neprihlásený
|
Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava |
|
SOI upozorňuje, že tovar objednaný cez Internet je aj v prípade osobného odberu možné vrátiť
DSL.sk, 15.1.2010
|
|
Slovenská obchodná inšpekcia, SOI, vo štvrtok prostredníctvom svojej webovej stránky poskytla výklad platnej legislatívy v prípade niektorých nejasných situácií pri nákupe tovaru cez Internet.
Ako je známe, spotrebitelia na Slovensku majú právo pri nákupe cez Internet odstúpiť od zmluvy a teda vrátiť výrobok alebo zrušiť službu do 7 dní od prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
Výnimkou sú niektoré typ tovarov a služieb, napríklad tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, noviny, časopisy, lotérie, služby, ktoré už spotrebiteľ začal využívať, audiovizuálne diela, ktoré už spotrebiteľ rozbalil.
SOI upozorňuje, že okrem týchto výnimiek je možné tovar vrátiť aj v prípade, že bol spotrebiteľom už rozbalený.
Zároveň upozorňuje, že ak bol tovar vybraný a objednaný cez Internet ale prevzatý a zaplatený osobne, rovnako sa na tento predaj vzťahuje zákon o zásielkovom predaji a tiež je ho možné vrátiť.
"Ak pri internetovom predaji predávajúci ponúka spotrebiteľovi spolu s inými možnosťami doručenia aj možnosť osobného odberu objednaného tovaru a spotrebiteľ túto možnosť využije, nestráca právo na odstúpenie od zmluvy v zákonnej lehote 7 pracovných dní v žiadnom prípade, t. j. ani vtedy, ak už platba za objednaný tovar prebehla, napr. platbou prostredníctvom kreditnej karty, príp. internet bankingom a pod. a ani vtedy, ak platba prebehne pri preberaní tovaru," uvádza v upozornení SOI.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(fBi)
Od reg.: (TnT)
|
Pridané:
15.1.2010 10:23
keby radsej castejsie chodili na neohlasene kontroly ...
|
|
Re: (fBi)
Od: waveeee
|
Pridané:
15.1.2010 12:40
to im mozem vieščo, keby prišli na zavolanie do predajne keď je problem a nie najprv ist k nim na konzultaciu, potom zaplatit nezavysleho znalca, potom spisat protokol, potom vymahat od obchodnika... uplny vysmech
|
|
Re: (fBi)
Od: Jožo zo Stupavy
|
Pridané:
15.1.2010 19:19
Je hriechom vyspať sa zo švagrinou? JE mladšia a krajšia, tak čo teraz?
|
|
...........
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
15.1.2010 10:23
uzitocna informacia (ajked o nej viem, mozno kopec ludi nie)
|
|
Re: ...........
Od: mmxx
|
Pridané:
15.1.2010 10:29
Ja som sa na to preventivne pytal priamo v obchode..
|
|
Re: ...........
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
15.1.2010 12:12
No ja si viem predstavit obchod ktory ti pri osobnom prevzati da podpisat taku fakturu/zmluvu, kde bude uvedene ze sa jedna o nakup v obchode a nie na nete. A budu sa tvarit ze na nete ti akurat zobrazuju interface, aby si si tu fakturu pozrel.
Neviem ci to nejaky obchod tak robil, ale zjavne SOI mala nejaky dovod na toto pravo upozornit.
|
|
cooooo
Od: mcmaus123
|
Pridané:
15.1.2010 10:24
hura do bezhlaveho objednavania
|
|
Napadol ma jeden vtip.
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
15.1.2010 11:59
Trochu starší, ale nevadí. :)
Zajko príde do zelovocu a hovorí:
- Máte hnilú mrkvu?
- Nemáme, nedržíme.
- To je škoda, - a zajko ide preč.
Na druhý deň príde zase a pýta sa na hnilú mrkvu.
- Nemáme, nedržíme, - znie znova odpoveď.
Predavač začne rozmýšľať a objedná pre zajaca dve bedne hnilej mrkvy. Na tretí deň zas príde zajac:
- Máte hnilú mrkvu?
- Áno, prajete si?
- Isteže. Slovenská obchodná inšpekcia.
:)))
|
|
rezrevacia = objednavka?
Od: matoxyz
|
Pridané:
15.1.2010 12:29
Ako je to ale v pripade, kedy si v internetovom obchode tovar zvoleny na osobny odber neobjednavam ale rezervujem. V takom pripade nejde o objednavku ale o rezervaciu. Plati aj potom narok na vratenie tovaru???
|
|
Re: rezrevacia = objednavka?
Od: MtC
|
Pridané:
15.1.2010 18:31
Ano, v zmysle spomenuteho zakona staci na dialku uzatvorit zmluvu pre to, aby neskorsi kupo-predaj prebehol. Uz takyto ukon sposobi, ze cela transakcia "spadne" do rezimu tohto pravneho predpisu i pod ochranu, ktora zahrna moznost vratit tovar alebo sluzbu. Je pravne irelevantne, ci si to obchodnik nazve rezervaciou alebo akokolvek inak, cim by sa snazil obist zakon.
|
|
Re: rezrevacia = objednavka?
Od: tominot
|
Pridané:
15.1.2010 19:44
staci na dialku uzatvorit zmluvu - čo nemusí znamenať rezerváciu (3dni vám necháme tovar na predajni, ak si ho nevyzdvihnete, uvolníme ho k volnému predaju) - jedine v prípade ak sa zákazník zaviaže tovar odobrať, prevziať na predajni (uzatvorí zmluvu). Musí prebehnúť objednávka so všetkým čo k tomu patrí.
|
|
Slusne
Od: XEX
|
Pridané:
15.1.2010 15:05
Predavam jeden specialny cistiaci prostriedok zelatinovej hmoty, obal je vakuovy ale otvoris ho jedine tak, ze odtrhnes vrchu cast a teda ak by bol tovar vrateny, nieje mozne ho dalej predavat. Objednavatel tak moze niekolko dni vyuzivat cistiaci prostriedok a vratit s dovodom, ze nevypada tak ako na internete hoci to nieje pravda.
Neviem preco sa tak sustredia na internet akoby sme boli pred 10 rokmi a internet sluzil len na podvody ci co.
Keby sa radsej sustredili na potraviny, kde clovek prichadza najcastejsie so zdraviu skodlivymi latkami a obzvlast v tych dedinskych potravinkach, kde hoci spotreba je ale skladovacie podmienky znicia potraviny este pred vyprsanim minimalnej spotreby. Co tam po nejakych 10 eurach vyhodenych za male tricko, ked skonzumujete pokazene jedlo a je vam z toho 2 dni zle a to nekomentujem dalsie nasledky.
|
|
Re: Slusne
Od: tominot
|
Pridané:
15.1.2010 19:28
Odstúpenie od zmluvy je možné do 7 pracovních dní BEZ UDANIA DOVODU!V ČR 14. Platí to podobne v celej EU.
Nik nenúti predávať cez net. Nik nenúti mať cez net najnižšie ceny. Môžeš cez net predávať o 10-20% drahšie ako na predajni práve pre prípad, že ho niekto vráti.
Mať na nete len katalóg s cenami ale neumožniť objednávku (prezentácia).
Lehota na vrátenie má svoje opodstatnenie. Zatiaľ čo na predajni si človek môže poobzerať daný výrobok (dokonca je povinnosť predávajúceho ho predviesť), cez internet to nie je možné. Veľké obchodné reťazce kde sa nedá vyskúšať výrobok, umožňujú ho vrátiť.
Tesco 7 dní od kúpy, Kaufland, Lidl do 30 dní. Vrátia peniaze, na nič sa nepýtajú.
Zatiaľ čo v iných obchodoch aj zjavnú vadu zľahčujú, robia všetko preto aby odhovorili od reklamácie. Vrátenie tovaru u nich sci-fi.
Treba nakupovať tam, kde si vážia zákazníka, dodržujú zákony i robia niečo viac pre samotnú spokojnosť zákazníka.
|
|
Re: Slusne
Od: jelito
|
Pridané:
15.1.2010 23:08
Ty si este nebol v Tescu coooo ?
|
|
co vam nepovedia
Od: roman2
|
Pridané:
15.1.2010 19:06
ked som kupoval LCD v alze tak som sa pytal ako to funguje s vratenim tovaru bez udania dovodu.
1, tovar sa neda vratit ak je tovar kupeny na ICO/firmu(aj sukromnik - podnikatel). tovar sa da vratit iba ak je kupeny fyzickou osobou - nepodnikatelom.
2,predajca si moze zauctovat poplatok za opotrebovanie vo vyske 0% az 8%(alebo +-12, niesom si isty). v alze mi slubili ze ak by som nebol spokojny a LCD by som priniesol na dalsi den tak mi nebudu nic uctovat. v tomto bode asi ide o ferovost predajcu a v pripade nespokojnosti zakaznika bude treba asi znalecky posudok.
|
|
Re: co vam nepovedia
Od: tominot
|
Pridané:
15.1.2010 19:34
1.
Zákon 108/2000 Z.z.
Tento zákon upravuje ochranu spotrebite¾a pri po-
domovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb
a pri zásielkovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní
služieb, ak tovar alebo vecné plnenia a výkony z po-
skytnutej služby kupuje fyzická osoba a tie jej neslúžia
na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania
(ďalej len spotrebiteľa).
2.
§ 12 Odstúpenie od zmluvy
(4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný b)vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar
Žiadna platná zmluva = žiaden poplatok za opotrebenie. Ak áno, volať SOI.
|
|
Re: co vam nepovedia
Od: jelito
|
Pridané:
15.1.2010 23:13
Takze inymi slovami, v kazdom zasielkovom obchode si mozem objednat televizor, pouzivat ho tyzden pri com ta nadherna klavirova cierna farba schyta par skrkancov v lepsom pripade na mieste kde to tak nebije do oci a po tom si poviem, SAK NACO BY MI BOL TELEVIZOR ZA 1890€, ja odstupujem od zmluvy, dajte mi peniaze nazad, ja si pojdem kupit iny ku konkurencii. (a tej spravis presne to iste)...
Ver mi ze aj tento pripad musi byt osetreny, inak to kazdy zasielkovy obchod "zabali" skor ako zacne podnikat
|
|
Re: co vam nepovedia
Od: tominot
|
Pridané:
16.1.2010 0:19
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
|
|
skusenosti
Od: ferdinando
|
Pridané:
15.1.2010 21:32
vsetko vyriesi trh, konkurencia. Kupoval som si LCD monitor - chcel som investovat viac (nie shit za par eur).
Bol som v electroWorld - ved profici - pytal som sa ci by som mohol vratit ak nebudem spokojny (vraveli ze nie - ved ani nie su povinny, ok), tak som aspon poprosil, nech mi ho zapnu k nejakemu PC a vyskusam si ho pri realnych aplikaciach - napr pri scrolovani dlhych webstranok vidno co je LCD zac. Povedali mi, ze ved ho vidim zapnuty pred sebou - ano, ale pri tych reklamch co tam maju mna nezaujima a kvalitu nijako nezistim.
Takze som pekne odisiel do Nay a tam som si vytipoval 2 LCD, personal mi aj jeden aj druhy postpune pripojili k ich PC a nechali ma pouzivat PC na niekolko minut - takze o tom to je. Nakoniec som si vybral a som spokojny.
Takze aky prispup obchodnika, tak moj pristup - v zivote tam nepojdem (teda do electroworld)
|
|
SOI vrátenie tovaru
Od reg.: Jano1010
|
Pridané:
16.1.2010 10:41
No chcel by som vidieť toho pána, čo píše, aby chodili neohlásene na kontroly, ako by sa tváril, keby mu v robote za každú vyslovenú hovadinu povedali "Tak, za toto máš o 500 € nižšiu výplatu, za toto o 1000€, ". Lebo asi takto to robí tá organizácia, ktorá akože ochraňuje práva spotrebiteľov. V skutočnosti je to bezuzdné zdieranie majiteľov malých obchodíkov. Do veľkých sa pustiť boja. Viem, čo hovorím, zažil som to. Ide im len o to, aby nejako pred národom obhájili svoju existenciu. Presne ako policajti, ktorí sa s radarom postavia na koniec mesta a buzerujú vodičov.
|
|
ešte raz SOI
Od reg.: Jano1010
|
Pridané:
16.1.2010 10:51
A že im ide len o peniaze a pokuty bez logiky, vidieť aj z tohoto: Keď si niekto objedná tovar a vyzdvihne v predajni, tak má možnosť si ho vyskúšať a nemusí ho zobrať. Presne tak, ako keby do predajne vošiel a ten istý tovar by si tam vybral. Internet mu akurát pomohol doma v pokoji si vybrať z ponuky, porovnať. A prečo má za takúto pomoc ešte obchodník doplácať? Pri tých ziskoch, čo teraz sú, príde aj o gate. Veď vrátený tovar je už použitý, čo s ním má robiť. Už ho nevie predať ako nový. A uvedenie do pôvodného stavu je nákladné. A toto má znášať obchodník len preto, že zákazník je s prepáčením sprostý? Alebo špekulant? A sú to nemalé čiastky. Je jasné, že SOI má takto viac možností na zarábanie si na pokutách.
|
|
Re: ešte raz SOI
Od: tominot
|
Pridané:
16.1.2010 14:55
Takže keď uzatvorím právoplatnú objednávku cez internet s prevziatím tovaru na predajni, môžem si ten tovar neprevziať beztrestne? = obchodníkovi na predajni zostane tovar ktorí nemusí nik iný chcieť.
Keď prídem na tú predajňu, obchodník ten tovar rozbalí, predvedie, nechá ma si ho vyskúšať?
Máme tak "dobrých" obchodníkov, že na samotnej predajni nie sú ochotní tovar predviesť, nechať vyskúšať. Prečo výrobci zatavujú mp3 prehrávače do plastu?
Prečo nie sú ochotní rozbaliť, ukázať funkčnosť LCD, notebookov, chladničiek, mrazničiek hocičoho? Len donesú škatuľu. Chcú len prachy a aby si čo najskôr vypadol.
V Rakúsku s tým problém nemajú. Výrobok rozbalia, zapoja, dajú čas na vyskúšanie. Ceny neraz nižšie ako tu. Nemajú problém vziať nepoškodený tovar späť, vrátiť peniaze, keď napr. doma človek zistí že mu TV nesedí s nábytkom. Ponúknu iný typ.
SK? Kúpil som žiarivkovú trubicu, doma zistil že dali s inou farbou svetla. Do hodiny som sa vrátil. Poslali ma preč, vraj nevymieňajú.
|
|
Re: ešte raz SOI
Od: nasakja
|
Pridané:
19.1.2010 9:16
S tou ziarivkou mas pravdu to mali vymenit ich chyba to bola ale ak by mi niekto prisiel reklamovat tovar s udanim dovodu ze mu nesedi k nabytku vydrbem ho z dveri a nakopem doriti. Vacsiu blbost som este nepocul to neni dovod na vratenie tovaru. Farba sa da predsa zistit papierovu skatulu predsa neni problem otvorit a ukazat im vyrobok aku ma farbu a ako maka.
|
|
pokuty
Od: feristuro
|
Pridané:
18.1.2010 12:37
a ake su vysky pokut pre somarov co si objednaju tovar na dobierku a nepreberu ho??
|
|
Re: pokuty
Od: nasakja
|
Pridané:
19.1.2010 9:17
No bohuzial ziadne.
|
|
NESPRAVNE INFORMACIE
Od: nakupujbezpecne.sk
|
Pridané:
26.7.2010 16:50
V texte clanku hovorite o bludoch, sorry ze sa musim takto vyjadrit ... akych 7 dni??? ako spoterbitel mam na vratenie tovaru do 7 PRACOVNYCH dni a a to je rozdiel ... dva dni hore dole??? www.nakupujbezpecne.sk
|
Pridať komentár
|
|
|
|