| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
vp8 fail
Od: ja ja ja jenom ja (jenom jaaaa)
|
Pridané:
9.7.2010 10:36
vsetci povazovali vp8 za prelomovy kodek a pritom je to obycajna hovadina
|
| |
Re: vp8 fail
Od: blizzboz
|
Pridané:
9.7.2010 10:39
ale to že VP8 je horšie ako H264 bolo jasné už hneď odzačiatku stačilo pozrieť porovnávacie testy kvality. vp8 má problém hlavne z drobnými detailami ktoré rozmazáva a vpodstate celé video znehodnotí.
|
| |
Re: vp8 fail
Od: dasdas
|
Pridané:
9.7.2010 10:41
dakujem za kritiku na urovni, z tvojho komentara zistim aj ja .. neznaly .. ze kde je problem. Kdezto pojem sracka vypoveda len o tom, ze idem s davom ale viem o tom tolko co je napisane v clanku a zobrazene na grafe ..
|
| |
Re: vp8 fail
Od: PCnityIV
|
Pridané:
9.7.2010 12:12
HLAVNE SI PROSIM UVEDOMTE ZE VP8 NIE JE ZATAZENY PATENTMI!
|
| |
Re: vp8 fail
Od reg.: cca01
|
Pridané:
9.7.2010 12:23
Ja chcem pozerat mickey mausa. Co su to patenty?
|
| |
Re: vp8 fail
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
9.7.2010 12:50
to je to, ze ked si chces pozriet trosicku kvalitnejsieho mickeyho, tak zanho budes musiet zaplatit, ako ked ho budes chciet pozriet zadarmo v trosicku horsej kvalite ;)
|
| |
Re: vp8 fail
Od: Cudo
|
Pridané:
11.7.2010 16:28
Panty sú potrebné a všetko užitočné, si logicky, ľudia chránia. Či nie? Aj priateľku ponúkaš zadarmo kade-komu???
|
| |
Re: vp8 fail
Od: cookie__
|
Pridané:
12.7.2010 13:03
ty ponukas iba za peniaze? :)
|
| |
Re: vp8 fail
Od: den____
|
Pridané:
9.7.2010 12:25
Dakujem, ze im to konecne niekto pripomenul. VP8 NIE je "na hovno" presne kvoli tomu, ze nie je zatazeny patentami. O tom, ze by mal prevysit kvalitu H.264 nikto nikdy nehovoril. Riesi sa len to, aby sa ku kvalite H.264 priblizili.
|
| |
Re: vp8 fail
Od: intact
|
Pridané:
9.7.2010 12:43
Ten test neporovnáva kvalitu VP8 a H.264. On len porovnáva kvalitu kodérov libvpx a x264.
|
| |
Re: vp8 fail
Od: inetMark1
|
Pridané:
10.7.2010 21:28
Bolo by super keby to cele dopadlo tak, ze sa H.264 otvori a bude fajn.
Inac bude problemovejsie presadovanie videa v HTML5.
|
| |
Re: vp8 fail
Od reg.: TheHacker
|
Pridané:
9.7.2010 16:11
No, to sa este riesi. To, ze si nikto nijake veci pri vyvoji nepatentoval, neznamena priamo ze nijake patenty nevyuziva / neporusuje.
|
| |
Re: vp8 fail
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
9.7.2010 21:56
ze nieco nie je zatazene patentami neznamena, ze sa nenajde patentovy troll, ktory bude vlastnit patent na niektoru z technologii pouzitych pri komprimacii (napr. na rozdiely medzi snimkami alebo detekciu rozdielov v urovni jasu)
|
| |
Re: vp8 fail
Od: intect
|
Pridané:
9.7.2010 23:50
Toto je, pravdepodobne, jeden z dôvodov, prečo sa VP8 tak veľmi podobá na h264 (pretože získať patent, ktorý by bol tak podobný a neporušoval patenty MPEG LA je určite dosť komplikované).
|
| |
Re: vp8 fail
Od: intact
|
Pridané:
9.7.2010 11:07
Problém s niečím môže mať možno kodér v knižnici libvpx. Keby porovnávali napr. kodér h264 od Apple, tak by rozdiely neboli až tak veľké (prípadne by vyhral libvpx, pretože h264 kodér od Apple patrí k tým najhorším).
|
| |
Re: vp8 fail
Od: ja.
|
Pridané:
9.7.2010 14:08
Hlavny problem je, ze porovnavali s x264. x264 je spickovy enkoder, ktory ma za sebou roky tuningu. VP8 enkoder ich este nema (ale aj to bude).
Pokial by porovnavali s komercnymi H264 enkodermi, tak VP8 ich bez problemov trhne.
Nazov clanku by mal byt "VP8 zaostava za x264" (co je pravda), nie "VP8 ma horsiu kvalitu ako H264" (co nie je pravda, pretoze sa porovnavaju 2 enkodery, nie 2 standardy).
|
| |
Re: vp8 fail
Od: emeric
|
Pridané:
9.7.2010 15:53
presne tak, konecne to niekto strucne a jasne uviedol na spravnu mieru, vdaka ti
|
| |
Re: vp8 fail
Od: cuda
|
Pridané:
11.7.2010 16:30
Skôr to trochu schaosil.
|
| |
H264-
Od: blizzboz
|
Pridané:
9.7.2010 10:37
tak neviem koho zaujíma nejaké vp8 keď tu už dávno máme H264 ktoré sa v ďaka torrentom už presadilo defacto ako štandart trh rozhodol - je dobojované.
|
| |
Re: H264-
Od: dasdas
|
Pridané:
9.7.2010 10:40
keby nemas konkurenciu, nemas dovod sa snazit .. hlavne nech je toho cim viac a je aspon moznost testovat, rozhodovat sa a nutit ostatnych tiez neustale vylepsovat.
test odhlalil vyhody a nevyhody vp8. tolko bolo a ideme dalej ..
|
| |
Re: H264-
Od: Cpx
|
Pridané:
9.7.2010 11:03
A DivX este zije? Viem ze to bol king ked este nefrcalo HD na torrentoch, takisto xvid. Nejak je ticho na tejto strane a o divx sa uz tolko nepise.
|
| |
Re: H264-
Od: blizzboz
|
Pridané:
9.7.2010 11:20
http://www.dsl.sk/article.php?article=5736
|
| |
Re: H264-
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
9.7.2010 18:31
Ano, DivX zije, koder je momentalne vo verizz 6.9. (pred casom bol 6.8.x) aj ked cely instalacny balik pozostavajuci z pol tucta ineho bordelu je cislo verzie bud 7 ci 8.
|
| |
Re: H264-
Od: ^^^
|
Pridané:
9.7.2010 11:00
Ano, ale ked prispeje tento kodek (ktory mozno bude plateny) k spoplatneniu sluzieb ako YouTube, tak je dobre, ked sa vymysla aj nieco ine, zadarmo.
|
| |
Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: FreyR
|
Pridané:
9.7.2010 10:47
Keby otvorite oci a porozmyslate, tak pridete na toto:
a H.264 sa totiž vzťahuje viac ako 1200 patentov patriacich 25 spoločnostiam, ktoré licencuje MPEG LA. Do konca roka 2016 je licencia pre prevádzkovateľov webových stránok streamujúcich H.264 bezplatná, po tomto termíne ale nie je vylúčené spoplatnenie používania H.264. Navyše tvorcovia softvéru a hardvéru pre dekódovanie a enkódovanie videa platia licenčné poplatky.
Preto sa snazi Google a spol presadit VP8.
skuste clanok http://www.dsl.sk/article.php?article=9186
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: petox
|
Pridané:
9.7.2010 11:09
od sucasnych gigantov nie je nic zadarmo...stratis svoje udaje, ked tu sluzbu budes pouzivat, ktore oni predaju tretim stranam kvoli umiestnovaniu reklamy...
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: xmarduk
|
Pridané:
9.7.2010 12:33
Ide o to, aké údaje. Keď posunú ďalej, že vyhľadávam informácie o ekonomike, politike, IT a porno mi nevadí, tie nepovažuje za nutne utajovať, aspoň zatiaľ.
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: asasas
|
Pridané:
9.7.2010 12:35
lepsie ked vidim reklamy na veci okolo mojich zaujmov, ako reklamy na uplne debiliny
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: kane777
|
Pridané:
9.7.2010 11:19
ale zaroven nie je zaistene, ze aj na VP8 sa niektore z patentov nevztahuju (rovnako ako pri Theore, ked sa MPEG LA vyjadrila ze Theora pouziva niektore patentovane algoritmy). Takze to bohuzial nie je az take vesele.
A ak si dobre pamatam Google sice uvolnil patenty pod neodvolatelnou volnou licenciou ale zaroven vraj nebude branit pouzivatelov pred pripadnymi zalobami.
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: intact
|
Pridané:
9.7.2010 12:41
MPEG LA nikdy nepovedala, ktoré patenty to Theroa vlastne porušuje (a firma On2 je v obchádzaní patentov naozaj dobrá). ;)
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: FreyR
|
Pridané:
9.7.2010 12:44
A taktiez bude rozdiel v cene, ked bude potreba platit 100 licencii a programom, kde bude nutne zaplatit 5.
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od reg.: kane777
|
Pridané:
9.7.2010 14:27
Ved prave, je tazko povedat ci je to len FUD zo strany MPEG LA, alebo je to naozaj tak..
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: ja.
|
Pridané:
9.7.2010 14:11
Google sice nebude branit pouzivatelov pred zalobami, ale pozri si licenciu VP8.
V pripade, ze niekdo hocikoho zazaluje, alebo pozicia svoje patenty na zalobu kvoli VP8, automaticky straca pravo VP8 pouzivat. No a kedze vacsina majitelov H264 patentov su pocitacove a consumer electronics firmy, strata prava pouzivat VP8 pre nich moze byt fatalna (predstav si, ze by Sony alebo Samsung nemohli pouzivat kodek, ktory pouziva Youtube... dost blbe, ze?).
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
9.7.2010 21:58
drviva vacsina videi na YouTube je v H.264 a pripadne starsom H.263, ani jedno nie je vo VP8. Just the fact, man…
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: intact
|
Pridané:
9.7.2010 23:52
To nie je pravda (skús Google a "youtube webm"). ;)
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
10.7.2010 7:15
Je to pravda. Akvizicia On2 bola dokoncena len nedavno, vonFlashi nie je ziadna podpora pre VP8 kodek (Flash ako kontajner pouziva Youtube, ak nie je vybrany HTML5). Videa na Youtube su tak maximalne v pravekom VP3 ale urcite nie vo VP8. Primarnym kodekom je ale vzasade H.264
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: ja.
|
Pridané:
10.7.2010 10:08
Velka cast videi na youtube uz je vo webm a postupne sa konvertuju vsetky. Google caka, kym Adobe dokonci podporu VP8 vo flashi, tento update natlaci vacsine pouzivatelov a potom prepnu vypinacom.
|
| |
Re: Prvych 5 komentarov nado mnou
Od: intact
|
Pridané:
10.7.2010 10:19
A naozaj si použil Google? Ak si prepneš YouTube aby sa tam používalo html5, tak sú niektoré videá vo WebM (ak tam ten nápis nie je, tak je to H.264, ale to by si vedel, keby si naozaj použil Google).
|
| |
..hjhjhj
Od: koloman toth
|
Pridané:
9.7.2010 11:15
moj svagor ma brata a toho prielkina sestra pozna ujka ktory vyvinul kodek H.265 je o 30% lepsi ako najlepsi kodejk a je aj mennsi ovela proste bomba..ale na otazku kedy ho zverejni a da na pouzivanie povedal len ze jebe na ludi ze si ho necha sam
|
| |
Re: ..hjhjhj
Od: JaNiktoIny
|
Pridané:
9.7.2010 11:32
Jééj ta bola dobrá, a teraz tú o červenej čiapočke :)
|
| |
Re: ..hjhjhj
Od: Mentol
|
Pridané:
9.7.2010 11:37
Ty si teda riadne prefikany. Nesed pri pocitaci, prazdniny o chvilu skoncia.
|
| |
Re: ..hjhjhj
Od: rms_
|
Pridané:
10.7.2010 22:42
coze? ved len zacali
sakra ja som kkt
|
| |
Re: ..hjhjhj
Od: Mentol
|
Pridané:
9.7.2010 11:39
Prielkina sestra, to je arieli dcera?
|
| |
Re: ..hjhjhj
Od reg.: cca01
|
Pridané:
9.7.2010 12:37
Nie to je "kaito moj bratranec"
|
| |
belgen
Od: hahio
|
Pridané:
9.7.2010 12:09
a na com to ti rusi merali?
na "principialne zcela novem BelgenOS"? :D
|
| |
..................................
Od: supersonicx
|
Pridané:
9.7.2010 12:25
horsi vysledok pri SSIM nezarucuje, ze video aj realne horsie vyzera, len je tam vacsia odchylka od originalu, no je otazne aku ma formu... to je akoby sa na motor pozeralo len cez konske sily
|
| |
Re: ..................................
Od: b2un0
|
Pridané:
9.7.2010 13:32
Naopak, SSIM sa na rozdiel od PSNR snaží priblížiť ľudskému vnímaniu obrazu.
|
| |
Re: ..................................
Od: blizzboz
|
Pridané:
9.7.2010 13:36
ale VP8 naozaj vyzerá omnoho horšie http://chod.sk/aklv5 pozri si porovnanie.
|
| |
Re: ..................................
Od: intact
|
Pridané:
9.7.2010 13:51
A čo vlastne tie obrázky dokazujú okrem toho, že niektorý h.264 kodér je kvalitnejší ako libvpx? Rovnaké výsledky dostaneš, keď budeš porovnávať kodér h.264 od Apple a x264 takže to musí znamenať, že aj formát h.264 je zlý?
|
| |
Re: ..................................
Od: ja.
|
Pridané:
9.7.2010 14:14
To tu nevysvetlis, miestny pirati pouzivaju x264+dts+mkv, takze H.264 musi byt predsa najlepsi.
Rozdiel medzi standardom a implementaciou, resp. rozlicnu kvalitativnu uroven implementacii nevysvetlis.
|
| |
Re: ..................................
Od: blizzboz
|
Pridané:
9.7.2010 16:21
ale kto bude používať shitoidný enkóder od applu keď môže použiť lepší? h264 je lepší formát pretože používa aj kompresné algoritmy ktoré vp8 neobsahuje pretože sú chránené patentami.
|
| |
Re: ..................................
Od: ja.
|
Pridané:
9.7.2010 17:17
To nie je celkom pravda. H.264 bol navrhnuty tak, aby bolo mozne vytvorit maximalne mnozstvo patentov (t.j. algoritmy na seba nadvazuju tak, aby to bolo patentovatelne). Ze tym utrpi komprimacny pomer alebo sa zvysia naroky na dekodovanie, to nikoho netrapilo.
VP8 ma svoje chybicky v navrhu, v niecom je horsi ako H264, ale v inych veciach je lepsi. Ako bonus, pri kvalite porovnatelnej s H264 ma VP8 nizsie naroky na vypoctovy vykon, je dekodovatelny na ARM-och bez DSP.
|
| |
Re: ..................................
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
9.7.2010 21:59
lenze tie ARM zeru pri dekodovani videa daleko viac stavy ako specializovane DSP len na tento ucel. A o spotrebu ide v mobilnych zariadeniach predovsetkym. Okrem toho, VP8 doteraz nemalo ani ziadnu implementaciu pre ARM a pochybujem, ze ta sucasna bude nejak vyladena, ked vobec chyba riadny enkoder a dekoder pre vsetky OS a desktop procesory.
|
| |
Re: ..................................
Od: intact
|
Pridané:
10.7.2010 0:01
libvpx ti nestačí? Funguje na desktopových procesoroch a aj na ARM, ale tam to bude pravdepodobne príliš pomalé na prehrávanie väčších rozmerov, ale možno sa mýlim, keďže na niektorých telefónoch funguje aj prehrávanie videa pomocou Flash pluginu.
Prípadne na dekódovanie FFmpeg/libavcodec (oproti libvpx je to už teraz o dosť rýchlejšie)?
|
| |
Re: ..................................
Od: ja.
|
Pridané:
10.7.2010 10:12
Samotny libvpx ma implementaciu pre ARM a bol to hlavny vyvojovy ciel pri vyvoji VP7->VP8.
|
| |
Re: ..................................
Od: Tupcek
|
Pridané:
10.7.2010 9:24
"Ako bonus, pri kvalite porovnatelnej s H264 ma VP8 nizsie naroky na vypoctovy vykon"
"Veľkým problémom VP8 enkódera je ale jeho rýchlosť najmä na najvyššej kvalite, pri ktorej je až približne 7 až 10-krát pomalší ako x264 na najvyššej kvalite."
|
| |
Re: ..................................
Od: ja.
|
Pridané:
10.7.2010 10:11
Asi pouzivaju iny libvpx ako ja, pretoze pri 480p videu je prvy pass 60 fps, druhy 20 fps (na C2D P9500 2.53 GHz).
x264 nie je ani nahodou 7-10x rychlejsi.
Vacsi problem pri libvpx vidim v tom, ze nepouziva multithreading, takze vytazuje iba jeden procesor.
|
| |
kodek
Od: pampalinix
|
Pridané:
9.7.2010 12:40
tak teda cez aky kodek najlepsie vytlacim dokument vo velkom kancli z mojho PDA?
|
| |
Re: kodek
Od: Mentol
|
Pridané:
9.7.2010 16:28
PCL5
|
| |
Re: kodek
Od: lehár
|
Pridané:
10.7.2010 12:36
tak tebe sa zachcelo chodiť si pre hotové papiere, byrokrat
|
| |
optimalizácia
Od: Denwerko
|
Pridané:
9.7.2010 13:12
"To date, WebM developers have focused on the VP8 decoder performance and are only starting to optimize the encoder for speed"
uvidíme čo podobný test ukáže o pár mesiacov
|
| |
VP8 blahblah
Od: _evo
|
Pridané:
10.7.2010 12:30
Vacsina postupov pri enkodovani/dekodovani je priamo prebrata z h264 (Google nechrani pouzivatelov voci pripadnym zalobam).
To ze nizsia kvalita je sposobena konkretnym enkoderom je irelevantne, je to jediny kompletny enkoder a ludia chcu enkodovat svoje video dnes nie o 3 roky ked bude vsetko vyladene, nehovoriac o tom ze za tie 3 roky vyladovania moze prijst kodek ktory strci h264 aj VP8 do vrecka.
Ako bonus neexistujuca hardwerova podpora, slaba softwerova podpora, VP8 zatial teda ziadna slava.
Neviem aka bola motivacia Googlu, ale podla mna to prilis uponahlali, sami museli vediet ze vypustaju horsiu kopiu h264.
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: intact
|
Pridané:
10.7.2010 12:58
Veľa toho, čo používa VP8 (a H.264) bolo vymyslené dávno pred H.264.
To, že je nižšia kvalita spôsobená kodérom libvpx je relevantné v prípade, keď sa názov tvári ako keby išlo o porovnávanie samotných formátov.
VP8 nie je horšia kópia H.264, pretože to nie je kópia H.264 (a to, že funguje podobne na tom nič nemení, pretože podobne musí fungovať akýkoľvek kodek a fungovali tak aj tie, čo boli pred H.264, takže potom by musel byť kópiou aj H.264).
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: ja.
|
Pridané:
10.7.2010 13:38
Ocenujem tvoju snahu vysvetlit, ako sa veci maju, ale: http://xkcd.com/386/
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: _evo
|
Pridané:
10.7.2010 14:38
Samozrejme, sposob enkodovania a dekodovania ktory pouziva VP8 je pouzivany uz davno, nikto necakal ze VP8 bude prinasat nejake zasadne zmeny v tomto procese, predsa len je to viac alebo skor menej dalsia iteracia VP kodekov vyvyjanych roky.
To vsak neospravedlnuje ze jednotlive casti procesu enkodovania (a dekodovania) su vyslovene prebrane zo specifikacie h264 ako ukazali viacere porovnania.
Aby som iba nedristal do vetru tak jedna velmi dobra recenzia (porovnanie) je tu. http://x264dev.multimedia.cx/?p=377
Nazov clanku sice je trochu zavadzajuci, ale v podstate spravny kedze sa porovnava najlepsi VP8 a najlepsi h264 enkoder, aj ked je nefer ze libvpx nie je este plne optimalizovana.
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: intact
|
Pridané:
10.7.2010 15:30
To porovnanie som samozrejme čítal a keďže ide o vývojára x264 je trochu neobjektívne (ale aj tak je dobré a plné zaujímavých informácií).
Tá podobnosť s H.264 vôbec nemusí byť na škodu, pretože súhlasím s názorom, že tá podobnosť je úmyselná, aby sa VP8 vyhol neznámym patentom (tie by museli zasahovať aj do patentov okolo H.264). Takto si stačí dať pozor, aby neporušoval patenty okolo H.264 (a pravdepodobne sa im to celkom darí, pretože toto nie je prvý krát, čo také niečo urobili a doteraz žiadny súdny spor neprehrali).
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: AntiBelfet
|
Pridané:
10.7.2010 17:02
ono keby bolo vp8 lepšie ako H264 tak by ho už ľudia dávno používali ľudia si ale vybrali H264 a asi vedia prečo.
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: intact
|
Pridané:
10.7.2010 17:51
VP8 zverejnili pred dvomi mesiacmi, takže dávno ho používať nemohli, ani keby chceli. ;)
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: b2un0
|
Pridané:
10.7.2010 13:02
Dobre, ale myslíš, že x.264 sa na dnešnú úroveň dostal zo dňa na deň. A je to formát pre webové video, kde nie je požadovaná taká vysoká kvalita, nie pre domáce HD ripy.
|
| |
Re: VP8 blahblah
Od: _evo
|
Pridané:
10.7.2010 14:43
Suhlasim, jediny zmysel ma VP8 vo free streamovacich sluzbach, predsa len je to obrovske zlepsenie voci Theore. No tu sa prave bojim tej podobnosti s h264. Kazdopadne este minimalne niekolko rokov bude platit free web streamovacia licencia pre h264, cize je dost casu aby sa tieto problemy vyriesili.
|