neprihlásený Štvrtok, 16. mája 2024, dnes má meniny Svetozár
Japonci vyvinuli H.264 enkóder pre 7680 x 4320 so 60 fps

DSL.sk, 27.5.2010


Japonská spoločnosť Fujitsu v stredu oznámila vyvinutie H.264 enkódera pracujúceho v reálnom čase určeného pre video vo formáte Super Hi-Vision.

Formát Super Hi-Vision využíva video s rozlíšením 7680 x 4320 obrazových bodov so 60 respektíve presnejšie 59.94 progresívnymi snímkami za sekundu a 22.2-kanálový zvuk. Japonsko ho testuje ako štandard pre budúce digitálne vysielanie v krajine.

Enkóder pre Super Hi-Vision od Fujitsu využíva viacero samostatných enkóderov, ktoré podľa spoločnosti ako prvé podporujú real-time enkódovanie 1080p videa so 60 fps. Enkóder ich využíva celkovo osem.

Enkóder testujú vývojové laboratóriá japonskej verejnoprávnej televízie NHK, ktoré rozlíšenie Super Hi-Vision testujú už od roku 2005. V testoch v minulosti používali pre jeho prenos MPEG-2 s 250 Mbps alebo vlastný bližšie nešpecifikovaný kódek.

H.264 enkóder vyvinutý Fujitsu využíva u videa v Super Hi-Vision rozlíšení bitrate 240 Mbps.

V roku 2008 avizovalo Japonsko spustenie televízneho vysielania v štandarde Super Hi-Vision už na rok 2015. V minulý týždeň zverejnenej prihláške na usporiadanie MS 2022 vo futbale Japonsko ponúklo natáčanie každého zápasu dvesto kamerami so Super Hi-Vision rozlíšením a následné holografické 3D premietanie obrazu na 400 štadiónoch v ostatných krajinách sveta.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Sci-fi seriál 3 Body Problem bol predĺžený
Hokej pomohol vytvoriť ďalší rýchlostný rekord slovenského Internetu
Raspberry Pi ide na burzu
Nové .sk domény budú opäť dočasne lacnejšie
Raspberry Pi uviedlo dosku pre M.2 SSD, lacnú ale iba pre malé SSD


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ma taketo rozlisenie nejake rozumne opodstatnenie? Lebo ved ludske oko ma urcite rozlisenie...

Chapem, ze fotky si clovek zvacsuje a pozera podrobnejsie, ale toto?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Myslim ze tato megalomania ma u japoncov jasnu a cisto iracionalnu pricinu :)
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

ked tym obrazom musis pokryt celu plochu stadionu na tu holografiu, az tak vela to zase nieje
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Zalezi od velkosti plochy na ktoru dane "body" premietas. Ak by si sa snazil zobrazit 8K rozlisenie na 50" obrzovke, velky vyznam to asi nema... Ale skus si 8K rozlisenie predstavit na ploche niekolko m2.

Predpokladam ze rozlisenie ludskeho oka je z extremne vysoke.
Uvedom si aky siroky zaber a s kolkymi detailami "naraz" vidis.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Az take extremne to s tym okom nieje. Ostro vidis len maly kusok z celeho zorneho pola a ani ten nema az take brutalne rozlisenie.
Na druhu stranu, pride mi uplne prirodzene, ze dalsim krokom vo video technologii je navysenie rozlisenia a zvysenie frekvencie.
Schvalne. Skuste si niekto predstavit sledovanie filmu, povedzme, za 100 rokov. Ako podla vas bude takyto film vyzerat? Bude 3D? Najskor ano. Bude priblizne o velkosti 40" TV? Myslim, ze vacsi. Mozno na celu obyvackovu stenu... ktovie do akych zvratenosti (z dnesneho pohladu) to az pojde, kazdopadne, rozlisenie a frekvencia su nateraz (IMHO) tie spravne miesta na dalsie zlepsenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za 100 rokov, tv bude ojebavat moj mozog ze ja som ten herec a budem citit jeho emocie :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

:-)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to rozlisenie je nutne. Nedavno som cital jeden odborny clanok o 3D technologiach konkretne televizoroch a bolo tam jasne povedane ze na 3D televizory ktore budu 3D aj bez okuliarov a bude sa dat na ne pozerat z lubovolneho uhla tak ako na normalne TV budu musiet mat niekolko nasobne vyssie rozlisenie ako tie dnesne no a bol tam aj odstavec o hologramoch no a na ne vraj treba este radovo vyssie rozlisenie aby bol obraz cisty a ostri zo vsetkyh pohladov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ich zaujimaju technologicke hranice, nie prakticke, vdaka tomu technologicky napreduju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej a 640kb ram bude stacit naveky... Aj vysielanie v rozliseni milion x milion ma svoje opodstatnenie a ja by som take uvital. Ludia ako ty svojimi zbytocnymi otazkami a frflanim len brzdia vyvoj...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Som chcel len vediet prakticke vyuzitie :)

Lebo technologie sice dokazu ist napred, ale ludske zmysly maju svoje hranice.

A ak sa hovori, ze mam sediet pred obraz vo vzdialenosti 5x uhlopriecka (ci tak nejak), tak pri tom viem vidiet len detaily do urcitej urovne...

Ak mas nejaky rozumny dovod, sem s nim, ak nie...tak je porekadlo: "Mluviti stříbro, mlčeti zlato" ;)
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Napada ma:

OBROVSKA plazma na stadione = brutalne detailna

...

krajsie a detalnejsie kino... = brutalne detailne (vidis kazdu vyrazku herca :D )

...

a ono by sa naslo vela toho podla mna :)
mozno aj to, ze sa to casom zacne zmensovat (tie obrazovky) a potom budes mat na prenostnom tv brutalnu kvalitu ...

pokrok :)
presne ako bolo spomenute s 640kb RAM :)
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Tak RAM nie je viazana na zmyslove vnimanie ;)

Pozeral som na nete, rozlisenie ludskeho oka je 1 uhlova minuta, takze pri 180 stupnoch je do 10800 bodov horizontalne... vertikalne o nieco menej (nakolko clovek vnima skor horizontalne).

Takze hej, este tam maju rezervy :)

Ked pouvazujem nad tymi aplikaciami, co pises...vzdy dospejem k jednemu. Najvacsi vyznam to ma pri neoptimalnom umiestneni divaka...ked napriklad moze prejs blizko popred obraz a nevidi tak cely obraz ale len vysek vo vyssom rozliseni, vtedy zacnee vnimat viacej detaily.

Cize obrovska plazma a kino...asi hej, tam to moze mat zmysel :)

Prenosna TV s brutalnym rozlisenim...mozno ked mi k tomu daju aj lupu :D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pouzitie: dajme tomu pouzitie mensich obrazovych bodov v zobrazovacich jednotkach == kvalitny a detailny obraz aj z blizka pri zachovani rozmerov zobrazovacej jednotky...?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tak, tak. realny priklad: v robote cumim do 18.5" 1920x1080. a placem, ked pridem domov a cumim na 19" 1280x1024. velmi rad by som prijal 2560x1600 (i viac) na 24" ovsem za prijatelnu cenu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V robote mam 1280x1024 a pohoda, doma 2560x1600 a pravdu povediac 30" mi prisla strasne velka ale teraz by som bral aj nieco vacsie, na filmy ovsem :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimalne tato cast tvojho prispevku "Ludia ako ty svojimi zbytocnymi otazkami" je hlupost. Praveze pokrok prinasaju ludia, ktory sa pytaju na zdanlivo jednoduche otazky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

veď počkaj, Japonci to ešte dajú do hodiniek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty chces nosit orloj na ruke?? cece ,,, ani nesranduj
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

opodstatnenie to pri velkosti dnesnych TV a inych zobrazovacich zariadeni nema, ale za par rokov, ked bude velkost obmedzena velkostou steny v tvojom obyvaku, tak vtedy uz toto rozlisenie bude mozno ze aj nedostacujuce
samozrejme ked budes chciet mat lepsi obraz ako DIGI-TV :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a preco by si si nemohol napr. zastavit video a pozriet si nieco podrobnejsie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...ale veď Teba ani nikoho nebude nikto nútiť na toto rozlíšenie pozerať. Môžeš si to kľudne doma vychutnať v 680x340 bodov. A budeš spokojný. Alebo kľudne môžeš pozarať aj do vypnutej obrazovky. Ale prosím Ťa nezavadzaj druhým v rozvoji. Ďakujem.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ešte by som len chcel vedieť, akú veľkosť by mal film, ktorý trvá hodinu a pol...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

240mbps * 4400s
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pardon, 5400s
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

velmi hrubo priblizne 10 TB
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Jeden a pol hodino video:
240 mbit = 30MB/s, 30*60(s)*90(minut) = 162 GB


Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

240 mbit = 30MB/s, 30*60(s)*90(minut) = 162 000MB = 158.2GB

:P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak to bolo fakt ze hrubo :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ľudské oko ma cca 130 megapixlov čo je rozlišenie asi 13000x10000 a toho sa možno japonci snažia dosiahnuť ale kto vie :D
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

fakt? odkial to mas? znie to zaujimavo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podla mna si to odmeral :D

Ludske oko ma pokial viem vcelku sialene rozlisenie, ale co je dolezite, nie je rovnomerne... Inac povedane, v priamom smere, kam pozerame, je uzky (fakt uzky) vysek, kde vidime ostro a kvalitne, co do farieb a aj do rozlisenia (cca 150 az 450 dpi)... Dajaky biolog nech sa viagri...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo sa tam preboha dá merať v dpi? :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to by aj mna zaujimalo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akoze co ... terminy a charakteristiky z IT mozes pouzit aj na biologiu, len treba byt nad vecou. Napr. ako aj to, ze ludske oko (transformovane na RGB) rozlisuje farebnu hlbku niekde medzi 23 a 24 bitmi (cca 10 milionov farieb). Teoreticky 24bit (16 777 216 farieb) by malo stacit. Prakticky sa vyrabaju hyper-kvalitne monitory do grafickych studii s farebnou hlbkou 10 bit na kazdu z troch zlozkiek (dokopy teda 30 bit = 1 073 741 824 farieb). Kdeze su smejdove LCDcka so 6 bitmi ci standardne s 8 bitmi. Otazne je, ci ma tych 10 bitov zmysel. Podla mna isty zmysel to ma aj ked teoreticky je to za rozlisovacou schopnostou oka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tazko hodnotit rozlisenie ludskeho oka, kedze sa pohybuje rychlo a zaostruje na detaily ktore potrebujes.

Podla jedneho zdroja ( http://bit.ly/pSsFb ) je to 324 megapixelov pri zornom uhle 90°, pri 120° to je 576 megapixelov. Vacsina zdrojov uvadza limit okolo 500MPix.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie je nahodou ludske oko analogove ?? A v tom pripade si neviem predstavit merat jeho rozlisenie. A aj celkovo pri pozerani sa zaostruje len na jednu vec cize ked uz nejak merat tak skor to DPI mi pride ako vhodna miera a nie rozlisenie v MP pretoze to zalezi od toho ako sa pozeram nie ??? Neviem ci to je spravne je to len moja uvaha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze som niekde cital, ze clovek dokaze ostro rozlisit miesta vzdialene menej ako 1 stupen (alebo 1 minutu, nie som isty). Cize to zalezi na vzdialenosti objektu a nie na "dpi" oka.

Nie som si tym isty tak v pripade mylnej informacie ma prosim hned nekamenujte. Diky
Odpovedať Hodnotiť:
 

My budeme v roku 2015 práve dokončovať prechod na MPEG-2...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...možno...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ale kdeže, to sú veľmi optimistické predpoklady
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neblazni. V tom case sa o MPEG2 zacne iba uvazovat. Neskor sa urobi vyberove konanie na dodavatela, ktore sa nasledne zrusi, a vyhlasi sa nove vyberove konanie, ale to sa uz bude pisat rok 2020.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pche, japonci
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

mňam japonky
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ono svoje opodstatnenie to ma, ale nie v pozerani TV ako ju pozname dnes. Uz napriklad ak chces pozerat obraz v 3D cez polarizacne okuliare (nie ten blikajuci shit, ktory sa dnes tlaci) pri 1080 riadkoch, tak to rozlisenie musi mat riadkov 2160. ak si k tomu napriklad pridas pomer stran 32:9 TV v polkruhu tak si to rozlisenie dosiahol. (nieo podobne o co sa snazi ATI Eyefinity len dokonalejsie)
Co sa tyka toho 22.2 kanaloveho zvuku do izby tak to je trosku prestrelene, lebo to je tak skor pre kinosalu. Ale preco nie sak to ze standard nieco podporuje este neznamna, ze sa musi vsetko hned aj pouzivat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nechapem jednu vec :) prenosy 3d ok, ale ako vyuziju toto o rok? pisu ze to uvedu o rok v japonsku... ok, ale naco? na to ze tv bude mat 1920x 1680 ? a dalej? hah fail :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár