
neprihlásený
|
Štvrtok, 26. februára 2026, dnes má meniny Viktor |
|
|
Dánsko zakáže smartfóny v školách do veku 16 rokov
Značky:
školstvosmartfóny
DSL.sk, 25.2.2025
|
|
Ďalším štátom, ktorý plánuje zakázať používanie smartfónov a ďalších mobilných zariadení v školách, je Dánsko.
Takýto zámer dnes oznámila dánska vláda, pričom podľa dostupných informácií má byť úplne zakázané používanie smartfónov a napríklad tabletov v školách povinného primárneho vzdelávania. Tie navštevujú deti a mladí až do veku 16 rokov.
Zariadenia má byť v školách zakázané používať počas vyučovania aj mimo vyučovania.
Legislatíva sa ešte len pripravuje, jej definitívna podoba nie je známa a zároveň nie je známe, odkedy vstúpi do platnosti.
Používanie smartfónov a ďalších digitálnych zariadení v školách plošne zakázalo už viacero krajín, keďže majú negatívny dopad na vyučovanie, študijné výsledky detí a mládeže aj sociálnu interakciu.
V minulom roku k plošnému zákazu na základných školách pristúpilo aj Slovensko. Ministerstvo školstva oznámilo v minulom apríli plán úplne zakázať používanie mobilných telefónov v priestoroch školy pre žiakov 1. až 3. ročníka. Od 4. ročníka má mať zákaz výnimku, ak si používanie mobilného telefónu vyžaduje štátny vzdelávací program. Od 6. ročníka má môcť o výnimke navyše rozhodnúť aj učiteľ pre potreby vzdelávania.
Časť legislatívy mala začať platiť od začiatku tohto školského roka, časť od tohto januára. Nie je jasné, či sa zákaz už aktuálne uplatňuje na všetkých školách v plnej podobe v akej bol oznámený.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
zakázané sú aj na našich sš
Od: Jan Amos
|
Pridané:
25.2.2025 19:05
A ako si ten zákaz budú vymáhať?
|
| |
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
25.2.2025 19:15
Každému erudovanému odborníkovi na európsku legislatívu je zrejmé, že do úvahy prichádza len jediná možnosť. Zavedenie povinnej školskej dochádzky priekazne od 17 rokov.
|
| |
Re: zakázané sú aj na našich sš
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
26.2.2025 0:48
..popolnocnymi raziami do deckych a studentskych izieb, ci decká náhodou potajomky, "pod perinou", nesvietia a necítajú Mayovky a Verneovk, winnetu.. ehmn, vlastne ci tajne nesvietia, a nekukajú do totoho mobilu! !! pod perinou, vNoci! !!
|
| |
Re: zakázané sú aj na našich sš
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
26.2.2025 0:54
a este na wc-kach by mohli detská tajne kukat totie mobily, ~ pre takú eventualitu by mali byt nastavené striktné casové limity, normy, hej priam NORMY, na vykonanie jednotlivych typov potrieb - na síkanie 15 sekúnd, a na kadenie 20, well, max.30 sekúnd, po prekrocení ktorych sa zhora spustí zo sprinklerov ladová sprcha ladovej, opeprenej vody, zapne sa hlasitá siréna na cely cinzák, a odosle sa bonz-správa rodicom, zamestnávatelom, a na políciu, a do skoly a firmy!
Porádek mussí bejt!
a na chudinu prísnost!!
|
| |
Re: zakázané sú aj na našich sš
Od: Zážitok
|
Pridané:
26.2.2025 0:56
By si sa čudoval. Niektoré do skorých ranných hodín čumia do všeličoho, niektorí sú celú noc hore, lebo "strážia" nejakú jbmnt hru a podobne. Ráno si kúpi kávičku, alebo nejaký kofeínový bordel, prinesie si na vyučovanie 4 redbuly a poteš prso ako im už z toho prepína!
|
| |
Re: zakázané sú aj na našich sš
Od: Jaaasom
|
Pridané:
26.2.2025 19:17
No lebo podľa výsledkov volieb u nás (alebo aj v USA) dospelým neprepína ani trochu...
|
| |
nie sú zakázané sú aj na našich sš
Od: Kemr
|
Pridané:
1.3.2025 0:18
Chcel si voliť šimpanza???
|
| |
china n1
Od: somktosom
|
Pridané:
25.2.2025 22:03
V slobode jednoltivca nás Čína pomaly ale isto predbela.
|
| |
Re: china n1
Od: ...
|
Pridané:
25.2.2025 22:57
Ze taketo zakazy povazujem za nezmysel je jedna vec, povies mi ale v akom paralelnom vesmire je to porovnatelne so socialnym kreditom v cine?
|
| |
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
26.2.2025 8:55
A z akého morálne akceptovateľného dôvodu sa ho pokúšaš bez dôkazu priekazne indoktrinovať, že ti to ešte nepovedal?
|
| |
Re: china n1
Od: jahôdka
|
Pridané:
26.2.2025 9:00
socialny kredit v cine nie je plosna vec a ani sa nepouziva vsade ako sa to vehementne na zapade propaguje, je to vec provincii, co ale napr taky socialny kredit v usa? to ti je uz ina vec a dost citelna, vsak :)
|
| |
Re: china n1
Od: ...
|
Pridané:
26.2.2025 9:28
Vobec nic, kedze ten nie je predmetom porovnania pan acohentista.
|
| |
Re: china n1
Od: jahôdka
|
Pridané:
26.2.2025 13:15
v tom pripade odporucam si nieco k teme pozriet a este lepsie, ak to bude k veci :)
|
| |
Re: china n1
Od: ...
|
Pridané:
26.2.2025 13:38
Dakujem za odporucanie, pozriem sa na to hend potom ako relevantne odpovies na prvu reakciu bez toho aby si potreboval otacat diskusiu inym smerom.
|
| |
Re: china n1
Od: jahôdka
|
Pridané:
26.2.2025 22:11
paci: socialny kredit v cine nie je plosna vec a ani sa nepouziva vsade ako sa to vehementne na zapade propaguje, je to vec provincii
|
| |
Re: china n1
Od: No jasne, logicka hadanka
|
Pridané:
27.2.2025 8:07
Dan z nehnutelnosti riesia lokalne samospravy, to ale neznamena ze sa niekde neplati.
|
| |
Re: china n1
Od: Socialista
|
Pridané:
26.2.2025 19:24
Vsak to mas aj lovensku akurat v mensej miere. Priklad : Spachas prvy trestny cin dostanes podmienku, prides do banky tam mas prevody na hazzard poslu ta prec a xy dalsich veci.
|
| |
Re: china n1
Od: ...
|
Pridané:
26.2.2025 20:55
To je tu sutaz o kto, kto tresne vecsiu sprostost ako argument? Pretoze sa to uz neda inak vysvetlit.
|
| |
Re: china n1
Od: martinccc
|
Pridané:
26.2.2025 6:51
Keď si porovnám šikovnosť detí, ktoré celý deň držia v ruke mobil a tie, ktoré sa venujú športu, alebo krúžku je tam priepastný rozdiel. Áno mobil je horší ako telka.
|
| |
Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: Katakomba
|
Pridané:
26.2.2025 9:53
Treba zakázať smartfóny pre deti úplne. Doraz príde digitálna mena, zrušia bankovky a mince a peniaze budete mať len na displeji mobilného telefónu. Čiže všetko už bude pod totálnou kontrolou, každý nákup, každý predaj a jednoducho Vám to vypnú, ak budú chcieť, alebo zablokujú a nemáte nič. Bude to riadiť umelá inteligencia, celý ten systém bude riadiť naše životy, toto chceme??? Ja sa čudujem, že ľudia platia veselo mobilmi, keď už sa o tom toľko hovorí. A väčšinou platia mobilmi tí menej inteligentní, jednoduchší ľudia, ktorí nevedia tak rozmýšľať a kriticky už vôbec. Väčšinou sú to nejaké deti, keď si idú kúpiť nejaký toxický Hell, alebo kokakolu a podobné svinstvo a zaplatia to mobilom lebo sú leniví a pohodlní.
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: lolololol
|
Pridané:
26.2.2025 10:08
Rychlo, rychlo sa zabal do alobalu, kym je cas!
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.2.2025 11:55
teraz ked zeleznice idu predavat listky ma vlak iba cez web? Vsade platis telefonom, ako by si chcel zakazat telefony? to je blbost. Zachvilu tam budes mat aj doklady a kluce od domu.. penazenku tam mas uz davno.
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: Katakomba
|
Pridané:
26.2.2025 12:14
Všade telefónom neplatíš, nekecaj bludy, ja platím len a len hotovosťou! Vždy len hotovosťou a nikto nevie čo kde kupujem za koľko a kedy... až na malé výnimky platím kartou a to pri objednávaní tovaru zo zahraničia cez internet, tam to inak nejde... Čiže digitálna mena bude prepojená na digitálnu identitu, ale o tom už nehovoria, tzn. nepredáš nič už aby o tom nevedeli, stačí že niečo predáš kamarátovi a už o tom vedia a už ti to zdania, alebo to neprejde atď. Právo na hotovosť musí byť, nemôžu ľuďom nútiť niečo nasilu. Keď bude platba iba mobilom, tak budú vedieť obmedzovať aj to cestovanie a zdôvodnia to zástierkou napr. ochranou klímy, uhlíkovou stopou... Totálna kontrola pod digitálnymi systémami, to normálny človek nemôže ani chcieť. Ale žiaľ ľudia sú všelijakí a hlavne zlí a zákerní. Tu je veľa primitívov, čo sú leniví a len sa frajeria s mobilmi, ale následky nedomyslia, lebo na to nemajú ani mozog.
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: ...
|
Pridané:
26.2.2025 12:16
omg
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: nezmar
|
Pridané:
26.2.2025 14:03
jaj takze toto je ten typ cloveka vdaka ktoremu sa robia tie dlhe rady pri plateni, lebo DEGRESIVEC, plati hotovostou... omg... a mozog zjavne nemate vy, a ak aj mate zjavne ho nevyuzivate.
slovakia
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: Jaaasom
|
Pridané:
26.2.2025 19:21
No radšej by si mal platiť zlatými mincami, lebo bankovky majú čísla a teda ťa môžu vystopovať podľa ich čísel. Keď platíš v obchode, tak čísla vedia a zároveň vedia, aké čísla si vybral v bankomate. Takže zaručene vedia, čo nakupuješ. Šach-mat.
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: zjJjzz
|
Pridané:
27.2.2025 6:22
Spomenme si na sceny z americkych filmov, kde zlocinci pozaduju dolars v neoznacenych bankovkach
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od: ...
|
Pridané:
26.2.2025 12:14
No ja napriklad nemam a ani mat nebudem. Ani prachy ani kluce. Doklady tam tiez nemusis mat v apke, ale staci obrazok. A v case ked bude mat 80% ludi penazenku kluce a doklady v mobile, tak bude obycajny zamok neprekonatelne zabezpecenie.
|
| |
Re: Treba zakázať súhlasím, jednoznačne
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
26.2.2025 16:43
Nemám a nebudem. Teda doklady by byť mohli, ale platiť a kľúče od domu určite nie.
|
| |
zakazat
Od: m__
|
Pridané:
26.2.2025 11:52
Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a mobily zakázala. [aktualizovane, 2025]
|
| |
danskise walkie talkies
Od: smetie84
|
Pridané:
26.2.2025 15:51
Juhu, dansko je ok. Mobil je pre deti toxicky na psychiku a ked trpi hlava trpi cele telo, lenze kazdy druhy slovak je hlavicka z CERNu a cim vacsi displej tym vyssi respekt. Deti su deti a dospeli su dospeli a maju vychovavat, kedysi sme sa smiali na tlstochoch zo zapadu a uz je ta epidemia aj tu, za par rokov budu heavy fat boys aj volejbal hrat. Digitalny fetaci maju vysoku virtualnu interakciu rychlych dopaminovych odoziev.
|
| |
mobil je priorita
Od: fiqiak1
|
Pridané:
27.2.2025 11:45
Sa mi paci ako riesia aj tu strasne mobily, ale to ze su tu bombove hrozby, studenti mozu zazivat obtazovanie, sikanu, psycholog chyba, tak uz je narocnejsie. S nejakym random zakazom sa prichadza najlahsie.
|
| |
Re: mobil je priorita
Od: Treba sa vyjadrit
|
Pridané:
28.2.2025 8:22
Sa mi paci ako kazdy chce aby sa jeho vec riesila ako prva. Pritom aj makak zbiera najlahsie dostupne ovocie. Mierne obtazovanie a sikana su ziaduce, rovnako ako vlky pre jelenov.
|
Pridať komentár
|
|
|
|