neprihlásený Streda, 22. apríla 2026, dnes má meniny Slavomír
BSA spustila na Slovensku novú kampaň - aktualizácia 1

DSL.sk, 5.11.2009


Organizácia BSA, Business Software Alliance, zastupujúca tvorcov softvéru spustila tento týždeň na Slovensku novú kampaň mierenú na menšie a stredné firmy.

Organizácia rozposlala podľa svojej tlačovej správy list sedem tisíc firmám, v ktorom ich vyzýva na legalizáciu svojho softvéru.

List apeluje podľa tlačovej správy na manažérov a konateľov firiem. "Pozor by si mali dať aj IT zamestnanci – manažéri na nich totiž často zvaľujú vinu," uvádza sa v tlačovej správe.

Podľa BSA policajné prehliadky zisťujúce prípadné používanie nelegálneho softvéru sú v súčasnosti iniciované najčastejšie po udaniach osoby zvnútra firmy či z jej blízkeho okolia. "Väčšinou ide o nespokojného zamestnanca alebo konkurenciu," uvádza BSA. Policajné kontroly vo firmách pritom v posledných rokoch nie sú výnimočné, tvrdí BSA.

Zväčšiť
Ukážka listu zasielaného BSA, kliknite pre zväčšenie (obrázok: čitateľ)



Miera pirátstva podľa poslednej správy vypracovanej pre BSA spoločnosťou IDC dosahovala v roku 2008 na Slovensku 43%.

Miera pirátstva v roku 2008 oproti roku 2007 klesla o 2%, keď v 2007 dosahovala 45%. V roku 2004 dosahovala miera pirátstva 48%, v roku 2005 to bolo 47% a v roku 2006 rovnako ako v predminulom roku 45%.

Celosvetová miera pirátstva stúpla podobne ako za rok 2007 o 3%, v súčasnosti tak už dosahuje 41%. Hlavnou mierou k zvýšeniu celosvetovej miery pirátstva prispel fakt, že v krajinách s vyššou mierou sa v porovnaní s ostatnými krajinami kupuje viac počítačov ako v minulosti.

Najnižšia miera je v USA s 20%, Japonsku a Luxembursku s 21% a na Novom Zélande s 22%.



Najnovšie články:

Postapokalyptický seriál od Apple bude pokračovať od júla, ukážka
Najväčší výrobcovia predstavili lepšie LiFePO4 články, veľmi rýchlo sa nabíjajú
NASA inštaluje na ISS nové notebooky a servery
Microsoft znovu avizuje podporu FAT32 väčšieho ako 32 GB, pridal ju už pred dvomi rokmi
TP-Link chce výnimku zo zákazu predávať zahraničné routery v USA, zatiaľ ju nedostal
Instagram pre chybu ukazoval fotky v odtieňoch šedej
Apple vymení svojho CEO, od septembra
Americké úrady po nepodarenom štarte dočasne zakázali New Glenn lietať
Pošta konečne overuje občiansky v mobile bezpečne, po absurdnom ročnom "vizuálnom overovaní"
Nová Fedora 44 nebude vydaná ani tento týždeň


Diskusia:
                               
 

nech len prídu, nájdu 18gb inštalačiek všetkého možného...
jediná smola je že je to kryptované 256bit no a heslo je asi 35znakové...

takže im držím palce :D
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

No A?
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

naco su ti instalacky, ked nemas program nainstalovany? oni sa ti budu pozerat na to, co mas nainstalovane... mas k tomu licenciu? nie? tak smola...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

no žeby preto že asi inštalačky sú nato aby sa niekam inštalovali....??????

nato kde sú nainštalované mám virtualbox a cez truecrypt pekne spravený jeden menší súbor no a v ňom má virtualbox virtuálny hdd....
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

este stale si nam neobjasnil ako chces vysvetlit ze mas nainstalovanych xy nelegalnych programov
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ty nechapes ze to ma nainstalovane na virtualnom OS a tam (HDD) kde ma nainstalovany ten virtualny stroj ma kryptovany cez truecrypt tzn. ze nikto nevie ze ma nejaky hdd s vir. OS a to ze v nom su nejake nainstalovane programy...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

vau co bude dalsie? budete si pchat flashky s nelegalnym softom do analu aby vam ich BSA nenasla?
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

BSA by radsej mohla dojst ku mne. Zasobil by som ich tak stovkou napalenych cd a dvd s roznym GNU softom a pravdaze Linux distribuciami :)

To by mali pekny ulovok :]
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

ee :) dd /dev/urandom /dev/cdrom a povedat im ze su zakryptovane nech sa chlapci pobavia ;)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ja zase so stovkami napalenych CDciek s hudbou...aj ked vsetko to su len kopie legalne zakupenych cdciek, kedze o originali sa bojim, ze by sa mi neznicili
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Kópiu môžeš vlastniť iba vtedy, ak preukážeš že legálne vlastníš - zaplatil si si - originál.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chval sa, aky si zlodej...super...si srac...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Toto ma prve napadlo, ked som si to precital. Od slova do slova to iste co si naisal
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas u mna prvu cenu za paranoju :-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

existuju aj horsie ;) paranoia koli ktorej som sa nemohol dostat na siet asi 30 routrov (no jo zaciatocnicka chyba - je rozdiel medzi restriktivnym a paranoidnym firewallom ;) )
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ja sa pytam este raz...No a?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hmm zaujimava poznamka, takze keby som mal instlacky ale nemal program nainstalovany tak by som porusil liceniu?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

S licenciou súhlasíš až pri inštalácii takže teoreticky nie, prakticky myslím že odsudzujú za každú držanú kópiu, keďže ani keď skopíruješ hudobné CD nezisťujú či ho aj skutočne počúvaš alebo ho máš len v poličke na ozdobu :P
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

uchovavanie softwaru bez licencie je tiez trestne .. takze ano .. chodte na itnews.sk kde bola diskusia so slavkou s. ..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

drzanie omamnych latok je tiez trestne (a nemusis ich ani uzivat ani predavat)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No, predsa teraz je veľký frajer ale už musel utekať do školy...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

myslim, ze ked je to zakryptovane tak im musis dat heslo... ak nedas, automaticky si minimalne podozrivy ak nie aj vinny, pretoze to mozu pokladat za priamy dokaz toho, ze tam skryvas nieco nelegalne. podobne ako ked pri soferovani odmietnes fukat. automaticky to budu pokladat ako keby si pil.
a ak im aj nedas heslo, oni si ho zistia ;) akurat im to mozes ulahcit a tym padom mas mensiu sankciu za spolupracu
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

ked nedas heslo je to tvoja vec, to nieje ako v Anglicku kto neda heslo je obvineny. Ja mam zaheslovany systemovu particiu z 200 GB nelegel softu cez truecrypt a heslo ma 36 znakov (4 znakove sady) takze by to lustili peknych par storoci

no nech sa paci
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

pokial drzis 200GB nelegalneho softu vo firme, tak ti musi riadne hrabat ;) ak si to drzis doma tak tam ti nikto nepride ;)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Pokial viem, nelagelny software (teda installer+crack, alebo SN) mozes mat na disku. IDE O TO CI HO MAS NAINSTALOVANY A CI HO POUZIVAS.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nie ide o to ci ho pouzivas na komercne ucely a ci ho siris dalej
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

.. potom im to povedz na sude
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem - nezaujimam sa o to. A zas stahovat nelegalny software aby som mal iso na disku a nenainstaloval ho mi pride chore (a ja ze kde ludia tahaju 1TB na mesiac)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak to je ako pises, ludia chcu neobmedzeny download, maximum speed, od tatka novy HDD kazdy 2hy mesiac .. a pritom robia doma zalohu nepotrebnych veci .. to ako keby som si kupoval damske nohavicky .. nikdy by som si ich neobliekol, mal by som plnu skrinu, chvalil sa kamosom .. a vrazal aj do nakupu novych skrin .. absurdne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo je tu este druha moznost a to mat vsetko legalne, opensource a nejaky ten komercny ak treba. A mozu mi fukat tiez.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

aj toto je v truecrypte spravene.... dvojurovnove heslo tj jedno prezradíš ale ešte niečo zakryptovane ostane... tj heslo si im dal a fuck off :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

tzv. hidden partition..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v tejto republike ani zamestnanost ani legalny software
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

veru zidia nenazrany.tel aviv vie ako na gojimov
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ked bude viac zamestnanosti a väcsie platy, alebo nizsie ceny software, tak mozno aj viac legalneho software bude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to mozno bolo spravne pouzite, zvysilo by sa fakt len minimalne...pozri, linux je zadarmo a predsa je nasobne viac ludi, ktori maju nelegalne windows ako ti, co maju linux...dajme tomu ze je pre nich lepsi windows, ale to ich neospravedlnuje...pre mna je lepsie porsche ako skodovka, skodovku si mozem dovolit, porsche nie, tak si porsche ukradnem? a vyhovorky typu ze nieje nejaky soft, ktory clovek potrebuje, pod linuxom su tiez trapne...zase ja nemam v skodovke automaticku klimu, aj ked by sa mi hodila, kedze teraz su v aute pre mna nevyhovujuce teploty a nemienim sa za jazdy babrat s manualnom klimou...takze si asi idem ukradnut porsche
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

porsche si zadarmo neskopirujes.

Odpovedať Hodnotiť:
 

A je to ok podľa zákona č. 610/2003 Z. z (§ 65 Nevyžiadaná komunikácia) ? Mali na to súhlas od tých 7000 príjemcov ?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Zakon c. 610/2003 je zakon o elektronickych komunikaciach. BSA rozposlala klasicke listy postou, takze § o nevyziadanej komunikacii v tomto pripade neuplatnis.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jaj kua, som nejako prehliadol, že to boli listy, som myslel neviem prečo na mail ... a sa mi aj zdalo divné,že redakcia chce naskenovanú kópiu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

BSA vobec nezaujimaju tie vase zasifrovane sracky co mate na disku pokial to nevyuzivate na tvorbu prijmu. O to ide.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

ale tak musime sa pochvalit a kde inde ked nie tu?:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nejde az tak o tvorbu prijmu, ako o to, ze im to nestoji za namahu, aj tak od ludi nedostanu nejake statisice
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hm zaujimalo by ma odkial si vycucali tie statistiky
navyse pokial viem BSA na slovensku oficialne neexistuje
a cela bsa je len dokaz ze o vyriesenie softwareoveho piratstva v skutocnosti nikomu nejde(lepsie mat ilegal moj program ako legal konkurenciu)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

radsej legal konkurenciu, kedze tu mozes presvedcit ku kupe svojho sw, ked budes mat lepsi...ilegal tvoj program ti neprinesie absolutne nic a presvedcit takeho cloveka ku kupe stoji viac namahy a casu, ako tym ziskas
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nie, lepsie mat nelegalne moj program, pretoze:
1) o nic som neprisiel, pretoze ludia pouzivajuci nelegalny SW by pravdepodobne pouzivali aj nelegalny SW konkurencie a je urcite jednoduchsie (dokonca vynutitelne pravom) donutit pirata kupit moj nelegalny program, ako presvedcit niekoho, kto uz kupil program konkurencie, a asi vie preco, aby kupil moj program
2) ak dojde k tomu, ze pirat bude chciet (musiet) nieco kupit, tak je vysoka sanca, ze kupi prave ten moj program, ktory ma nelegalne, lebo ho uz pouziva, pozna, je na neho zvyknuty atd.

Vo svete je 30% nelegalnych Windows, ak by Microsoft tvrdo isiel po piratoch, tak ti sa zlaknu a skoncia pri alternativach, ktore su zadarmo, co je z pohladu Microsoftu horsie, pretoze ich deti a deti ich deti uz ani nepomyslia na to si Windows kupit, ako ked na nich pojde peknymi vyskakovacimi okienkami o tom, ze sa asi stali obetami SW piratstva.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veru, kto to povedal, ze "nech radsej kradnu nas sw nez konkurencie"? Bill G. alebo Steve B.?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja len dufam ze vsetci co sa tak vehementne chvalia aky maju nelegal soft sem lezu cez proxy, a nie zo svojich IP ;)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

...tiez ma to napadlo :)
MAM KOPEC NELEGALNEHO SOFTU ALE BSA NA TO NIKDY NEPRIDE LEBO MAM TRUECRYPT S DLHYM HESLOM A TO IM NEPOVIEM ;)
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

PRESTAŇ KRIČAŤ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

on pise velkym lebo ma zalahnute usi xD
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nwm ci na zaklade chvalenia sa v prispevkoch dsl.sk by zacali nejake vysetrovanie a nasledne bol vydany sudny prikaz na prehladanie pocitacu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no to asi nie ale nieje dobry napad zanechavat kade tade verejne ze pouzivas nelegalny software
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ak ale nema BSA tip zvnutra firmy (ano, tychto pripadov moze byt vacsina, ale nie o tych chcem teraz pisat) - tak odkial vie ktorej firme poslat list a kam poslat policajnu raziu? Pretoze pokial viem, provider moze zverejnit udaje ako protokoly s IP adresami svojich zakaznikov IBA PO NARIADENI SUDU, tak ako si vie BSA sama priradit IP adresu k nazvu a sidlu nejakej firmy? Ibaze si tieto udaje ziska po nejakej "dohode" s providerom - nelegalne. A nelegalne ziskane dokazy, pokial viem, ak nie, opravte ma, u sudu neobstoja.

BSA ide len o dohodu, na sude by to mali ovela tazsie. Museli by mozno vysvetlit odkial maju udaje konkretnej firmy, a tiez by museli dokazat, ze nelegalny SW firma pouziva, pretoze priradit firemnu IP adresu k nelegalnemu softwaru este neznamena, ze ho skutocne pouziva ta firma - na firemnu Wifi siet sa niekto napojil a pod.

Neobhajujem SW piratstvo, iba poukazujem, ze veci nie su tak jednoduche ako sa zdaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kto dokáže že som to tam písal?????????? okrem toho zistia možno tak ip adresu routra a ničoho iného....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hmm, zaujimavy list ... ja si myslim, ze idealnym prostriedkom ako dosiahnut 100% legalnost pouzivanych programov NIE JE iba realizacia softveroveho auditu a dlhodoba kontrola legalnosti pouzivaneho softveru ale hlavne POUZIVANIE FREE A OPEN SOURCE PROGRAMOV vsade kde je to len mozne. Z osobnej skusenosti viem, ze na notebooku s legalnym windows nepotrebujem mat ziadny iny komercny softver. Vacsina sa da nahradit free alternativou. Samozrejme horsie je to s programami typu CAD - preto popisuju pripad projektovej kancelarie .... Este pekeny je uvod ze V MENE BSA - to neposiela ani BSA ???
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Asi tak, na všetko existuje free alternatíva, a ked ti nevyhovuje tak si musiš priplatiť na software priamo pre teba.
Nechceš platiť za windows? použivaj linux...nechceš ms office použivaj openoffice..miesto nera CDBurnerXP a tak dalej,
A uplne najradšej mam ľudí čo sa vychvaľujú že aký sme my blbci, že platime za software ked oni si ho zdarma stiahli...
Priznávam ceny niektorých softov by mohli isť dole (najlepšia cesta k legalizacii), ale nieje to také hrozné za OS je to jednorazový poplatok na dlhú dobu, totalcmd maš jednu licenciu už od začiatku, že stoji photoshop 1000€ - plno ľudi si ho stiahne a urobí na tom dve veci - da do čb a kus oreže, ale už je profik už robí s photoshopom
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Prččo si niekto stále vymýšľa? NERO do lunexu je platené, CAD do lunexu sú platené, Antivíry do Lunexu sú platené. Kde ste prišli na to, že je všetko akože free???
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

to co je ten lenux ?
to akoze Windows Lenux 8 ?
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

lunex fail
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

1. nikto nikde nepisal ze vsetko co je v linuxe je free
2. ani enterprise linuxy niesu free (RHEL, SUSE enterprise)
3. NERO platene je ale xy dalsich sw na napalovanie nie
antiviry su aj platene ale stale mas free ClamAV
autoCAD je plateny ale x jeho alternativ nie
4. http://www.osalt.com/ - databaza opensource alternativ komercneho sw
5. existuje aj opensource software pripadne freeware pre windows

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No hej, ale veď tie "free" často nie je možné použiť pre komerčné použitie, iba ak doma na záchode.
Free soft je často dosť k ničomu, viď spomínaný antivírus.
Všetok sariózny soft je za peniaze. Či do Win, Jablka, alebo do lunexu.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

a preco si myslis ze je clamav je k nicomu? pouzivam ho na mailservry spolu so spamassasinom a cuduj sa svete userom virusy ani spam nechodia (a obe riesenia su free). tak o com tu melies? ak pouzivas soft na komercne pouzite tak si ho zaplat. Jasne ze gimp nieje urceny na profesinalne DTP ale photoshop prezmenu nieje urceny na to, aby si upravil fotky z dovolenky.

je picovina ze vsetok seriozny soft je za peniaze.
priklady: postfix, courier, mysql, apache, openoffice, eclipse a kludne mozem pokracovat. to ze je nieco poskytovane free este neznamena ze to robia developery doma vo volnom case. Kopec opensource projektov je normalne platenych nejakou firmou a ludia ich kodia fulltime.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Aspoň trochu pozorne si to prečítaj. Platené verzie softu pod Win, sú určite platené aj pre Lunex a spol. a naopak. Aj pod Win je kopu free softu.
A navyše to najdôležitejšie. Pre komerčné účely ten domáci "free" soft nemožno používať.
ClamAv pod Win stojí za chuja. A pod Lunexom sú všakovaké veci. Ale, na Open SuSe Eterprise server si nebudem dávať nejaký pochybný free neviem čo...
A ani som v podnikoch nevidel iný server ako W2000...
Píšem o tom, že napr. NERO pod Win je platené a rovnako je platené aj pod Lunex. CADy tak isto, Corel, ADOBE a pod.
Zrovnávame zrovnateľné anemútime ľuďom hlavy...
OKi?
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

este raz si precitaj co som napisal
potom si to precitaj este raz a dostatocne pomaly aby ti to doslo. povedz mi, prosim, aky free soft nemozes pouzivat pre komercne ucely? jedine co GPL licencia hovori je ze ked budes ten sw dalej redistribuovat tak jedine pod gpl licenciou a so zdrojakmi a samozrejme zadarmo. GPL nehovori nic o tom ze by si nemohol pouzit dany software na zarabanie penazi. Tie peniaze len nesmies ziskat predajom toho sw ale jeho funkcionalitou... tzn. mozes predat stranku ktora pouziva ako core dajme tomu joomlu ale to, co predavas nieje joomla ale jej implementacia (design,layout ale nie samotny kod)
teraz ostava iba otazka mutis hlavy ludom ty alebo tomu jednoducho nerozumies?

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Obaja.
Ty si lunexak, ja nie.
Pišem dosť jasne. Napr. CATIA je dosť hodne platená ako pre Win, tak pre Lunex. A žiadna jej free alternatíva neexistuje.
A tie licencie nie sú všetky také, ako si napísal. A máš pravdu, zarábať s free produktami je dosť blbé...
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

uhm a catiu ma kazdy user doma a neskutocne ju potrebujem. aj ja sam si niekedy poviem - tak, dnes by som si navrhol suciastku do lietadla na profesionalnej urovni. uplne bezne mam taketo stavy...

nikde som nenapisal ze vsetky licencie su take ale tie najpouzivanejsie oss licencie (GPL,BSD,MIT) maju pointu zhruba rovnaku: rob s tym co chces, len to nevydavaj za svoje, nepytaj za to peniaze a distribuuj to so zdrojakmi.
a nikde som nenapisal ze zarabat free produktami je blbe... ak si to myslis - tvoja vec - ale imho trochu blbsie je zarabat kradnutym softwarom.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ak sa rad odreagujes niecim kreativnym, poobzeraj sa po hobby cnc masinkach, garantujem, ze tieto stavy sa rychlo dostavia :)

P.S.:aj Catia ma alternativy :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z niecoho musia zit aj vyvojari, preto su casto programy platene pre komercne pouzitie, ale zase male podniky sa vedie zaobist aj s free komercnym SW, vecsie firmy (ako napriklad tie, ktore potrebuju CATIU) zarabaju dost na to, aby vedeli, ci sa im oplati: robit to inak ako pomocou programu, spravit si vlastny program, ale platit niekoho za to ze ten program spravil...to ze niektori ludia su tak dobri, ze to poskytli na nekomercne ucely zadarmo, je ich vec
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved presne o tom vravim profesionalne tooly stoja tolko penazi lebo su urcene profesionalom ktori jednym - dvoma projektami pokryju naklady na ten soft.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a myslim ze tuto debatu ukoncim - fakt nemam zaujem citat bludy od niekoho kto o tom nema sajn - pochybny free neviem co :)))
ja mam na servry FreeBSD s kopcom "pochybneho free kadecoho" a ver mi, bezpecnostou a stabilitou sa vyrovnam kdejakemu Open Suse enterprise -skor som sa zle vyjadril - pri enterprise linuxe neplatis za "linux" (licencia nepusti) ale za support "pochybneho free kadecoho"
ale ok je cas vratit sa spat do svojich svetov - ja tam kde "pochybne free kadeco" dokaze viac ako platene kokotiny a ty tam kde co je free je podozrive (pokial sa samozrejme nejedna o kradnuty profesionalny software - ten je ok aj ked je free)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ešte tak zohnať podvojné účtovníctvo free a pod DOSom alebo aj do Win, či Lunexu, to by bolo!
A potom presviedčať daňovákov a jeho legálnosti...

No vieš, poznáš aspoň trošku NOVELL?
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

no uz fakt netusim ako ti to vysvetlit. Ako domaci user NE-PO-TRE-BU-JES podvojne uctovnictvo. Je kopec softov ktore nemaju rozumnu (alebo ziadnu) oss alternativu ale jedna sa zvacsa o uzko specifikovane programy ktore pouzivaju profesionaly ktory si to zaplatia. potrebujes NERO? potrebujes photoshop? ak ano - kup si ich. Ale ak potrebujes napalovat - nepotrebujes nero - mas kopec inych alternativ. ak potrebujes upravovat fotky - nepotrebujes photoshop - mas kopec free alternativ. Ak potrebujes podvojne uctovnictvo - ako domaci user je ti zbytocne - ako firma si za neho zaplat je to uplne jednoduche...

a, ano, poznam novell ale co si tym chcel povedat netusim...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nuž,, musím povedať, že bez photoshopu by som sa asi z miesta nepohol, zatiaľ som nenašiel žiadny soft(free), ktorý by mi ho plnohodnotne nahradil.
Je to jediný soft ktorý mám cracknutý aj keď win nepoužívam už nejaký ten rok, ale nehodlám za to platiť také pálky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co take robis vo photoshope ze sa bez neho nepohnes?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Webdesign. V gimpe toho moc nenarobím, neponúka to čo ponúka photoshop, ten je podľa mňa zatiaľ nenahraditeľný. Ale ani nevravím že gimp je zlý, pre bežného užívateľa je určite postačujúci :)

Ale povedzme si to na rovinu, koľko bežných ľudí (nehovorím o firmách) platí za software také pálky? Ak niekoho zaujíma grafika a chce sa v tom zdokonalovať tak chce väčšinou photoshop. A pochybujem že by napr. študenti dali toľko peňazí za jeden program ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:) webdesign - ok ale na photoshop zarobis behom 2-3 zakazok (ak robis len design) tak kde vidis problem v jeho kupe?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Praveze web je to, co GIMP este celkom zvlada.
Totalne nepouzitelny je GIMP na tlac, kvoli neexistujucej podpore CMYKu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Poznas wikipedia.org/wiki/Pixel_image_editor ?
Dokonca ho robi Slovak, a stoji iba 33 eur.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lol 2Mino :D:D ty buď už radšej ticho a nestrápňuj sa :D:D
Na niečo odpíšeš, ale vôbec nevieš o čom je reč, točíš jablká s hruškami ;)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ty musis byt total vymlety, bud sedis len nahodou za pocitacom, alebo si dement. a na tvojom mieste by som uz bol ticho a nepisal picoviny, ktore sa aj tazko citaju. zamysli sa nad sebou, a to sa uz nebudem vyjadrovat ku kontretnym veciam co si popisal. mam tak isto 3 servre ktore spravujem a maju mesacnu navstevnost vyse miliona unikatnych IP s full podporou apache2, mysql5, php5, postfix, courier a ochranu maju na starosti amclav a spamassasin, dalej ako servre som viac videl linux, ako windows, a windowsy skor firmy ako heineken a podobne, co na to maju, na napalovanie pod linuxom uplne plnohodnotne mi staci brasero, ci iny free soft, a tazkopadny nero moze ist do pice, a photoshop mi pre webdeveloping uplne nahradza gimp, a zend, ci inu developersku vec mi nahradza quanta plus, a sql client mam mysqladmin. Co ine potrebujem???
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

namiesto premiera kino, corelu mam scribus alebo xaru, jebnute uctovnictvo mi robi uctovnicka na svojom stroji a to ma netrapi. vystacim si plnohodnotne z free OS, a softom a k praci mi to staci. tak teraz mi povedz, co mi chyba... ty musis byt total zakomplexovany magor, co si nedovidi dalej, len na cierno instalovane softy pod windowsom, ktore aj tak stopercentne neovladas a v kazdom max si porobis vec na ktorej si potom vecer vyhonis vtaka a si ukojeny. a precitaj si veci, co si popisal a potom sa nad sebou trocha zamysli. divim sa cinkovi, ze mal tolko trpezlivosti sa s tebou tolko babrat a vysvetlovat ti zakladne pojmy. ty si totalne mimo...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

kus si ma nepochopil...ale nevadí, linux som nespomínal tak že v nom je všetko zdarma, je jasne že nero cad a podobne su aj v linuxe platene...linux je free alternativa OS ako takého, nikde som nepisal že ked si naištaluješ linux nero v nom budeš mať zdarma.(btw aj taký redhat je free - platiš len za technicku podporu...nadšenci stiahli voľne zdrojové kody a urobili presnú kopiu zdarma ale bez technickej podpori)

a späť k téme, ano nero je platený všade, ale CDBurnerXP je free, je podľa mna plnohodnotný a možný aj na komerčne využívanie, MS Office vs OpenOffice.org

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


netvrdím že free alternatívy su uplne najsam super, osobne tiež využivam skôr windwos ako linux, ale zas openoffice aj burnerxp mi stačia, freecommander mi nestači tak mam zaplatený totalcmd, atd...

ale strašne ma štvú ľudia, ktorý si stiahnú nejaký soft, cracknú ho, vychvaľujú sa tým, a nadavajú na free alternativy lebo čo je free je na h****, ano GIMP sa s Photoshopom porovnávať neda, ale kto vyslovene nepracuje s grafikou a profi fotografiou, stačia mu aj free prípadne lacnejšie alternatívy (napr. photoshop elements), koľko ludí čo ma cracknuty Adobe CS4 ho využije aspon na 40% ?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ludia nemaju co pouzivat nelegalny software a maju zacat pouzivat open source a rovnako aj firmy. Nech odidu od firiem ako je Microshit ;)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

s prvou castou suhlasim s druhou ale nie ;). nemozes porovnavat (z pohladu profesionala) photoshop a dajme tomu gimp (mne gimp bohate staci, obcas upravit fotku atd na to 10gb adobe CS4 za 1000evri fakt nepotrebujem ;) )
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Mne sa strašne páči že Adobe povoluje inštaláciu na dva stroje :-) môžem používať CS4 na Desktope aj na notebooku.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

http://www.boingboing.net/ 2009/11/04/more-on-secret-copyr.html

http://www.michaelgeist.ca/ content/view/4511/125/

odstranit medzery z linkov

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

:-O tak toto ma dostalo
ludia, kludne stahujte nelegalne co len chcete, ale, pokial som spravne pochopil tu diskusiu, nemyslite si ze je to legalne/spravne, pokial to nerozsirujete dalej za ucelom zisku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://miniurl.sk je tvoj kamarat :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

B ull S hit A ssociation.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta skratka ma nieco spolocne s BSE?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

A teba naučili čítať?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

naucili, len som chcel byt trochu vtipny...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja mam otazku pre jazykovedcov:
ak niekomu vykam mam povedat:
"Spytajte sa sam" alebo "Spytajte sa sami"
mam taky pocit, ze ma byt sami a oni tam maju chybu v tej ich vsivackej hnusnej odpornej stranke
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je lbost ako mraky. Spytajte sa sami...je mnozne cislo a tyka sa to viacerych naraz. To nema uz s vykanim nic spolocne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v kazdej firme by mali pouzivat linux a bolo by po problemoch. mozu si strcit tie svoje licencie do riti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ono vacsie firmy potrebuju groupware a zatial som nenasiel opensource groupware ktory by sa hodil ako nahrada za exchange/netware (sice som ho moc nehladal ale ak by existoval tak by sa o nom asi vseobecne vedelo ;) )
opensource nieje zazracny liek na vsetko su oblasti kde sa bez komercneho sw nezaobides ale urcite to nieje domacnost/mala firma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vidno, že si nehľadal. Je ich viacero.

Skús napr. eGroupWare.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nech mi len prídu domov, nájdu plné CD free & open source softvéru a medzi tým aj linuxíky, ktorých mám dosť. Potom by som sa zasmial, čo by mi na to povedali. xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

ake je to tu zrazu plne hrdinov co machruju ze maju zaheslovanych par terabaitov kradnuteho softwaru :D keby vy ale policajti v tomto smere zaklopali na dvere tak by sa vam ritka tak stisla ze by sa zastruhany vlas nevosiel :D btw odmietnutie vydania hesla je marenie vykonu je za to par rocny trest btw pocitat alebo minimalne HDD ostanu zabavene a nech uz si myslite ze akekolvek mate moralne pravo (chudoba, zly ujo monopol, princip,...) kradez je stale kradez :P free nahrady uz existuju za vsetko, kto chce ale profesionalny vyrobok si musi zacvakat je to logicka trhova a kapitalisticka vec by ma zaujimalo ako by ste sa vy borci tvarili keby vam ludia kradli vyrobky
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Netaraj, ze "marenie vykonu" :D
Mas pravo nevypovedat ak by ti vypoved mohla (ako podozrivemu) uskodit, dokonca tvoji rodinny prislusnici maju pravo nevypovedat ak by ste si mohli vypovedou uskodit navzajom.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie je jeden z mala... Suhlasit musi kazdy jeden, co pozna zakony SR a nema v hlave nasrate, ako tunajsich cca 80 percent hlupych deciek, co len trieska dve na tri.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pozeras moc americkych filmov xD btw zatajovanie dokazov a nespolupraca z uradmy cinnymi v trestnom konani je furt trestne, vydanie hesla sa neda povazovat za vypoved je to to iste ako keby si odmietol policii pri prehliadke domu odmietol otvorit trezor hned by si z klepetamy cestoval do cely a policia by ti autogenom rozpilila pokladnicku
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. asi budem jeden z mala ale suhlasim s tebou
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie je jeden z mala... Suhlasit musi kazdy jeden, co pozna zakony SR a nema v hlave nasrate, ako tunajsich cca 80 percent hlupych deciek, co len trieska dve na tri.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ups, omyl...malo to ist o prispevok vyssie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A ked nic nenajdu, mozem ich zalovat za porusenie sukromia, spionaz (mam dolezite veci v pc), neopravneny prienik do cudzich pc systemov (v usa trestne), neopravnene nakladanie s cudzim majetkom a urazku na cti. Tak na milion dolarov zaloba. Keby sa softverove kartely seriozne branili piratstvu, napriklad blbym RSA klucom pri instalacii, potrebne pripojenie na internet. Ale zasahovat do cudzieho sukromia? Mam im ja skontrolovat ci nemaju doma nieco odo mna, lebo mi chyba pilka na drevo a jeden harddisk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas pravdu, zalovat ich mozes .. len si nezabudni pripravit eura na poplatky za sudne pojednavania, na pravnika a v pripade ze prehras dalsich par 1000 eur .. inak je demokracia, takze sa nemusis bat ze mas zakazane podat zalobu ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase dalsi co pozera vela maerickych filmov :D nas pravny system nedovoluje priamo zalovat policiu za vysetrovanie, kedze taketo konkretne kontroly sa robia az po nejakom sledovani vycinania dotycneho a po schvaleni nadriadenym organom nemal by si prakticky ziadnu sancu sa branit, to ze mas dolezite veci v pc je sice fajn ale policia sa nepoklada za podnik a neplatia nevztahuju sa na nu veci typu priemyslena spionaz a podobne kedze v state funguje ako kontrolny oragan teoreticky vsetkeho, podla legilsativy ti pocitac z dovodu kontroly mozu zhabat a ty mas jedine pravo ziadat nahradu usleho zisku na policiu sa opet nevztahuje vec o neopravnenom nakladani z majetkom a nakoniec slovenska legislativna nepozna urazku na cti ale len poskodzovanie dobreho mena...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sucitim s tetou, ktora si zverejnila meno, aspon viem na ktore dvere mam zaklopat ak ma organizacia oberie o zaujem prezivat zivot aj nadalej.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár