neprihlásený Streda, 22. mája 2024, dnes má meniny Júlia, Juliana
LCD alebo plazmu malo v minulom roku 14% Slovákov, digitálnu kameru 8%

DSL.sk, 18.8.2009


Televízor s displejom technológie LCD alebo plazmový televízor malo v minulom roku 14% slovenských domácností. Tvrdí to prieskum Cenzus 2009 spoločnosti GfK Slovakia.

V roku 2007 malo plazmový alebo LCD televízor 9% domácností.

Digitálny fotoaparát mala v minulom roku tretina domácností, 8% domácností malo digitálnu kameru a domáce kino viac ako 10% domácností.

HiFi súpravu malo 30% domácností, rovnako ako v roku 2005.

V posledných rokoch stúpla aj používanosť niektorých kategórií bielej techniky. Oproti roku 2005 sa zvýšila penetrácia umývačiek riadu z 3% na 8% a mikrovlnných rúr zo 65% na 75% domácností.

Prieskum Cenzus 2009 vychádza zo štatistického zisťovania uskutočneného v roku 2008 na šesť tisíc slovenských domácnostiach.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Známy výrobca PC chladičov začal ponúkať ventilátory pre domácnosti, postavené na PC ventilátoroch
Intel už vyrába novú generáciu CPU, uvedie ju v treťom štvrťroku
Na iPhonoch sa začali objavovať staré zmazané fotky, podľa Apple to spôsobilo poškodenie databázy
Windows 11 pridal podporu vytvárania 7-Zip a ďalších formátov archívov
ARM razantne vstupuje do PC iných ako Apple
Android 15 predĺži výdrž smartfónov na batériu
Nové .sk domény sú oddnes dočasne lacnejšie
NASA oznámila ďalšie posunutie prvého letu vesmírneho Boeingu
Starlink zdvojnásobuje cenu globálneho programu pripojenia
Apple pripravuje výrazne tenší iPhone, má prísť budúci rok


Diskusia:
                               
 

rata sa za digitalny fotak aj ten co je v mobile? alebo co taka kamera? :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

TESCO Kvalita
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

penetracia umyvaciek riadu... :-)))) chapem co to znamena aj to ze je to tak spravne napisane, ale spojenie tychto slov mi pride napriek tomu... vtipny... pardon :-))))
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

a este keby vies ze sa to pouziva aj v sexualnom vyzname, to by sa este len nasmial
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

imho on to tak aj myslel...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

imho on to vedel
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Za minulý rok bolo vyše 80% obyvatel Slovenska chudobných :-D
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Zaujimave je porovanie okresov s najvyssou nezamestnanostou a chudobou vzhladom na politicke preferencie sudruha hranola. Taketo porovnanie je priamo umerne.

Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tiez som nad tym podobne uvazoval ale myslim, ze je to skor naopak. Hladove doliny (okolie BB, Orava, Vychod) vzdy volili komancov, alebo ciernoknaznikov. Ludia z ekonomicky slabsich regionov sa chytaju kazdej slamky. Lebo za komancov im bolo lepsie. A opakuje sa centralizacia penazi. Za CSSR to bol Pragocentrizmus, teraz Bratislavocentrizmus. To sa zial nezmeni.

Btw podla Tvojej logiky, ak ludia v chudobnych regionoch volia koaliciu, mali by sa teraz mat lepsie. A ono je to naopak :)
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

a uz sa po sluboch hranola mal niekto niekde lepsie (teda okrem jeho kamaratov a sponzorov)? Staci si spomenut na tie populisticke vyjazdy vlady a co vsetko kde hranol nasluboval uz pred viac ako 3-mi rokmi a dodnes sa tie okresy nicoho nedockali. Ale ludia budu optimisti donekonecna. A nedockaju sa nikdy nicoho. Ani tej posratej neexistujucej dialnice, ktoru bude hranol slavnostne otvarat 2 dni pred volbami. (samozrejme na vine je terajsia opozicia, lebo nepripravila pre hranola nic, on hranol nie je schopny nicoho, len kecat)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Takyto prijebany nazor moze mat len obycajny namysleny bohaty ujo Ivo z blava big gangsta...LOL.

Co ty riesis ludi na vychode, Orave ci BB a okolia?

Ty ich poznas? Ty sa zhovaras s nimi o tom, koho volili alebo budu volit?

Ty si myslis, ze tito ludia su chudobnejsi????

Ach jaj, mam dost. :D Chudobnejsi ako zvysok Slovenska su akurat obyvatelia ciganskych osad.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

tak nam nevzdelanym vysvetli tie nizke priemerne mzdy v presovskom kraji, to nehovori same za seba, ze tam ludia neskacu od radosti a blahobytu? A co s tym ma Bratislava?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Nie som z BA, bukva. Som viac stredoslovak ako Hurka a velmi dobre poznam pomery v ktorych ziju moji susedia. Poriadne si precitaj moj prispevok a zamysli sa nad nim este raz!

Kedysi za komancov, ked bol vo vlade clovek z nejakeho regionu, tlacil peniaze svojim domov. Teraz tlaci bubaky sebe a na region serie. A o centralizacii kapitalu do BA snad netreba polemizovat. Proste je to tak. Ale mozes to zmenit. Daj si prihlasku povedzme do Smeru (bude vladnut aj dalsie obdobie), podmasti kde treba, pichni sa do riti komu treba a ako novy minister financii poctivo rozdel statny rozpocet!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

>poctivo rozdel statny rozpocet!

Ano, ano. Ako keby nestacilo ze uz teraz sa domaci bratislavcania skladaju cpckarom co tam chodia studovat a robit na mhd (3/4 stud. listka) a vikednove cesty domov. Teraz budeme este aj poctivo prerozdelovat rozpocet. Ano mal by sa prerozdelit, BA by mala dostat peniaze aj od cp co si platia dane vo svojej obci a 5/7 svojho zivota pritom travia a vyuzivaju verejne prostriedky platene z dani bratislavcanov. Preco asi je ta centralizacia kaipalu v BA? Ze by preto ze tam zije a pcha sa tam vela ludi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco myslis, ze bola centralizacia kapitalu do Prahy ked sme boli v CSSR/CSFR? Lebo sa tam vsetci tlacili? Ale PRD! Ono bratislavcania sa zlostia na pristahovalcov ale casto si neuvedomuju, ze prave tato pomerne lacna pracovna sila (ktora ma problem zamestnat sa vo svojom regione nie z neschopnosti, ale kvoli chybajucim podnikom) generuje obrovske peniaze, ktore potom nativni blavaci s rozkosou vyuzivaju v podobe roznych benefitov. Ja stale tvrdim, ze sikovni bratislavcania uz davno makaju vo Viedni. V BA ostala uz len luza a pristahovalci :) [joke]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak! Stretnúť dnes manuálne pracujúceho Blaváka je sviatočná záležitosť hoci 80 percent obyvateľov Blavy je potomkami prisťahovalcov 1-2 generácie. Ak by mali mimobratislavskí zahodiť vercajk a odísť inam, tak je z Blavy len kulisné mestečko plné feťákov a sociek a ani to zasrané MHD by asi nemal kto obsluhovať. Myslím,že je to vzájomná závislosť výhodná pre obe strany.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V BA je vseobecne vyssia uroven vzdelania, preto nemozes cakat ze ing bude kopat kanal pre opticky kabel. Kopat kanal dokaze takmer kazdy, aj ing, prave preto su v tejto oblasti take nizke platy. Navrhnut embedded zariadenie uz kazdy nedokaze, dokonaca ani formalny titul ing nie je zarukou, preto je tato oblast podstatne lepsie platena. Neboj sa, keby nemal kto kopat, platy by vzrastli a zaujemcovia by sa urcite nasli.

PS: Vacsina vodicov MHD je z BA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyssiu uroven vzdelania v BA tu nikto nespochybnuje. Ale prave to si myslim, ze je hlavne fenomenom pristahovalectva. Vysokoskolsky vzdelany clovek, ako pises, nebude kopat kanal v Mikulasi, ked moze sediet za PC v BA. Vies kam s tym mierim? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak si myslíš, že ing automaticky lepšie zarába ako kopáč, tak žiješ v kardinálnom omyle....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cesi mali v parlamente prevahu a mysleli na mozne rozdelenie, preto sa snazili kapital zhromazdovat v cehach. Praha bola hlavne mesto a socializmus potreboval vykladnu skrinu. To ze pristahovalci su lacna pracovna sila nie je 100% pravda. Mnoho z nich pracuje na vyssich postoch a domacim beru pracu, niektore firmy dokonca tak povediac ovladli a miestny nemaju sancu sa zamestnat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Casy komancov su prec a v cechach je stale Pragocentrizmus a na sk Bratislavocentrizmus. Je logicke, ze "pracujuca inteligencia" :D migruje za normalne (adekvatne) platenou pracou. A ako poznam bratislavu, neviem o tom, ze by sa tam nedokazali uchytit domaci a museli kvoli zamestnaniu cestovat povedzme do Kosic ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma, či tvorca naozaj prieskumu vie, čo je HiFi súprava a či túto vedomosť použil. Podľa výsledku sa zdá, že nie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hociaky dvojkazetak s radiom, ak ma externe repro tak to je uz hi-end

kedysi to bolo v trende kupovat, ale aj tak to nikto nepouziva a vsetci cumia na bednu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo, kolko percent domacnosti ma high end-ovu zostavu. Keby to bolo v tomto prieskume, tak by to bolo tiez 30%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby Slovac kupovala menej high-endov, mala by viac penazi na plazmy a LCD a digitalne kamery :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ak tam počítajú hifi shity za 30€, tak je to jsné
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla toho ze uz pomaly rok davaju vsetko len sirokouhlo som myslel ze uz su vsetci LCD/Plasma HD ready DVB-C+T a normalny televizor mam uz asi len ja
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ja mam presne opacny dojem, vlastnim LCD a zda sa mi ze 90% vysielania je 4:3, jedine sirokouhle som si vsimol spravy na markize a sem tam nejaky film.

Asi to bude analogom, na kabloch a satelite asi bude situacia inaksia. Predsalen su tam dostupne modernejsie kanaly. A preco analog ako zdroj signalu pre LCD full hd? na TV sledujem prevazne vlastny material.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vlastny material = vlastne porno ? :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

vlastne p filmy nemusia byt zle :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z toho vidno, že sleduješ len markízu.
Ja ju sledujem málo a preto mám 90% programov na plazme roztiahnutých.
Už keď tlačia formát 16:9, nielen televízory, ale ani monitory vo formáte 4:3 takmer nedostať, mala by sa aj televízna tvorba tomu prispôsobiť.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tvorba sa tomu prisposobila uz davno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

slovenske stanice vysielaju tak 50:50 vo wide a 4:3
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zaujimave... nepochadzam zrovna z milionarskej rodiny ale len my mame doma 2 LCD a 1 plazmu mam asi tak cez 30 kamaratov a velmi tazko si spominam na niekoho kto ma este stale klasicku CRT televiziu ,... ved ked si zoberiete ze dneska nie je problem kupit KVALITNY LCD televizor uhl .82cm za 400 euro tak to je uz fakt skoro zadarmo
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A ja som milionar a LCD TV si nekupim nikdy, lebo pojem kvalitny LCD TV je nezmysel.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

To mas pravdu, najkvalitnejsie su CRT, ale bohuzial sa uz u nas nepredavaju. :(
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No a? Hadam nezacneme teraz hadzat CRTcka vsetky do kontajnera, lebo nove LCD je take lacne? (v danej cene aj "adekvatne" kvalitne..)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nizsia spotreba el., mensia vaha, ziadny vedlajsi hluk, ... Mas pravdu, preco by sme mali vymienat stare "dobre" TV.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

jasneee, ved vsade uz je digitalne vysielanie. Tiez "nechapem" preco mam doma este "stareho Phillipsa"

Teraz vazne - pokial nebude na Slovensku plnohodnotne digitalne vysielanie, nevidim dovod kupovat LCD/plazmu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja ten dovod vidim..satelit..a pomaly aj nastup hd vysielania.kto raz videl..uz sa nikdy k analogu nevrati
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved to iste hovorim aj ja - ked bude digitalne vysielanie v HD samozrejmostou, ale zatial je to podla mna mrhanie peniazmi. Za dva,tri roky ked uz bude (dufam) vysielanie v HD beznou vecou, budu aj televizory kvalitnejsie. Potom si budem buchat hlavu o stenu a nadavat si, preco som nepockal tie dva - tri roky, pretoze som mohol mat za tie iste peniaze o triedu lepsi televizor. Kebyze si ho kupim teraz, tak cumim na "rozpliznute" analogove PAL vysielanie, v tom lepsom pripade upscalovane digitalne (co u mna teda ani v tom najkrajsom sne tak skoro nehrozi :-( ).
Odpovedať Hodnotiť:
 

cistocne mas pravdu ale kebyze takto uvazujeme tak nikdy nic nekupime. ak si kupil tv alebo kameru ci pc vlani tento rok si nestastny lebo za menej penazi si mohol mat nieco ovela lepsie. takto uvazovat sa neda. hd prijimace satelitne budu lacnejsie ale kto chce vychutnat hd obraz uz teraz takto neuvazuje, tie pristorje sa budu dat pouzivat aj 10 rokov..a telky tiez. napr. plazmy full hd..myslim uz nemaju velmi kam..ten obraz je taky vyborny ze este lepsi uz velmi clovek neoceni pretoze by si musel byt motyl aby si to zachytil zrakom :-) co sa da robit tak vylepsovat spotreba a pod. aj ceny klesli uz na minimum..nizise uz nepojdu velmi..nemaju kam..len za tie prachyk upis stale lepsie..ale ako vravim je to spotrebny tovar..tv uz kupuje clovek kazdych 8 rokov mozno novu..a pc tak kazde 3 roky..to je normalne..vela lusdi iste ostane u starych crt tv...ti tie zmeny hd velmi neocenia..pretoze ich ani nepostrehnu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

plnohodnotne digitalne vysielanie na slovensku? haha. to je labutia piesen..ale naco cakat? satelit a hd mas hned..sice len zopar stanic..ale kazdy mesiac ich pribuda...mpeg4 sap resadzuje stale viac..aj to sd ma ovela lepsi obraz ako nejaky analog ..kto kupil lcd a plazmu velku uz na analogovom signal-i dlho nevydrzi :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s vami, ale zas kazdy nebude teraz kupovat satelity - to by nase mesta o chvilu vypadali ako ciganske osady po prichode DIGITV :-D. Spravcovia bytovych domov tiez nebudu investovat do satelitov, ale radsej vyuziju regionalne kablovky, a tie sa tiez extra netrhaju prechadzat na digitalne vysielanie (cest vynimkam). Takze ked to tak zhrniem - kupa plaziem a lcd len preto, ze to ma vynikajucu cenu, zmysel podla mna nema, pretoze clovek to za sucasneho stavu v SR nevyuzije. Povodny televizor mu posluzi podstatne lepsie. (takze tych 14 percent co sa predalo v SR je akurat tak pokrytie ludi, ktori maju pristup k digitalnemu vysielaniu).

Co sa tyka ceny, vyvoj napreduje dopredu a ak si porovnate spätne ceny, tak klesaju. To co stalo pred dvomi rokmi 1000€, teraz stoji 500€. A tak isto to bude aj o dva roky. Televizor, ktory sa mi zda byt v sucasnej dobe drahy, bude o dva, tri roky dostupnejsi, a co je najdolezitejsie, tak ho dufam aj vyuzijem (HD na slovesnku sa uz neviem dockat).
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozor - nie je digital ako digital !!!

dnes sa este casto stava, ze analogovy signal je kvalitnejsi ako kdejaky digitalny !!!

mozno HD digial je uz o niecom inom

pozor - nie vsak SkyLink HD - to je len o cosi lepsia SD kvalita !!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

1, Nizsia spotreba - Moze byt. Ale ako hlavny argument pre kupu normalnej novej telky uplne nepostacujuci.
2, Mam stolik s dostatocnou nosnostou a rozmery CRT mi nevadia.
3, Tebe stary televizor nejako hucal? Lebo moj par rokov stary Panasonic nehuci. Teda pokial nepocitam zvuk VFka, ktory uz dva metre od TV nepocut. Navyse, obvykle zvyknem pozerat TV so zapnutym zvukom.

Keby som mal TESLA COLOR tak potom beriem, ale kto ma normalny "modernejsi" CRT, nema zatial vela dovodov na to, aby ho vymenil. A vies co? SD zo Skylinku vyzera vyborne aj na nom. Az budu LCD IPS TV v normalnej cene, tak zacnem uvazovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takmer uplny suhlas...
1. spotreba nie je u LCD TV nizsia, a ak ano, tak iba nevyrazne
3. mam este jeden CRT SONY black trinitron 50Hz, a ten nevydava ziadny neziaduci zvuk a jeho obraz je lepsi ako ktorykolvek LCD TV, samozreje nie fotky, ale pohyblive obrazky v SD kvalite z akehokolvek zdroja. Urcite si ho necham, az kym sam nedosluzi, pripadne kym nebude HD vysielanie vacsiny stanic v prijatelnej kvalite.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

veru tak - takmer vsetky LCD maju odflaknute spracovanie signalu cez SCART (a keby len cez SCART)

resp. asi okrem par HD stanic (SAT TV - DVB-S2 !!!) nie je na nich takmer nic pozeratelne - zatial radsej CRT
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz viem, vsetci slovaci si setria na OLED, ked to nabehne aspon sa nebudu musiet hambit za smejdacke LCD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár