
neprihlásený
|
Utorok, 14. apríla 2026, dnes má meniny Justína |
|
|
Android už takmer na desatine predávaných smartphonov
DSL.sk, 19.5.2010
|
|
Mobilný operačný systém Android v prvom štvrťroku 2010 výrazne zvýšil svoj celosvetový trhový podiel a stal sa už štvrtým najviac používaným operačným systémom na smartphonoch.
Vyplýva to zo správy spoločnosti Gartner o predaji mobilov a smartphonov za Q1 2010.
Android od spoločnosti Google postavený na Linuxe sa nachádzal celkom na 5.2 milióne smartphonov predaných v prvom štvrťroku, čo znamenalo trhový podiel 9.6%. V Q1 2009 mal Android podiel len 1.6%.
V Q1 2010 mali vyšší trhový podiel ako Android tri operačné systémy, iPhone OS s 15.4%, RIM OS používaný na smartphonoch Blackberry s 19.4% a neohrozene viedol Symbian so 44.3%. Za Androidom skončili Windows Mobile s podielom 6.8% a ostatné linuxové OS s 3.7%.
V USA v prvom štvrťroku podľa minulý týždeň publikovaných štatistík NPD už Android s trhovým podielom 28% predbehol aj iPhone OS. V USA je ale situácia odlišná od ostatných regiónov a celosvetového trhu, dominuje tam RIM OS a naopak Symbian má výrazne slabšiu pozíciu.
Celkovo sa v prvom štvrťroku predalo 54.3 milióna smartphonov, až o 48.8% viac ako v rovnakom období minulého roka.
Mobilných telefónov vrátane smartphonov a klasických mobilov sa predalo v Q1 celkovo 314.7 milióna, o 17% viac ako v Q1 2009. Najpredávanejšou značkou bola Nokia s 35% pred Samsungom s 20.6%, LG s 8.6%, RIM s 3.4%, Sony Ericssonom s 3.1%, Motorolou s 3.0% a Apple s 2.7%. Ostatní výrobcovia neprekročili trhový podiel 2%.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
good.
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
19.5.2010 14:16
je fajn ze sa rozrasta otvorena modularna platforma ako je android. ked vam nieco chyba, tak si to stiahnete, alebo upravite. drzim palce v dalsom raste
|
| |
Re: good.
Od: vcx
|
Pridané:
19.5.2010 14:59
mas ty pravdu, je to prevratna novinka ktora doteraz neexistovala.
|
| |
Re: good.
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
19.5.2010 20:04
ja som nepisal ze je prva alebo nova, hovorim ze je to fajn..
|
| |
Re: good.
Od: vcx
|
Pridané:
19.5.2010 21:27
ano, v tom mas pravdu. Ale zaroven ospevujes android ako nieco vynimocne.
|
| |
Re: good.
Od: Eroticka penazenka
|
Pridané:
20.5.2010 5:13
symbian je najlepší
|
| |
Re: good.
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 15:17
je fajn, že máme kapitalizmus, každý si môže vybrať, akú otvorenosť a koľko starostí chce mať :)
|
| |
Re: good.
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.5.2010 18:12
No a na poli desktopovych OS mame na vyber velke kulove. 95% Windows a dovi dopo.
|
| |
Re: good.
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 18:58
no hej no, v mobilnom priestore je to v poho, v desktopoch je to už neférovejšie. menšie OS ako Linux majú neskutočný nedostatok aplikácií, takže reálne existujú Linux, Mac a Windows, z toho Windows to má oveľa ľahšie tým, že má násobne vyšší rozpočet a monopolné postavenie. Mac sa ešte jak tak drží vďaka jednoduchosti a tomu, že väčšinu aplikácií potrebných pre bežného uživateľa vytvára sám Apple a to na celkom slušnej úrovni, tj nepotrebuješ až toľko 3rd party apps. S tými zvyšnými môže byť občas problém. Linux to má podstatne horšie, jeho minimalistické zastúpenie na trhu neprilákava takmer žiadne významné firmy a preto je veľmi ťažké nájsť aplikácie, ktoré sú na takej úrovni, ako na Macu, alebo Windowse. Poväčšinou treba nejaké odborné znalosti, alebo sú neprehľadné a podobne. Nájdu sa aj výnimky, ale zase nie v každej bežnej oblasti. Tak isto problémy s driverami ťažko ničia Linux, Mac si v tomto vybral dobre, nemusia aspoň všetkých nútiť, aby im spravili kvalitné drivere
|
| |
Re: good.
Od: blizzboz
|
Pridané:
19.5.2010 19:57
ale na výber máš(BSD, MAC OS, Linux, Windows), keď sa ti nepáči naprogramuj si vlastný OS ktorý bude lepší ako tie ostatné.
|
| |
Re: good.
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 20:12
veľký problem je ale v dostupných aplikáciach a prostriedkoch na platenie vývojárov...v tom má microsoft neskutočnú výhodu :)
|
| |
mamho
Od: mamho
|
Pridané:
19.5.2010 14:46
a je to super.
zajtra u kozneho
|
| |
odposluch
Od: xxxxxxxxxxxxxxxxx
|
Pridané:
19.5.2010 15:19
otazka typu nesmrtelnost chrusta alebo fakt by ma to zaujimalo
oko je tam rieseny odposluch a monitoring fonu(policiou).Je hadam vsetkym jasne ze musi existovat bez toho dnes uz mobily niesu a ked to je otvoreny system tak nastava zahada ako je to ked zdrojaky su "ciste" a skontrolovane cize bezpecne???????
|
| |
Re: odposluch
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 15:23
stačí popýytať operátora, cez ktorého komunikácia ide :)
|
| |
Re: odposluch
Od: vcx
|
Pridané:
19.5.2010 15:29
Si robíš srandu? Zdrojáky k systému mať môžeš, ale asi ťažko ti dajú zdrojáky ktoré zabezpečujú komunikáciu so sieťou a podobne.
|
| |
Re: odposluch
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.5.2010 18:13
Pri mobiloch sa skor odpocuvaju ustredne a bts ako jednotlive fony ...
|
| |
Re: odposluch
Od: dsafsd
|
Pridané:
19.5.2010 18:23
LOL, clovek co sa do toho kusok vyzna, sa obcas musi riadne zdrzat pri tych vasich sprostostiach, co tu plodite. Nevzdelanci. Degeneranti hlupi PDAácki wifiacki.
|
| |
Re: odposluch
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 18:59
skús namiesto nadávok používať vysvetľovanie, zvýši to úroveň diskusie.
|
| |
Re: odposluch
Od: dsafsd
|
Pridané:
19.5.2010 19:16
Neber si to osobne, ale ako by som mohol s tebou diskutovat na urovni, ked nechapes zakladnym pojmom? Nemam cas, sa tu hrat na zakladnu skolu, moj cas, ako cas odbornika, je velmi drahy. Vies kolko by to stalo? Nevies! Viacej nez cisty produkt celeho vasho obytneho bloku.
|
| |
Re: odposluch
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 19:38
1. ako vieš, že nechápem základným pojmom?
2. keby si toľko času, koľko si minul na kritizovanie, použil na vysvetľovanie, v poho by to stačilo
3. tvoj čas, ako čas odborníka nechcem brať, ale tvoj čas, ako čas človeka, mimo práce, sa snáď zobrať dá. Vtedy nestojí peniaze
4. nerád sa vyťahujem majetkom, ale vie ma nasrať, keď si niekto myslí, že je niečo viac len preto, lebo viac zarába. Mimochodom bývam v novopostavenom dome, pri dome mi parkuje BMW 1 a 3 rady, Mercedes ML a novučičké Sko... samozrejme, keby v tom niekto z rodiny videl zmysel, nieje problém kúpiť aj drahšie auto, príjem na to stačí...ak chceš, ti to všetko pofotím, alebo sa môžeš prísť pozrieť...nie že by som sa chcel vychvaľovať, ale čo ty máš čo do iných skákať kvôli majetku, keď ani nevieš, aký má a zhodou okolností práve teraz prevyšuje ten tvoj...
|
| |
Re: odposluch
Od: $amo
|
Pridané:
19.5.2010 19:51
Týmito komentármi si sám sebe dokázal, aký si borec a s kľudom môžeš ísť dnes spať, že? Použitím ekonomických pojmov si nás o tom presvedčil a uzemnil, si frajer.
Pýtaš sa, koľko by to stálo, to vysvetľovanie - takže teraz namiesto toho určite zarábaš nehorázne peniaze. Alternatívne náklady tvojho času sú určite prinajmenšom také, aké napr. u Warrena Buffetta.
|
| |
Re: odposluch
Od: vcx
|
Pridané:
19.5.2010 21:35
ale bacha.. Odbornik na slovo vzaty sa vyjadril a silou svojich ekonomickych kecov povedal co ho prave zaujima.
|
| |
Re: odposluch
Od: dsafsd
|
Pridané:
19.5.2010 22:06
Blazni, nicomu nechapete... Alternativne naklady -tento termin si isto narychlo vygooglil na wikipedii, inac si neviem vysvetlit, ako by si k nemu prisiel. A ano, su dost vysoke, ale tu ironicku poznamku ohladom W. Buffeta si si mohol odpustit. Ja som s tebou kravy nepasol. Ked budes mat take vzdelanie ako ja, tak sa ozvi.
Tupcek- akosi si odporujes v jednom prispevku, co mi pride hodne usmevne. Najprv sa nechces vytahovat tym, co vlastnis, a nasledne nam tu posles pomaly aj obsah tvojho perinaca, kde si ukladas peniaze ako spravny sedlak. Podla mna, pri tvojom dome skor stoji auto s hukadlom a krizom, ktore ta vozi z/do psychiatrie.
No ma cenu Vam nieco vysvetlovat? Pri tej Vasej sprske tupych nadavok?
|
| |
Re: odposluch
Od: $amo
|
Pridané:
19.5.2010 22:30
vies ty vobec citat, Ty Pan, na ktoreho skromnosti sa vobec neprejavili vysokoskolske tituly? Na rozdiel od tvojich komentarov, v tych nasich nie je ani jedna nadavka.
Aj ked asi bude chyba vo mne, ja nicomu nechapem..
Cielom tohto fora nie je urazat ostatnych, ale prispiet nejakymi informaciami, ak si naozaj taky znaly, ako vravis, tak namiesto poslednych komentarov si mohol napisat prispevok k teme, myslim, ze by ta to stalo rovnake usilie a menej nervov.
|
| |
Re: odposluch
Od: lolcat
|
Pridané:
19.5.2010 22:47
neries ho, zacal ohurovat svojim prijmom, potom presiel k "vzdelaniu" - je to degenerat. aj ked ako vtipy ma jeho hefty pobavili. mozno to chcel dosiahnut.
|
| |
Re: odposluch
Od: Tupcek
|
Pridané:
19.5.2010 23:42
ako som povedal, nerad to robim, ale aby bolo jasno čo a jak, preto som to povedal...zaujímavo si sa vyhol všetkému ostatnému, čo som písal...a ako som písal, ak neveríš, nie je problém to dokázať :) ale však pána mudrca nič nezaujíma okrem vlastného vychvaľovania, že? že by sa vyjadril napríklad ku odpovedi, to nie, jedine tak po všetkých nadávať
mimochodom, vyštudovaný inteligent, vy vo všetkých podobách sa píše s malým v, veľkým len a len v liste.
|
| |
Re: odposluch
Od: zm*d
|
Pridané:
20.5.2010 1:30
No ukaz fotky ja neverim a rad si pozriem luxusny byt a 3 bavoraky :D.
|
| |
Re: odposluch
Od: Tupcek
|
Pridané:
20.5.2010 3:12
daj e-mailovú adresu a ti pošlem :D a mimochodom dom a 2 bavoráky a 2 mercedesy :)
|
| |
Re: odposluch
Od: Lozy...
|
Pridané:
20.5.2010 0:15
Alebo Steava Jobsa :D
|
| |
Re: odposluch
Od: vcx
|
Pridané:
19.5.2010 21:38
dcafsd: pracujes v orange?
|
| |
Re: odposluch
Od: acidos
|
Pridané:
19.5.2010 21:11
tak, tak, pri mobiloch sa odpocuva skrze vsetky ustredne alebo sa musi dynamicky odpocuvanie presuvat pri prechode medzi ustrednami
|
| |
vratme sa k clanku...
Od: kubajs
|
Pridané:
20.5.2010 0:29
sranda je ze vsetci ste tu natolko inteligentni,vzdelani,majetni a neviem co vsetko, aby ste tu diskutovali k clanku...
namiesto toho sa tu nechate vyprovokovat a zajdete do hadky o tom ze kto je viac...
|
| |
Re: vratme sa k clanku...
Od: Tupcek
|
Pridané:
20.5.2010 3:14
síce máš pravdu, ale je to irónia osudu, že aj ty si sa nechal vyprovokovať a reagoval si na to :D
|
Pridať komentár
|
|
|
|