| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
squelaaa vec !
Od: michael1154
|
Pridané:
22.4.2009 12:13
squelaaa vec !
|
| |
Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany?
|
Pridané:
22.4.2009 12:16
Ziadny pravny ukon, ci uz odhlasenie psika ci ina banalita, nie je platny bez podpisu obcana. Kedze elektronicky podpis je vdaka neschopnosti poslednych vlad stale v nedohladne, obcan sice vyplni elektronicky formular a odosle ho, ale aj napriek tomu si ho musi vytlacit, podpisat a potom odniest na urad Podobne PR spravicky ma dokazu rozculit ...
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: nanuk.sk
|
Pridané:
22.4.2009 12:24
tak tak, chcelo by to daku vecsiu osvetu co vlastne eletronicky podpis je, ludom by sa to zapacilo, a bol by vecsi tlak...
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: Kraki
|
Pridané:
22.4.2009 12:52
Podpisujem hromadu nepodstatných vecí a preto som si podpis previedol do elektronickej formy (obrázok transparentný GIF). Podpis ide zároveň s tlačou dokumentu. Reakcia okolia bola: Jéééj ty máš elektornický podpis...
Naozaj treba vysvetliť čo je elektronický podpis...
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:01
Treba, a hlavne tebe ... elektronicky podpis ma samostatny zakon, ziadny .gif a podobne.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: dasdas
|
Pridané:
22.4.2009 13:14
predpokladam ze to myslel ako vtip (ironia) ;)
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:21
V tom pripade sa mu ospravedlnujem, .. da sa to naozaj pochopit aj ako ironia .... vsak nech napise.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: PCnity3
|
Pridané:
22.4.2009 13:53
Od PSCA som za el. podpis platil okolo 2000 SK aj so smartkartou a nejakych 1000 SK na rok bol predlzovaci poplatok. Teraz je to urcite este lacnejsie... Tak v com je problem?
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: PCnity3
|
Pridané:
22.4.2009 13:56
edit: http://www.dtca.sk/services/pricelist.php
80 eur starter set na
27 eur pokracovanie
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 14:01
To si teda evidentne kupovat kvalifikovany(!) certifikat aj s kartou.
Nasledny certifikat je cca za 850 (+-).
"Obycajne" su okolo 500-600 Sk.
Naozajstny problem ale nie je v cene ale vo vyuzitelnosti. Ak niekto dava mesacne danove priznanie, komunikuje so sudmi, colnicou alebo obchodnym registrom, .. pre toho nie je drahy uz len voci usetrenemu postovnemu. Neratam cestovne, cas, .... a k tomu ostatny komfort.
Lenze kolko je takych co to vyssie uvedene naozaj dostatocne casto pouzivaju??
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: GokuSSJ4
|
Pridané:
23.4.2009 14:35
Teraz by sa mal predlozit do parlamentu na schvalenie zakon, ze el. podanie by malo byt lacnejsie o 50%, maximalne vsak 70 eur...uvidime, ci prejde :). Inak na nejake podanie potrebujes podpis aj s casovou peciatkou, teda u nas Xades-T, nie obycajny Xades-Epes. A plati sa aj za sluzbu casovej peciatky.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
24.4.2009 7:00
Na vsetky podania nepotrebujes casovu peciatku. Ale inak mas pravdu.
O tom navrhu do parlamentu som nevedel ale Obchodny register uz teraz podobne zlavy poskytuje.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: GokuSSJ4
|
Pridané:
23.4.2009 14:24
Problem nie je v tom, ze by sa to nedalo spravit, ale v tom, ze to nie je legislativne opatrene. Na uradoch mozu robit iba to, co im kaze zakon a ak je raz v zakone napisane, ze ak to musi obcan priniest na pobocku, tak to nemoze podat elektronicky, lebo sa tym nenaplnia pravne ukony a podanie je neplatne. cca taky je problem
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
24.4.2009 6:58
Ale v zakone (o e-podpise) je napisane, ze od 1.jula t.r. musia vsetky organy statnej moci zverejnit adresu podatelne, kde prijimaju elektronicky podpisane dokumenty.
Okrem toho spusta zakonov zrovnopravnuje elektronicky podpisany dokument s papierovym. Nakoniec i nedavny verdikt (myslim, ze dokonca ustavneho sudu) znel, ze sudy nemozu odmietnut elektonicky podane dokumenty.
Takze problem je skor v pohodlnosti ludi a neochote akceptovat zmenu metod prace.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: Marťan
|
Pridané:
22.4.2009 13:38
no tak ty si ho ocividne fakt pochopil, gratulujem
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:49
dakujem za gratulaciu ... lenze ako vidis, som sa mu aj ospravedlnil. Nevadi?? Alebo aj to budes komentovat??
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
22.4.2009 12:43
Všetky dostupné služby sa dajú vybaviť čisto cez web, nie je potrebné posielať žiadnu doplňujúcu písomnú žiadosť.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:08
Dovolim si protirecit. Podobny system riesi moja firma pre ine mesta a presne viem, ake legislativne procesy su/resp. mozu byt pokryte informacnym systemom bez nutnosti pouzitia overeneho elektronickeho podpisu. Neriesi nahodou vnutorny IS TurTeplic fy. CoraGeo?
Otazka na redakciu DSL. Preco mam zablokovane konto, pod ktorym som napisal predchadzajuci prispevok? Rad si necham vysvetlit nejaky moj precin proti pravidlam prispievania do diskusii.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
22.4.2009 13:19
Takto to funguje v Turčianskych Tepliciach, potvrdil nám to aj prednosta mestského úradu. Že sa nevyžaduje poslanie písomnej žiadosti je napríklad vidieť aj v linkovanom deme.
Ako to má byť podľa právnych predpisov a či je to na meste aké náležitosti vyžaduje v prípade týchto žiadostí je mimo rámec tohto článku, v Turčianskych Tepliciach to podľa informácií mesta funguje takto.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:20
Nuz potom mie nieco uniklo. Overim :]
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:19
Aj napriek mojmu negativnemu nazoru by som rad podporil iniciativu na uzakonenie elektronickeho podpisu, resp. jeho spristupnenie verejnosti. Tak ako mame od statu obciansky preukaz ci doferak, mali by sme dostat aj elektronicky podpis. Usetrilo by to kopec penazi nie len ludom, ale aj statnej sprave.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:24
Ale e-podpis ma aj svoj zakon aj je dostupny verejnosti.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:26
No, za 1500 Sk za rok :-) Jeho realna pouzitelnost na uradoch je ale takmer nulova.
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:30
Tu sumu mas odkial??? s tym druhym suhlasim, ale to nic nemeni na tom, ze zakon a dostupnost su. Lenze obcan ho nechce lebo ho nema kde pouzit a urady ho nechcu, lebo obcania ho nepouzivaju. Paradox, vsak??
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: Marťan
|
Pridané:
22.4.2009 13:41
to nie je paradox ale tupost statnej spravy
ona je jedina, kto ma prostriedky a vlastne aj povinnost tento kruh prerusit, kedze by vlastne ziaden kruh ani nemal vzniknut! najprv mali spravit sluzby, potom to propagovat. lenze to by nesmela byt statna sprava, ze ano
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 13:47
Si nejaky nazhaveny ... paradox je pojem z logiky, tupost je vlastnost.
A...elektronicky podpis predsa nie je len pre/voci statnej sprave. Preco sa nan nevrhla komercna sfera, a pod.??
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:56
Ceny su rozne, v sumare sa ale pohybuju okolo 1000 Sk na rok.
http://www.ica.cz/cz/menu/5/cenik/
http://www.caevpu.sk/cennik.html
http://www.psca.sk/aca/cennik.html
............
|
| |
Re: Trapas a nie elektronicka komunikacia
Od: DS_
|
Pridané:
22.4.2009 14:13
Su trochu nizsie (cca o 100-150) ale pisem to vyssie. A ide o kvalifikovane certifikaty - nie vsade su nutne.
|
| |
(ne)vyhnutnost elektronickeho podpisu
Od: Palo221
|
Pridané:
22.4.2009 13:53
Zdravim vas pani, doplnil by som niektore informacie, ktore odzneli v tejto debate. Obec ako taka ma pravomoc vo svojich vseobecne zavaznych nariadeniach upravit formu dorucenia dokumentov, inak povedane mesto moze povedat, ze ziadost musi byt napisana na kvetinkovom papieri s obrazkom mickey mousa :) Chcel som tym povedat, ze je plne v moci mesta, aku formu dorucenia dokumentu bude preferovat, moze byt jedna a moze byt ich viac. Vsetko vsak musi byt osetrene vseobecnym zavaznym nariadenim. Z toho vyplyva, ze v tomto pripade nevyzaduje elektronicky podpis ani fyzicke dorucenie dokumentov, staci uskutocnit elektronicke podanie z daneho informacneho systemu.
|
| |
Re: (ne)vyhnutnost elektronickeho podpisu
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 13:57
Zaujimavy postreh.
|
| |
Re: (ne)vyhnutnost elektronickeho podpisu
Od reg.: hogo1
|
Pridané:
22.4.2009 14:46
uz vies preco si zablokovany?
|
| |
Re: (ne)vyhnutnost elektronickeho podpisu
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 15:21
Ani srnka netusi ...
|
| |
Re: (ne)vyhnutnost elektronickeho podpisu
Od reg.: ujo Ivo zablokovany 2. krat!
|
Pridané:
22.4.2009 15:24
Tak jest, overoval som si to.
Skutocne je v kompetencie obce nastavit mieru byrokracie na pre obcana unosnu mieru. Neviem, kde presne sa kompetencie koncia, teda kde by uz bol elektronicky podpis nevyhnutny.
Drzim podobnym projektom palce.
|