neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
uTorrent 2.0 Beta, podporuje obmedzovanie prenesených dát užitočné pri FUP a UDP

Spoločnosť BitTorrent vydala minulý týždeň prvú oficiálnu beta verziu nového uTorrentu 2.0, ktorý prináša viacero nových funkcií. Podporovaná pri prenose dát je komunikácia efektívnejším protokolom založeným na UDP namiesto TCP, zároveň je UDP podporované aj pri komunikáciu s trackermi. Novinkou je aj možnosť obmedzovať celkové množstvo prenesených dát užitočná pre užívateľov s pripojením s FUP limitmi.

DSL.sk, 10.8.2009


Spoločnosť BitTorrent vydala minulý týždeň prvú oficiálnu beta verziu nového uTorrentu 2.0, ktorá prináša viacero nových funkcií.

Verzia 2.0 bola pôvodne vyvíjaná ako verzia 1.9, ktorej alfa verzia bola vydaná v novembri minulého roka.

Oproti verziám 1.8 pribudli tri podstatné funkčné novinky, podpora protokolu uTP, modifikácie BitTorrent protokolu komunikujúcej protokolom UDP, respektíve jeho výrazné zlepšenie, podpora UDP protokolu pri komunikácii s BitTorrent trackermi a podpora obmedzovania množstva dát prenesených uTorrentom.

uTP protokol využívajúci k prenosu dát UDP a nie TCP umožňuje podľa BitTorrentu efektívnejšie využívať dostupnú rýchlosť internetového pripojenia a dynamickejšie sa jej prispôsobovať bez zahltenia linky. V uTorrente 2.0 je podporovaná aj tzv. technika UDP/NAT hole punching umožňujúca v niektorých prípadoch priame spojenie dvoch PC za firewallom alebo NAT-om bez presmerovávania portov.

Oproti testovacím verziám je možné zapnúť alebo vypnúť podporu uTP priamo v užívateľskom rozhraní pomocou nie celkom výstižného nastavenia "Enable bandwidth management", ktoré poukazuje na použitie uTP aj na detekciu zahltenia linky TCP BitTorrent spojeniami.

Zväčšiť
Nastavenie uTP, kliknite pre zväčšenie



Beta verzia 2.0 podporuje UDP aj pri pripájaní k BitTorrent trackerom. Funkčnosť nemá priamy prínos pre užívateľa, pripojenie cez UDP je ale tracker výrazne menej náročné na systémové prostriedky a tak pri jeho dostatočnom presadení umožní prevádzkovateľom trackerov znížiť náklady.

Viacero užívateľov s novou verziou ale pri niektorých trackeroch zaznamenáva problém, keď sa uTorrent nie vždy úspešne pripojí na tracker a hlási chybu 404.

Treťou najväčšou novinkou je podpora obmedzovania množstva prenesených dát za stanovené obdobie užitočná pre užívateľov s pripojením s obmedzeným množstvom prenesených dát za fakturačné obdobie alebo FUP pravidlami so znižovaním rýchlosti po prenesení stanoveného množstva dát v danom časovom období.

Obmedziť je možné množstvo prenesených v jednom alebo v oboch smeroch, pričom je možné obmedzenie nastaviť na množstvo dát prenesených v jeden deň alebo za posledných 2 až 31 dní. V prípade nastavenia na jeden deň sa počítadlá o polnoci vynulujú, v prípade nastavenia viacerých dní sa počítadlá nikdy nenulujú, ani v prípade skončenia mesiaca pri nastavení 30 alebo 31 dní. Ak má užívateľ FUP s limitom na kalendárny mesiac, môže si počítadlá vždy na začiatku mesiaca vynulovať pomocou "Reset History".

Zväčšiť
Nastavenie obmedzenia množstva prenesených dát, kliknite pre zväčšenie



Po dosiahnutí stanového limitu uTorrent pozastaví akýkoľvek prenos a automaticky ho opäť obnoví, ak už limit nie je prekročený, napríklad pri nastavenom limite na jeden deň a prekročení polnoci.

Sťahovať verziu uTorrent 2.0 Beta je možné z tejto stránky.


      Zdieľaj na Twitteri


Koľko dát odhadom priemerne mesačne stiahnete? (hlasov: 709)

Do 200 MB      1%
Do 1 GB      2%
Do 5 GB      7%
Do 10 GB      13%
Do 20 GB      17%
Do 30 GB      6%
Viac ako 30 GB      54%


Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Anketa by mala mat menej / viac ako 1TB :D

V dnesnych dnoch .... ked jeden film nema problem zaberat nad 10GB.

