavne na tych hrach, na tom pozitku, feelingu. co sa dostupnosti tyka, smutit, netreba, ked slovaci pridu na to, co vsetko sa da robit po optike, prve servery sony budu urcite aj v strednej europe.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

na server vo washingtone mam 130 priemerny ping
Odpovedať Hodnotiť:
 

server v bostone average 13ms, worst 15ms ;)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ty si pripojeny priamo na uzol? :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ee, ale FTTx rulez ;)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ak si to pingal zo Slovenska tak tomu neverim, tato hodnota je nemozna. Staci si nastudovat zaklady fyziky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

JA SOM FYZIKA, pre debilcekov budem aj FIZYKA.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To je jedno :)
Podstata mojho prispevku je ina ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja Vam to este prepocitam:
rychlost svetla je 299792458 m/s, v opticom vlakne sa ma rychlost cca o 30% mensiu co je cca 209854720 m/s, povedzme, ze mame vlakno priamo medzi 2 PC zo Slovenska do New Yourku, povedzme, ze to je 6500km, zistime, ze svetlo v optickom vlakne prejde tuto vzdialenost za cca 0,0309 sekundy co je cca 31 milisekund. Howk.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj, mas pravdu... to bol akamai server (v tom momente ma to vobec nenapadlo), takze ping bol k nejakemu zrejme europskemu mirroru...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

len by som to prenásobil dvoma ešte...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vidis?! ten drat treba potiahnut vo vzduchu a nie na dne oceana! mali by tam poslať potápačov nech to dvihnu na stožiare popod goulngejt bridž a nad holandskú hrádzu, šak napnutý kábel je kratší a odozva logicky rýchlejšia,nie? asi sa majstrom nechcelo rezať, tak vymysleli že "chlopi pustíme to do vody, tam to nikto nevidí a bude to ešte aj exoti...estetické". tak napájkuvaľi tú opťiku riadne na ten kontakt nech to ten fjbrkór nepustí, obľepiľi izoľepou a nechali padnúť do do...le.
Čudujem sa, že sa na tom morskom dne zatiaľ žiaden potápač o ten kábeľ nepotkol a nevyrúbal do krve. Alebo to tí amíci dobre ututlali tú ich hadicu nepodarenú boľševickú ébemci. Ešteže tade neženú mačovia(morskí bačovia) morské prasatá na pašu-to by bolo paádov na rypák!
A tak nám zostáva už len čakať kedy tú šnúru pretiahnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolko je to do toho Bostonu asi tak kilometrov kabla? Ak by si chcel mat taku malu odozvu, tak by tie fotony museli ist rychlostou vacsou ako svojou maximalnou moznou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo ak sa pozrieme na princip teleportacie v kvantovej fyzike, tak podla mojho neodbrneho usudku je mozna teoreticka odozva aj na urovni 0 ms pri akejkolvek vzdialenosti. Ale to uz zavana cestovanim v case a hlavne SCI-FI :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to máš dosť blbé DSL keď máš taký ping...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zaujimave, nuz som zvedavy ako to spustia a ci vobec to niekedy bude na svk :)

keby mozem vyskusam :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

skoda ze nemam financie ake chcem, tento napad som uz mal pred par rokmi ... :/
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vyvoj trval 7 rokov
Odpovedať Hodnotiť:
 

bola otazka casu, kym sa aj hry zacnu pouzivat ako SaaS. perfektny krok, kedze uzivatel nemusi riesit aktualizacie a zalohovanie, proste sluzba stale chodi ;) a hlavne - neda sa to corknut co sa asi vacsine hracov nebude pacit ;))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes to možno vyzerá ako nereálne, ale možno to je budúcnosť hrania, keď bude pripojenie dosť rýchle, aby to zvládalo.
Nebude potrebné kupovať si výkonný počítač (možno bude stačiť bežný box na televíziu cez net + nejaký ovládač).
Hlavne nebude potrebné investovať do hry, ktorá človeka omrzí. Pri platení napr. za hodinu hrania si človek vyskúša hociktorú hru bez platenia plnej sumy, bez sťahovania, atď.
Za pár sekúnd si človek vyhľadá hru napr. podľa žánru, spusí a hrá.
Nepredpokladám že by to bolo drahé, je to výhodné aj pre vývojárov, naprogramovať hru na jeden hardvér, neriešiť testovanie na rôznych PC, ochranu proti kopírovaniu, pirátstvo, atď.
Mohlo by to priniesť do herného priemyslu možno aj niekoľkonásobne viac peňazí, čo by ešte zvýšilo konkurenciu.

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

tak toto je asi jeden z najlepsich prispevkov a hlavna k teme, mas + :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A ešte jedna dôležitá vec: bude to určite multiplatformné. No ale v tom prípade proti tomu mrkvosoft zakročí, pretože by windows stratil významnú časť ľudí závislých na windowse len z jediného dôvodu. Hry.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ešte opravujúca veta, aby som predišiel bezvýznamnej diskusii opakujúcej sa príliš často.
"pretože by windows stratil významnú časť ľudí" opravujem na "pretože by windows mohol stratiť významnú časť ľudí"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto by mohol byť dosť zásadný krok v boji proti pirátstvu. Určite lepšie ako prasprosté vyhrážanie sa neexistujúcimi organizáciami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ak sa ku tomu prirata este komprimacia/dekomprimacia, management... tak to mozno bude stihat tak na simcity...

jo... a predikcia pohybu a podobne pri FPS dost zlyhava..
Odpovedať Hodnotiť:
 

IMHO na WoW alebo taky red alert, ci strategie to stacit bude. a ak sa postasti, tak aj na zavodne hry.. tak FPS sa tam hrat nebude. a co, stale je tu este velky trh s ostatnymi zanrami.
a v prenosovych rychlostiach nevidim problem, staci si dat optiku, a aj nase ubohe slovensko s relativne dostupnymi 10Mbps az 70Mbps to zvladne. viem, optika nie je vsade, ale kym to sem pride, tak sa to rozsiri kapku viac ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pekny napad, skutocne ale co taky uzivatel (ako som aj ja), ktory ma len wifi pripojenie, ktore mu provider umyselne stale shapuje na 920kbps (cca 115 kbytes/sec) = maximum...? nechcem ukazovat prstom, ale aj antireklama je reklama a to pre ludi ktori nechcu dopadnut ako ja s vyberom zleho providera, cize pripojenie od Swanu cez wifi :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no vies, ono cele wifi v idealnych podmienkach ide 2-2,2MB/s, takze aby vedel pripojit tvoj provider na 1 AP 10-20 klientov, tak musi 1 oshapovat na 1/20 z tych 2MB/s a to mas tych tvojich 100 kilo. Wifi je zla technologia, malo ju davno nahradit nieco ine.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

popravde povedane s touto istou technologiou to slo kedysi omnoho lepsie. cca 400-550kbytes/sec, avsak treba povedat ze odkedy to prevzala spominana spolocnost Swan tak ich "zlepsenie sluzieb" o ktorom tak posielali klientom listy si predstavovali zrejme tak, ze tych 500 kilobajtov znizia na 100.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neni to podobne jak Quake live? je to este beta ale hral som (hra sa to v prehliadaci) a nepocitoval by som ze by to njak nestihalo? v com je rozdiel?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár