
neprihlásený
|
Štvrtok, 2. apríla 2026, dnes má meniny Zita |
|
|
YouTube prenášalo živé video v 360p s 1.3 Mbps
DSL.sk, 14.9.2010
|
|
Najpopulárnejšia webová služba pre zdieľanie videa YouTube pri včerajšom teste priamych prenosov živého videa prenášala video v rozlíšení 640 x 360.
Priemerný dlhodobejší bitrate prenášaného videa spolu s audiom bol 1.3 Mbps.
YouTube uskutočňuje odvčera dvojdňový test živého vysielania videa.
Na rozdiel od predchádzajúcich testov živého videa, kedy bolo vysielateľom samotné YouTube a často používalo technológiu a CDN siete iných spoločností, v aktuálnom teste už vysielajú obsahoví partneri YouTube pomocou technológií YouTube.
Pri včerajšom teste sa obraz občasne zasekával prípadne FPS klesalo na jednociferné hodnoty, zvuk väčšinou fungoval bez problémov. U testovaných živých prenosov, ktoré sme testovali, bola najvyššia sledovanosť menej ako 900 naraz sledujúcich užívateľov.
Živé vysielanie YouTube, kliknite pre zväčšenie
U živých prenosov väčších partnerov zúčastňujúcich sa testu prichádzalo výnimočne k prerušeniu prenosu, nie je známe čo bolo príčinou prerušení. Niektoré testy menších partnerov mali výrazné technické problémy.
Využívané prenosové pásmo, kliknite pre zväčšenie
Test pokračuje aj dnes, zoznam živých vysielaní je možné nájsť v oznámení YouTube. Možnosť naživo vysielať bude najskôr dostupná pravdepodobne len obsahovým partnerom YouTube a nie bežným užívateľom. Odkedy sa tak stane spoločnosť Google prevádzkujúca YouTube zatiaľ neoznámila.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
hmmmm
Od: aqwer
|
Pridané:
14.9.2010 9:31
900 uzivatelov sa mi nezda byt tak strasne vela...
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.9.2010 10:49
No 900 krat 1.3mbit mas 1.1 Gbps. Nie je to az tak vela (napr. rapidshare bezne pridava 10Gbps konektivity), ale ani malo. Predpokladam ze youtube aj pri tomto vyuziva nejaku CDN, cize sa snazi emulovat multicast - ze medzi svojimi datacentrami si stream posiela iba raz a ludom ho posiela vzdy z toho najblizsieho servera. Tu skor ide o to, ze je to len test a teda musia vyladit algoritmy ktore tu zataz rozdeluju a vychytat chyby.
|
| |
Re: hmmmm
Od: 5os5os
|
Pridané:
14.9.2010 13:42
Apropo, vcera som si po roku necinnosti opat zaplatil rapid a ide neskutocne pomaly. Prvy link 120KB/s, druhy 80KB/s a tak to slo az kym som neotvoril 6. a ten siel 4MB/s. Takze to islo ako ked som mal v minulosti rapid zdarma, akurat som mohol stahovat viac vlakien naraz. Ma Rapid nejake problemy s rychlostou? Pred rokom islo vsetko na full rychlosti.
|
| |
Re: hmmmm
Od: RIKK
|
Pridané:
14.9.2010 14:37
rapid pouzivam cca tri roky a nikdy s nim nebol technicky problem... skoda tej ich coraz horsej obchodnej strategie.
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.9.2010 19:05
No ja stahujem vacsinou priamo na NASko wgetom a tam mi system nedovoli viac ako 500 kB/s (mam 30mbit linku), ale ked ich pustim styri naraz tak ide dokopy 4x500. Ale obcas ide prave tych 100 kB/s, zrejme zalezi na tom, aky server si repidshare nahodne vyberie. Na webe v Premium zone si vies nastavit poradie serverov (Cogent, Level3, Telia a pod.) v akej priorite ich chces. Ale zatial som nemal cas zistovat ktory z nich je ten pomaly a ktory rychly.
|
| |
Re: hmmmm
Od: jajaaj
|
Pridané:
14.9.2010 20:40
v lete som stahoval ci cez vikend alebo tyzden 6-7MB/s, stabilne. Ale suhlasim ze mozno treba nastavitprioritne iny server, ja davam vzdy jeden na prve miesto, pri tomaoutvybere somal v minulosti pocit ze to neslo na max.
|
| |
multicast
Od: sizej
|
Pridané:
14.9.2010 9:46
nevyznam sa do toho velmi ale multicast sa vo svetovom internete nepouziva? teda to by vytazilo youtube len na 1,3mbps ci nie? alebo sa to na tak vela hopov neda pouzit?
|
| |
Re: multicast
Od: trigger.*
|
Pridané:
14.9.2010 10:41
moje chabe sietove znalosti mi hovoria, ze by to bola velka zataz na siet a ak by to mohol robit hocikto, tak by to bolo neunosne
|
| |
Re: multicast
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.9.2010 10:47
Zataz ani nie... nemala by byt vacsia ako teraz. Akurat kazdy router by si musel pamatat zoznam multicastov, ktore cez neho niekto odobera. Ak by neodoberal nikto, router o tom nic nevie a nezatazuje ho. Takze zatazovali by ho iba velmi popularne streamy. Ale jasne, pre router je lahsie routovat 1 Gbps velkych paketov alebo sledovat a 900 multicast odoberatelov (a kazdeho sa dokola pytat ci stale ten stream odobera). Takze kym providerom nechyba kapacita liniek, nemaju dovod to nasadzovat.
|
| |
Re: multicast
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.9.2010 10:45
Praveze multicast vo svete (v internete) nie je podporovany skoro vobec. Ine to je v intranetoch (vedecke siete) a na lokalnej urovni. Nejako sa poskytovatelom nechce riesit konfiguracia routerov, kde je ten protokol trosku zlozitejsi. A hlavne asi nemaju dovod - live videa v porovnani s VoD je dost malo. A youtube vide a podobne ti multicast nepomoze. Hmm plus multicast ma tusim este nevyhodu ze nemozes niekomu dat nizsi bitrate, iny buffering a tak. Ked streamujes cez unicast tak kazdy vidi video v inom case, kludne 10-sekundove rozdiely. Pri multicaste by to bol rozdiel do sekundy (iba ping time od servera).
Mozno az raz sa rozsiri IPv6 tak nejaky multicast ci anycast by mohli provideri nasadit.
|
| |
Re: multicast
Od: 321119
|
Pridané:
14.9.2010 12:37
V podstate mas pravdu, az an to ze sa poskytovatelom nechce riesit konfiguracia - multicastovy traffic je len velmi tazko uctovatelny konkretnym koncovym pouzivatelom a pre poskytovatelov je ovela jednoduchsie uctovat unicast, ako riesit problemy spojene s multicastom (uctovanie, shaping, DOS utoky).
|
Pridať komentár
|
|
|
|