neprihlásený Sobota, 3. mája 2025, dnes má meniny Galina, Timea
Firefox 3.7 plánovaný na marec, viacprocesový 4.0 na november 2010

DSL.sk, 9.9.2009


Ďalšie verzie svojho prehliadača Firefox 3.6, 3.7 a 4.0 plánuje Mozilla vydať v októbri až novembri tohto roka, v marci 2010 a v októbri až novembri 2010.

Vyplýva to z plánov zverejnených na stránkach Mozilly.

Prehliadač Firefox 3.6, v ktorom chce Mozilla oproti verzii 3.5 zlepšiť výkon a odozvu vnímané užívateľmi a zlepšiť možnosť úprav a personalizácie, plánuje v súlade so skôr oznámeným harmonogramom vydať v novembri s predchádzajúcimi RC verziami v októbri.

Firefox 3.7, v ktorom plánuje Mozilla zlepšiť JavaScriptový engine, zrýchliť štart, integrovať synchronizáciu bookmarkov s webovou službou a začať s využívaním viacerých procesov oddelením pluginov do samostatných procesov, má byť vydaný v marci 2010.

Firefox 4.0 postavený na renderovacom jadre Gecko 1.9.4, u ktorého už spoločnosť plánuje oddelenie užívateľského rozhrania a renderovania web stránok do samostatných procesov, výrazne zmenené užívateľské rozhranie, ďalšie zlepšenie JavaScriptu a integráciu podpory nového systému jednoduchších rozšírení JetPack, je naplánovaný na október až november 2010.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Raspberry Pi zlacňuje populárne modely
TikTok dostal za nedostatočnú ochranu dát Európanov pokutu 530 miliónov eur
Populárna databáza Redis opäť mení licenciu, vracia sa k open source
Sonda Psyche má problém so svojim elektrickým pohonom
20% až 30% kódu Microsoftu generuje AI
Počas MS v hokeji budú v DVB-T stanice Joj v HD bezplatne
UPC v Česku spustilo 2 Gbps pripojenie
Veľkému operátorovi unikli dáta o SIM. Vymieňa ich, nemá ich ale dostatok
Vydaný Firefox 138, širšie sprístupnil podporu skupín kariet
Skupina Markízy opäť zaradila kľúčový zápas na Nova Sport 6, dostupný takmer výlučne na Voyo


Diskusia:
                               
 

vyzera to tak ze to bude porovnatelne pouzitelne s operou tak od verzie 3.7
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

nemyslím, stale to bude hnoj
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

výstižné a navyše pravdivé :)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ozval si vidlák z dediny.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ozval sa sedlák z Bratislavy.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

ozval sa sviniak z ryapcikom zaspinenym od tejto diskusie o firefoxe
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

nerozumieť reči tvojho kmeňa
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to znie povysenecky a namyslene
mudri clovek sa snazi rozumiet
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

múdry človek ovláda pravopis
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Vedľa. Asi tak 500 kilometrov. Ale čo čakať od vidláka z dediny.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

bolo jasne, ze napises aspon 500 km vzdialenost ty Petrzalkovy gangster matafaka kokotko na FF zatazeny s hovnom namiesto mozgu.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

wow teraz si prejavil neskutocnu inteligenciu
Odpovedať Hodnotiť:
 

nauč sa najprv pravopis ty vidlák
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

a ty sa nauc vlastny nick
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

veru hnoj... nepomoze uz ani, ked nezrychlia len start ale aj koniec... ten trva tiez mrte dlho. clovek precaka pol dna, ked ten produkt musi 2-3x denne restarnut.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Presne o tomto som pisal v nedavnom clanku o Opere. Vzdy ked sa pise o inom prehliadaci, musi prist nejaky privrzenec Opery a zacat tu rozpravat, aka je Opera super. Keby bola taka super, tak by ju asi pouzivalo viac ludi ako Firefox.

Firefox je lepsi uz len preto, ze je opensource a ma mnoho rozsireni.

K teme: Firefox nikdy nebude rychly ako Chrome alebo Opera, pretoze v podstate vsetko je skriptovane. Vzhlad je mozne menit cez CSS styl. Ako moze niekto cakat, ze to bude rychle ako nativne kompilovany kod ? Pokial nebude rychlost JS enginu blizka nativnemu kodu, nemozno cakat velke zvysovanie rychlosti. Avsak, to je cena za neuveritelnu flexibilitu, ktoru neposkytuje ziaden iny pouzivany prehliadac.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Nechcem vyvolavat flame, ale je dobre si uvedomit, ze popularita Firefoxu vobec nestoji na jeho kvalite (ktoru ale nespochybnujem), ale na marketingu, za ktory nemoze ani samotna Mozilla Foundation, mozu zan privrzenci OpenSource. Ja osobne mam radsej Operu ako Firefox a preto ju odporucam vsetkym znamym, ktori ju doteraz pouzivaju. Cize popularnost Firefoxu vo velkej miere stoji na istom druhu stadoviteho efektu, kde jeden technicky zdatny clovek odporuci desiatim svojim kamosom - "obycajnym" userom - ten a ten prehliadac a oni odvtedy pouzivaju ten a ziadny iny (lebo o inom nevedia) a tym pocet pouzivatelov toho prehliadaca stupne logaritmicky. A kedze vacsina takychto technicky zdatnych pouzivaju Firefox z velkej casti prave pre to, ze je OpenSource a oni su linuxaci, vysledok je omnoho vacsie rozsirenie Firefoxu ako Opery. Firefox je kvalitny prehliadac, Opera tiez, mam ju ale radsej, lebo ma viac funkcii built-in, no kvalita nie je rozhodujucim faktorom rozsirenosti Firefoxu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

suhlasim s tebou, konecne niekto, kto fakt vie, o com hovori
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Blbosti, neoverene tvrdenia. Vyskum na zaklade tvojho odhadu stoji za babkinu suknu.
Jedine v com s tvojim prispevkom suhlasim je odporucanie technicky zdatneho nezdatnym, ale ani to nie je stopercenta pravda. pouzival som operu mnoho rokov, ale firefox 3.0 s addonami ju tromfol, mat v prehliadaci implementovane ie rozhranie kvoli firemnym aplikaciam, + mnozstvo uzitocnych doplnkov(foxyproxy, forecast, flags atd..) vobec nie je na zahodenie. Nakolko v opere nerozbehnem pracovne programy, je zbytocne pouzivat dva prehliadace..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

bože ty si tupec
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

ked hovoris o sebe, kludne to sklonuj do nominativa singular.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

keď už si taký hustý z gramatiky, tak by si sa mal ešte doučiť, že to je do nominatívu, nie do nominatíva ako si ty napísal. Takže aj tak si tupec, teraz si to len potvrdil.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Tam je dvojtvar,aj duba aj dubu, čí?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja som firemne intranety rozbehol aj v Opere, ale to len preto, ze nepouzivali ziadne ActiveX prvky ani podobne IE veci. Tvoje pouzitie Firefoxu sa mi paci a ked ti vyhovuje, preco nie. Ale to, co som napisal vobec nie su blbosti, je to sice len moje pozorovanie, ale pozorovanie dost dlhe (niekolko rokov) a s dostatocnou vzorkou (akou je mozne ziskat jednym clovekom) - boli to rozni ludia, co poznam, jednak technicky zdatni spoluziaci a kamosi z intraku, jednak znami "obycajni pouzivatelia", ktori mi hovorili, preco pouzivaju dany perhliadac, potom rozni diskutujuci na internete atd. Viem, ze dostatocna vzorka je minimalne 1000 ludi, no myslim, ze aj moj vysledok ma pravdepodobnost vyssiu, ako nepodlozeny odhad.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Forecast? Seriozne z tisiciek moznych addonov si ako pozitivnu vec ktora vyzdvihuje FF nad ine browseri spomenul forecast? Jasny poweruser.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

neeeed features!!! moaaar features!11!!11!
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

nie. prve ma napadlo adblock a noscript, lenze to by mi hned kazdy pisal ze to vsetko ma uz opera zabudovane...
ale mas pravdu. To, co vyzdvihuje ff nad operu je Calvin a hobbes statusbar :D :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

http://imgur.com/Qpoth.png
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a co taky FireBug?
Alebo Cooliris (Piclens), Flags, ExifViewer, HTML Validator, HTTP Header Viewer, Reminder (kto ma dnes meniny), ...

Nic podobne v Opere nie je.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

skus pohladat na strankach s userjs pre operu, tu mas zopar
tinyurl.com/lpvtuj
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

.... je zbytocne pouzivat dva prehliadace ....

Sorry, ale debilina jak voda v kosi. kazdy browser je dobry na nieco ine a tych absolutne najpouzivanejsich je asi 4-5. Vidis problem mat v pc 4-5 prehliadacov? Alebo co i len dva? Dnes v dobe 4 GB RAM? Je maximalne debilina schciet od JEDNEHO JEDINEHO broswera, aby sa dal pouzivat uplne na vsetko a vyhovoval vsetkym a pacil sa vsetkym a obsahoval svetko a svetci potrebuju !!!!!!!!!
Preboha zobudte sa uz vsetci, to by bol jak Hyper-Nero (aj Nero uz bude zachvilu varit kavu a zasrata instalacka bude mat 1 GB zachvilu)...
Nechapem tieto dementne hadky, je to ako chcet aby exitoval graficky program, kt. zvlada absolutne vsetko. Hm a kua ktory si vyberem? Paint Shop Pro, Corel, Photoshop ci 10 dalsich? Kua preco neni jeden s 10 GB instalackou, kt. by vyhovoval uplne nakzdemu? Lebo je ti cipovina!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"Je zvytocne pouzivat 2 prehliadace" je svata pravda, pretoze sledovat vyvoj doplnkov pre viacere programy zerie cas nehorazne. Uz teraz mam dost ked sledujem vyvoj doplnkov pre FF a Mirandu tak raz za 2 tyzdne, nieto aby som hladal ci uz v opere neexistuju pluginy ktore mam vo firefoxe na vsemoznych forach.

Samozrejme ze browser sa ma dat pouzivat uplne na vsetko co sa prehliadania webu tyka az na IE teda, ten pouzivam len ked chcem vediet ako si chlapci z Microsoftu predstavuju renderovanie validneho CSS
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoja snaha je ekvivalentna snahe, aby sa vsetky tvoje brosery rovnali ... naco hladas pluginy s tou istou funkcnostou pre ff, mirandu, operu .... ved o tom to je! Pluginy sledovat v jednom browseri a tazit z toho ze je pluginoavtelny, browsit v inom a tazit z toho ze je rychly, iny je 10x rychlejsi v java skripte a tazim z toho, dalsi je dobry jedina na Microsoft Shit based code a vyuzivam ho len takym sposobom ...
Ako vidno stale si nepochopil moju myslienku. Dnes "byt online" znamena nieco ine ako pred 12- 13- timi rokmi, ked web bol html 4.0, par riadkov textou a sem-tam obrazok!
Nejak si stale nepochopil moju narazku na Hyper-Nero, kt. uz aj vari kavu, alebo na 10 GB instalacku grafickeho balika, kt. vie absolutne vsetko, paci sa vsetkym a mozu ho pouzivat vsetci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Marketing? Open source? Ludom, ktorych poznam, a ktori pouzivaju Firefox, by to nemohlo byt sum a fuk viac. Koho trapi, ze Firefox je open source? Kolko pouzivatelov sa vyziva v tom, ze si moze pozriet/editovat/kompilovat jeho kod? A marketing? Clovek ide po meste a vidi autobus s reklamou na Firefox, tak si povie: "To je urcite super program, odteraz ho budem pouzivat." Jo.
Nie, Firefox je rozsireny kvoli addonom (a bezpecnosti). Ludia, ktori sa vyznaju, ocenia TabMixPlus, NoScript, a pod., ludia, ktori sa nevyznaju, ocenia 1-ClickWeather / Forecastfox a AdBlock, developeri zas Firebug, atd.
Opera je pre ludi, ktorym vyhovuje rychly, bezpecny, monoliticky prehliadac. Tu vsak bojuje minimalne s Chrome a Safari. Pre vsetkych ostatnych, ktori pozaduju viac, je Firefox vhodnejsou volbou.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze rozsirenia pouziva len 30% pouzivatelov FIrefoxu.
Uspech Firefoxu je postaveny na marketingu a presvedceni obycajnych ludi, nech vyskusaju na browsovanie rychlejsi a bezpecnejsi prehliadac ako IE. Vsetko cvakal Google, pretoze tazko by sa presadzoval produkt, ktory bol v konecnom dosledku pomalsi ako IE, bezpecnost jednoduchych ludi nezaujima a jednoduche rozhranie toboz nie. A addony? Na tych Mozilla pohorela, ked sa snazila presadit ich internetovy balik Mozilla Suite, co bola v podstate reinkarnacia Netscape 4...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Firefox je lepsi uz len preto, ze je opensource a ma mnoho rozsireni."

Uz len preto? tak mi povedz dve ine veci preco by mal byt lepsi?
Firefox bez addonov = IE6
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

kasli na neho, zbytocne je hadat sa s tupcom.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Pre tupca každý tupec .....
Ale komu čo vyhovuje nech používa .... ja osobne mám aj aj ale Opera má u mňa číslo 1. Sila zvyku FF mám len kôli kontrole zobrazovania stránok inak ju nemusím.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pocet pouzivatelov onakych ci makovych prehliadacov vobec nehovori o ich kvalite. V opacnom pripade by to znamenalo ze IE 6 je najkvalitnejsi ba dokonca high-end :)

Ja rad Operu, proste sila zvyku
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Tym chces povedat ze IE je tiez SUPER, pretoze je taky rozsireny? Odkedy hovori pouzivanost produktu o jeho kvalite
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

skoda ze niektori nevedia docitat prispevok do konca...:)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

skoda ze niektori nevedia docitat prispevok do konca...:)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

skoda ze niektory nevedia odosielat prispevky :D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

...ako si zrazu ľudia (väčšinou detičky) zvykli nadávať na Firefox a to len preto, že sa začal viac používať ako kedysi.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

potrebujem niekoho, kto mi toto tvrdenie vysvetli...
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

napriklad... 6 rocne dieta?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

viacprocesový 4.0 na november 2010 toto ma dorazilo,zaspali dobu?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Ukaz mi prehliadac podporujuci viac procesorov. Ukaz mi dovod, aby prehliadac podporoval viac procesorov. Vychytavky typu Chrome a IE8, ktore vyuzivaju samostatny proces na kazdy zalozku nepocitam, lebo tam ma reziu rozdelovania procesov na procesory v rukach operacny system, navyse, aplikacia, ktora podporuje viac procesorov musi vediet viac, ako len rozdelit svoje procesy medzi viac procesorov, musi vyuzivat distribuovane algoritmy.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

neviem ci som uz ja taky blby, ale ten typek nepovedal ani slovo o "viacprocesorovom" browseri.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Ups, moja chyba. Uz sa mi od unavy pretacaju oci :-) Potom samozrejme nema zmysel, co som napisal.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

:D sefldestruction fail
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ten hore sa dost ponizil
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Predovsetkym sa dost pomylil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty si sa tiez ked nevies pouzivat tlacitko "odpovedat"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cize to co vie Chrome a IE8 teraz bude vediet Fx uz novembri 2010 ...
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

po viacvlaknovej opere volam uz nejaky ten piatok, odkedy mam Athlon X2. Naco je to dobre? Mas otvorenych viac tabov, a nejaky tab ti vyuziva > 100% jedneho jadra. Darmo mas 4 jadra, musis cakat, kym to to jedno dorata. Konkretnym prikladom moze byt napr. stahovanie. Ak stahujes exe subor (aj ine) po dotiahnuti ti ho NOD skontroluje. To trva podla velkosti daneho suboru rozne dlho. Cela opera je pritom "seknuta" a caka kym sa to dorata. Keby bola viacvlaknova, tak nod si v pohode kontroluje a ty si v pohode robis dalej.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

keby vies co stahujes a nie z nejakych zabordelenych stranok tak taketo kontroly, ktore ti len beru cas nemusis mat pustene
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ma nezaujima co bude v marci alebo novembri 2010 ale co je dnes
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

fico
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

opera rulez, firefox rocks. prepáčte.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Teda pochopím, keď niekto troluje za open source. Ale že niekto prudí za freeware, to je teda turbonepochopiteľné.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Uz se perou, uz se perou! Ja to rikala! :D
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

a preco mas pocitac v kuchyni?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

kaslite na to, tu je nieco zaujimavejsie http://tinyurl.com/mv7jny
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

sice dost off topic, ale potešilo ma to
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

funguje to, paradicka :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Opera rlz!
No flame pls!
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

a preco nie "plz" ked je "rlz" ?? :))
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Čo ma hnevá, že ešte nedokončili 3.6 a už vymýšľajú 3.7 a 4.0. To kde sme? Potom sa Mozilla čuduje, že furt musia odkladať termíny, keď polovica vývojárov Firefoxu robí niečo iné.
Ale Firefox používam rád, je to super prehliadač :-)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Sa to nazyva, ze "simultanny vyvoj" usetri to dost casu/penazi/zdrojov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Do doby vydania 3.6 bude verzia 3.7 vyvíjaná synchrónne s ňou, t.j. celý kód 3.6 + nové funkcie 3.7. Po vydaní 3.6 bude 3.7 vyvíjaná nezávisle, s pridávaním potrebných bugfixov z vetvy 3.6.x.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pouzivam operu, som s nou celkom spokojny, vyhovuje mi ze je tam mouse gestures a nemusim to instalovat dodatocne (max. pohodlnost bezneho technicky zdatneho usera na nizsej strednej urovni :D) ale k veci...chcem sa vas spytat, ked tlacim www stranky cez firefox, vychadza mi velmi pekna tlac, s dobrou upravou, ked to iste tlacim cez operu, je to uplne na prd, zle mi to porozhadzuje, jednu cast textu tlaci cez druhu atd. (chrome tak isto tlaci super, ie asi tiez, ten ale pouzivam najmenej), takze sa chcem spytat, ci je to chyba opery alebo to treba niekde natukat, nechce sa mi to tam hladat (pre mna ako bezneho technicky zdatneho usera na nizsej strednej urovni je to totiz zasadny problem, lebo castokrat potrebujem vystupy z netu, co aj vyzeraju dobre) DAKUJEM ZA ODPOVED, gramaticke chyby som nekontroloval, nechcelo sa mi to po sebe znovu citat, a mimochodom
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To je pravda, s tymto ma opera problemy. Ja vsak pouzivam kopirovanie s formatovanim do OOo. Ak chces vediet ako nato napis do tohto fora tinyurl.com/kj2lts poradim ti
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je hlavný problém Opery a kvôli tomu na ňu zanevrelo mnoho ľudí. Rovnako sa správa aj pri tlači rôznych formulárov, potvrdení a iných ... hlavne zo stránok štátnych inštitúcií :-(
Odpovedať Hodnotiť:
 

opera je na chuja lebo v nej nie su addony napriklad rikaichan, bez nej by som na net ani neliezol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

co je to ten rikaichan? nejaky prekladac? no v opere sa da dat tlacidlo, ktore po stlaceni prelozi stranku do nastaveneho jazyka
imho operu je mozne rozsirovat ;)
1. tinyurl.com/n9y24z
2. tinyurl.com/lpvtuj
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som pouzival ff az dodnes ale mam z nej dost mrzne,vytazuje processor pada atd u opery toto neni a ff som pouzival roky od 1 verzie az dodnes ale konec cim dalej tým horsie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár