neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Zrušenie posúvania času schválil Europarlament, príde v 2021

Značky: meranie času

DSL.sk, 27.3.2019


Európsky parlament na svojom utorňajšom zasadaní schválil zrušenie každoročného posúvania času, ktoré navrhla v minulom roku po odporúčaní parlamentu Európska komisia.

Na rozdiel od návrhu EK sa ale posúva termín ukončenia posúvania času a k zrušeniu nepríde v tomto roku ale v roku 2021. Navyše EK bude môcť zrušenie posunúť o ďalší rok, ak by jeho zavedenie v 2021 ovplyvnilo fungovanie jednotného trhu.

V súčasnosti platí v EÚ pre všetky štáty povinnosť na konci marca posunúť čas o hodinu na letný čas a na konci októbra zase naspäť. V každej krajine ale nie je rovnaký čas a v EÚ sa používajú tri časové pásma, najviac krajín je v našom stredoeurópskom čase, tri v pásme o hodinu späť a viacero krajín v pásme o hodinu napred.

Po zmene krajiny nebudú môcť posúvať čas, rovnako ako v pôvodnom návrhu si každá krajina bude môcť vybrať svoje časové pásmo. Europarlament v oznámení ale avizuje, že od EK a krajín chce aby koordinovali svoje rozhodnutia.

Po výbere časovej zóny sa v danej krajine následne čas naposledy posunie buď na konci marca 2021 alebo na konci októbra 2021.

Slovenské inštitúcie sa zatiaľ jednoznačne nepriklonili k jednému z dvoch do úvahy pripadajúcich časov pre našu krajinu, doterajšiemu zimnému alebo letnému času. Hoci ministerstvo práce, ktoré vypracovávalo návrh postoja Slovenska, navrhlo zvolenie zimného času, návrh nebol dostatočne vyargumentovaný. Následne v medzirezortnom pripomienkovom konaní niektoré ministerstvá navrhli ponechanie letného času alebo jeho zváženie, pričom viaceré pôvodný návrh považujú za dostatočne nedoložený a požadujú diskusiu alebo detailné vyargumentovanie.

Zrušenie posúvania času bude nepochybne vyžadovať aj zásahy v oblasti IT ako v oblasti štátnej a verejnej správy tak v ostatných sférach spoločnosti. V počítačových systémoch v minulosti rozličné zmeny počítania času už niekoľkokrát spôsobili nezanedbateľné problémy. Hoci letný čas sa aplikoval už pred programovaním moderného softvéru a prichádza k nemu v dlho vopred známych termínoch, aj tak posun času nie výnimočne spôsobuje problémy počítačovým systémom. Viaceré sme popisovali v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari


Diskusia:
                               
 

Zrusenie striedania casu ma zmysel len ak zostane normalny teda zimny cas tak ako to urobili Rusi.
Pre Slovensko su vyhodnejsie skorsie svetlo rano a skorsia tma vecer, kedze sme resp. chceme byt polnohospodarsky stat. Ak by nam eu nadiktovala trvaly letny cas, navrhujem celonarodny generalny strajk za co najskorsie vystupenie z eu a z nato a nasledne pripojenie k rusku!
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

stavim sa, ze po dopisani tohoto komentu si vyskocil zo stolicky a hrdo v pozore zaspieval kompletnu rusku hymnu
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

trollom netreba venovat pozornost
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

eeeej úchneeem
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale on ide priekazne proti Rusku, pretoze Putin zrusil tieto zmeny uz davno a nechali si letny cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak to mal byť vtip tak je pekne blbý
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ako ty
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

frustraciu z toho, ze plazovi chlapci nikdy nedostanu viac ako +/-10% vo volbach si prosim vybijajte inde...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Plazoví? To ako myslíš, že sú to hadi?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Na pláž!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

S Ruskom hej no "čas" by mal ostať prirodzený, teda to, čo nazývame "zimný"
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Takze rano v lete budeme mat svetlo uz asi o 3:30, a vecer tmu asi o 20:00 ano ? Nakolko praca pred 6:00 sa berie ako nocna praca, tak rano uz 2 hodiny (za ktore spravis velikansky obrovsky prd a budes chrapat) bude slnko, a po praci mozes o 20:00 zaliest do postele, lebo je tma, a spravit este vacsi exkrement. Toto je vazne genialna logika ludi co chcu zimny cas.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ty fakt zaliezas do postele hned ako je tma? :D
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Nie. ale napriklad ak chces ist na turistiku, spravit nieco v zahrade, alebo venovat sa vonkajsej aktivite ktora si vyzaduje svetlo. Dalsi faktor je zvysena spotreba elektrickeho prudu, nakolko celorocne budeme svietit viac. Ale su fajn argumenty ludi, ktory sa vyhovaraju na deti, ktore nechcu vecer spat, lebo je svetlo. A ? My sme tiez mali dlho svetlo a spali sme, chodili do skoly, a zvladli to. Skor mam pocit ze nieje problem v detoch.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ja mam skor problem, ze sa mi deti budia skoro rano lebo je svetlo...
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

im prelep solarne panely kobercovou paskou....
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Treba chodiť skorej spávať ;-) a nie si užívať voľno keď deti zaspia
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

No tak budes robit tu vonkajsiu aktivitu o hodinu skor.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

A co tak rovno rano o 3:30, nastartujem si benzinovu kosacku/motorovu pilu rovno pod tvojim oknom...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Sa na kosacku/motorovu pilu zavedie preukaz a kto nevie, kedy je nocny klud, bude moct priekazne len spasat.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

svetlo uz bude len od 3:30 do 4:00? asi mi nieco uslo...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

nie asi. urcite ti nieco uslo
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ze budes ako debil cakat pri kosacke 2 hodiny pokial bude 06:00. fakt vyuzity cas.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ked pojde clovek z prace/skoly tak moze skor?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tiez zastavam letny cas, Co sa tyka deti, tak mam opacny postoj ako popisujes. Podla mna je letny cas pre deti lepsi. Ked sa vratia deti zo skolky/skoly, nasleduju nejake tie kruzky a zrazu je 6 vecer. Njajest a potom sa chcu este hrat. Ak ostaneme na zimnom case, neostava mi nic ine ako vacsinu roku ich drzat vovnutri, kedze slnko bude zapadat 7 mesiacov pred 19:00. Navsteva parku/ihriska/hry na dvore sa teda po poobednom spanku a pocas tyzdna konat nebude.

Hlavne je, ze mame zachranu v podobe TV a mobilnych hier, vsak?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

druhá možnosť je posunúť školu/škôlku na siedmu a nočný kľud o hodinu skôr. Čo sa ale nestane, čiže som za letný čas
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Škôlky fungujú už o siedmej, aspoň u nás. To kde bývaš? V Kocúrkove?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rano v lete bude tak isto Slnko vychadzat ako rano v lete... v zime rovnako vychadza ako v Zime na prislusnom mieste. Tvojimi ciselkami nic nerobis nic neposuvas nic nemenis...

Stale to bude vychod Slnko je na tebe ako dlho po jeho vychode spis...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Mne možno hej, ale môjmu zamestnávateľovi nie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a co ti brani sa so zamestnavatelom dohodnut na inom pracovnom case,alebo na posune pracovneho casu v zimnom obdobi?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

zamestnavatel?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie ty sam si branis.

Drviva vacsina zamestnancov sa boji co i len prdnut na pracovisku.

Okamzite sa podriadite na plny uvazok. Bojite sa pytat aj vacsiu mzdu. Vam v hlavickach prepne a automaticky je pre vas zamestnavatel nedotknutelny Boh, ktory ked nakaze aby ste si zlomili nohu vy to urobite bez reptania.

Robite z casu vedu ako nikto. Pri tom vy Zemou netocite ani Slnkom nehybete. Iba si myslite ako v zime vyrobite svitanie tym, ze si zmenite ciselka na hodinkach.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No jasne si frajer, obdivujem ta. Moj zamestnavatel nemal problem s tym kedy do prace chodim pokial vlada neschvalila ten nezmysel o nocnej praci. Teraz mame jednoducho zatrhnute chodit pred 6:00 do prace a ostavat po 22:00. Nie je to preto, ze by zamestnavatel tomu branil, ale nema inu moznost aj ked sa to sice odrbat da, je s tym neporovnatelne viac roboty a v pripade pruseru by mal z toho poriadne opletacky. Samozrejme nikomu nebrani tam skor prist alebo neskor odist, akurat, ze to nikomu nezaplati a oficialny zaciatok sa riadi tymi vymyslenymi ciselkami na hodinkach. Takze tvojmu postoju vobec nerozumiem - si sam sebe pan, takze ta ciselka neobmedzuju => moze ti byt u pici aky cas bude => prisposob sa.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked nie zamestnavatel tak vlada, ked nie vlada tak ludia co vladu volili a ked nie ani ti tak opice v pralese.


Tak ci tak sa musis prisposobit tomu dnu a je jedno aky je cas... je to o zvyku. Vy ste zaseknuty.

Je jedno do kokota ci ti ukazuje pri vychode 6 alebo 4 hodiny... je to zvyk prijebany... staci jeden cas a v lete ti bude jasne, ze je den dlhsi a v zime kratsi. To neojebes cislami na hodinkach. Iba svoj mozog ojebavate, nieje 6 ale len 4 idem teda este spat.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No ved ked ti je jedno dokokota ake cisla tam su, tak sa prisposob dopice. Moze ti byt vysostne ukradnute ako si to ja predstavujem a co si o tom myslim pokial to tak bude. Teba to neobmedzuje, tak co riesis?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Stáročia to tak bolo a chlapče - nie každý chrápe do šiestej. Sú rozvozy, robotníci čo pracujú od rána, v zime, na mraze, daždi, nepohode...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Normálny čas neexistuje. To, či máme o hodinu viac alebo menej stanovili ľudia pridelením krajín do časových zón. Pri troche šťastia by sme boli v časovej zóne s Rumunskom a Bulharskom a mali by sme 'letný' čas ako tzv. 'normálny' čas. Prosím, prestaňte s tým "Zimný čas je normálny čas"
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

Normálny čas existuje a pre Bratislavu je to napríklad UTC+01:09. Čo je oveľa bližšie k UTC+1, než UTC+2.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

no a kvôli takým paštikárskym trtkom ako ty sa zaviedli časové pásma
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja som z Michaloviec ;-)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Normálny je blízky slnečnému a ten je zimný...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne rastliny - polnohospodarstvo sa riadi nejakym nadiktovanym casom.
V hlasovani na internete jednoznacne vyhral letny cas.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Rusi si dali letný a potom ho zrušili.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ano a teraz plati trvaly zimny cas!!! Neopakujme chyby, poucme sa od nasich ruskych slovanskych bratov!
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Slovanských bratov zmiešaných s Mongolmi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

este keby inteleguani tvojho typu vedeli rozdiel medzi obcianstvom a etnicitou. Nie, tatari nie su Mongoli. Asi budem nazyvat Kanadanov a Mexicanov "Americanmi", isto ich nejebne
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pre Slovensko (astronomicky) by bolo najvýhodnejšie mať čas o pol hodinu posunutý oproti letnému aj zimnému. Čo je ale presadiť nezmyselné a nemožné.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

su aj polhodinove casove pasma. to nie je problem. skor si ale myslim, ze sa Slovaci zachovaju ako spravne ovce, a zvolia taky cas ako ostatni vo V4.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vzhladom k tomu, ze nasi predstavitelia sa tvaria, ze spravny je ten "zimny", budem len rad, ak sa zachovaju ako ovce a spolu s V4 bude platit letny.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Ak s tým budeme čakať až do poslednej chvíle tak áno, bude praktickejšie mať rovnaký čas ako susedia, finta je dať si ho čo najskôr aby si dali ostatní podľa nás.Ale celkovo je nezmysel aby každý štát mal inak čas.Budeš niekam cestovať a stále si prehadzovať hodiny...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Prečo nezmyselné? Nie je problém.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, stred 1,5 h časového posunu je 22,5° východnej dĺžky, čo je až na východnej hranici Slovenska, takže to nie je pravda...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim, ze na tom celonarodnom generalnom strajku budes celkom osamely.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Každý jedinec je pánom svojho času. Z tejto paradigmy sa musí odvíjať aj vnímanie plynutia času. Nechal by som na každého jedinca, akým časom sa bude riadiť, ak vôbec, je to jedno zo základných ľudských práv. Niekto je ranný typ, niekto skôr nočný (napr. vampirizmus, lykantropia, somnambulismus), do toho treba zahrnúť bioritmus, ktorý je u každého individuálny, geografická poloha v ktorej sa jedinec nachádza, ročné obdobie, vek, pohlavie. Do rovnice vstupuje primnoho premenných na to, aby niekto z centra určil, akým časom sa má individualita riadiť.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Tak ked velikyj sojuz zaveli z bruselu, tak vsetci musia posluchat :( ..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Stačí si vybaviť živnostenský list alebo založiť firmu a si pánom svojho času.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pánom možno budeš, ale určite nie svojho času...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Poznám to, pár tisíc mesačne, ale 16 hodín 7 dní v týždni v práci. Ale veď čo, človek to nerobí pre peniaze. Skôr je smutné, že v tomto upadajúcom svete bude riešiť kapitalizmus veci podobne ako komunisti a fašiti. Fašisti brali ľudí do koncentráku, komunisti zhabali ľudom majetky legálne a zatvárali ich do gulagov, a v kapitalizme to nemôže dopadnúť o nič lepšie. Serem na váš čas, nemá ho už nikto na Zemi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zly napad
ludia sa pozru na statistiky pri presune a myslia si ze sa vyhnu zvysenemu vyskytu neziaducich veci, infarktov, nehod,...

ale nevedia o kolko sa stane viac nehod a zlocinu ked bude pol roka tma o 15:00 alebo stale tma o 8:00.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

letny preboha, ze o tom vobec treba diskusiu. kto potrebuje v lete svetlo 3:50 v noci (to sa neda nazvat rano) a tmu v zime 15:57 poobede?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Zimný preboha. Jednoducho môžeš vstávať o hodinu skôr. Ale súhlasím, že toto je otázka, o ktorej by plebs nikdy nemal rozhodovať.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

To sa da nazvat rano. Ked si pzories, ze tma nastane zhruba o 20:00, tak to mas pekne napoly.
Co to bude za rano, ked bude tma este 8:00?

Co chudaci blizsie alebo dalej k rovniku. Co to je za rano, ked maju polarny den???


Niesi sam na svete a netoci sa svet okolo teba.



Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

nie, neda. tma pocas spanku je normalna a vstavat sa da tiez po tme. svetlo pocas spanku nie je normalne/fyziologicke.
bavime sa o casovom pasme pre Slovensko, nie o statoch blizsie a dalej od rovnika.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Normalne, fyziologicke...
Este mozno pridat "prirodzene".
Nic z toho rozhodne nieje pre primata na 50tej (ci dokonca vyssej) rovnobezke. Ze sa den/noc meni z tretiny na dve tretiny (z casu rotacie Zeme) v priebehu roka - to je len jeden z problemov. Ked sa navyse jedna o holeho primata ktory sa ochladzuje potenim: "ach jaj"
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

EU parlament by mal schvalit aj smernicu o zruseni striedania elektriky. Potom by uz isla iba jednym Smerom a aj Hranol by mohol lepsie spat.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Idealne by bolo stanovit si stred medzi letnym a zimnym casom, cize posun o pol hodiny a tak by to aj nechali.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Lenže to by bolo výhodné len pre štáty na východe EÚ. Španieli a Portugalci by plakali.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

... a čo?!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

teraz 2 roky sa budu dohadovat aky cas nechat , nech nam to prikazu ako ostatne pitsoviny co nam prikazali a hotovo , co tam maju dva roky kecat
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ak sa zavedie zimny cas, tak potom je na case upravit vsetky aktivity. Do prace na 7:00 a nie 8:00 rovnako aj skola. Praca bude koncit o 15:00. Bud toto alebo letny cas. Urcite nie zimny cas pri zachovani dnesneho rozvrhu.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

zimný čas neexistuje
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Konecne to niekto napisal..., u nas je SEC a LSEC. Ziaden ZSEC... ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Súhlasím a zašiel by som ešte ďalej. V decembri pracovný deň začínať o 09:00, v lete pokojne aj o 06:00. Miesto nezmyselného posúvania hodín treba posúvať časy aktivít.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja v tom problém nevidím. Už som si to takto zaviedol dávno, ba priam od nepamäti.
Do práce prichádzam medzi pol siedmou až siedmou, kedy sa mi ako podarí. Nie preto že musím, ale preto že chcem. Pracovnú dobu máme pohyblivú. A o tretej až pol štvrtej sa vyberám z práce preč. Lebo môžem :)
Čo sa týka detí, dávajte si ich do takých škôl, aby mohli chodiť ráno samé. Učí to tie deti aj samostatnosti. Môj syn už od asi tretieho ročníka či ako chodil sám. A to mu cesta pešo do ZŠ trvala 20 min. Pekne sa prešiel, čo je zdravé. Ranná prechádzka 20 min. je tak akurát. Dnes už je stredoškolák a nikdy s chodením pešo nemal problém.
A tak mám aj na popracovné aktivity dostatok času.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pozrime sa na problém ešte z jednej strany, z nášho pohľadu je fajn hýbať s prac. dobou, ale už vidím tie rozhorčené tváre, keby tak úrady a iné prevádzky ktoré človek potrebuje by boli otvorené zrazu tiež len do 15, lebo treba byť flexibilný.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Veď úrady majú aj tzv. dlhé dni, aj tzv. krátke dni. Tetka na úrade je počas dlhého dňa k dispozícii ostatným, počas krátkeho dňa si zase stíha sama povybavovať svoje súkromné veci.
A prevádzky z dlhšou otváracou dobou ako 8 hodín to majú aj tak dávno vyriešené.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V lete pridem na urad o 13:20 a zavrete!!! Vraj opatrenie proti vysokym teplotam! (skratena pracovna doba do 12:00)

Tak co tu trepete o posyvani casu?!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... posuvani ... (sorry - preklep)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne!!!!! kazdy sa ohana tym, ze nie je dolezite, kolko ukazuju hodiny, to su vymyslene cisla. to je sice pravda, ale podla tych vymyslenych cisiel sa deju vsetky tie "aktivity" a ked posuvas (vymyslene) cisla, posuvas aj aktivity. presne preto ich potom treba upravit aby sme napr. do roboty nechodili 5 hodin po vychode slnka.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

... EK bude môcť zrušenie posunúť o ďalší rok, ak by jeho zavedenie v 2021 ovplyvnilo ...

Ako som pisal v oktobri ( http://dsl.sk/article.php?article=22301 ) :

Od: onem | Pridané: 28.11.2018 10:35
O zruseni posuvania casu (v europskom priestore) som pocuval uz pred vyse desiatimi rokmi. Nuz ale ktoho vie, este som mlady tak sa mozno dozijem...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

schvalne to neschopaci dokola prekladaju iba o dva ci tri roky,aky nedoslo k vzbure
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:

Pridať komentár