neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Google portoval Quake II do HTML 5

DSL.sk, 6.4.2010


Spoločnosť Google na konci minulého týždňa predstavila port 3D hry Quake II do HTML 5. Hra bola portovaná pre odskúšanie HTML 5 a príbuzných technológií pre spúšťanie náročných aplikácií v JavaScripte.

Samotný kód hry je v JavaScripte, pre renderovanie 3D scén je využívané rozhranie WebGL umožňujúce JavaScriptovým aplikáciám v prehliadači využívať OpenGL.

Google JavaScriptovú verziu nevyvíjal nanovo, vznikla z portu hry do programovacieho jazyka Java známeho ako Jake 2 prekladom pomocou Google Web Toolkit.

JavaScriptový port podporuje sieťové hranie, komunikácie je zabezpečená pomocou WebSocket API. Ukladanie dát je zabezpečené pomocou Web Storage API.

Hra dosahuje podľa spoločnosti v Chrome na MacBooku bližšie nešpecifikovanej konfigurácie 20 až 25 fps, na Mac Pro 45 fps a na bližšie nešpecifikovanom notebooku s Linuxom 60 fps.


Quake II v JavaScripte (video: Google)



Podporovanými prehliadačmi sú vývojové verzie Chrome a Webkitu. WebGL podporuje aj Firefox, podľa vývojárov ale zatiaľ nie je jeho výkon v JavaScripte dostatočný pre spúšťanie tejto hry s dostatočným fps.

Zdrojové kódy umožňujúce vytvoriť hrateľnú JavaScript verziu je možné sťahovať zo stránok projektu na Google Code, hrateľné demo Google zatiaľ neposkytuje, keďže textúry, modely a zvuky nie sú uvoľnené pod otvorenou licenciou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

nice :-)
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Parada, zdá sa že tag <canvas> spolu s Javascriptom do dvoch rokov odsunu flash do zabudnutia. Ešte nech sa devs naučia poriadne JS a webgl sa dostane do stabilnych browsrov. Ono programovat v JS nie je žiadna sranda, vid seriál o OOP v JS na Roote.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tusim nevies, o com hovoris. Objektovy model JS sa ani zdaleka nevyrovna tomu v Actionscripte 3.0
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Veľmi dobre viem o com hovorím. JS je plnohodnotný OOP jazyk. Nemá ale classy ale tzv prototypy. A to je hlavný problém, lebo devs to nepoznajú. Uistujem tá však, že v JS sa dá naprogramovat plnohodnotna OOP aplikácia. Lennie tak pohodlne ako v C++ syntax like jazykoch
Odpovedať Hodnotiť:
 

imho toto by flash nedal ani keby kamen tehlu ebal (teda dat by to dal ale asi by mi zhorelo cpu)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

lenze flash nie je na taketo 3d serepeticky ani robeny. Na to je shockwave a ten je teda mega rychlejsi ako toto html5
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Flash je halvne uzavrete proprietarne svinstvo. Jedno aku odnoz z neho zoberies. Kebyze ratam vsetky pady mojho FF, 90% z toho bol falsh.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

uz aby implemntovali ten system s viacerymi procesmi aby nepadal cely FF ked sa zdrbe flash
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

myslis ten system ktory uz od zaciatku pouziva google chrome, a ktory je dovodom ze je z hladiska bezpecnosti skoro nezranitelny? treba len trpezlivo cakat a bude to... ale v ziadnom pripade nepouzivat existujuce a plne funkcne riesenie...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nie tak celkom ... ako prvy pouzival oddelene procesy IE7, avsak len pre rozlicne bezpecnostne zony ... model so samostatnym procesom pre kazdu zalozku prisiel sucasne v Chrome a IE8 ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je celkom pravda, vid Adobe labs alchemy. Ale inak parada, radosť pozerať ako HTML/js napreduje!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty genius. quake arena ja podlamna flash a rychlejsia. po dalsie. naco nevyuzity procesor? nech len maka...

flash tiez nemusim ale par rokov tu robil dojem tak sa vsetci z toho html5 nepoondite. aj tak mi cela ta studia okolo html5 pripomina tendre nasej vlady...
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

prečo mam žmýkať procesor na maximum ked ta ista aplikacia si zneho ukrojí len tretinu...
aj keby som hned nebol na nb ale na stolnom počitači, kde mi nejde o baterku tak aspon kúsok o spotrebu...procesor mi ma bežať naplno ked to fakt nejaka aplikacia potrebuje nie preto že flash je nenažrany...
toť môj nazor...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

lol aby mohol robit aj nieco ine ako renderovat nejaky blby flash (casto sa mi stava ze mi vyzerie 90% procaku a musim killovat plugin). plus jeho portabilita je diskutabilna (na linuxe/macu je flash neskutocne na p*cu napisany). sorry ale flash je blud. nech zije html5
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

quake live neni flash ale normalny samostatny plugin
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave,... asi tak ako renderovat html 1.0 na crysis 2 engine :-).
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Myslel si to asi naopak, nie?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

HTML 1.0 neexistuje ani neexistovalo.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pravdaze existovalo, pred rokom 1997 - takze to uz je skor pre pametnikov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie. Prvá oficiálna verzia bola 2.0, predtým boli len nejaké divné pokusy, ktoré sa ale nikdy ani neschválili, ani neimplementovali. Ďalšie oficiálne verzie boli 3.2, 4.0 a 4.01.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

och, pripomenuli mi moje mladi :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toto som hraval ako male decko, rad si to zopakujem, len ci sa to bude dat sejvnut :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Máš to tam napísané. Ukladanie je jednoducho vyriešené pomocou localStorage, vynikajúca vecička.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ten webkit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Safari a Chrome.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zda sa, ze si pripravuju podu pre ChromeOS :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký to má súvis?
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby google nahnevalo to, ze chrome nepodporuje quakelive???

http://www.quakelive.com/#home

dost stara zalezitost...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár