
neprihlásený
|
Streda, 20. augusta 2025, dnes má meniny Anabela |
|
Intel a Microsoft sa pridali na stranu formátu HD DVD
Formát HD DVD získal dvoch najvýznamnejších zástancov z radov IT spoločností, akých sa mu mohlo podariť získať - Microsoft a Intel. Priklonenie sa Microsoftu k HD DVD sa predpokladalo pre v poslednom období užšiu spoluprácu Microsoftu a Toshiby, jednoznačné stanovisko Intelu je miernym prekvapením. HD DVD tak vyrovnal doteraz mierne silnejšiu pozíciu Blu-ray.
DSL.sk, 27.9.2005
|
|
Najväčší producent softwaru na svete spoločnosť Microsoft a najväčší výrobca čipov na svete spoločnosť Intel sa pridali medzi podporovateľov formátu HD DVD. Microsoft a Intel sa tak rozhodli pre podporu niektorého z formátov až po väčšine ostatných významných spoločností IT priemyslu a digitálnej zábavy.
Formát HD DVD vyvinula spoločnosť Toshiba, na trhu sa objaví spolu s konkurenčným formátom Blu-ray vyvinutým spoločnosťou Sony.
Súboj oboch formátov sa tak stáva opäť úplne otvoreným, prevaha sa dokonca mierne posunula v prospech formátu HD DVD pre trhovú silu nových dvoch členov konzorcia HD DVD a silnejúce ambície oboch spoločností presadiť sa aj v oblasti domácej zábavy.
Formát Blu-ray bol doposiaľ najmä užívateľmi považovaný za mierneho favorita, po jasnom vyjadrení Intelu a Microsoftu pravdepodobne užívatelia zvážia svoje rozhodnutie. Pre vyrovnanú podporu producentov a výrobcov na všetkých relevantných trhoch tak o úspechu formátov rozhodnú pravdepodobne práve užívatelia.
Hlavnými oficiálnymi argumentami rozhodnutia Intelu a Microsoftu je skoršia dostupnosť väčších kapacít u HD DVD, keď 30 GB HD DVD by sa mali na trhu objaviť skôr ako 50 GB Blu-ray a možnosť výroby duálnych DVD/HD DVD diskov, keď Blu-ray štandard takúto funkciu podporuje, zatiaľ ale žiaden výrobca nechystá výrobu takýchto médií. Ďaľším argumentom je údajná lepšia podpora DRM a možnosť kopírovať filmy z HD DVD na disk PC so zachovaním ochrany proti nelegálnemu nakladaniu s obsahom.
O úspechu nastupujúcich vysokokapacitných optických formátov sa rozhodne na troch trhoch.
Prvým je trh osobných počítačov a optických mechaník pre PC. Medzi podporovateľmi Blu-ray sú okrem iného aj najväčší výrobcovia osobných počítačov na svete Hewlett-Packard a Dell ale tiež spoločnosť Apple. Príchodom Microsoftu a Intelu do tábora HD DVD sa pomer síl na tomto trhu ale minimálne vyrovnal, keď obe spoločnosti majú výrazný vplyv na výrobcov PC.
Druhým významným trhom bude trh herných konzolí a hier, kde Sony už dávnejšie avizovala, že jej herná konzola Sony Playstation 3 bude obsahovať Blu-ray mechaniku. Microsoft začne predávať prvé Xboxy 360 už v novembri, zatiaľ budú obsahovať iba bežnú DVD mechaniku. V prípade, že Microsoft neskôr rozšíri Xbox 360 o vysokokapacitný optický formát, bude to už temer s istotou HD DVD.
Tretím významným trhom bude trh filmov pre domáce prehrávače a trh samotných prehrávačov. Tu spočiatku o úspechu budú rozhodovať filmové štúdiá, kde Sony má pomerne veľký podiel na trhu cez vlastné filmové štúdiá Sony Pictures. Situácia v podpore jednotlivých štúdií je už pomerne jasná, keď podpora je rozdelená približne rovnako s miernou prevahou Blu-ray.
Nové formáty ponúkajú kapacity 25 GB a 50 GB u Blu-ray, 15 GB a 30 GB u HD DVD. Kapacita súčasných jednovrstvových DVD je 4.7 GB, dvojvrstvové DVD sú k dispozícii ale na trhu napaľovacích médií sa nepresadili.
Oba nastupujúce formáty sú postavené na technológii modrého lasera o vlnovej dĺžke 450 nanometrov, keď súčasné DVD využívajú červený laser o vlnovej dĺžke 659 nm. Menšia vlnová dĺžka umožňuje ukladať informácie hustejšie ako u DVD.
Zmenila podpora Intelu a Microsoftu Váš doterajší názor na favorita medzi formátmi Blu-ray a HD DVD? (hlasov: 169)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nitraaaa
Od: Nitraaaa
|
Pridané:
27.9.2005 19:45
Jasne ze som za 50GB kazdemu ide len o VIAC a VIAC:)
|
|
rad
Od: rad
|
Pridané:
27.9.2005 19:52
hej, to rozhodne ale kompatibilita vyzera byt lepsia u HD DVD (ale zase ta "ochrana", halo?!)
|
|
cseff
Od: cseff
|
Pridané:
27.9.2005 21:19
aka nekompatibilita? ked bude mat kazdy len blue ray...
|
|
bogy
Od: bogy
|
Pridané:
28.9.2005 7:54
To jedno kto vyhra, hlavne nech je to uz v masovom predaji. 4 GB mi uz nestacia. Na koniec sa aj tak hackne vsetko.
|
|
mino
Od: mino
|
Pridané:
28.9.2005 8:52
suhlasim s tebou aj tak su divny ked sa nemozu dohodnut na jednom zase budu DVDcka s dvomi lasermi
|
|
tom
Od: tom
|
Pridané:
28.9.2005 11:37
no holt prachy, prachy... kazdy uz vela investoval a dufa, ze vyhra a sa mu to mnohonasobne vrati v licencnych poplatkoch... a navyse sa vitaz v podstate zapise do historie
|
|
Anarki
Od: Anarki
|
Pridané:
29.9.2005 21:09
HD DVD je lepšie a rozhodne viac držím palce Toshibe ako hajzlíkom zo sony ktorý s PS spôsobili momentálny stav, a síce špičková gameska vyjde najpr na tú porazenú PS a až potom na PC alebo ešte horšie z PS na PC sa fušersky prerobí čo spôsobí horšiu kompatibilitu, zlé ovládanie hry atď.
Takže môj názor nech žije Toshiba - Smrť Sony
|
|
hmm
Od: hmm
|
Pridané:
29.9.2005 22:54
Stale sa to zvysuje a zvysuje... postupne sa budu originalne filmy roztahovat viac a viac...a potom nam bude treba vacsie harddisky... ked budu 50GB-ove media...tak sa to vsetko zvysi... 200GB harddisk...minulost...bude treba vacsie...
|
|
Hlupy mantaci zo sony.
Od: Hlupy mantaci zo sony.
|
Pridané:
1.10.2005 23:14
Chcu sa presadit s tym, ze viac viac viac a este raz viac. Davnejsie som tu cital ked vychadzali s formatom VHSneviem co a konkurencne vyslo Presne od Toshiby VHS format... Toshiba vyhrala. Pretoze (VIDEOKAZETY BOLI O POLKU MENSIE). A ani nejde tak o to, pretoze teraz neverim ze by sony vyrabali blue-ray v rozmeroch LP (platne) ale ide o to ze ako to kedysi bolo. Stacilo nam jedno 650MB cd na filmy v DivX, na cca 250 MP3, Potom prislo DVD co osobne MNE staci a nechcel by som sa vobec priradit ani k HD Dvd ale ani k Blue Ray, k blue ray uz vobec a kedze to chcete vediet musim sa znova opakovat ako ku staremu clanku v ktorom som od teraz rovnako reagoval: Takze "Je to hlupost pretoze ked si chces na pc prezriet dvd v ktorom mas fotky alebo mp3 musis cakat kym sa zoradi archiv suborov co na priemernych dvd romkach a napalovackach trva takych 5-10minut. Aj to je hustota dat velmi nizka a je to len 2.7GB cize 2giga su este volne. Dalsi z faktov je ak mas na tom disku vsetko co mas najradsej ako je hudba, filmy, fotky a nahodou Ale len cistou nahodou sa ti povrch toho vaseho slavneho 25az50GB Blue ray odserie vtedy budete nadavat a preklinat celu tu nasu modernu techniku. pretoze ak sa ti z povrchu disku odlupne mikrokusok tej folie mozes ten disk rovno vyhodit pretoze ARCHIVACIA sa neprenesie kompletne. Pokial sa ti ale cd poskriabe zospodu, no prides asi tak o 3GB dat ked nie viac. To budete musiet byt kurevsk* pozorny ako velmi cuchnete ten disk. Ja osobne by som take nic do tejto doby neprinasal, znova si budete musiet kupovat nove dvd pretoze novonatoceny film si znova doma v obyvacke nepozriete lebo je to len na (uz nie DVD) HD DVD alebo Blue-ray. Musite znova cvakat za domace kino alebo uz len cisto prehravace co bude novinka a znovu najlacnejsi prehravac bude stat cez 10tisic. Je to hnus z ktoreho mi je na zvracanie. A pritom neverim ze format filmu na dvd zmenia z MPeG na nejaky iny. Proste si kupite film a na tom novom disku bude viac ako 70% volnych dat... Ale ak sa mam priklonit tak sa priklonim k Toshibe pretoze SONY urobila chybu uz pri dobe ked sa tvorili Videoprehravace a videorekordere a zrejme aj Microsoft s intelom nieco tusia a viac nez len obycajny ludia ako sme mi, takze...
|
|
skeptik
Od: skeptik
|
Pridané:
2.10.2005 14:39
Absolutne suhlasim.
|
Pridať komentár
|
|
|
|