neprihlásený Streda, 1. mája 2024, dnes je Sviatok práce
Slovensko je stále kandidátom na postavenie Volkswagen továrne na batérie

Značky: Slovenskobatérieelektromobily

DSL.sk, 4.5.2023


Volkswagen stále nerozhodol o umiestnení svojej plánovanej továrne na batérie v strednej alebo východnej Európe a Slovensko stále patrí medzi kandidátov.

Na konferencii NEWMATEC na konci apríla to uviedol Oliver Grünberg, predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia.

"Oliver Grünberg potvrdil, že tento zámer stále trvá a že Slovensko má v konkurencii ostatných krajín slušnú šancu," informoval v tlačovej správe z konferencie Zväz automobilového priemyslu, upozornila agentúra SITA.

Volkswagen už skôr avizoval zámer postaviť v Európe šesť tovární na batérie pre svoje elektromobily, pričom jedna má byť v strednej alebo východnej Európe. Továrne majú vyrábať aj samotné Li-Ion články, nielen skladať batérie z dodávaných článkov.

V apríli spoločnosť definitívne oznámila postavenie jednej takejto továrne v Kanade.

Plánovaná továreň bude v St. Thomas v Ontariu a bude mať po dokončení výrobnú kapacitu 90 GWh ročne. Plánovaná investícia dosahuje 4.8 miliardy eur, stavať sa má začať v budúcom roku a výroba má odštartovať v roku 2027.

Továreň bude na ploche 150 hektárov a celý priemyselný park, v ktorom budú aj dodávatelia, bude mať 600 hektárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám
Česko dáva milióny na zlepšenie 5G signálu vo vlakoch
Microsoft sprístupnil zdrojové kódy MS-DOS 4.00


inzercia



Diskusia:
                               
 

"Slovensko má v konkurencii ostatných krajín slušnú šancu" ... Inak povedane, su tu nizke platy a vysoke statne dotacie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Skôr to, že VW Bratislava je top, čo sa týka kvality vo VW svete. A keďže VW potrebuje, tak majú právo diktovať si (v rámci možností), kde bude fabrika.
V ideálnom prípade blízko, v naideálnejšom niekde po ceste medzi výrobcom vani, profilov na dekle, káblových zväzkov, steckrov (čo všetko máme doma) a článkov, ktoré si zrobia sami...

Naviac, Poliaci a Maďari majú už svoje baterkárne, museli by prebiť ľudí + Slováci sú šikovnejší a neojebávajú toľko.

PS: tá lacná pracovná sila už moc neplatí - preto všetci odchádzajú do Sandniggalandie.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ta veta o sikovnosti by aj platila, keby si sa vratil par desiatok rokov dozadu, alebo preriedil srbov a ukraincov z pracovneho pomeru (agenturneho) v nasich automobilkach.

Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Áno, agentúrni majú niečo do seba. Ako všade.

Minimálne to, že ak sa niekto fláka a niečo odjebe, tak:
a/ agentúra je zodpovedná za celú výšku škody (nielen 3 platy ako kmeňový)
b/ agentúre povieš od zajtra tento chlap nie, a oni musia zabezpečiť adekvátnu náhradu (školenia, atď...)

Plus, agentúrneho dáš beztak len na dve veci:
a/ tam, kde dokáže robiť aj cvičená opica (kde môžeš byť rád, ak sa chlap vie podpísať)
b/ tam, kde je mega vysoké riziko clusterfucku, ktoré nechceš znášať (kde máš ľudí na mega vysokej úrovni)

PS: Najhoršie je však to, že ak mi ma táto generácia robiť na dôchodok, začínam uvažovať o nehnuteľnosti vo Vietname a/alebo Thajsku. A to sa netýka len agentúr...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A teraz sa máme akože vášnivo vrhnúť do debaty v presvedčení, že tie argumenty majú v segmente TBTF nejakú váhu? Tak teda idem priekazne do toho:
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ďakujem za Váš názor, pane, moju odpoveď nájdete nižšie:
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Mňa by zaujímalo co je TBTF inak dal som ti plusko bo sa mi tvoj komentár páčil
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto ti povedal, že by ťa to zaujímalo? Kamarát? Mamina? Life coach? Pani učiteľka?... A kto ti dovolil dávať plusko? Lebo ak to nie je tá osoba, tak pri DP je pre odpoveď rešpektovanie genderovej identity priekazne komplikovanejšie.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Too = príliš
Big = veľký
To = na
Fail = pád

To jest, jedná sa o tak veľké spoločnosti, ktoré sú natoľko späté s ekonomikou, že ich pád (krach) by mal katastrofický dopad. To sú tie spoločnosti, ktoré majú "štátnu ochranu" - keď sú v sračkách, automaticky im pomáha štát.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako to je vo Vietname a Thajsku neviem, ale na Filipinach si pristahovalec nehnutelnost nemoze zial kupit.
Kazdopadne pre tamojsie Thajcanky je vacsinou beloch zdroj zabezpecenia vyssej zivotnej urovne a nedokazu si pripustit opak. Ako je to s vietnamkami neviem.

A co sa tyka agenturnych zamestnancov, prave spomenute zlozenie je kryte poistkami pre pripady cohokolvek, avsak ich pracovna moralka a postoj by sa dalo knizne spisat na konkurenciu k leninovym spisom co sa mnozstva tyka... Velka cest patri skutocnym vynimkam.

Pre vacsinu montovni a skladov na SK su vsak takyto ludia vyhodi, aj vdaka dalsim benefitom, ktore si nespomenul. A nasinec nema co do huby, ked nechce is pracovat ako otrok za symbolicky plat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vietnam nie je väčšinou problém, mimo jazyk.
Priemerná mzda je v Hanoi menej ako 300 eur, to jest z dôchodku sa dá vcelku pekne krákať.

Ono, pracovnú morálku majú rovnakú aj kmeňoví, niekedy aj horšiu, keďže kmeňového sa horšie zbavíš.
Montovňa a sklad je ideál pre agentúru, avšak existuje riadenie, produkt manažment, kontakt s výrobcom a zákazníkmi - veci, kde nesmieš mať pod čapicou nasrané - tam potrebuješ vlastného človeka...

Naviac, domáci (ktorý nie je úplný megaretard) si robotu (a dobre platenú) rýchlo nájde.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To ze mas dochodok vysoky ako priemerny prijem vo vietname, neznamena zeby si chcel zit ako priemerny vietnamcan.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

LOL, Každý má vyšší dôchodok ako priemerný príjem vo Vietname.
Totižto minimálny SVK dôchodok je 1.36*zivotne minimum, alebo 318 eur.
Čo je viac ako priemerná hrubá mzda v hlavnom meste, Hanoi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Suhlasim s tvrdenim "Kazdopadne pre tamojsie Thajcanky je vacsinou beloch zdroj zabezpecenia vyssej zivotnej urovne a nedokazu si pripustit opak."... jedina vec, urobit si jasno v tom, ci je thajcanka real alebo thajko s bimbasom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bimbasa ušmykneš a máš real thajčanku
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo aj nie - nasadneš do sedla a zdrapíš ako kovboj hrušku. A potom príde ródeo!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bývalý manžel bol tiež kandidátom prírodných vied, ale potom mu zachutilo ostré a nedotiahol to do konca. Jedného dňa si našiel tašky s vecami pred dverami.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

ste mu mohli precejen kus helfnút, podporit ho, pani špitková, s tou obhajobou, aj písačkou, aaj s tým "ostrým" - proste, takmer na 100 % s tým len zahánal stress, a si "prichucoval život"

a do roka - 2, ste mohli mít, na zvončeku a menovke na dverách totie skratky pred menom, /za menom, - bud RNDr, abo even CsC, / PhD
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Holt, keď je kandidát prírodných vied rýchlejší ako Flash, treba sa vnútorne vyrovnať s tým, že má i na partnerov priekazne vysoké nároky.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Cize idu postavit fabriky na zastarane Li-Ion clanky? Takto tu Cinu v bateriach nedobehneme.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No asi az tak zastarala a zla chemia to nebude kedze takmer vsetci na nu stavaju fabriky, vsetky tie startup clanky kde hovoria o dvojnasobnych hustotach a superrychlom nabijanu su na desiatky rokov vzdialene. Plus chemiu ako taku asi vies vymenit v tovarni bez vacsich zmien.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Cina uz prechadza na LiFePo a najvacsi vyrobca baterii predstavil technologiu s dvojnasobnou hustotou, pri ktorej nepotrebuju lithium. Takze sa treba zobudit, lebo bude neskoro.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Toto je automotive - keď raz niečo funguje, tak sa to meniť nebude.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veď samozrejme, automotive batérie... Nepíšem o bateriach z aliexpressu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie auta, ktoré sa predávajú na ali. Alibabe aj Aliexpress.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sie werden keine billigeren Arbeitskräfte finden
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ej bisťu, ďalší otroci na farať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nechapem, ze to je vobec nejaka tema. koho to zaujima, mna nie. na co nam je dalsi montazka linka.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nejebe? Čo nevieš, do akých problémov sa dostali Wakanďania po zverejnení svojho know-how? Každá montážna linka nám umožňuje udržiavať ilúziu servilných ťuťkov, takže ten Volkswagen sa oplatí i keď do rozpočtu priekazne nič neprinesie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Do rozpočtu priekazne nič prinesie.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár