| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
opera
Od: trigger.*
|
Pridané:
23.3.2010 11:50
opera je pan
|
| |
Re: opera
Od: PCnityIV
|
Pridané:
23.3.2010 11:57
Apple su restriktivnejsi ako ktokolvek iny. Je to z pohladu slobody ten najhorsi system. Neverim ze by tu "ponuku prijali".
|
| |
Re: opera
Od: Macstering
|
Pridané:
23.3.2010 12:02
Urcite to neprijmu pretoze podla mojho nazoru aj podla znacneho nazoru vacsiny je Safari pre iPhone najlepsi prehliadac...a podla mna daleko lepsi ako Opera Mini
|
| |
Re: opera
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.3.2010 12:05
v tom pripade sa nemas (ani Jobs) coho bat, lebo o tu operu nebude zaujem. Takze ak uvazujes logicky, nemozu odmietnut. Keby odmietli, znamenalo by to ze si myslia presny opak ako pises.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 12:07
ano, mas pravdu safari je najlepsi z jedneho browsra ktory je k dispozicii pre iPhone...
|
| |
Re: opera
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
23.3.2010 13:10
0wned! :D
|
| |
Re: opera
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 14:01
Veľký faktický omyl.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 14:10
na tvojej strane. vsetky browsre ktore chcu byt schvalene do appstoru musia byt postavene na safari... su to v podstate len nove funkcie/vzhlad nacapane na rovnake jadro... cervena skoda fabia a zelena skoda fabia s gpskou niesu 2 rozne auta...
|
| |
Re: opera
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 14:48
Čo ale nič nemení na tom, že je ich viac. Keď už chceš prirovnávať, daj do toho červenú Fabiu, zelené Polo a ružovú Ibizu. Jadro rovnaké, ale rozhodne sa nejedná o ten istý produkt.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 14:53
jadro je na prehliadaci to podstatne - nie to ako vyzera...
|
| |
Re: opera
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:29
Tuto to vzdám. Čím viac by som sa snažil, tým viac mínusiek by som dostal.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 15:34
ty tu prispievas koli pluskam/minuskam skupiny ludi ktorych si v zivote nevidel? lol
|
| |
Re: opera
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:37
Nie, ale ničí to moje ego XD
|
| |
Re: opera
Od: blizzboz
|
Pridané:
23.3.2010 20:30
to preto lebo neveríš tomu čo obhajuješ keby si tomu naozaj veril tak by ti bolo jedno čo si o tebe myslia ostatní
|
| |
Re: opera
Od: deed
|
Pridané:
23.3.2010 21:47
presne tak, mne su ukradnute hodnotenia :)
|
| |
Re: opera
Od: kakafko
|
Pridané:
24.3.2010 3:01
sak si ich aj zasluzis, jablkac nepodareny.
|
| |
Re: opera
Od reg.: -HERO-
|
Pridané:
23.3.2010 22:22
Ale súčasne aj najhorší. :D
|
| |
Re: opera
Od: Deer
|
Pridané:
23.3.2010 12:36
Ak to omietnu, tak minimalne v EU bude pri prvom zapnuti iPh ballot screen. Opera to uz daako u EK pretlaci ;) Staci sa pozriet ako "pokorila" MS.
|
| |
Re: opera
Od: marosik
|
Pridané:
23.3.2010 13:24
ale ved pokual vuem, tak v appstore su uz nejake alternativne prehliadace nie nahodou? tak preco by opera nepresla?
|
| |
Re: opera
Od: _PM
|
Pridané:
23.3.2010 20:31
Pretoze nepouziva predpisany WebKit
|
| |
Re: opera
Od: Eagle75.....
|
Pridané:
23.3.2010 13:30
Nechápem to. Oni niečo spravia a potom sa spýtajú či to vôbec niekto chce? To sa mi dajako nezdá.
|
| |
Re: opera
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 13:46
Ja naopak nevidím dôvod, prečo by ju zamietli. Už teraz sú v App Store dostupné desiatky iných browserov.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cca01
|
Pridané:
23.3.2010 14:32
Desiatky inych browserow a vsetky pouzivaju komponent Safari. Cize vsetko je to iba Safari s inym GUI. Opera mini podla mna neprejde s viacerych dovodov.
- kopiruje funkcionalitu vstavanych aplikacii
- pravdepodobne obsahuje engine na interpretaciu JS, co je v rozpore s pravidlami pre Developer Program (Apple nema moznost kontroly kodu, ktory sa v nom da spustat) - kvoli tomu napr. nie je povolena ziadna virtualizacia.
|
| |
Re: opera
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
23.3.2010 19:29
Opera mini neobsahuje JS interpreter. Staci si v tom kuknut stranky, ktore pouzivaju JS, alebo nejaku Web app :). Je to rozbite. Takisto je hovadina cez to ficat na internet bankingu a vsade tam, kde je pozadovane zabezpecene spojenie (prechadza to cez Opera servery).
Takze v tomto by som problem nevidel.
|
| |
Re: opera
Od: kub
|
Pridané:
23.3.2010 19:34
si ma predbehol o 4 sekundy :D
|
| |
Re: opera
Od: kub
|
Pridané:
23.3.2010 19:33
Praveze opera mini nema engine na interprataciu JS. Vsetko sa to deje na serveroch opery a na klienta prichadza len vysledok, ktory sa zobrazi a je klikatelny.
Predstav si to tak, ze na serveroch opery bezi normalna desktopova opera, ta vykresli stranku, ktora je nasledne skomprimovana a poslana na klienta. (Samozrejme tam musia byt aj dalsie upravy, aby fungovali odkazy atd. ale pointa je asi takato)
|
| |
Re: opera
Od: _PM
|
Pridané:
23.3.2010 20:34
V tom pripade je to nepouzitelne na moderny web a sam som zvedavy kto to bude realne pouzivat. Skor by som Opere doporucil aby sa na iPhone vykaslala uplne. Bez WebKitu im to podla mna neprejde.
|
| |
Re: opera
Od reg.: Frees
|
Pridané:
23.3.2010 22:50
ehm, nepouzitelne? operu mini vyuzivaju ludia od Java telefonov zacinaje az po smartfony konce, dokonca sam poznam par ludi, ktory maju komunikatory ci uz s WM alebo Symbianom a ti operu mini rozhodne vyuzivaju uz len kvoli rychlosti a hlavne kvoli uspore mnozstva prenesenych dat
|
| |
Re: opera
Od reg.: cca01
|
Pridané:
23.3.2010 14:28
Neviem preco pises Apple, ked sa jedna iba o AppStore. Ano AppStore je restriktivny, ale iba v zaujme jednoduchosti ovladania a instalacie aplikacii tretich stran. Toto vsetko vzniklo na zaklade skusenosti so softom na inych platformach - Symbian, Palm OS, Windows Mobile - nejednotny vzhlad, rozne formy distribucie, sirenie mallware. AppStore zacal na zelenej luke, a restrikcie, ktore zaviedol boli uplne spravne - nas obchod - nase pravidla. Je to ine ako ked MS spravi Windows, da k dispozicii API a nestará sa o distribuciu a predaj aplikacii tretich stran. Koniec koncov - teraz sa vsetci snazia zaviest nejaky vlastny AppStore, cim vlastne potvrdzuju spravnost tohto konceptu.
