neprihlásený Utorok, 9. júna 2026, dnes má meniny Stanislava
Podiel Intelu v x86 procesoroch prekročil 80%, u serverových 90%

DSL.sk, 10.11.2009


Podiel spoločnosti Intel na trhu x86 procesorov stúpol v treťom štvrťroku podľa odhadu spoločnosti IDC o 2.2% a dosiahol 81.1%.

Podiel AMD dosiahol 18.7% a podiel Via 0.2%.

Celkovo sa v treťom štvrťroku predalo o 23% procesorov viac ako v druhom štvrťroku, priemerná cena jedného predaného procesora ale klesla najmä pre väčší podiel predaných Atomov až o 7%.

Rast je zaznamenávaný najmä u procesorov pre mobilné PC, počer predaných kusov v tomto segmente sa zvýšil až o 35.7%. Rástol aj počet predaných CPU pre desktopy, o 11.4%, a pre servery a pracovné stanice, o 12.2%.

V procesoroch pre notebooky a ďalšie mobilné počítače mal Intel podiel 88% a AMD 11.9%.

V procesoroch pre servery a pracovné stanice už podiel Intelu presiahol 90% a dosiahol 90.4%, podiel AMD dosahuje 9.6%.

AMD má výraznejší podiel, 27.4%, len v desktopových procesoroch. Podiel Intelu v tomto segmente v treťom švrťroku dosiahol 72.2%.



Najnovšie články:

Český astronaut by mal budúci rok letieť na ISS, má pilotovať SpaceX Dragon
MS vo futbale cez Internet budú na Slovensku prvýkrát spoplatnené - aktualizácia 1
Zlý signál vo vlakoch majú aj vo Veľkej Británii
Nové Intel CPU boli údajne posunuté a prídu v 2027
Na najväčších trhoch je najpredávanejší iPhone, výnimkou je Južná Kórea
Výrobcovia SSD radičov pre PC predstavili PCI Express 6.0 radiče, zatiaľ pre servery
Raspberry Pi zdražilo kvôli pamätiam, teraz avizuje vysoké zisky aj vďaka RAM zo skladu
Na Slovensku fotovoltaika vyrába 3% všetkej elektriny
V 2029 má byť viac ako tretina nových notebookov ARM
Let's Encrypt začne tento rok vydávať postkvantové certifikáty


Diskusia:
                               
 

kam to smeruje? za chvilu sme v prdeli :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

co ja viem
osobne som mal vzdy lepsie skusenosti s intel procakmi ako amd...
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

skusnoesti take alebo onake.. Monopol nikomu neprospeje!
Nebude ziadna snaha, vyvoj, motivacia, nizke ceny fuc.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

akakolvek konkurencia je lepsia ako ziadna, no to sa uz davno snazim vysvetlit niektorim !nt3ligentom tu ;) zatial maju dominantne postavenie na poli x86 CPU, integrovanych GPU a je snad kazdemu jasne preco na novy rok uvedu Larrabee (neVidia sa viac boji ich ako 4MD/AT! a aj preto radsej odklada Fermi:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nvidia odklada fermi, lebo jej ich TSMC nevie vyrobit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nVidia odklada fermi lebo ju nema ani zdaleka hotovu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a to je zle? urcite to je lepsie ako by vydali nejaky pozliepany polofunkcny blud a kazdy by nadaval co je to za cipovinu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skusnoesti take alebo onake.. Monopol nikomu neprospeje!
Nebude ziadna snaha, vyvoj, motivacia, nizke ceny fuc.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Aký monopol??? Jednoducho aj ORANGE je na sLovensku monopol, NOKIA tak isto a nikomu to nevadí. Prečo?
Je to najväčší výrobca procesorov na svete a tak sa aj musí správať. Neviem prečo by sme ho mali dusiť pokutami, przniť prasprostými názormi a pod. Koľkí z vás tu rozumejú aspoň základom elektrotechniky? To sa radšej nepýtam ne niečo od počítačov a číslicovej techniky...
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

No ty hadam teraz studujes na strednej a myslis si, ze si majster sveta. Vedz, ze monopol znamena: horsia kvalita, vyssia cena, pomalsi vyvoj.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

zrejme nie, ma uz po kristovych rokoch (je tada odo mna o chlp starsi) a obcas tu pubertakom celkom dobre oponuje
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

to nemusí byť vždy pravda ;-) naštuduj si také veci ako úspory z rozsahu a iné ekonomické "veci". A čo situácia keď sú na trhu dve spoločnosti = žiadna regulácia, žiadne monopolné obmedzenia... Ale keď je na trhu iba jeden hráč (monopol) tak je viac-menej okamžite pod dohľadom Protimonopolneho uradu, kt. okrem iného môže regulovať aj cenu výrobku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

aky orange je na slovensku monopol? co to trepes? nastuduj si vyznam slova monopol. ani len skresleny/preneseny vyznam sa neda uvazovat (napr. 98% ludi u orange a zvysok u inych operatorov). ano - tmobile ma 2x menej zakaznikov ako orange, kyslik zivori s par desiatkami tisic, rozlozenie teda je 65 % pomaranc, 30 % tmobile a 5 % kyslik (cisla uplne zbrucha, ale nie su imho daleko od reality)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Taký istý ako INTEL voči AMD. AMD cikalo do plienok, keď mal INTEL prvé mikroprocesory.
Ano, kristove roky sú už dávno preč. Škoda...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

monopol na mobilne sluzby tu bol dlhe roky, aj ked sme tu mali dve spolocnosti, navzajom si vobec nekonkurovali, len kopirovali to iste s rovnakymi cenami, len jedno zabalene do oranzova a druhe do modra/magenty ... az prichodom o2 na trh sa tu konecne zacalo nieco diat, teda aspon orange zacal robit konkurenciu, t-mobile sa nezmenil, ten stale len kopiruje :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiež si myslím... Len takáto situácia sa po ekonomickej stránke nevolá monopol, ale kartel. A druhá vec je, do akej miery sa na Slovensku stalo O2 konkurenciou pre zabehané oranžovo-magentové duo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

t-mobile ma o cca 800k zakaznikov menej ako orange.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si si asi nevsimol ze sa co to zmenilo odkedy je tu O2.. ci? 2,50 za minutu do kazdej siete na pausal a 4 za minutu na predplatenu kartu, to v Orange asi nebolo.. sms za 1,80.. a internet cez predplatenu kartu.. sa dalo len snivat.
Posledna novinka je neobmedzeny internet od O2 za 180 mesacne a nie je tak tazke si vsimnut ze na to hned t-mobile aj orange zareagoval.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak poviem.. s kreditom som mohol o internete len snivat.. kym neprislo O2 a zrazu to slo aj u Orange a t-mobile.

A na porovnanie, hadaj kto s tym prisiel skor:
http://tinyurl.com/yjv8f46
A
http://tinyurl.com/yg3cctb

Alebo
http://tinyurl.com/yjlw2tc
A
http://tinyurl.com/yzwlb5s


Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.youtube.com/watch?v=06MYYB9bl70
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

tento clanok je cista picov....

ani nemusim nic zistovat a je mi jasne ze 80% podiel intelu v x86 je blbost na n-tu

a to nehovorim o serveroch
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to co si na pisal je picov ;)
cely clanok je o x86 procesoroch a v tych urcite na servroch ma omnoho vacsiu podporu nez AMD (schvalne menuj vyrobcov ktory do servrov osadzuju AMD). ta statistika nehovori o ostatnych procesoroch vyuzivajucich inu architekturu nez x86 (RISC atp)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

(schvalne menuj vyrobcov ktory do servrov osadzuju AMD)

prave aj tohto sa tyka nova pokuta pre intel. Intel platil vyrobcom za to ze nebudu robit servery s amd procakom.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

intel im neplatil, intel vydieral. Ak spravis amd pocitac, nedam ti intel procesor za 5€ ale za 20€. To iste robi teraz pri Atom - za co by som mu dal dalsiu 2x taju pokutu. Atom + intel chipset 10€, atom samotny 15€. Potom pc s ion stoja tolko kolko stoja.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No pri serveroch zabudate na ia64 (Itanium) architekturu, tou si Intel dost udrziava naskok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to suhlasim spomenul som len RISC architekturu(aj ked "architektura" nieje asi vhodne slovo kedze sa jedna skor o design cpu) kedze na servroch a embedded zariadeniach je to dost pouzivana architektura (sparc, mips, powerpc).
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim, ani neviem, kedy som naposledy pocul o xeonoch, zato o opteronch citam kazdu chvilu... takisto sa v poslednom obdobi vyrazne zvysil pocet pc s amd cpu predstavenych oem vyrobcmi. napr hp teraz ponuka rovnako vela modelov notebookov s cpu od amd ako od intelu. A TIE PRASIVE ATOMY, TO NIE SU CPU, TO SU PLOSTICE - a vypovedna hodnota toho, aky ma intel podiel medzi cpu, je asi rovnaka ako to, aky maju podiel na trhu intel grafiky
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

amd je na destkope relativne silne, lenze amd nema konkurenciu (teda uz ma, ale sa moc nevyuziva) pre atom. Atom je fenomenom poslednych 1-2 rokov, a uprimne povedane amd zaspalo dobu. Resp. nema kapacity na konkurenciu v tejto oblasti. Plus povecme si uprimne, ja som silny amdckar, ale notebooky kupujem zasadne intel.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kurva vam to tu jebe? Ved o tom nic neviete a menujete tu ako keby ste CEO AMD or intel
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

skutocne konstruktivna pripomienka

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No taky SUN ma pekne a energeticky usporne servre na AMD Opteronoch ...

Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

dakedy aj motyka vystreli :DDDDDDD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Inac tie cisla urcite sedia, tie AMD vidiet tak maximalne niekde polozene na stole, ani nie v case. Ale ako tepelna podlozka na vajcia technikom, aby im nebola v serverovni zima to by bolo ok :o)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

co to trepes, na desktopoch je ludom jedno ci cpu hreje tu je rozhodujuca cena/vykon a tu vladne amd. na notasoch je ina vec tam pazravost a teplota amd neobstoji proti core2duo. ale nech mi netlacia blbosti do hlavy ze amd na 20% v desktopoch. tento clanok asi pisal dalsi novy redaktor/ktorych tu tak zufalo hladaju lebo kvalita clankov je pod psa/
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

amd ma 20% (trochu menej) vo VSETKYCH predanych x86 CPU, nie v desktopoch. V desktopoch bude mat viac %, lebo v notebookoch ma velmi malo a v netbookoch ma tak 0,01%. Spolu ked sa to zrata tak ma tych +/- 20%
Odpovedať Hodnotiť:
 

AMD má v desktopoch viacej ako 30%
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nema len ty si to nechces pripustit :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak za 1. Mne je srdecne jedno kolko % ma AMD a kolko intel
za 2. Ma, pozri si predaje CPU
za 3. Pozeram ze mas vecne a inteligentne odpovede. Nevolil si nahodou Smer?


Odpovedať Hodnotiť:
 

mne to nieje jedno ani na desktope. cena/vykon nieje zaujimavy pomer mna zaujima skor stabilita/vykon - cena nieje podstatna. inymi slovami - niesom dost bohaty aby som si mohol kupovat lacne veci.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne toto je dovod preco stale ostavam pri Inteli. AMD nieje zle sice kúria poriadne ale to je na desktope fakt jedno. Ale poruchovost AMD v mojom okoli je dost vysoka, OK zaruka atd. vzdy pekne vymeneny za novy bez problemov. Ale stary Celerom pretaktovany o stvrtinu celkoveho taktu bezi pod boxovym chladicom v sekundarnom PC denne uz priblizne 6 rokov bez jedinej poruchy, to je to co AMD zatial nikdy nedosiahlo. A pre mna je naozaj dolezitejsie aby som mal 6 rokov pokoj (mozno aj viac) ako by som mal opletacky kazdy rok menit CPU koli tomu ze sa mu nieco stalo aj ked vzdy vramci zaruky. Cena/vykon je priblizne na rovnakej urovni. Ale Cena/spolahlivost je je urcite pri Inteli naozaj na tom o dost lepsie. (sry za pripadne preklepy pisem v tme :-D)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od 99 do 2009 som poskladal aspon 2000 PC. Poruchovost CPU je na rovnakej urovni zatialco lowendove MoBo pre intel su poruchovejsie ako pre AMD (aj ked ide o dosku od rovnakeho vyrobcu). Poznam este nespocet ludi ktory maju athlona alebo durona do sck A ale velmi malo ludi co maju P III alebo P IV.
Co sa tyka spotreby tak Phenom vs C2Q vyhrava na plnej ciare Phenom. Core i5 ma konecne uz nizsiu spotrebu ako phenom (cca 10 W)
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://yro.slashdot.org/story/08/01/10/2333259/ New-York-Launches-Intel-Antitrust-Investigation
Odpovedať Hodnotiť:
 

ake lacne veci o com tocis?
vies ty kde bolo doteraz amd oproti intelu? sa preber
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len tak namatkovo, kde bolo AMD doteraz oproti Intelu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

skor kde bol intel doteraz?

Tam odkial si vysiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. tlacitko odpovedat ma svoj vyznam
2. zjavne mas obrovsky prehlad na trhu a tvoj nazor ma obrovsku vahu...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár