neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Internet banking Tatra banky pre iPhone, jednoduchý ale šikovný

Tatra banka zároveň s prípravou novej verzie klasického Internet bankingu postaveného na Flash technológii pripravuje aj špecifické riešenia pre smartphony. Prvou podporovanou platformou smartphonov bude operačný systém iOS používaný v iPhonoch, aplikácia pre túto platformu by mala byť v iTunes App Store k dispozícii už o niekoľko týždňov. Prinášame jej detailný test.

DSL.sk, 14.10.2010


Tatra banka zároveň s prípravou novej verzie klasického Internet bankingu postaveného na Flash technológii pripravuje aj špecifické riešenia pre smartphony, ktoré majú nahradiť Internet banking s webovým rozhraním.

Prvou podporovanou platformou bude operačný systém iOS používaný v iPhonoch a ďalších mobilných zariadeniach od Apple, pre ktorý spoločnosť v súčasnosti neplánuje sprístupniť Flash.

V dnešnom článku prinášame detailný test aplikácie a jej možností.

Aplikácia bola podľa informácií predstaviteľov banky pre server DSL.sk vyvíjaná v Tatra banke na Slovensku, nejde o lokalizáciu aplikácie používanej v iných sesterských bankách zo skupiny Raiffeisen.

Aplikácia, ktorá nesie označenie Tatra banka, poskytuje len základné funkcie, podľa banky najmä práve tie, ktoré v súčasnej verzii Internet bankingu využívajú užívatelia cez smartphony.

Užívateľ sa do Internet bankingu prihlasuje v aplikácii na iPhone odlišne ako do webového Internet bankingu. Pri prvom prihlásení sa autentifikuje PID-om a heslom a musí použiť čítačku s platobnou kartou pre podpis výzvy. Následne si zvolí minimálne osemznakový tzv. bezpečnostný kľúč.

Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť
Prvé prihlásenie do Internet bankingu na iPhone, kliknite pre zväčšenie



Pri ďalšom spustení aplikácie sa už užívateľ autentifikuje iba zadaním bezpečnostného kľúča. Kedykoľvek má ale užívateľ možnosť tzv. vymazať prihlasovacie údaje, čo spôsobí nutnosť opätovne sa autentifikovať PID-om, heslom a kartou s čítačkou.

Zväčšiť Zväčšiť
Bežné prihlasovanie a vymazanie prihlasovacích údajov, kliknite pre zväčšenie



Po autentifikovaní sa užívateľovi zobrazí hlavná stránka so zoznamom jeho účtov, prípadne zoznamom kreditných kariet, správami a odkazmi na informácie ako sú kurzy, zoznamy pobočiek a bankomatov.

V sekcii účtov je možné nájsť zoznam účtov, zostatky a po otvorení konkrétneho účtu ďalšie detailné informácie k účtu vrátane platieb čakajúcich na spracovanie a odkazu na pohyby na účte.

Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť
Domovská stránka, zoznam účtov a detaily účtu, kliknite pre zväčšenie



Zoznam pohybov na účte obsahuje pohyby za cca posledné tri mesiace, v ktorých je možné vyhľadávať. Po otvorení konkrétneho pohybu sú k dispozícii všetky očakávané detailné informácie o pohybe.

Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť
Zoznam pohybov, vyhľadávanie v pohyboch a detaily pohybu, kliknite pre zväčšenie



Sekcia správ obsahuje zoznam štandardných správ Internet bankingu pre užívateľa dostupných aj v klasickom webovom rozhraní, samozrejme s možnosťou ich prečítania a mazania.

Zväčšiť
Zoznam správ, kliknite pre zväčšenie



Internet bankingu Tatra banky pre iPhone umožňuje uskutočňovať iba jednoduché jednotlivé prevody. Dátum zúčtovania je možné voliť najviac mesiac dopredu, príjemcu je možné zvoliť zo zoznamu príjemcov navolených v štandardnom Internet bankingu alebo vyplnením čísla účtu. Drobným nedostatkom je absentujúci výber príjemcu z iných účtov užívateľa, podľa banky bude funkčnosť doplnená v ďalšej verzii. Zatiaľ je samozrejme možné pridať si vlastné účty manuálne do zoznamu príjemcov.

Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť
Zadanie platby, výber príjemcu, kliknite pre zväčšenie



Platbu je po zadaní vyžadovaných dát potrebné ešte raz potvrdiť. Platby sa neautorizujú, chránené sú tak len znalosťou bezpečnostného kľúča potrebného pre prihlásenie. V prípade, že užívateľ prepne aplikáciu do pozadia, je z Internet bankingu automaticky odhlásený, čo výrazne znižuje riziko zneužitia aplikácie po krádeži telefónu.

Zväčšiť Zväčšiť
Potvrdenie platby a informácia o zrealizovaní platby, kliknite pre zväčšenie



"Aplikácia je v rámci obchodných podmienok k elektronickému bankovníctvu ošetrená ako doplnková služba k elektronickému bankovníctvu (Internet bankingu a DIALOG-u) - podobne ako Mobil banking. Limity pre túto aplikáciu sú rovnaké ako v Internet banking-u v prípade "bez dodatočnej autorizácie" - maximálny výdavkový limit je 3000 EUR / účtovný deň a 30000 EUR / mesiac," uviedol pre DSL.sk Branislav Jarábek, vedúci oddelenia rozvoja elektronických distribučných kanálov Tatra banky.

Limity sú kumulatívne s ostatnými formami elektronického bankovníctva, prevody uskutočnené cez klasický Internet banking sa tak započítavajú aj do limitov pre Internet bankingovú aplikáciu pre iPhone.

Používanie aplikácie je oproti súčasnému webovému rozhraniu Internet bankingu Tatra banky optimalizovanému pre iPhone svižnejšie, keď aplikácia prenáša dáta predpokladane efektívnejšie, neprenáša opakovane celé stránky obsahujúce aj vizuálnu úpravu a môže dáta cachovať. Rozdiel je samozrejme tým viac badateľný, čím pomalšie pripojenie užívateľ používa.

Zväčšiť
Načítavanie zoznamu pohybov, kliknite pre zväčšenie



U aplikácie pre iPhone je na EDGE sieti potrebné na aplikáciu po prebehnutí prihlásenia a úvodného načítania dát väčšinou pozorovateľne čakať len pri zobrazovaní zoznamu pohybov na účte a zoznamu čakajúcich pokynov, ktoré sa zrejme zakaždým čítajú zo serverov banky.

Dáta sú tiež v aplikácii prezentované prehľadnejšie.

Výraznou nevýhodou aplikácie oproti webovému rozhraniu je ale samozrejme malé množstvo dostupných funkcií, keď v aplikácii sú dostupné len základné funkcie pre základnú kontrolu stavu účtov a uskutočnenie prevodov. Ak ale užívateľovi tieto funkcie pri prístupe z iPhonu postačujú, môže byť preňho aplikácia aj v súčasnosti preferovanejším spôsobom prístupu k účtu oproti webovému rozhraniu.

Nami testovaná verzia aplikácie tiež počas používania niekoľkokrát spadla, test bol realizovaný na jailbreaknutom iPhone 3G s iOS 4.0.1 s inštalovanými viacerými rezidentnými doplnkami. Či bol pád spôsobený samotnou aplikáciou alebo inými problémami, napríklad vyčerpaním pamäte na testovanom telefóne, nie je jasné.

Aplikácia už bola Tatra bankou odoslaná na schválenie spoločnosťou Apple, v App Store by sa tak mala objaviť s najväčšou pravdepodobnosťou v horizonte niekoľkých týždňov.


      Zdieľaj na Twitteri


Ktorý Internet banking Tatra banky je pri využívaní zo smartphonu podľa zatiaľ dostupných informácií pre Vaše potreby lepší, doterajší webový IB alebo IB v podobe predstavenej aplikácie pre iPhone respektíve obdobnej aplikácie pre iné mobilné OS? (hlasov: 468)

Webový IB      20%
IB v podobe predstavenej aplikácie      25%
Nie som klientom TB alebo z iného dôvodu neviem      55%


Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

Konecne aspon v niecom sa da povedat ze "Najlepsi idu za nami".
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Okej - ibanking je jedna vec, ale poplatky a pristup k zakaznikom druha. Som rad, ze som z Tatrabanky odisiel a podarilo sa mi presvedcit celu rodinu.

A posledne napady ako povinny flash mi len potvrdzuju,
ze to bol spravny krok.

Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ich IB uz 2. den nefunguje. Opat ta modra stranka. Nejde to tentokrat ani cez https
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pristup k zakaznikom ? Teras nazaj nechcem rypat alebo vyvolavat flame ale uprimne ma zaujma ake zle skusenosti z pristupom k zakaznikovy mate?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Takze - ludsky pristup tetusiek za priehradkou k zakaznikom je OK. ale tie tetusky nevymyslaju poplatky ani nerobia strategicke rozhodnutia.

pristup k zakaznikom na urovni vedenia zhrnul svojho casu clen predstavenstva pri uvedeni noveho 5 euroveho balicka - citujem :

„Na novej verzii sme pracovali asi rok a dolaďovali sme ju spolu s vybranou skupinou klientov," povedal člen predstavenstva banky Michal Liday. Podotkol, že profil ich klienta sa nezhoduje s profilom univerzálneho občana. Je mladší, lepšie zarába a je skôr z väčšieho mesta.

Precital som a rovno isiel do pobocky a zrusil ucet. Zistil som, ze tatrabanke nepasujem do ich klientskeho profilu.

A odvtedy setrim rocne 60 Euro ;-)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

S novinkou Manželská zľavaTB platíte za vedenie balíka služieb Tatra PersonalTB len 2,50 EUR. Tento zvýhodnený poplatok si môžete ešte znížiť o 50 alebo 100 % vďaka Programu odmeňovaniaTB. Vaše bežné účty s balíkom služieb Tatra PersonalTB budú naďalej vedené oddelene.

Cenu za balík služieb Tatra PersonalTB si môžete znížiť o 50 %, ak:
zrealizujete aspoň 10 platieb ktoroukoľvek platobnou kartou vydanou k vášmu účtu, ktoré budú zúčtované v sledovanom mesiaci*

Zľavy za vaše aktívne využívanie balíka služieb Tatra PersonalTB je možné navzájom kombinovať, takže spojením dvoch 50 % zliav získate balík služieb bez poplatku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Stacilo by:
- Ak ste s manzelkou boli v TB a platitli by ste len 50% z poplatku
- Pouzili platobnu kartu v obchode 10x za mesiac a dalsia zlava

Ak tieto dve moznosti nie ste schopni vyuzit tak teda nestapadate ani do kategorie standardneho klienta, do banky vam zrejm elen pride vyplata a vy ju hned na druhy den vyberiete cash ... tak potom banku vobec nepotrebujete :-)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ti je.. ak potrebujem bezny ucet idem do mbank a nemusim sa srat s vasimi zamotanymi ko.....mi
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja mam tatra banku rad, ale aj tak su to zlodeji... lenže v tomto storoči sa bez banky od nastupu do prace žiť nedá
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tatrabanku som mal rad.

Zazil som aj Eliot (nech mu je zem lahka), aj nanuteny prechod do klasickej TB, aj rozne zmeny sadzieb, poplatkov, ale stale som mal pocit spokojneho zakaznika. TB mala stale najlepsi ibanking.

Prvy krat ma TB fakt nahnevala, ked zrusila prve tri mesacne vybery zadarmo z bankomatov - podrobnosti si nepamatam, tak ma nekamenujte ;-) Aj to som prehryzol, a islo sa dalej.

Az prisiel "odladeny balicek za 5 Eur". Povestna kvapka do pohara. V tom case uz mali pouzitelny ibanking takmer vsetky banky, takze nebol dovod na dalsie trapenie. Stacil jeden vecer browsovania a za chvilu som bol inde.

Ano, mate pravdu, ze by som mohol v Tatrabanke kombinovat rozne zlavy a sledovat, ci som uz dostatocne krat zaplatil v obchode, aby som dostal 50% zlavu za vedenie uctu. Ale naco?

Inde dostanem podobny ucet bud uplne zadarmo, alebo je zakladna cena nizsia ako cena TB baliku s 50% zlavou.

Takze ako som uz pisal vyssie - rocne setrim 60 Euro a som spokojny. Rodina tiez ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ja som rad ze pracujem v zahranicnej firme a plat dostavam v hotovosti a nie prevodom do uzerackych ban na slovensku!!!

Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

švarce arbajt
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Arbeit machts frei !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vzhladom na to ze drtiva vacsina smartphonov ma rozlisenie skoro take ako priemerny notebook, fakt nevidim dovod na nich nepouzivat klasicke webove rozhranie. Samozrejme ked prejdu na flash tak na iphone to bez tej aplikacie nepojde XD ale dovtedy ....
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

nevidis dovod? tak skus porozmyslat... ak by si mal klasicke webove rozhranie tak je to ovela pomalsie a urcite menej pohodlne ako nejaka aplikacia pretoze sa ti musi nacitavat vsetko na stranke kdezto v aplikacii iba urcite udaje co ju fakt DOST zrychli... use brain pls nez nieco napises
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Prečo by sa muselo načítavať všetko na stránke? V TB možno o Ajax/HTML/Javascript nepočuli, ale to neznamená, že niečo také neexistuje.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

v ktorom roku to zijes? 2000? inak by si takuto hlupost nenapisal, dnesnej dobe sa da pohodlne komunikovat bez reloadnutia stranky hoci cez xml / javascript / ajax. gmail to ma krasne spravene, co sa len da tak cez javascript / dom
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Rozlisenie sice ano, ale uz nie velkost zobrazovacej plochy! Ako uz niekto spominal, use brain!
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Schvalne som si to znova nasiel a budem reagovat aj ked neskoro a mozno aj zbytocne. Skuska v aute /orange/edge
-aplikacia webnoviny-rychlost nacitania cca20 sek uvitacia stranka Slovensko/data 150kB down
-priamo cez safari-rychlost nacitania uvodnej stranky cca 2min/data 800kB down
Tak asi len tolko:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale sa mi zda ze overenie cez sms tam nebude fungovat, (spon podla obrazkov) mne overenie cez sms vyhovuje, pripadne mali spravit radsej tu citacku ako softwarovu appz na iphone to by mi viac pomohlo ako to, ze by som trepal niekde citacku k telefonu, je to proste lol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem je v tom, ze citacke je len "citacka" ako napoveda jej nazov, platobna karta je pocitac a citacka je len rozhranie k nemu, kod generuje karta a nie citacka takze

pokial neprideme na sposob ako narvat platobnu kartu do smartphonu mame problem :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zasunies ju ako sim kartu ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

takto vyzera platformova nezavislost a kompatibilita v roku 2010... toto je ubohe, aby zvlast pre kazdy smartfon OS robili samostatne verzie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mali to napisat v jave ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. A este pre kazde rozlisenie zvlast. Co blbnu? Ved tym odpudia prave tych, ktori cez mobil IB pouzivaju. Kurnik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vynikajuci clanok. dsl.sk len dakujem :)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Nehovoriac o vynikajúcej reklame :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zdravim, neviete nahodou ci CSOB pripravuje nieco podobne?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Kolega, co tma ma ucet, tvrdi, ze vraj nie, ale cert, flash a ludska blbost nikdy nespia....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla poslednej tlacovej spravy TB to zatial blne a naozaj nezavadzaju. Tusi dakto, co sa tam vlastne deje?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vcera som presuval nejake tie moje miliony a bezproblemov
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

To kvoli tebe a Chuckovi Norrisovi to cele hapruje? :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s nulami za jeho cislom im pretazil linku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*kontom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kondom ? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To netusia ani v TB. Prave som sa odtial vratil a podla mena nevedeli zistit cislo uctu ani vo vlastnom systeme. Vraj mam dojst o par hodin, obcas to vraj na chvilu nabehne a mozno sa trafim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Clovece, ty vies povzbudit....
Tusi pls dakto, ci ma nejaka ina banka hromadny export pohybov na ucte do csv/xml ako to ma TB?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mbank - csv, html, pdf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urcite budem davat peniaze do dajakej virtualnej banky co tu je 1 den aby mi ich vytunelovali

ta banka je vhodna maximalne pre dakoho s 50e na ucte max.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Meno "urcite budem" identicke so zaciatkom prispevku hovori za vsetko :D
Vytunelovali hej? :D Ty aj vies kedy sa pouziva slovo "tunelovat" ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

hovori ti nieco garancia vkladov? asi nie co :)
pokial ide zakladny ucet pre bezneho smrtelnika tak mbank zatial nema konkurenciu. nevravim o inych produktoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v mBank je jedna mala nevyhoda, nemozes si nechat posielat pohyby a ucte zasifrovane ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ja dufam, ze export obratov (pripadne import platieb) ma kazda normalna banka.

..inak som pozeral SLSP a ta ma export do CSV
Odpovedať Hodnotiť:
 

to spominate tie koruny co im miznu na uctoch :-)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz to je v app. Store.

Odpovedať Hodnotiť:
 

...a my, obycajni ludia ktori nemame iFon, co mame robit, porad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nadalej chodit na pobocku ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som spokojny s Tatra Internet banking pre Iphone,nastastie som ci pred cca. pol rokom bol pre citacku.Tatrabanku treba za toto pochvalit..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto potesi. Kua, tam dakoho platia, aby ponicil vsetko, co funguje?!?
http://tinyurl.com/27lu3gm
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som robila IB klasicky cez mobil prehliadac a nebol ziadny problem....display multi touch a nepotrebujem ziadne extra veci na to aby som urobila cez mobil IB iba pristup na internet
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár