neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Zo všetkých áut je na Slovensku iba 0.4% elektromobilov

Značky: Slovenskoelektromobily

DSL.sk, 30.5.2023


Zo všetkých existujúcich registrovaných osobných automobilov na Slovensku tvorili na konci uplynulého roka elektromobily 0.4%.

Vo svojej správe o stave elektromobility o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Tento podiel zrejme zahŕňa aj plug-in hybridy. Na Slovensku je viac ako 2.5 milióna osobných áut, podiel 0.4% teda znamená približne 10-tisíc vozidiel. Podľa SEVA bolo čistých batériových elektromobilov na Slovensku na konci roka približne 6-tisíc, zvyšok sú teda zrejme plug-in hybridy.

Bežne zverejňované údaje o podieloch elektromobilov sú o aktuálnych nových predajoch a registráciách na základe štatistík výrobcov, predajcov alebo štátov. Akou metodikou zistila SEVA počet všetkých elektromobilov používaných na Slovensku správa neuvádza.

Čo sa týka registrácii nových vozidiel, v minulom roku tvorili podľa SEVA čisté elektromobily na Slovensku 1.7% a plug-in hybridy 2%.

Na konci prvého štvrťroka tohto roka bolo na Slovensku 1576 verejných nabíjacích bodov pre elektromobily. Veľká väčšina nabíjačiek je na striedavý prúd s výkonom 22 kW, takýchto nabíjačiek bolo 1079.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom 50 kW bolo 389, ultrarýchlych nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom od 150 kW do menej ako 350 kW bolo 98 a nabíjačiek s výkonom 350 kW bolo 10.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


Diskusia:
                               
 

Co cakat v krajine konspiratorov, expertov na vsetko a milovnikov Ruska! S naftou az do hrobu a nikdy inak!
Hlavne ze chceme dobehnut zapad s nasou mentalitou a chceme vysoke platy
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Ten západ kde nevedia určiť ani svoje pohlavie, kde plešatý, starý chlap môže ísť na ženský šport a musí sa tolerovať? Kde devianti prezlečení za drakov, jednorožcov prednášajú na školách? :D
Nie ďakujem...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

To je to jediné, čo ťa napadne pri slove "západ"?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Nuž prasaťu sa len o kukurici sníva.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Nech pozerám ako kolvek do peňaženky je my jasné,
že na elektrické auto nemám.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nikdy nebol dalej ako je rakusko ale vie presne ako to na zapade funguje a vie ze to nechce.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Mozno nebol ani len v tom Rakusku ale iba v CR.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Tiež si myslím že o Rusku by mal písať len taký čo tam aj bol. :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a o lgbt pisat len ti, ktori su lgbt
a o hokeji len hokejisti

Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohuzial ano. Nic ine ma nenapadne. Pokial ide o technologie, tie mam skor z vychodu.
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

A boli na tom východe vymyslené, alebo len vyrobené?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Západniari si tie mozgy buď sprosto ukradli (operácia paperclip), alebo kúpili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Arther S. Trace Jr., "What Ivan knows that Johnny doesn't", Random House, New York, 1961
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako clovek co sa profesionalne venoval embedded vyvoju mozem povedat ze absolutna vacsina mikrokontrollerov Je navrhnuta v EU, UK a US.
ARM v UK - navrhuju design jadier ktore predavaju dalej.

K tym ARM jadram pridavaju peripherals a navrhuju aj vyrabaju koncove mikrokontrolery napr.

STMicroelectronics - Holandska firma a dokonca s vyrobnymi kapacitami po celej EU.
NXP - Holandsko.
Nordic Semiconductors - Norska firma, specializuje sa hlavne na MCUs s integrovanymi Bluetooth/Zigbee/Thread/atd..
Stary Atmel a Microchip - US
Texas Instruments - US

Dokonca toho mame v Europe aj bez zahrnutia UK mozno viac nez v celom US.

Vsetko su to firmy bez ktorych by sa kompletne rozpadol cely Europsky automobilovy priemysel a polovica consumer elektroniky od praciek az po absolutnu vacsinu dronov.

Supply chain crisis bola prave kvoli daleko nizsim technologiam od roznych radicov az po hlupe opdory. To je vsetko Cina.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Trochu Ta poopravim, kedze sa embedded vyvoju a navrhu elektroniky stale venujem.

Posledny nakup, z asi 60 roznych druhov suciastok bola CN (china) znacka iba na 6. Zvysok boli rozne krajiny ako taiwan, malajzia, vietnam, filipiny, japonsko a podobne.

Cina je hlavne overhyped montovna. Priblizne ako slovensko je automobilova velmoc, a bude az dokym sa automobilka nespakuje a odide inam, kde cerstvo dostane danove prazdniny, cca ako pred rokmi urobila ista nemenovana spolocnost s fabrikou na TV.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Drvivá lacákov z Číny je v el. súčiastkách iba a len slabo upravené železo. Či vývody prepojok, kontaktných polí, vývodov súčiastok - všetko železo. Celé zle!
Ak nejaké ATMEGA MCU sú sfušované...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Espressif Systems (ESP86, ESP32) - Cina

SoC zalozene na tebou spominanom ARMe, ako napr. Allwinner (pozeram, na com funguje moj vysavac) - Cina

Ked hovorime o dronoch, tak DJI pouzivalo Leadcore (Cina), teraz pouziva vlastne (DJI P1, takze zase Cina).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Z Ciny na Taiwan je to nedaleko, ale problem vykoumat ako to vyrobit, navrhnut a tak, tak to si ludia z Europy na Taiwan nezaletia alebo sudruhom nepovedia, ze takto to vyrobte.

Akonahle bude aj produkcia cipov v Europe, bude zaroven aj vyskum s tym spojeny a hlavne bude na skok zariadit, aby geraty boli navrhnute aj v takom Grecku a vyrobene na zakazku aj v takom Deutschlande, odkial budu picovat, ze Greci, Spanieli alebo Portugalcania su sikovnejsi a bohatsi ako oni :)

Len treba zaistit, aby vyskladanie beznych vyrobkov nebol ziadny kumst a potom mozno aj nejake zazraky techniky zaistia tie spravne penazne toky :)

Samozrejme vyvoj nie je mozne robit len tak, lenze kto nuti robit vsetok narocny vyvoj, ktory aj tak pozostava z obrovskeho poctu dalsich napadov majucich zazracne uplatenie zrovna v ... a to je voda na mlyn pohonu Europy v cipoch :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem Europy nebol, ze by to neboli ludia, co to vedia vymysliet, alebo keby bolo treba aj vyrobit.

Problem Europy bol, ze ich nebolo mozne zaplatit. Keby sa aj vyskytla nejaka firma s takou ambiciou, nezohnala by financovanie, lebo privatne by nedostala (naco, ked sa da investovat do prvej ligy v Silicon Valley/Taiwane/Schengene) a na statne nedostiahnu, lebo to zozeru stari dobri chlapci (Dassault, Rheinmetall, apod), tak ako u nas eurofondy.

A toto sa tak skoro nezmeni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj v europe sa robi spickovy vyvoj a vyskum, bol by si prekvapeny kolko svetovych veci sa v europe robi, ale nevyrabame nic masovo, Europa sa velmi specializuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako ho môže napadnúť "západ"? Na človeka, čo napíše namiesto čo ti napadne pri.., čo ťa napadne pri.., vážne nie je nutné reagovať.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A niekto dokonca napáda na jednu nohu! Začína to IMHOM, mrťami, keby je, čičíkaním, neakým a toto je výsledok.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zas nezatvárajme oči pred skutočnosťou, že samotná kodifikácia jazyka musela prebehnúť v inej krajine, nakoľko doma by neprešla ani len dôvodovým konaním s ohľadom na fakt, že je tam každý tak múdry, že na nejaké komunikačné prostriedky priekazne objektívne neexistuje biznis case.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Dalsi premudrely jazykovedec.. zapad napadol legitimne vlady v Afganistane, Iraku, Syrii, Lybii, Srbsku,momentalne napada ruske oddiely na Ukrajine a ak si niekto ako ty naivne mysli, ze jeho napadnut nemoze, nech radsej pokojne prevrati stranu dennika n, aby vedel, ze vsetko je ako ma byt a on je v bezpeci..
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Západ napáda ruské oddiely na Ukrajine? Inak všetci doma zdraví?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Nebyť toho zeleného vo svetri je dávno po biliardovom konflikte.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Myslel si biznise
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Miliardy sú už malé čísla...
Odpovedať Hodnotiť:
 

lim x->oo x^1/oo - 1 je v statistickej odchylke mozne zadefinovat aj ako chybu v zakone, ale treba dat bacha na zakernost matematiky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co mas proti drakom a jednorozcom?!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pán asi radšej divoký východ kde ruskí ožratí vojaci znásilňujú 5-ročné deti.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Zlahka si spomenme na berluskoniho vecierky , epsteina a deti z anglickych sirotincov. A to nespominame vylety mladych modeliek do saudskej arabie... To frci v case mieru. Ozraty rus je z toho len kvapka v mori.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V krajine, ktorá sa hrdila titulom top cheese pizza producent?
Priemysel zabezpečujúci top export musí za každú cenu fungovať, a keď domáci nestíhajú, musia to za nich spraviť prisťahovalci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dokazy tu, tu a tu: https://archive.today/1V3bO
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak keby boli vysoke platy tak mame aj na to EV. Takto si to moze kupit iba zbohatlik a libtardi budu chodit peso alebo na bicykli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Snad sa nedozijem, ze si clovek na cestu 5km do obchodu zoberie vrtulnik s vakom na vodu, kam ho nalozia a pojde si "nakupit".
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A pride pochody ti nevadia? Tie majú väčší podiel na globálnom otepľovaní ako nejaký vrtuľník. :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

to je určite dôvod, prečo v Číne majú asi 10x väčší podiel elektromobilov ku spaľovacím autám!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V Cine maju uz ludia standard na urovni Europy. Ziadne minimalne mzdy ako tu mame v nasich predstavach. Ako druhy bod je to, ze Cinske auta su mimoriadne lacne a to aj EV. Tam by si kupil za 20 tisic pekne EV u nas max tak nejaku daciu, resp. auto znacky "kompromis" (to je citit aj u Cinskych automobiliek v EU aj ked nie tak vyrazne ako v samotnej Cine). Ako treti bod je ten, ze Cinanci na elektrifikacii autoparku pracuju uz takych 15 rokov kvoli problemom so smogom, takze su dalej nez EU.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Prakticky nic z toho co si povedal nieje pravda. V cine je velka chudoba a dobre sa maju viac menej len petolizaci komunizmu, ako to bolo u nas. Ked neprides do prace mas vypoved okamzitu a nastupi dalsi za teba, lebo je tam vela kvalifikovanych ludi, takze aj konkurencia. EV do 20tis, poriadne, podla europskych standardov nekupis v Cine, lebo take nieje, ano je tam velky vyber aj lacnych ale to su dva skutre zlepene dokopy s malou baterkou a dojazdom mozno 100km, v meste 200km. A elektrifikacia je uplne bezna ako v kazdom velkom meste, rozdiel je len v tom ze ked cinsky komunista povie ze tu pojde vysoke napatie do stredu mesta, tak tadial pojde bez papierovania. a spravi sa to do roka, u nas na to pojde 10x viac finanncii a musi sa vyjadrit k tomu 10 uradov. Neprikrasluj si tu Cinu tak, je tam proste len vacsia ponuka, od kolobeziek az po luxusne auta, v EU taky vyber nemame, a vdaka za to, inak by tu chodili cinske rikse 60tkou po okreskach bez abs alebo ineho zakladneho systemu.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Ty si teda pekne mimo !
Nar BYD Cajka za 10 tis € , dojazd 400 km, ty si zaspal dobu tak o 10 rokov …
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak za prve, 400km je podla cinskeho CLTC, co je nerealisitcky odhad a po druhe to je vrcholova verzia ktora bude stat tak 18tis( u nas mozno 25tis). Je to male auto na urovni dacie spring, tenucke plechy, ziadna ochrana podvozku, ziadne odhlucnenie, pomale 30kW DC nabijanie, prakticky nulova aktivna a pasivna bezpecnost. Ja by som to teda nechcel ani za tych nerealistickych 10tis. Nabuduce si nevypichuj len informacie ktore ti vyhovuju, bolo by fajn obsiahnut cely obraz.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Múdry človek vie, že, cca plati:
EPA == 100 km
WLTP == 125 km
NEDC == 130 km
CLTC == 135 km

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

naviac, záleží od use case - človek si pozrie, ktorá metodika je najbližšia tomu, ako jazdí, a zariadi sa.

A ak není číslo podľa zvolenej metodiky dostupné, vieš si to prerátať - bo jediný rozdiel je výsledok, keďže premenné ako testovacie podmienky sú pod kontrolou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Cine je o 3x vyssia priemerna mzda ako na Slovensku blbecku.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Samozrejme. A z neba im padajú pečené klobásy rovno do papule.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tam ani nevedia čo je to klasická domáca klobása.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Klasický trubiroh Robo, ktorý nevyšiel ani z BA sídliska. Minimálna mzda v Číne je v prepočte cca. 1400 dolárov. Potom žiješ v chudobe skôr ty.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ad1. V jeho komente nevidim o priemernej mzde nic.Hovori o velkej chudobe - to mimochodom plati aj o 99,99% Ruska. Mimo velkych hmiest je to treti svet. To iste je Cina.
ad2. Dohodnete sa teda? Ty vravis, ze je to $1400 ~ 1300€. Co je uroven SK. Ten nad tebou trojnasobok. Tak ako teda?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

On skôr myslel priemernú, že je 3x vyššia ako na Slovensku a ten nižšie písal o minimálnej mzde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

minimalna mzda v cine nie je ani omylom $1400(1300€). Minimalna hodinova mzda v Pekingu je 3,3€. V sanghaji je to okolo 1360/mes, ale vidiek je na urovni do 300€/mes, uplny spodok dokonca 190€/mes. Tabulku ktoru som vyhrabal, su enormne rozdiely v ramci jednotlivych regionov - co vlastne potvrdzuje co som napisal vyssie, mimo velkych miest bieda. Kazdopadne k serioznym datam z roku 2019, ktore boli este predcovidove ako tam zavreli takmer vsetko, je priemer na urovni $1100/mes. Pricom sanghai, Beijing maju dvojnasobok, chudobne regiony este o tretinu menej. V podstate z 30 regionov iba 6 prekracuje ten priemer. Takze realny priemer je niekde okolo tych 1300 mesacne. A to prosim pekne sme len pri nominalnych cislach, teraz do toho zakomponuj ich pracovnu dobu, ktora je 72hodin do tyzdna, nie ako u nas 40, takze to asi take terno nebude.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

37,5 hod na Slovensku. Alebo mi niečo uniká?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, 7,5+0,5 plati pre zmenovych pracovnikov. Ten zvysok robi 8+0,5 ak nerobi na zmeny. Nepocitame specificke profesie, kde to moze byt inak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bratislava 1800 a prešovský kraj 1010 € priemer. Tiež priepastný rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozdiel medzi BA-PO 80%, rozdiel v Cine 275%. Ale naco sa zaoberat takymi detailami vsak.
Inak neviem odkial cerpas, ja som nasiel 1550 vs 920 coz je 70% rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Má to zo Štatistického úradu SR. V prešovskom kraji je priemer 1010. 1670 v BA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimave ze si sa dopatral k inym cislam ako on, tak linkuj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, dovod tak vysokeho pomeru je ten, ze drvivu vacsinu z toho podielu elektromobilov na trhu tvoria lacne "priblizovadla" v cene do 4tis EUR a este aj na tie platila dotacia ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco ten vysoky plat nemas? Tak to najvyssi cas s tym nieco zacat robit nie? Tento narodny narek, zavidenie schopnejsim a hladani chyb vzdy vsade inde len nie u seba, je presne ten dovod preco na to "nebudes mat".
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Tento divoký kapitalizmus raz skončí vojnou...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Miesto toho aby si zdvihol rit a pohol rozumom alebo rukami, co ti je blizsie necham na teba, a vyuzil ten "divoky kapitalizmus" vo svoj prospech, tak budes len nariekat co a ako nejde, z nepochopenia systemu si priat kraviny pripadne im verit.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Pracou zarobit nemozes. To tu tak nefunguje. Jediny kto tu realne zarobil peniaze su esetaci. Ostatni sa bez politickeho krytia k skutocnym peniazom nedostanu. Max 4 - 5 litrov/ mesiac. Aj plackova potrebuje politicke krytie, inak by skoncila za marisku ba 15 rokov+ zhabany dom. Mierne peniaze ako obchodnik tu vie zarobit cinan, ale plati triadam z viedne.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Och tieto tajomne vyrazy ako skutocne peniaze, zarobit nemozes, 4nasobok priemeru je strop, pripleties prijebanu dilerku a este zakomponujes mafiu.

Samozrejme, ze milionarom sa nestanes ako zamestnanec, ale kolko potrebujes zarobit aby si bol spokojny? A co preto robis, aby si bol spokojny? Lebo mne pride, ze len lamentujete nad svojim stavom a robite hovno preto aby to bolo lepsie. Mne zdvihli za 5 rokov plat 13x, potom som to prestal pocitat. Naposledy mesiac dozadu. Ked sa mi nieco nepaci, tak riesim. Ked chcem zdvihnut plat, tak mi vzdy vyhoveli. Nepotrebujem ani politicke krytie ani predavat drogy a ani inak ojebavat. Nestaci? Mozes zacat podnikat, zarobis viac, ale vymenou za volny cas, rodinu mozno zdravie. Lenze to je tak, ked chces z nicoho zrazu stamiliony a najlepsie bez roboty - no tak to ano, "pracou takto nezarobis".
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To si možno 1 s takto neskutočným egom. Skús si školstvo, nauč tie decká niečo.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Nahravka na smec? Bol som natolko predvidavy, ze som do skolstva nesiel prave pre skostnatelost systemu, retardovanych struktur a samozrejme neadekvatneho hodnotenia. Ked o tomto dopredu vies a napriek tomu tam ides, tak stazovat sa na plat je take - schizofrenicke? To nie je o egu, to je jednoducho o tom, ze ja nedrzim hubu a krok ak nieco nefunguje.
Okrem toho v skolstve mate neuveritelne neschopne a servilne odbory. Dufam, ze im za to hovno robenie tiez prispievas.
Inak spet k teme - predstav si, ze som tu nedavno maturantov mal. Ich slova, ze za 2 hodiny som im dal viac, nez 2 roky covidoveho "ucenia od ich majstrov". A to som sa snazil este majstrov obhajit, ze na takuto zmenu tiez neboli pripraveni a museli sa prisposobit podmienkam v ramci svojich aj skolskych (obmedzenych) moznosti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Načo tu spletáš odbory? Ty v súkromnej firme nejaké máš??
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Iba preto, ze vecsina ucitelov tych darmozracov zo svojho podporuje, pricom su len zbytocnym parazitom a ukazkou zbytocnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok, nevravim ze ja nie som spokojny, to co potrebujem penazi na slusny zivot mam. Daj info kde tak nonstop dvihaju platy, skusim si dat ziadost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poznam vela ludi co si zarabaju poctivou "hlupou" pracou, bezny remeselnici a zarabaju kralovsky, ano namakaju sa ako otroci, ale maju splateny velky dom, zabezpecenu rodinu, dovolenky, v sobotu si vylozia nohy a kochaju sa tym co dokazali svojimi rukami, ziadny esetaci v kravatach ako hovoris ty. Chapem ze su ludia ktory pridu do prace a ich highlight dna je ist si sadnut na 20 minut na tron a hrat sa na mobile, druhy je obed a treti kabicka s kolegom alebo cigareta, ale to je ich problem, a nezvalujte to na kapitalizmus alebo politikov. Kamarat na strednej mal tri brigady po skole, tri. My sme chodili prechlastavat prachy od rodicov, on dnes vlastni dva hotely v kanade a moze nam byt prikladom. Od upratovacky v danom hoteli sa stal az majitelom a nemal ziadne konexie, iba pracovitost a disciplinu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Dvoch takých budeš ťažko vo svojich kamošoch hľadať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Super, píšeš o kanade. Kamosa co na slovenku kupil 2 hotely z nuly, najlepsie v tatrach a netrcal nejakemu politikovi z hrubeho creva nemas? Ak hocikto cosi zarobil, uz kocneroidny clovek hodil nanho zalobu a pumpol ho o drobne co zhrnal. Je par it firiem ktore nieco zarobili a nebolo to na statnych projektoch ktore toto obislo. Sudna mafia kde sa vybavilo kadeco, napr. Fatima v trencine stale je, len si dala kratku pauzicku koli igorkovi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol

Pretoze ak nechces ist do BA tak casto ziadnu pracu ani mat nebudes, nie to este riesit taky luxus ako je plat.

Tiez nie kazdy moze byt programator a predsa len v Nemecku sa ma ten operator vyroby lepsie ako u nas.

Navyse ked si totalne psychicky rozbity, pretoze nemas prijem, pochadzas z chudoby a furt ti nedoslo ze musis vypadnut (ako bol moj pripad) tak sa tu nikam nedostanes. Netvrdim ze sa neda nejak prezit aj tu, ale je to asi 10x narocnejsie ako vsade na zapad od nas, mozno okrem horsich regionov FR a ES.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Budes, dnes nema pracu len ten co vyslovene pracovat nechce. Schopny clovek co nieco vie, nema problem v akomkolvek regione na SK - pravda, kde nie je priemysel tam ta struktura bude biednejsia. Zo skusenosti znamych co inde na zapade su, tak ano vyssie platy maju a aj funkcnejsie sluzby statu, ale nic take ruzove nie je a ku kazdemu kladu sa najde nejake negativum.
Mnohi sa uz zo zahranicia vratili, lebo situacia tam uz zacala byt skor nepriazniva z roznych dovodov. A dodnes maju mnohi zdravotnu turistiku na SK, lebo akosi ani za tie zapadne platy nechcu riesit starostlivost tam a radsej pridu sem. SK je uz sucastou zapadu - nastastie.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Priemerny plat ITckara v presovskom a kosickom kraji je 1100 €. Iba korporat ti ponukne viac. Male firmy viac ako 1100 nedaju, hlavne komunisticke fabriky nedaju viac, lebo riaditelia maju do 2000-2500.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To su cisla vycucane z prstu. Priemerny ITak nebude zarabat podpriemer sk hospodarstva. Ak tak zaraba, tak su len dve mozne priciny - bud je neschopny a co by chcel viac, alebo si neveri a to je uz jeho zivotny boj.
Pretoze prave u ITprofesii je mozne sediet v humne vo Fekisovciach a brat sedmicku u nadnarodneho korporatu 100% remote.
Kazdopadne kto hovori, ze clovek musi byt prave ajtak na vychode? Robit sa da vselico - staci pohnut zadkom. Ale ked nic neviem a nic sa mi nechce, tak tazko sa asi budem mat lepsie ze.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Priemerný ajťák v malej spoločnosti je beztak len "vygoogli to za mňa" pozícia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

spyje - úplný súhlas!

nj, a títo všetci BA -úspešní, u nich všetkých platí "szytý hladovému neverí"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na bicykli môžu chodiť možno v západnej Európe kde existujú zmysluplné (rozumej súviské) cyklochodníky. Tu na Slovensku ide o hazard porovnateľný s adrenalínovými športami.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To, ze je elektricke auto slepa vetva, nie je mokry sen konspiratorov, ale skus uvazovat - ak by na Slovensku bolo 50% aut na elektrinu, tak staci mozno jeden Jozko, co si da do nabijacky mobil a mas v celej krajine blackout. Pretoze na to nemame kapacity. Potrebovali by sme tak este 4 - 6 kusov Mochoviec. Dalej by sme museli brat do uvahy, ked si v lete ludia zapinaju klimatizaciu ci uz doma, alebo v kancelariach. Dalej tam prihod dalsie premenne a zistis, ze aj tak to bude prenosova sustava tahat len o dusu.

Kde postavis elektrarne a keby si aj povedzme zohnal 10,000 sudruhov z Ciny, ktory ti to postavia za par tyzdnov, tak kde vezmes palivo? Atomovy reaktor nie je piecka u babky, kde mozes hadzat drevo, stare noviny, gumaky...Dokial nebude fuzia a to minimalne dalsich 100 rokov nebude, je elektricke auto len modny doplnok.

Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Takze ak teraz nemozeme mat 50% elektrickych aut kvoli prenosovej sustave, tak to nema ani zmysel sa tam dostat? 50% bude na Slovensku mozno v 2035-45 - 12-22 rokov nebudeme nic zlepsovat?
To ako keby vyrobcovia techniky povedali, ze uz sme sa dostali na vrchol, nema zmysel zlepsovat veci, financovat vyvoj, tento stav nam bude stacit do kym Slnko nevybuchne. Vsak sa pozrite na Slovensko, aky je to stastny narod a nechce nic nove a vylepsene, vsetko dobre uz mame! Kiez by si ostatni brali z nas priklad
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Skus citat co pisem - mozeme mat aj 100% elektromobilitu ale na to POTREBUJES SOURCE TY SASO POCMARANY. Kde chces brat zdroje elektrickej energie nie len na auta, ale na vsetko? No jedine z jadra ty johan..Vies co je postavit JEDNU atomovu elektraren? A by sme ich na porkytie vsetkeho potrebovali co ja viem tak 6 povedzme. KDE ICH POSTAVIS??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"Co ja viem" - presne, nevies len taras ;)
Pracujes v elektrarnach? Robis vyvoj v oblasti energii? Hlavne, ze vies, ze to je nemozne takze to ani nema zmysel skusat. S takymi ako ty by sme boli este v jaskyniach, lebo vies kolko materialu treba na postavenie domu, odkial to chces zobrat, to je NEMOZNEEE

Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ty si presne klasicky korporatny manazer - trt tomu rozumies, ale vsetko je mozne :) Kde pisem , ze to nie je mozne?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Počuj johan, nechaj to tak. Má pravdu a ja to mozem potvrdit, 13 rokov pracujem v JE a z toho 7 rokov na manazerskej technickej profesii u hlavneho dodavatela na EMO34. Ano brate, ten projekt ovladam od dodavok materialu az po fyzikalne spustanie, presiel som si vsetkymi etapami vystavby a plat mam velmi slusny. Elektroauta su picovina.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne by osobne stacilo aby sa do 15 rokov opravili mosty tak, aby nebol v havarijnom stave ziadny. Vraj na to ide stopnut eu peniaze, takze ani na odpratanie trosiek coskoro nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rok 1750 - Jano - predstav si, ze by sme mohli spolu rozpravat na dialku. Jozo - POTREBUJES MAGIU A ALCHEMISTOV TY SASO POCMARANY, KDE ICH NAJDES? KDE?! TO NEBUDE NIKDY MOZNE MAT JEDEN TELEFON, JEDEN!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si presne typ cloveka, ktory sa riadi heslom "ja si ten televizor pozriem kludne aj pri svieckach"..nikde nepisem, ze nie je mozne mat 100% elektrickych aut. Len kuratentko, ta nabijacka potrebuje elektrinu a tu treba vyrobit. A kde ju vyrobis TOLKO aby si porkyl vsetko?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

...kúrátenko...
To je rozkošné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš k tomu nejaké čísla? Drvivá väčšina osobných áut prejde denne menej než 30 km. A väčšinu z toho v meste, kde je spotreba elektrických áut veľmi nízka.

Autá so spaľovacim motorom nahradili kone za nejakých 10 rokov. A k tomu museli postaviť nové cesty a vyriešiť výrobu a logistiku paliva. Ak si pozries trend cien nových EV oproti cenovemu vývoju ICE je jasné že príde čas keď budú EV lacnejšie. To je jedno či to bude za päť, desať alebo dvadsať rokov. Mali by sme robiť všetko pre to aby sme sa na to pripravili. A to je čisto len ekonomika, nie nejaká eko agenda.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Miestni odbornici pocitaju, ze dnes potrebujeme nabit vsetkych 1000000 aut z 0%-100% pomocou super rychlych nabijaciek a potrebujeme to robit kazdy den v rovnakom case. Pravda, to nasa prenosova sustava nezvladne, v niecom maju pravdu!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prečo by to nezvládla? Veď pre prenosová sústava je citlivá len na výkyvy a jalovinu, čo je pri správnom načasovaní nábehu priekazne eliminovateľné.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nič k tomu nemá, sú to celkom typické žvásty. Smutné ale je, že chcú nahrádzať za elektrické autá aj tie, kde to vôbec nedáva zmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak som k tomu nieco naklikal v Exceli. Auta priemerne najazdia 30 km/den. Priemerna spotreba EV 0.18 kWh/km. 2.6M osobnych aut na Slovensku.

Pri 50% elektrickych aut vyjde denna spotreba 8 GWh/den. To je v priemere prikon 300 MW. Z jadra mame na Slovensku 2 GW. Takze akych 6 dalsich Mochoviec?!

Ked sa nabijanie sustredi na 8 nocnych hodin tak potrebujeme cca 1 GW navyse oproti sucasnej spotreby. To je ale menej, nez o kolko mame v noci nizsiu spotrebu nez denna spicka. Takze prakticky nepotrebujeme ziadnu extra kapacitu vyroby!

Samozrejme sa musi zlepsit distribucia, vyriesit panelaky na sidlaskach, atd. Ale prestanme sa tvarit ze elektricke auto nam zvysia spotrebu 6-nasobne.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Uprimne lutujem firmu, v ktorej nedajboze robis ekonoma. Este mi napis, ze 9 matiek porodi dieta za jeden mesiac a navrhnem ti titul zamestnanec roka. Problem tvojho excelu kamarat je, ze ty beries iba fakt, ze budeme nabijat auta, ale nic ine sa robit nebude.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nikde som nepisal ze budeme nabijat auta a nic ine nerobit. Neviem co myslis.

Denna spotreba elektriny na Slovensku je na urovni 4 GW. Nocna spotreba je cca 3 GW. Ked sa rozlozi nabijanie 1.3 miliona aut na minimanalne 8 hodin, tak staci 1 dalsi GW. Tym padom budeme mat celych 24 hodin spotrebu 4 GW, o nic viac nez aktualna denna spicka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S akým počtom autíčiek na baterečky si počítal?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Pisal som to v oboch komentoch.
1.3 miliona elektrickych aut, co je 50% aktualne registrovanych aut na slovensku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepšie by bolo počítanie s GWh. Ak má priemerná baterečka cca 50 kWh, tak potrebuje na nabitie aspoň 60 kWh a x Tvojich 1300000 máme nejakých 78 GWh čo je trošku "iné" číslo ako to Tvoje, že?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis a podelis to 8 hodinami a 1/10 lebo mabijas len desatinu kapacity baterie a uz si na tom istom. Super.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto tie GWh aby aj truhlíkom došlo, že toľko treba zo siete odobrať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked ma EV spotrebu 20kWh na 100 km. A priemerne jedno auto prejde denne 30 km tak priemerne spotrebuje len 6 kWh.
Tak vsetkych 2,5 miliona aut by spotrebovali denne 15000 MWh.
A tolko elektriny ti vyrobi denne za 24 hodin len pouhych jeden a pol bloku v jadroveho reaktora s vykonom 450 MW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som tych konspiratorov vsetkych zakázala!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektro auta tu nebudu pre nas lebo na to nebudeme mat, my budeme mat bicykle a hromadnu dopravu a to maximalne dochadzat do prace. Budeme ako v stredoveku aj vtedy moci pani nechceli aby ludia cestovali. Pametam si ako to bolo za korony do prace do obchodu a domov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Za korony to bolo super. Plebs doma, prazdne cesty. Mozme niekedy zopakovat.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

to bola krasa, vsade klud a ticho
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A aha ja mam PHEV a som stastny. Mal som koncernoveho diesla a teraz by som uz nesiel spat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem ako ostatný, ale ja sa ako pre blaho planéty, tak i budúcich generácií najprv sústreďujem na splnenie kvót v rámci segment luxusných limuzín a superšportov, ktorý sa pre zníženie uhlíkovej stopy a emisií oplatí najviac a tam je to jednoducho o čakacích dobách u výrobcov. Hlavne keď objednáte tak 7-8 a ostane zaškrtnuté políčko vybaviť len kompletnú objednávku, tak sú to priekazne i roky.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

!remindme 10years :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby štát prispel dotáciami, ako nap. vo vyspelom Nórsku a to až 40-50% z ceny nového vozidla. Isto sa situácia rázne zlepšila. Bohužiaľ na Slovensku sú dotácie na čokoľvek ekologické úplne na smiech.

Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ja mam zase averziu k oznaceniu EV ako ekologicke. TO je dogma zelenych imbecilov. Trend ku EV smeruje a maju svoje vyhody. To ale neznamena, ze je to "ekologicke" a uz vobec nie na to aby sme davali dotacie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pravda. Jediná ekologická preprava je ísť peši. Už aj ten šľapací bicykel musel byť vyrobený zo železa a plastov, takže zaťažil planétu a raz bude vyhodený a bude z neho odpad. Poďme všetci chodiť výlučne peši!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pesi chodia pesiaci, autom chodia generali a stvornozky sa plazit a hladat kde su dvere chodia ti znali...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak mame striedavy prud, mame teoreticky aj odoberanie elektriny z domacnosti.

Ale preco nemame jednosmerny tam a jednosmerny naspat dvoma kablami?

A casom niekto mudrejsi vymysli ako z tych elektrickych sraciek von...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Dafaq? Sup sup vratit sa o 120 rokov dozadu do pripadu tesla vs edison, aby si pochopil preco AC a nie DC.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej? 120 rokov dozadu vyberali to priekazne najvhodnejšie pre 350 kW peaky v domácnostiach? Šak nad 100 rokov už i najlepšie veštice používajú sklenené kocky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

presne v roku 1903 demonstroval ten chuj edison "nebezpecne" AC, ked na elektrickom kresle zabijal slona s cielom zdiskreditovat teslovu technologiu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten celkový obraz, jak jsi nám ho tady nastínil, není samozřejmě nijak růžový. Ovšem, a to nesmíme přehlížet, a tady bych s tebou nesouhlasil, že jsou tu už zárodky toho pozitivního. Mám na mysli tu pěknou nula celá čtyřku z elektroautmobilizmu. Nebo ty nabíjecí body, že. To jsou dvě první vlaštovky.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nízke platy, vysoká cena elektrických automobilov a slabá sieť nabíjačiek.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Slaba siet.. jedna nabijacka na 6 aut :D , nie som si isty nechce sa mi googlit ale asi je to najvacsi pomer na svete.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ešte k nám budú chodiť nabíjať zo všetkých okolitých krajín...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes uz bezne auta, ako kia ceed, skoda oktavia atp su auta za 20 az 30tic ak pridas aut. prevodovku, nejaku vybavu, svetla atd. Takze neviem odkial mate stale ze su elektroauta nejake veeelmi drahe, ano drahsie su ale iba v nizkej strednej triede. Druha vec netreba zabudat ze elektroauta maju aj dost vysoke vykony, takze benzinovy ekvivalent rovnakeho auta vyjde aj spalovaci skoro rovnako. Stredna a luxusna trieda su spalovaky a elektro na uplne rovnakej hladine, vid nove bmw 5, ci elektro alebo benzin/nafta, vsetko su cenniky okolo 60-80tis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

njn, tu, na dsl-ku, aj na Birdzci, aj na idnesu, (a vlstne vubec vsade), ~

..tusim takmer kazdemu zdvihali, jen za posledne 2 - 3 roky, 15 ~ 20 x plat, vzdy nejmin o liter, o tisice..

..kazdy 2.je tu priam velko-podnikatelom, a vlastni 2 - 3 penziony, /fabriky, R-D centra v Kanade, v Swiss, v Singapure, v Osake-Jokohame- Tokyu--Nippone, Islande, Katare, Brunei, vlastne, ~ anywhere, HOCKDE, ANYWHgERE..
(al.ak ne priamo on, tak jeho velmi blizky, velmi dobry pritel, /rodina..)

..na ktore si ZAROBEU, - prave tymi podvecernymi brigadami, po skole, ss., -sskolev, abo vs, vysokej s., uni., - v Lidli za kasou a doplnanie tovaru, a roznosem letakov a novin..

..a kazdy 3.tu ma priam minimalne 10 ~ 15 ~ 20 tis., mesicne, na super-luxus, super-odbornych, super-high, sup.-hi-profile pozicich a postoch,
nj, tisiice, ~ 10-tisiice, - alene v cz-sk korunach, ale v €$ ..

Odpovedať Hodnotiť:
 


..a ja? pojdem, ale asi az zajtra - pozajtra, o tie 3 ulice dalej, za mamou, na 1neskuu, a pustit jej 1potvoru - roombu..
( njn, hej, miggg - drzim tzv."nizky profil", ultra, ULTRA NIZKY - zijem chudobejsie, skromnejsie jak frantiskansky, /tibetsky (lamaisticky) mnich, z 16.stoleti,
njn, ti mnisi, co sa nechavali zatvarat, priam (takmer) uple zamurovavat, do tych kamennych kobiek, a skalnych ciel.. )

..a najvacsia sranda, a pointa ? to SA iba ZDAM, to jlen iba tak VYZERAM, - ze som
tak velice ..skromny, priam utiahnuty, kedze
..drzim taky ..EXTREME ULTRA-LOW profil..

..ale to vsetko vyplyva, a je zapricinene, zavisi od, ..~ okolnosti, podmienok..

njn, su to ..peripetie, zivota
je to mizeria, veru, aj vloni, aj letos, aj napres-rok,
aj letos, aj vlani..
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár