neprihlásený Piatok, 30. mája 2025, dnes má meniny Ferdinand
Najpredávanejším elektromobilom v Európe sa stal Škoda Elroq, Tesla sa prepadla

Značky: elektromobily

DSL.sk, 27.5.2025


V apríli bol v Európe najpredávanejším modelom spomedzi čistých batériových elektromobilov Škoda Elroq, pričom tradične vedúce modely Tesly sa v rebríčku výrazne prepadli.

Vyplýva to zo štatistiky analytickej spoločnosti Jato Dynamics.

V marci ešte v počte registrácií jasne dominovali Tesla Model Y a Tesla Model 3. Zrejme aj pod vplyvom intenzívneho angažovania sa Muska v politike v USA ale aj v Európe a súvisiacej reakcie verejnosti v apríli už modely Tesly nepatrili k najpredávanejším modelom.

Na čele bol v apríli Škoda Elroq s 8-tisíc registrovanými kusmi pred Volkswagenom ID.3 so 6.93-tisíc a Volkswagenom ID.7 so 6.78-tisíc kusmi. Tesla Model Y bol až deviaty so 4.50-tisíc kusmi a Tesla Model 3 až 24. s 2.60-tisíc kusmi.

Zo značiek patrilo prvenstvo Volkswagenu s celkovo 23.51-tisíc elektromobilmi pred BMW so 14.87-tisíc a Škodou s 13.60-tisíc kusmi. Tesla bola jedenásta so 7.17-tisíc kusmi.

Podľa štatistík Jato Dynamics v apríli tvorili batériové elektromobily v Európe 17% z nových registrovaných osobných automobilov a plug-in hybridy ďalších 9.1%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestovala nové technológie pre presné pristávanie na Mesiaci a Marse
Predstavená flash pre smartfóny postavená na 321-vrstvovej flash pamäti, s kapacitou až 1 TB
Predaje PC majú tento rok výraznejšie narásť, smartfónov len mierne
Western Digital uvedie budúci rok 36 TB disk doterajšej technológie
Intel opäť prejde na novú päticu CPU s viac pinmi


Diskusia:
                               
 

Teslu si kupuju len skaredi, alebo dementni ludia. Vyziera to ako future-chrobak.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

tak v tom pripade by si si mal kupit aspon 4 mojo
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mojo?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mojo: influence, especially magic power.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oproti BMWčkam a niektorým Mercedesom to vyzerá stále krásne. Ale to zase aj Multipla.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Keď BMW vydá nový dizajn, tak všetci hovoria ako je to škaredé a postupne sa to luďom začne páčiť a na konci hovoria ako je to "nadčasové" a ako to "dobre zostarlo". Deje sa to už 20 rokov od poslednej E generácie.

BMW je proste dizajnom 10 rokov popredu a v luďoch to vyvolávava divné pocity :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aj keby to tak bolo, príde mi to celkom problematické. Prečo by som 10 rokov jazdil škaredým autom s nádejou, že možno po 10 rokov sa mi začne páčiť?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Netreba sa v škôlke hambiť poprosiť tetu učiteľku o vysvetlenie priekazne epického literárneho diela Škaredé káčatko od Hansa Christiana Andersena.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ty si dement :D :D (v dobrom samozrejme :))
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

10 rokov popredu možno aj áno, autá ošpatnievajú tak nejak globálne. Ale špeciálne BMW podľa mňa vyzerajú, ako keby to navrhovali orkovia v jamách Mordoru.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Je to dylema ako hranate telefony versus zaoblene telefony. Co je lepsie? Dizajn je subjektyvny, ale pravdou je, ze hranate zenske prsia nepritahuju skoro nykoho.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A preco? Tesla ma stale kopec vymozenosti, o ktorych moze VW iba snivat. Problem Tesly je v inovaciach.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Napriklad zmurkajuce svetielka? Alebo auto po style knight-ridera k tebe prijde same 20 metrov. Bez toho sa proste neda zit.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Aktualny problem tesly je Musk, nie inovacie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kupovali si auto, aby pomohli zivotnemu prostrediu a posunuli spolocnost niekam dopredu.
A teraz sa na nich spolocnost pozera ako na fasistov, ktori podporili Muska...
Celkom smola.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ano kedze Tesla bola jedina ochotna spravit normalne EV a to skoro este dalsiu dekadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

feťáci stále vedeli kreatívny design, nehápem čo nezinovovali trošku plechy
Odpovedať Hodnotiť:
 

*na teslách
Odpovedať Hodnotiť:
 

kreatívny design? To je aký? To mi pripadá ako slojenie TEKUTÁ-VODA alebo SVIETIACE-SLNKO.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pri tom počte ideológmi elektromobility precestovaných a nalietaných hodín na rôzne sumity, konferencie či sympózia od celoštátnych či únijných až po strategické globálne, je z počtu predaných kusov úplne zrejmé, že pre vyhnutia sa obvineniam z greenwashingu, sa pri bežných elektromobiloch ráta životnosť priekazne v rádoch desiatok až stoviek miliónov bezúdržbových kilometrov.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hovoriť o najpredávanejšom modely a napísať k tomu "8-tisíc registrovanými kusmi v celej EÚ"? To má byť akože úspech?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to uspech, pretoze sa registruju ako ....y
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno je to úspech. V danej kategórii sa ich predalo najviac. Koľko športových aut sa v tom čase predalo? Ak to bolo 100+ tak je to veľa. Znamená to že športové auta sa nepredávajú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Škoda, že je to škoda. Automobily tesla sú to naj a to nevravím preto, že mám jednu Teslu na splátki. Myslím si, že kto neriadil Teslu so Starlinkom na streche, nevie čo je to jazda v auta. Oproti tomu sú tie vaše spalovákové dymovnice ako konské povozy oproti S-klasse.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Akoby nebola dosť veľká hanba kúpiť si Škodu, tak si ju jednoduchší kúpia ešte aj ako elektrickú...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár