neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Dotykový displej iPadu stojí Apple 95 dolárov

DSL.sk, 8.4.2010


Najdrahším komponentom nového internetového tabletu Apple iPad je dotykový displej, tvrdí vo svojej analýze nákladov na jednotlivé komponenty iPadu spoločnosť iSuppli.

Samotný 9.7" palcový LCD displej technológie IPS s rozlíšením 1024 x 768 bodov od LG Display stojí 65 dolárov, dotyková vrstva od Wintek 35 dolárov. V analyzovaných kusoch displeje vyrobila spoločnosť LG Display, podľa informácií iSuppli ale dodávajú displeje pre iPad aj dvaja ďalší nešpecifikovaní výrobcovia.

Celkové náklady na komponenty zabezpečujúce užívateľské rozhranie iPadu stoja Apple 109.5 dolárov, až 43.7% z celkových nákladov na komponenty 16 GB WiFi verzie iPadu.

16 GB Flash NAND pamäť od Samsungu stojí 29.5 dolárov, 24.75 Wh LiPol batéria 21 dolárov a procesor A4 navrhnutý odkúpenou spoločnosťou PA Semiconductors ale vyrábaný Samsungom 19.5 dolárov.

Celkové náklady na komponenty a materiál 16 GB WiFi verzie iPadu sú podľa analýzy iSuppli 250.6 dolárov, ďalších 9 dolárov tvoria náklady na výrobu jedného kusu. Celkové priame výrobné náklady jedného 16 GB WiFi iPadu sú tak 259.6 dolárov, jeho predajná cena je 499 dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40


Diskusia:
                               
 

je dost drahy
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Dokonca drahsi ako slanina. A nedokaze tlacit vo velkom kancli.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ano, kazdy druhy tu mudruje ake je to drahe. Ved preco s kamaratmi nevyviniete nieco podobne a nepredavate? Staci nieco mensie a jednoduchsie pre zaciatok. Kecy su lacne, ze ano?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

alternativa 1: ICD Gemini
alternativa 2: HP Slate

ponukaju vyssie vykonnostne parametre + moznost telefonovania a dalsie blbinky k tomu za cca rovnaku cenu :)
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ja neviem, ono to dopadne vzdy takto:
http://www.youtube.com/watch?v=vJpEuMidcSU
to ze tam buchnu wokna, ktore niesu usposobene na to, to zrovna nieje vyhra.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to gemini ma TEGRU 2 ? tak ta určite preští ipad masivnym prúdom
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No, zatiaľ sa nám rysuje z Tegra 2 pekný prepadák. Máme tu Qualcomm Snapdragon, OMAPy od TI, PXA od Marvellu, SHMobile od Renesas... čo ja vám viem, podľa mňa dopadne ako Tegra 1
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

mne je jedno ze to nepchaju vsade, mne by stacil aj development kit nach si z toho spravim nejaku peknu vecicku ku telke. Lubi sa mi ze samotne A9 jadro prešti Atom a ked to ma aj graficke jadro .... joj boa keby k tomu dali kundu pretiahol by som to
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Bez sa nadychat cerstveho vzduchu... to ti je super vec
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

mas pravdu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zeby preto zeby velke spolocnosti nedovolili aby si s takym niecim prisiel?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

skvela vyhovorka. skusal si, alebo len mas zamienku, preco ani neskusit? ;)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tinyURL.com/wePad
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Jasne ze je. Ved pisali, ze Jablko ma marzu 40-60%?
Z coho by asi platili tie svoje mega reklamy, keby to davali "lacno"?
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Uz si niekde videl reklamu na iPad alebo inu reklamu priamo od Apple? Ja nie. Teda okrem tych obrovskych iPhonov u operatorov ale to neviem kto plati.
Skus si skor polozit otazku z coho platia vyvoj toho zariadenia a vyvoj operacneho systemu, ktory je najvacsim pozitivom tohto zariadenia.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

http://skratka.sk/3v4j1g

kupili si jednu cast serialu..
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Neviem co stlae mate proti tym reklam. Tvarite sa ako by mal len apple reklamy. Pritom v USA ma kopec reklam aj microsoft, nokia a kopec dalsich spolocnosti co su konkurenti apple. Rozdiel je v tom ako je reklamna strategia uspesna. Napr. prva reklama microsoftu proti Apple, ktora bola dost neuspesna stala 300mil. USD. Apple ma reklamu ako kazda ina spolocnost.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ja mam rad reklamy. mozem aspon ist na wc, atak


Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Tak to bola ale kurefsky predrazena reklama...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Co to tu na nas skusas? Vyvoj OS je uz davno zaplateny skrze ajtelefon. A reklamy? Kdekolvek mimo zavsivavene slovensko. http://tinyurl.com/ya4c7j2
http://tinyurl.com/ybz4xrq
Nechce sa mi hladat dalej. A uz ani argumentovat ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

U iPadu boli dodatočné náklady na odstránennie multitaskingu, takže nejaké náklady na vývoj OS tam boli
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Odstranenie multitaskingu? Ten predsa nie je ani na ajtelefone :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Je, len nie je povoleny pre 3rd aplikacie. Ale na apple aplikaciach je povoleny. Staci si stiahnut nejaku aplikaciu z appstore, ktora ukaze aj aplikacie beziace na pozadi.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jj to obmedzenie poznam, ale preco kua potom operuje argumentom, ze iphone ma multitasking a ze si jeho specifikaciu mame vyguglit? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

NY times odhaduje vyvoj cipu Apple A4 pouziteho v iPade na jednu miliardu USD. Takze asi sli este nejake peniaze do vyvoja.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Kolko $$$ dostali NY Times za tuto reklamu na ospravedlnenie vysokej ceny iPadu? :D
Vacsina nakladov na reklamu Apple je v ramci USA. A sorry, ale u mna su amici ako narod jedno tupe stadecko s husto medialne masirovanymi mozockami, takze preto tam vybiehali z obchodov s iPadmi hrdo nad hlavou, ako keby prave kupili osobny teleport, pripadne carovny plastik Harryho Poseru.

PS: Nie, naozaj zaujimalo by ma, komu ten A4 cip ukradli a komu isla ta miliarda na premie :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ked uz nazyvas stadom americanov, tak potom aj slovakov atd. U nich je rozdiel v tom, ze to stado ma peniaze.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A nevoli Fica.
Nastastie
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A pomerom k priemernemu platu zaplatia za blbustky menej ako Slovaci :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to odhadli zle, lebo je to iba doladeny existujuci chip, ktoreho vyvoj sa uz davno zaplatil x krat pouzitim v inych zariadeniach.
to si naozaj myslis, ze vyvijali chip od piky pre ipad? nebud komicky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nadobudol si pocit ze sa prechadzam po fabrikach ktore vlastni Apple a pozeram sa na ich vyvoj. Ja som tu len dal spravu z NY Times. To ci je doladeny alebo nie je mi jedno. Mna cena iPadu a cena suciastok a vyvoju vobec nezaujima. Je mi jedno kolko to stalo to nie je moja starost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tym vyvojom to nebude take dramaticke, pretoze Apple urcite kazdy svoj novy produkt nevyvyja od piky. Alebo si myslis, ze po vyrobeni niecoho vsetky podklady k veciam, ktore by sa mohli (aj po modifikacii) pouzit v dalsom vyrobku skartuju, labaky spalia a zamestnancov zabiju a idu dalsiu vec od nuly??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Apple funguje rovnako ako dalsie firmy. Apple ma rovnaky vyvoj ako ma samsung, nokia, htc atd. Vsetky firmy maju v USA masivnu kamapn ako Apple. Aj na Windows vista bola WOW masivna kampan a nikto tu nerozoberal ze maju velky marketing. Samsung urobi cip a nikto tu nepise, ze kolko zaplatili NY Times za clanok o nich. Len ked ide o Apple tak zrazu ma jedina reklamy, jedina nerobi vyvoj a kradne, podplaca novinaroch a ich veci stoja za hovno. Zbavte sa uz tych Apple predsudkov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

"Apple ma rovnaky vyvoj ako ma samsung, nokia, htc atd."

apple vyvija hw komponenty minimalne. riesia iba design a skladacku z nakupenych komponentov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano je to skladacka tak ako iPhone. Ale ten procak vyvijal Apple. Respektive firma ktoru apple odkupil. Samozrejme ze tam nie je komplet ich hardware. Ale ja som sa bavil len o procaku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

procak, bateria (na to Apple nedavno postavil vlastnu fabriku po pruseri so Sony), vlastne zakaznicke obvody a cipy (nie procesory, skratka jednoucelove jednoduche chrobaky).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je absolútne jedno, či to je skladačka, alebo nie, pretože ak to je skladačka tak cenu vývoja zaplatia v cene súčiastok

okrem toho vyvíjajú software

mimochodom ľahko sa hovorí iba, že dokopy nič nerobia, no skúste vyrobiť niečo, čo od vás ľudia budú kupovať. Už len taký maloobchod s potravinami je problém otvoriť, nie to ešte uviesť na trh produkt, ktorého sa musí predať aspoň pár miliónov kusov, aby to preplatilo náklady
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak je to jedno, tak potom nepicuj o miliardovych nakladoch na vyvoj cipu pre ipad.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nepičujem, len v tých nákladoch je zarátaný vývoj ostatných súčiastok (keďže je to v cene súčiastky), pričom vývoj tohto nieje
Odpovedať Hodnotiť:
 

videl si neaky americky film bez toho aby tam na bookoch nemali Apple logo?
ja zial nie...
kazdy jeden tam ma mac.. proč?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sony pictures (columbia) pouziva vaio
Odpovedať Hodnotiť:
 

skoda,ze isuply nevydava k odhadom velkoobchodnych cien aj navod,ako to poskladatdoma a ako tam flesnut pouzitelny os,respektive firmware. mozno by som cca 250 € obetoval na ebook a web reader, ci ovladanie domaceho kina s hdd a zbierkou hudby. by to bol najs jukebox s externym playlistom :D
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

lol ked ovladanie domaceho kina tak jednoznacne asus eee keyboard ;) sorry ale keby ten why?pad mal HD vystup (idealne aj wireless HDMI) tak by sa s nim dalo pocitat ako so sucastou domaceho kina. ale VGA vystup bez HD a 3.5 jack ma k multimediam rovnako daleko ako tesco mp3 prehtavac za 2evri
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

este keby to bolo lahke ako papier a rychlo umyvatelne tak by sa s nim dalo pocitat ako sucastou toalety --- inak to ma daleko od hajzloveho papiera za 30 centov z tesca...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ty nejaky drahy papier z tesca kupujes. To ma aj masazne vystupky ci ako?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako pocitam, tak pocitam, 65+35=100
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Zrejme redakcia DSL.sk zaokrúhľuje nadol, len trošku divne, na najbližšie celé päťky... :)))
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

dane dane dane... :))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pani neviem kde je chyba, ALE v nadpise sa udava cena 95 USD

V clanku samotny display stoji 65 USD
a dotykova vrstva 35 USD.

Tak 95, 65 alebo 100 USD?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

65$ display, 30 dolarov dotykova vrstva, spolu 95USD:) overene priamo na isuppli stranke
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vyhodou je vlastna obchodna siet, takze cenu maju pod kontrolou a nenabaluje sa na dalsi 10tich predajcoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nie, len sa nabaľuje sám na sebe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozno je to aj nevyhoda. Takuto strategiu mal aj Dell a vidis, ako dopadol. Skoro nikto ho nepredava a radsej sa predava Asus, Acer... atd
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

dell predava skor produkty pre korporatnu sferu a menej pre beznych pouzivatelov, takze podla mna az tak zle nedopadol :-)
ja osobne mam dell monitor, nebolo to sice take lahke ako s inymi vecami (skocit do obchodu a kupit) ale napokon som s nim spokojny :-p (a nie, objednavat sa mi nechcelo, radsej som si po to siel osobne :-P)
Odpovedať Hodnotiť:
 

praveze sa snazil presadit pre beznych uzivatelov, ale uz s nimi nechce skoro nikto nic mat, resp. velmi tazko sa Dell dohodne s predajcami, pretoze predtym, ked ho ziadali o predaje, nevyhovel im...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som si taku sprostost predrazenu nikdy nekupil, ked obcas pachnem do apple obchodu na skusi, sa divim ze to niekto kupuje. to podla mna kupuju len analfabeti co pozeraju jak to vyzera a nie ludia ktory vedia na co pocitac ci inu masinu naozaj chcu. takova p.cov.na to jedine telata kupuju.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Načo sa potom trepeš do Apple obchodov? Aby si sa mohol urobiť nad teliatkami, ty hnusné pedofilno-zoofilný imbecil?
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

chodí sa pozerať na koprofágov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze tebe to nevyhovuje neznamena ze je to blbost. XY dalsim ludom to vyhovuje. To neznamena ze ty ludia su telata, to skor ty co si to o nich myslia. Ziaden produkt nevyhovuje vsetkym ludom, ale len pri apple produktoch su ty co im to vyhovuje blbci, telata, reklamny magory.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Dneska som chcel byt negativisticky, ale s tymto nazorom suhlasim. Irituje ma, ked adolescentna uhrovita nerd socka skatulkuje win userov do jednej kopy s BFU, kedze sami netrpia maniou buildovat si dennodenne svoje distro. Zial, ovecky apple su nadmieru vyrazne a neskutocne nabudene. Nejak ma to nuti kopnut si :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

stacilo napisat, ze si adolescentna uhrovita nerd socka, pre ktoru je vrcholom dna zapicovat si na apple na internete
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vrchol dna este pre beznych ludi nenastal, ale pre jablckarov uz asi ano...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nevadi, nepochopil si.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vacsina domacich pouzivatelov notebookov/netbookov/padov nevyuziva plny vykon tychto zariadeni. Na browsovanie, skypovanie, ... staci aj ten najlacnejsi notebook/netbook. Apple ide cestou jednoducheho ovladania a teda priblizuje svet IT aj beznym ludom.
Viem si predstavit ze iPad dam cloveku ktory nikdy nepouzival PC a on bude vediet za par hodin zakladne operacie. Bude schopny si kupit a nainstalovat aplikaciu a podobne veci ktore by na beznom netbooku nedokazal.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

s softwarovemu vybaveniu iVeci a politike Applu sa nevyjadrujem, ale vsetky (iPhone ani iPad neviem) ich produkty su po HW stranke 2-3 kroky pre d konkurenciou, ako priklad len uvediem bezkablovost vsetkych ich rieseni
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

toto si vytlacim a vylepim na zachod .. a vzdy ked budem mat zapchu tak si to precitam a do sekudny sa poserem .. iPad je po HW stranke pred konkurenciou ano ? a cim ? usb , podporou flashu ? nebodaj multitaskingom alebo fungujucou wifi ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ach jo, aj ja si pamatam ze som bol takyto ignorant kedysi. musis sa na veci pozerat inak, pomaha si tu vec vyskusat. taktiez nie vsetko co sa vyrobi musi byt urcene pre teba, skus vidiet veci - zariadenia aj z pohladu inych pouzivatelov. a ano, apple dava do svojich vyrobkov nadcasovy hardware
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Hmm?? Nepoviem este nadcasovy dizajn, ale nadcasovy HW?!
Mozno za 3-5 rokov ked tu budeme behat s personalnymi holoprojektormi sa bude dat "nadcasovy" Apple vyrobok ako iPad pouzit namiesto tacky na ranajky do postele.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono vážne používajú nadčasový hw, napríklad dotykové displaye a akcelerometry bolo pred uvedením iPhone vidieť minimálne, dokopy so žiadným komerčným úspechom, teraz to má každý. Čo sa týka iPadu, tam revolučný HW nieje, možno tak pomer výkon/spotreba ich procesora, aj to ja osobne neviem posúdiť. Možno aj ten display, kto vie. Čo sa týka stolných PC a notebookov, tam je iný problém, tam má Apple vážne naj HW, niektoré Intel procesory boli v ich zariadeniach skôr, ako sa začali predávať pre zvyšok trhu. Jediný problém je, že špičku HW majú pri uvedení novej generácie a keďže nové generácie majú raz za pár rokov, tak pri rýchlosti vývoja nových technológií sú teraz zastaralý a predražený. Pozrite si napríklad teraz MacBook Pro, staré generácie procesorov, staré generácie grafických kariet a cena cca jak v čase uvedenia. Najskôr toto leto budú mať novú generáciu, uvidíme, ako to bude potom :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aktualizacia macbookov by mohla byt uz do mesiaca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vydrz baterie - ktory notebook resp netbook vydrzi 10 hodin?
Flash? naco? HTML5 je buducnost
USB? - Co tam budes pripajat? iPad nieje notebook. iPad sa pripoji na domacu siet v ktorej je pripojeny sietovy disk a mas vsetky data pristupne.
Multitasking tam je. Zisti si co to slovo znamena a potom mudruj
Wifi? pride jeden clanok o probleme z wifi a uz si to niekto prelozi tak ze wifi je nepouzitelna.
Tvoj problem je ze na nieco take nemas peniaze tak to hned je hlupost. Nezavid a zarabaj.
Este raz iPad nieje nahrada za NOTEBOOK resp NETBOOK

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vydrz baterie, slusna ..
Flash? Len applefans dokazu nedostatok povysit na cnost.
USB? Ked ti niekto donesie na USB kluci material (fotky, dokumenty, ...) mozes si ho strcit do kakaca. Ale kedze je to feature a za kazdu pichovinu treba v apple platit, kupis si redukciu.
Multitasking tam NIE JE! Ak si myslis opak, daj sem link na podporu tvojho tvrdenia.
Wifi by som tu neriesil.
Jedine co s tebou suholasim je posledna veta :) ipad je len ajtelefon na stereoidoch ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

iPad je len zväčšená verzia iPodu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

iPhone OS plne podporuje multitasking. Je to UNIX OS. Na pozadi bezi Mail.app, Safari, iPod, prijimanie SMS, prijem hovorov, demony na spustenie uloh v danom case (upozornenia v kalendari, budik apod.)

Multitasking nie je povoleny LEN A LEN pre aplikacie 3. stran. Pritomny ale samozrejme je. Je rozdiel, ak nieco zakazem vyvojarom a je rozdiel, ked to tam nie je. Ak neveris, prosim, tu je vypis z TOP z mojho iPhone:

iPhone:~ root# uname -a
Darwin iPhone 10.0.0d3 Darwin Kernel Version 10.0.0d3: Fri Sep 25 23:30:45 PDT 2009; root:xnu-1357.5.30~3/RELEASE_ARM_S5L8900X iPhone1,2 arm N82AP Darwin
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Phone:~ root# top

Processes: 24 total, 1 running, 23 sleeping... 93 threads 17:57:34
Load Avg: 0.24, 0.73, 0.87 CPU usage: 3.64% user, 7.27% sys, 89.09% idle
SharedLibs: num = 0, resident = 0 code, 0 data, 0 linkedit.
MemRegions: num = 2044, resident = 35M + 0 private, 22M shared.
PhysMem: 27M wired, 16M active, 16M inactive, 103M used, 13M free.
VM: 860M + 0 699764(0) pageins, 99908(0) pageouts

PID COMMAND %CPU TIME #TH #PRTS #MREGS RPRVT RSHRD RSIZE VSIZE
3879 securityd 0.0% 0:00.11 1 24 39 384K 6476K 652K 26M
3878 top 8.0% 0:00.97 1 22 34 536K 6732K 1016K 17M
3874 bash 0.0% 0:00.16 1 15 49 264K 6744K 1060K 19M
3873 sshd 0.0% 0:00.76 1 15 34 312K 6488K 1304K 18M
3872 launchprox 0.0% 0:00.04 1 19 39 192K 6488K 468K 17M
3871 MobileMusi 0.0% 0:02.99 2 104 95 3364K 9464K 13M 69M
3870 MobileMail 0.0% 0:05.16 5 149 110 3428K 9604K 14M 70M
3863 MobileSafa 0.0% 0:04.86 6 101 112 4664K 9700K 16M 73M
3814 mediaserve 0.0% 0:14.11 13 190 109 1544K 6900K 4444K 40M

Odpovedať Hodnotiť:
 

3185 SCHelper 0.0% 0:13.02 3 31 45 348K 6488K 400K 17M
3179 MobilePhon 0.0% 1:15.23 1 108 170 4056K 9456K 6024K 72M
3169 SpringBoar 0.8% 30:12.75 12 354 547 8524K 9856K 20M 87M
2416 apsd 0.0% 1:15.25 3 77 40 660K 6488K 900K 17M
2370 sbsettings 0.0% 0:00.25 1 38 28 380K 6840K 456K 30M
41 iapd 0.0% 1:40.67 4 113 56 876K 6852K 1224K 42M
33 CommCenter 0.0% 7:08.51 9 139 98 1480K 6900K 2920K 47M
27 fairplayd 0.0% 0:03.78 1 34 47 512K 6476K 472K 19M
23 lockdownd 0.0% 10:43.91 3 70 68 1336K 6852K 1464K 42M
17 BTServer 0.0% 2:14.02 3 93 67 736K 6852K 872K 44M
15 configd 0.0% 18:14.17 11 250 100 1124K 6488K 1740K 22M
14 syslogd 0.0% 2:36.44 4 39 46 260K 6480K 328K 19M
13 mDNSRespon 0.0% 1:58.72 2 54 39 476K 6476K 756K 18M
12 notifyd 0.0% 1:36.57 2 379 29 380K 6480K 416K 17M
1 launchd 0.0% 1:36.56 3 113 43 360K 6476K 512K 19M
Odpovedať Hodnotiť:
 

nespamuj tu kokotinami.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Flash - mne to chybat nebude.
USB - to tam mohlo byt, skoda. Situacia ze niekto mi nieco donesie na kluci a budem chciet si to pozriet na iPade nie je nerealna. Mozno druha generacia.
Multitasking - iPad je dost rychli v aplikaciach a ked ich otvoris tak zobrazuju to co pred vypnutim. Ale moze sa stat ze to chybat bude. I ked zatial mne to na iPhone nechybalo.
Bol som sklamany s predstavenia ale ked sa pozeram na tie aplikacie na iPad, tak sa mi to zacian viac pozdavat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

typicke apple fan boys argumenty - to, co zariadeniu chyba, je povazovane za vlastnost :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Napisem ze USB mi chyba. Ze multitasking to mohlo mat aj ked zatial mi to pri aplikaciach tretich stran nechybalo. Ze som bol sklamany s predstavenia iPadu lebo som cakal viac a stale to plati, ale aj tak som podla teba apple fun boys co to vlastne vsetko obhajil a je to pre mna dokonale zariadenie. Tvoje dedukcne schopnosti su fascinujuce. O ano flash mi nechyba a ani chybat nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nakoniec ten multitasking bude v novom OS 4. Prave to predstavuju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na tvoj koment o nadcasovosti sa bozsky hodi tento obrazok:
http://blackhole.sk/brick-iphone-png
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Mne na iphone 3g mms fungujú. Videohovory a videorecordy oželiem (nepoužíval som to ani na telefónoch ktoré to vedeli, pretože kvalita tých snímačov je hrozná) a dokonca aj tie pamäťové karty, však to má 16GB (tiež som ich veľmi nepoužíval). Takže som vyhral. Vymenením starého telefónu som získal pridanú hodnotu, a to je hlavné nie ? A to nie som žiadna ovca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Apple ide cestou jednoducheho ovladania a teda priblizuje svet IT aj beznym ludom. Viem si predstavit ze iPad dam cloveku ktory nikdy nepouzival PC a on bude vediet za par hodin zakladne operacie. *Bude schopny* si kupit a nainstalovat aplikaciu *a podobne veci* ktore by na beznom netbooku nedokazal."

Pekne si to vystihol!
Ak si dá toto každý jablčák na tričko a do profilu na nete, konečne prestanem rýpať a budem kľudný, nech si potom konzumujú aj, pardon -i- neviem čo.

Ale čítať o tom aké robí Apple nadčasové, ultra, future veci a odolať a nerypnúť si bude chcieť železné nervy.

Takže nový slogan pre Apple: "Sami zvládnete aj základné operácie".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze rovnako sa chodievas pozerat aj do predajni nemeckych znaciek aut, talianskych designerov oblecenia, svajciarskych vyrobcov hodiniek ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hadzem do fleku otazku, ze na co by bol na iPod / Pad / Phone Flash player?

Na reklamne bannery, ktore otravuju?
Na narocne aplikacie, ktore ten HW neutiahne?
Na YouTube, ktory ma samostatnu a pohodlnu aplikaciu?
... ?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

...Na chyby, ktoré obsaahuje a dajú sa zneužiť? V apple chapu, ze Flash je prezitok, vid Quake v HTML5...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V apple chapu, ze aj keby ten ich vyrobok vedel uplne hovno tak uz len preto, ze tam je jablko sa najdu ludia, ktori ho kupia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nie to sa myslis, apple tam proste neda nieco co nieje perfektne
preco tam nieje kamera, lebo setrili 5$ ci kolko taka sranda stoji, proste to nemaju doriesene tak to tam nedali
podobne multitasking
podobne im trvalo celu vecnost dat do iPhoneOS copy&paste - ale kek uz ho pridali tak je uplne perfektny

nieje problem dolepit rozny HW dokopy a predavat - v apple vladne filozofia rusenia zbytocnej funkcionality a zjednodusovanie - nie kazdy sa vyziva v zlozitych zariadeniach, niekto ma rad veci jednoduche - vid. uspech iPodu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je prvý dôvod, prečo ich krok chápem. Flash player sa až vo verzii 9 a 10 konečne dostal ku akej-takej stabilite, a raz za čas v ňom objavia kritické bezpečnostné chyby. Apple robí veci tak, aby jednoducho fungovali. Ako by asi zabezpečili nutné aktualizácie Flashplayera?

Ku stabilite ešte toľko, že Flashplayer má dosť obmedzený rozsah podporovaných architektúr a platforiem a čím menšinovejšia platforma, tým pomalšie prichádzajú aktualizácie a tým väčšia šanca na neodhalené chyby. Asi by dalo dosť práce, portovať Flashplayer pre platformu iPad, a ešte viac práce, udržať ho stabilný a aktuálny. To by rovno Apple mohlo zafinancovať dovyvinutie Gnash.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nakoniec je tu problém výkonu. Flash doteraz nepodporoval HW akceleráciu videa, okrem súčasných beta verzií, aj to len pre úzky okruh najnovších grafických kariet. Na plynulé SW prehrávanie videa vo Flash treba dosť výkonný procesor. Mám laický dojem, že úsporný procesor v iPad plynulú prácu s grafikou zvláda práve vďaka vynikajúcej HW akcelerácii. Plynulý chod Flash pod iPadom by asi vyžadoval jednak stabilizáciu verie prehrávača s HW akceleráciou (čo môže trvať kľudne aj ďalší rok), a k tomu ešte aj rozšírenie podpory prehrávača o grafický čip v iPade. To sú dosť veľké úlohy s neistým časom dokončenia do úspešného konca.

Zdržanie alebo nekvalita by poškodili meno Apple, takže asi preto to tam nedali. Ktovie, možno pre každý prípad nejako spolupracujú na vývoji prehrávača a keď bude "pripravený", tak ho neskôr zaradia. Skôr si však myslím, že nie.

iPad možno prispeje k urýchleniu odchodu Flash zo scény a nástupu štandardu HTML5. V takom prípade poďakujme Applu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na tomshardware je disasemble, vratane pilenia chipu a nielen zvonka ale aj z vnutra je to len velky ipod touch (taktovane na vyssie frekvencie skoro tie iste verzie chipov ake su v ipode touch)
jasne software nema konkurenciu siroko daleko, ale kedze ipod touch predavaju od 199, isto sa dalo ist s cenou ipadu este nizsie ale aj tak ok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár