|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dobry napad
Od: mxx
|
Pridané:
16.9.2010 9:25
Podla mojho nazoru by to mohlo z efektivnit pohon, cize by teoreticky stacilo aj menej paliva, cize by to zmensilo "ozrutnost" palivovych nadrzi... *Thumbs Up*
|
|
Re: dobry napad
Od: waveeeee
|
Pridané:
16.9.2010 9:57
dobre ze si nenapisal s efektivnit
|
|
Re: dobry napad
Od: Matooo02
|
Pridané:
16.9.2010 10:02
Mas z toho dobry pocit, aky si teraz borec? Nie je to jedno ako to napisal?
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: und3ath
|
Pridané:
16.9.2010 11:23
ne mas to jed no, ako to na pisal
|
|
Re: dobry napad
Od: Matooo02
|
Pridané:
16.9.2010 14:35
Evidentne pochopil kontext vety a riesi blbosti, tak ako teraz mi :-D
Potom je cela diskusia plna balastu.
|
|
Re: dobry napad
Od: MG3
|
Pridané:
16.9.2010 19:38
ako ti? Či ako mi? Čy?
|
|
Re: dobry napad
Od: jupiii
|
Pridané:
17.9.2010 0:13
no...medzy jeho slabyni nepatry gramatyka, ale jeho vislovnost! Len to zle vislovyl. Čy? :-)
|
|
Re: dobry napad
Od: Cpx
|
Pridané:
16.9.2010 15:35
Ludia co nemaju zaujem sa zdokonalovat alebo vyviest s omylu, ci uz opravenim gramatickych chyb (ktore urcite narobim vela) je ignorantske hovado!
To ze este existuju ludia co ovladaju gramatiku je len dobre, aspon sa nebude sirit internetom terajsia dodrbana gramatika ktora uz hodne narusa aj moj pravopis, kedze kazdy den vidim tolko chyb, ze sa len bojim ze to moj mozog zacne spracovavat ako spravny tvar... ach len to nie.
|
|
Re: dobry napad
Od: Matooo02
|
Pridané:
16.9.2010 16:13
Gramatiku si sa mal ucit v skole a nie na forach. Ak chces, aby sa Internetom nesirila "dodrbana" gramatika, tak neprispievaj do for :-D
|
|
Re: dobry napad
Od: mxx
|
Pridané:
16.9.2010 11:29
no tak sorry: SYNTAX ERROR... press F1 to continue :D
|
|
Re: dobry napad
Od: mixal11
|
Pridané:
16.9.2010 10:17
alebo by mohli vynajst teleport, nie ?
|
|
Re: dobry napad
Od: mxx
|
Pridané:
16.9.2010 11:31
no neviem, kto by platil ucty za elektriku na teleport NASA, ked sami nevedia pokrocit s vyskumom prepravy do kozmu.
|
|
Re: dobry napad
Od: ...
|
Pridané:
16.9.2010 16:32
Ja sa smejem na tom, ze nemali pred 50 rokmi problem vystrelit cloveka na mesiac. Teraz maju problem dostat ludi "len na obeznu drahu" ....
|
|
Re: dobry napad
Od: Dalik
|
Pridané:
16.9.2010 22:01
oprava: pred 41 rokmi
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: dagi the great
|
Pridané:
17.9.2010 7:24
no hej, len pri akých nákladoch že
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 7:32
Mojenko pred 41 rokmi bola uplne ina situacia ako dnes. Takisto aj dovody preco sa islo na Mesaic boli uuuuuuuuuuuuuuuplne ine ako by boli dnes, tedakeby sa slo na Mesiac dnes. Pred 41 rokmi nastala uzasna zhoda okolnosti, najma technologickch a spolocenskych a preto, a jedine preto sme boli na Mesiaci.
Technologicka zhoda nahod bola, ze po WW II nastal rozmach prudovej a raketovej techniky, vypoctovej techniky - a tak 60te roky boli tie, kedy bolo mozne najskor cloveka na Mesiac vyslat. V 50tych rokoch to mozne nebolo. Spolocenska zhoda nahod bola, ze situacia po WW II indukovala studenu vojnu medzi ZSSR a US v podobe jadroveho zbrojenia, industrializacie a pretekania sa prakticky v kazdej cctine aj v prvom clovekovi vo vesmire ci v pristati na Mesiaci (teda nie ze by dobyvanie vesmiru bola cctina, prave naopak).
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 7:33
ZSSR a USA, chyba mi tam A .... uprava vlastnych prispevkov napr. do 30 min bude kedy?
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 7:35
Vtedy sa vooobec nehladelo na to co to bude stat a aky to ma prakticky zmysel a co tam vlastne na tom MEsiaci budeme robit! Ciel bol jediny: byt prvi!
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 7:32
Len som chcel podotknut, ze dnesni 15-20 rocni si nielenze nepamataju komunizmus a body pred 1989, ale ani doby 1968, t.j. roky 60te, 50te, aka bola vtedy sitzuacia, co sa vtedy dialo vo svete a PRECO sa to dialo.
|
|
Re: dobry napad
Od: ...
|
Pridané:
17.9.2010 9:27
Ja som tu neprisiel polemizovat preco ako kedy atd...
Ani mi neslo o spravnost napisat presny rok aj s datumom, googlit viem, ale ide o podstatu. Vtedy to dokazali prvy Rusi - dostat cloveka hore, potom Amici, alebo lepsie povedane Brown bez neho by sa doteraz NASA hrala na piesku. Ano sutazili v tom kto z koho a kto prvy, lenze v 69 dostat cloveka na mesiac a 86 ho nedostali ani na obeznu drahu ? - porucha beriem, odvtedy vsak sa obmedzili lety do kozmu. Tak ja hovorim, ze ked nebol "problem" vtedy tam cloveka dostat, preco je to problem dnes.
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 9:43
lebo dnes su ine priority, ine priciny, ine pravidla, prihliada sa na ine veci, ina situacia ... dnes je jednoducho vsetko uplne ine ako v 60tych rokoch ...
|
|
Re: dobry napad
Od: ...
|
Pridané:
17.9.2010 9:48
To je len vyhovorka. Keby sa chcelo, tak je to uplne inak. Lenze z tvojich pricin sa akosi nechce aj ked mas mozno pravdu.
|
|
Re: dobry napad
Od: Tomaxxko
|
Pridané:
17.9.2010 9:36
Vidíš práve preto na mesiaci nikto nebol :D Dobrý oj.b to bol :D
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 9:44
ano, a ani lietadla neexistuju ...
|
|
Re: dobry napad
Od: nasakja
|
Pridané:
17.9.2010 10:00
lolodroid :D ak na Mesiaci nikto nebol povedz mi preco ZSSR to nespochybnilo? Ak mas dostatok financii mozes si overit ze tam Amici naozaj boli. Potrebovat budes laser "fotonovy lapac" notebook nejake rozhranie pomocou ktoreho budu spolu tie zariadenia komunikovat a hlavne vedomosti (pripadne google) a voala mozes laser odrazat od "zrkadielka" co tam Amici nechali.
Inak V. von Brown nebol az taky king co sa tika rakiet. Bez jeho tymu vedcov a technikov by nikdy nespojazdnil ani V2.
|
|
Re: dobry napad
Od: ...
|
Pridané:
17.9.2010 10:03
Nechcem prilievat do ohna, ale zrkadielka tam nemusia byt nutne od 69. Ano Brown nebol taky king, preto by vobec nevadilo keby ho oslobodili Rusi a pracoval by pre nich ze?
|
|
Re: dobry napad
Od: ferrrs
|
Pridané:
16.9.2010 18:29
Zrychlenie na mach 10 v 3 km? neviem co by to asi spravilo s sposadkou v tom raketoplane.
|
|
Re: dobry napad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 20:01
"Raketoplány majú byť vystreľované s rýchlosťou minimálne 600 míľ/h, teda 965 km/h, v atmosfére dosiahnu rýchlosť Mach 10..."
Nepozeram si medzi nohy ked citam clanok. Takze na drahe 3 km dosiahnu rychlsot 965 km/h (cca 0,8 mach), co je uplna lahoda, v spodnych vrstvach atmosfery zvysia na 10 mach (cca 12 000 km/h) a neskor vo vyssich a redsich vrstvach atmosfery, dosiahnu az potrebnych 28 400 km/h ...
Ci mam nejaky problem v uvahe?
|
|
Re: dobry napad
Od: Adrique
|
Pridané:
17.9.2010 23:36
subjektivne by som zrychlenie na 600 mph na 3 km drahe nepovazoval za lahodu... :-)
|
|
konecne to pochopili
Od: XMen
|
Pridané:
16.9.2010 9:32
o com ja hovorim, ze sa malo spravit uz davno. Elektromageticky tunel je nasa jedina moznost a nie taka hlupost akou je vesmirny vytah, ktory v tomto storoci nebudeme schopny skonstruovat.
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: sddsa
|
Pridané:
16.9.2010 10:14
vesmírny výťah je už možné skontruovať, len treba tam dotiahnuť pár vecí.
ak sa to podarí, tak potom začne objavovanie vesmíru na plné gule.
takýto výťah dáš na mesiac, potom na mars,... a už to bude lietať hore dole
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: XMen
|
Pridané:
16.9.2010 10:54
par veci? Myslis:
-material lana
-ukotvenie na zemi a vo vesmire
-material na tienenie kabiny
-cena vyhotovenia a udrzatelnosti takeho vytahu
???
Pokial viem zatial urobili vytah do vysky cca 20 s materialom lana, ktory sa na tento ucel neda pouzit. Okrem kecania hluposti v popularizacnych casopisoch nemaju vobec nic. Rozhodne nebudu schopny vytvorit lano, ktore musi byt dlhe asi 10000 km z materialu ktory udrzi samotne lano + naklad.
Podla mna je toto lepsia cesta lebo technologiu uz mame (Maglev, CERN). Staci to iba vyhotovit pre vesmirne lety a spustit. Ten termin do 10tich rokov je realny. Taktiez nebude drahe nieco take spravit pripadne to udrzovat (na rozdiel od dnesnej technologie rakiet).
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: claudius
|
Pridané:
16.9.2010 14:11
- material lana = nanorurkove uhlikove vlakna
- ukotvenie = odstrediva sila
- material na tienenie = napr ten co maju v raketoplanoch
- cena je otazna, ale druhy a treti vytah bude za zlomok
googli a zistis, ze su vedecke pro dokumenty o tejto problematike a ze je to uz dnes skonstruovatelne
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: Gygyyg
|
Pridané:
16.9.2010 20:13
A ked sa pretrhne tak polame po rovniku setkym strechy
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: Danzel
|
Pridané:
16.9.2010 21:19
Problém je v tom, že nanorúrky sa vyrábajú tiež len v nanomnožstvách čo je dosť na..ču.
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: prdlajs
|
Pridané:
19.9.2010 1:14
Dokonca ani na nu to nie je dost. Mozno keby pozbierali po celom svete vsetky co sa kedy podarilo vyrobit, tak snad by aj na jednu bolo.
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: .em
|
Pridané:
16.9.2010 11:05
Na ktore to bude? Milionosemstotridsattisicprve...
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: sizej
|
Pridané:
16.9.2010 11:48
vytah nie je az take jednoduche skonstruovat, pretoze ak budes mat nieco take obrovske(vysoke) a vytiahnes to zo zeme do vesmiru, bude na to posobit nenormalne velka odstrediva sila zeme (teoreticky keby si mal lano dlhe tisice kilometrov a priviazal o zem a vytiahol do vesmiru ostalo by samo od seba kolmo na zem), dnesne materialy nevedia nieco take udrzat, plus mas pocasie v atmosfere, vetry, burky, vykyvy teplot
dalo by sa to uhlikovymi vlaknami, ktore sa zatial nedaju v takej velkosti vyhotovit
|
|
Re: konecne to pochopili
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.9.2010 14:19
problem ale nastane, ak do druhej strany lana naleti nejaky kozmicky suter.
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: nnnnnnn
|
Pridané:
16.9.2010 14:25
ale to lano nebude pevne pripevnene k povrchu zeme bude na dakej lodi a bude sa pohybovat
|
|
Re: konecne to pochopili
Od: hupapo
|
Pridané:
16.9.2010 14:40
a to im tá loď náhodou neodletí napr. pri silnejšom vetre?
|
|
Re: konecne to pochopili
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.9.2010 11:09
pozri, tunel nemá zmysel, odpor vzduchu je v tuneli ešte vyšší a vákuový tunel sa nedá kvôli problému - jak by z toho ten raketoplán vyšiel? či by sa snáď mal ťahať ten tunel až do výšky, kde je už vákuum? to potom skôr ten výťah... ak by mal končiť tam, kde je ešte vzduch, môžeš pred koncom naplniť ten tunel vzduchom, ale to by neskutočné raketoplán zbrzdilo a ak by si chcel ho proste na konci len tak otvoriť, tak by tam začalo vyhrávať vzduch, že raketoplán by ani nepustilo vonku... preto jediné, čo sa dá, sú koľajnice a ako sa môžeš dočítať, budú rozbiehavať len do rýchlosti 1 mach, do 12 machov sa bude musieť rozbehnúť sama, takže rozdiel nie je až tak dramatický oproti súčasnosti... to už radšej vymyslieť materiál na lano
|
|
To je ok
Od: Joe Loo
|
Pridané:
16.9.2010 9:36
Doporucil by som NASA keby kolajnice vybudovala az na Mesiac. Ak by bolo treba za listok na vlak by som zaplatil aj zajtra
|
|
Re: To je ok
Od: jshgdjsahg
|
Pridané:
16.9.2010 9:38
aky vlak??? plynove sanky tam budu chodit.... len by ma zaujimalo kto vydrzi mach 10
|
|
Re: To je ok
Od: sheriff
|
Pridané:
16.9.2010 9:40
Mach 10 vydrzis. Ide len o to, ako rychlo tu rychlost dosiahnes. Rychlost nevadi, ale pretazenie ano.
|
|
Re: To je ok
Od: Martel
|
Pridané:
16.9.2010 9:53
10G?
|
|
Re: To je ok
Od reg.: und3ath
|
Pridané:
16.9.2010 11:26
mach 10 je rychlost, 10G je zrychlenie(pretazenie)
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 15:13
On nevie ze pohyb je relativny, ze nepohybovat sa vzhladom na nieco len znamena mat nulovu rychlost vzhladom na to, ale napr. uz nenulovu vzhladom na nieco ine. On nevie ze uhlova rychlost na 48. stupni sirky Zeme je cca 700 km/h, resp. ze Zem obieha okolo Slnka rychlostou cca 30 km/s, resp. ze Slnko obieha okolo centra galaxie rychlsotou cca 250 km/s, resp. ze cela nasa kopa galaxii sa pohybuje vzhladom na susedne kopy rychlostami tisicky km/s :-) co su desattisice Machov. On nevie ze relativnost pohybu neobjavil Einstein, ale uz Newton ci dokonca Kepler a Galileo, ktori urobili seriu unifikacii (zjednoteni), ked sa na pohyb a pokoj pozerali len ako na prejavy jednej a tej istej veci, Newton urobil dalsiu unifikaciu, ked zjednotil pozemske a nebeske zakony (kezde dovtedysa myslelo ze nebo ma ine zakony ako zem).
Nehajme ho v tom :-), nech si mysli ze je v uuuuuuuuuuuuuuplnom klude.
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 7:37
V podstate je PROBLEM (vo vesmirnom meradle) najst nieco, vzhladom na co sa nebohybujeme!
|
|
Re: To je ok
Od: prpr
|
Pridané:
17.9.2010 13:06
nie v podstate, ale ono to JE problem. ak sa ti to podari nepochybne ta tu bude polovica ludi z dsl.sk uctievat, tak ako asi aj vsetci vedci sveta.
|
|
Re: To je ok
Od: viva la fico
|
Pridané:
17.9.2010 15:55
A teba nehame v tom nech si myslis ze uhlova rychlost sa meria v km/h?
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:39
10g = kazdu sekundu sa rychlsot zvysi o 10 m/s (36 km/h), preto je v menovateli s^2 a nie s (preto jednotka zrychlenia je m/s^2), lebo sa jedna o rovnomernu zmenu rychlosti v m/s za cas (ZA cas znamena 1/s, resp. delit este raz casovym rozmerom) ... no a [[m/s]/s]=[m/s^2]
10 mach = konstantna rychlost (dajme tomu akoze rovnomerny priamociary pohyb) cca 12 tisic km/h (nakolko 1 mach je cca 1 200 km/h)
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:41
sorry to bolo 1g, pre 10g by sa rychlost zvascovala spojite a rovnomerne az 10x rychlejsie, t.j. prvu sekundu 360 km/h, druhu sekundu 720 km/h, tretiu sekundu 1080 km/h ... atd
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:46
Vec ktoru objkavil Einstein je princip ekvivalencie: t.j. ze taketo zrychlenie je nerozoznatelne od gravitacie (za istych podmienok, ktorych splnenie nie je ziadny problem). Ak by sme boli vo vesmire a raketa by zrychlovala 1g (po sekundach 36km/h, 72 km/h, 108 km/h ....), tak uz by sme nelietali len tak krasne, ale V SMERE tahu mohotov by sme citili krasnu pozemsku gravitaciu. Odstredive zrychlenie sa prejavuje aj pri rotacii. Gravitaciu teda tak mozno simulopvat aj rotaciou ... o tom su aj centrigugy pre astronautov, kde ich pravidelne tocia na 3-4g a na par sekund tryznia az do 8-10g.
do slaka zas som sa rozpisal
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:39
BTW: z toho uzasneho prekuknutia, prebudenia a rozsietenia ziarovky v hlavach Galilea a Keplera, ze pokoj a pohyb su len dva aspekty tej istej veci (ak by sa vesmirom pohybovali dva predmety rychlsotou hoci aj 10000 mach presne vedla seba s presne tou istou rychlostou, tak vzhladom na seba by boli v uplnom pokoji - na to ze sa pohybuju uz potrebujeme TREIU vztaznu sustavu) ... no a toto rozsvietilo ziarovku v hlave newtonovi a sformuloval pohybove zakony, prvy je ze pokial na teleso neposobi ziadna vonkajsia sila zotrvava toto teleso v pokoji alebo rovnomernom priamociarom pohybe (uvazujuc totalne vakuum medzigalaktickeho priestoru a totalne ziadne gravitacne ucinky vzdialenych kop galaxii - samozrejme na hodine fyziky gulajuc zeleznu gulu po stole - na stole je trenie a tam zakon neplati, resp. plati len priblizne) ... t.j. byt v pohybe a byt v pokoji su len prejavy tej istej veci, zalezi od porovnania vztaznych sustav
|
|
Re: To je ok
Od: jhsdjksahd
|
Pridané:
16.9.2010 20:54
ja sa pohybujem dost pokojne
|
|
Re: To je ok
Od: shgdhsjdahgd
|
Pridané:
16.9.2010 20:55
a tiez zalezi po kolkych stamprlikoch
|
|
Re: To je ok
Od: Bozzz
|
Pridané:
21.9.2010 10:11
kkte, 10G je zrychlenie a nie rychlost... Kolko mas rokov? 12?
|
|
Re: To je ok
Od: Deer
|
Pridané:
16.9.2010 10:45
WARP 10
|
|
Re: To je ok
Od: prpr
|
Pridané:
16.9.2010 12:52
neda sa:/ bol by si vsade naraz. ako priznivci star treku vieme, ze to ma neblahe nasledky na tvoju bunkovu strukturu:P
|
|
Re: To je ok
Od reg.: rosouk
|
Pridané:
16.9.2010 15:43
Ano, v ST Voyager bolo dokazane, ze sa to neda.
Na druhej strane, v jednej z casti ST TNG, kde bol kapitanom Enterprise stary Will Riker cestovali warpom 11.
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:28
warpom 13, scerarista len chcel sokovat divaka k akemu pokroku doslo za 30 rokov
|
|
Re: To je ok
Od: prpr
|
Pridané:
17.9.2010 13:05
ak ma pamat neklame niekolko krat bola teoria warpu, hlavne jej skala v priebehu serialov premenena. este v dobach spoka sa cestovalo aj rychlostami cez 10. "dnes" to nie je mozne. zda sa mi ze medzi najrychlejsimi lodami bol Voyager s plynulou rychlostou cez 9.75 Warpu.
predsa len to sci fi bolo na nieco dobre:)
|
|
Re: To je ok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.9.2010 14:02
vzhladom na nasu vyumelkovanu 10tkovu sustavu je dobra definicia, kde max. warp je 10:
http://www.ussdragonstar.com /utilitycore/warpspeeds.asp
|
|
Re: To je ok
Od: MG3
|
Pridané:
16.9.2010 19:41
Ja zemrem, že plynové sánky....
|
|
Re: To je ok
Od:
|
Pridané:
16.9.2010 9:54
Načo lístok? Veď keď pôjde revízor schováš sa na WC.
|
|
Re: To je ok
Od: lilu
|
Pridané:
16.9.2010 12:38
netreba sa ani schovavat, sak vykopnut ta moze az v cieli ;) alebo do kozmu, ale to by bola vrazda :)
|
|
sfsdfsd
Od: jhgsdsdjsa
|
Pridané:
16.9.2010 9:37
sanky na plynovy pohon to mi bude stacit... ked sa pojdem v zime sankovat na kopec za domom... konecne ich nebudem musiet tahat za sebou hore kopcom ale budem sa moct sankovat aj hore kopcom.... haaaaaa
|
|
Re: sfsdfsd
Od reg.: kwonyg
|
Pridané:
16.9.2010 10:07
sanky s plynovym pohonom som zazil minuly rok... fakt je, ze po tej fazulovici sa mi nedarilo sankovat hore kopcom, ale dole, to boli celkom dobre prdy ;)
|
|
Re: sfsdfsd
Od: prdlajs
|
Pridané:
16.9.2010 23:27
Idealne by bolo darovat ich cokoladkam na Luniku IX. Na jedno pouzitie a v uzavretej miestnosti :)
|
|
sdfgrsfsg
Od: wergtsdfgsfgs
|
Pridané:
16.9.2010 9:47
Letiskova draha ma 3,3km... takze priblizne ked si ju postavim vertikalne tak take velke to ma byt... tak toto je len Sci fi ....:D:D:D:D:D:D:D
|
|
Re: sdfgrsfsg
Od reg.: -= Aqw3R =-
|
Pridané:
16.9.2010 10:07
Nemam pocit, ze to chcu stavat vertikalne...
|
|
Re: sdfgrsfsg
Od: pjetro_pjetro
|
Pridané:
16.9.2010 11:42
skus lepsie citat...
"...bude vyvíjať aj vystreľovanie raketoplánov respektíve špeciálnych lietadiel po HORIZONTÁLNYCH koľajniciach"
|
|
Re: sdfgrsfsg
Od: defgg
|
Pridané:
16.9.2010 14:34
a hore si otvoria Macdonald a budu predavat jedlo okolo letiacim boeingom...
|
|
Re: sdfgrsfsg
Od reg.: Jack Closer
|
Pridané:
16.9.2010 19:43
Hmm, a mohli by to nazvať McFly, keď už majú McDrive...
|
|
Re: sdfgrsfsg
Od: prdlajs
|
Pridané:
19.9.2010 1:10
Mozno len automaticky chce stavat vsetko vertikalne, lebo je na to rano zvyknuty so svojim pyzamom :)
|
|
co ked
Od reg.: roman2
|
Pridané:
16.9.2010 10:55
ked som bol mensi tak som rozmyslal nad tym co by sa stalo keby urobili pevny tunel(ruru) ktora by spojila zemsky povrch(pod troposferou) s vesmirom. vysala by takato rura vsetok kyslik?
|
|
Re: co ked
Od reg.: und3ath
|
Pridané:
16.9.2010 11:31
nie
|
|
Re: co ked
Od: Laksaer
|
Pridané:
16.9.2010 11:37
Nie, gravitacia by jej to nedovolila
|
|
Re: co ked
Od reg.: roman2
|
Pridané:
16.9.2010 13:09
tinyurl.com/3ajn2t8
zda sa ze by sa to dalo, ale nebolo by to take lahke :)
|
|
....................................
Od: Ivan654
|
Pridané:
16.9.2010 10:57
Nielen amíci už dávno majú ufo technológie tak načo toto divadlo? Veď je to smiešne..
|
|
Re: ....................................
Od: ufooon
|
Pridané:
16.9.2010 11:19
ano presne.. este ich mam ja doma v garazi schovane.. ale psst
|
|
Haluška
Od: Lord Blade
|
Pridané:
16.9.2010 11:13
ako to znie že ufo technológie :D Pritom každý vieme čo znamená ufo a keď si to rozpíšeš. Technológie od nedefinovaných lietajúcich objektov :D Ale je to tak.
PS: Neviem či by ste si zaplatili na ten lístok na vlak do vesmíru, pretože také preťaženie by vaše blomby v zuboch rozmietlo čiže zuby vo vačku :) Preto aj kozmonauti nemsú mať v zuboch blomby isto nie z cementu či z čoho nám to robia.
|
|
Re: Haluška
Od: tomasb
|
Pridané:
16.9.2010 11:16
to so zubami je cisto mytus... aby sa ti s nimi nieco stalo od pretazenia tak uz davny budes mat polamane vsetky kosti a potrhane vsetky organy na kasu...
|
|
Re: Haluška
Od reg.: dagi the great
|
Pridané:
17.9.2010 7:26
presne tak a vlak nemôže ísť rýchlejšie ako 35 kilometrov za hodinu lebo by to z neho vytiahlo všetok vzduch
|
|
pripomina mi to slucku lofstrom
Od reg.: mdl..
|
Pridané:
16.9.2010 11:52
http://en.wikipedia.org/wiki/Launch_loop
|
|
Blabla
Od: Blabla
|
Pridané:
16.9.2010 12:09
Mi to pripomenulo tento film www.youtube.com/ watch?v=1j6rTOw-qZw&feature=related (3:00 +)
|
|
Blesky
Od: Mark01
|
Pridané:
16.9.2010 13:07
To budu ale pekne do toho udierat blesky... :-)
|
|
vytahove lano
Od: rayino
|
Pridané:
16.9.2010 14:26
jaj jaj ludia, ja sa len bojim ze ked sa bude zem tocit rychlejsie nez ten koniec lana bude stihat, tak sa tu zauzlime. Netuzim byt priviazany vytahovym lanom o zem. pripadne co ak to lano neustale zakopavajuce o vesmirny odpad bude pribrzdovat zem? To by den trval dlhsie? Ja sa uz teraz neviem dockat kedy zene prejdu kramy, nieto este potom!
|
|
Re: vytahove lano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 15:24
jaj jaj clovece, asi si vo faze 10-11 rocneho decka po detstve ale pred pubertou a nie je mu jasnych vela veci a najradsej by sa 1000x denne opytal a preco a ako ...
jaj jaj clovece v tom commente mas niekolko totalnych nezmyselnoti
|
|
Re: vytahove lano
Od: papapapa
|
Pridané:
16.9.2010 16:11
Sheldon si to ty?
|
|
Re: vytahove lano
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.9.2010 17:48
nie, ja som ja, ak by to bol niekto iny, musel by mi stolnut nick
|
|
vajte do diskusií ako prihlásený užívate
Od: badyto
|
Pridané:
16.9.2010 18:57
Tito chalani to robia uz roky...
Nasa od nich urcite kupila specifikacie...
http://chzgifs.files.wordpress.com /2010/09/quiettimep1.gif
(Odstrante medzeru v linke)
|
|
Majka z Gurunu
Od: Robo76
|
Pridané:
17.9.2010 9:01
Kokso, nasi mladí vtedajsi za sociku to mali raketu na kolajniciach uz davno. Sice im pomohla Majka z Gurunu, ale uz to bolo vyriesene davno. Zeby sa to dostalo do ruk NASA az teraz?
|
|
NASA vs. nVidia
Od: ViktorCistic
|
Pridané:
17.9.2010 9:23
Žeby sa NASA inšpirovala prezentačným videom na FERMI ? :)
|
|
NASA Tech
Od: Cage
|
Pridané:
17.9.2010 11:10
NASA nech radsej vyvija daleko vykonnejsie pohony, lebo tymto tempom sa ani na Mars nedostaneme, mozno nikdy........
|
|
sánky
Od: Sok
|
Pridané:
23.9.2010 0:48
"Sánky na plynový pohon.." :D - to Americanom urcite poradil Santa Claus. Rudolph to ako hlavny technik vymyslel a skonstruoval davno predtym, ako sme sa prvykrat dostali na Mesiac.
|