Takze netreba si pliest slobodu s chaosom a anarchiou.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 14:32
appstore neprisiel s nicim novym. repozitare roznych *NIX systemov funguju rovnako uz dlhe roky (len ten software je zadarmo). tu ale ide o to ci zablokuju konkurencne jadro prehliadaca. problem je v tom ze na to aby si mohol pridat browser do appstore musi pouzivat jadro safari. som zvedavy co by ludia povedali keby si dal skin win xp na nejaky linux a tvrdil ze je to windows...
|
| |
Re: opera
Od reg.: cca01
|
Pridané:
23.3.2010 16:19
UNIXove repozitare a AppStore su uplne rozdielne veci. Uvediem len niekolko zasadnych veci:
- je ich vela
- kazde repo moze obsahovat ine verzie toho isteho softu
- nie je mozne za soft platit - (velka nevyhoda, pretoze kopa kvalitneho softu nebude kvalitna ak bude zadarmo)
- sprava (schvalovanie) toho co sa tam dostane je na nizkej urovni
- je pouzitych X frameworkov, ktore sluzia na jednu vec (nejednotne ovladanie, nekompatibility, duplicita, zaberie vela miesta na disku atd.)
Opere Mini, zelam schvalenie, aj ked si myslim, ze neuspeju.
|
| |
Re: opera
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 16:26
- nieje podstatne, kazda distribucia ma jeden hlavny repozitar a ostatne su na vlastne riziko
- hlavne repo nie
- preco by nebolo? repozitare bezne obsahuju komercny software. to ze ho nemozes kupit priamo cez "repozitar" - nieje o to zaujem tak preco by nieco take rozbiehali?
- zavysi podla distra/repozitara - ucel to kazdopadne splna linux je este stale bez trojanov/malware/virusov
- hmm? toto som nepochopil... aj v appstore mas kopec aplikacii ktore robia tu istu vec. ak to myslis tak ze je kopec rozdielnych package management tools - opat to zavysi od distra - kazde ma zvacsa jeden tool (apt v pripade debian based distier, portage v gentoo atd atd)
|
| |
Re: opera
Od: Admin123
|
Pridané:
24.3.2010 4:56
Aby sa Amíci prispôsobovali Európe, to sa len tak ľahko nevidí. :-))))
|
| |
Re: opera
Od: Admin123
|
Pridané:
24.3.2010 4:58
Aby sa Amíci prispôsobovali Európe, to sa len tak ľahko nevidí. :-))))
|
| |
Re: opera
Od: szaga2
|
Pridané:
23.3.2010 13:32
Ja mam v Sansung Omnia 8GB tiez operu,pouzivam domace WIFI. A je vynikajuce lebo kym moj wifi provider nemeni IP takze nemozem stahovat napriklad s Rapidshare tak cez Operu v PDA mozem hociked lebo sa IP meni stale.... :-D
|
| |
Re: opera
Od: podjebavak
|
Pridané:
24.3.2010 14:45
Aj tlačiť vo veľkej kancelárii a isť pre hotový papier?
|
| |
??345
Od: oi9uo
|
Pridané:
23.3.2010 12:10
mne sa to zda podobny pripad ako ked zalovali microsoft, ze predinstalovava iexplore.
|
| |
Re: ??345
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 13:52
Podobnosť tam je. No ani zďaleka nejde o rovnaký prípad a precedens nie je aplikovateľný. Podstatou celej veci je, že Apple nie je monopolom, ani nemá určujúci podiel na trhu. V rámci smartphoneov je síce pomerne vysoko, ale určite to nie je monopolné postavenie a navyše - podľa podľa rozhodnutia ESD musí výrobok na účely zaradenia do určitej skupiny výrobkov (kôli posúdeniu podielu na trhu) určité špecifické kritériá, ktoré v tomto prípade zodpovedajú trhu mobilných telefónov ako celku, nie iba "smartfónov".
Nuž a k tomu všetkému, ako som už spomenul, užívateľ má možnosť vybrať si prehliadač (aj keď nie vyslovene tak explicitne ako teraz vo Windowse).
|
| |
Re: ??345
Od: K-NinetyNine lenivy sa lognut
|
Pridané:
23.3.2010 15:35
s tou poslednou vetou sa neda suhlasit. vo win bol aj v minulosti, stacil vyvynut browser a spristupnit ho... u iPhone to nie je take jednoduche a aj ked je tych browserov viac, vsetky bezia stale na tom jednom jedinom safari jadre. a keby aj nie, stale je tam safari predinstalvane, takze co sa moznosti vyberu tyka, je prinajlepsom na rovnakej urovni ako je tomu u win.
tym netvrdim ze so zvyskom nesuhlasim...
|
| |
Re: ??345
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:38
Jj, už som o tom z inej časti diskusie dostatočne presvedčený :-P Aj keď verím, že o niekoľko dní už aj posledná veta bude pravdivá.
|
| |
Re: ??345
Od reg.: cca01
|
Pridané:
23.3.2010 16:25
Je tu rozdiel. MS vytvoril Windows, dal k dispozicii API umoznil vyvoj hocikomu hocicoho. Windows ziskal dominantne postavenie na trhu a zaroven sa vytvoril mega trh zo softom pre Windows. Preto kazde znevyhodnenie nejakeho dodavatela ma vvelky dopad na jeho hospodarenie.
V prípade Apple a AppStore je to tak, ze v momente ked Apple zverejnil svoje API aj podmienky pre svoj AppStore, boli startovacie podmienky rovnake, a su rovnkae aj teraz ked sa AppStore rozsiril.
|
| |
Opera do toho
Od: Marcilpan
|
Pridané:
23.3.2010 12:20
Ked microsoft dostala na kolena za pomoci EK apple bude hracka. Uz sa tesim na clanok z nazvom opera mini v apple zamietnuta, EK zacina vysetrovanie z blokovania rozsirenosti inych produktou vo svojom systeme.
|
| |
Apple vs Opera
Od: Ramonson
|
Pridané:
23.3.2010 12:23
Opera v iPhone? Neverím...
|
| |
Ja si myslim ze bude
Od: Opera Mini bude
|
Pridané:
23.3.2010 12:29
Podla mna, autor clanku uvadza lzive informacie, uz davno je v appstore plno prehliadacov namatkou perfect browser a ine. Okrem toho, vyvojari opery uz davno uviedli, ze Operu mini vytvorili tak, aby plne vyhovovala vsetkym poziadavkam Applu
|
| |
Re: Ja si myslim ze bude
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 12:35
jedna vec je ako ju opera vytvorila a druha ci ju apple schvali...
|
| |
Re: Ja si myslim ze bude
Od: lolec
|
Pridané:
23.3.2010 12:39
ty uvadzas lzive informacie. vsetky browsery ktore su na iphone su len preskinovane mobilesafari. Vyvojari opery museli prerobit Operu mini tak, aby taktiez vyuzivala webkit jadro, jedine co zmenili je ze vyuzili proxy servery opery ktore velkost stranky rapidne zmensia. Takze ak to teraz Apple odmietne bude to verejne priznanie aki su ozajstni sraci!
Povodna opera mini aj opera mobile pre iphone boli vyvinute cisto ako port klasickej opery na iphone aj s vlastnym renderovacim jadrom atd., co sa Applu nepacilo a zakazal a cenzuroval akekolvek zverejnenie tejto aplikacie.
|
| |
Re: Ja si myslim ze bude
Od reg.: Frees
|
Pridané:
23.3.2010 12:49
neviem preco by museli operu mini prerabat aby vyuzivala jadro safari, jedine preco su ostatne browsery blokovane je spracovanie javascriptu a to opera mini riesit nemusi
|
| |
Re: Ja si myslim ze bude
Od: Jozeeff
|
Pridané:
23.3.2010 16:06
Ostatne browsery pouzivaju jadro co ma safari. Ale ved to iste jadro pouziva napr. aj google chrome a nikto teraz nehovori ze je to preskinovany safari. Ked opera mini bude splnat podmienky tak by ju mali pustit.
|
| |
Re: Ja si myslim ze bude
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 16:20
to nieje uplne celkom pravda. chrome aj safari pouzivaju opensourcovi layout engine menom webkit (ktory primarne vyvija apple). ked mas nainstalovane safari aj chrome mas aj webkit 2x ale nejedna sa o "rovnaky" webkit. safari ho ma opraveny podla seba a chrome podla seba (takisto ako gentoo a ubuntu niesu rovnaky produkt aj ked obe vyuzivaju linoxove jadro). na iphone ked mas safari a ktorykolvek "iny" prehliadac stale pouzivas identicke jadro browsera (teda uplne 100% rovnake ako to ktore pouziva safari).
|
| |
Opera Mini
Od: ufon
|
Pridané:
23.3.2010 12:37
Toto by som bral do iP.Ale mam takeho tusaka ze Apple nepovoli Operu Mini v Appstore.
Ale mozno aj motyka vystreli...uvidime
|
| |
dajte odkaz
Od: Deer
|
Pridané:
23.3.2010 12:38
Je mi jedno, ci Opera mini bude v Appstore. Safari je hrozne, dajte odkaz na .ipa subor, nainstalujem si to aj bez "pomoci" Apple.
|
| |
Dsl.sk informuje :D
Od: IPv6
|
Pridané:
23.3.2010 14:25
Spoločnosť Slovak Telekom zavádza od 1. apríla u svojich produktov pripojenia do Internetu technológiou DSL aj optickou technológiou pravidlá férového používania s výrazným znížením prenosových rýchlostí po prekročení stanoveného mesačného limitu prenesených dát. Limity pre jednotlivé programy pripojenia sú stanovené na 120 GB respektíve 240 GB mesačne.
|
| |
:---D
Od: grosebruder
|
Pridané:
23.3.2010 14:51
Parádne sledovať, ako na DSL.sk:
1.) takmer každý príspevok proti Apple svieti zelenou farbou,
2.) takmer každý príspevok obhajujúci Apple je hlboko v mínuse.
|
| |
Re: :---D
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 14:56
tak isto to je aj pri linuxe, unixoch pripadne pri prispevkoch ktore davaju zmysel. to ze apple fanboy nezvyknu davat zmysel je ina debata (a za chvilu by som svietil na cerveno ak by to bolo mozne...)
|
| |
Re: :---D
Od: grosebruder
|
Pridané:
23.3.2010 15:31
No práve, nie je to len o Apple. Chceš zaručene zelený príspevok? Hoď kameň do Slovanetu. Alebo Towercomu. Alebo buď neskutočne neutrálny a "zlatou strednou cestou" oba tábory zmier. ;)
|
| |
Re: :---D
Od: grumble
|
Pridané:
23.3.2010 15:33
Takisto sa tresta aj slabost. Ak sa niekto na nic nehra a spyta sa kvazi primitivnu otazku, moze ocakavat veela minusiek.
|
| |
Re: :---D
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:39
A prečo to vlastne nie je možné? :D Mali by sme tu peknú farebnú šou :D
|
| |
Re: :---D
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 15:41
ja neviem pytaj sa toho genia co to tu nakodil ;)
|
| |
Re: :---D
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:44
To bola otázka do pléna, kodér možno odpovie :D
|
| |
Re: :---D
Od reg.: cinko
|
Pridané:
23.3.2010 15:49
koder sa k tomu neprizna :)
|
| |
Re: :---D
Od: K-NinetyNine lenivy sa lognut
|
Pridané:
23.3.2010 15:39
ludia nedavaju minusy produktu, ale danemu prispevku. pokial by obhajca applu a iphonu poskytol vecne inframcie a ich odporca by pisal totalne nezmysly a zavadzajuce kraviny, tak by sa to trochu otocilo... lenze holt, ked ty zarity zastancovia niektoryh produktov pisu take kraviny, co by si chcel...
|
| |
Re: :---D
Od: deks
|
Pridané:
23.3.2010 15:43
Tak musím trochu súhlasiť s veľkým bratom, nie je to celkom tak. Stav, ktorý si napísal, by bol samozrejme ideálny.
|
| |
Re: :---D
Od: kakafko
|
Pridané:
24.3.2010 3:05
co tu reves, ze ti ludia davaju minusky.
nepis chujoviny a mozno dostanes nejake plusky a za odmenu na mikulasa fidorku.
|
| |
Re: :---D
Od: deks
|
Pridané:
24.3.2010 8:51
:-*
|
| |
Re: :---D
Od reg.: cca01
|
Pridané:
23.3.2010 16:25
Ake by to bolo, keby tu bola diskusia Apple v. Linux?
|
| |
Re: :---D
Od: cinko@home
|
Pridané:
23.3.2010 19:44
bezpredmetna ;)
|
| |
apple
Od: aleluja
|
Pridané:
23.3.2010 16:36
podla mna sa to Apple oplati, mozno si s tym zvysi predaj..
|
| |
Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
23.3.2010 23:39
Ako tú posranú Operu mini môžu ľudia toľko používať?! Veď to ide cez proxy = bezpečnosť u mňa 0 bodov, nedôverujem tomu.
Rýchlosť beriem, len keby sa dalo vypnúť proxy. Keby sa dalo, aj ja by som to začal používať.
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: kub
|
Pridané:
23.3.2010 23:47
Ak ti vadia proxy a mas smartphone so symbianom/windows mobile tak si nahod operu mobile. To iste co desktopova, len kompresia dat je volitelna (vola sa to tam opera turbo, defaultne je vypnuta).
podla mna je ta kompresia dat aj tak super vec. Pokial mas obmedzeny objem dat, jednoznacne. Pri citani webu nepotrebujem obrazky v plnej kvalite a flash. A ked ano, mozem si to reloadnut v plnej kvalite.
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
24.3.2010 0:21
Nie je spoplatnená?!
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od reg.: Alino
|
Pridané:
24.3.2010 7:26
nie, mne frci zadarmo. a keby aj nie, najdem si crack xD
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: kub
|
Pridané:
24.3.2010 8:07
je uplne zadarmo, vsetky jej verzie
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: ferdinando
|
Pridané:
25.3.2010 0:58
lebo opera nie je skundeta ako ksichtoknizka (rozumej facebook aka FBI) resp. google, ktory ak sa prihlasite v gmail, tak ked pouzivate vyhladavac, tak samozrejme uz nie anonymne, ale vsetko si ukladaju co ste vyhladavali. Opera je seriozna firma, Operu Mini pouzivam roky rokuce, prihlasujem sa heslami vselikde a nikdy ziadny problem = Opera Software == 100% dovera. Su to fakt borci ludia co pracuju pre Operu, klobuk dolu. OperaMini funguje velmi dlho, a ak by zamer opery bol nahanat (a ukladat, archivovat) citlive data, tak za tolke roky by ich uz niekto hekol a zverejnil nejake pikosky (vid ked hekli azet tak zverejnili hesla majitelov... kktsom = jan dubec). U Opery sa nic take nestalo.
|
| |
Re: Opera dnes požiada Apple o distribúciu Opery Mini pre iPhone
Od: ferdinando
|
Pridané:
25.3.2010 1:12
,,Ako tú posranú Operu mini môžu ľudia toľko používať?!"
1) Lebo najlacnejsi operator si uctuje v r. 2010 (!!!) za 1MB dat cca 1 euro -> PRETO POUZIVAME OPERU MINI, lebo nam prachy nepadaju z neba a mobilny operatori v SR su ziskuchtive nenazrane ...
2) Lebo je vdaka proxy sakramensky rychla a pri nasich spomalenych opeartoroch, ktory v 2010 nemaju adekvatne moderne siete sa to zide
OperaMini mi usetri az 95% dat! Takze o com tocis?
|