
neprihlásený
|
Sobota, 16. augusta 2025, dnes má meniny Leonard |
|
Máte vysoké účty za Internet? Problém podvodných dialerov
V poslednej dobe sa začína vyskytovať pomerne veľa prípadov neprimerane vysokých účtov za telefón spôsobených volaniami na špeciálne tarifované linky pri dial-up pripojení k Internetu bez vedomia užívateľov. O čo ide, kto je zodpovedný a ako sa brániť?
Patrik Horník, 9.3.2005
|
|
O čo ide?
Tým používateľom, ktorí sa s problémom podvodných dialerov už stretli aj na svojich telefónnych účtoch, bohužial vysvetlovať problematiku podvodných dialerov už nepomôže, do budúcnosti a pre ostatných užívateľov je to ale veľmi potrebné.
Problém sa týka užívateľov, ktorí sa pripájajú do Internetu dialupom cez telefónnu linku.
Tento problém prišiel s príchodom špeciálnych tarifikovaných liniek - týka sa to audiotexových čísiel, a tiež podobných špeciálne spoplatnených čísiel v zahraničí. Špeciálne vyššie sadzby týchto čísiel, podobne ako pri zapájaní sa do spotrebiteľských súťaží a hlasovaní, sa dajú použiť aj na Internete. Vyššie sadzby z pohľadu obchodného modelu fungujú tak, že sadzbu, ktorú užívateľ zaplatí si podelia telekomunikačný operátor volajúceho, telekomunikačný operátor poskytovateľa služby (môže byť ten istý) a prevádzkovateľ služby (prípadne nejakí sprostredkovatelia). Je to jednoduchý a efektívny spôsob ako nechať užívateľov platiť za niektoré služby, kde by použitie iných nástrojov nebolo efektívne.
V prostredí Internetu sa špeciálne sadzby často využívajú tak, že poskytovateľ služby na čísle so špeciálnou tarifikáciou poskytuje priamo dial-up pripojenie k Internetu, ku ktorému sa musíte pripojiť, aby ste mali jeho službu prístupnú. Pokiaľ je služba tej povahy, že užívateľ má platiť podľa dĺžky používania služby (a potenciálne dlho), je to najpohodlnejšie riešenie. V praxi by taký model napríklad pri legálnom predaji mp3 mohol fungovať tak, že skladby v obchode nie sú užívateľom stiahnuteľné, pokiaľ sa nepripája cez dané pripojenie. Keď si vytvorí nové dial-up pripojenie a pripojí sa cez špeciálne tarifikované číslo prevádzkovateľa, môže veselo sťahovať bez akýchkoľvek obmedzení - prevádzkovateľ služby dostane v konečnom dôsledku zaplatené z telefónneho účtu užívateľa. Keďže ale pri takýchto platbách je veľa sprostredkovateľov a strán, ktoré si delia tarifu, na prevádzkovateľa služby sa ujde relatívne málo a takýmto spôsobom má zmysel spoplatňovať len niektoré vybrané druhy služieb.
Vyššie popísaný postup spoplatnenia je samozrejme plne legálny a úplne v poriadku a využívajú ho niektoré seriózne služby. Čo ale v poriadku nie je, sú aktivity, ktoré sa snažia takto získať prostriedky od užívateľa a pritom ho o tom neinformujú alebo priamo používajú nezákonné prostriedky, aby ho k tomu prinútili (využitie bezpečnostných dier v programoch, najmä v prehliadačoch).
Tu treba ale povedať, že veľka časť užívateľov, ktorým sa prihodili dial-upové pripojenia na špeciálne tarifikované čísla si za to môžu sami, keď nevenovali dostatočnú pozornosť upozorneniam prehliadača alebo dokonca priamo prevádzkovateľa služby, že príde k vytočeniu dial-upu na špeciálne tarifikované číslo a dali svoj explicitný súhlas s týmto.
Drtivá väčšina užívateľov ale bola prevádzkovateľom takýchto aktivít podvedená, keď boli nedostatočne alebo vôbec informovaní o tom, že sa pripoja na špeciálnu tarifu. S takýmto postupom sa je možné stretnúť najmä na stránkach poskytujúcich buď nelegálny alebo neetický obsah, ako je sťahovanie nelegálnych mp3, rozličného softwaru, a na rozličných erotických a porno stránkach. Treba ale povedať, že sa vyskytli prípady, keď hackeri po hacknutí cudzích služieb naištalovali aj do relatívne serióznych stránok kód, ktorý presmerúval užívateľov na takéto volania. Technicky sa zmena dial-upu vykonáva najmä rozličnými ActiveX komponentami na stránkach, takže najviac ohrozenými sú Internet Explorer užívatelia, niekedy tieto komponenty využívajú nedostatočné bezpečnostné nastavenia daného IE alebo priamo často sa vyskytujúcich chýb v IE.
A na koľko takýto špás môže užívateľa prísť? Volanie sa kľudne môže uskutočniť na tarife aj 100 korún za minútu (zahraničnú), keď bude užívateľ na Internete hodinku a pol po zmene dial-up, príde ho jedno pripojenie na 9000 slovenských korún.
Kto je zodpovedný?
V Čechách sa rozpútala pomerne veľká kampaň v spojení s podvodnými dialermi, ktorá chcela presunúť aspoň časť zodpovednosti na Český Telecom a alternatívnych telekomunikačných operátorov. U nás podobne je vyvíjaný tlak na Slovak Telecom. Čo sa týka slovenských audiotexových liniek a spoplatňovaní týchto aktivít cez ne, každá jedna poskytovaná služba by mala spĺňať podľa zákona resp. príslušných nariadení pomerne prísne pravidlá, ktoré jej bez dostatočného informovanie užívateľa nedovoľujú takto ho spoplatniť. DSL.sk v tejto chvíli nemá informáciu o konkrétnych službách a slovenských audiotexových číslach, cez ktoré by sa spoplatňovali podvodné dialery. V prípade, že by k tomu dochádzalo u slovenských audiotexových čísiel, Telecom a poskytovatelia audiotexových služieb nesú zodpovednosť do tej miery, že umožňujú službám nefungovať v súlade s podmienkami. V prípade zahraničných telefónnych čísiel je Telecom mimo akejkoľvek priamej zodpovednosti, otázna je zodpovednosť vyplývajúca z pozície monopolného postavenia (z toho vyplývajúcej spoločenskej zodpovednosti, ktorú by si štát na subjektoch s dominantným postavením na trhu mal vynucovať).
Tým jediným skutočne zodpovedným je samozrejme prevádzkovateľ podvodných dialerov, ktorý sa chce takýmto spôsobom obohatiť. Tento sa ľahko identifikuje, keďže je známe telefónne číslo, kde tieto podvodné dialery volajú. Tento je identifikovateľný z tohto čísla, keďže príslušný telekomunikačný operátor mu vypláca z týchto hovorov podiel. Najpriamočiarejšia náprava podvodných dialerov teda rozhodne stojí na príslušných orgánoch štátnej moci, ktoré by mali v zmysle zákonov proti prevádzkovateľom podvodných dialerov zakročiť.
Ako sa brániť?
V prvom rade správať sa z tohto pohľadu zodpovedne pri browsovaní webu. Neodklikávať bezhlavo potvrdenia, ktorými môžete dať súhlas na nainštalovanie podvodného dialera. Podľa možnosti sa vyhýbať stránkam, kde je veľká pravdepodobnosť výskytu podvodných dialerov.
Proti dialerom, ktoré sa inštalujú automaticky využitím rozličných chýb a nedostatkov, udrživať Windows aktualizovaný, nainštalovať antivírový program a/alebo firewall. Prípadne zmeniť prehliadač na niektorý, kde je riziko menšie - napríklad Firefox.
Užitočnou pomôckou je niektorý zo softwarov zabraňujúcich zmene čísla dial-upu, vytvoreniu nového dialupu, respektíve ďaľších ešte účinnejších techník. Takýmto je napríklad OptimAccess, ktorý môžete nájsť na www.sodatsw.cz.
Pokiaľ nepotrebujete volania na audiotexové čísla a/alebo zahraničné čísla, nechajte si volania na tieto čísla z Vášho telefónneho čísla u Slovak Telecomu zablokovať.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vojto
Od: Vojto
|
Pridané:
9.3.2005 9:15
Ja už problém nemam...zrušil som pevnú linku, lenže mňa okrádal priamo Slovak Telecom resp. ešte vtedy Telekomunikácie...po odpojení linky (po vytrhnutí zo steny) mi nadalej veselo chodili účty za pripojenie na net ako by som tam denne strávil dve hodiny. Pokial to aj robil niekto iný, snáď odo mňa nechcú aby som si strážil káble z domu až do ústredne. Moj priatel a moja matka mali ten istý problém...by som len povedal, že zvádzať všetko na hackerow je tiež dobrý nápad, len moja matka nemá ani PC...musím ale uznať, zlodej kričí chyťte ho" !!!
|
|
ed
Od: ed
|
Pridané:
9.3.2005 10:57
dobre hovoríš jak z veľkej knihy! Su to podvodnici!
|
|
Roman
Od: Roman
|
Pridané:
9.3.2005 14:11
su to klamari podobneho zrna, ako vsetky banky a poistovne a pod. !!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
subscriber
Od: subscriber
|
Pridané:
9.3.2005 21:31
keby si vedel ako sa zruší linka nepísal by si také sprostosti ! mal si to radšej reklamovať a nie trhať káble zo steny !
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:03
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
ondro
Od: ondro
|
Pridané:
13.3.2005 0:06
Lenže s reklamáciou to nie je až také jednoduché. Ja som do ST uz poslal 3 reklamácie (na zlé účtovanie netu) a naspeť my dojde vždy iba vyrozumenie typu v prípade ďalších otázok sa obrátte na infolinku 0800 123 456. Tak som napísal sťažnosť a na odpoveď čakám doteraz. Vidíš?, ide to aj bez nadávok.
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
14.3.2005 19:57
si veľmi múdry
|
|
Marek
Od: Marek
|
Pridané:
9.3.2005 13:26
Mam podobnu skusenos.
|
|
vampir
Od: vampir
|
Pridané:
9.3.2005 13:59
Ked si vytrhnes kable, este neznamena, ze ti nebudu chodit ucty. Alebo si myslis, ze ked zahodis mobil do rieky, automaticky ti vypnu pausal?
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:04
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
vampir
Od: vampir
|
Pridané:
9.3.2005 14:00
Alebo bol na tvoje cislo niekto nelegalne napojeny. Vtedy tie kable naozaj nepomozu.
|
|
Paris Hilton
Od: Paris Hilton
|
Pridané:
9.3.2005 15:03
treba tie kable skratovat
|
|
subscriber
Od: subscriber
|
Pridané:
9.3.2005 21:33
skratovanie nepomôže keď je cudzie napojenie . . .
|
|
Romi
Od: Romi
|
Pridané:
9.3.2005 22:08
Suhlasim s vami.Mne poslali 3 mesacne poplatky za dial basic,a to uz nemam skoro rok.Ked som podal reklamaciu,tak sa na to zvysoka vykaslali...
|
|
Romi
Od: Romi
|
Pridané:
9.3.2005 22:13
A na tie nebezpecne presmerovania netu a proti dialerom je uzitocny jeden program,MRsoft antidialer.Je to freewar a da sa stiahnut na strankach www.tahaj.sk , www.slunecnice.cz...sluzi tak,ze po prepojeny na inu linku ako je domaci poskytovatel,ktory je nastaveny,automaticky zhodi linku a odpoji ho.A vas bude informovat hlasenim.
|
|
maro
Od: maro
|
Pridané:
9.3.2005 22:18
Nepozerajte porno na nete a nebudete mať take problémi.Poprípade si dajte zriadit adsl.Netreba kidať len na jedneho operátora a ostatný su taký istý zlodeji, len potichu.
|
|
Romi
Od: Romi
|
Pridané:
10.3.2005 0:12
Tu nejde o pozeranie porna...To sa ti moze stat na vsetkych ip.adresach.Ani nevies ako a mas tam navstevnikou.Viem o com hovorim.A ADSL je len internet o velkych rychlostiach,bezpecny nie je ani ten...
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:08
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:07
aspoň jedno múdre slovo tu vidím. Mas uplny recht bratu. Ja som mal dial-up 7 rokov a nikdy, zdôraznujem nikdy sa mi to nestalo... Ale ked je niekto nadržaný ako fas, nech si za to platí... Aj v bordeli to tolko stojí..
|
|
Stojan
Od: Stojan
|
Pridané:
10.3.2005 15:43
Vykaslite sa na dial-up...
V tom clanku su popisane vazne haluze.. Chcel by som vidiet toho masochistu,co by cez analog tahal vo velkom mp3ky ;-))
Ja mam ADSL 1024kb/s cez EW a chodi mi to o dost rychlejsie ;-)) z Microsoftu v pohode aj 240 kB/s konstantne, co je cca 1,85 MB/s ;-)) to je pohoda..
Alebo ked byvate v dakom zapadakove,tak skuste EDGE.. Nie je to nic eXtra,ale aspon neplatite za cas na linke..
|
|
Ras2
Od: Ras2
|
Pridané:
13.3.2005 20:56
Na EDGE a GPRS tiez mozete chytit dialer
|
|
pess
Od: pess
|
Pridané:
11.3.2005 12:17
ST su v pohode ved za Rodiny internet platim len 450Sk a som pripojený závratnou rýchlostou 20kB/s neni to super?
|
|
hekso
Od: hekso
|
Pridané:
12.3.2005 12:25
co to trepes, bud nevies ako sa oznacuju jednotky, alebo si sa sekol v kB (miesto kb) a to ta (rychlost) fakt lutujem.
mam tu istu sluzbu:
Rýchlosť Vašeho pripojenia je 38.1 Kbps (Kilobitov za sekundu) alebo tiež 4.8 KB/sec (Kilobytov za sekundu).
Naucte sa uz vsetci poriadne oznacovat byt, bit.
A nestoji to 450 Sk, ale 473,62 Sk
|
|
zdeno
Od: zdeno
|
Pridané:
11.3.2005 12:30
to subscriber : ty si ale pako , bud nemas absolutny prehlad , alebo robis v Telekome .Porad teda , ako sa rusi rychlo a efektivne linka , ked v tom mas prehlad.
Moja skusenost : Robili u nas LAN siet s pristupom na Net,rychlost sice kolise , ale pod 512 nikdy nepadla ,za 500 sk mesacne,tak som sa dal pripojit aj ja.Mal som DSL s rocnou viazanostou do 10 marca 2005. Zmluva ale nekonci tymto dnom , ale musis dat sam vypoved. Potom to cele vyzera asi takto: podas vo februari výpoved , vypovedna lehota zacne plynut 1. marca , konci 31.marca. sluzby dsl prestanu fungovat 10 marca , ale ty zaplatis aj za to ,co nevyuzivas ,t.j. cely mesiac marec , bez možnosti ,aby ti tie peniaze vratili - vid vseobecne podmienky a tarify - na ich stranke v sekcii na stiahnutie.Cisty odrb na ludi.
Reklamacie ? o nicom , bud nereaguju , alebo odpovedia, ze je tvoja reklamacia neopodstatnena.
Ked chces este viac : na jesen prerabali v Nitre ustrednu, odpojili celu Chrenovu , kto ako mal smolu na tri dni az tyzden. U mna bohuzial prave ten tyzden, podla ich Tarif ma ucastnik pravo na pomernu zlavu na poplatkoch za nedodane sluzby - vypadok. Vzhladom k tomu , ze pouzivam viac sluzieb od ST a viac tel. liniek ,moje pausalne mesacne poplatky su bez hovorneho 6350 sk bez dph. Tak som sa teda spytal na obchodnom mieste ST v Nitre , co s tym. Povedali mi , ze ST budu posielat listy s ospravedlnenim a automaticky dobropisovat ciastku vo vyske jednej tretiny zaplateneho pausalu. Tak som teda cakal. v nasledujucej fakture nic , dalsej takisto nic , ani makke fň,
tak som teda napisal reklamaciu . Odpoved ? Neuznana, mal som to reklamovat skor - time out -
Co na tom , ze som to v skutocnosti reklamoval hned na ich obchodnom mieste
Takze ST , tak ako kazdy monopol si robi akurat < > zo zakaznika
prepacte za ciastocne off topic prispevok , ale taki , ako subscriber ma vedia svojimi recami nasrat , pretoze podobne skusenosti s ST ma vela ludi
|
|
Romi
Od: Romi
|
Pridané:
11.3.2005 22:46
zdeno...presne ako pises.Takto som postupoval pri zruseny dial up a prechode na DSl.A to som cakal 3 tyzdne,kym sa uraci prist ST telecomu na premeranie.Este ma zdrbkali ked som ich necakal...A ked uz spominam ST,tak mi dlzia jednu nevybavenu reklamaciu.Je to len 150sk,ale keby som im to dlzil ja,tak mam asi exekutora na krku.
|
|
Pepe
Od: Pepe
|
Pridané:
12.3.2005 21:46
Neda mi to, aby som nezaregoval na tieto prispevky.
Slovak Telecom je najvacsia brzda v rozvoji internetu a informatizacie na Slovensku. Na Slovensku je takmer najdrahsi internet v Europe na realne prijmy obyvatelstva! Takmer kazdu reklamu, ktoru ST uverjeni, musi bud stiahnut, alebo upravit, pretoze sa tam uvadzaju lzive informacie. Protimonopolny urad a Telekomunikacny urad su jedna ruka s ST. 20 mil. pokuta pre ST koli DSL, je vysmech voci 4 mld. kazdorocneho zisku. Svoj monopol uz na papieri stratili, ale realita je uplne ina.
Ja som mal asi 5 rokov dail-up pripojenie, ktoreho cena za tych 5 rokov vzrasta cca. o 40%. Kvalita kazdym rokom isla o 100% dole. Aspon raz do mesiaca nefungoval mailovy server cely vikend. Ale aj tak najlepsia bola takmer nemoznost sa pripojit vo vecernych hodinach, koli pretazenosti siete. Ak ste chceli nahlasit poruchu, tak sa vas pomaly snazili presvedcit, ze chyba je u vas a pri tom bola evidentne u nich. Reklamacie nemali ziaden zmysel, nic nevyriesili.
Uz rok mam mikrovlnku a som celkom spokojny. Problemy mam obcas aj s nou. Na Slovensku je jeden zavazny problem, ze nikto nic nerobi na 100% a potom to tak vyzera. Alebo fenomen selektovania zakaznikov, pre firmy sa idu roztrhat a obycajni ludia platia jak idioti a maju z toho velke prd. Nas zakaznik, nas pan na tu este neplati a asi tak skoro nebude.
Aby som sa vyjadril aj k teme, tak tento podvod pri dailape je pomerne dost stara zalezitost. Pri surfovani treba byt velmi opatrny, lebo tlacitko na mysi stacate VY a peniaze vam nikto nikdy nenevrati! Nevedomost moze vyjst v tomto pripade velmi draho. Len nechapem, preco sa o tom hovori az teraz, asi z toho mal ST tiez dost slusne prijmy...
Pardon, ze som sa tak rozpisal na adresu ST, ale ja som v tejto oblasti dost doma a mam dost informacii o tom, ako je na tom telekomunikacny priemysel v zahranici, najme v USA a v zbytku EU. ST so svojimi praktikami by bola zlikvidovana konkurenciou, alebo by jej bola odobrana licencia na poskytovanie telekomunikacnych sluzieb prislusnou instituciou. ST=zlodeji!
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:16
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
13.3.2005 19:55
Svätá pravda ! ! ! a ti dementi co tvrdia ze ST ma normalne ceny tak si asi nevážia peniaze a to je smutné :-(
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
13.3.2005 20:00
Svätá pravda ! ! ! a ti dementi co tvrdia ze ST ma normalne ceny tak si asi nevážia peniaze a to je smutné :-(
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:12
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
pato
Od: pato
|
Pridané:
12.3.2005 20:34
ja som to vyriesil inak. som nasiel 11 ludi a spojazdnili sme siet a dotoho sme dali 1024/128 flat od ST. kazdeho to vychadza v priemere 245 sk tak neni ocom
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
12.3.2005 22:18
maš recht bratu, asi máš trošku väčší prehľad o nete ako táto čeľad cigánska tu hore čo píšu... A že najväčšou brzdou rozvoju netu je ST... kokotina, najväčšia brzda tohto celého štátu je tento zasratý sprostý slovenský národ cigánsky lenivý... len sedieť doma a čakať čo padne do huby zadara.. cigááááni ste všetci!!!
|
|
ABSOLUT SUHLAS
Od: ABSOLUT SUHLAS
|
Pridané:
12.3.2005 23:49
Maximalna pravda. Clovek ktory vidi REALITU....
|
|
Mato
Od: Mato
|
Pridané:
13.3.2005 19:51
Ty kkte uvedom sa ! ! ! ty si co do <> myslis? Kazdy clovek tu ma cvakat za net jak keby to bola fabrika? mne napriklad dosla faktura za net od ST za 512/64 kbs 1200 Sk a to je akoze v pohode??? Ty poondiaty rasista kazdy je hned cigan co odmieta platit ako somar zlodejom od ST ! !
Sa uvedom, ty urcite budes nejaky mrdnuty naduty blavak s tucnou buksnou.
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
14.3.2005 20:05
Ja viem, ja viem... ty by si bol radšej keby bola 2MB/2MB za 1Sk, však? ako pravý slovák, všetko za korunu a nič preto urobiť... ZOOOBUUUUĎ SAAAA...
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
14.3.2005 20:08
PS: z Blavy niesom, a predstav si že som z veľmi chudobnej oblasti, ale nesedím doma, makám a žijem... Nehubujem doma pred telkou alebo v krčme pri pive, že "nemám čo žrať" ako ty... A preto za 512/64 + ST Standard (30 min free) sa mi nezdá vôbec veľa 1200 Sk...
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
14.3.2005 20:57
PS: z Blavy niesom, a predstav si že som z veľmi chudobnej oblasti, ale nesedím doma, makám a žijem... Nehubujem doma pred telkou alebo v krčme pri pive, že "nemám čo žrať" ako ty... A preto za 512/64 + ST Standard (30 min free) sa mi nezdá vôbec veľa 1200 Sk...
|
|
ESCAPE
Od: ESCAPE
|
Pridané:
14.3.2005 10:47
To Anti-Vojto:
Mám rád príspevky primitívov, aspoň sa hneď ako otvoria hubu, zviditeľnia a človek vie, s akým blbcom má dočinenie.
Podľa teba sú ceny a služby na Slovensku v poriadku? Keď som v Amerike býval 3 mesiace, platil som 30dolárov za 8Mbit linku/mesačne. Dátovo neobmedzenú a časovo samozrejme takisto.
Nebudem tu rozpitvávať monopolné postavenie ST a jeho vplyv na slovenský trh, to je každému jasné. Keď začneš vnímať veci v širších súvislostiach, tak začneš chápať aj argumentáciu ostatných.
|
|
Anti-Vojto
Od: Anti-Vojto
|
Pridané:
14.3.2005 20:03
tak vypadni späť do USA a strč sa Bushovi do riti. Zobuď sa konečne že niesi v amerike ale na Slovensku... Tu to bude vždy takéto ako je, alebo horšie...
|
|
ESCAPE
Od: ESCAPE
|
Pridané:
14.3.2005 10:40
To sa chváliš alebo sťažuješ? 1024:11=93kbit. A to by bolo v tom prípade, že máte nejaký linuxový server a delí vám rýchlosť dynamicky podľa počtu prihlásených užívateľov. Ste schopní si spojazdniť takýto server? Alebo dvaja sťahujú a ostatní čumia na monitor a nič sa nedeje?
|
|
kotol
Od: kotol
|
Pridané:
14.3.2005 1:37
este ze mam 15mbps pripojenie doma po optike:)
za 5set :D
a take ze telekomunistov alebo Upc fakt nemusim
|
Pridať komentár
|
|
|
|