Mne sa skorej nepaci kvalita internetu.
Vypadky, nestabilita, vysoke lagy, NEDOSTUPNOST!

Rychlost je menej zaujimava, naco mi je ferarri ak ho neviem nastartovat.

Zboznujem, ak mam nieco rozrobene na nete / dolezity chat a zrazu bum a net nejde. Vtedy mam chut zabijat, cize nie len hry na to navadzaju.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Sa cuduj, ked nikto nema problem stahovat filmy o velkosti 10GB.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

".. a zrazu bum a net nejde. Vtedy mam chut zabijat, cize nie len hry na to navadzaju."

a koho chces zabit? Svojho ISP? Rodicov, ze si zle vybrali poskytovatela? Nik ti nebrani dat si linku zo SIX-u, alebo si zaplatit garantovanu linku, pripadne byt pripojeny cez viacero liniek a.t.d., potom sa uz nebudes musiet stazovat, ze ti nejde pokec..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a ty kde byvas na mesiaci? vo vela oblastiach SR nemas na vyber ISP, ja byvam priamo v ZA a mam na vyber tak tcom daky wimax a cez mobil, silny vyber na normalne pingy a stabilitu mam "na vyber" tak akurat trtcom takze rozpravat o vybere ISP je dost scestne
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

no byvam na dedine a ficim na wifi..ak za normalne pingy povazujes nieco okolo 5-10 ms tak na 2.4 Ghz v zapadakove bez problemu. Priamo v ZA? V 5ghz sa urcite niekto najde..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Neverim ze mas na WiFi takuto nizku latenciu.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Nechaj ho, to pingoval len vlastny router ;)
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

nech napise co pingoval, som zvedavy :D
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ja pingujem na 2,4Ghz zoznam.sk a do obeda a od cca 22:00 mam pingi pod 10ms cez den do 20-30ms
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

me@desktop ~ $ ping -c 5 www.dsl.sk
PING www.dsl.sk (217.67.19.197) 56(84) bytes of data.
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=1 ttl=57 time=13.7 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=2 ttl=57 time=13.9 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=3 ttl=57 time=12.7 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=4 ttl=57 time=25.1 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=5 ttl=57 time=13.6 ms

--- www.dsl.sk ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4005ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.703/15.850/25.130/4.662 ms

no dobre, tak ho mam kusok vacsi, ale na to ze je to free hotspot to az take zle nieje :)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To mas velmi dobre nato ze to je Wi-Fi. Ja byvam tiez mimo mesto a ping len na AP mam obcas 200-300ms. Ale zasa to je chyba mojho providera, ktory "servisuje" uz pol roka a nic nespravil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

deafboy@pathfinder:~$ ping dsl.sk
PING dsl.sk (217.67.19.197) 56(84) bytes of data.
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=1 ttl=59 time=26.9 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=2 ttl=59 time=25.6 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=3 ttl=59 time=26.4 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=4 ttl=59 time=26.6 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=5 ttl=59 time=28.1 ms
64 bytes from hornik1.housing.dialtelecom.sk (217.67.19.197): icmp_seq=6 ttl=59 time=29.1 ms
^C
--- dsl.sk ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5051ms


T-com turbo 2 ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ppingujte DNS servery T-COMu, alego napr. www.google.com, www.infovek.sk a pod. Aby to bolo možné aj porovnať, nie kadejaké hovadiny...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ked som si objednaval pred 5-timi rokmi internet a som sa pytal na latenciu tak ten chlapik sa na mna dival ako by som bol mimozemstan, som sa mu snazil vysvetlit ze co tym myslim ale nakoniec som sa vzdal :)

skoda ze sa aj v tomto nepreteka, ked brovsujem net tak zvacsa tie stranky nemaju viac ako zopar paketov takze latencia je ovela dvolezitejsia ako celkova rychlost
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Rýchlosť Vašeho pripojenia je 21426.8 Kbps (Kilobitov za sekundu) alebo tiež 2678.3 KB/sec (Kilobytov za sekundu).


Test zaznamenal 10 vrátených paketov z 10 všetkých paketov, čo predstavuje 0.00% packet loss.

Priemerný nameraný ping predstavoval 0 ms.

Asi tak :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V akej lokalite byvas?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tych 30GB je fakt nizka hranica. Ja mam od Slovanetu FUP 20 GB ale osieram system takmer kazdy mesiac mam 40-43GB. :)
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

to ich vazne osieras...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

A co? Mas snad problem sa v ankete zaradit? Pomozem ti, aj 40-43 GB patri pod moznost "Viac ako 30 GB".
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Mumsito to tu potom na zle miesto pises.... :-DDD To si mal ist niekde na skolkarsku stranku tam by ti na to naleteli!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Mne sa skorej nepaci kvalita internetu.
Vypadky, nestabilita, vysoke lagy, NEDOSTUPNOST!"

Bohuzial dnesny internet funguje na principe BEST EFFORT, takze kvalita bude taka, ako je to mozne v danom okamihu. Na druhej strane problemom je prave velky download, ktory zatazuje linky, takze sa nediv, ze to ide tak ako to ide.
=> Netreba vzdy vinit ISP.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Ked poskytovatel nema dostatocnu kapacitu liniek, nema ponukat take rychlosti. (priklad UPC).

Potom kazdy zacne stahovat a maju celu siet zahltenu. A ani to neriesi navysovanim kapacit. Riesia to dalsim navysenim rychlosti a obmedzovanim roznych protokolov alebo FUPom.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

kazdy ISP predava to co nema. ziadny ISP nedokaze poskytnut vsetkym uzivatelom v tom istom momente plnu linku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je jasne. Ale niektori nevedia poskytnut v tom istom momente na plno linku ani polovici.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

to mas jak poker, najvacsi oj3bo berie setko
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

UPC ma dostatocnu kapacitu liniek minimalne do SIXu. A ked nedostacuju, tak si ich upgraduje. Nejaky ten rok dozadu cca cez vianoce upgradovali potom co im nestihalo povodne 100 Mbit pripojenie na 1 Gbit. Teraz maju uz 4 Gbit a maximalny traffic cca 1.5 Gbit jednym smerom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uTorrent je 2. najlepší soft hneď po Opere.
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Na FreeRapid Downloader si zabudol?
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Nie je lepší USDownloader?

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

JDownloader
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a co tak porndownloader? :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co tak porndownloader? :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved ta skvela Opera ma bt klient uz zabudovany.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Konecne sa uvedomili, ved UDP hole punching ma hamachi odjakziva...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ten nazov "hole punching" je genitalny
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

nie je hole ako hole
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Predpokladám, že implicitné používanie hamachi ako subkutúry, operujúcej s teóriou relativity neznamená tú pravú cestu ku koreňom civilizácie. Absolútna nedostatočnosť vedomia nemôže očakávať zrýchlenie častíc fotónov vo firewalle (použijúc východiská teoretickej kvantovej fyziky).
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Pane, bez urazky, ale bud nemate ani sajnu o com sa tu toci, alebo by ste mali vratit titul. Netusim, ktore z toho na Vas plati.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Milý pán Morpheus. V súvislosti s mojim titulom môžete očakávať analýzu daného problému, avšak úroveň príjmania Vami predpokladaných radičov systémovej pamäte nie je nič iné ako cyklus neustále sa opakujúcich splynovaných častíc antihmoty. Je samozrejmé, že Vaše homosexuálne predstavy nemôžem riešiť priamo v tomto príspevku, očakáva sa aj od Vás minimálne pasívna spolupráca a snaha o rozšírenie si obzoru vlastných vedomostí aj mimo hraníc klasických vedných odborov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak toto je na mna moooooc :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Aj na mna - a to je z co povedat, lebo ja som uz moc na niektorych. Pan Pavel Smutny ma asi tazku formu autizmu (ja iba lahku).
Odpovedať Hodnotiť:
 

nahodou bezpecnost internet siete ? neviem nie som expert som sice IT ale do sieti az tak nevidim :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ci pana a teraz som uz totalne za blbca :) samozrejme som myslel UDP nie UPD :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

este stale si za blbca :D
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Označenie názorového oponenta za blbca predpokladá vyšší stupeň poznania derivácií klasickej gama žiarením upravenej kanvice. Ale vo Vašom prípade možno o tom úspešne pochybovať.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

mam to chapat tak, ze som teraz povazovany za blbca ja
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Milý pán nigga_is_back. Považovanie sa za blbca podľa diskusií súvisiacich s úpravou elektromechanického firewallu, zavedeného v štvrtom (najvyššom) stupni utajenia počas prechodu imaginárnych diskových polí nie je nič menej a nič viac ako (viackrát a zbytočne) napadnutý postulát k rýchleniu stopového množstva pšenice v prírodných podmienkach severnej nebrasky. Čo samozrejme nemá za následok priame odmietnutie nelineárnych teórií vesmírneho priestoru. Ale to samozrejme musíte vedieť aj bezo mňa.
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Dakujem za jednoduche objasnenie tejto mojej dilemy

s pozdravom nigga_is_back
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zdravemu chlapovi sa postavi vlas na hlave, ked cita taketo duchaplne one... vyroky. Odporucam vysadit medikamenty, popripade rapidsharne zvysit davky acilpyrynu. Dobru chut zelam!
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Fetuješ?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ja by som rad vedl pan doktor, co fetujete, aky je Vas sposob pozivania omamnych latok a ako casto to je nutne prevadzat k dosiahnutiu stavu Vaseho aktualneholiterarneho prejavu.

dakujem, s pozdravom Vas student.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ty moj kokot, uz davno som sa takto nezasmial
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Maly pan RNDr. (podobny titul maleho "doktoratu" mam aj ja) aku mas dusevnu poruchu? Tvoje vety nemaju ani obsahovy zmysel: "...napadnutý postulát k rýchleniu stopového množstva pšenice v prírodných podmienkach severnej nebrasky."
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi ako "odhad vyberovej podmienky pre nebesky ukaz na zaklade uspokojenia potreby financneho analytika derivujuceho (a nie len to) svoje zavery z absurdity sveta"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

moj mesacny traffic je okolo 130GB, takze anketa by mohla vyzerat trosku inac, urcite nie som sam s takym trafficom
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to fakt nik nevidi a nekomentuje chybajucu ciarku v nadpise? ja som pred precitanim clanku ako blbec asi pol minuty rozmyslal, ako sa limitovanie trafiku vyuziva pri udp...

prosim pany reaktory gramatykujte spravne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som ten uTorent zakazal......vrrrr.....aspon urcite tomu susedovmu chlapciskovi, co sme spolu za routrom. Berie cele pasmo....:-( Keby som mal manazovatelny router-a vytvarat server sa mi nechce pre to.....xixixi....ani to neviem, aj druhy PC mat stale pusteny.....asi vezmem do ruky noznice.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

to xixixi si nechaj na pokec
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

No veru, do haja, mas pravdu..ved uz ani roky na to nemam..;-/
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

aspom sa delí o to čo stiahne?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je celkom zábavné, ba až kruto smutné, čo ho sú dnešné deti schopné. Kradnúť z webu 10GB filmy, tak tomu sa povie drzosť!
Na nič normálne nepotrebujete mesačne viac ako 2-5GB. A to som uvažoval s aktualizáciami na legal soft, vrátane antibacilových prostriedkov...
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Úplný súhlas.

Ale je to v hesle: keď je to zadarmo, nech ma aj rozdrapí.

Celé to sťahovanie poukazuje na chudobu ducha. To takí sťahovači naozaj nemajú nič zaujímavejšie ako každý deň stiahnuť nejaký film a pozrieť ho?
A vôbec pozeráte tie filmy čo sťahujete alebo si robíte len zbierku, ktorou sa môžete chváliť?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

No jasne, kazdy kto stiahne vela dat mesacne je len hlupy stahovac.

Ja napriklad stiahnem mesacne mnozstvo linuxovych distribucii koli testovaniu, pozeram streamovane video a sem tam nejaka hudba akebo pocuvanie streamu radia. Uz to pochopte. A na co su potom neobmedzene limity? Na to aby som si stiahol 1-5 GB nie? 2 GB sa dnes daju uz aj presurfovat za mesiac, a to nehovorim o stahovani.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Kradnúť filmy? Komu tie filmy chýbajú? (najskôr by si si o tej problematike mal niečo prečítať)

Skúšal si niekedy pozrieť pár stránok, prečítať si emaily... a pozrel si, koľko dát je na to potrebných? Pravdepodobne nie, inak by si nepísal, že stačí 2-5GB.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz len debilny facebook zozerie tak 1-2MB na jedno nacitanie stranky ;)
Ale chvalabohu takych stranok nie je tak vela, aj ked teraz pri rychlom internete ma takmer nezaujima, kolko presurfujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co takto LEGALNE stahovanie hier?? napr. cez steam?? to len co som si pred tyzdnom kupil GTA IV tak to bolo cez 15GB stiahnutych to bola len jedna hra tak mi tu nepiste ze kazdemu staci 2GB mesacne... chudaci :D:D:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pochybujem, ze je na slovensku vela ludi ako ty :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár