neprihlásený Sobota, 23. augusta 2025, dnes má meniny Filip
Jobs vysvetľuje, prečo iPhone OS nepodporuje a nebude podporovať Flash

DSL.sk, 30.4.2010


Steve Jobs, CEO spoločnosti Apple, v rozsiahlom stanovisku publikovanom vo štvrtok na stránkach Apple vysvetľuje, prečo mobilný operačný systém iPhone OS nepodporuje Flash.

Zo stanoviska je zároveň zrejmé, že Apple na iPhone OS používanom na iPhone, iPod touch a iPade podporovať Flash ani nebude.

Podľa Jobsa sú za rozhodnutím len a len technické dôvody a nie obchodné rozhodnutie ako uvádza spoločnosť Adobe, ktorej Flash patrí.

Jobs uvádza celkom päť dôvodov prečo pred Flashom preferuje HTML5 a priamo H.264 video a šiesty dôvod, prečo v najnovších podmienkach pre vývojárov spoločnosť Apple de facto zakázala ich vytváranie vo Flashi a následné prekompilovanie na natívnu aplikáciu pre iPhone OS.

Prvým dôvodom podľa Jobsa je skutočnosť, že Flash nie je otvorený a je plne kontrolovaný spoločnosťou Adobe. HTML5 je naopak otvorené.

Flash má problémy s bezpečnosťou a stabilitou a výkonom na mobilných zariadeniach. Podľa Jobsa Adobe avizovala dostatočne výkonný Flash na mobilných zariadeniach pôvodne na začiatok roka 2009, doteraz ho ale nebola spoločnosti Apple schopná demonštrovať na žiadnom mobilnom zariadení.

Flash na mobilných zariadeniach zároveň podľa Jobsa je respektíve bude náročný na batériu pri prehrávaní videa v starších kódekoch podporovaných Flashom, v ktorých je na webe ešte podstatná časť Flash videa.

Technickým problémom Flashu je podľa Jobsa aj nevhodnosť pre zariadenia ovládané dotykom, keď Flash bol dizajnovaný v čase ovládania PC výlučne myšou. Ako príklad Jobs uvádza časté vykonávanie akcií vo Flash aplikáciách po prejdení kurzorom nad danou oblasťou, v dotykovom iPhone OS ale chýba koncept kurzoru a jeho polohy.

Posledné dva problémy môžu eliminovať tvorcovia webov prepísaním svojich Flash aplikácií respektíve konverziou videa do H.264, podľa Jobsa tak ale už rovno môžu prepísať svoje aplikácie do HTML5.

iPhone OS podľa Jobsa na prehrávanie videa podporu Flashu ani nepotrebuje, keď podstatná časť atraktívneho webového videa je podľa neho už v H.264 a je respektíve bude na iPhone OS prehrateľná.

Jobs zároveň vysvetlil, prečo Apple de facto v nových podmienkach zakázala vytváranie aplikácií vo Flashi a následné prekompilovanie na natívnu aplikáciu pre iPhone OS pomocou nástroja dodávaného Adobe. Vývojárom takýchto aplikácií by neboli hneď k dispozícii novinky iPhone OS a zároveň v záujme Adobe podľa Apple nie je podporovať funkcie, ktoré sú dostupné na jednej platforme ale nie na ostatných.

Stanovisko Jobsa je možné nájsť v plnom znení na apple.com.



Najnovšie články:

Japonské mesto chce nariadiť najviac dve hodiny používania smartfónu denne, mladým najneskor do 22:00
Pri júlovom útoku bol získaný prístup k dátam takmer milióna zákazníkov belgického Orangu
Starship má letieť v noci na pondelok, má prvýkrát vypustiť testovací náklad
Vydaná posledná aktualizácia OS pre routery OpenWrt 23.05, podpora tým bola ukončená
Google si zabezpečil dodávky 50 MW elektriny z modulárnej atómovej elektrárne
Vydaný LibreOffice 25.8, má byť výrazne rýchlejší a viac kompatibilný
Webbov teleskop objavil malý mesiac Uránu, ktorý si Voyager 2 nevšimol ani z blízkosti
Obchodník so zraniteľnosťami ponúka za zraniteľnosť 20 miliónov dolárov
Medúzy odstavili veľkú jadrovú elektráreň na viac ako týždeň, ešte stále kompletne nebeží
8 TB SSD pre PC od Samsungu bude dostupný o dva týždne, bude drahý


Diskusia:
                               
 

"Prvým dôvodom podľa Jobsa je skutočnosť, že Flash nie je otvorený a je plne kontrolovaný spoločnosťou Adobe."

p. Jobs, bez urazky, ste vy ale radny pohlavny ud.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Je na tom niečo nepravdivé?
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

na tom pohlavnom ude?
na tom nie je nic nepravdive.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

nie ste v krcme tak sa uvedomte !

Nie som fanusik applu ani adobe, ale flash je jednoducho pomaly a zastaraly, takze kvitujem, nech ho zrusia uplne :-)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Niesme v krčme a nemáme radi flash, ale takéto vyhlásenie je od Jobsa totálne absurdné. Asi ako nedávne vyhlásenie bývalého vedúceho Canonical-u, že "Vývoj Ubuntu nieje demokracia"
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Steve Jobs = Stephen Hawking
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

ty si dement
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ide o to ze apple tiez je uzavrety :)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ten odstavec bol o Flash vs. HTML5. Je HTML5 uzavreté?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Presne tak. Predaju Ti jablko a este Ti z neho aj odhryznu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ale ked ti ho predavaju je uz zhnite.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Ako takáto k0k0tská reakcia može mať 7+ ???
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

drz fekal, ked sa bavia dospeli.
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

Aj moj brat je v poslednej dobe dost uzavrety...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Sirii to si si moc dovolil v reakcii si použil logiku. Tu sa to nenosi. Tak bacha na to.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mozem vidiet zdrojove kody a BSD/GPL alebo inu otvorenu licenciu na Flash? Mozem vidiet otvorene, dokumentovane vyvojarske nastroje na tvorbu Flashu?

Dakujem.
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Nemozes, ale to co povedal nie je dovod ale kktina. Dovody budu asi uplne ine..
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

vobec to nie je kktina. flash je proste uzatvorena, bohuzial rozsirena sr*cka, ktora prinasa kopec problemov (bezpecnostne, pady, ...). kedze apple nemoze vyvoj flashu nijako ovplyvnit, tak od neho dava radsej ruky prec. a robi dobre. flash aj tak nikto nepotrebuje, ruku na srdce, okrem videa naco? tych par hier, ktore aj tak hravaju iba skolaci za zakladke? nechapem ako mohol flash prezit tak dlho..
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ano, plny suhlas, ale pointa je v tom, ze toto hovori prave Jobs (o uzavretosti kodu a kontrolovani..)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ale na adresu webovych technologii. Otvorene vravi, ze Apple ma svoje viacere produkty uzatvorene ale tam, kde to dava zmysel, tlaci otvorenost – WebKit jadro, ZeroConf, launchd, CUPS (ok, nevymysleli, ale maju), Darwin a furu ineho.

Mac OS X je inak daleko otvorenejsi OS ako Windows. Nespolieha totiz na uzatvorene formaty ale tlaci otvorene – kvoli lepsej spolupraci.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

si zabil že mac os je otvorenejší ako win hah umrem v krčoch od smiechu ....choj sa vyplakať mamke a poutieraj si svoju kepeň ktorú máš v tvare jablka ipadom....
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

V internetových veciach chce Apple otvorenosť. Vo veciach, ktoré sa šíria chcú kompatibilitu (napríklad dokumenty a podobne) a funkčnosť. V ich veciach chcú čo najlepšíu funkčnosť, nič iné ich nezaujíma. Je na tom niečo ťažké na pochopenie alebo nelogické? Však internet má byť otvorený, preto má Safari open source jadro, aby ho mohli použiť všetci, respektíve ho upravovať, aby sme mali všetci rovnako vykreslený web. Nechcú flash, lebo ho ovláda adobe a chcú slobodný internet. To, že sa rozhodli pri iPhone OS pre kontrolovaný AppStore je len ich vec, však nikomu tým v slobode neprekážajú (kúp si iný telefón ak sa ti nepáči), keby ale zaviedli na internet svoje vlastné uzavreté veci, obmedzovali by tým všetkých, nie len svojích zákazníkov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

OS X podporuje len otvorene, dokumentovane formaty. OS X podporuje viacere filesystemy, otvorene aj proprietarne od Microsoftu. OS X ma otvorene jadro XNU a cely BSD subsystem Darwin + dalsie technologie ako Zeroconf (bonjour), launchd, CUPS, CalendarServer, Darwin Streaming Server a mnozstvo BSD a GNU utilit. K tomu renderovacie jadro WebKit

Ktore filesystemy okrem FAT a NTFS Microsoft podporuje? Najdem vo Windows podporu pre otvorene formaty ako je PDF? Ktore sucasti Windows su otvorene, su k nim dostupne zdrojove kody a su dobre dokumentovane, aby sa dali implementovat do inych systemov a zariadeni?

Ale skoda sa dalej vyjadrovat. Vidiet, ze si este z puberty nevyrastol a nevies nic o svete okolo seba. Az dospejes a dozrejes, snad, mozno.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

"Pre porazku diabla sa spojim aj so samotnym certom!" Tento citat z historie je pre mna osobne dostatocnym ospravedlnenim na to aby som Jobsovi aj celemu nahnitemu, pardon nahryznutemu, jablcku za tuto ich aktivitu tlieska. Flash je nieco, co tu uz davno nemalo byt a cim skor to, z lubovolnych dovodov, chcipne, tym lepsie.
Mimochodom minimalne ten argument s baterkou je urcite pravdivy, staci mi pozriet si vytazenie procesora na svojej stolnej masine pri obycajnej flashovej hre a je mi jasne, kolka odbila...
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Flash prezil tak dlho prave kvoli boomu streamovanych videi a YouTube. Era pred flashom bola velmi narocna na mnozstvo kodekov, ktore bolo potrebne stiahnut, aby si uzivatel mohol prehrat video. V dnesnej dobe, ked sa snazia pretlacit nove standardy vyzera byt Flash nedostacujuci, hlavne popri otvorenych platformach.

Jeden z dovodov, preco sa flash stava neoblubeny su bannery, reklamy a ine zastrasujuce widgety, ktore viac odradzaju ako pritahuju.

Dnes je Flash to, co bol cerveno-zeleny animovany GIF pred par rokmi.. Prezitok doby :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nemozes, ale rovnako nemozes vidiet zdrojove kody Safari.

Mozes vidiet specifikaciu HTML a rovnako mozes vidiet specifikaciu Flash. Podla oboch specifikacii si mozes napisat vlastny browser/player bez toho, aby si sa niekoho nieco pytal.

Aha, vlastne nemozes. H.264, ktorym sa Jobs tak ohana, ze aky je otvoreny, musis najprv licencovat a az potom napisat dekoder.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

"Podla oboch specifikacii si mozes napisat vlastny browser/player bez toho, aby si sa niekoho nieco pytal."

ehm...

"The file format specification document is offered only to developers who agree to a license agreement that permits them to use the specifications only to develop programs that can export to the Flash file format. The license forbids the use of the specifications to create programs that can be used for playback of Flash files. "
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Stara licencia, ktora bola uz davno zmenena.

http://www.adobe.com/devnet/swf/

SWF FILE FORMAT SPECIFICATION (VERSION 10)

The SWF file format is available as an open specification to create products and technology that implement the specification.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je ale len specifikacia file formatu, nie technologie ako takej vratane prvkov typu animacii cez bezierove krivky, vektory, ukladanie videa a zvuku, interaktivity atd.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Je tam uplne vsetko, okrem:

RTMPE - na to je samostatna specifikacia,
kodek Sorenson Spark - to vlastni niekto iny (Sorenson).

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

„Nemozes, ale rovnako nemozes vidiet zdrojove kody Safari.“

Kedze Safari je len graficke rozhranie nad WebKit jadrom, tak sa pleties. V Mac OS X je GUI interpretovane a vykonavane az pri spusteni, takze je ho mozne aktivne upravovat a menit – v kazdej aplikacii. Cez Interface Builder.

Nu a co sa tyka jadra WebKit, to je prave to, co tvori Safari prehliadac. A WebKit je pod BSD a LGPL licenciou.

www.webkit.org

Dobre ranko pane. Myslis si, ze skade ma Google jadro svojho Chrome, zobrazovaciu cast (vratane browsera) v Androide, Palm (teraz HP) svoj WebOS (cely system je defakto len WebKit nad Linux kernelom + par dalsi casti) atd.?

Lepsie sa informuj, prosim. Peace.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Jozo, mylis sa ty.

Medzi Safari a WebKitom je sakra dost rozdiel. To je ako keby si povedal, ze OmniWeb=WebKit, Chrome=WebKit a ze to vsetko je vlastne ten isty prehliadac - a to predsa nie je pravda, vsak?

"Len graficke rozhranie" zabezpecuje implementaciu sietovych protokolov, spravu certifikatov a pod a az potom UI. Toho kodu, ktory je v Safari a nie je vo WebKite je az-az.

Na zamyslenie - keby bola zmena spravania taka jednoducha, tak by tu bolo kopec pluginov pre Safari, vsak? Preco zakapal Pith Helmet? Preco stale nie je decentny adblock pre Safari?

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

bral som to tak, ze to chapes ako jadro. Samozrejme v ponimani celeho Safari nie je kod dostupny. Ta najdolezitejsia funkcnost ale je.

Implementaciu sietovych protokolov zaistuju frameworky v OS X, spravu certifikatov detto. V Safari sa to nenachadza :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Haha, tiez ma to napadlo ako prve.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

DSL.sk sa samozrejme netrápilo napísať dôvod, prečo by Apple malo prekážať, že Flash nie je otvorený. Vysvetlil to dobre:

"Napriek tomu, že iPhone OS a App Store sú tiež úplne uzavreté, Apple verí, že webové štandardy by mali byť otvorené. Jobs pripomína, že Apple vytvoril WebKit, open-source renderovacie jadro pre Safari, ktoré teraz používa Google Chrome a tiež mobilné prehliadače na zariadeniach od Palmu, Nokie, RIM-u (čoskoro) a všetkých zariadeniach s Androidom."
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

apple webkitt nevytvoril on len zobral opensource KHTML a zacal ho vylepsovat
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

z povodneho KHTML uz vo WebKite toho tak vela neostalo. Uplne novy Javascript interpreter, daleko vylepsene renderovacie jadro a technologie, ktore v KHTML neboli (CSS3, CSS transformacie, Canvas, SVG, podpora HTML5 atd.), zbavenie zavislosti na QT, vlastny multiplatformny wrapper atd.

Na KHTML neostala nit sucha a WebKit uz s nim toho fakt moc spolocne nema. Ak by tomu tak bolo, tak by KDE a Konqueror nestavali namiesto KHTML teraz uz nad WebKitom. A bez WebKitu by nebolo ani Androidu, ani Chrome, ani Palm WebOS, ani Nokiackeho S60 atd. ani Adobe AIR.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V case, ked zobrali KHTML, ziadne CSS3, CSS Transformacie, Canvas, HTML5 neexistovali, preto ani v KHTML nemohli byt.

Rovnako, ako sa prirodzenym vyvojom dostali do Firefoxu, by sa dostali aj do KHTML.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

by si sa divil kolko povedneho tam este je ale aj keby ho uz cele prepisali nic to nemeni na tom ze je to fork khtml
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ja sa nehadam ze to nie je fork. Ale skutocne tam neostal kamen na kameni. Vsetka cest inak vyvojarom povodneho KHTML, ze udrzali jadro natolko jednoduche, prehladne a ciste, co rapidne urychlilo vyvoj. A preto si ho Apple aj vybral ako zaklad.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tiez som sa nad tym pousmial, ale nie preto, ze by som s tym nesuhlasil, ale preto, ze zrovna Apple patri k najzatvorenejsim platformam a ohanat sa "otvorenostou" je v ich pripade maximalne smiesne.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Typicky Apple mytus. Co je na Apple uzatvorene? Nechapem. Konfiguraky v XML, open source jadro OS, jadro prehliadaca. Systemovy command line Bash, kompilator GCC, GDB, X11 server na instalacnom disku?
Ani jeden nestandardny format v celom OS X... Co je uzavrete?
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

tak potom aj flash je otvoreny.
neni o com.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Aky mytus? Ja som mal na mysli zatvorenost zariadeni ako takych, nie to, ci pouzivaju otvorene standardy (toto zase Apple kvitujem). Zatvorenost Apple (konkretne iPhone OS) ohladom instalacii aplikacii, Apple chce mat nad vsetkym kontrolu. Napr. spominany Flash, je fajn, ze z pohladu vydrze, stability a bezpecnosti, je Flash nieco otrasne (tu s Apple suhlasim), ale finalne rozhodnutie jeho pouzivania by snad malo byt na strane uzivatela, nie?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

pozri sa na Android. Otvoreny obchod, to ano, mile a pekne. Ale ten bordel tam, chaos, ziadna kontrola nad kvalitou aplikacii, moznost potencionalne skodliveho kodu velmi vysoka, komentare k aplikaciam su k nicomu, pretoze su plne spamu…

Otvorenost je fajn vec, ale ak to ide na ukor kvality a jednoduchosti, tak radsej nie…
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Stale lepsi chaos, ako doprosovat sa Jobsa, ci na svojom vlastnom zariadeni mozem pustit svoj vlastny program a este rocne platit za "privilegium".
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nemusis sa doprosovat, staci ked sa na neho vykasles. To ze iPhone nebude mat nikdy flash je predsa zname uz davno a ty si napriek tomu kupis iPhone len kvoli tomu aby si na nom mohol pustat flash? :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie, kupil som si telefon s Androidom.

Akurat ma uz s*re, ze vo svojej vlastnej rodine musim furt dokolecka vysvetlovat ze ano, mas telefon s internetom, ano, mas tam facebook, nie, nemozes hrat farmville. Lebo Apple.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Popravde, ja si osobne neviem predstavit hrat FarmVille na tom malom displeji. To uz vazne ti ludia su tak zavisli na tych hrach?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

soundcloud, hype machine, mrte internetovych radii ktore podporuju vysielanie len cez flash, mrte stramovacich servrov ktore nepodporuju html5, kopec webov ktore su flash only... co by nebol az taky problem keby ajfoun podporoval tethering... ale uprimne - flash neznasam a uz sa tesim ako chcipne koli html5...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iPhone podporuje tethering.
Odpovedať Hodnotiť:
 

konecne to pridali? un-fuckin-believable...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

uz je to tam rok oficialne a neoficialne si si mohol stiahnut nejaku aplikaciu, ktora to tam nahodila. Podobna situacia mimochodom ako v pripade Androidu. Tak neviem, co si stazujete :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Android uplne oficialne podporuje tethering: Settings | Wireless & Networks | Internet tethering.

Aplikacia, ktoru bolo (je?) mozne stiahnut, urobila z androidoveho telefonu jednoduchy wifi router.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zdielanie internetoveho pripojenia funguje na iPhone cez USB alebo Bluetooth. Je to taka malickost, ale napriklad dosledkom je, ze sa na jeden iPhone nepripoji rozumnou rychlostou na net viac ludi. Neviem ako je to na inych telefonoch. Mimochodom, tethering je nieco, coho implementacia trvala Apple velmi dlho. Asi kvoli AT&T.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako tak na to pozeram, asi som mal zdoraznit, ze tethering nefunguje cez WiFi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba vyskúšať MyWi, zdielanie netu cez wifi funguje super :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, dobre vediet. Skoda ale, ze ta aplikacia stoji 10 USD. To je tiez casto jedno zo specifik iPhonu. Ze v zaklade iPhone neposkytuje niektore funkcie, ktore su v danom segmente bezne. Existuje sice moznost doinstalovat program na aktivaciu danej funkcie, ale za to sa plati. A tak sa este viac navysi cena uz tak dost draheho telefonu. Tak ma napada, ci to v Apple nerobia kvoli tomu, ze by za implementaciu takychto funkcii museli niekomu platit licencne poplatky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jake poplatky o com tocis?
MyWi nie je od Applu, je to platena app cez Cydiu alebo blby Rock

system s tetheringom v systeme je zadarmo

jediny rozdiel v tom ze MyWi aj dokaze vytvorit wifi siet do ktorej pusti pripojenie na net
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked si poriadne precitate vlakno, tak zistite, ze som pisal o tom, ze tethering funguje v zaklade cez USB a Bluetooth, nie cez wifi. Takze ano, tethering je v zaklade v systeme zadarmo. Da sa vsak pouzit len cez Bluetooth (pomale) alebo kabel (nie pre viacerych uzivatelov).
Odpovedať Hodnotiť:
 

prepac ale podla zarovnania prispevkov som nevedel kde, kto a komu odpoveda
s rychlostou Bluetooth to mas takto
http://i39.tinypic.com/16iiioy.png
a screen z iPhonu - ak by si neveril prvemu screenu
http://i41.tinypic.com/15z58qp.jpg
154 KB/s a ak tolko vytiahnem z mobilnej siete som spokojny
---
takze nepodcenujeme :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

android 2.2 bude nativne podporovat flash ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kriste pane, to je debilita toho co pisal stranku, ze chce mat radio IBA vo flashi
preco nemaju flash + link na source
existuju stovky programov na internet radia lepsie nez priondeny flash
a webka full vo flashi: no comment zatvaram a idem prec
tych radii co je [u]iba[/u] vo flashi nie je mrte ale minimum
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz sa rodi aj alternativa, android na iPhone ... zatial vo vyvojovej faze :) http://tinyurl.com/2bdyvlh


Odpovedať Hodnotiť:
 

http://tinyurl.com/2vsb9vg

HTML5 pre video uz podporuje aj Facebook (A YouTube a Vimeo a CNN a BBC a fura dalsich) tak ja fakt neviem, kde bude taky problem.

Vyvoj je jasny. Flash opustaju najvyznamnejsie firmy a portaly. Dokedy za nim budeme nariekat? Flash je pojde tam kam siel RealMedia, disketa, PS/2 a dalsie blbiny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No finalne rozhodnutie je na strane pouzivatela. Bud si iPhone kupi alebo nie. Nevidim v tom problem. Na nete je dost informacii pre spravne rozhodnutie. A ak ma niekto chut experimentovat, urobi si Jailbreak.
Ak mas na mysli uzatvorenost AppStore, tak musis uznat, ze to ma aj iste vyhody.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skusil si niekedy ten ich X11 server pouzit? Zabugovane ako prasa, nieco ako pustit si gnome-session cez ssh tunel nehrozi.

Aj nativne aplikacie pre OSX, ktore vyzaduju X11, maju problemy (Matlab).

Pokial potrebujes pouzivat aplikaciu, ktora pre Mac existuje len v X11 verzii a existuje aj pre Linux, tak je Linux podstatne komfortnejsie riesenie.

Pokusat sa pracovat remote na unixovom stroji a spoliehat sa na Apple X11 je cisty masochizmus.


Odpovedať Hodnotiť:
 

dufam, ze to ma aspom pekne spracovane rozhranie :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

cca01: Co je na Apple uzatvorene?
Napriklad to, ze ani len OS X si nemozete legalne instalovat na nic ine ako hardver Apple. Predpokladam, ze podobne obmedzenia ma Apple vsade tam, kde si to moze dovolit.

Uzatvorenost Apple sa prejavuje samozrejme aj inak, napriklad iPhone sa da v USA kupit len u AT&T (alebo uz aj od ineho operatora?). Apple svojim zakaznikom de facto diktuje, co mozu a co nemozu so zakupenym produktom robit. Ked sa pan Jobs ohana nejakymi zlymi vlastnostami Flash, nemam nic proti tomu, nech je jeho nazor pri kazdej aplikacii, ktora ma s Flashom ci Adobe cokolvek spolocne. Ale politika Apple zabranuje vplyvu volnej ruky trhu.

Mimochodom, AppStore a kontrola aplikacii. Pre mna je zahadou, co tam vlastne kontroluju, pretoze na AppStore su aj aplikacie, ktore su velmi zabugovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta pritomnost u AT&T je dana rozvojom GSM/HDSPA sieti v USA. Jediny, kto tam ma GSM pokrytie, ktore stoji za zmienku je AT&T. T-mobile na data pouziva zase nejaku svoju volovinu, takze je nekompatibilna s nasou 3G sietou. Jedine EDGE. Tak preto je tomu tak, ako je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial viem, iPhone bol primarne vyvijany pre americky trh.

Nezda sa mi, ze iPhone musi byt kvoli rozvoju GSM/HDSPA viazany na AT&T. To ako jediny dokaze iPhone zo vsetkych operatorov v USA vyuzit len AT&T? Sa mi nechce verit, ze AT&T je v USA jediny operator s moznostou volania a 3G dat. Aj ostatni vyrobcovia upravuju svoje telefony pre rozne trhy a operatorov. Ad "T-mobile na data pouziva zase nejaku svoju volovinu, takze je nekompatibilna s nasou 3G sietou. Jedine EDGE." - asi som nepochopil zmysel tejto vety. To je len nejaka poznamka na okraj, alebo to mam brat ako argument, preco Apple predava v USA iPhone len u AT&T? Apple urcite nezaujima, ci iPhone bude predavany a kompatibilny v SR, ich zaujima predaj v USA. Vsetci predsa vieme, ze o predaj iPhone v USA ma stale zaujem viacero operatorov. Neviem o tom, ze by okrem AT&T niekto iny predaval iPhone.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečítaj si originál, mudrlant
Odpovedať Hodnotiť:
 

no prave jobs ma co hovorit. paci sa mu free soft ale ten svoj predava za tazku vatu. z rovnakeho dovodu ako on nechce flash, ja nechcem jeho vyrobky. nove xubuntu je bomba, no nie?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Haha, hlavne že podpora <video> je v Safari len v H.264.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ukaz mi jediny zdroj videa, jedine zariadenie a jedine studio, ktore podporuje Ogg Theoru. Ukaz mi identicke video, ktore ma identicky datovy tok a kvalitu v Theore voci H.264. Aby bolo jasne – pre Theoru neexistuju kvalitne enkodery, neexistuju profesionalne riesenia na vystup videa, neexistuju akceleracne DSP cipy a karty pre TV vysielanie, neexistuje jedine rozsirene zariadenie, ktore podporuje Theoru (smart phony, herne konzoly atd.), podpora v OS je viac nez chaba, resp. skoro ziadna vo Win a Mac OS X.

Tak neviem, nad cim nariekas. Ak Google otvori VP8, tak po Theore uz ani v open source svete nestekne ani pes.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To, co spominas, nehovori o kvalite kodeku, ale o business development schopnostiach jeho vlastnikov. Nemozes porovnavat konzorcium firiem s neziskovkou.

Google, ak da svoju vahu za nejaky kodek, tak ho presadi, aj keby bol kvalitativne na urovni Theory. Pretoze nemusi byt perfektny, staci aby bol dostatocny, co je.

Technicka poznamka: DSP cipy akcelerujuce H.264 neexistuju. Existuju DSP cipy, na ktorych bezi software, ktory akceleruje dekodovanie H.264. Je to software, nie hardware - a software sa da nahradit. Ten isty cip, ktory akceleruje H.264, dokaze akcelerovat hociaky iny kodek, staci len vymenit firmware. Technicky je to mozne aj in field, ale zase chyba motivacia - naco by to niekto robil, ked moze predat novy kus?


Odpovedať Hodnotiť:
 

v tych cipoch mas pravdu. Dolezity je ale fakt, ze nech je ako je, Theora podporovana nie je a nebude. Okrem toho, kvality tohto kodeku nie su bohvieco a ked nie je ani kvantum open source nastrojov na kodovanie a dekodovanie videa, tak potom to je velmi tazke. Na MPEG-4 ich je fura. Na Theoru nie. Okrem toho, Theora vychadza zo starucickeho VP3, ktore sa kedysi uracilo ON2 podhodit komunite, ked uz fakt nemalo zmysel to drzat uzatvorene.

A este k otvorenosti – to, ze Theora nie je zatazena licencnymi poplatkami neznamena, ze neobsahuje mozne tikajuce bomby v podobe patentovych sporov. Ako vieme, patentovych trollov je skutocne neurekom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to ze za h.264 stoti firma a vlastni na ten kodek plno patentov neznamena ze sa nenajde patentovy troll ktory vytiahne patent proti h.264 alebo tych co ho budu pouzivat vo svojich produktoch. pravdepodobnost toho je minimalne rovnako velka a je to v pripade theory mozno ze este aj vacsia lebo potencialne sa da vytrieskat viac z nejakej firmy ako z neziskovky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

za H.264 nestoji firma ale konzorcium MPEG LA, ktore vlastni patenty na H.264 a licencuje tuto technologiu inym firmam. Ked sa najde patentovy troll, tak si problemy znasa MPEG LA, nie firmy, ktore maju H.264 licencovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach jaj, zase dalsia blbost, ktora plati len Jobsovom Reality Distortion Field.

Z http://www.mpegla.com/main/ [medzera] programs/AVC/Pages/FAQ.aspx:

Q: Are all AVC essential patents included?

A: No assurance is or can be made that the License includes every essential patent. The purpose of the License is to offer a convenient licensing alternative to everyone on the same terms and to include as much essential intellectual property as possible for their convenience. Participation in the License is voluntary on the part of essential patent holders, however.

Preklad do jednej vety: extra patenty su vas problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie som fanusik applu ani adobe, ale flash je jednoducho pomaly a zastaraly, takze kvitujem, nech ho zrusia uplne :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A nielen Ud ale aj velky SASO!!!! Teraz som dostal reklamu od nich na novy WIFI+3G iPad a este su stale problemy s prvou verziou ktora ma Wifi ktore rusi ostatne zariadenia. No neviem toto je len rychle zbohatenie nic viac. Vobec ich nezaujima uzivatel hlavne ze predaju toho humusi velke mnostvo. Ale dufam ze iPad zakazu aj na dalsich miestach a ty co tot tak dichtivo kupuju sa aspon zobudia!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Lebo ich Xcode si možeš od linuxu až po windows mobile nainštalovať všade !!!
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

tu sa bavime o webovych technologiach, nie o vyvojarskych nastrojoch pre vyvoj pod konkretnym OS. Neviem, ako by si chcel mat Xcode pod Windows, ked stavia na technologiach a frameworkoch, ktore mas iba v Mac OS X. To je rovnaka volovina ako ziadat Microsoft, aby Visual Studio slapalo na Linuxe. Technologicky nemozne.

Zobudte sa ludia a netrepte taketo somariny, ked nechapete, ako vobec funguju vyvojarske nastroje pre konkretne OS.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Len pre info: na win a lin, mozes programovat iphone aplikacie
pomocou: PhoneGap a jQTouch, ktore stavaju na technologiach, ktore sa Apple snazi pretlacit: HTML5. JavaScript atd.
Vyhoda: multiplatformnost, otvorenost, 100% podoporovane Apple, nie je potreba Mac pocitaca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

phonegap nevyzaduje mac a xcode?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sorry, je potreba mac a xcode, ale az pri finalnom builde aplikacie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

taktiez tu mas tuto zlepeninu
http://www.dragonfiresdk.com/index.htm
ale o novych up-to-date ficurach si asi budes musiet nechat iba zdat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samé výhovorky. Nech ma nesere, lebo zajebem plyn!
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

ono sa Flash nachadza a je dostupny na inych mobilnych telefonoch? To su mi veci panove… Ukaz… Az na N900 nemas Flash nikde, a dokonca aj na N900 je to tazky pruser a vo Fennecu (Firefox beta) pre N900 je flash zakazany. Preco asi?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

pozri si HTC Desire...Android phone a vyraznejsi problem s flashom nema :) par stranok nejde ale to je detail...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to nie je detail. OK, mame tu HTC Desire a N900. Zratame na 2 prstoch. Vsetko su to najnovsie modely s 1 GHz procesorom, furou RAM. Aj tam to ide horko tazko, vydrz baterie je po spusteni Flashu uboha. Stranky, ktore rataju s ovladanim mysou a klavesnicou vobec ovladat nejdu (presne bod, ktory spomenul Jobs).

Nieco dalsie? Kolko tych HTC Desire bolo zatial predanych a bude predanych zo vsetkych smart phonov ak nie mobilov? 0,0005 %?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

na akom principe sa da napisat bodka v sms ked neexistuje bod presne ako povedal jobs?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nepochopil si to. "Rollover". To je efekt, kedy kurzorom bez kliknutia prejdeš na určitý objekt na stránke a už to samotné prejdenie vyvolá reakciu. Pri dotykovom ovládaní v iPhone/iPad, nakoľko nepozná koncept kurzora, je celý tento efekt nemožný. Veľké množstvo Flash stránok využíva práve tento efekt a bolo by nutné ich preprogramovať aby fungovali správne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze mozny je.

Dotknes sa na prislusnom mieste a robis drag smerom von z objektu, kde prst zdvihnes.

Presne tento postup pouziva Mobile Safari pre onmouseover v HTML.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no htc touch hd + opera mobile, bez vacsieho problemu tam flash bezi, ale samozrejme som zastanca uplneho zrusenia pouzivania flashu, a suhlasim ze minimalne na mobilne zariadenia dimenzovany urcite nie je a mne vobec by nechybal
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ok, a teraz mi vysvetli, aky problem by mal byt uzavrety flash na uzavretej apple platforme.
je mi jasne, ze si jobsov fanusik, ale teba ten vyrok netrkne po hlave? vsak to je hovadina jak svet.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

bavime sa o otvorenych webovych technologiach. Prepac, ale aby bol operacny system nejakej firmy, jeho smerovanie, aplikacie pren zavisly od produktu inej firmy je na hlavu.

Takisto je na hlavu, aby bol web zavisly od proprietarnej technologie jednej firmy. Web bol od zaciatku koncipovany ako otvoreny, pristupny kazdemu a vsetkym – bez ohladu na to ci je to nevidiaci alebo ci pristupuje na web z rozneho OS a rozneho zariadenia. Ani jedno toto hladisko Flash nesplna.

Zopakujem to, ak si slabo chapavy – je Flash OTVORENY? NIE JE. Tvrdenie Adobe, ze Flash je otvorena technologia je LOZ.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

nerozumies textu?

ja som sa pytal, aky by mal byt problem s uzatvorenym flashom na uzatvoren apple systeme.

to co tvrdi jobs je cira propaganda na zapchatie oci a ust. nie realny argument.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

uzatvoreny apple nie je internet. apple ho ma plne pod kontrolou. ak by sa objavili nejake problemy, pady a pod. tak apple zareaguje a vyda opravu, najlepsie co najskor, aby nenahnevala zakaznikov. je to ich piesocek. flash? je ho na nete kopec a vacsinou uplne zbytocne... co ak bude polovici apple zakaznikov padat prehliadac kvoli flashu? zacneme prosit adobe, aby to opravil, alebo budeme vracat peniaze nespokojnym zakaznikom, ktory si kupili telefon na internet?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

presne tak, to je jeden dovod. Dalsi dovod – co ak sa Apple rozhodne zmenit architekturu procesora v iPhone? Na Macu tak urobili uz 2x. To budu cakat na Adobe, kym sa im uraci? Co ak radikalne zmenia fungovanie iPhone OS pre lepsie moznosti do buducna? Budu zase cakat na Adobe? A co bezpecnost, ako vysvetlia pouzivatelom, ze ich iPhone bol hacknuty prave cez Flash?

Ano, iPhone moze byt dakedy hacknuty bez vedomia a zasahu pouzivatela cez Safari napr. Ale to by bola vina Apple a mohol by okamzite spravit napravu. Ale takto? To tazko…
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Takze Apple silou mocou propaguje otvorene webove technologie?
A co toto?
http://twitpic.com/1bsjqh

Alebo podpora iba H.264 pri HTML5? To je tiez otvorena webova technologia?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No toto si trosku nepochopil. QuickTime je kompletny framework v Mac OS. A jeho multimedialne veci su zalozene na MPEG-4 ISO. Treba brat do uvahy aj to, ze ked je nieco otvoreny standart tak to automaticky neznamena, ze to musi byt bez poplatku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pekny obrazok. Mne to video prehrava Chrome ako HTML5 video element.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A chcem sa opytat, o co prichadzam ked mam flash v prehliadaci vypnuty??
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

no predsa o kopec peknych animovanych reklamnych banerov na strankach ;o) ...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

o dobrý pocit, že ho máš :D :D :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad si neotvoris tento e-shop:

www.totalelektro.sk
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

majitelia tejto stranky by sa mali zastrelit, resp obesit programatorov alebo aspon toho jedneho debila, ktory si pomyslel "hej, podme to spravit cele vo flashi". facepalm
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ospravedlnujem sa, v zdrojaku vyzera ze maju aj html verziu. aj tak je to ale hroza.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

99% ľudí čo nie sú programátori je jedno že to je celé vo flashi, oni ani nevedia čo je za tým a vôbec ich to nezaujíma, ide len o dizajn a funkčnosť. Takže ja osobne v tom problém nevidím.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zindexuje to google?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, mas zuzeny vyber. Ale coskoro bude mat zuzeny vyber totalelektro, ked sa k nemu nedoklika podstatna cast userov.

BTW. Spravit takyto web vo Flashi je ciste zverstvo, za to by som sa musel hanbiť ako pes.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

http://www.vrayforc4d.com/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rovnake kvakanie bolo pocut ked Apple nedal do pocitacov disketovu jednotku alebo dal iba USB konektory na pripojenie klavesnic a mysi.
Teraz ked nechce dat iPhonu a iPadu flash, za par rokov sa vsetci prisposobia a bude pokoj, rovnako ako sa behom mesiaca prisposobili najvacsie svetove servery.

http://tinyurl.com/yefa3gc

Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

jj. a spravia to presne z toho isteho dovodu, pre ktory ignoruju javu, vsakze?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To, že ignorujú Javu je len a len dobre.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ako by ju mali podporovať? Nestačí, že ju vyvýjajú Java SDK a používajú ho v Mac OS X serveri?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosim uvedte mi jednu, jedinu vec, kvoli ktorej by som mohol Flash na iPhone vyuzit.

- Pre otravne reklmane bannery?
- Pre narocne aplikacie, ktore maju problem s vykonom aj na PC?
- Pre YouTube videa, pre ktore je samostatna aplikacia?
- Vynechal som nieco?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mas malu fantaziu.

napr. toto:
http://volby.sme.sk/hra/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a ved o to predsa ide. Preco to nespravil s pouzitim otvorenych technologii HTML5, JavaScript? Kto to zmeni? Developeri sami od seba?
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco nemohli doteraz?
branil im niekto?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od kedy je podpora HTML5 v prehliadačoch?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Odpoviem si sám: približne odvtedy odkedy je na trhu iPhone, ktorý nepodporuje Flash.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej, lebo desktopove prehliadace normalne si pospustam na iPhone...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas tu Chrome, mas tu Safari, mas tu Operu, Firefox takisto ciastocne podporuje HTML5. Tak aky mas problem?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sak to bol sakrazmus pre boha. Myslim ze taka Opera by ten HTML 5 zacala podporovat bez ohladau na to ci nejaky iPhoneje alebo nieje, a vlastne kazdy dalsi prehliadac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok ok. Jasne ze browsery by to podporovali, ak by nechceli skysnut v dobe kamennej. Aj Microsoft sa dokonca prebudil :D. Ale na Canvas seru, lebo konkurencia Silverlight.
Odpovedať Hodnotiť:
 

si nahluchly?

preco na sme nepouzivaju miesto flashu javascript, ked je to take fasa vyhodne?

http://volby.sme.sk/c/5353230/prieskum-preferencie -smeru-klesaju-hzds-je-mimo-parlamentu.html

brani im v tom niekto? preco siahli po uzatvorenej technologii? toto su otazky, na ktore treba odpoved.
doteraz som tu cital, ze flash je iba na reklamy a v podstate ine vyuzitie nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo ho nepodporuju zatial vsetky prehliadace, vyvojari sa zatial nestacili svicnut z Flash na HTML5 a neexistuju dostatocne dobre nastroje na tvorbu zlozitejsich aplikacii.

Treba veci nakopnut spravnym smerom, a ono sa to rozbehne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ktore prehliadace nepodporuju JS?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lynx a links
Odpovedať Hodnotiť:
 

no to su percenta jak hovado.

na otazku si mi stale neodpovedal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz neviem na co si sa pytal
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetky prispevky su vyssie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bavíme sa o HTML5, nie o JS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak potom citas zly thread.
zaloz si vlastny.
ja som sa bavil o JS.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Kua, JS je podporovany, ale napisat v nom nieco ako volebna hra na SME je takmer nemozne. Preto je potrebne mat podporu HTML5, ktore to umozni. A tato podpora nie je vsade stopercentna. Ale aj tak hlavny dovod je v tom, ze je vela ludi ktori robia vo flashi ale malo tych co na rovnakej urovni to vedia spravit tymito novymi technologiami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je podla mna otazkou casu, kedy Apple (alebo niekto iny) vyrukuje s grafickymi nastrojmi pre tvorbu HTML5 obsahu. iTunes LP a iAds vela naznacuju. Apple na to ma – maju skvelych programatorov, maju tu technologie ako WebKit, Quartz a maju tu napr. Motion, ktory by ako zaklad mohol posluzit velmi dobre.

Myslim, ze ono Jobsove „Perhaps Adobe should focus more on creating great HTML5 tools for the future, and less on criticizing Apple for leaving the past behind.“ v jeho prispevku moze byt takou vystrahou pre Adobe v style „chlapci, prebudte sa, lebo mi uz na tychto nastrojoch robime a skoncite ako v pripade Premiere vs. Final Cut Pro“
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jaj, tak Ty chceš Flash nahradiť čistým JavaScriptom? A kde je tam prosím pekne tá prezentačná vrstva? Ako by si si to asi tak predstavoval? Áno dá sa kresliť aj JavaScriptom, ale je to des a hrôza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale vsak to bola predsa pointa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty? Nanic. Tebe ho netreba. Tebe dokonca ani pocitac netreba. Youtube nie je jediny server s videami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na HTML5 preslo aj Vimeo, aj BBC, aj CNN, aj Wall Street Journal aj NBC. HTML5 video najdes aj na PornTube, ak by Ti uz o to islo. Nedavno prechod na HTML5 oznamil aj Facebook, takze novsie videa (na starsich sa pracuje) si uz prehras aj bez Flashu.

Cely svet, kazdy web ktory za nieco stoji a ma zaujem o webove technologie prechadza s videami na HTML5.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

OMG sak to i tak neide na ziadnom mobile skoro. Apple nemusim ale Flash je proste bullshit, mozno ked pride novy IE9 konecne s podporou SVG sa nieco zmeni. BTW ten mouseover effekt sa vyuziva casto aj bez pouzitia flashu (napr. javascript), tak neviem jak to maju tam poriesene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Javascript MouseOver event je parsovany do MouseClick eventu ak sa nepletiem. Problem s Flashom je, ze tomu tak nie je a Adobe by si s tym namahu asi nedali…
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale je tomu tak: http://bit.ly/9msbhB Lie #9
Odpovedať Hodnotiť:
 

win mobile a symbian forever
setky ostatne akoze otvorene os su len nekonzistentne lepenice, v ktorych aplikacie bezia len v sandboxe
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Windows Mobile je uz mrtvy, Microsoft ho ukoncil na ukor Windows Phone 7 (vyrazne uzatvoreny).

Symbian je chodiaca mrtvola bez perspektivy. Prebud sa clovece. A Nokia by sa mala prebudit tiez, lebo v hi-end nemaju nic seriozne (geekovsku hracku N900 neratam) a v low end a mid end ich bije korea a cina. Nemaju ziadny seriozny smart phone OS a ziadnu strategiu pre rozvoj aplikacii. V USA nema Nokia takmer ziadny podiel na trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, ale vzhladom na to ze vo zvysku sveta su 1. tak asi si tym velmi hlavu nelamu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, number 1 mozno v predajnosti, v zisku urcite nie. Ani v marzi na kuse. A low end ich fakt nezachrani, tam ich zvalcuje Cina a Korea. Low end takisto zrovna nie je nieco, co prinasa zisk.

Vsak si to zoberme. Apple a RIM maju dakych 5 % VSETKYCH mobilov na svete. Spolocne ale maju zisky 40 % celeho trhu. 2 firmy s 5 % na trhu.

Nokia nedavno reportovala svoje financne vysledky. Zisk mali myslim nejakych 250 milionov USD. Zo vsetkych modelov. Apple ich len so svojim iPhone strci ziskom hravo do vrecka, to iste RIM. Ak som firma, nezaujima ma, kolko predam, ale kolko zarobim. A to je problem Nokie – vysoke predaje smejdov, ktore su casto reklamovane, prilis vela produktov nevalnej kvality s nizkou marzou, ktora sotva vykryje naklady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pekne si to rozpisal. Ale ked firma ma 5% trhu, no 40% zisku z trhu, tak asi nebude nieco s kostolnym poriadkom. Ako ja im to neberiem, ja len stale nechapem tych ludi co im davaju peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a aj pre podobny pristup bude coskoro android najpouzivanejsi OS pre mobily :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://i43.tinypic.com/65sq3s.jpg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozhodnutie nie je nespravne. Ja by som Flash zakazal uz davno rovnako ako IE6 a podobne pico....
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jobs je zlocinec.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Apple - Adobe 1:0
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jobs je satan!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mýliš si ho s Balmerom. http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc
Odpovedať Hodnotiť:
 

tomuto panovi verim 100x viac ako nejakemu trpakovi a arogantovi jobsovi.

Shantanu Narayen:

http://tinyurl.com/27hlp6z
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten trpak zalozil a riadi jednu z par najuspesnejsich spolocnosti na svete. Keby nebolo toho trpaka a aroganta, tak by tu nebolo ani Adobe. Bol to prave Jobs, ktory presadil v Macu v 80tych rokoch Postscript ako tlacovy interpreter. A to bol v tej dobe jediny produkt Adobe zalozeny Johnom Warnockom, ktory odisiel zo Xeroxu. Keby nebolo trpaka Jobsa a nelicencoval by Postscript, tak by Adobe neprezilo – v tej dobe nebolo jedineho graficky orientovaneho pocitaca a laserovej tlaciarne na trhu okrem produktov Apple. Postscript by v DOSe a ihlickovych tlaciarnach moc zmysel nedaval…
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

uspesnost nie je meradlom lzi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

este dodam: Narayen len okolo blaboce co planuju a nehodil ziadny konkretny argument, preco niekolkokrat odlozili Flash pre ine mobilne OS. Nedava ziadny argument, preco spotreba baterie (ako tvrdi) nie je zla (ako tvrdi Jobs). Dobre vieme, co Flash robi na stolnych pocitacoch a ako par reklam vytazi ich procesor. Vyssie zatazenie = vyssia spotreba baterie. Narayen len placol, nedal ziadny dokaz ze tomu tak nie je.

Naproti tomu Jobs dava konretne, cielene argumenty a FAKTY. Narayen nedal ani jeden fakt.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ake fakty dava jobs?

ze je flash uzavrety? to nie je argument. to su jobsove vyblitky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je fakt. Fakt je tiez, ze Flash ma bezpecnostne problemy. Faktom je, ze Flash pre mobilne OS je neustale odkladany. Faktom je, ze Flash ma velke problemy s vytazenim procesora a naslednou spotrebou baterie. Faktom je, ze velka cast portalov a serverov, co nieco znamenaju, prechadza alebo presla na HTML5.

Ok, teraz cakam, aby si ty pouzil nejake svoje fakty alebo citoval FAKTY CEO Adobe. Nie vykriky „to su vyblitky“. Fakty. Cakam.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jozo, nemozes tolko zrat apple blogy.

Flash pre mobilne zariadenia bol ohlaseny na 1H2010. Predstaveny bude v polke maja na Google I/O a dostupny v juni. Co je na tom neustale odkladane?

Faktom je, ze nevies, ci ma flash vplyv na spotrebu baterie, pretoze ked nie je dostupny mimo Adobe a partnerov, (resp na N900), tak to neoveris. Je to Jobsovo tvrdenie, nepodlozene nicim. Nevies, ci HTML5+SVG nema vyssiu spotrebu energie ako Flash.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Flash bol viackrat odlozeny:
http://tinyurl.com/3yt5ow2

http://tinyurl.com/37fa3m4

A k baterii je to jasne. To nie je nepodlozene tvrdenie. Staci mi vidiet, co urobi Flash na Mac OS X. Vyzenie procak (Core 2 Duo v pohode) na max tak, ze ventilator huci ako svina. Par reklam a je to. To iste plati aj o Windows v mensej miere, rovnako ale aj na Linuxe. A ked toto robi na silnom procesore, ako sa to podpise na mobilnom ARM? Ze tu asi bude problem s vykonom svedci aj to, ze Flash pre ARM ma bezat len na tych najnadupanejsich modeloch s 1 GHz Snapdragon apod. Cosi tu silne smrdi, nemyslis?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ty si myslis, ze v canvase ti video procesor nezatazi?

to sa akoze bude prehravat a dekodovat same?

vsetko bude zalezat iba na implementacii. to len ty chces vidiet html5 ako nejaku stastnu hviezdu bez chyb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to samozrejme nevidim tak ako to vyjadrujes ty. Samozrejme ze zavisi od implementacie. Dolezite ale je, ze je to OTVORENE pole. Ak bude dana implementacia niekde zla, nic mi nebrani pouzit iny browser alebo ine zariadenie. Zato ked Adobe domrvi Flash (ako na Mac OS X a Linuxe) a obsah nie je v alternativnej podobe, tak mas smolu. A neurobia s tym nic, kym sa im nahodou neuraci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako som ti uz pisal, nemozes tak zrat clanky Apple fans:

http://www.phonescoop.com/news/item.php?n=5835

(V skratke: prekrutene slova, v 2H2010 budu nove zariadenia s Flashom, nie Flash samotny, ten ide na povodnom schedule).

Ked mi ukazes, ako HTML+JS+Canvas je efektivnejsi ako Flash, potom ti uverim. Ale skor nie. Az zacne spomenuta trojica robit to iste co swf, bude na tom energeticky este horsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ake fakty?

ze flash je plne zdokumentovany, uzavretost spociva iba vo vlastnictve flashu adobe? ze adobe podporuje multiplatformnost a otvorene veci?

len jobs sa otvorenosti a multiplatformnosti boji ako cert kriza, len aby mu neutiekli zisky z toho jeho retardovaneho a cenzurovaneho appstoru. vyslovene deviovanie svojich zakaznikov na svoj obraz. /sak my vieme co je dobre pre vas/

- zrusenie sex content apps bez upozornenia a stiahnutie uz existujucich.
- zrusenie aplikacie cartoonistu iba kvoli tomu, ze si urobil zart z apple a to kvoli uplne trapnej vyhovorke o nevhodnosti obsahu.

co bude nabuduce? tolko k jobsovej podpore otvorenych veci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vsak ked sa ti to nepaci, tak si nic od Apple kupovat nemusis. Je to ich zariadenie, ich system. Trh zareaguje a bud si to kupi alebo nekupi. Portaly bud ostanu na Flashi alebo prejdu na HTML5.

Ako vsak vidime, iPhone aj iPad sa predava velmi dobre, portaly prechadzaju na HTML5 video a dalsie technologie ako SVG a Canvas.

Takze, preco ten nenavistny ton? Je tu predsa vela inych zariadeni a mas na vyber. Ak Ti to prilis vadi, tak Ti nic nebrani Apple ignorovat. Preco musis komentovat pod clankom, ked Ti to moze byt jedno? Mna Windows nezaujimaju, nezaujimaju ma nove skreky Ballmera a tak to nekomentujem a nevyjadrujem sa k tomu. Ignorujem cele Windows. Je to snad nejaka forma dusevnej onanie pisat nenavistne prispevky k niecomu, co mi moze byt u prdele? To pises tiez pod clankami o BMW o tom, ake to je drahe a preto to je shit a ze ma BMW X5 spotrebu taku a taku a preto to je shit? Nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco ten nenavistny ton?

lebo jobs manipuluje ludmi. a to nemam rad.
divim sa, ze ty to zeries aj s navijakom, lebo ak sa to netyka jobsa, tak nepises celkom odveci.

toto co tu jobs predvadza je iba medialna hra. nema ziadnu snahu zlepsit nieco na webe. nema ziadnu snahu nieco vratit komunite. jednoducho houno. je to zrucny manipulator.
svoje marketingove schopnosti by mohol vyuzit lepsie, ako hrat sa na it adolfa.
vysledky uvidis o par rokov. toto je iba zaciatok.
speje to k riadnej uzavretosti, co casom urobi ovela vacsiu skodu, ako uzitok.

Odpovedať Hodnotiť:
 

a este som zabudol.

to najhorsie co robi jobs je to, ze svojim marketingom vela ludi /vratane teba/ presvedcil, ze jeho sposoby su v poriadku a spravne.

jeden appstore, jeden apple, jeden jobs.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam na vyber. Ak by mi to nevyhovovalo, idem ku konkurencii. Mne to ale vyhovuje. Mam rad pohodlie, ze si z jedneho miesta 2 klikmi zakupim/stiahnem overenu aplikaciu a zaroven prebehne pripadna platba, ak je aplikacia platena. Je to pohodlne, bezpecne a prijemne nestarat sa o nahananie aktualizacii (aktualizacie prebehnu automaticky, bez dalsieho platenia). Mam istotu, ze mi nejaka pochybna firma nevycucne ucet. Mam istotu, ze informacie o platbe od Apple mozem v pohode pouzit ako danovy doklad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

o desat rokov budes platit apple za to, ze si budes moct pozerat web.

ty nemozes ist ku konkurencii. uz si prikovany k apple.
/ak este nie si, tak onedlho budes/
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

preco by som nemohol? Skratka si kupim nieco ine. Ak mi to ponukne dostatok moznosti.

Pozri sa, zamysli sa nad jednou vecou a to je ta, ci niekedy menej nie je viac. Na aute ma tiez nezaujima milion tlacidiel, ktorymi mozem vylepsit strekovanie paliva a akceleraciu, ze mozem vypnut ESP na driftovanie a ine voloviny. Zaujima ma, ci to skor ma menej tlacidiel, aby ma pri soferovani neobtazovalo auto milionmi kravin a neodvadzalo moju pozornost.

Zaujima ma jedine – ci sa dostanem bezpecne a pohodlne z bodu A do bodu B.


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A ak si stale myslis ze Applu za nieco musim vzdy platit tak sa seredne pleties. Pozri sa napr. na pocet typov Mac OS X a pocet typov Windows 7. Ja si kupim PLNY OS bez obmedzeni za jednu, prijatelnu cenu 120 Euro. Ty mas na vyber kvantum konfiguracii (+ 32 a 64 bit verzie), kde platis ako najaty za nejaku blbinu, ktora v nizsej verzii nie je. A skoncis na prijemnej cene okolo 350 Euro.

Dalej, Mac OS X je velmi otvoreny system - otvorena BSD cast, mnozstvo open source technologii, vynikajuca podpora otvorenych formatov a standardov. Apple mi v ziadny vendor lock na formaty nerobi, ako to ma rad Microsoft. Mozem pod Windows nativne citat ine diskove formaty nez FAT a NTFS, pripadne UFS na DVD? Nemozem. Preco nie? Preco nemozem citat PDF, PSD, Doc, Excel a dalsie priamo? Na Macu mozem, aj tie nativne Microsoftie. Pri Windows si musim kupit Office. Pomlc teda o tom plateni…
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty nerozumies jednej veci.

apple tlaci na pilu co sa tyka contentu. nejde o otvorenost osx.

ide o uzatvorenost obsahu.

vypocet vyhod osx je ti v tomto pripade nanic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok, takze navrat spat k povodnemu Tvojmu prispevku, ze Jobs kecia a Adobe CEO ma pravdu. Tyka sa to toho obsahu Flash vs. HTML5 a nutnost Flashu…

Toto to myslim pekne ilustruje, co ty na to? :)

http://www.flickr.com/photos/gruber/4564503719/

Adobe CEO hovori o potrebe Flashu pre spravne zobrazenie obsahu na strankach ako Wall Street Journal. Screenshot z iPadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jemny ale dost dolezity rozdiel v semantike.

ceo adobe narayen nehovoril o potrebe flashu na spravne zobrazenie obsahu.

skus si to pustit este raz a skus sa zamerat na to podstatne.

mozme sa tu dohadovat o flashi do nekonecna.
pytal si sa preco tolko averzie voci jobsovi. odpovedal som ti. s flashom to suvisi okrajovo, ale podstatne. nie co sa tyka technologie, ale jobsovych sposobov.

vyssie to uz niekto spominal. ak bude html5 schopne, presadi sa aj samo.

ak chces zatvarat oci pred jobsovou aroganciou a smerovaniu, tvoja vec.
osobne som presvedceny o tom, ze smeruje do riadnych sraciek. smeruje k ovela vacsej miere uzatvorenosti, o akej mohol ms za svojej najvacsej dominancie iba snivat.
o uzatvorenosti kanalov pre obsah.
technologia straca na podstatnosti.

presne preto neznasam jobsa a jeho maniere.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

je zaujimave, ze v suvislosti s uzatvorenostou spominas Adobe, ktorych soft ani jeden nie je otvoreny a Flash takisto nie (o nom sa tu bavime predovsetkym). Nie je to tak trochu schiza, bojovat proti tzv. „uzatvorenosti Apple“ uzatvorenym Flashom, resp. nepritomnostou uzatvoreneho Flashu? ;)

Trocha si protirecis, nemyslis?

iPhone je produkt Apple. Ak sa Apple rozhodne, ze nebude podporovat proprietarnu technologiu jednej firmy tak je to ich vec. TRH, a JEDINE TRH rozhodne, ci to je spravne alebo nie. Zda sa ale, ze TRH na nariekanie Adobe zvysoka kasle.

Adobe kedysi inak VELMI bojoval proti Flashu (ked este nekupili Macromediu), napr. SVG malo byt priamym konkurentom. Preco nahle ta zmena? Zrazu Flash miluju. Aj to je nejaka schiza, nie? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

motas sa dokola.
nema to zmysel.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

samotny OS X uzivatelia NECHCU flash
ty co ho potrebuju su:
zmagoreny checklist maniaci
BFU po nasleduj zmagorenych checklist geekov
Odpovedať Hodnotiť:
 

TV MGM 30.04. 22:10
1984

http://www.csfd.cz/film/13487-1984/

mozes podumat nad jobsom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dakujem, ja som si radsej precital originalnu knihu. Tu si necital, ked odkazujes na film? ;)

A odkazovat na 1984, ktora opisovala nadchadzajucu socialisticku diktaturu v kontexte volneho trhu (nechces Apple? nekup, nepouzivaj) je dost smiesne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu som cital zas nedavno.
ale film si znovu rad pozriem.

btw, 1984 nepopisovalo nadchadzajucu socialisticku diktaturu. to je bezny omyl.
iba sa do nej trafila.

inac nerozumiem, preco utocis takym primitivnym sposobom, ze preco odkazujem na film, ze asi som necital knihu. to je detinske.
no preco asi odkazujem na film? lebo ide dnes vecer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vdaka za odkaz. Knihu som necital nedavno ale pred dobrymi 15 rokmi. Film som uz davno videl. Na telku necumim, nie je vobec o co stat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by nestacilo, toto je tiez pekne:

http://axian.tumblr.com/

„Thoughts on Horses“ by Henry Ford.

Titulok Jobsovho prispevku: „Thoughts on Flash“. Ta alternativa s historiou je myslim velmi zrejma. A ta podobnost Henryho Forda a jeho textu s tym Jobsovym na Flash takisto. Hadaj, kto vyhral suboj? Kone alebo auta? Aj vtedy sa argumentovalo podobne, napr. tym, ze cesty su stale robene pre kone…
Odpovedať Hodnotiť:
 

mimo temu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ma to nieco spolocne:
prezitok doby
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta tvoja cena je mierne povedane, prestrelena. Alza.sk ma Ultimate7 za 270, na UK amazone je vsak uz za ~170. Pokial porovnam ceny OSX vs Win7 na amazon.co.uk, tak to svedci len o nenazranosti lokalnych SK predajcov.

Vcelku ma inak prekvapilo, ze tie iLife a iWork aplikacie sa predavaju ako samostatny upgrade. Som myslel, ze tie family fancy bastl aplikacie su uz automaticky sucastou OSX:) To si radsej stiahnem zdarma obdobne bastle z produkcie microsoftu (keby mi az tak chybali)...
Odpovedať Hodnotiť:
 

su sucastou kazdeho noveho Maca. Mozes si kupit upgrade. Predava sa tiez Mac Box, kde mas najnovsi OS X a najnovsi iWork + iLife za velmi prijatelnu cenu.

Nazyvat iLife ci iWork bastlom je silna kava…
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, su to bastle a bola to prva vec, co som z osx odinstaloval. Fancy aplikacie vytvarajuce v masach prehnany pocit kreativity. A pritom to produkuje len otrasne gradienty a ramiky a trapne strihy vo videach:D Ale vsak co, domaci kutil oceni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja sa len obavam aby si si toto o par mesiacov/rokov a mozno aj teraz v nahnovsom office nepripomenul
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja zase verim jobsovi a to nie som vobec fanusik apple, nemam ani som nemal apple zariadenia a keby som si mal vybrat medzi iphone os a androidom tak si na 100% vyberiem android. dovody preco to jobs hovori mozu byt sice rozne ale bezohladu na to ma pravdu.
narayen tam cely cas trepal nieco o multiplatformovom rieseni, pritom html5+javascript je samozrejme tiez multiplatformove. a ked si mysli ze budu vytvarat normalne stand-alone flash aplikacie multiplatformovo, tak nato nech rovno zabudne, na to proste zdaleka nemaju jak na poli desktopu tak na mobilnych zariadeniach uz absolutne nie.
html5 je relativne nova vec a tiez ma svoje nedostatky, vecsina z nich sa este len bude objavovat, ale flash je jednoducho taky shit, ze nic horsie sa vytvorit pomaly neda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten Jobs je cely Fico. Vraj flash je uzavretý a preto ho nebudu podporovať. To nieje dôvod ale komunistická dogma. To ma byť všetko Free, Open a nefunkčné?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

lol free, open a nefunkcne??? ty sa asi vyznas...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

rec je o webovych technologiach. A ano, v tomto zmysle ma byt web otvoreny a nie zavisly od proprietarnych technologii jedinej firmy. Opakujem, v zmysle web technologii. Web je miestom pre vsetkych, web zaistil kooperaciu medzi narodmi, jazykmi, ludmi roznych nazorov bez ohladu na to, aky OS pouzivaju. A tak by tomu aj malo nadalej byt.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ako a keby bol flash v OS X tak:
adobe ma kontrolu nad tym ako features budu podporovane
apple vymysli novinku ale ak ta app napisana vo flashi nebude podporovat (teda jeho SDK) je na na 3.14cu platne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jozef Remen - ty si bud totalna fanaticka Apple ovca, ktora musi po vsetkych serveroch vypisovat ako funkcie, ktore Apple produkty nemaju, nikto nepotrebuje (vid zive) na ukor volneho alebo pracovneho casu alebo ta za to platia...

Bud si nejaky nezamestnany social, ktory si z davok nasetril na Mac a vsetci ti danami platime tvoje poflakovanie sa po internete od rana do vecera, alebo si nejaky elektrickovy student, alebo okradas zamestnavatela takouto "pracovnou cinnostou"... Neviem co je lepsie.

Totiz tvoje prispevky:

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

11:30
11:30
11:32
11:34
11:36
12:59
13:02
13:04
13:07
13:09
13:11
13:13
13:14
14:55
14:58
14:59
15:01

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

15:03
15:07
15:08
15:14
15:31
15:35
15:39
15:56
15:58
17:08
17:12
17:16
17:19
17:22
17:24
18:34
18:58
18:59
19:14
19:19
19:44
19:46
21:33
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty si teda riadny magor LoL
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nie som ani jedno, ani druhe. Mozem si cele to vypisovanie totiz dovolit :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani pan dozorca nemal nic proti ked som sa ho pytal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Doteraz bolo evidovaných okolo 7 miliónov požiadaviek na podporu flashu v Iphone/Ipod Touch. Števo na všetkých z vysoka serie, netrápia ho zákazníci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ho tam nechcem
nie dakujem reklame a blikajucim banerom
mas spocitanych aj tych co to tam nechcu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"ja ho tam nechcem..." To hovorila aj bývalá a potom bola šťastná.. :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mozno prave preto je uz teraz byvala :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ked ti blikal, tak to muselo byt zaujimave
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten flash, vo flashy, nie vo flashi, ešte tam je aj "h"

remen sa zas predvádza :-D, asi to bude jobsov obdivovateľ
Odpovedať Hodnotiť:
 

pis ako pocujes
s Y do nielen zle vyzera ale aj znie
ak je to iba dalsi vymysel z Hovnitko katedry tak nech to strcia do vopchacika
Odpovedať Hodnotiť:
 

stale su tu ludia, ktory nepindaju na html5, ktorym sa jobs snazi vytlacis Flash ale proste na Jobsa. Keby bol namiesto Jobsa daky jebko z Adobe tak mu to vsetci zeru ale su tu iba zakomplexovany tupci, ktory nedokazu pochopit fakt ze Flash je uplne na p**u. Vsak je tu jeden podstatny fakt ktory moze kazdy skusit. Spustim si daku posranu blbost vo flashi (videa su uz aj v inom ako flash, takze to tu nejdem porovnavat) napr daku hru. Uplne simple hra a niekedy to uplne zacne sekat a to mam PC za 1000 € To je kvalita flashu? Ze to ide nahovno na takom PC dakujem ale radsej sa zaobidem bez neho a potom mi napiste ako to ma ist na mobiloch. Radsej to nechcem a budem bez toho aj tak je flash uz iba na hry a na p***viny, kedze napr youtube ma flash uz v pazi. Tak mi napiste naco by ste chceli flash. Ak na hry tak chodte na pieskovisko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre vsetky Anti-Jobs :)

http:// pctuning.tyden.cz/ index.php?option=com_pctlongblock#17372
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pre teba
tinyurl.com

ty linkokaz
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://cut.sk/779
Odpovedať Hodnotiť:
 

kontroloval si ten link?

vies co? vymen radsej sluzbu
Odpovedať Hodnotiť:
 

zadrbalo tomu

http://cut.sk/77a
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nefrčí ani toto :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

VYMEN SLUZBU
is.gd
tinyurl.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://blogs.msdn.com/ie/archi ve/2010/04/29/html5-video.aspx
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár