|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivy Bridge
Od: stalker-svk
|
Pridané:
19.1.2015 9:23
pre ivy bridge nič?
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: gorki
|
Pridané:
19.1.2015 9:27
Keby to dali vsetkym, nemali by ludia dovod kupovat nove ...
|
|
Re: Ivy Bridge
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.1.2015 9:49
A keby aj chceli, vedelo by IvyBridge hardverovo dekodovat H265, kedze v tom case ked vyslo IvyBridge, este ani len neexitovala specifikacia H265? Nie je to to iste ako cakat od VGA co hardverovo zvlada DirectX 11.x ale pritom vobec nie 12.0, aby hardverovo zvladalo verziu 12.0?
Ani 486tka nevedela hardverovo urychlovat dekodovanie mp3, nemala na to instrukcie, co vyzaduje aj mierne modifikovany hardver. Aj 128 kbps mp3 dala najrychlejsiej 133 MHz 486tke DX4 riadne zabrat a CPU vytazeny na plne gule, bolo to trhane, takze to vlastne ani nestihalo prehravat v realnom case. Pentium s MMX na 166 MHz, to zvladalo lahucko ani nie pri polovicnom zatazeni.
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: Asanator
|
Pridané:
19.1.2015 10:16
Mohol by nam pan vysvetlit, ktora instrukcna sada bola pridana do Core procesorov po IvyBridge??? Pokial viem, mikrokod sa da aktualizovat kedykolvek...
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: stoneage
|
Pridané:
19.1.2015 10:45
dekoduje sa to na gpu ty mikrokod
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: tumas
|
Pridané:
19.1.2015 10:55
a aj ked si sa spytal zle tu mas odpoved, napriklad AVX 2.0 spokojny?
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
19.1.2015 11:26
Ak sa dajú procesoru bežne prepísať či rozšíriť inštrukcie, tak to potom "poteš prso", to je iný špionážny mechanizmus!
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: Wil
|
Pridané:
19.1.2015 12:21
nejde o žiadne rozšírenie inštrukcií. Iba použitie grafického výkonu na dekodovanie H.265 s obmedzeniami
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: Houston
|
Pridané:
19.1.2015 13:16
Ano, uz dlhe roky to je tak. Mikrokod je ale iba v "RAM" procesora, musi sa prepisovat znova po kazdom resete. Drviva vacsina BIOSov uz ma nejake mikrokody v sebe a ked najde spravny procesor, hned to tam napali. Mozes si rozobrat nejaky BIOS subor a je tam polozka pre mikrokod.
Ako sa to robi tu:
www.intel.com/Assets/PDF/manual/253668.pdf
Mikrokod ako taky ale nie je (asi schvalne) dokumentovany, je zakodovany a je plny kontrolnych suctov, takze doma si ho len tak nezbuchas.
Nedaju sa vsak zmenit vsetky instrukcie, vacsina instrukcii je natvrdo zadratovana (napriklad celociselne nasobenie IMUL). Mikrokodom su pocitane komplexnejsie instukcie, kde mozu byt aj nejake chyby (napriklad SIN).
Ci sa da instrukcia aj pridat, netusim.
Existuju ale aj utajene instrukcie na objednavku velkych firiem, ktore tam su, funguju ale nie su v dokumentacii.
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
19.1.2015 13:15
nejde o instrukcne sady samotnych CPU, v Haswel je ine GPU...
|
|
Re: Ivy Bridge
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.1.2015 13:16
aj CPU sa trocha zmenilo, aj ked tu ide o GPU
|
|
Re: Ivy Bridge
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.1.2015 13:16
mohol
http://goo.gl/2ScWr7
http://goo.gl/LqX3Pw
sekcia Features
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
19.1.2015 20:00
Keď už:
http://goo.gl/f7KAJ0
( Intel Core i7-2600K vs i7-4790K :-)
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
19.1.2015 13:33
To je zaujímavé...
Lebo mám taký pocit že UMC486ka to zvládala v nejakom totálne jednoduchom prehrávači pri 33MHz...
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: gorkiho_tien
|
Pridané:
19.1.2015 9:49
nie, dovod je jednoduchsi, netreba vymyslat taketo teorie. V case Ivy Bridge sa este nevedelo, ako bude vyzerat H.265, preto v tych procesoroch nebola napajkovana ani predbezna verzia H.265
btw, keby sa H.265 v konecnej verzii zmenil, tak by ani v Hasweloch nemohli zapnut hardverove dekodovanie. Pekne to vidiet na VP9, ktora sa v konecnej verzii jemne zmenila, preto bolo zapnute len ciastocne.
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: jabloko
|
Pridané:
19.1.2015 10:09
co to pises za bludy kamo,
pentium 100 prehravala MP3 s max 20% vytazenim procesora
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: gorkiho_tien
|
Pridané:
19.1.2015 10:43
Nechcel si nahodou reagovat na toho nado mnou? Ja som nepisal NIC o MP3
|
|
Re: Ivy Bridge
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
19.1.2015 15:09
Pentium 90 prehrávala mp3 s 70-80% vyťažením procesoru. Tvoj argument je nepravdivý. Pamätám sa ako som skúšal na P90ke s 16 MB RAM na Windows 95 mp3ky prvé prehrávať, a viem že keď som robil niečo iné, tak to sekalo. Samozrejme ak sa od vtedy zmenili prehrávacie algoritmy, čo sa aj zmenili, Tvoj argument už môže [a nemusí] byť pravdivý.
|
|
Re: Ivy Bridge
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2015 8:02
A potom si sa zobudil a zistil ze, ze to bolo posledne Pentium I P55C MMX 200 MHz alebo prve Pentium II P6 233 MHz (Klamath so 66 MHz FSB od 233 po 300 MHz nie Deschutes so 100 MHz FSB od 300 po 450 MHz).
|
|
Re: Ivy Bridge
Od: gorkiho_tien
|
Pridané:
19.1.2015 11:02
Napisal som skoro to iste co Pjetro v presne tom istom case (teda som nevedel, ze Pjetro prave posiela komentar) a mna ludia hatuju a davaju mi zaporne hlasy. Ach, to je zivot
|
|
A este
Od: Aeste
|
Pridané:
19.1.2015 9:41
A zoznam backdoorov ktorý sa touto aktualizáciou pridal nájdem kde?
|
|
Re: A este
Od: kkktk
|
Pridané:
19.1.2015 9:44
V novom case na titulke...
|
|
Re: A este
Od: olaola
|
Pridané:
19.1.2015 9:45
není už třeba, to je dodáno na HW úrovni s logem NSA
|
|
Re: A este
Od: DSSSL
|
Pridané:
19.1.2015 10:38
No kde asi? Predsa tu, tu a tu.
|
|
automaticka instalacia
Od: g,mtymktm
|
Pridané:
19.1.2015 9:51
instaluju sa taketo hw ovladace pre CPU automaticky z windows update alebo sa jedna len o manualne nastavenia vzdy?
|
|
Re: automaticka instalacia
Od: kkktk
|
Pridané:
19.1.2015 9:54
Nie nie srubovak potrebovat nebudes :))
|
|
Ivy Vs Haswel
Od: Jandd
|
Pridané:
19.1.2015 10:25
Mam SB a Ivy, a ani tak ma to nezaujima..
Vzdy pouzivam dedikovanu graficku kartu, nie to ich kvazi zobrazovadlo..
|
|
Re: Ivy Vs Haswel
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
19.1.2015 10:56
no nvidia teraz trosku spi, HW je podporovany na poslednom Maxwely, ale aj to len tak pol na pol, nieco je naprogramovane v opencl.
a kedze sa tak skoro nejakej lacnej grafiky s HW dekodovanim h.265 nedockame, musim si ja zapnut v biose tu integrovanu v CPU.
|
|
Re: Ivy Vs Haswel
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
19.1.2015 13:20
nvidia spi? zartujes? pred vianocami vysli 980 a 970, 22.1. bude 960. A openCL oni nechcu, brania sa mu zumami nechtami, lebo CUDA.
|
|
Re: Ivy Vs Haswel
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
19.1.2015 13:49
mal som na mysli lacnú kartu s HW dekodovanim, hry sa nehrávam, tak nepotrebujem brutalny vykon,
aj ked po nejakej vykonnejsej karte som uz zacal poskulovat, lebo zacina byt snaha prepisat niektore video filtre z CPU na GPU. Zial GTX750 nema podporu pre H.265
|
|
Re: Ivy Vs Haswel
Od: Jandd
|
Pridané:
19.1.2015 15:27
tie karty mozno nemaju dekodovaciu obvody, ale zvladnu to hrubou silou cez Cuda, alebo Radeon Stream..
|
|
asdqwe
Od: asdqwe
|
Pridané:
19.1.2015 10:55
Moze mi niekto vysvetlit ako moze ovladac (software) pridat hardverove dekodovanie?
Neznamena to skor ze ten ovladac umozni to dekodovanie na urovni hardveru ktore tam odjakziva bolo, len na to chybal softver?
|
|
Re: asdqwe
Od: ja.
|
Pridané:
19.1.2015 11:46
Nie, lebo ani ten hw nevie, ako sa dekoduje ten-ktory format. Zober to, ze tam mas nejake DSP, ktore potrebuje mikrokod, aby vobec nieco dokazalo dekodovat. No a ked updatnus mikrokod, vies aj menit formaty, ake sa daju dekodovat.
Zase musis zobrat do uvahy aj to, aky vykon dane DSP ma. Je dost pravdepodobne, ze starsie verzie by H.265 nestihali tak ci tak.
|