neprihlásený Piatok, 20. júna 2025, dnes má meniny Valéria
WhatsApp začína zobrazovať reklamy

Značky: WhatsApp

DSL.sk, 17.6.2025


Populárna mobilná aplikácia WhatsApp pre bezpečnú internetovú komunikáciu od spoločnosti Meta prevádzkujúcej aj Facebook začína generovať príjmy zobrazovaním platených reklám.

Spoločnosť o tom informuje v tomto oznámení.

Reklamy sa nebudú zobrazovať v osobných chatoch užívateľov, iba na karte Novinky v častiach Status a Kanály. Zároveň WhatsApp pridáva možnosť odoberať platené kanály.

V prípade kanálov sa v zozname ponúkaných kanálov budú objavovať aj kanály, za ponúkanie ktorých budú ich tvorcovia platiť. Podobne v statusoch sa budú zobrazovať platené reklamy.

WhatsApp už od roku 2016 štandardne využíva end-to-end šifrovanie posielaných správ. Meta v oznámení pridania reklám avizuje, že pri výbere zobrazovaných reklám nebude využívať na cielenie obsah užívateľovej osobnej komunikácie na WhatsApp a využité budú základné informácie o účte, zariadení, informácie o polohe na úrovni mesta a aktivita užívateľa na karte Novinky.

Zobrazovanie reklám ovplyvňuje aj pridanie WhatsApp účtu do tzv. centra účtov Mety. "Ak sa rozhodnete pridať aplikáciu WhatsApp do Centra účtov, použijú sa vaše preferencie reklám a na reklamy sa použijú informácie z vašich účtov," uvádza Meta v detailnom popise novej funkčnosti.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Smartfóny v EÚ musia byť oddnes trvácnejšie, vydržať pády a mať trvácnejšiu batériu
Zákaz preskakovania reklám na Markíze zavádza ďalší veľký operátor UPC, doteraz najhorším spôsobom
Súkromná misia na ISS sa opäť posúva
Zákaz TikToku v USA bol odložený o ďalších 90 dní
Sever Slovenska zasiahol plošný výpadok elektriny, dotkol sa stoviek tisíc ľudí
Facebook pridáva podporu prihlasovania bez hesla pomocou passkeys
SpaceX sa so Starship nedarí, ďalšia explodovala na Zemi
O2 oznámilo ďalšie malé zlepšenie pokrytia 5G
Orange neskôr umožní reklamy na Markíze preskočiť po 3 minútach
Facebook ponúka kľúčovým zamestnancom OpenAI bonus za prechod 100 miliónov


Diskusia:
                               
 

Nech si zobrazuju.
Ani jednu funkciu kde su reklamy nepouzivam.
Iba priamo chat...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Neboj, pridajú reklamy aj tam. Neskôr.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a markíza zakáže skrolovanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Urobia si analyzu, kolko % uzivatelov stratia pomalym nanutenim rellamy vs kolko zarobia a za par mesiacov mas reklamu aj v chate.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

na chate si reklamu nedám
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tam si das pivo z reklamy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Potom vsetkom co okopcili od Telegramu, toto si mohli odpustit, ale co uz...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

O ďalší dôvod viac prejsť na signal
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

az ked sa v signali spamataju a prestanu vyzadovat telefonne cislo na registraciu...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Telefonne cislo je zaklad anonymity"

yiiiyyyiiiy, 17/5/2025.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Keď už, tak https://matrix.org/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno koncove spravy necitaju, ale len 2 tyzdne dozadu vysla sprava ako Meta a Yandex paruju identity browsujuceho cloveka a ich aplikacie cez android.
Tak je otazne ci potrebuju na reklamu konkretne whatsapp spravy, ked maju historiu browsovania.. Tie spravy mozu zacat citat neskor, po par updatoch. Nech sa akcionari nakrmia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Link by nebol? Zaujima mne to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

?q=meta+tracks+users+android
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/tzt
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozno koncove spravy necitaju... Toto si isto myslel ako žart, že? Že?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Uz nech je vsade povinne Google RCS messaging. Viac internet viac fun.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

isto aj Yandex? To je ruská firma, tá s Meta nebude mať nič spoločné
Odpovedať Hodnotiť:
 

citaju to sposobom, ze ty si zvolis automaticku zalohu chatov a ta zaloha by default nie je sifrovana, iba ak to dodatocne zvolis, preto ked ja si nedam zalohu chatu kazdy mesiac ma otravuju nech si ho uz dam konecne zalohovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaroven sa teda mozu ohanat ze dana komunikacia je sifrovana, ano je, ale len voci utocnikovi a potichu takouto fintou sa dostanu k obsahu tvojho chatu lebo preco by si user nedal zalohovat svoj chat
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikdy som nic nekupil na zaklade vyskakujucich reklsm,aj keby som nieco potreboval,tak niesom blazon si to kupit na zaklade reklam -))))))))))
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ak si myslis, ze na Teba psychologia neplati, tak sa seredne mylis.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Ale i tak má najskôr pravdu. Tento druh reklám je sotva účinný.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takmer všetky služby na nete sú financované z tých tvojich "sotva účinných" reklám.

Pri tvojej miere chápania fungovania reklamného sveta si isto práve ty ten hrdina, na ktorého reklamy neúčinkujú.

Aj tenisky si si kúpil po vykonaní vlastného stresstestu engineering samplu.
Nie podľa toho, že sa ti zobrazila reklama, kde boli boty v akcii a páčili sa ti.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

vzivote som nevidel reklamu na tenisky, lebo vsade mam adblock a tv nepozeram. Pridem do obchodu a vacsinou musim trafit moju velkost + take co sa mi pacia. Takze som mal Salomon, potom nemali, kupil som Mammut, potom nemali, takze Adidas a teraz mam zas Salomon. Nabuduce kupim zas, co bude. Ked budu pasovat Nike, tak tie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nechaj ho tak, on si zije v tej bubline, ze reklama urcite posobi na 100% vsetkych zasiahnutych reklamou. Ja som tiez nikdy nekupoval boty na zaklade reklamy, ani telefon, ani nic ine. Vyrobky skusam postupnym skusanim znaciek. To sa tyka aj jedla. Nevyskusas, nevies.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Reklama nie je na to, aby ľudia niečo kúpili.

Reklama slúži na osprostenie obyvateľstva, má ľudí odpútať od reality a udržiavať ich v apatii.
Najdôležitejśie je aby ľudia nezačali rozmýšlať a nebodaj sa začali venovať niečomu užitočnému.

To by sme tu mali hneď vzburu a nepokoje. A to zadávateľ reklamy nechce, on potrebuje čas, aby mohol expandovať a zbierať bohatú úrodu dolárov a eur.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Reklama slúži iba na zárobok pre poskytovateľa reklamy, nič viac. Na tom Google vyrástol. Je jedno či máš rozpočet na reklamu 100 alebo 10.000€, Google si nájde dôvody kde ju zobraziť, nazbierať kliknutia, zobrazenia, minúť rozpočet...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Choď sa radšej hrať Fortnite ako sa vyjadrovať k niečomu, o čom nemáš šajnu. Väčší expert na reklamu je tvoja mamka, kupuje Weiser Riese prací prášok, aby jej to vystačilo na tvoje vyťahané 3XL tričko od semena.

Google vyrástol na cielení reklamy nakoľko mal user data (Google SE, Gmail ...).

Skutočné cielenie reklamy žiadny ad network predtým nemal.
A taktiež nemali rozumné systémy na odhalenie fake clickov.
A taktiež nikto nemal rozumný tracking konverzií.

Clicksor, DoubleClick, Bitvertiser, Chitika, ExoClick ....
alebo u nás Billboard a eTarget.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Berg:

- muž, 25-35r
- latentná bukva
- bez priateľky či ženy
- pubertálna mentalita
- ITčkar alebo hráč
- výška do 165cm
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

WOW. Argumentačne si ma zložil.
Ty si normálne Colombo.

Nikto ťa nežiadal, aby si dal svoj stručný opis.

Pubertálna mentalita vo veku 35 rokov, to tak sedí na drbka, ktorý vystupuje v každom príspevku pod iným nickom.

Povedz mamke, nech ti kúpi žiletky. Holiť sa nebudeš, ale aj tak sa ti čoskoro hodia.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Napíšem to teda znova, keď to nechápeš. Na reklame zarába najviac poskytovateľ reklamy, je to jeho biznis, potrebuje nájsť dôvody, spôsoby ako minúť tvoj rozpočet.
Heureka to isté, ešte ťa aj buzerujú keď predávaš niečo čo oni "nemajú v katalógu".

Choď si klikať na reklamy a teš sa ako si parádne nakúpil. Ďalší digitálny otrok
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Sa potrebuješ ešte viac zhoväďovať.
Fakt sa choď hrajkať hry.

Si úplne mimo.
Poskytovateľ reklamy??? To si si z análu vycucal neexistujúci subjekt.

Na webe totiž existuje advertiser, publisher a medzi nimi zväčša je advertisment network.
A advertisment network má stanovenú fee, žiadne "zarába najviac".

A neviem čo to má s Heurekou. Heureka nie je advertisment network ale porovnávač. A k porovnávaniu potrebuje spárovať totožný sortiment z rôznych datafeedov.
Heureka nemôže za to, že netušíš čo je EAN.


Ja fakt za to nemôžem, že si mentálne zaostalý prevádzkovateľ krachujúceho e-shopu a nevieš spraviť Adsense kampaň, ktorá by priniesla konverzie.

osrane-trenky-shop.sk ti proste nebude vynášať asi nikdy.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Páči sa mi ako podráždene reaguješ. Ty budeš ďalší prípad ktorý keby sa furt nevnucoval debilnou reklamou, emailami ktoré nikdy nikoho nezaujímali, tak by upadol do zabudnutia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na mňa platí reklama tak, že to, čo je v nejakej otravnej reklame, si zásadne NEkúpim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak už dohnali Telegram aj v tomto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som odisiel od telegramu, lebo uz chceli platit aj za pribehy. A to som ho mal naozaj rad, velmi pokrokovy messenger to bol. Ale uz som premigroval na signal, ktoreho UI je ako z minuleho storocia, ale zatial funguje. Taktiez telegram a end-to-end sifrovanie bolo len v zabezpecenych chatoch, inak nie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

prejdi na wire a budes mat mozno pokoj tiez ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik za tip. Je super, ze na registraciu sa da pouzit tel. cislo alebo email... parada
Odpovedať Hodnotiť:
 

Threema, Molly, Session, Wire, Briar, Tox
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo XMPP? To už úplne skapalo? Kedysi sa na tom frčalo, aj každý Gmail to mal hneď funkčné
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vzdy som uvazoval ze na com whatsapp zaraba, je zadarmo, uplne bez akychlovek reklam, funguje aj bez fcb. Na zaciatku pytali 1 euro rocne za appku, co bola fakt smiesna suma a trochu sa divim ze ju nenechali, alebo nepridali neskor.
Lebo radsej dam za apku euro rocne aj 10, ako mat nanutene reklamy.
No, vsak uvidime ako to integruju, ak zle tak im zacnu ludia postupne odchadzat inde.
Spomenul som si na viber, ktory aj kvoli reklamam ma odpudil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak keď máš 2 000 000 000 užívateľov, pýtať od nich dolár ročne, si myslím, že by im mohlo stačiť, aby pokryli všetky náklady + zisk aj bez reklamy...
Ale tak odkúpil ich FB (teraz Meta), ročný poplatok zrušili a zaviedli reklamy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za threemu das 4€ dozivotne. Ja som si ju dost oblubil.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Marian Kocner dava 1* z 5
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Approved by Brucho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja pouzivam facebok messenger, pouziva vraj end-to-end sifraciu, da sa nastavit tema svetla/tmava a je toho viac. Pouziva ho vela ludi a to ako dokaz kvality a bezpecnosti staci.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Mna messenger vytaca asi najviac, bohuzial som viacmenej nuteny ho pouzivat, tak to obmedzujem na minimum. Nechapem, ako moze byt tak rozsireny.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár