neprihlásený Sobota, 21. júna 2025, dnes má meniny Alojz
Zákaz preskakovania reklám na Markíze zavádza ďalší veľký operátor UPC, doteraz najhorším spôsobom

Značky: TVreklamaUPCMarkíza

DSL.sk, 20.6.2025


Zákaz preskakovania reklám pri sledovaní programov v archíve, ktorý požaduje od televíznych služieb na svojich staniciach televízia Markíza, od pondelka 23. júna nasadí ďalší veľký operátor UPC.

Príde k tomu po tom, ako z najväčších operátorov pred dvomi týždňami zákaz nasadil Slovak Telekom a tento týždeň Orange.

UPC zatiaľ nasadí zákaz najhorším spôsobom z veľkých operátorov, keď v archíve svojich TV služieb na staniciach Markízy úplne plošne zakáže pretáčanie programov dopredu.

Vyplýva to z oznámenia operátora, ktorý to následne v stanovisku pre DSL.sk potvrdil. Je to samozrejme z technických dôvodov, keď pri technickom riešení využívanom operátorom je to v súčasnosti jediná možnosť ako zakázať pretáčanie reklám.

Televízia Markíza požaduje zakázať preskočenie iba prvých 3 minút každého reklamného bloku. Zároveň počas prvej minúty po spustení programu sa tento môže pretáčať bez obmedzení, napríklad aby užívateľ našiel miesto odkiaľ chce program sledovať, a obmedzenie pretáčania reklám sa musí uplatňovať iba prvé 3 dni po odvysielaní programu.

UPC podľa informácií pre DSL.sk plánuje nasadiť lepšie riešenie blokujúce iba to, čo Markíza požaduje. "Do budúcna plánujeme nasadiť možnosť s odpozeraním reklám počas prvých 3 minút, avšak vzhľadom na náročnosť implementácie a nákladovosť tohto riešenia aktuálne nie je možné predpovedať termín nasadenia tejto možnosti," uviedol pre DSL.sk Jaroslav Kolár, hovorca UPC.

Ani ďalší dvaja veľkí prevádzkovatelia TV služieb Slovak Telekom a Orange nenasadili blokovanie iba presne toho, čo Markíza požaduje.

Slovak Telekom blokuje iba to, čo Markíza požaduje, vo verzii svojej služby Magio TV používanej cez verejný Internet. Vo verzii Magio TV v pevných sieťach Telekomu využívajúcej IPTV technológiu ale rovnako ako UPC úplne blokuje možnosť pretáčať programy dopredu. Telekom to v tejto verzii služby neplánuje zlepšiť a zákazníkom odporúča zvážiť prechod na novú verziu služby Magio TV cez Internet.

V prípade Telekomu verzia Magia TV pre pevné siete ale už viac ako dva roky od začiatku roka 2023 nie je predávaná novým zákazníkom, aj keď má veľký počet existujúcich zákazníkov. Títo zákazníci ale majú spomínanú možnosť prejsť na internetovú verziu Magia TV.

Orange zase vo svojom archíve a nahrávkach umožňuje počas prvej minúty ľubovoľné pretáčanie a obmedzenia platia iba 3 dni od odvysielania programu, pri blokovaní pretáčania reklám si je reklamné bloky v súčasnosti nutné pozrieť ale celé a nielen prvé 3 minúty z nich. Podobne ako UPC aj Orange avizuje plán nasadiť riešenie nútiace sledovať iba prvé 3 minúty každého reklamného bloku, termín jeho príchodu neavizoval.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Smartfóny v EÚ musia byť oddnes trvácnejšie, vydržať pády a mať trvácnejšiu batériu
Súkromná misia na ISS sa opäť posúva
Zákaz TikToku v USA bol odložený o ďalších 90 dní
Sever Slovenska zasiahol plošný výpadok elektriny, dotkol sa stoviek tisíc ľudí
Facebook pridáva podporu prihlasovania bez hesla pomocou passkeys
SpaceX sa so Starship nedarí, ďalšia explodovala na Zemi
O2 oznámilo ďalšie malé zlepšenie pokrytia 5G
Orange neskôr umožní reklamy na Markíze preskočiť po 3 minútach
Facebook ponúka kľúčovým zamestnancom OpenAI bonus za prechod 100 miliónov
Orange oddnes zakázal preskakovanie reklám, prísnejšie ako požaduje Markíza


Diskusia:
                               
 

My, zákazníci TV Markíza, netrpezlivo očakávame, kedy zavediete poplatok za slobodné preskakovamie reklám.
Dávam do pozornosti, že ešte stále nemáte spoplatnené hlavné vysielanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

My, produkty TV Markízi ... nepotrebujeme myslieť a samostatne konať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dá sa predpokladať, že nastane boj o umiestnenie reklamy do prvých troch minút reklamného bloku, čím sa patrične zvýši aj cena za takéto umiestnenie. Prvú časť reklamného bloku si uchmatnú veľkí hráči na trhu, čiže nejaké vložky a primerosy si neškrtnú.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skratia reklane bloky a budu ich davat castejsie. Zakon ich obmedzuje len poctom minut reklamy za kazdu hodinu vysielania, ale nie ich poctom.

Cize mozu davat reklamu kludne 4x za hodinu, len bude kratsia



Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je zaujimave sledovať ako veľké spoločnosti typu UPC či Orange majú problém s implementáciou a také SledovanieTV to má krásne implementované bez problémov a nejakých zbytočných rečí okolo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a taky nemenovany mensi iptv operator to implenetoval tiez bez problemov a za tri dni to vypol uplne a netreba pozerat ziadne reklamy :D Aj ked to bolo zapnute islo to velmi jednoducho obist, po skonceni prvej minuty stacilo prepnut na iny program a vratit sa spat a odratavala sa dalsia minuta na pretacanie :) Operatora nebudem menovat z taktickych dovodov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj to ti skončí. Budúci rok bude Narkóza požadovať zákaz prepnutia kanálu a úpravy hlasitosti počas celého reklamného bloku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz aj Antik
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fascinuje ma kolko pozornosti venuju nase media tejto nepodstatnej skupine kanalov. Markiza mediam za akykolvek prd o nich plati? Ci to naozaj tolko ludi sleduje ich vysielanie? Mne osobne a celej domacnosti uz 15 rokov vobec nechybaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

By si sa divil... mozno sa pohybujes v inej sfere. Ludia to priam zeru. Nemusim snad vraviet, ze vacsina tej osadky nevie ani na A1 ani jednu cudziu rec. Tak preto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Planktón vo veľkých množstvách má veľkú hodnotu, špeciálne v demokracii so všeobecným volebným právom. Nepodceňoval by som to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pritom da "bonus" ako zakaz pretacania v archive. to je sila. to si niekto ozaj chce platit taku blbost?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V dnesnej dobe povazujem za absolutne zbytocne sledovat TV. Obsah ktory si chcem pozriet si radsej pozriem v online sluzbe, kde je v lepsej kvalite a bez (s vynimkami) reklam.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Roduvärných Slovákov by trápil priekazne iba zákaz preskakovania vatry.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Aj na to sa objavi appka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Práveže to zaviedli najlepším spôsobom, ľudia si aspoň odvyknú pozerať stanice Markízy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pohybujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Telekome sa da tento markizacky bullshit krasne obist a clovek nemusi sledovat reklamy vobec. Trik je v tom, ze ked zacne reklamny blok, tak stlacim volbu "Sledovat od zaciatku" a nabehne znova 1-minutovy interval, kedy je povolene lubovolne pretacat. Takze ak su pocas jednej relacie hoci aj 3 reklamne bloky, tak vzdy kliknem na sledovanie od zaciatku a posuniem sa na miesto, ked reklamy koncia a pokracuje sledovana relacia. Navyse reklamne bloky su pekne farebne odlisene od samotneho programu, takze je jednoduche dostat sa na konkretne miesto, kde pokracuje dany program.... Predtym toto farebne odlisenie nebolo. Takze suma summarum: oproti povodnemu stavu, kedy stacilo len preskocit reklamny blok, teraz treba tuknut na sledovanie od zaciatku a trochu viac pretocit, ale celkova strata casu je len par sekund, nic hrozne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ver tomu, ze za chvilu to zakazu. Mozu ti len podakovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu nekrozu este niekto aj pozera ? tiez mi nechyba vyse 17 rokov.. nic tam nedavaju, a superprogramy typu hirna-dolna a ziaden celovecerny film v piatky a cez vikendy... to ma byt putavy program ? a este reklama aj v akoze spravach ? :) Toto je dobry vtip ... a este chcu za to platit a obmedzovat tych co im este ako tak fandia ? neviem ci sa mam na tom zabavat, ale inak je to smutne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímavé však je, že minimálne rok sa hovorí o tom že Markíza má v úmysle lepšie profitovať z reklám a teda bude požadovať blokovať pretáčanie reklám na ťarchu ISP. UPC aký je rok dlhý, vôbec neimplementoval do rozhrania svojej OTT služby, nadstavbu podľa požiadaviek Markízy. Teda len sucho zablokoval pretáčanie dopredu - takéto nastavenie je oveľa tvrdšim opatrenim ako požadovala Markiza. Ako zákazník konštatujem že nemajú schopných programátorov, ktorí majú na starosť vývoj. Veď aj aplikácia na Samsung TV je sľubovanou témou pekných pár rokov.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár