| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
adfghd
Od: Kveri_
|
Pridané:
14.11.2009 13:45
dufam, ze autori to nenechaju len tak a zazluju MS :]
|
| |
Re: adfghd
Od: pedroo 115
|
Pridané:
14.11.2009 13:53
vytrieskat z nich nejake peniaze...aspon by mali na dalsi vyvoj
|
| |
Re: adfghd
Od: Fuji
|
Pridané:
14.11.2009 16:53
Hahaha...
A Ty koho zažaluješ?
|
| |
Re: adfghd
Od: scotyj nereg.
|
Pridané:
14.11.2009 13:53
Sice by to bolo pekne, ale obavam sa, ze pred sud by to nedoslo ... Ale mimosudne by teoreticky mohli nieco ziskat ...
|
| |
Re: adfghd
Od: Steve Ballmer
|
Pridané:
14.11.2009 21:09
Chudák Microsof už musí kradnúť zdrojáky dobrovoľníkom. Ktovie čo všetko už pokradli v histórii, keď nezverejnia zdrojáky ani staré dvadsať rokov.
|
| |
Re: adfghd
Od: dasda
|
Pridané:
15.11.2009 12:20
mozno aj ty si nacierno pripojeny na net cez susedove wifi .. asi takuto hodnotu ma tvoje obvinenie ..
|
| |
Re: adfghd
Od: quix_
|
Pridané:
16.11.2009 16:55
jemu ale to, ze je momentalne pripojeny cez susedove wifi nedokazali. v tom je rozdiel. ty mozno strasis deti na skolskom ihrisku a mocis si do skrine..asi takuto hodnotu ma tvoje obvinenie .. peace
|
| |
Dobreee
Od reg.: D3VIANT
|
Pridané:
14.11.2009 13:51
No juuuuuuj. Skaredy mrkvosoft... :P
|
| |
par korun
Od: trigger*.
|
Pridané:
14.11.2009 13:53
nejaka open gata chce par korun od mikrosoftu, typicke
|
| |
Re: par korun
Od: rastafa
|
Pridané:
14.11.2009 14:26
lebo mrkvošoft nechce od nikoho ani pesos.
|
| |
Re: par korun
Od: ajajajajajajaj
|
Pridané:
14.11.2009 14:27
A nejaky closed debil si tu vypisuje na dsl - tiez ake typicke. Pre hnidopichov - tym myslim triggera.
|
| |
Re: par korun
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2009 10:40
trigger - tak preco MS kradne kod od nejakej open gaty, nemaju na vlastny?
|
| |
Re: par korun
Od: trigger*.
|
Pridané:
16.11.2009 16:01
mas to v clanku, oni to nevedeli, ze ich dodavatel pouzil taky kod. Ten dodavatel dostal riadne zaplatene, si myslim.
|
| |
Re: par korun
Od reg.: cinko
|
Pridané:
16.11.2009 16:10
hmm univerzity maju bezne sw na odhalovanie plagiatov ci uz sa jedna o prace alebo o samotny kod(a vraj su dost uspesne). google ma dokonca nastroj ktory dokaze identifikovat zvukovu stopu pouzitu vo videu. chces mi povedat ze m$ nema ziadnu sancu skontrolovat kod ci uz ho nevytvoril niekto iny pod inou licenciou? nebud smiesny. bud to vedeli a dufali ze si to nik nevsimne alebo mali uplne v *ici prekontrolovat kod po "tretej" strane a to mi pride este horsie (fakt, davat do OS nastroje tretich stran ktore predtym nepresli nejakym auditom? not a good idea).
|
| |
gplv2
Od: ground
|
Pridané:
14.11.2009 15:43
nebude to prvy software od ms pod licenciou gpl? :)
|
| |
pite mrkvovy dzus
Od: Ušiak
|
Pridané:
14.11.2009 16:30
Iba prvy ku ktoremu sa priznali. Nezartujem.
|
| |
Re: gplv2
Od: chrono
|
Pridané:
14.11.2009 16:41
Nie. Pred pár týždňami zverejnili pod GPL2 nejaké ovládače pre Linux (tiež až po tom, ako ich "upozornili" na porušovanie licencie).
|
| |
Re: gplv2
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:13
Daj sem link ...
|
| |
Re: gplv2
Od: m44
|
Pridané:
15.11.2009 10:25
http://tinyurl.com/mkfhvg
|
| |
Re: gplv2
Od: rastos
|
Pridané:
15.11.2009 10:29
http://tinyurl.com/l75mt5
|
| |
kto vie...
Od: jojosan
|
Pridané:
14.11.2009 17:22
a mozno aj jadro win porusuje nejaku GPL, a kopec inych kodov vo win v ramci jeho vybavenia, len sa o tom nevie/čuší...sice je to len fikcia, ale tym, ze kludne pouzivaju ine open source kody, sa tomuto predpokladu zvysuje pravdivost.
|
| |
Re: kto vie...
Od: xxxmisko
|
Pridané:
14.11.2009 21:03
a na co by vyrabali nieco, co uz existuje? Ja tiez ked nieco programujem, pouzivam sablony zo svojich predchadzajucich programov...
|
| |
Re: kto vie...
Od: Steve Ballmer
|
Pridané:
14.11.2009 21:12
xxxmisko ty asi nevieš čo to je copyright, že? Práve páni z MS by mali vedieť, keď sa tým stále oháňajú. Aj tu platí staré dobré "zlodej kričí chyťte zlodeja!"
|
| |
Re: kto vie...
Od: xxxmisko
|
Pridané:
15.11.2009 9:56
no v poriadku, ale oni pouzili otvoreny kod... tam plati aky copyright? Mozes si ho modifikovat podla vlastnej potreby etc... Len zabudli na to, ze tam mali dopisat, ze cast/cely kod bol opisany odtial a odtial... Ja v tom nejaky vazny problem nevidim. Mozno toho je viacej, co MS pouziva, ale kedze nezverejnuje svoje zdrojove kody, nemoze mu nikto nic... Takisto ako vies, ze napr taky nero nie je postaveny na nejakom otvorenom kode?
|
| |
Re: kto vie...
Od: Polooblačno
|
Pridané:
15.11.2009 10:02
Veď Nero bol prvý program čo vedel napalovať, nie? Odkiaľ by potom brali kódy? A tuším ešte, že sa predával iba zo 2 roky a už dosť dlho je zadarmo. No možno som napísal koninu :)
|
| |
Re: kto vie...
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:14
No poriadnu :)
|
| |
Re: kto vie...
Od: rastos
|
Pridané:
15.11.2009 10:31
> no v poriadku, ale oni pouzili otvoreny kod... tam plati aky copyright?
Ak si myslíš, že otvorený kód je kód bez copyright-u, tak sa mýliš.
|
| |
Re: kto vie...
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2009 10:47
Samozrejme ze v podstate ma copyright. A ten je zalozeny na takom principe, ze pouzivat ho mozes, ale pokial ja viem, tak uz nemozes uzatvarat kod zverejneny pod GPLv2 licenciou, cize musi byt tiez open source. A ked sa tam dopises ako autor, musis zanechat aj mena povodnych autorov. Ked tieto veci porusis mozu ta vyvojari zalovat za porusenie licencie.
|
| |
Re: kto vie...
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2009 10:50
A je jedno ci takyto program vyvija firma, alebo jedinec sam doma "na kolene". Porusili licenciu, moze ich zalovat, a basta.
|
| |
Re: kto vie...
Od reg.: cinko
|
Pridané:
16.11.2009 8:56
jeden hacik : ak pouzivas vo svojom sw gpl licencovany kod tak ho musis pockytovat tak, ako si ho dostal tzn. so zdrojakmi a ZADARMO! co m$ nerobi ani nahodou...
|
| |
Re: kto vie...
Od: winblows
|
Pridané:
14.11.2009 21:15
No ked sa to tak vezme, ak sa nemylim, tcp stack vo windows je tiez z opensource sveta. Konretne to ale bolo pod BSD licenciou a ta hovori doslova "rob si so mnou co chces". Na Slovensku to nie je akceptovatelne a autorstvo sa popriet/prevziat neda. Ale i to MS spokojne ignoruje...
PS: narazam na pritomnost etc adresara vo windows adresaroch...
|
| |
Re: kto vie...
Od: asdasdasd
|
Pridané:
14.11.2009 21:18
"ta hovori doslova "rob si so mnou co chces". Na Slovensku to nie je akceptovatelne a autorstvo sa popriet/prevziat neda"
A ktory zakon zakazuje v licencii povolit taketo pouzitie?
|
| |
Re: kto vie...
Od: zakon autor
|
Pridané:
14.11.2009 22:21
Autorsky zakon nedovoluje zmenit autora diela. Ked je raz dakto autor, ostane nim navzdy... Dokonca i po smrti. Stale nehovorim nic o majetkovych pravach. Tie su predajne. Ale autorstvo, aspon v SK zakonoch nie.
|
| |
Re: kto vie...
Od: licencia
|
Pridané:
14.11.2009 22:38
No v licencii je mozne povedat cokolvek... Aj usavou zakazane veci kludne... Len potom je licencia neplatna :D
Preto je posledna cast licencii v duchu, ze ak je daco v rozpore s vasimi lokalnymi zakonmi, tak to neplati, ale zvysok zmluvy plati...
|
| |
DSL je MFA
Od: DSL je MFA
|
Pridané:
14.11.2009 21:17
Zamer DSL.sk dat bombasticky nadpis a v prvom odstavci zvalit vsetko na MS, vsak kto bude citat dalej, evidentne vysiel.
Ziadna z polointeligentnych opic, ktore tu doteraz dali prispevky nedocitala az k tomu, ze to spravila tretia strana. Bravo DSL MFA.
|
| |
Re: DSL je MFA
Od: gld
|
Pridané:
14.11.2009 22:18
Ked dovezies ukradnute auto a predas ho, myslis si, ze niekoho bude zaujimat, "ze si o tom nevedel"... si zodpovedny za to co predavas a sprosty, ked nevies co kupuijes.
|
| |
Re: DSL je MFA
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:12
kktina! Pri softveri je dodavatel riesenia zodpovedny za legalnost pouzitych technologii. Momentalne riesime pre MS subdodavku isteho riesenia. Chceli sme si to ulahcit pouzitim open source alternativy, MS nas ale poslal do <!>, prave kvoli GPL licencii. Musime teda pisat vlastne kody a nemozeme pouzit to, zo je dobre, vyladene a uz davno hotove!
|
| |
Re: DSL je MFA
Od reg.: loverman
|
Pridané:
16.11.2009 3:50
no toto aspon vysvetluje tvoju nestranost :).
nie je nad integritu osobnosti ...
mas jedno ci sa jedna o softver alebo o hocico ine, zodpovedny je ten ktoremu to urci zmluva
je standardne ze aj velky dodavatelia softveru, ktory bol vyrobeny na mieru pre tretiu stranu, sa v zmluve zbavia vsetkych pravnych zavazkov voci tretej strane, resp hocijakej zodpovednosti za to co moze tento softver sposobit. (ide o to kto ma lepsich pravnikov...)
|
| |
Re: DSL je MFA
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:08
Konecne normalny prispevok. Btw pred casom tu bol clanok o tom ako linux porusil MS patent s FAT. Milion adolescentov tu zvlykalo aky je zly MS, ze si patentuje dusevne vlastnictvo a chudacik linux potom na to doplaca. A teraz namiesto vzlykania sa tu to velkom onanuje nad tym ako ZLY ZLY ms porusil (vinou tretej strany) nejake cudzie dusevne vlastnictvo. Deti spamatajte sa! Chodte von. do prirody, sexujte, chlastajte, .... bude z toho viac uzitku!
|
| |
Re: DSL je MFA
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
16.11.2009 8:23
Keby tu písali len ľudia, čo veci rozumejú, bola by o 3/4 kratšia diskusia...
Mal by si si naštudovať rozdiel medzi patentom a copyrightom. Patent je o tom, že keď som sa ja poškrabal pravou rukou za ľavým uchom a dal si to patentovať, tak nikto to už nesmie robiť tak ako ja, ak mi nezaplatí.
Copyright hovorí, že keď som vytvoril nejaké dielo, tak nikto ho nemôže bez môjho súhlasu kopírovať (okrem zákonom stanovených výnimiek).
Patenty sú blud, copyright chráni autorské práva.
|
| |
3rd party
Od: tomasb
|
Pridané:
14.11.2009 21:31
ta 3rd party firma co to vyvijala to moze zrovna zabalit; urcite mali v podmienkach nepouzivat cudzie zdrojove kody...
|
| |
Re: 3rd party
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:16
jj
|
| |
Polooblačno
Od: Polooblačno
|
Pridané:
15.11.2009 2:22
To, že sa oni vyhovárajú na nejakú externú firmu je riadna konina. Prezentujú to pod svojou značkou tak nech si za tým čo urobia aj stoja... No dnes asi sú v kríze, keď musia svoje logo dávať aj na produkty darebných firiem(?)
|
| |
Re: Polooblačno
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
15.11.2009 10:17
Myslis, ze gumy na ocinkovo aute vyrobila Skodovka?
Rozmyslaj pls, skor ako pises!
|
| |
Re: Polooblačno
Od: hmm
|
Pridané:
15.11.2009 17:37
trulo a ty romyslaj skor ako zacnes vymyslat bludy
ma snad skodovka tvojho tatka copyright na gumy ktore su na aute namontovane ??? nie ? akosi ti unikla pointa
no vidis, a M$ mal copyright na programe ktory siril ... a je uplne fuck ze kto ho nakodil !!!
|
| |
Re: Polooblačno
Od: 0dee
|
Pridané:
18.11.2009 6:38
este som na skoda autach nevidel matador gumy prelepene znackou skoda asi tam je pointa
|
| |
Re: Polooblačno
Od: m44
|
Pridané:
15.11.2009 10:40
ako napisal niekto hore, tak to asi vazne vacsina ludi vobec nedocitala.
"Hoci nástroj pre nás vyvíjala tretia strana, berieme na seba podiel zodpovednosti."
|
| |
Re: Polooblačno
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2009 10:58
"...pretože sme problém nezachytili v rámci nášho procesu preverovania kódu" takze beru na seba cast zodpovednosti, lebo neboli schopny kod skontrolovat.
|
| |
Re: Polooblačno
Od: hmm
|
Pridané:
15.11.2009 17:38
a bol tam copiright tej tretej strany ??? alebo M$ ? tak potom o com tocis ?
|
| |
Re: Polooblačno
Od: m44
|
Pridané:
15.11.2009 17:44
ty sa tu nerozkrikuj laskavo. najskor sa pozri na co som reagoval:
"nech si za tým čo urobia aj stoja"
nevyhovaraju sa a beru na seba cast zodpovednosti. tak potom o com tocis?
|
| |
Re: Polooblačno
Od: Polooblačno
|
Pridané:
15.11.2009 20:29
No však tam je háčik... Že berú na seba len časť/podiel na zodpovednosti... To akože ja keď budem predávať/dávať zadarmo potraviny po záruke a neskontrolujem si dátumy od veľkododávateľa, môžem sa kľudne naňho vyhovoriť? A pritom ostať čistý???
|
| |
Re: Polooblačno
Od: m44
|
Pridané:
15.11.2009 21:44
ach tie prirovnania zasa... polozme si inu otazku. kto je zato zodpovedny z pravneho hladiska? priznavam sa, ze nie som pravnik, ale myslim, ze firma, ktora ten soft vytvorila na objednavku pre ms.
|
| |
Re: Polooblačno
Od: Polooblačno
|
Pridané:
16.11.2009 1:27
Tak to hej... Som sa nad tým zamyslel a máš pravdu... No každopádne je to na najväčšiu softvérovú firmu čudné, že vyhadzujú peniaze za primitívne programčeky... A pritom tam pracujú "it bohovia"... No nečudo, že potom stojí Windows toľko, koľko stojí...
|
| |
Re: Polooblačno
Od: intact
|
Pridané:
17.11.2009 11:29
Zodpovedný je ten, čo to distribuuje (ten má poskytovať informáciu o licencii a v tomto prípade aj zdrojové kódy).
|
| |
Re: Polooblačno
Od: m44
|
Pridané:
17.11.2009 13:52
zakon porusila spolocnost, ktora ukradla GPL kod, prelicencovala ho a vydavala za svoj. microsoft mohol byt zodpovedny iba nejako nepriamo, kedze o tom pravdepodobne nevedel a bol oklamany dodavatelom. teraz ked je to vonku, tak ms nastroj stiahol (lebo by vedomo porusoval gpl) a vyda ho pod GPL.
|
| |
Re: Polooblačno
Od: polomracno
|
Pridané:
17.11.2009 2:50
"To akože ja keď budem predávať/dávať zadarmo potraviny po záruke a neskontrolujem si dátumy od veľkododávateľa, môžem sa kľudne naňho vyhovoriť"
Az na to, ze velkododavatel jasne na obale deklaruje datum spotreby a ty si povinny skontrolovat, ci sedi. Takze budes zodpovedny.
Ak vsak dodavatel napise datum spotreby 1.12.2009 a pritom bude skutocny datum spotreby 1.10.2009 (cize dodavatel na obale naklame o tom, co je vo vnutri), tak prijmes na seba celu zodpovednost? Ze si kazdy jeden jogurt neotvoril a neposlal do laboratoria na analyzu?
MS takmer urcite mal s dodavatelom zmluvu, kde sa pisalo, ze to musia byt kody dodavatela. Navyse - aj keby nemal, tak dodavatel tym, ze im dodal dielo a sam ho nevyjadril pod GPL porusil licenciu GPL (~zakon). Asi ako keby si si u dodavatela objednal rozky a on ti dovezie rozky, v ktorych je vo vnutri azbest. Prevezmes na seba celu zodpovednost, budes vyplacat odskodne a dodavatelovi sa este pekne podakujes?
Niektori su tu fakt ako natvrdli...
|
| |
kazdy cita len titulok
Od: cddsadads
|
Pridané:
15.11.2009 12:24
nechapem ci nikto z vas nevie citat ci co ? .. je tam napisane ze za vyvoj bola zodpovedna tretia strana nie microsoft tak o com to tu tocite vsetci ? a zaroven obvinujete lebo je to v mode ..
btw: zato ze nejaky slovak kradol v tescu tak ste vsetci slovaci zlodeji tiez ??? podla toho ako pisete komentare tak to tak asi aj bude ..
|
| |
Re: kazdy cita len titulok
Od: gogofogo
|
Pridané:
15.11.2009 18:03
to ze nieco MS povie a vyhlasi este nemusi byt uplna pravda. ale netvrdim ze nie je.len je tu polemika. ide tu prosto o to ze naco znova objavovat "teplu vodu", ked je uz davno objavena....preto by MS zbytocne utracal velke sumy za nieco co uz existuje, len si to pozicia a zakomponuje. mozno sa stala chyba a zistilo sa to. co ty vies co je v napr. jadre??
nechapem preco si si taky isty v tom co tvrdi MS, sa mi zda ze sudis podla mody hlavne ty, ked tak obhajujes MS, kedze je teraz "in".
|
| |
Re: kazdy cita len titulok
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
16.11.2009 8:28
MS nemusi znovu vynaliezat "teplu vodu", mohol kludne zobrat GPL program a zverejnit ho v sulade s GPL licenciou, a vsetko by bolo v poriadku.
Problem je, ze zobrali cudzi program, odstranili povodnu licenciu a "stitok s autormi prelepili svojim".
|
| |
Re: kazdy cita len titulok
Od: KoCi
|
Pridané:
16.11.2009 10:19
Problem je, ze to VRAJ neurobil MS ale tretia strana. Nevidel som tu nikoho nadavat na tu tretiu stranu, ono je trend nadavat na vsetko MS. Ked si das niekomu vyrobit web, a ten niekto len skopiruje nejaky iny, odstrani poznamky o autorstve a pod - si ty, zadavatel tym vinnikom? najskor len budes znasat nasledky, ale ak toto mas zmluvne osetrene, tak si to dodatocne vybavis so zhotovitelom. Som zvedavy ako si to ty, ako zadavatel, zvladnes odkontrolovat, ked niekto zmaze povodne stopy. Nadava sa tu na nich rovnako, ako keby to spravili umyselne a este to aj popierali. Chybu si priznali, tak? .. klauni..
|
| |
STEAM AKCIA!!
Od: MIRO66666
|
Pridané:
16.11.2009 14:22
Dobra sprava. Steam ma akciu a mozete si do svojho uctu pridat Call of Duty: Modern Warfare 2 na 10 dni uplne BEZPLATNE!! Funguje aj multiplayer!!
http://www.callofdutyoffer.tk
|
| |
Re: STEAM AKCIA!!
Od: blat
|
Pridané:
16.11.2009 15:00
Ak narazíte na podvodnú stránku ako túto, neváhajte ani sekundu a nahláste ju
Firefox: Pomocník - Upozorniť na podvodnú stránku
Opera: Alt+Enter - Nahlásiť stránku
Internet Explorer 8: Zabezpečenie (Safety) - Filter SmartScreen - Nahlásiť túto webovú lokalitu (Report Unsafe Website)
Čím viac ľudí ju nahlási, tým rýchlejšie týchto zmrdov zablokujú.
|
| |
Re: STEAM AKCIA!!
Od: 0dee
|
Pridané:
18.11.2009 6:43
The requested page was not found..
ani som ju nestihol nahlasit :))
|