neprihlásený Štvrtok, 6. februára 2025, dnes má meniny Dorota
Kapacita verejných nabíjačiek elektromobilov v SR sa zvýšila o 52%

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 21.1.2025


Na Slovensku sa v minulom roku opäť výrazne zvýšil počet verejných nabíjačiek pre elektromobily a ešte viac ich celková kapacita v podobe sumárneho výkonu všetkých verejných nabíjačiek.

Počet nabíjačiek respektíve nabíjacích bodov sa k 31. decembru 2024 oproti koncu predchádzajúceho roka zvýšil o 34% na 2424. Nabíjačky sú umiestnené spolu na 967 nabíjacích staniciach, čo predstavuje nárast o 31%.

Sumárny výkon verejných nabíjačiek sa zvýšil o 52% na 125 MW.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Najviac je nabíjačiek na striedavý prúd s výkonom do 50 kW, takýchto nabíjačiek bolo na konci roka 1495.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom aspoň 50 kW bolo 528, nabíjačiek s výkonom aspoň 150 kW bolo 373 a nabíjačiek s výkonom aspoň 350 kW bolo 28.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaný nový LibreOffice 25.2, začína ukončovať podporu Windows 7
SPS má už viac ako 500 balíkomatov
Vydaný nový operačný systém pre routery OpenWrt 24.10
ČSOB bude mať cez víkend odstávku elektronických služieb
Nové procesory Apple M5 sa už vyrábajú, novým výrobným procesom
K dispozícii RISC-V notebook
Orange bude blokovať port 25 zrejme aj firemným zákazníkom, oznámil presný dátum
V Česku spustili ďalšie dva celoštátne multiplexy digitálneho rádia
Problém s predajom používaných HDD od Seagate sa má týkať aj Česka, Alzy sa nemá týkať
Existujúci zákazníci O2 môžu prejsť na eSIM jednoducho cez aplikáciu


Diskusia:
                               
 

Takze tesla model 3 = 50kwh baterka novsie modely maju aj vacsie kapacity

na plne nabitie za 5 minut potrebujem 12x50kw = 600kw nabijacku

350kw nabijacka znamena 350/50= 7 ... 60minut(hodina)/ 7= 8.5 minuty na plne nabitie


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jasne a spolu so svetelnymi, dymovymi a zvukovymi efektami to bude, ze? :)

Cim dalej viac vidim ako ludia uz na ZS absentovali na hodinach fyzikky aj chemie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak ale, treba aj pochváliť, že matiku má +- dobre. Ostatné sa dá doučiť...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

To sú síce pekné prepočty, ale keď sú na benzínke pred spaľovákom v rade pred stojanom napríklad 3 autá, tak si čas môže odhadnúť, ale keď sú 3 v rade pred 350kw nabijackou, tak to ani zďaleka nemusí znamenať, že môžu tiež dobíjať priekazne na 350kw.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ja ti neviem, ale predpokladam ze uz len teplota ktora by pri takto rychlom nabijani vznikala by stacila na roztavenie busbaru hrubeho ako ruka :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A komu tim prospějete !?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bežné autá sotva idú nabíjať tak obrovským výkon, že 350kW. To je pre nákladiak či čo??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je sen pre ultra rychle dobijsnie mobilov, cez USB
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mobil nabitý za jednu sekundu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosím https://www.topspeed.com/fastest-charging-
electric-vehicles-in-2023/#kia-ev6
-hyundai-ioniq-5---350kw-18-minutes

Doporučujem teleportovať sa do roku 2025, pretože odborníci z dsl.sk zase žijú 10 rokov pozadu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Šak to, že bez zmien v kategorizácii kvôli vodičákom sú spaľováky s takou hmotnosťou priekazne o 2-3 triedy vyššie pri nákladiakoch.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj Ty sa prenes, dnes dohára doba, aby si niekto kupoval také drahé autá.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mas dve moznosti. Bud sa prestat pozerat na svet optikou svojej penazenky, alebo zacat riesit, aby ta penazenka bola vecsia. Tretia moznost je prestat riesit inych optikou vlastnej neschopnosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Má aj štvrtú možnosť, písať čo chce a ty s tým nič neurobíš :-)
 
Inak... aký ročný príjem by som mal mať, aby som si mal kúpiť takéto drahé auto? Pýtam sa pre kamaráta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze ma. Akurat ta, narozdiel od tych troch, nic neriesi.

Neviem aky rocny prijem by si mal mat, pretoze podla mna aky len chces. Ked sa na tu istu vec budeme pozerat dvaja, pre kazdeho to bude mat predsa inu hodnotu a to bezohladu na to ci zarabame rozdielne alebo aj rovnako. Niekto ma kluc, ze za auto neda viac ako 3 mesacne prijmy. Moze to byt dobry kluc, ale ci univerzalny dost pochybujem. Ale aplikovatelne to kazdopadne je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No je dosť ľudí, čo majú aj nejaké tie peniaze, ale proste za blbosť ako telefón nedajú 1000 Eur. Najmä nie vtedy, ak za 250 Eur má bohate vybavený telefón. Proste prečo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napisal som uplne to iste. Dokonca aj s vysvetlenim toho rozdielu preco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ale nejaký kľúč ±funguje, aspoň s nejakou 95% spoľahlivosťou... hlavne ak nechceš absolútnu konštantu, ale konštanta * mesačný príjem. Ja by som tiež za telefón nedal 1000 €. A 75000 za auto by mi prišlo hrozne veľa, ak to teda nevyjde na tie tri mesačné príjmy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na slovensku s vládou Smeru asi ano.

Preto už nežijem na slovensku.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Čiže z jednej nabíjačky na dve. Tie 2% bude chyba merania.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, z dvoch na tri, z jednej na dve by to bolo 100% zvysenie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to co sa hlada tazko, pretoze to nie je bezna informacia v novinach, je to, co sa deje na miestach ktore su uz vyrazne elektrifikovane. uj u vzdialenejsich severskych susedov. ked sa napriklad vracaju z dovoleniek, stoja tam nekonecne rady na vsetky mozne dostupne nabijacie stojany v okoli. vyzere to horsie nez kolona z bratislavy do nitry na trnavskom uzle, v piatok. o tom sa tiez nikde nikdy nepise. pretoze sa to stalo smutnou pravidelnou realitou, ktoru sme si upiekli sami. nasa vlastna hlupost a nadsenie pre fyzikalny nezmysel, tuzba po komforte sa skratka stretava s realitou. nic to ale neriesi, nie je na to ziaden recept, nikto sa nedokaze vratit spat. znova to premysliet. trochu to pripomina panensky olivovy olej. tolko oliv na to urcenych sa vo svete nevypestuje, kolko sa ho predava. to iste plati aj o mnohom inom. ani tolko medu ani tolko citrusov, kolko sa predava produktov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

niekto (Nór) čaká po dovolenke v kolóne na nabitie a môže si v pohode otvoriť okno a v tichosti prečkať...
niekto (Čechoslovák) čaká po dovolenke v kolóne z Chorvátska a tiež si môže otvoriť okno, ale nechce lebo buď smrad alebo teplo a v tichosti to už vôbec nie je lebo všetci zapnuté motory a klímy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Už som zvedavý, koľko nabíjacích cyklov vydrží baterka, ktorú budeš pravidelne nabíjať za 10 minút na 350 kW nabíjačke..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

po svete stále jazdia tesly S vyrábané od roku 2012 nabíjané výlučne na superchargroch (s doživotným bezplatným dobýjaním) a s pôvodnými baterkami. Teraz mi ukáž hocijaký spaľovák z roku 2012 a výkonom tesly a keby si porovnal servisné náklady za 10-15 rokov, tak by si neveril očiam...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tie využívali 350kW nabíjacie stanice? Od začiatku do teraz?
Asi Nie.

Koľko ich jazdí s pôvodnými batériami? Koľko to je z celkového počtu? Koľko dobíjacích cyklov tie batérie za sebou majú? ...

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nie 350 kw, "len 250 kw". Presné čísla ti nepoviem, ale nájdeš kvantum majiteľov týchto tesiel, ktoré majú nájazdy cez 400 000 km bez vážnejších problémov. Čo ale určite nenájdeš sú majitelia áut s výkonom okolo 310 kw ako má Tesla S a takým vekom a nájazdom bez toho, aby do servisu nevrazili 5 cifernú sumu (reč je samozrejme o nejakých autách s V6 a V8 motormi). A to, že živiť takú smädnú V8 je veľká sranda sa ani nemusíme baviť. Treba si rozšíriť obzory
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

According to history-computer.com, a typical Tesla Model S will survive 300,000-500,000 miles. BMW 7 F01/F02 (300kw) How many miles can you get out of a BMW 7 Series?
A BMW 7 can last 150-200,000 miles with proper care and if you drive the national average of 13,500 miles per year.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ja jazdim na elektrike nieco cez rok a pol, mam od novoty uz nieco cez 110.000km, nabijam vyhradne na verejnych nabijackach (kedze byvame v byte bez moznosti wallboxu).

Pri tychto km a sposobe nabijania nie je vidiet ziaden pokles kapacity baterie. Mozme ratat nabijacich 400-450 cyklov. Bezne li-on baterie maju pokles na 80% po 5-6 tisic cykloch. To zodpoveda vyse 1 milion km. Presne sa mi to pocitat nechce.

Co sa tyka servisu, v tom som bol 1x na servisnu prehliadku - v ramci zaruky zadarmo. Vymenili stierace a brzdovu kvapalinu. Platnicky mam povodne, tipujem ze zvladnu aj 200.000km. Auto nesetrim, urcite casto naseriem vela ludi (bmw...)

Uz som mal vela dieselovych/benzinovych aut ale ani jedno nevydrzalo 100.000km bez vacsieho servisu...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Počkaj časom. Máš nové auto...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

časom (niekedy aj po 2-3 rokoch) na takej Audi S4, S5 musíš absolvovať čiastočný rebuild motora s cenou kľudne cez 10 000 €. Skús si pozrieť, ako vyzerá servis výkonného motora po takých napríklad 10 rokoch. To by si sa čudoval, ako sa všetky tie plastové rúrky, tesnia a pod. správajú (cyklické zaťažovanie plastov a gumy vysokými teplotami robí dobrotu - také plastové klzáky na reťaze sú po 100 000 tiež v skvelej forme) a aké sú ceny za také diely. Hoď niekedy reč s ľudmi, ktorý majú skúsenosti s motormi s výkonom 250 kw+,ako je to s nimi po 5 a viac rokoch/150 000 km...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pisal som prepocet, rozhodne sa kilometrov nebojim. Keby na nom jazdi bezny clovek, tak tieto km najazdi tak za 5-6 a viac rokov. Za ten cas by nemal ziadne naklady, okrem pneumatik (tie mam 3 sadu, co by bolo aj pri spalovaku)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozem ti napriklad ukazat mercedes z roku 1976 s milionom kilometrov.

A co sa tyka poruchovosti EV, tak su na tom horsie nez ICE. Aj poistenie EV je vyssie nez ICE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok ale ukaz mi skor auto vyrobene cca po roku 2010, take pre beznych slovakov, ktori tak nadavaju na elektromobily. Napriklad Fabiu 1.2htp, Octaviu 1.6 tdi cr... kolko ze to vydrzi tych kilometrov ?

Poistku na elektroauto stoji tolko co na obycajne auto s rovnakym vykonom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ha! toto elon vymyslel uplne supersky, fajn nápad na super reklamu, aj lahké na zapamatanie oznacenia vsech jeho modelov Tesiel, hahah nj, srandicky srandicky, na to vás uzije! :D :p lol

1.model.rada: S

2.model.rada: 3

3.model,rada: X

4.model,rada: Y
Odpovedať Hodnotiť:
 

ha!
beztak by som zo vsetkych aut, vsech typov, druhov, znaciek, modelov, a brandoc, chcel len , iba a jedine zrovna 1jediné auto, len konkrétny voz ~

~ ten Buick 8, presne TEN

Buick8,

z tej novely S.Kinga..

(lebo to neni ani tak auto, vubec ne, ale neco uplne, uplne.. )
Odpovedať Hodnotiť:
 

ha!
jo, a este Chrystine, ovsemze!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár