| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: Rusty-DC
|
Pridané:
25.5.2010 10:34
ako to robí tá hlúpa BSE , že motá takto ľudom hlavy!
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od reg.: Eagle
|
Pridané:
25.5.2010 11:22
"Pirátství je zabiják inovací a ekonomického rozvoje"
Skôr by som povedal uzavretosť a skrývanie už vynájdených postupov je ten zabiják.
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: lifo
|
Pridané:
25.5.2010 11:27
zabijaci ekonomiky a rozvoja su lubia co chcu peniaze a pritom nic nevytvoria.
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: PCnityIV
|
Pridané:
25.5.2010 12:08
Firmy si "CD/DVD" verziu GNU/Linuxu (myslim fyzicke medium) s multilicenciou na neobmedzeny pocet pc alebo kompatibilnych zariadeni.
Cena takeho GNU/Debian sa potom moze vysplahat na 1 EUR + postovne.
Software je to legalny.
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: lifo
|
Pridané:
25.5.2010 14:04
vobec nejde o tu cenu, ide o zbytocnu komplikaciu, je to ako keby si pred tym ako si kupis postel musis dokladovat predajcovy ze mas perinu. Tu perinu si nakoniec zrejme kupis ale bavilo by ta to obehavat ked je to zbytocne?
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: antiBSA-ThePirate
|
Pridané:
25.5.2010 14:38
Zabit tych kktov od BSA lebo robia na svete len zle.Prisaham ze ked stretnem mamlasa od BSA tak mu tresnem az sa mu sopel do mozgu zarije a dam tu fotku!!
|
| |
Re: Utorok, 25. mája 2010, dnes má meniny Urban, zajtra Dušan Pošli kvety
Od: quix_
|
Pridané:
25.5.2010 17:57
tak to sa nahladas, pretoze taky zmrd chodi len kanalmi a vychadza na ulicu len v noci alebo sa obsmieta medzi dalsimi zmrdmi, povacsine je to kdesi na ministerstvach a na miestach kde je vysoka koncentracia kravatakov a inej zvlastne odetej havede.
|
| |
piracy is not theft
Od: fatal error
|
Pridané:
25.5.2010 16:34
http://tinyurl.com/yfxnmed
http://tinyurl.com/q6k2hp
|
| |
rozum???
Od: miro123456789
|
Pridané:
25.5.2010 10:34
a co taky Open Source?? Viem ze sa da aj kupit Open Source ale su aj free veci. To je na hlavu.
|
| |
Re: rozum???
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
25.5.2010 11:07
To vyjadrenie nehovorí o tom, že ten softvér musí byť kúpený ale že musí byť legálny.
|
| |
Re: rozum???
Od: lifo
|
Pridané:
25.5.2010 11:12
nemusi byt legalny musi sa zanho odviest dan :D
|
| |
Re: rozum???
Od: PCnityIV
|
Pridané:
25.5.2010 12:11
Tak sa zacne predavat "download speed" alebo CD/DVD media za par supiek. ;)
Je to nie len nahlavu padnute, ale ten deges co to navrhol nema ani len v hlave nasr... on tam nema ani vaakum ani "tmavu hmotu" ani antihmotu. Proste prazdnu mnozinu.
|
| |
Re: rozum???
Od: jghgjhgjh
|
Pridané:
25.5.2010 12:55
ak mas legalny softver zadarmo aku dan chces odvadzat?????
|
| |
Re: rozum???
Od: lifo
|
Pridané:
25.5.2010 14:06
praveze ty nechces, chce to stat v spolupraci z BSA, ako by si chudacikovia z BSA zarabali keby bol SW zadarmo? Mysli na ich rodiny.
|
| |
Re: rozum???
Od: quix_
|
Pridané:
25.5.2010 17:58
asi by sa museli zivit ako obycajni ludia, ved to by bol skandal!
|
| |
Re: rozum???
Od: ...
|
Pridané:
25.5.2010 11:13
Pokial tomu rozumiem, tak odpisuju si z dane HW, logicky aj SW. Z toho vyplyva, kde budes uvadzat, ze pouzivas free SW?
Mne to pride ako postavene na hlavu. Taketo vypalnicke firmy, ktore sa skryvaju za autorske prava by mali vypalit.
|
| |
Re: rozum???
Od: Adrique
|
Pridané:
25.5.2010 13:56
uplny suhlas....
inac pri vyhlaseni, ako je toto ma napadaju len vulgarizmy, takze radsej s mojim prispevkom koncim...
|
| |
Dobry
Od: Finta
|
Pridané:
25.5.2010 10:38
nezmysel.....
|
| |
absolutne proti
Od: Deafboy2v1
|
Pridané:
25.5.2010 10:38
Vacinou niesom vo verejnych diskusiach vulgarny, no vasciu kokotinu som nikdy vo svojom zivote asi ani nepocul. Co ma HW spolocne z nelegalnym SW? Preco by som mal byt trestany aj za to co som si kupil? Pokuty za pouzivanie SW bez licencie beriem, ale tak toto...
|
| |
Re: absolutne proti
Od: 124512354124
|
Pridané:
25.5.2010 11:01
a za stol pod ktorym je pc tiez budu musiet doplatit dph?
viem ze je to blbost, ale rovnaka ako s tym hw.
|
| |
zastrasovanie?
Od: ubx
|
Pridané:
25.5.2010 10:38
Cize PC/Server s nainstalovanym linuxom nie je danovo uznatelny vydaj? To je na celkom peknu zalobu. Uradnicek by si mal dat pozor na jazyk. BSA tozit nema v CR pravnu subjektivitu, takze sudit ju nemozne, cize to moze schytat len ministerstvo.
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
25.5.2010 10:54
nemýľte si pojmy s dojmami ... BSA hovorí "bez *legálneho* SW" a nie "bez _nakúpeného_ SW" ... Linux bez faktúry o nadobudnutí je legálny a teda ak bude na faktúre k HW poznámka, že bude tento používaný s SW Linux, musia to uznať ... druhá vec je, že ak to tam dodávateľ na faktúre neuvedie, môžete priamy vy uviesť čestné vyhlásenie k tejto faktúre a zase vám to musia uznať ... takže nestrašte niečim, čo neexistuje a ani nebude existovať ...
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od: eax
|
Pridané:
25.5.2010 10:57
keby to bolo takto tak by tam vsetci pisali linux. myslis ze by toto strasenie malo nejaky zmysel ?
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od: einstein
|
Pridané:
25.5.2010 11:18
vzdy to ma zmysel. par "najpoctivejsich" sa zlakne a radsej si ten soft kupi aby nemal pripadne problemy. hardcore zlodej sa nad tym zasmeje a bude kradnut dalej.
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od reg.: Eagle
|
Pridané:
25.5.2010 11:17
Nie je hardware ako hardware. Čo majú namysli, dvd mechaniku, router, switch, pevný disk, či monitor s klávesnicou a myšou
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od: ubx
|
Pridané:
25.5.2010 11:44
ja mam este uvadzat nejake cestne vyhlasenie k fakture? A kolko to ma mat stran? Ako v hlave XXII? Ceste vyhlasim, ze tam bude instalovany legany OS linux aj s konkretnou verziou distribucie. A co ked tam dam medzitym trebars Solaris? Este ma danovak sfukne pri kontrole, ze som podvadzal, nie?
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od reg.: diosko
|
Pridané:
26.5.2010 14:10
Sfukne Ta, lebo Solaris (Oracle Solaris) uz bude tiez plateny. Pre free verziu bude treba prejst na OpenSolaris
|
| |
Re: zastrasovanie?
Od: Meno môže mať dĺžku maximálne 32
|
Pridané:
26.5.2010 15:32
pripadne na nejaky derivat BSD, z ktoreho Solaris vzisiel
|
| |
grrrrrr
Od: nasakja
|
Pridané:
25.5.2010 10:38
to ako by som kupil server za 20k € a nainstalujem si tam ref hat nebo debianka a nemozem to potom dat do nakladov??? Windows na serveroch nechcem ponevac nesplna moje naroky.
|
| |
Re: grrrrrr
Od: wakkee
|
Pridané:
25.5.2010 10:48
red hat si vies komercne kupit :)
pripadne sles -suse
|
| |
Re: grrrrrr
Od: swh
|
Pridané:
25.5.2010 10:55
a preco by to mal kupovat, len preto aby sa zapacil zasratym uradnikom?
|
| |
neuznavam titulky
Od: enx
|
Pridané:
25.5.2010 10:40
tento svet je úplne zvrátený, samozrejme súhlasím, že v biznise by malo byť všetko origoš, ale tí ľudia z bsa už dávno mali byť v base
|
| |
ou yeah
Od: bill_gates
|
Pridané:
25.5.2010 10:50
tak tomuto sa hovori mrkvosoftacka lobby... tak toto ked prejde, tak si na europskom sude pre ludske prava zgustne zopar sikovnych pravnikov na zalobach voci MFCR. Bravoo BSA...
|
| |
Re: ou yeah
Od: ccccc
|
Pridané:
25.5.2010 10:56
nefetuj .. co stym ma akoze microsoft ? je to maximalne jedna z XYZ firiem ktoru BSA zastupuje
|
| |
Re: ou yeah
Od: telefon
|
Pridané:
25.5.2010 11:30
Akurát, že je to jedna z najvýznamnejších v BSA čo sa týka vplyvu a veľkosti.
|
| |
Titulok:
Od: x3m
|
Pridané:
25.5.2010 10:51
Citajte co sa tu pise. Legalny sw je aj linux nie len windows. To len novinari z toho robia velke halo.
|
| |
Re: Titulok:
Od: fwe
|
Pridané:
25.5.2010 11:01
Pruser je, ze ak nieco nadobudnes, tak MUSIS mat o tom papier. Ako chces na sude povedat, ze tam mas linux, ked nemas papier, ze si ten linux nalozil do kamionu a previezol do firmy a ze ti ho tam udrzbar potom vylozil a nainstaloval?
A ano, toto je vazny problem v zakonoch, ze treba mat na to papier. Ak k vam pride policia a bude chciet doklad o zakupeni pouzivaneho SW na PC, tak mu nemate aky dat a mozu Vam pc na zaklade tohoto zobrat, bez dalsieho skumania, ze aky OS tam mate. To policajtov nezaujima, oni nemusia vediet, ako vypada grub, alebo windows logo. To budu riesit experti pekne v kancli s vasim pc...
|
| |
Re: Titulok:
Od: p.h.
|
Pridané:
25.5.2010 11:25
ja v tom ziadny velky problem nevidim. pri kupe sa staci dohodnut s predavajucim, nech do dodacieho listu dopise aj nejaky free software. cenu to nijak nezmeni a je o tom doklad
|
| |
Re: Titulok:
Od reg.: Ozchar
|
Pridané:
25.5.2010 14:04
zbytocna byrokracia
|
| |
Fuksa?
Od: Koumak
|
Pridané:
25.5.2010 11:02
Neni to nahodou ten clovek, co mal kedysi este v casoch PMD a Sinclair svoj Fuksoft? :)
Inak take tvrdenie je ozaj na hlavu postavene, lebo aj v serverovej oblasti by mohli byt uznatelne len komercne linux distribucie (Suse,Redhat,...) co je doslova pakarina na n-tu.
|
| |
Re: Fuksa?
Od: abe01
|
Pridané:
25.5.2010 11:19
To bol František Fuka a nie tento Ivan Fuksa
|
| |
Re: Fuksa?
Od: Koumak
|
Pridané:
25.5.2010 11:23
Jasne, sypem si popol na hlavu, mas recht.. ach joj, dik za pripomenutie, nezdalo sa mi to, preto som sa to radsej "opytal" :) Ach, kde su tie casy ... :(
|
| |
dan z piratstva
Od: ...
|
Pridané:
25.5.2010 12:54
To oni akoze chcu zdanit i piratstvo?
|
| |
Re: dan z piratstva
Od: sdghjghj
|
Pridané:
25.5.2010 13:03
jezkove oci... ty si tupy... nepracujes pre bsa?
|
| |
dan z piratstva
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
25.5.2010 13:09
takze podla piateho odstavca sa ma odvadzat dan z pirateneho sw.. hm to mi je novinka, asi pojdem na danovy urad, aby ma nesudili pre danove uniky..[samozrejme zartujem, vsetko mam legalne a som cisty ako lalia!]
|
| |
2 veci
Od reg.: durpalo
|
Pridané:
25.5.2010 13:41
1,Nezijem v CR.....2,som zamestnanec,nie SZCO.....ale aj tak je to pakovina.....:-)
|
| |
Prezumpcia viny
Od: Remi
|
Pridané:
25.5.2010 15:30
Je to chore, Podnikatel je povinny dokazať že nekradmne ,absurdne, ide o jasnu prezumpciu viny. česko bude asi prva krajina na svete kde začne tento nezmyselny princip platit. My sa možme len smiať češi nas predbehli v blbosti politikov, v discipline v ktorej sme dlho viedli. :DD Gratuluji bratři.
|
| |
Re: Prezumpcia viny
Od: Dannyk
|
Pridané:
25.5.2010 16:07
smej sa, u nas to bude o tyzden neskor
|
| |
Re: Prezumpcia viny
Od: ...
|
Pridané:
25.5.2010 16:09
Ak to vyjde v irsku zacnu to presadzovat v celej EU a co sa tym zmeni? Len donuti ludi sa naucit viac o tychto veciach a obide sa to znovu.
|
| |
pepíčkovia
Od: PREY
|
Pridané:
25.5.2010 16:42
to už vážne nemajú nič lepšie na robote?
rovnaké zákony by mali prijať aj naši politici, ako súčasť protikrízového balíka a to nielen na počítače, ale aj na autá! Predsa len sme krajinou s najväčšou produkciou áut na hlavu, tak by mali odhlasovať zákon, kedy by si každý po nadobudnutí musel kúpiť 1000 litrov pohonných hmôt od slovnaftu. Rovnako by museli postupovať aj tí, čo si kúpili bicykel alebo elektromobil... kocúrkovo by bolo hotové...
|
| |
BSA tredny nepriatel
Od: jajajaja
|
Pridané:
25.5.2010 17:42
toto je prva tema kde maju vsetci kladne hodnotenia :)
|
| |
BSA vs. DIGISYS
Od: `m__
|
Pridané:
25.5.2010 20:09
BSA uz uhradilo svoje podlznosti voci DIGISYS ?
http://www.digisys.cz/bsa.htm
|
| |
Re: BSA vs. DIGISYS
Od: hoax
|
Pridané:
26.5.2010 15:16
sranda teraz som to docital :D tiez by mna zaujimalo ci ty zebraci zaplatili co mali ..
bu bu bu pospinit :D a ked niest za to zdpovednost tak šup šup liklidacia firmy :D
dost svinsky sa zachovali hajzlici
|
| |
BSEA...
Od: Ramonson
|
Pridané:
26.5.2010 0:44
Z takýchto kreténov mi je do plaču...
|
| |
MAPS - riesenie
Od reg.: Vladimir Svab
|
Pridané:
26.5.2010 7:24
Ja len tolko. U nas aj v cechach aj inde na svete si podnikatel podnikajuci v IT moze legalne zakupit sadu MAPS kde ma licencie na operacne systemy, servre, aplikacny a kancelarsky software na pouzitie vo svojej firme pripadne na predvadzanie svojim zakaznikom. Kedze je mozne zakupit HW bez operacneho systemu a pritom mate vo firme zakupene MAPS tak na ziadnej fakture k HW nie je potrebne mat poznamku o legalnom SW. Na ten mate fakturu k MAPS a podla podmienok MAPS mozete mat tento SW legalne nainstalovany na pocitacoch vo firme podla licencnych podmienok k MAPS. Napriklad operacny system alebo Office mozete nainstalovat legalne na 10 PC vo firme. Len tolko
|
| |
je to samozrejme somarina
Od: jxx
|
Pridané:
26.5.2010 9:03
Pokial vam danovy urad neuzna takyto vydavok, netreba podpisat protokol o danovej kontrole, DU potom s tym musi ist na sud, a musia vam dokazat ze ste pouzivali nelegalny software. Pred sudom staci povedat ze hw je vyuzivany na zabezpecenie zisku a prevadzky firmy a bezi na nom napr. Debian Linux a cela vec skoncila. Ja mam napr. v majetku firmy 10 pocitacov v hodnote okolo 8000 E a iba jednu licenciu WinXP prevadzkovanu na jednom desktope (+licenciu Omega ucto.).
|
| |
Re: je to samozrejme somarina
Od: Peter K
|
Pridané:
26.5.2010 9:11
Alfa, Omega a Cenkros :) najsvätejšia trojica pre mňa ako účtovníka
|
| |
takze unik dani...
Od: nejake_nebezpecne_trendy
|
Pridané:
26.5.2010 11:05
a co unik provizie ujovi Fucksovi a ktovie komu este? A co unik obrovskej sumy za licenciu od windows do USA ktora ide zcasti do kasy Microfostu a zcasti do dani niekde v USA? Byt Cechom by som bol prinajmensom nastvany.
|
| |
xxxxxxxxxxx
Od: niktos
|
Pridané:
26.5.2010 22:48
No ja neviem ale keby radsej schvalia zakon aby nejak znel, ze ked si kupis pc dostanes windows za 1 euro k nemu, alebo kupis kameru dostanes pinnacle zadarmo, office samozrejme sucastou windowsu a nie zvlast, kupis napalovacku dostanes nera, atd atd, sice niektore booky to maju a aj napalovacky davali nera, ale ja som zato aby to bolo uplne ku kazdemu, aj tak v takych mnozstvach co by firmy nakupovali tak by aj tak softwarove spolocnosti zarobili a mozno by aj bsa ostalo bez roboty bo uz by tazko niekto mal nelegalny windows.
|
| |
Re: xxxxxxxxxxx
Od: stopa27
|
Pridané:
31.5.2010 0:29
A co ked bude chciet pouzivat nieco ine, napriklad open source alternativu k tym, co by boli implicitne dodavane? Budem si to aj tak musiet podla tvojho navrhu kupit, len aby to uspokojilo nejakych zmrdov, co vymyslaju blbosti?
|