Spoločnosť Google na konci minulého týždňa predstavila port 3D hry Quake II do HTML 5. Hra bola portovaná pre odskúšanie HTML 5 a príbuzných technológií pre spúšťanie náročných aplikácií v JavaScripte.
Samotný kód hry je v JavaScripte, pre renderovanie 3D scén je využívané rozhranie WebGL umožňujúce JavaScriptovým aplikáciám v prehliadači využívať OpenGL.
Google JavaScriptovú verziu nevyvíjal nanovo, vznikla z portu hry do programovacieho jazyka Java známeho ako Jake 2 prekladom pomocou Google Web Toolkit.
JavaScriptový port podporuje sieťové hranie, komunikácie je zabezpečená pomocou WebSocket API. Ukladanie dát je zabezpečené pomocou Web Storage API.
Hra dosahuje podľa spoločnosti v Chrome na MacBooku bližšie nešpecifikovanej konfigurácie 20 až 25 fps, na Mac Pro 45 fps a na bližšie nešpecifikovanom notebooku s Linuxom 60 fps.
Quake II v JavaScripte (video: Google)
Podporovanými prehliadačmi sú vývojové verzie Chrome a Webkitu. WebGL podporuje aj Firefox, podľa vývojárov ale zatiaľ nie je jeho výkon v JavaScripte dostatočný pre spúšťanie tejto hry s dostatočným fps.
Zdrojové kódy umožňujúce vytvoriť hrateľnú JavaScript verziu je možné sťahovať zo stránok projektu na Google Code, hrateľné demo Google zatiaľ neposkytuje, keďže textúry, modely a zvuky nie sú uvoľnené pod otvorenou licenciou.
Parada, zdá sa že tag <canvas> spolu s Javascriptom do dvoch rokov odsunu flash do zabudnutia. Ešte nech sa devs naučia poriadne JS a webgl sa dostane do stabilnych browsrov. Ono programovat v JS nie je žiadna sranda, vid seriál o OOP v JS na Roote.
Veľmi dobre viem o com hovorím. JS je plnohodnotný OOP jazyk. Nemá ale classy ale tzv prototypy. A to je hlavný problém, lebo devs to nepoznajú. Uistujem tá však, že v JS sa dá naprogramovat plnohodnotna OOP aplikácia. Lennie tak pohodlne ako v C++ syntax like jazykoch
Go Space Captain Katsura, Go!
Od: Hele von der Vole
|
Pridané:
6.4.2010 21:22
myslis ten system ktory uz od zaciatku pouziva google chrome, a ktory je dovodom ze je z hladiska bezpecnosti skoro nezranitelny? treba len trpezlivo cakat a bude to... ale v ziadnom pripade nepouzivat existujuce a plne funkcne riesenie...
Re: Go Space Captain Katsura, Go!
Od: Uhlik (zmazal sa mi kolacik)
|
Pridané:
8.4.2010 8:27
nie tak celkom ... ako prvy pouzival oddelene procesy IE7, avsak len pre rozlicne bezpecnostne zony ... model so samostatnym procesom pre kazdu zalozku prisiel sucasne v Chrome a IE8 ...
ty genius. quake arena ja podlamna flash a rychlejsia. po dalsie. naco nevyuzity procesor? nech len maka...
flash tiez nemusim ale par rokov tu robil dojem tak sa vsetci z toho html5 nepoondite. aj tak mi cela ta studia okolo html5 pripomina tendre nasej vlady...
Re: flashu odzvonilo
Od reg.: tomibojko
|
Pridané:
6.4.2010 11:42
prečo mam žmýkať procesor na maximum ked ta ista aplikacia si zneho ukrojí len tretinu...
aj keby som hned nebol na nb ale na stolnom počitači, kde mi nejde o baterku tak aspon kúsok o spotrebu...procesor mi ma bežať naplno ked to fakt nejaka aplikacia potrebuje nie preto že flash je nenažrany...
toť môj nazor...
Re: flashu odzvonilo
Od reg.: cinko
|
Pridané:
6.4.2010 11:48
lol aby mohol robit aj nieco ine ako renderovat nejaky blby flash (casto sa mi stava ze mi vyzerie 90% procaku a musim killovat plugin). plus jeho portabilita je diskutabilna (na linuxe/macu je flash neskutocne na p*cu napisany). sorry ale flash je blud. nech zije html5
Re: A sme tam..
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
7.4.2010 14:22
Nie. Prvá oficiálna verzia bola 2.0, predtým boli len nejaké divné pokusy, ktoré sa ale nikdy ani neschválili, ani neimplementovali. Ďalšie oficiálne verzie boli 3.2, 4.0 a 4.01.